"Σε αυτήν τη δύσκολη καμπή του τόπου, θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς τους έλληνες εφοπλιστές για αυτήν την εθελοντική συνεισφορά τους στον προϋπολογισμό και στην εθνική προσπάθεια" (Αντώνης Σαμαράς, 18/7/2013).
Σίγουρα θυμάστε τις τυμπανοκρουσίες με τις οποίες διαφημίστηκε το καλοκαίρι του 2013 η συμφωνία της κυβέρνησης με τους εφοπλιστές, βάσει της οποίας οι πλέον προστατευμένοι φορολογικά έλληνες δέχονταν να συνεισφέρουν εθελοντικά το κατιτίς τους στον άδειο κρατικό κορβανά. Μόνο που, πριν αλεκτωρ φωνήσαι, αυτή η συμφωνία αποδείχτηκε πυροτέχνημα.
Οι πρώτες συζητήσεις Σαμαρά-Βενιάμη προέβλεπαν την κατάρτιση λίστας με τα ονόματα όσων εφοπλιστών ήσαν διατεθειμένοι να συνεισφέρουν εθελοντικά. Η προθεσμία εγγραφής στην λίστα έληξε στις 28 Ιουνίου 2013 αλλά η ανταπόκριση των εφοπλιστών ήταν τόσο "μεγάλη" ώστε ο υπουργός ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αναγκάστηκε να δώσει παράταση για τις 12 Ιουλίου. Φυσικά, τίποτε δεν άλλαξε. Έτσι, τον Δεκέμβριο η κυβέρνηση αποφάσισε να πιέσει την κατάσταση και προώθησε νομοθετική ρύθμιση η οποία καθιστούσε υποχρεωτική την ως τότε εθελοντική εισφορά.
Τότε άρχισε το πατιρντί. Οι εφοπλιστές ζώστηκαν τα φυσεκλίκια και πήραν τα βουνά, εξαπολύοντας μύδρους κατά της κυβέρνησης, μιλώντας για αναξιοπιστία και αντισυνταγματικότητα αλλά και απειλώντας να κατεβάσουν την ελληνική σημαία από όσα πλοία την διατηρούσαν ακόμη, ενώ οι ναυτιλιακές εταιρείες προσέφυγαν στην δικαιοσύνη ζητώντας να κηρυχθεί αντισυνταγματική η επίμαχη διάταξη.
Στο μεταξύ, οι μήνες περνούν χωρίς οι εφοπλιστές να πληρώνουν, ισχυριζόμενοι ότι περιμένουν να ξεκαθαρίσει δικαστικά η κατάσταση. Στα τέλη Απριλίου 2014, το υπουργείο οικονομικών αναγκάζεται να παραδεχτεί ότι "οι σχετικές διατάξεις δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί στην ολότητά τους, επειδή προσέκρουσαν σε τεχνικές δυσκολίες, ιδίως σε θέματα ολοκλήρωσης των σχετικών ηλεκτρονικών εφαρμογών, οι οποίες αντιμετωπίζονται ταχύτατα". Το "ολότητα" και το "ταχύτατα" προκάλεσαν βροντερά γέλια, καθώς φτάνει το καλοκαίρι του 2014 και στα κρατικά ταμεία δεν έχει μπει ακόμη δεκάρα τσακιστή.
Τον Ιούνιο, το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά απορρίπτει τις προσφυγές περί αντισυνταγματικότητας: "η έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης, που επιβλήθηκε στα κέρδη ναυτιλιακών επιχειρήσεων, εντάσσεται στα πλαίσια μιας σειράς δημοσιονομικών μέτρων, μεταξύ των οποίων είναι οι έκτακτες εισφορές που έλαβε ο νομοθέτης με το νόμο 3845/10 αλλά και προγενέστερους, για την ικανοποίηση των κριτηρίων δημοσιονομικής πειθαρχίας". Η απόφαση ανοίγει τον δρόμο για την είσπραξη της εισφοράς αλλά στις 11 Ιουλίου έρχεται ο Βαρβιτσιώτης να αναγγείλει την ανατροπή που απαιτούσαν οι εφοπλιστές: "Το υπουργείο Οικονομικών έχει προχωρήσει σε μια φορολόγηση της ελληνικής ναυτιλίας (...) κάτι που είχαμε αποφασίσει με τη ναυτιλιακή κοινότητα μέσα από τη διαδικασία του συνυποσχετικού, δηλαδή τον τριπλασιασμό του φόρου τον οποίο πληρώνουν οι εφοπλιστές για την επόμενη τριετία. Πήγαμε σε έναν τριπλασιασμό και υπάρχουν και άλλες φορολογικές ρυθμίσεις, οι οποίες σήμερα καθιστούν το ελληνικό πλοίο ασύμφορο. Αυτή τη διάσταση θέλουμε ν' ανατρέψουμε".
Πόση ήταν, επί τέλους, αυτή η εισφορά που θα καθιστούσε "ασύμφορο το ελληνικό πλοίο"; Ο λόγος γίνεται για 400 εκατομμύρια που θα πλήρωναν συνολικά σε μια τριετία πάνω από 5.000 πλοία, δηλαδή για κάτι παραπάνω από 25.000 ευρώ ετησίως (κατά μέσον όρο) κάθε πλοίο το οποίο κάνει ετήσιο τζίρο πάνω από 1,7 εκατομμύρια (στην χειρότερη περίπτωση). Πάντως, οι εφοπλιστές είχαν δίκιο που έσκουξαν: η έκτακτη εισφορά θα τους κόστιζε 130-135 εκατομμύρια ετησίως, όταν η απόδοση του φόρου πλοίων (tonnage tax) το 2015 έφτασε μόλις τα 17.617.781,18 ευρώ.
Ας ολοκληρώσουμε αυτά τα εφοπλιστικού ενδιαφέροντος κείμενα, αποδομώντας το παραμύθι ότι τάχα η ευνοϊκή μεταχείριση των εφοπλιστών έχει σκοπό να βρίσκουν δουλειά οι έλληνες ναυτικοί.
Μετά την κατάργηση του καμποτάζ και τις "μεταρρυθμίσεις" που επιβλήθηκαν λόγω μνημονίων, στα ελληνικών συμφερόντων πλοία υπό ξένη σημαία δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου έλληνες ναυτικοί. Πριν λίγες μέρες, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha-989, ο πρόεδρος των εφοπλιστών Θόδωρος Βενιάμης είπε, υπερβάλλοντας μεν, χαρακτηριστικά δε: "Σήμερα δεν υπηρετούν σε 5.000 ελληνόκτητα πλοία ούτε 5 έλληνες". Αλλά και στα κάπου 800 υπό ελληνική σημαία πλοία, η κατάσταση δεν είναι πολύ καλύτερη, με τους έλληνες ναυτικούς συχνά να μη ξεπερνούν τα 5-7 άτομα, ενώ η συνήθης πρακτική των εφοπλιστών είναι να κρατούν έλληνες μόνο τον πλοίαρχο και τον πρώτο μηχανικό κι αυτό επειδή τους έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη.
Παρένθεση. Η διατήρηση της ελληνικής σημαίας σε ορισμένα πλοία δεν γίνεται για πατριωτικούς λόγους, φυσικά. Υπάρχουν λόγοι που κάποιες φορές επιβάλλουν την ύπαρξη ελληνικής σημαίας, όπως π.χ. διαγωνισμοί, ναυλοσύμφωνα κλπ. Κλείνει η παρένθεση.
Τα παραπάνω πιστοποιούνται και από αριθμούς. Το 1980, υπήρχαν περισσότεροι από 100.000 εν ενεργεία έλληνες ναυτικοί. Το 2008 (τελευταία προ κρίσης χρονιά) ο αριθμός τους είχε πέσει στις 35.000 και το 2014 (σύμφωνα με απογραφή της ΕλΣτατ) είχε περιοριστεί σε 12.663 (11.801 σε ελληνική σημαία και 862 σε ξένη). Επομένως, όλες οι ευνοϊκές ρυθμίσεις που ισχύουν για τους εφοπλιστές, μόνο για το συμφέρον των ελλήνων ναυτικών δεν έχουν προβλεφθεί.
Κλείνουμε όπως αρχίσαμε, με Θόδωρο Βενιάμη. Στην προαναφερθείσα συνέντευξή του στον Alpha-989, ο πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών διετράνωσε τον διακαή του πόθο να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα ο κατώτερος διεθνής μισθός τής ITF (International Transport Forum - Διεθνής Ομοσπονδία Μεταφορών). Ο μισθός αυτός έχει θεσπιστεί από την ITF για τους φουκαράδες ναυτικούς των τρίτων χωρών και δεν εφαρμόζεται στις αναπτυγμένες ή ναυτικές χώρες. Ο Βενιάμης ζητάει την εφαρμογή του και στον τόπο μας όχι για δικό του συμφέρον αλλά επειδή νοιάζεται για τους άνεργους νέους: "Αντί να σαπίζουν οι νέοι στις καφετέριες θα μπορούσαν να εργαστούν ως ναύτες με 700-800 δολλάρια". Άλλωστε, όπως τόνισε ο πρόεδρος, "στην στεριά δεν παίρνουν ούτε 300 ευρώ"...
-------------------------------------------------------
(*) Το 1957 η Γαλλία πλήττεται από κακοκαιρία, που προκαλεί καταστροφές στην οινοπαραγωγή. Για να αποζημιωθούν οι έλληνες προμηθευτές, η Γαλλία προτείνει να καλύψει την ζημιά με την ναυπήγηση ενός επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου. Η Ελλάδα δέχεται. Το πλοίο περιέρχεται στον ΕΟΤ και πωλείται αμέσως στην Ελληνικές Μεσογειακές Γραμμές (ΕΛΜΕΣ) των αδελφών Γιαννουλάτου. Στις 15/2/1960 το πλοίο καθελκύεται, βαφτίζεται Εγνατία και χρησιμοποιείται για να ανοίξει την σύζευξη Ελλάδας-Ιταλίας από το λιμάνι τής Πάτρας (σε κοινοπραξία με το ιταλικό Appia), ένα δρομολόγιο το οποίο θα υπηρετήσει επί 35 χρόνια, ως το 1995. Το 2001 έκανε το τελευταίο του ταξίδι ως την Ινδία, όπου και διαλύθηκε.
Σίγουρα θυμάστε τις τυμπανοκρουσίες με τις οποίες διαφημίστηκε το καλοκαίρι του 2013 η συμφωνία της κυβέρνησης με τους εφοπλιστές, βάσει της οποίας οι πλέον προστατευμένοι φορολογικά έλληνες δέχονταν να συνεισφέρουν εθελοντικά το κατιτίς τους στον άδειο κρατικό κορβανά. Μόνο που, πριν αλεκτωρ φωνήσαι, αυτή η συμφωνία αποδείχτηκε πυροτέχνημα.
Οι πρώτες συζητήσεις Σαμαρά-Βενιάμη προέβλεπαν την κατάρτιση λίστας με τα ονόματα όσων εφοπλιστών ήσαν διατεθειμένοι να συνεισφέρουν εθελοντικά. Η προθεσμία εγγραφής στην λίστα έληξε στις 28 Ιουνίου 2013 αλλά η ανταπόκριση των εφοπλιστών ήταν τόσο "μεγάλη" ώστε ο υπουργός ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αναγκάστηκε να δώσει παράταση για τις 12 Ιουλίου. Φυσικά, τίποτε δεν άλλαξε. Έτσι, τον Δεκέμβριο η κυβέρνηση αποφάσισε να πιέσει την κατάσταση και προώθησε νομοθετική ρύθμιση η οποία καθιστούσε υποχρεωτική την ως τότε εθελοντική εισφορά.
Πειραιάς, 31/7/1960: Ο πρωθυπουργός Κων. Καραμανλής εγκαινιάζει το θρυλικό Εγνατία (*) |
Τότε άρχισε το πατιρντί. Οι εφοπλιστές ζώστηκαν τα φυσεκλίκια και πήραν τα βουνά, εξαπολύοντας μύδρους κατά της κυβέρνησης, μιλώντας για αναξιοπιστία και αντισυνταγματικότητα αλλά και απειλώντας να κατεβάσουν την ελληνική σημαία από όσα πλοία την διατηρούσαν ακόμη, ενώ οι ναυτιλιακές εταιρείες προσέφυγαν στην δικαιοσύνη ζητώντας να κηρυχθεί αντισυνταγματική η επίμαχη διάταξη.
Στο μεταξύ, οι μήνες περνούν χωρίς οι εφοπλιστές να πληρώνουν, ισχυριζόμενοι ότι περιμένουν να ξεκαθαρίσει δικαστικά η κατάσταση. Στα τέλη Απριλίου 2014, το υπουργείο οικονομικών αναγκάζεται να παραδεχτεί ότι "οι σχετικές διατάξεις δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί στην ολότητά τους, επειδή προσέκρουσαν σε τεχνικές δυσκολίες, ιδίως σε θέματα ολοκλήρωσης των σχετικών ηλεκτρονικών εφαρμογών, οι οποίες αντιμετωπίζονται ταχύτατα". Το "ολότητα" και το "ταχύτατα" προκάλεσαν βροντερά γέλια, καθώς φτάνει το καλοκαίρι του 2014 και στα κρατικά ταμεία δεν έχει μπει ακόμη δεκάρα τσακιστή.
Τον Ιούνιο, το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά απορρίπτει τις προσφυγές περί αντισυνταγματικότητας: "η έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης, που επιβλήθηκε στα κέρδη ναυτιλιακών επιχειρήσεων, εντάσσεται στα πλαίσια μιας σειράς δημοσιονομικών μέτρων, μεταξύ των οποίων είναι οι έκτακτες εισφορές που έλαβε ο νομοθέτης με το νόμο 3845/10 αλλά και προγενέστερους, για την ικανοποίηση των κριτηρίων δημοσιονομικής πειθαρχίας". Η απόφαση ανοίγει τον δρόμο για την είσπραξη της εισφοράς αλλά στις 11 Ιουλίου έρχεται ο Βαρβιτσιώτης να αναγγείλει την ανατροπή που απαιτούσαν οι εφοπλιστές: "Το υπουργείο Οικονομικών έχει προχωρήσει σε μια φορολόγηση της ελληνικής ναυτιλίας (...) κάτι που είχαμε αποφασίσει με τη ναυτιλιακή κοινότητα μέσα από τη διαδικασία του συνυποσχετικού, δηλαδή τον τριπλασιασμό του φόρου τον οποίο πληρώνουν οι εφοπλιστές για την επόμενη τριετία. Πήγαμε σε έναν τριπλασιασμό και υπάρχουν και άλλες φορολογικές ρυθμίσεις, οι οποίες σήμερα καθιστούν το ελληνικό πλοίο ασύμφορο. Αυτή τη διάσταση θέλουμε ν' ανατρέψουμε".
Πόση ήταν, επί τέλους, αυτή η εισφορά που θα καθιστούσε "ασύμφορο το ελληνικό πλοίο"; Ο λόγος γίνεται για 400 εκατομμύρια που θα πλήρωναν συνολικά σε μια τριετία πάνω από 5.000 πλοία, δηλαδή για κάτι παραπάνω από 25.000 ευρώ ετησίως (κατά μέσον όρο) κάθε πλοίο το οποίο κάνει ετήσιο τζίρο πάνω από 1,7 εκατομμύρια (στην χειρότερη περίπτωση). Πάντως, οι εφοπλιστές είχαν δίκιο που έσκουξαν: η έκτακτη εισφορά θα τους κόστιζε 130-135 εκατομμύρια ετησίως, όταν η απόδοση του φόρου πλοίων (tonnage tax) το 2015 έφτασε μόλις τα 17.617.781,18 ευρώ.
Αθήνα, 9/11/2016: Ο Θόδωρος Βενιάμης υποδέχεται τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στην εκδήλωση για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών. |
Ας ολοκληρώσουμε αυτά τα εφοπλιστικού ενδιαφέροντος κείμενα, αποδομώντας το παραμύθι ότι τάχα η ευνοϊκή μεταχείριση των εφοπλιστών έχει σκοπό να βρίσκουν δουλειά οι έλληνες ναυτικοί.
Μετά την κατάργηση του καμποτάζ και τις "μεταρρυθμίσεις" που επιβλήθηκαν λόγω μνημονίων, στα ελληνικών συμφερόντων πλοία υπό ξένη σημαία δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου έλληνες ναυτικοί. Πριν λίγες μέρες, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha-989, ο πρόεδρος των εφοπλιστών Θόδωρος Βενιάμης είπε, υπερβάλλοντας μεν, χαρακτηριστικά δε: "Σήμερα δεν υπηρετούν σε 5.000 ελληνόκτητα πλοία ούτε 5 έλληνες". Αλλά και στα κάπου 800 υπό ελληνική σημαία πλοία, η κατάσταση δεν είναι πολύ καλύτερη, με τους έλληνες ναυτικούς συχνά να μη ξεπερνούν τα 5-7 άτομα, ενώ η συνήθης πρακτική των εφοπλιστών είναι να κρατούν έλληνες μόνο τον πλοίαρχο και τον πρώτο μηχανικό κι αυτό επειδή τους έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη.
Παρένθεση. Η διατήρηση της ελληνικής σημαίας σε ορισμένα πλοία δεν γίνεται για πατριωτικούς λόγους, φυσικά. Υπάρχουν λόγοι που κάποιες φορές επιβάλλουν την ύπαρξη ελληνικής σημαίας, όπως π.χ. διαγωνισμοί, ναυλοσύμφωνα κλπ. Κλείνει η παρένθεση.
Τα παραπάνω πιστοποιούνται και από αριθμούς. Το 1980, υπήρχαν περισσότεροι από 100.000 εν ενεργεία έλληνες ναυτικοί. Το 2008 (τελευταία προ κρίσης χρονιά) ο αριθμός τους είχε πέσει στις 35.000 και το 2014 (σύμφωνα με απογραφή της ΕλΣτατ) είχε περιοριστεί σε 12.663 (11.801 σε ελληνική σημαία και 862 σε ξένη). Επομένως, όλες οι ευνοϊκές ρυθμίσεις που ισχύουν για τους εφοπλιστές, μόνο για το συμφέρον των ελλήνων ναυτικών δεν έχουν προβλεφθεί.
ΦΕΚ Β' 918/24-6-2010: Σαφείς διατάξεις προς το συμφέρον των ελλήνων ναυτικών... |
Κλείνουμε όπως αρχίσαμε, με Θόδωρο Βενιάμη. Στην προαναφερθείσα συνέντευξή του στον Alpha-989, ο πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών διετράνωσε τον διακαή του πόθο να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα ο κατώτερος διεθνής μισθός τής ITF (International Transport Forum - Διεθνής Ομοσπονδία Μεταφορών). Ο μισθός αυτός έχει θεσπιστεί από την ITF για τους φουκαράδες ναυτικούς των τρίτων χωρών και δεν εφαρμόζεται στις αναπτυγμένες ή ναυτικές χώρες. Ο Βενιάμης ζητάει την εφαρμογή του και στον τόπο μας όχι για δικό του συμφέρον αλλά επειδή νοιάζεται για τους άνεργους νέους: "Αντί να σαπίζουν οι νέοι στις καφετέριες θα μπορούσαν να εργαστούν ως ναύτες με 700-800 δολλάρια". Άλλωστε, όπως τόνισε ο πρόεδρος, "στην στεριά δεν παίρνουν ούτε 300 ευρώ"...
-------------------------------------------------------
(*) Το 1957 η Γαλλία πλήττεται από κακοκαιρία, που προκαλεί καταστροφές στην οινοπαραγωγή. Για να αποζημιωθούν οι έλληνες προμηθευτές, η Γαλλία προτείνει να καλύψει την ζημιά με την ναυπήγηση ενός επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου. Η Ελλάδα δέχεται. Το πλοίο περιέρχεται στον ΕΟΤ και πωλείται αμέσως στην Ελληνικές Μεσογειακές Γραμμές (ΕΛΜΕΣ) των αδελφών Γιαννουλάτου. Στις 15/2/1960 το πλοίο καθελκύεται, βαφτίζεται Εγνατία και χρησιμοποιείται για να ανοίξει την σύζευξη Ελλάδας-Ιταλίας από το λιμάνι τής Πάτρας (σε κοινοπραξία με το ιταλικό Appia), ένα δρομολόγιο το οποίο θα υπηρετήσει επί 35 χρόνια, ως το 1995. Το 2001 έκανε το τελευταίο του ταξίδι ως την Ινδία, όπου και διαλύθηκε.
27 σχόλια:
Τα συγχαρητήρια μου για το συγκεκριμένο θέμα αλλά και συνολικότερα για την εξαιρετική σου δουλειά.
Ο Τσίπρας πρωθυπουργός της ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ με τον Πρόεδρο των Εφοπλιστών. ΜΑΛΙΣΤΑ. Που είναι όλοι αυτοί που καλούσανε το ΚΚΕ το 2012 να σκίσει το πρόγραμμα του και να αναλάβει μαζί με τον Σύριζα διαχειρηστής του Καπιταλισμού Μάλλον είχανε δίκιο.....είμαστε πολύ ....σεχταριστές..... έχει άλλη χάρη να σφάζεις τον λαό μαζί με το σφυροδρέπανο και τον Τίτλο του Κόμματος. Και κάτι άκομα. Στο Δημοψήφισμα ΤΣΙΡΚΟ του 2015 ψηφίζανε αγκαλιασμένοι ...οχι.... Εφοπλιστές Φαρμακοβιομήχανοι Ξενοδόχοι Εθνικιστές Φασίστες και Οπορτουνισμός όλων των Αποχρώσεων παρεα και οι Μανιαδάκηδες. ΑΞΙΟΙ. Θοδωρή Μπράβο για την δουλειά που έκανες. ΠΑΝΓΙΩΤΗΣ
Πατριώτες λέμε ρε, τι δεν μπορείτε πια να καταλάβετε;;; Σας το λέμε συνέχεια, θέλετε και αποδείξεις για να το πιστέψετε; Έχετε καλομάθει νομίζω! Είναι πα-τρι-ώ-τες!!! ΤΕΛΟΣ!
Κώστας
Η Χώρα Είναι Χώρα Αποικιοκρατούμενη ! ΌΛΑ τα Άλλα περιττεύουν ! Η "Ελληνική" Αστική και Πολιτική Τάξη ΕΊΝΑΙ ΣΚΑΤΑ !
Πολλλλάάάάά ΔΕΝ ισχύουν στην Χώρα ΜΑΣ! Καί αλλοίμονον το εάν περιμένουμε κάποιονθ νεκρόφιλο με βεβαρυμένο πολιτικό παρελθόν καπιταλιστικής αγυρτείας και ανθρώπινης ανωμαλίας για επεξήγηση! Η σχέση της Χώρας με την Ε.Ε. είναι σχέση σοδομισμού ! Στην Χώρα ΜΑΣ παραβιάστηκαν ΌΛΟΙ οι εσωτερική και εξωτερική κανόνες ! Ακόμη και οι κανόνες/νόμοι που σύνταξαν οι Μικροαστοί Αποικιοκρατούμενη Λακέδες! Τόσο Υποτέλεια, Υποτακτικότητα και Υπακοή στους Εφέντες ! Το πως ανεχώμαστε τα κάθε ανοργασμικά πολιτικά κολόπαιδα είναι παγκόσμιο φαινόμενο ! Είμασται ΝΟΥΜΕΡΑ !
Δεν υπάρχει καμμία ...αποικία...ουτε καμμία ...κατοχή... η παράξενη σχέση της χώρας με την Ε.Ε. Η Αστική Τάξη στο Ιμπεριαλιστικό Στάδιο απο το 1919 συμμετέχει συνειδητά σε Ε.Ε και ΝΑΤΟ στα πλαίσια της Ανισόμετρης Ανάπτυξης με Σχέσεις Αληλεξάρτησης και ενδιάμεση θέση στην Ιμπεριαλιστική πυραμίδα. Και ενα ΜΕΙΟΨΗΦΙΚΟ τμήμα Εφοπλιστές Φαρμακοβιομήχανοι Ξενοδόχοι μαζί με Εθνικιστές και Φασίστες δεν θέλουνε Ευρώ και Ε.Ε με επιστροφή στον Εθνικό Καπιταλισμό και αλλαγή Ιμπεριαλιστικού Οργανισμού με Ρωσία Κίνα. Ο Λαός δεν πρέπει να διαλέξει ποιός ξένος η Ελληνας Ιμπεριαλιστής θα τον σφάξει. Πρέπει να παλέψει κάτω απο την δική του ΤΑΞΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ενισχύοντας την Λαική Συμμαχία για προσωρινά μέτρα ανακούφισης με στόχο την Εξοδο απο την Ε.Ε με Κοινωνικοποίηση των Μέσων παραγωγής. Αυτή είναι η Μοναδική λύση για τον λαό. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Φίλε ! Δίνεις μεγάλη Αξία στα ΣΚΑΤΑ εάν νομίζεις ότι δαύτοι οι κλίκες είναι αυτοκέφαλοι αυτοπροσδιοριζώμενοι ! Αυτό τα shit είναι διαχειριστές ξένων εξουσίας στην Χώρα μας (εάν είσαι Έλληνας). Όσο αναφορά τα άλλα που θέλεις και λές, είναι Αριστερίστικες Αφηρημένες Ακαδημαϊκές Φαντασιώσεις ! Μέσα από Το Ευρώ πρέπει να γίνει το Τρελό και Μεγάλο Νταχτιρντί! Με μια Ανεξάρτητη Αυτοδιάθετη Αυτοπροσδιοριζώμενη Εθνική Πολιτική του Ελληνικού Λαού -ως Αρχή! Άρα ΌΧΙ με Αποικικκρατούμενους Λακέδες του Σήμερα του Χθες και Προχθές! Η Ελλάδα (Ελληνικός Λαός) Είναι Αποικία Των ΑγγλοΑμερικανών - διάβασε Σωστά την Πολιτική Ιστορία Μας ! Ο ΓερμανικοΝαζισμός/Φασισμός ΔΕΝ μπόρεσε να φτιάξει ρίζες σαυτά τα Παλιά Ελληνικά Χώματα, Αντιθέτως οι Άλλοι Φονιάδες βρήκαν πρόθυμους του γένους των Εφιαλτωνλακέδων !
O Φασισμός είναι το ΑΝΟΙΧΤΑ Δολοφονικό χέρι του Καπιταλιστικού συστήματος. Ο Χίτλερ και ο Φασισμός ήτανε συνειδητή επιλογή της Γερμανικής Αστικής Τάξης και όλων των Αστικών Τάξεων στην Ευρώπη για το χτύπημα της ΕΣΣΔ και γενικά του Δ.Κ.Κ. Πάμε στην χώρα μας. Το 1919 συμμετείχε στην Ιμπεριαλιστική Επέμβαση στην Ουκρανία για Μερίδιο απο την λεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Το 1940 το ίδιο συνέβη στην Αλβανία μαζί με τους Αγγλους ασχετα αν μετά έχωντας σπάσει τον Γερμανικό κώδικα του παραδώσανε την χώρα για να μην τον καθυστερήσουνε ενάντια στην ΕΣΣΔ. Το 1950 πήγε στην κορέα για μερίδιο στην Κύπρο και τα ίδια κάνει μέχρι και σήμερα. Δεν είναι καθόλου ...αριστερισμός.... να πάρει ο λαός την Ιδιοκτησία των Μέσων παραγωγής. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Έλα πάμε ξανά ! Τα βλέπεις μονοπάτα και εμμονικά! Μπορεί να συμφωνούμε για το τι εστί ο Ναζιζοφασισμός αλλά ώς εκεί ! Το 33-45 έχει σχέση με το 29 και τον Πρώτο Καπιταλιστικό Πόλεμο, η Βασική όμως Συνάρτηση τους είτανε η Καταστροφή της ΕΣΣΔ, άλλωστε το δήλωσαν και επίσημα Το Αμερικανογερμσνικό Κεφάλαιο, Drang nach Osten ! Η πρώτη απόπειρα καταστροφής της Νέας ΕΣΣΔ έγινε το 19 που συμμετείχαμε και εμείς λόγω ΕΝΤΟΛΉΣ ΤΩΝ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΟΎΜΕΝΗ ΑΓΓΛΩΝ! Την Λακέδικη Συμμετοχή Μας την "ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ" ΑΚΡΙΒΆ ο Ελληνισμός και μέχρι σήμερα με το 1922! Το ΊΔΙΟ και στην Κορέα "Ιδού Κύριε Πρόεδρε ο Στρατός Σας"! Έχεις Φίλε την γνώμη και εντύπωση ότι Αυτά μέχρι σήμερα τα Λακεδοshit είναι και ενεργούν μόνα τους; Βλέπε ποιος έκανε το διπλό Εμφύλιο, η καταραμένη δεκαετία του 50, την Αμερικάνικη Χούντα, τον ΑγγλοΑμερικανικο διαμελισμό της Κύπρου και βλέπε και το Σήμερα (Σου)! Και όσο για το 1940 σου αφιερώνω το Ασμα: Κάποτε στο Τεπελένι εικοσσχρονα παιδιά ... τώρα σαυτην την ηλικία.... στο "καναπέ και υπνηλία"! Φίλε η Αυτή η Εξουσία Είναι Εξουσία Ξένων Αποικιοκρατών !
Η Φεουδαρχία τελείωσε το 1909 και απο το 1919 είναι Ιμπεριαλιστική χώρα. Στην Ουκρανία πήγε για μερίδιο απο την λεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Το 1940 στην Αλβανία ιμπεριαλιστικός ήτανε ο πόλεμος. Δεν υπάρχει κανένας εμφύλιος. Απο το 1943 με την ήττα σε Στάλιγκραντ Κούρσκ γινότανε ΤΑΞΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ άσχετα με το ότι ο λαός ήτανε Εγκλωβισμένος στο ΕΑΜ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ και δέθηκε χειροπόδαρα με ΣΜΑ ΛΙΒΑΝΟ ΚΑΖΕΡΤΑ με αποτέλεσμα να μη διεκδικήση την εξουσία τον Οκτώβρη του 1944. Και το 1946 1949 ταξικος πόλεμος ήτανε. Και στην Κορέα πήγε για μερίδιο απο την λεια. Αστική Τάξη λοιπόν στο ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ και για τον λαό μια η λύση. ΛΑΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ για Εξοδο απο την Ε.Ε με Κοινωνικοποίηση των Μέσων παραγωγής. Αλλή λύση δεν υπάρχει. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Που είναι η απάντηση μου ; Δεν συμφέρει και σβήνετε;
Ωραίος Αριστερός και Δημοκράτης είσαι ! Ο διάλογος για εσένα είναι μάλλον οι ... εμμονές σου που προέρχονται από .... εσύ ξέρεις! Να δημοσιεύσεις σε παρακαλώ την Απάντηση μου ! Ευχαριστώ!
Καμμία εμμονή. Κομμουνιστής είμαι και έχω συγκεκριμένη πρόταση εξουσίας απέναντι στην Καπιταλιστική βαρβαρότητα που ζούμε. Εχει δοκιμαστεί σε άλλες χώρες και πέτυχε. Πες μου τώρα την δικιά σου. Είμαι όλος αυτιά. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Κάνε μου την χάρη και ή ξεστραβώσου να δεις τι δεν έκανες καλά και δεν δημοσιεύθηκε το σχόλιό σου ή ξεκουμπίσου. Εδώ ποτέ δεν έχει λογοκριθεί σχόλιο. Κατάλαβες; ΠΟΤΕ! Σ'αυτό το ιστολόγιο καθένας είναι ελεύθερος να σχολιάζει ό,τι θέλει (αρκεί να μη βρίζει) αλλά ΑΠΑΙΤΩ σεβασμό. Όποιος έχει μάθει αλλιώς, στα τσακίδια. Άσε, λοιπόν, την αριστεροσύνη μου, την δημοκρατικότητά μου και την άποψή μου για τον διάλογο σε μένα και φύλαξε την κριτική για τα μούτρα σου. Όσο για το τι θα δημοσιεύω και τι όχι στο ΔΙΚΟ ΜΟΥ μπλογκ, είναι δική μου δουλειά και εντολές δεν παίρνω από κανέναν.
ΥΓ: Αν σου φαίνομαι αγενής, κοιτάξου στον καθρέφτη να δεις ποιος άρχισε.
Με επιβαιβέωσες από όλες της απόψεις και μεριές! ��
Αλλοίμονο εάν η προτάσεις ΜΟΥ γίνονται διαμέσου ιστοσελίδων! Και όπως είπες.. είσαι όλο αυτιά ! Αλλά της Συχνότητες δεν της πιάνεις!!!
Αρα δεν υπάρχει πρόταση για το πως θα σωθούμε απο την Καπιταλιστική βαρβαρότητα. Δεν υπάρχει πρόβλημα. ΟΙ Κομμουνιστές πάντως έχουμε. Στην είπα Σκεψου την. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Αρα δεν έχεις πρόταση η Φοβάσαι την Ιδεολογική Αντιπαράθεση. Τι να σου κάνω. Δεν μπορώ να σε βοηθήσω. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Φίλε μου καλέ ! Επαναλαμβάνω οι προτάσεις δεν γίνονται διαμέσου διαδικτύου, "απρόσωπες" και άνευ .. πάθους ! Οι προτάσεις γίνονται μέσα στην κοινωνία ζωντανά και προσωπικά! Η Πολιτική πρέπει να μπεί ζωντανά στους δρόμους, χώρους εργασίας, χώρους εκπαίδευσης, χώρους με ανθρώπους! Και ΌΧΙ όπως θέλουν οι απαξιωτές της ανθρώπινης ζωής να φέρουν την Πολιτική τους στα διαδίκτυα, στο απρόσωπο, στο εικονικό ! Και Εσύ αυτό περιμένεις από Εμέ; Η Πολιτική, ο Πατριωτισμός ΕΊΝΑΙ ΖΩΝΤΑΝΆ ΑΝΤΙΚΕΊΜΕΝΑ ! ΈΧΟΥΝ Πάθος, Δύναμη και Αρετές! Τί παρέχει το Internet; Το Πάθος ; την Ζωντάνεια; Μα Αυτό θέλει το Δολοφονικό Καπιταλοιμπεριαλιστικό Σύστημα! Δημοκρατία, Διαφωνεία, Αντίλογος, μέσω Διαδικτύου! ΌΧΙ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΕΜΕΝΑΔΕΣ ! Φίλε Η ΔΎΝΑΜΗ βγαίνει μέσα από της Κάνες λέει το τραγούδι! Εξάλλου ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊ η Αλεπού να είναι 100 χρονών και το Αλεπουδάκι της 110 ! Εκτός εάν το Αλεπουδάκι κατέχει την θεωρία της Σχετικότητας! Εσείς ΔΕΝ την κατέχει την Αυτή Θεωρητικοπράξη! Γιαυτό... ψάχνεται ... προτάσεις! Δεν Σας/Τους κάνουμε την χάρη ! Φιλικά !
Ποιοί δεν θα μας κάνετε την χάρη.... Εγω σου είπα είμαι Κομμουνιστής. Εσείς.... τι είστε... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Εγώ Είμαι Ειλικρινής στον Εαυτό Μου ! Φοβάμαι να πω ότι είμαι Κουμουνιστής, όχι εξαιτίας του γαμημ. Συστήματος, αλλά δεν ξέρω εάν είμαι παλικάρι, εάν είμαι έτοιμος την θεωρία να κάνω πράξη, εάν μπορούσα της εξωρείες και τους βασανισμούς, της εικονικές εκτελέσεις, δεν ξέρω εάν με κρατούσαν τα πόδια μου στο εκτελεστικό απόσπασμα, μπορεί να γινόμουν από Κουμουνιστής και λόγου Φόβου Προδότης για να σώσο το τομάρι μου! Για Εμέ οι Κουμουνιστές είναι το κάτι Άλλο, Έχουν Απέραντη Αγάπη για την Αληθινή Ζωή, Είναι Καθαρή σαν Το Φώς με τα ψευτοελλατώματα τους, Είναι Παλληκάρια της Ζωής, όχι για προσωπικό τους όφελος Αλλά για το Είναι και Του Γίγνεσθαι!
Τα Χρωματισμούς Παιδιά Με Αγάπη !
Αρα αφού δεν είσαι Κομμουνιστής θα είσαι Φιλελεύθερος ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Έχεις ένα κακό ! Βάζεις ταμπέλες ! Οι Κουμουνιστές ποτέ δεν βάζουν ταμπέλες! Η Ταμπέλα είναι μορφή Φόβου στην Πολιτική και ιδιαίτερα σε Άτομα που δεν ξέρουν και γνωρίζουν ! Μπορεί να Είμαι ΑΥΤΌ που ΌΛΟΙ φοβούνται ! Το σκέφτηκες αυτό ; Μπορεί να Είμαι ο Κανένας που Έρχεται από το Πουθενά ! ΜΗΝ ΤΗΝ ΨΆΧΝΕΙΣ! (Συγνώμη θέλω να πιστεύω ότι κατέβεις από κούνια την γλώσσα την Ελληνική !)
.......ΖΑΒΑΡΑΚΑΤΡΑΝΕΜΙΑ.......... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Συμφωνούμε απόλυτα. Ολες αυτές οι τραγωδίες μπορούσε να μην είχανε συμβεί. Ο Λαός σε ποσοστό 80% ήτανε στο ΕΑΜ ΕΛΑΣ με τα όπλα στα χέρια. Μπορούσε να διεκδικήση την Εξουσία τον ΟΚΤΩΒΡΗ ΤΟΥ 1944 με τον Συσχετισμό στα Βαλκάνια Συντριπτικά υπερ του. Το ΕΑΜ με χαραχτηριστικά Πολιτικού Μετώπου δεν το έκανε. ΓΙΑΤΙ......... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Γιατί ;; ... ίσως είτανε ... Τσιπραίοι!
Για αυτό τα Κ.Κ για να μπορέσουνε να επιτελέσουνε την ιστορική τους αποστολή δεν πρέπει ΠΟΤΕ να φτιάχνουνε Πολιτικούς Σχηματισμούς με Σοσιαλδημοκρατία και οπορτουνισμό που η αποστολή τους είναι ΠΑΝΤΑ η Σωτηρία του Καπιταλισμού με την προσφορά του απαραίτητου ....σκαλοπατιού.... για την μανούβρα την ....δύσκολη ώρα..... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Δημοσίευση σχολίου