To Cogito ergo sum συλλογάται λέφτερα και στο ηλεκτρονικό περιοδικό Ατέχνως.
Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα, η αντιγραφή επιτρέπεται.

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

(...) ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα κι ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό κι ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η δικαιοσύνη και ο νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί το σύννεφο που περνάει, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά αν γίνεται μέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και τελικά, για να ολοκληρωθούν οι ιδιωτικοποιήσεις, ας ιδιωτικοποιηθούν και τα κράτη, παραδίδοντας για κάποιο χρονικό διάστημα την εκμετάλλευσή τους σε ιδιωτικές εταιρείες, που θα λειτουργούν σε καθεστώς διεθνούς ανταγωνισμού. Εκεί βρίσκεται η σωτηρία τού κόσμου...

Και τώρα, ας ιδιωτικοποιηθεί επίσης και η πουτάνα που τους γέννησε όλους.


[Ζοζέ Σαραμάγκου, "Τετράδια του Λαντσαρότε - Ημερολόγιο ΙΙΙ, 1993-1995" - Μετάφραση από τα πορτογαλικά: Cogito ergo sum]

26 Νοεμβρίου 2014

Μια ιστορία λαδιού... και ολίγη από Κορέα

Παρακαλώ, την προσοχή σας. Παρά τις "λογοτεχνικές παρεμβάσεις" του γράφοντος, η ιστορία που ακολουθεί είναι πέρα για πέρα αληθινή:


Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης
Επειδή στην Πάτρα  κατά τις τελευταίες δημοτικές εκλογές πλειοψήφισαν οι κομμουνιστές, είναι φυσικό και επόμενο η δημοτική αρχή να μην ασχολείται με σοβαρά και κεφαλαιώδη προβλήματα της πόλης, όπως κάνει π.χ. ο δήμος Ναυπλιέων, ο οποίος ασχολήθηκε με το να ονομάσει τον Αντώνη Σαμαρά επίτιμο δημότη του. Εμείς εδώ, κολλημένοι κομμουνιστές, επιμένουμε να ασχολούμαστε με τρίχες, όπως π.χ. πώς θα ανακουφίσουμε (έστω και λίγο) τους συμπολίτες μας που υποφέρουν.

Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, οι διοικούντες τον δήμο σκέφτηκαν κάτι απλό: να αξιοποιήσουν κατά τον πιο πρόσφορο τρόπο την δημοτική περιουσία. Κι ανάμεσα στα περιουσιακά στοιχεία τού δήμου υπάρχουν και... ελιές! Μιας και στο σχέδιο πόλης έχουν ενταχθεί αγροί και χωράφια, πολλά των οποίων έχουν ήδη απαλλοτριωθεί προκειμένου να ανοιχτούν δρόμοι, να γίνουν πλατείες, να χτιστούν σχολεία κλπ, είναι λογικό να υπάρχουν μεταξύ τους και κάποια με ελιές.

Η απλή σκέψη της δημοτικής αρχής, λοιπόν, ήταν να καταγράψει τις ελιές των απαλλοτριωμένων εκτάσεων και στην συνέχεια να παραχωρήσει το δικαίωμα συλλογής και εκμετάλλευσης του ελαιοκάρπου τους σε άπορες οικογένειες, άνεργους, πολύτεκνους κλπ. Μοίρασε τις σχετικές άδειες στους δικαιούχους κι εκείνοι ξαμολύθηκαν να βγάλουν το λάδι των οικογενειών τους. Όλα καλά ως εδώ και μπράβο στον δήμαρχο και στην ομάδα του, που σκέφτηκαν κάτι τέτοιο. Όμως... Όμως, τώρα αρχίζουν τα προβλήματα.

Πρώτα-πρώτα, σε κάποια από τα χωράφια που προαναφέραμε, πλάκωσε η αστυνομία για να συλλάβει τους ελαιοσυλλέκτες. Μάταια οι άνθρωποι επέδειξαν την άδεια του δήμου κι άδικα διαμαρτυρήθηκαν, αφού τα όργανα της τάξης ήσαν ανένδοτα: έπρεπε να συλλάβουν τους κλέφτες και να τους προσαγάγουν για εξακρίβωση στοιχείων. Ευτυχώς, κάποιος από τους "κλέφτες" κατάφερε και ενημέρωσε τηλεφωνικά την αρμόδια του δήμου, η οποία έσπευσε στο αστυνομικό τμήμα. Στην ερώτησή της "γιατί τους συλλάβατε, αφού σας έδειξαν την άδεια με την υπογραφή τού δημάρχου;", η απάντηση ήταν αφοπλιστική: "Κυρία μου, τόσα χρόνια αυτές τις ελιές τις μαζεύουμε εμείς οι αστυνομικοί για να βγάζουμε το λάδι μας"! Τελικά, οι εκπρόσωποι του νόμου κατάλαβαν ότι η υπόθεση δεν θα εξελισσόταν προς το συμφέρον τους αν την παρατραβούσαν και άφησαν ελεύθερους τους "εγκληματίες". Πρόλαβαν, όμως, να προσθέσουν "πείτε τους, τουλάχιστον, να φέρουν και σε μας κανένα τενεκέ λάδι".

Ανοίγουμε παρένθεση για να κάνουμε μια απαραίτητη διευκρίνιση. Φυσικά, οι αστυνομικοί τού τοπικού τμήματος δεν πήγαιναν οι ίδιοι να μαζέψουν ελιές. Γι' αυτή την δουλειά υπήρχαν συνεργεία με τον κατάλληλο εξοπλισμό (όχι σαν τους φουκαράδες που τους κάλεσε ο δήμος να μζέψουν ελιές κι εκείνοι δεν είχαν ούτε λιόπανα). Οι αστυνομικοί έκαναν, απλώς, τα στραβά μάτια ενώ, παράλληλα, φρόντιζαν να απομακρύνουν τους περίεργους. Κλείνουμε την παρένθεση και συνεχίζουμε.

Ανακουφισμένοι, οι άνθρωποι γύρισαν στα σπίτια τους. Όμως, εκεί τους περίμενε άλλη μια έκπληξη. Δυο υπάλληλοι του δήμου πήγαν με άγριες διαθέσεις για "τσαμπουκά", επειδή "αυτές τις ελιές τις μαζεύουμε εμείς με τους αστυνομικούς και μοιραζόμαστε το λάδι χρόνια τώρα"! Προφανώς, οι δυο υπηρέτες τού δήμου ήσαν σίγουροι πως είχαν αποκτήσει κάποιο δικαίωμα χρησικτησίας επί της δημοτικής περιουσίας.

Οι -έκπληκτοι με όσα τους συνέβαιναν- άνθρωποι ξανατηλεφώνησαν στην αρμόδια, η οποία ζήτησε να μιλήσει με τους "διαμαρτυρόμενους" δημοτικούς υπαλλήλους και τους επέπληξε αυστηρά, προειδοποώντας τους για τις συνέπειες που θα είχαν αν επέμεναν. Τελικά, εκείνοι κατάλαβαν ότι ο "τσαμπουκάς" τους δεν θα έβγαζε πουθενά και αναγκάστηκαν να φύγουν. Όχι, όμως, δίχως να προσθέσουν με αγανάκτηση: "τέτοιες μαλακίες κάνει ο Πελετίδης και δεν πρόκειται να ξαναβγεί". Το ότι κανένας δεν πίστεψε ότι αυτοί οι δυο ψήφισαν Πελετίδη, δεν έχει καμμιά σημασία.

Κι αν όλα αυτά σας ακούγονται απίθανα, περιμένετε διότι δεν φτάσαμε ακόμη στο καλύτερο.

Το ίδιο βράδυ, παρουσιάστηκαν σε άλλη οικογένεια ελαιοσυλλεκτών τέσσερις ιερείς τής κοντινής εκκλησίας, απαιτώντας να σταματήσει αμέσως η διαδικασία συλλογής τού ελαιοκάρπου, διότι "αυτές τις ελιές τις μαζεύουμε εμείς χρόνια τώρα, για να βγάζουμε το λάδι για τα καντήλια της εκκλησίας"(!) Φυσικά, έγινε πάλι το -συνηθισμένο πια- τηλεφώνημα στην αρμόδια. Όμως, οι εν λόγω ιερείς ήσαν τόσο φορτικοί και τόσο επίμονοι ώστε χρειάστηκε η προσωπική παρέμβαση του δημάρχου για να πειστούν να αποχωρήσουν και να αφήσουν τους ανθρώπους στην ησυχία τους. Προφανώς, οι σεμνοί λευίτες διαπίστωσαν με αγανάκτηση ότι ο κομμουνιστής (και, σίγουρα, άθεος) δήμαρχος δεν έδινε δεκάρα για τα καντήλια τους...


Αυτή ήταν η μικρή σημερινή μας ιστορία. Την οποία, βεβαίως, μη περιμένετε να διαβάσετε και σε κάποια τοπική εφημερίδα ή να ακούσετε σε κάποιο τοπικό κανάλι. Σκεφτείτε, όμως: αν οι εφημερίδες και τα κανάλια δεν ήσαν όπως είναι, ποιόν λόγο ύπαρξης θα είχαν τα ιστολόγια;

Τελειώνω. Είτε σας αρέσουν οι ιστορίες λαδιού είτε όχι, δείτε -ή και ξαναδείτε- την πρώτη ιστορία ("Το Ρολόι") από την εξαιρετική σπονδυλωτή ταινία "Το κανόνι και τ' αηδόνι", των Ιάκωβου και Γιώργου Καμπανέλλη (σε σενάριο του πρώτου). Θα ξοδέψετε 34 λεπτά από την ζωή σας αλλά δεν θα μετανοιώσετε ποτέ.

-------------------------------------------------

Μιας και σήμερα έπιασα κουβέντα για την πόλη μου και την δημοτική αρχή της, ας μου επιτραπεί να αναφερθώ και σε κάτι ακόμη:

Σήμερα, στην Πάτρα, η πρεσβεία τής Νοτίου Κορέας πραγματοποιεί εκδήλωση κατά την οποία θα απονεμηθούν μετάλλια "σε όσους πολέμησαν για την υπεράσπιση της ελευθερίας και της δημοκρατίας τού κορεατικού λαού". Φυσικά, η πρεσβεία κάλεσε στην εκδήλωση και τον δήμαρχο πατρέων. Στην πρόσκληση αυτή, ο Κώστας Πελετίδης απάντησε εγγράφως ως εξής:
Οι Ελληνες στρατιώτες δε στάλθηκαν στη Κορέα για να υπερασπιστούν "τα ιδανικά της ελευθερίας και της δημοκρατίας". Στάλθηκαν για να προσφέρουν το δικό τους φόρο αίματος σε μία άδικη, ιμπεριαλιστική επέμβαση. Ο κορεατικός λαός και ο κάθε λαός, μπορεί από μόνος του να λύσει τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται στην κοινωνικοπολιτική ζωή του.

Την αποστολή του στρατού στην Κορέα, την πλήρωσε ο ελληνικός λαός με αίμα, στα πλαίσια της διαπλοκής της άρχουσας τάξης της Ελλάδας με τους ιμπεριαλιστές συμμάχους της και της εμπλοκής της ακόμη και στους δικούς τους πολεμικούς τυχοδιωκτισμούς, στο όνομα της επιβολής της καπιταλιστικής ελευθερίας. Οι απώλειες του στρατού, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ήταν 183 νεκροί και 610 τραυματίες και οι απώλειες της αεροπορίας 12 νεκροί και 4 αεροσκάφη.

Η χώρα μας, δεμένη στο άρμα της ΕΕ, των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, καλείται εδώ και δεκαετίες να πληρώνει - και με το αίμα της - και να συμμετάσχει σε πολεμικές περιπέτειες προς εξυπηρέτηση των συμφερόντων ντόπιων και ξένων καπιταλιστικών δυνάμεων. Οπως και σήμερα, έτσι και τότε, εκατοντάδες Ελληνες στρατιώτες στάλθηκαν σε ξένα χώματα όχι για να πολεμήσουν στο πλευρό αγωνιστών για ελευθερία και λαϊκή εξουσία, αλλά για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των ιμπεριαλιστών.

Με βάση τα παραπάνω, εννοείται ότι δε θα παραβρεθούμε στην εκδήλωση απονομής μεταλλίων.

Κάθε σχόλιο είναι περιττό.

19 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Απλως υποκλινομαι

Γιακουμής είπε...

Μπράβο στον σφο Πελετίδη. Η ιστορία του πρώτου μέρους πραγματικό σενάριο για ταινία!

Ανώνυμος είπε...

Τον Δήμαρχο Λεμεσού, Ανδρέα Χρίστου, υποδέχθηκε σήμερα στο Δημαρχείο ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης.

Η συνάντηση έγινε σε θερμό κλίμα και οι δύο Δήμαρχοι, είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν και να καταλήξουν, στο πώς μπορεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί η συνεργασία, που ξεκίνησε το 2002, με την αδελφοποίηση των δυο πόλεων. Οι δύο Δήμαρχοι συζήτησαν για τους τρόπους συνεργασίας των δύο πόλεων σε πολιτιστικό κυρίως επίπεδο, κάτι που αναμένεται να συγκεκριμενοποιηθεί σε επόμενες συναντήσεις.

Η πρώτη αυτή συνάντηση του Δημάρχου Λεμεσού με τον νέο Δήμαρχο Πατρέων, επικεντρώθηκε στο Καρναβάλι της Πάτρας, στο πώς θα επιτευχθεί η σύσφιξη της συνεργασία του με το Καρναβάλι της Λεμεσού και ειδικότερα στο πώς μπορούν να γίνουν πολιτιστικές ανταλλαγές σχημάτων, εκδηλώσεων, εκθέσεων και καρναβαλικών κατασκευών, αλλά ανταλλαγή καρναβαλικού τουρισμού.

Εκτιμούμε πολύ την αγάπη και την υπομονή με την οποία περιβάλλετε εσείς οι πατρινοί τους κύπριους επισκέπτες σας από τον δήμο Λεμεσού. Ο Δήμαρχος Λεμεσού είναι πρωτοκλασάτο στέλεχος του ΑΚΕΛ, υπουργός επί Χριστόφια και, είμαι σίγουρος ότι, τις παλιές μέρες , όταν ήτανε της μόδας, επαίρετο ότι ήταν και κομμουνιστής. Ομως όταν συνάντησε τον βέρο κομμουνιστή το πρώτο και μόνο θέμα που πέρασε από το μυαλό του Ανδρέα Χρήστου για συζήτηση ήταν ο καρναβαλικός τουρισμός.

πράγματι ουδέν σχόλιο ρε τέντυ.

και μια συμβουλή, οι ελιές εκτός από μάζεμα θέλουν και λίγο κλάδεμα.

ΑΧΠ

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο ρε Σύντροφε Πελετίδη.
Ισχυρό ΚΚΕ αντεπίθεση λαέ.


ΚΝΙΤΗΣ ΑΠΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑ

Ih είπε...

ΟΝΟΜΑΤΑ ΒΡΕ θΟΔΩΡΗ ΓΑΜ@ΤΟ ΜΟΥ!!
...αρκετά μέχρι ΕΔΩ !!!!!!!!!!!!!

faros είπε...

Μπράβο ... Μπράβο ... Μπάβο !

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια στον Κώστα αλλά και σε όλους όσοι έχουν τα κάκαλα να τα βάλουν με τη σκατίλα της εθνικοφροσύνης. Αν και έχω φύγει από την Πάτρα από τα 18 μου τέτοιοι Ανθρωποι με κάνουν να αισθάνομαι περήφανος που γεννήθηκα και μεγάλωσα εκεί.

centre arts visuels είπε...

Εύγε! Επιτέλους, μια φωνή της Αλήθειας στα Κοινά.

ΑΝΕΡΓΟΙ και ΑΦΡΑΓΚΟΙ είπε...

Σε παρακαλώ να κοιτάξεις το σχόλιό μου κάτω απ' την ανάρτησή μου που είναι αναπαραγωγή τής δικής σου ανάρτησης.
Και πάλι ζητώ συγνώμη για το λάθος, μα τελικά προφανώς δεν έφταιγα και τόσο. Εκεί που είχε πρωτοαναπαραχθεί και το είδα, δεν παρέπεμπε σ' εσένα θαρρώ. Θα το ξανακοιτάξω. Πλέον όμως, εγώ παραπέμπω στον δικαιούχο, ήτοι στο δικό σου blog.
Και πάλι ζητώ συγνώμη που άθελά μου λάθεψα.
Καλή Γκέλμπεση (συγγραφέας)

Teddy είπε...

@ Καλή Γκέλμπεση

Καλή μου... Καλή! Αν ρίξεις μια ματιά στον βυθό αυτού του ιστολογίου, θα διαπιστώσεις ότι: "Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν! Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν, άρα η αντιγραφή είναι ελεύθερη".

Συνεπώς, εδώ δεν υπάρχει τίποτε για το οποίο αξίζει να ζητά κάποιος συγγνώμη. Αντίθετα, υπάρχει κάποιος που οφείλει να ευχαριστήσει όλους εσάς που βοηθάτε στην διάδοση όσων γράφει.

Έτσι, για να δίνουμε στα πράγματα τις σωστές διαστάσεις τους.

Ανώνυμος είπε...

Και το καλύτερο απ όλα είναι πως οι άποροι είναι χριστιανοί (κι όμως έχει σχέση...)

Ανώνυμος είπε...

Ο κ. δήμαρχος σαν συνεπής κομμουνιστής περιγράφει τα γεγονότα μέσα από το πρίσμα της ιδεολογίας του, η οποία παρεμπιπτόντως βρίσκεται στον σκουπιδοτενεκέ της ιστορίας. Ο πόλεμος της Κορέας ήταν μια άδικη ιμπεριαλιστική επέμβαση από μέρους των κομμουνιστών και ο κορεατικός λαός δεν μπορούσε να λύσει από μόνος του το πρόβλημα μιας και πίσω από την Β. Κορέα ήταν η Σοβιετική Ένωση και η λαϊκή Κίνα. Η συμμετοχή μας σε συμμαχίες, που χάρη σε αυτές δεν έπεσε η Ελλάς στην φρίκη του κομμουνισμού, απαιτεί και εκ μέρους μας θυσίες. Και η εκδήλωση ήταν να τιμηθούν οι πεσόντες και όχι ο ιμπεριαλισμός. Μια σταγόνα αντικειμενικότητας βάζει τα πράγματα στην σωστή θέση. Αλλά στους προκάτ ιδεολογικά αυτό απαγορεύεται.

Teddy είπε...

@ Ανώνυμος

"Μια σταγόνα αντικειμενικότητας" είπες; Μάλλον μια σταγόνα Ιστορίας χρειάζεται, για να μπουν τα πράγματα "στην σωστή θέση".

Όσο γι' αυτό το "προκάτ ιδεολογικά", επίτρεψέ μου μια ερώτηση: ποιά γνώμη έχεις για τον ιστορικό υλισμό; Έτσι, για να βάζουμε τα πράγματα... στην σωστή τους θέση.

Μην τσιμπατε είπε...

@ ανωνυμος

Ακομα κι αν ειχες δικιο, και ο κομμουνισμος βρισκεται στα σκουπιδια της ιστοριας. Μην ξεχνας οτι σημερα εκατομμυρια πεινασμενοι ψαχνουν στα σκουπιδια για τροφη.
Αργα η γρηγορα μεσα στις , σακουλες των mc donalts, και τις πεταμενες μπαταριες ισως τον ανακαλυψουνε. Σιγουρα δεν θα χειροτερεψει την ζωη τους.

TRASH είπε...

Αρχικά συγνώμη Θοδωρή, που θα ποστάρω λινκ από το μπλογκ μου, αλλά δεν θέλω ο κάθε ιστορικός παραχαράκτης να αλωνίζει δίχως αντίλογο.

Συνοπτική αναδρομή στον πόλεμο της Κορέας
http://fadomduck2.blogspot.gr/2011/12/blog-post_23.html

Κορέα-μικρή ιστορική αποτίμηση
http://fadomduck2.blogspot.gr/2011/12/blog-post_6501.html

Ανώνυμος είπε...

Ο ιστορικός ή διαλεκτικός υλισμός είναι γέννημα θρέμμα της Δύσης, μία αντίληψη της πραγματικότητας που εκπορεύθηκε από την παγκόσμια κυριαρχία αφ' ενός και την βιομηχανική επανάσταση αφ' ετέρου και είδε τον άνθρωπο σαν λογικό ζώο, μια παραγωγική μονάδα που η αξία του μετριέται με την παραγωγικότητά του. Καπιταλιστικός ή κομμουνιστικός, προτεσταντικός ή άθεος στην πράξη μετέτρεψε τον άνθρωπο σε "όρθιο ζώο", ένα πλάσμα που μεριμνά μόνο για την υλική του επιβίωση ή ευημερία με πιστεύω του το "μπορώ να κάνω τα πάντα" και "ο ουρανός είναι το όριο". Και το δυστύχημα είναι ότι αυτή ή αντίληψη του Είναι εγκολπώθηκε και από εμάς -σαν εξ αποκαλύψεως αλήθεια-, αφού απεμπολήσαμε την δική μας πολιτιστική παρακαταθήκη και τρόπο του βίου αυθεντικά δημιουργήματα της Ελληνικής ψυχοσύνθεσης, προσκολλώμενοι ανοήτως στα ψευδοφώτα της εσπερίας.

Ανώνυμος είπε...

Και το τάγμα που πήγε στην Κορέα πολεμούσε για τα ιδανικά,κι είχε πνίξει τους κίτρινους στο αίμα να τους μάθει τι θα πει ελευθεριά.......Αυτό τραγουδούσαν οι φασιστοχουντάλες στο στρατό παλιότερα!!!

do.b4tool8 είπε...

Έξοχο - σαν ρεπορτάζ και όχι μόνο.! Διαβαζοντας το κείμενο αισθανομαι οτι θα ηθελα να ημουν μαρτυρας των συμβάντων. Πράγματι, διαβάζεται σαν φαρσοκωμωδία. Γράψε την ( είσαι ο καταλληλότερος) κι αν παιχτεί, θα έρθω απο την Ικαρία στην Πάτρα να την δω.

Παύλος είπε...

Διάβασα το συγκεκριμένο άρθρο καθυστερημένα και μάλιστα έχοντάς το δει ποσταρισμένο σε άλλον ιστότοπο. Αν μιλούσαμε πολιτικά θεωρώ πως θα με βγάζατε νεοφιλελεύθερο και οπαδό του Μίλτον Φρίντμαν και για να σας πω την αλήθεια δεν θα έκανα και μεγάλη προσπάθεια να αποποιηθώ του τίτλου. Συγχαρητήρια που αναδείξατε το θέμα ...και μάλιστα επώνυμα! Συγχαρητήρια στον Πελετίδη για την στάση που τήρησε. Από μια δημοτική αρχή που σε επίπεδο αρμοδιοτήτων είναι ευνουχισμένη ...τέτοιες πρωτοβουλίες περιμένεις για να καταλάβεις ότι κάτι κινείται. Μακάρι να τον στηρίξουν και να τον ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές Πατραίοι από κάθε πολιτικό χώρο εφόσον συνεχίσει έτσι. Και παρότι διαφωνούμε σε επίπεδο πολιτικών απόψεων και "κοσμοθεωρίας" συμφωνούμε σε ένα πράγμα. Με μουλάδες, "κρατικούς λειτουργούς" και μπάτσους σαν αυτούς που παρουσιάζονται στην ιστορία θα πρέπει να τελειώνουμε χθες. Το τι θα κάνουμε αφού ξεμπερδέψουμε, θα το βρούμε. Και πάλι συγχαρητήρια...