Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα...
... η αντιγραφή όχι απλώς επιτρέπεται αλλά είναι και επιθυμητή, ακόμη και χωρίς αναφορά της πηγής!

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

- "Ο λόγος που μ' άφησες έξω από την υπόθεση", είπε ήσυχα, "ήταν ότι νόμισες πως η αστυνομία δεν θα πίστευε ότι σκέτη περιέργεια μ' έσπρωξε να κατέβω εκεί κάτω χτες το βράδυ. Θα υποψιάζονταν ίσως ότι είχα κάποιον ύποπτο λόγο και θα με σφυροκοπούσαν μέχρι να σπάσω".
- "Πώς ξέρεις αν δεν σκέφτηκα το ίδιο πράγμα;"
- "Οι αστυνομικοί είναι κι αυτοί άνθρωποι", είπε ξεκάρφωτα.
- "Έχω ακούσει ότι σαν τέτοιοι ξεκινάνε".

[Ραίημοντ Τσάντλερ, "Αντίο, γλυκειά μου", εκδόσεις Λυχνάρι, 1990 (σελ.: 54)]

4 Οκτωβρίου 2013

Θεραπευτικά Πρωτόκολλα

Είμαστε εν τάξει; Χορτάσαμε; Επί μία εβδομάδα, φάγαμε στην μάπα αρκετή προπαγάνδα με αφορμή την Χρυσή Αυγή ή θέλουμε κι άλλο; Σχεδόν το 95% τού χρόνου των "δελτίων των οκτώ" αφιερώνεται είτε στους μιχαλολιακοκασιδιαραίους και την φασιστοπαρέα τους είτε στο πόσο ωφέλιμα είναι για τον τόπο τα ταξίδια των σαμαροβενιζέλων στο εξωτερικό. Κάπως έτσι, βρίσκει την ευκαιρία το αστικό μας κράτος να περάσει μερικά μέτρα-φωτιά για τα οποία αμφιβάλλω αν βρεθεί ποτέ δημοσιογραφικό στόμα να μιλήσει.

Σήμερα, λοιπόν, τούτο το ιστολόγιο δεν θα ασχοληθεί ούτε με την Χρυσή Αυγή ούτε με την εύκολη πολιτική κριτική. Σήμερα θα μιλήσουμε για τα "Θεραπευτικά πρωτόκολλα". Πώς είπατε; Τί είναι πάλι τούτο; Εμ, γιατί είπα πρωτύτερα ότι για μερικά πράγματα δεν πρόκειται ποτέ να σας μιλήσουν οι δημοσιογράφοι; Όθεν, πάμε να δούμε μαζί τι σόι πράμα είναι αυτά τα "Θεραπευτικά Πρωτόκολλα".

Ας υποθέσουμε ότι αύριο το πρωί ξυπνάω και νοιώθω τον λαιμό μου ερεθισμένο, δυσκολεύομαι να καταπιώ και το θερμόμετρο δείχνει ότι έχω ανεβάσει πυρετό. Επειδή καταλαβαίνω πως οι αμυγδαλές μου με ψιλοπονάνε, αποφασίζω να πάω στον γιατρό, ο οποίος με εξετάζει και διαπιστώνει λοίμωξη του ανωτέρου αναπνευστικού και, συγκεκριμένα, αμυγδαλίτιδα. Καλά ως εδώ; Πάμε παρακάτω.

Μέχρι προχτές (για την ακρίβεια, μέχρι την 17.00' ώρα τής Τετάρτης 2 Οκτωβρίου 2013), ανάλογα με το χάλι που διαπίστωνε με την εξέτασή του, ο γιατρός θα μου συνιστούσε την κατάλληλη αντιβίωση. Τώρα είναι υποχρεωμένος να εντάξει την περίπτωσή μου σε κάποιο "Θεραπευτικό Πρωτόκολλο" και να πορευτεί σύμφωνα με τις οδηγίες. Ας δούμε τι λέει το Θεραπευτικό Πρωτόκολλο για την αμυγδαλίτιδα:

Κατ' αρχήν, ο γιατρός "βαθμολογεί" τα συμπτώματα: 1 βαθμός για εξίδρωμα στις αμυγδαλές, 1 βαθμός για διόγκωση των τραχηλικών λεμφαδένων, 1 βαθμός αν έχω πυρετό πάνω από 38, 1 βαθμός αν ΔΕΝ έχω βήχα, μείον 1 βαθμός επειδή είμαι πάνω από 45 ετών (θα έπαιρνα 1 βαθμό αν ήμουν κάτω από 14 και μηδέν αν ήμουν 14-45). Αν η τελική σούμα δείξει 0 ή 1, δεν θα μου χορηγήσει θεραπεία. Δηλαδή, σύμφωνα με το Θεραπευτικό Πρωτόκολλο, ενδέχεται να μη μου δώσει αντιβίωση επειδή ο πυρετός μου έφτασε μόνο μέχρι 37,8.

Ας πούμε τώρα ότι, για καλή μου τύχη (!!), ο πυρετός μου πέρασε τους 38 βαθμούς, οπότε δικαιούμαι αντιβίωση. Σύμφωνα με το Θεραπευτικό Πρωτόκολλο, ο γιατρός είναι υποχρεωμένος να μου δώσει Αμοξίλ (δηλαδή ένα τελείως ξεπερασμένο αντιβιοτικό που πλέον δεν συστήνεται για τίποτε) και, μάλιστα, 3 κάψουλες των 500 mg ημερησίως, όταν και οι πέτρες γνωρίζουν ότι η επικρατούσα ημερήσια δόση είναι 2 γραμμάρια (4 Χ 500 mg ή 2 Χ 1 gr). Η θεραπεία με το Αμοξίλ πρέπει να κρατήσει 10 ημέρες. Μόνο μετά την παρέλευση του δεκαημέρου μπορεί ο γιατρός να συνταγογραφήσει μια πιο σύγχρονη αντιβίωση. Όχι την πλέον σύγχρονη, έτσι; Απλώς μια πιο καινούργια από την ξεπερασμένη αμοξικιλίνη.

Τί γίνεται, όμως, αν ο γιατρός εκτιμήσει πως η θεραπεία με Αμοξίλ θα σημαίνει απλώς χάσιμο 10 κρίσιμων ημερών; Δεν μπορεί να γράψει κατ' ευθείαν μια πιο δραστική αντιβίωση; Η απάντηση είναι απλή: ναι, μπορεί, μόνο που ο ασθενής θα πρέπει να την πληρώσει 100% από την τσέπη του! Εφ' όσον το Θεραπευτικό Πρωτόκολλο συστήνει 10 μέρες Αμοξίλ, το ταμείο μπορεί να καλύψει μόνο 10 μέρες Αμοξίλ. Απλά πράγματα.

Παρένθεση. Στο παραπάνω παράδειγμα χρησιμοποίησα την απλή αμυγδαλίτιδα. Ο αναγνώστης μπορεί να επισκεφθεί την ιστοσελίδα του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων και να δει όλα τα Πρωτόκολλα που έχουν τεθεί ως τώρα σε εφαρμογή (αναμένεται ο εμπλουτισμός τής λίστας). Κλείνει η παρένθεση.


Το σύστημα των Θεραπευτικών Πρωτοκόλλων μας ήρθε από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η ιδέα αυτών των Πρωτοκόλλων είναι να αποτελέσουν ένα είδος μπούσουλα για τον γιατρό αλλά δίχως να τον περιορίζουν. Δυστυχώς, ο Άδωνις με τον Βρούτση και την παρέα τους ετοιμάζονται να θάψουν πεντ'-έξι τώρα που βρήκαν παπά. Αν και πολύ φοβάμαι ότι με τέτοια τερτίπια, ο αριθμός εκείνων που θα πάνε για θάψιμο θα ξεπεράσει κατά πολύ τον αριθμό των πεντ'-έξι.

Θα παρακολουθήσουμε το θέμα και θα επανέλθουμε. Στο μεταξύ, ελπίζω να δω σύντομα την πρέπουσα αντίδραση των γιατρών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: