To Cogito ergo sum συλλογάται λέφτερα και στο ηλεκτρονικό περιοδικό Ατέχνως.
Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα, η αντιγραφή επιτρέπεται.

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

(...) ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα κι ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό κι ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η δικαιοσύνη και ο νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί το σύννεφο που περνάει, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά αν γίνεται μέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και τελικά, για να ολοκληρωθούν οι ιδιωτικοποιήσεις, ας ιδιωτικοποιηθούν και τα κράτη, παραδίδοντας για κάποιο χρονικό διάστημα την εκμετάλλευσή τους σε ιδιωτικές εταιρείες, που θα λειτουργούν σε καθεστώς διεθνούς ανταγωνισμού. Εκεί βρίσκεται η σωτηρία τού κόσμου...

Και τώρα, ας ιδιωτικοποιηθεί επίσης και η πουτάνα που τους γέννησε όλους.


[Ζοζέ Σαραμάγκου, "Τετράδια του Λαντσαρότε - Ημερολόγιο ΙΙΙ, 1993-1995" - Μετάφραση από τα πορτογαλικά: Cogito ergo sum]

13 Οκτωβρίου 2011

Γράμμα από έναν εκπαιδευτικό πληροφορικής (μέρος δεύτερο)

Ο "άγνωστος εκπαιδευτικός" του προχτεσινού σημειώματος ("Γράμμα από έναν εκπαιδευτικό πληροφορικής") επανήλθε, έχοντας αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα να προσθέσει. Αναδημοσιεύω το κείμενό του, ως ελάχιστη υποχρέωση απέναντι σε κάποιον που κόπιασε για να μας κάνει μέτοχους των ανησυχιών του. Εννοείται ότι η ορθογραφία και η σύνταξη του πρωτοτύπου τηρούνται με ευλάβεια:


1- οι υπολογιστές είναι πολύ παλιοί και υπολειτουργούν και υποχρεωτικά φέρουν λογισμικό που συμβάλλει στο να υπολειτουργούν πχ στα πιο πολλά εργαστήρια έχουμε microsoft windows xp γιατί αυτά έχουν αγοραστεί από τα σχολεία (έκανε η ελλάδα συμφωνία με τη microsoft και βάλαμε παντού την έκδοση των windows που αγοράστηκαν στα κουτουρού και δεν ασχολήθηκε κανείς με το αν ταιριάζει το λογισμικό στα μηχανήματα... πχ πόση μνήμη απαιτούν τα XP πόση μνήμη έχουν τα μηχανήματα κλπ)

2- καθηγητές πληροφορικής έχουν διοριστεί απόφοιτοι *ιεκ* και απόφοιτοι *σεμιναρίων* γιατί όταν είχαν έλλειψη τους έπιασε πρεμούρα να διορίσουν όποιον να ναι... οι απόφοιτοι πανεπιστημίων τώρα πια δεν έχουμε καν ελπίδες να μας καλέσουν για αναπληρωτές γιατί εκτός των άλλων η σειρά μας είναι χαμηλή: δεν έχει σημασία που περάσαμε στον ΑΣΕΠ (παιδαγωγικά και πληροφορική) ούτε μετρά το αν ξαναδουλέψαμε σε σχολεία - η προϋπηρεσία πλέον δε μετρά, ούτε οι σπουδές ούτε τίποτα άλλο... μόνο η παιδαγωγική επάρκεια!
οι απόφοιτοι πληρ/κης και πολυτεχνείου θεωρούμαστε ακατάλληλοι γιατί δεν έχουμε την ειδική παιδαγωγική επάρκεια που αποκτάς
-είτε μέσω ασπαιτε (παίρνει 10 άτομα το χρόνο - σφαγή + απαιτούνται τα ίδια προσόντα για να μπεις ως φοιτητής και τα ίδια για να διδάξεις ως καθηγητής ασπαιτε... δηλ ο καθηγητής ασπαιτε *ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ*!)
-είτε με σχετικό μεταπτυχιακό (2.000-4.000 ευρώ δίδακτρα και μερικές χιλιάδες υποψήφιοι για 10 θέσεις)
-είτε αν δώσεις κατατακτήριες (όπου δεν έχουν καταργηθεί) για να κάνεις 4 χρόνια ακόμη σπουδές σε κάποιο παιδαγωγικό τμήμα
-είτε! αν έχεις βγάλει ένα συγκεκριμένο τμήμα που το όνομά του δεν έχει σχέση με πληρ/κη αλλά ένας υπουργός αποφάσισε όταν πέρασε η κόρη του εκεί ότι πρέπει οι απόφοιτοί του να προηγούνται όλων των πληροφορικών... και ψηφίστικε αμέσως να είναι και πληρ/κής και παιδαγωγικό!! (οι απόφοιτοι ιεκ και των σεμιναρίων ήταν κατάλληλοι χωρίς τίποτα από τα παραπάνω και φυσικά μετρούσε η προϋπηρεσία τους και όσα προανέφερα. Επίσης οι απόφοιτοι ΤΕΙ έχουν πάντοτε δικές τους χωριστές θέσεις στον ασεπ και στους διορισμούς για να μην τυχόν τους περάσει κανένας απόφοιτος ΕΜΠ, ΗΜΜΥ, ΤΗΜΜΥ, πληροφορικής ΑΠΘ κλπ στους διαγωνισμούς. Τέλος όλες οι πανεπιστημιακές σχολές έχουν υποχρεωτικά παιδαγωγικά μαθήματα που δεν έχουν καμιά αναγνώριση πουθενά όπως και η επιτυχία στα παιδαγωγικά του ΑΣΕΠ που είναι παντελώς άχρηστη από μόνη της!!!) Μπορείτε να φανταστείτε μόνο την τεχνογνωσία που έχει ένας παπάς θεολόγος που διορίστηκε ως πληροφορικός και διδάσκει το μάθημα του προγραμματισμού στο λύκειο (πανελλήνιο μάθημα ως πέρισυ τουλάχιστον)... και τι γίνεται όταν συμβεί κάτι πολύ πιο απλό... πχ χαλάει 1 cd rom για να μην πω ένα τροφοδοτικό ή 1 κάρτα γραφικών... (όταν υπάρχει φυσικά για να χαλάσει!)

3- ιδού μια ενδεικτική διδακτέα ύλη για την Α' και Β' δημοτικού που βρήκα τώρα στη σελίδα του υπουργείου: http://i.imgur.com/ca0Fo.png σύμφωνα με την υπουργό τα παιδιά της Α και Β δημοτικού επί 2 χρόνια θα μαθαίνουν:
να κάνουν κατασκευές, να ανοιγοκλείνουν τον ήχο και το cd, να κουνάνε το ποντίκι, το πρόγραμμα ζωγραφικής των windows, το κουμπάκι που εκτυπώνει και τα πλήκτρα... πέρα από τα πλήκτρα που ίσως θέλουν 2-3 μήνες για να μάθουν να γράφουν σωστά και γρήγορα τα παιδάκια (αλλά μερικά ξέρουν ήδη και συνήθως όλα μαθαίνουν πολύ γρήγορα παίζοντας παιχνίδια γλώσσας κλπ) τα άλλα είναι βαριά βαριά 5 διδακτικές ώρες... εκτός αν φυσικά το υπουργείο προνόησε για τα σχολεία με 5 υπολογιστές που εκεί ναι, παίζει να χρειαστούν και πάνω από 2 χρόνια για να προλάβουν όλα τα παιδάκια να γράψουν από μια φορά... μου χει τύχει πραγματική περίπτωση (και δυστυχώς δεν είναι σπάνια) όπου 2 σχολεία συστεγάζονταν και είχαν και τα 2 μαζί συνολικά 5 υπολογιστές που λειτουργούσαν και 1 που δε λειτουργούσε και δεν είχε οθόνη αλλά με διάφορες χακιές και αντικαταστάσεις καταφέραμε να τον κάνουμε κατάλληλο να δείχνει 1 ταινία με προβολικό σε περίπτωση ανάγκης για κανένα documentaire... :p δηλ 5-6 υπολογιστές για > 600 παιδιά...

4- οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ειδικοτήτων μπορεί να γυρνάμε σαν τους τσιγγάνους ωρομίσθιοι σε όλη την ελλάδα για χρόνια αλλά υπάρχουν πάντα κάποιοι που κρίνονται καταλληλότεροι από μας για να διδάξουν και αυτοί είναι φυσικά οι αεροσυνοδοί πολλές από τις οποίες διορίστηκαν με μετάταξη και "πολιτική βούληση" (που σημαίνει ότι δεν μπορείς να κάνεις ένσταση) στη θέση καθηγητών ξένων γλωσσών για τους οποίους είχε ανακοινωθεί με ΦΕΚ ο διορισμός εδώ και 2 χρονια και ακόμη περιμένουν να τους πάρουν... σας φαίνεται υπερβολικό για την ελλάδα σίγουρα... εδώ πρώτη μας έννοια είναι μόνο η σωστή παιδεία...

5- να αναφέρω μερικές δουλειές που κάνουν οι δάσκαλοι στο σχολείο γιατί πολλοί τους φθονούν για τους 2 μήνες καθισιό το καλοκαίρι...
- προσέχουν τα παιδιά στην τάξη
- τους μαθαίνουν γράμματα
- ετοιμάζουν φυλλάδια κλπ
- διορθώνουν γραπτά και ετοιμάζουν διαγωνίσματα
- τρέχουν πίσω από τα παιδάκια στα διαλείμματα
- τα συνοδεύουν σε εκδρομές, εκκλησιασμούς κλπ που είναι τελείως ασυγκράτητα
- ετοιμάζουν γιορτές, επισκέψεις σε μουσεία κλπ
- υπολογίζουν τη μισθοδοσία τους (ακούσατε ποτέ για σχολείο με γραμματέα;)
- κάνουν τους ψυχολόγους (υπάρχουν απίστευτα πολλά παρατημένα παιδάκια που έχουν προβλήματα συμπεριφοράς και κάποιος πρέπει να ασχοληθεί μαζί τους)
- κάνουν τους τεχνικούς (πχ αν είσαι πληροφορικός είσαι και system administrator και τεχνικός και ηλεκτρολόγος, αν είσαι θεατρολόγος είσαι και cameraman και φωτιστής και σκηνοθέτης κλπ, αν είσαι δάσκαλος είσαι και βιβλιοθηκονόμος και ψυχολόγος και φύλακας γιατί φύλακα έχουν μόνο τα ούτως ή άλλως ασφαλή σχολεία στα άλλα δε στέλνουν... φοβούνται!! και μια άσχετη σημείωση: ο φύλακας πληρώνεται παραπάνω και από τους διορισμένους καθηγητές!!! συνεχίζω: αν είσαι καλλιτεχνικών είσαι και ελαιοχρωματιστής -ω ναι κάθε χρόνο στολίζουν το σχολείο και του ζωγραφίζουν τους τοίχους, τις πόρτες κλπ, αν είσαι μουσικός πρέπει να οργανώνεις χορωδίες κλπ και πάει λέγοντας) και ο κάθε δάσκαλος έχει κάπου 30 παιδιά που μένουν στο σχολείο 8:00-14:00 ή 8:00-16:00 κάνοντας όλες τις ώρες μάθημα... φανταστείτε τα πώς είναι μετά τις 12:00-13:00 μόνο...!


Σχόλιο δικό μου: Αυτά τα έχεις υπ' όψη σου, Αννούλα; Έτσι θα χτίσουμε το "σχολείο του 21ου αιώνα, τρομάρα σου;

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

γεια... εγώ είμαι πάλι... να σημειώσω κάτι που έμαθα χτες από συνάδελφο γαλλικών για να μη λέω ανακρίβειες... οι αεροσυνοδοί διορίστηκαν τελικά σε διοικητικές θέσεις στην εκπαίδευση (όντως πήραν θέσεις διοριστέων καθηγητών αλλά τουλάχιστον δεν κάνουν μάθημα..) δηλαδή: αντί να στείλουν 10 καθηγητές αγγλικών και γαλλικών σε 10 σχολεία, ὲστειλαν 10 αεροσυνοδούς σε κάποια διεύθυνση να ενημερώνουν για το πώς θα γίνεται το μάθημα πότε θα πάνε τα βιβλία κλπ και να κάνουν διάφορα διαδικαστικά: πχ να παίρνουν τηλέφωνο από το γραφείο τους στον Πειραιά και να λένε στον αδιόριστο που του φάγανε τη θέση ότι φέτος θα πάει αναπληρωτής στην Κύθηρα και μετά από μια βδομάδα που αυτός έχει νοικιάσει σπίτι κλπ να τον ξαναπαίρνουν να του πουν ότι τελικά θα πάει σε άλλο νησί και σιγά τι παραπονιέται που θα χάσει ένα νοίκι 400 ευρώ που παίρνει δεν του φτάνουν κλπ... :PP αλλά τουλάχιστον δεν κάνουν μάθημα!!! και το 10 είναι τυχαίο νούμερο πρέπει να ήταν αρκετά παραπάνω... και τα νησιά τυχαία (αλλά το σενάριο αλλαγής νησιού καθόλου τυχαίο, συνέβη πολλές φορές σε συναδέλφους!! :p) α και τώρα θυμήθηκα που πέρισυ σε 1 από τα σχολεία μου με κάλεσαν το Μάρτιο!! (ως τότε τα παιδιά τα κρατούσε μερικές ώρες ακόμη ο δάσκαλος χωρίς να πληρώνεται φυσικά υπερωρίες και περιμένανε τον πληροφορικό, την αγγλικών και τις άλλες ειδικότητες που κάλεσαν μαζί μου κάνοντας κι άλλο μάθημα... :P) τέλος πάντων τέρμα με τα σχόλια γιατί όσο θυμάμαι τι γίνεται τα σχολεία τόσο θα γράφω!! :-) ευτυχώς δεν είμαι γιατρός γιατί δε θα μου έφταναν 3 σχόλια...!!! αυτοί πρέπει να βλέπουν πολύ χειρότερα στα νοσοκομεία και τους κατηγορούν και όλοι!!! :PP