Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα...
... η αντιγραφή όχι απλώς επιτρέπεται αλλά είναι και επιθυμητή, ακόμη και χωρίς αναφορά της πηγής!

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

- "Ο λόγος που μ' άφησες έξω από την υπόθεση", είπε ήσυχα, "ήταν ότι νόμισες πως η αστυνομία δεν θα πίστευε ότι σκέτη περιέργεια μ' έσπρωξε να κατέβω εκεί κάτω χτες το βράδυ. Θα υποψιάζονταν ίσως ότι είχα κάποιον ύποπτο λόγο και θα με σφυροκοπούσαν μέχρι να σπάσω".
- "Πώς ξέρεις αν δεν σκέφτηκα το ίδιο πράγμα;"
- "Οι αστυνομικοί είναι κι αυτοί άνθρωποι", είπε ξεκάρφωτα.
- "Έχω ακούσει ότι σαν τέτοιοι ξεκινάνε".

[Ραίημοντ Τσάντλερ, "Αντίο, γλυκειά μου", εκδόσεις Λυχνάρι, 1990 (σελ.: 54)]

17 Ιουνίου 2012

Ο στρατιώτης ποιητής

Μακρυά από μας η σκέψη πως οι σημερινές εκλογές θα λύσουν τα προβλήματά μας. Αλλοίμονο σ' εκείνους που σήμερα θα ψηφίσουν με την ελπίδα ότι από αύριο κάτι θ' αλλάξει προς το καλύτερο. Ο δρόμος είναι μακρύς και δύσβατος κι ο αγώνας θέλει πολύ χρόνο για να δώσει αποτελέσματα. Εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν και το ξέρουμε.

Σήμερα, φυσικά, το ιστολόγιο αργεί γιατί έχει σοβαρώτερα πράγματα να κάνει. Αλλά ένα αντίδωρο από το χέρι τού Μίλτου Σαχτούρη δεν μπορεί παρά να είναι καλοδεχούμενο. Το ποίημά του "Ο στρατιώτης ποιητής" μας θυμίζει τον αγώνα που προαναφέραμε:


Δεν έχω γράψει ποιήματα - 
    μέσα σε κρότους,
    μέσα σε κρότους
    κύλησε η ζωή μου.
Την μια μέρα έτρεμα,
την άλλην ανατρίχιαζα -
    μέσα στον φόβο,
    μέσα στον φόβο
    πέρασε η ζωή μου.
Δεν έχω γράψει ποιήματα,
δεν έχω γράψει ποιήματα,
    μόνο σταυρούς
    σε μνήματα
    καρφώνω.

Δεν υπάρχουν σχόλια: