(Α) Επιμήκυνση του σχολικού έτους με βάση διεθνή πρότυπα μελετά το υπουργείο Παιδείας, μέσω της κατάργησης αργιών. Στα σχέδιά του είναι η έναρξη της σχολικής χρονιάς νωρίτερα από τις 11 Σεπτέμβρη, αλλά και η παράταση των μαθημάτων μέσα στο Μάιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μελετάει με ιδιαίτερη προσοχή την πρόταση να ανοίγουν τα σχολεία 6 ή 8 Σεπτεμβρίου και να ολοκληρώνεται η σχολική χρονιά ένα δεκαήμερο αργότερα απ' ό,τι κάθε χρόνο. Επιπλέον, προς κατάργηση οδεύει η αργία του Αγ. Ιωάννη στις 7 Ιανουαρίου, ενώ μειωμένες θα είναι και οι διακοπές του Πάσχα. Οι μαθητές θα επιστρέφουν στις σχολικές τάξεις την Τετάρτη του Πάσχα και όχι τη Δευτέρα του Θωμά, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα. Κύκλοι του υπουργείου επισημαίνουν ότι ειδικότερα για τις διακοπές του Πάσχα, η συγκεκριμένη αλλαγή θα ευνοήσει και τους ίδιους τους γονείς οι οποίοι είναι εργαζόμενοι και δεν έχουν κάπου να αφήσουν τα παιδιά τους. Σε συνέντευξή του ο υπουργός Κώστας Αρβανιτόπουλος είχε επισημάνει ότι η επιμήκυνση του σχολικού έτους εντάσσεται στο γενικότερο πλάνο της αναπροσαρμογής των παιδαγωγικών μεθόδων, οι οποίες περιλαμβάνουν, επίσης, αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων με συνεπακόλουθη μείωση της διδακτέας ύλης.
(Β) Eπιμήκυνση του σχολικού έτους εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, όπως αποκαλύπτει ο Κ. Αρβανιτόπουλος. «Πιστεύω ότι περισσεύουν οι αργίες. Οι μαθητές πρέπει να μάθουν περισσότερα και καλύτερα. Γι΄αυτό χρειάζεται πέραν της εμβάθυνσης του μαθήματος, η επιμήκυνση του σχολικού έτους. Τα δημοτικά μας κάνουν μάθημα 170 ημέρες και τα γυμνάσια και λύκεια 150. Άλλωστε, ιδιαίτερα στο Λύκειο, περισσότερες ημέρες στο σχολείο σημαίνει λιγότερες ώρες στο φροντιστήριο», σημειώνει σε συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα». Αναφερόμενος στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τονίζει ότι «όχι μόνο θα προχωρήσει, αλλά και επιταχυνθεί». «Θεσμοθετήσαμε έπειτα από 30 χρόνια την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά και του εκπαιδευτικού έργου.Οι αντιδράσεις είναι το κύκνειο άσμα μίας συντεχνίας και όχι της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών που την επιζητούν» επισημαίνει. Για τις πανελλαδικές εξετάσεις ο κ. Αρβανιτόπουλος επαναλαμβάνει ότι «οι αλλαγές συνολικά εφαρμόζονται από τη φετινή Α' Λυκείου», ενώ για τα σχολικά εγχειρίδια και τις πιθανές αλλαγές δηλώνει: «η βασική αλλαγή είναι ότι τα σχολικά εγχειρίδια, αλλά και η διδακτέα ύλη, πλέον θα δομούνται με κριτήριο τι χρειάζεται να μάθει ο μαθητής και όχι τι χρειάζεται να διδάξει ο καθηγητής για να συμπληρώσει τις ώρες του. Ιδιαίτερα τώρα που αποσυνδέσαμε την οργανικότητα από τις ώρες διδασκαλίας».
Χτες, σε μια ανάρτησή μου στο τουίττερ, αναρωτήθηκα αν είναι λάθος να πω πως ο Αρβανιτόπουλος είναι πιο επικίνδυνος από τον Άδωνι. Ώρα με την ώρα σιγουρεύομαι ότι όχι μόνο δεν κάνω λάθος αλλά ότι η ανάγκη να εναντιωθούμε συλλογικά στην παραφροσύνη τού υπουργού παιδείας είναι επιτακτικώτερη από την ανάγκη να πλακώσουμε τους τροϊκανούς με τα γιαούρτια.
Τί λέει, ο ηλίθιος; Θα επιμηκύνει το σχολικό έτος. Μάλιστα. Από 6 Σεπτέμβρη μέχρι...τέλους Μάη, να πούμε; Ξανά μάλιστα. Και εξετάσεις; Καλά τελειώματα Ιούνη; Ξανά-μανά μάλιστα. Παναπεί, θα μπαίνουν τα παιδιά στις τάξεις με θερμοκρασίες τριαντάρια και τριανταπεντάρια, ε;
Βρε παπάρα, αντί να πας το σχολικό έτος από τέλη Σεπτέμβρη θα το φέρεις στις αρχές; Θα βράζουν τα τσιμέντα κι εσύ θες να μπουν οι μαθητές στις τάξεις; Ρε, π' ανάθεμα τον γονιό σου, έτσι και μπεις εσύ 6 Σεπτέμβρη σε σχολική τάξη, θα φωνάξουμε τους τέσσερις να πάρουν το έπιπλο και τον παπά να σου ψάλλει το "άμωμοι εν οδώ, αλληλούια". Για να μη σε ρωτήσω τι σκατά διαγωνίσματα θα δώσουν οι μαθητές τέλος Ιούνη, με τα τζιτζίκια να βγάζουν την μπέμπελη.
Η επιμήκυνση του σχολικού έτους σας μάρανε, γαμώ το μυαλό σας. Ήσαν τα παιδιά χωρίς βιβλία από τις 10 Σεπτέμβρη ως τα χριστούγεννα, τώρα θα είναι χωρίς βιβλία από τις 6 Σεπτέμβρη ως τα χριστούγεννα. Κι αυτό είναι καλό, ε; Τί ακούμε, ρε γαμώτο;
Αμ το άλλο; Οι μαθητές -λέει- πρέπει να μάθουν περισσότερα και καλύτερα. Προφανώς, αυτό το γαμημένο υπουργείο παιδείας μάς κάνει πλάκα. Πώς θα μάθουν περισσότερα και καλύτερα οι μαθητές; Κλείνοντας σχολεία και απολύοντας δασκάλους; Ας ήξερα ποιος γκάου έχει κάνει την σχετική μελέτη για να τον συγχαρώ που ανακάλυψε καινούργιο δρόμο για τις Ινδίες!
Αλλά ο υπουργός σκέφτεται και τους γονείς! Θα κόψει τις διακοπές ώστε να μη στενοχωριούνται οι γονείς για το πού θα αφήνουν τα παιδιά τους όταν πάνε για δουλειά. Δεν μου λες, ρε Αρβανιτόπουλε, πόσα θες για να μας τρελλάνεις; Μέχρι προχτές σκεφτόσουνα αν δώσεις μια έξτρα βδομάδα για χάρη των ξενοδόχων και τώρα ανακάλυψες ότι πρέπει να κόψεις 3 ημέρες από τις διακοπές τού Πάσχα για το καλό των γονιών που πάνε για δουλειά;
Πρώτα-πρώτα, είσαι σίγουρος ότι οι γονείς των παιδιών έχουν δουλειά να πάνε; Τουλάχιστον εσύ έχεις βγάλει καμμιά εικοσαριά χιλιάδες στην ανεργία, αν δεν κάνω λάθος. Κι ετοιμάζεις και πόσους άλλους ακόμη με την περίφημη αξιολόγηση. Θα σου έλεγα να αφήσεις τους ανθρώπους να δουλέψουν κι αυτοί θα βολέψουν τα παιδιά τους όπως τα βολεύανε τόσα χρόνια αλλά φοβάμει ότι έχεις τόσα μπιμπίκια στο μυαλό που θα χάσω τα λόγια μου.
Έπειτα, καλά με τις 3 ημέρες τού Πάσχα. Με το καλοκαίρι τί γίνεται; Έχω μια ιδέα: τι λες να πρωτοτυπήσεις παγκοσμίως με το all year around σχολείο για να βολεύονται οι γονείς και το καλοκαίρι; Για σκέψου το λίγο.
Παρεμπιπτόντως, τους παιδικούς σταθμούς γιατί τούς κλείσατε; Οι γονείς των βρεφών και των νηπίων δεν πάνε για δουλειά; Και καλά, τον μαντράχαλο των 15-16 χρόνων τον αμολάς με μια μπάλα ή με ένα λάπτοπ και καθαρίζεις. Τα μωρά τί τα κάνεις; Πώς είπες; Κουνιώνται; Το ξέρω.
Εκεί που ξεσκίστηκα στα γέλια, όμως, είναι ο αφορισμός ότι τα σχολικά βιβλία και η διδακτέα ύλη θα δομούνται με βάση το τι χρειάζεται να μάθει ο μαθητής. Δηλαδή, μέχρι σήμερα ο μαθητής μάθαινε πράγματα που δεν χρειαζόταν να ξέρει; Ωραία! Δεν μας λες ένα; ΜΟΝΟ ΕΝΑ, θεματογονιόσου! Τί σκέφτεσαι να κόψεις ως άχρηστο; Ιστορία; Ελληνικά; Κοινωνιολογία; Πατριδογνωσία, Κοσμογραφία; Τί σκατά θα κόψετε ως άχρηστο, βρε άχρηστοι;
A προπό, δεν μας λες αν όλα εκείνα τα μαθήματα και τα τμήματα που κόψατε από τα επαγγελματικά και τα τεχνικά λύκεια ήσαν άχρηστα; Κι αφού ήσαν άχρηστα, γιατί τσακιστήκανε οι ΙΕΚάδες και οι ΚΕΚάδες να τα εκμεταλλευτούνε; Πώς διάολο αποφάσισαν να ανοίξουν άχρηστα τμήματα; Επιχειρηματίες είναι οι άνθρωποι, δεν είναι ηλίθιοι να πουλάνε κάτι που δεν το χρειάζεται ο κόσμος. Εκτός αν εννοείς ότι η δημόσια παιδεία θεωρεί άχρηστο ό,τι είναι χρήσιμο στην ιδιωτική.
Τελευταίο και καλύτερο, εκείνο το "περισσότερες ημέρες στο σχολείο σημαίνει λιγώτερες ώρες στο φροντιστήριο". Καλά, μιλάμε ότι αυτή η μαλακία ξεπέρασε ως και το "σαξές στόρυ" τού Σαμαρά! Η μαλακία της χρονιάς, λέμε! Ρε συ, Αρβανιτόπουλε, ρίχνε και μια ματιά στα χειρόγραφα που σου δίνουν να διαβάσεις πριν βγεις και αμολήσεις δημοσίως παπαριές. Ως κι ο Μαυρογιαλούρος έρριχνε μια ματιά στον λόγο του πριν μιλήσει. Εκτός αν είσαι τόσο ηλίθιος πια ώστε αυτή η μαλακία σού φάνηκε και γαμώ τα επιχειρήματα.
Άει στον διάολο πια, σας βαρέθηκα, μεταρρυθμιστές τής οκάς. Πολύ θα ήθελα να μάθω τί "χρήσιμο" θέμα είχε η διδακτορική σας διατριβή. Άχρηστοι.
(Β) Eπιμήκυνση του σχολικού έτους εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, όπως αποκαλύπτει ο Κ. Αρβανιτόπουλος. «Πιστεύω ότι περισσεύουν οι αργίες. Οι μαθητές πρέπει να μάθουν περισσότερα και καλύτερα. Γι΄αυτό χρειάζεται πέραν της εμβάθυνσης του μαθήματος, η επιμήκυνση του σχολικού έτους. Τα δημοτικά μας κάνουν μάθημα 170 ημέρες και τα γυμνάσια και λύκεια 150. Άλλωστε, ιδιαίτερα στο Λύκειο, περισσότερες ημέρες στο σχολείο σημαίνει λιγότερες ώρες στο φροντιστήριο», σημειώνει σε συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα». Αναφερόμενος στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τονίζει ότι «όχι μόνο θα προχωρήσει, αλλά και επιταχυνθεί». «Θεσμοθετήσαμε έπειτα από 30 χρόνια την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά και του εκπαιδευτικού έργου.Οι αντιδράσεις είναι το κύκνειο άσμα μίας συντεχνίας και όχι της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών που την επιζητούν» επισημαίνει. Για τις πανελλαδικές εξετάσεις ο κ. Αρβανιτόπουλος επαναλαμβάνει ότι «οι αλλαγές συνολικά εφαρμόζονται από τη φετινή Α' Λυκείου», ενώ για τα σχολικά εγχειρίδια και τις πιθανές αλλαγές δηλώνει: «η βασική αλλαγή είναι ότι τα σχολικά εγχειρίδια, αλλά και η διδακτέα ύλη, πλέον θα δομούνται με κριτήριο τι χρειάζεται να μάθει ο μαθητής και όχι τι χρειάζεται να διδάξει ο καθηγητής για να συμπληρώσει τις ώρες του. Ιδιαίτερα τώρα που αποσυνδέσαμε την οργανικότητα από τις ώρες διδασκαλίας».
[Από την ειδησεογραφία των ημερών]
Χτες, σε μια ανάρτησή μου στο τουίττερ, αναρωτήθηκα αν είναι λάθος να πω πως ο Αρβανιτόπουλος είναι πιο επικίνδυνος από τον Άδωνι. Ώρα με την ώρα σιγουρεύομαι ότι όχι μόνο δεν κάνω λάθος αλλά ότι η ανάγκη να εναντιωθούμε συλλογικά στην παραφροσύνη τού υπουργού παιδείας είναι επιτακτικώτερη από την ανάγκη να πλακώσουμε τους τροϊκανούς με τα γιαούρτια.
Τί λέει, ο ηλίθιος; Θα επιμηκύνει το σχολικό έτος. Μάλιστα. Από 6 Σεπτέμβρη μέχρι...τέλους Μάη, να πούμε; Ξανά μάλιστα. Και εξετάσεις; Καλά τελειώματα Ιούνη; Ξανά-μανά μάλιστα. Παναπεί, θα μπαίνουν τα παιδιά στις τάξεις με θερμοκρασίες τριαντάρια και τριανταπεντάρια, ε;
Βρε παπάρα, αντί να πας το σχολικό έτος από τέλη Σεπτέμβρη θα το φέρεις στις αρχές; Θα βράζουν τα τσιμέντα κι εσύ θες να μπουν οι μαθητές στις τάξεις; Ρε, π' ανάθεμα τον γονιό σου, έτσι και μπεις εσύ 6 Σεπτέμβρη σε σχολική τάξη, θα φωνάξουμε τους τέσσερις να πάρουν το έπιπλο και τον παπά να σου ψάλλει το "άμωμοι εν οδώ, αλληλούια". Για να μη σε ρωτήσω τι σκατά διαγωνίσματα θα δώσουν οι μαθητές τέλος Ιούνη, με τα τζιτζίκια να βγάζουν την μπέμπελη.
Η επιμήκυνση του σχολικού έτους σας μάρανε, γαμώ το μυαλό σας. Ήσαν τα παιδιά χωρίς βιβλία από τις 10 Σεπτέμβρη ως τα χριστούγεννα, τώρα θα είναι χωρίς βιβλία από τις 6 Σεπτέμβρη ως τα χριστούγεννα. Κι αυτό είναι καλό, ε; Τί ακούμε, ρε γαμώτο;
Αμ το άλλο; Οι μαθητές -λέει- πρέπει να μάθουν περισσότερα και καλύτερα. Προφανώς, αυτό το γαμημένο υπουργείο παιδείας μάς κάνει πλάκα. Πώς θα μάθουν περισσότερα και καλύτερα οι μαθητές; Κλείνοντας σχολεία και απολύοντας δασκάλους; Ας ήξερα ποιος γκάου έχει κάνει την σχετική μελέτη για να τον συγχαρώ που ανακάλυψε καινούργιο δρόμο για τις Ινδίες!
Αλλά ο υπουργός σκέφτεται και τους γονείς! Θα κόψει τις διακοπές ώστε να μη στενοχωριούνται οι γονείς για το πού θα αφήνουν τα παιδιά τους όταν πάνε για δουλειά. Δεν μου λες, ρε Αρβανιτόπουλε, πόσα θες για να μας τρελλάνεις; Μέχρι προχτές σκεφτόσουνα αν δώσεις μια έξτρα βδομάδα για χάρη των ξενοδόχων και τώρα ανακάλυψες ότι πρέπει να κόψεις 3 ημέρες από τις διακοπές τού Πάσχα για το καλό των γονιών που πάνε για δουλειά;
Πρώτα-πρώτα, είσαι σίγουρος ότι οι γονείς των παιδιών έχουν δουλειά να πάνε; Τουλάχιστον εσύ έχεις βγάλει καμμιά εικοσαριά χιλιάδες στην ανεργία, αν δεν κάνω λάθος. Κι ετοιμάζεις και πόσους άλλους ακόμη με την περίφημη αξιολόγηση. Θα σου έλεγα να αφήσεις τους ανθρώπους να δουλέψουν κι αυτοί θα βολέψουν τα παιδιά τους όπως τα βολεύανε τόσα χρόνια αλλά φοβάμει ότι έχεις τόσα μπιμπίκια στο μυαλό που θα χάσω τα λόγια μου.
Έπειτα, καλά με τις 3 ημέρες τού Πάσχα. Με το καλοκαίρι τί γίνεται; Έχω μια ιδέα: τι λες να πρωτοτυπήσεις παγκοσμίως με το all year around σχολείο για να βολεύονται οι γονείς και το καλοκαίρι; Για σκέψου το λίγο.
Παρεμπιπτόντως, τους παιδικούς σταθμούς γιατί τούς κλείσατε; Οι γονείς των βρεφών και των νηπίων δεν πάνε για δουλειά; Και καλά, τον μαντράχαλο των 15-16 χρόνων τον αμολάς με μια μπάλα ή με ένα λάπτοπ και καθαρίζεις. Τα μωρά τί τα κάνεις; Πώς είπες; Κουνιώνται; Το ξέρω.
Εκεί που ξεσκίστηκα στα γέλια, όμως, είναι ο αφορισμός ότι τα σχολικά βιβλία και η διδακτέα ύλη θα δομούνται με βάση το τι χρειάζεται να μάθει ο μαθητής. Δηλαδή, μέχρι σήμερα ο μαθητής μάθαινε πράγματα που δεν χρειαζόταν να ξέρει; Ωραία! Δεν μας λες ένα; ΜΟΝΟ ΕΝΑ, θεματογονιόσου! Τί σκέφτεσαι να κόψεις ως άχρηστο; Ιστορία; Ελληνικά; Κοινωνιολογία; Πατριδογνωσία, Κοσμογραφία; Τί σκατά θα κόψετε ως άχρηστο, βρε άχρηστοι;
A προπό, δεν μας λες αν όλα εκείνα τα μαθήματα και τα τμήματα που κόψατε από τα επαγγελματικά και τα τεχνικά λύκεια ήσαν άχρηστα; Κι αφού ήσαν άχρηστα, γιατί τσακιστήκανε οι ΙΕΚάδες και οι ΚΕΚάδες να τα εκμεταλλευτούνε; Πώς διάολο αποφάσισαν να ανοίξουν άχρηστα τμήματα; Επιχειρηματίες είναι οι άνθρωποι, δεν είναι ηλίθιοι να πουλάνε κάτι που δεν το χρειάζεται ο κόσμος. Εκτός αν εννοείς ότι η δημόσια παιδεία θεωρεί άχρηστο ό,τι είναι χρήσιμο στην ιδιωτική.
Τελευταίο και καλύτερο, εκείνο το "περισσότερες ημέρες στο σχολείο σημαίνει λιγώτερες ώρες στο φροντιστήριο". Καλά, μιλάμε ότι αυτή η μαλακία ξεπέρασε ως και το "σαξές στόρυ" τού Σαμαρά! Η μαλακία της χρονιάς, λέμε! Ρε συ, Αρβανιτόπουλε, ρίχνε και μια ματιά στα χειρόγραφα που σου δίνουν να διαβάσεις πριν βγεις και αμολήσεις δημοσίως παπαριές. Ως κι ο Μαυρογιαλούρος έρριχνε μια ματιά στον λόγο του πριν μιλήσει. Εκτός αν είσαι τόσο ηλίθιος πια ώστε αυτή η μαλακία σού φάνηκε και γαμώ τα επιχειρήματα.
Άει στον διάολο πια, σας βαρέθηκα, μεταρρυθμιστές τής οκάς. Πολύ θα ήθελα να μάθω τί "χρήσιμο" θέμα είχε η διδακτορική σας διατριβή. Άχρηστοι.
4 σχόλια:
Αγαπητε Teddy ,να αγιασει και ο στομας σου και το χερι σου που τα γραφεις!!Αντε πια με τον καθε ελαχιστο,που μας εφερε η ζωη μπροστα μας!!Παει στο διαολο πια,ποτε θα τους ξεφορτοθουμε;Τους κανανε και υπουργους....καλα ελεγε ο πατερας μου..."δως του τρελλου αξια...και θα δεις την αταξια"!!!Νισαφι !!!!!!!!!!
Από το 78 που καθιερώθηκαν οι "πανελληνίες" μεχρι σήμερα δεν έχει περάσει χρόνος που η εκάστοτε κυβέρνηση να μην εκτονώνει τους μεταρρυθμιστικούς της ερεθισμούς πάνω στους μαθητές.
Εδώ και 30 χρόνια που θυμάμαι οι μαθητές είναι τα μεταρρυθμιστικά πειραματόζωα της εκάστοτε κυβέρνησης.
Στο υπουργείο παιδείας βρίσκεται μονίμως ένας κυκλοθυμικός ψυχάκιας που δε σκέφτεται τίποτα άλλο παρά τι μεταρρύθμιση να κάνει μεταρρυθμίζοντας την περσινή του προκατόχου του ή και τη δική του. Πανελλήνιες, πανελλαδικές, δέσμες, πώς αλλιώς τις είπανε χθες και πώς τους ήρθε να τις μεταρρυθμίσουν και να τις πούνε σήμερα, και διάφορα λογαριθμικά συστήματα εξέτασης και εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έως την έξοδο στην ανεργία.
Παπαρολόγοι του "πήχυ" και της "περισσότερης προσπάθειας" έχουν μετατρέψει σαδιστικά τα παιδιά σε σίσυφους.
Κάθε μαθητής από όταν αρχίζει το σχολείο μέχρι και να το τελειώσει υφίσταται τουλάχιστον 3-4 "μεταρρυθμίσεις". Με αναλυτικά προγράμματα ταξικών φραγμών και διαχωρισμών, μηδενικής σχολικής αξίας και χυδαίου ιδεολογικού περιεχομένου, με τους γονείς κάθε βράδυ να προσπαθούν να βγάλουν άκρη με τα 2 βιβλία ασκήσεων κ θεωρίας, ασκήσεων σκέτων, τα δυο τετράδια και τη σαβούρα των φωτοτυπιών που εφοδιάζουν τα παιδιά από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, τις εργασίες των κόπυ πέιστ από τα γκουγκλίσματα και τους σχολικούς διαγωνισμούς των πολυθενικών.
φροντιστηριο γγ
Εγώ έχω μια πολύ σατανική σκέψη, που απορώ πώς και δεν την έκανε ακόμα ο υπουργός "παιδείας" να τον προσκυνήσουν οι απανταχού φιλελέδες και να ρημάξει τους καθηγητές μια και καλή δίνοντας άφθονο αίμα στον Κυριάκουλα. Να την πώ ή μήπως διαβάζει το ιστολόγιο? Πέρασαν και 4 μέρες, πάλιωσε η ανάρτηση, ε ας την πω και αν κριθεί επικίνδυνη, μη δημοσιεύεις το σχόλιο. Απ' την άλλη, θα μπορούσε να αποτελέσει το έναυσμα για την κοινωνική έκρηξη οπότε, δεν είμαι σίγουρος για την πραγματική αξία της...
Εφόσον λοιπόν το Λύκειο δεν αποτελεί υποχρεωτική εκπαίδευση, γιατί να απαιτείται απολυτήριο Λυκείου για συμμετοχή στις πανελλήνιες εξετάσεις? Αν γράψεις, περνάς... έτσι δεν είναι?
Δημοσίευση σχολίου