Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα...
... η αντιγραφή όχι απλώς επιτρέπεται αλλά είναι και επιθυμητή, ακόμη και χωρίς αναφορά της πηγής!

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

- "Ο λόγος που μ' άφησες έξω από την υπόθεση", είπε ήσυχα, "ήταν ότι νόμισες πως η αστυνομία δεν θα πίστευε ότι σκέτη περιέργεια μ' έσπρωξε να κατέβω εκεί κάτω χτες το βράδυ. Θα υποψιάζονταν ίσως ότι είχα κάποιον ύποπτο λόγο και θα με σφυροκοπούσαν μέχρι να σπάσω".
- "Πώς ξέρεις αν δεν σκέφτηκα το ίδιο πράγμα;"
- "Οι αστυνομικοί είναι κι αυτοί άνθρωποι", είπε ξεκάρφωτα.
- "Έχω ακούσει ότι σαν τέτοιοι ξεκινάνε".

[Ραίημοντ Τσάντλερ, "Αντίο, γλυκειά μου", εκδόσεις Λυχνάρι, 1990 (σελ.: 54)]

10 Απριλίου 2021

Σαββατιάτικα (338) - τα έφιππα

*** Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα να μου φέρετε τα μάτια μου σαν κλείσω. (Γρηγόρης Μπιθικώτσης) *** Πώς σας φάνηκε η ιδέα του αρχιστρατόκαυλου της χώρας μας να επαναφέρει στις ένοπλες δυνάμεις μας το ιππικό; *** Βάζω στοίχημα ότι αισθάνεστε τόσο ενθουσιασμένοι όσο εγώ. *** Ε, ναι, καιρός ήταν να δούμε ένα πραγματικό βήμα προόδου σε τούτο τον ρημαδότοπο. *** Διακόσια χρόνια τώρα, ήμασταν, ως λαός, απλώς για τον διάολο. *** Τώρα, όμως, βελτιωνόμαστε και θα γίνουμε ένας λαός για τον διάολο καβάλα. *** Βέβαια, τις φιλότιμες προσπάθειές μας τις κάναμε χρόνια τώρα. *** Το τι Αστραχάν έχουμε βγάλει για πρωθύδες και το τι καβαλημένες ψωνάρες έχουμε στείλει στα βουλευτικά έδρανα δεν το αμφισβητεί κανένας. *** Ε, ήρθε η ώρα να ολοκληρωθούμε, βρε αδερφέ! *** Άλλωστε, έχουμε όλα τα απαραίτητα προσόντα. *** Και στην σέλλα έχει μάθει η ράχη μας και το καπίστρι μας το έχουμε κομμένο από γεννησιμού μας. *** Μαύρο πουλάρι, πού πας τον νεκρό σου καβαλάρη; (Γιάννης Πουλόπουλος) *** Πάντως, εδώ που τα λέμε, η επανασύσταση του ιππικού θα έχει θετική επίδραση και στην οικονομία. *** Προσωπικά, βλέπω αύξηση του ΑΕΠ τουλάχιστον δέκα μονάδες. *** Σας βλέπω έτοιμους να με αμφισβητήσετε αλλά για σκεφτείτε πόσες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας πρόκειται να δημιουργηθούν λόγω του ιππικού. *** Ταΐστές, ξυστριστές, πεταλωτές, κομμωτές, σαγματοποιοί (παναπεί σελλάδες), χαμουρατζήδες, σβουνιομαζωχτές... *** Διάολε, τόσους άνεργους δαπίτες που έχουμε, τί θα τους κάνουμε; *** Πού θα τους βολέψουμε; *** Στον κώλο μας θα τους βάλουμε; *** Πόσους μπάτσους να προσλάβουμε πια; *** Τ' άλογο, τ' άλογο, Ομέρ Βρυώνη, φερ' το τσεκούρι μου και το πριόνι και πάμε γρήγορα να κόψω ξύλα, γιατί έχει σύγκρυο κι ανατριχίλα. (Νίκος Γκάτσος) *** Έπειτα, είναι και το άλλο. *** Από κανάλια και διαδίκτυο μέχρι εφημερίδες και περιοδικά,
Σκληρό αλλά καλό αγόρι...
διαθέτουμε υπερπληθώρα μέσων μαζικής εξαπάτησης ως χώρα. *** Με άλλα λόγια, παράγουμε άφθονο σανό και, μάλιστα, σε ποσότητες που είναι αδύνατον να καταναλώσουμε ως πολίτες. *** Διάολε, όσο εθισμένος κι αν είσαι, πόσο να φας από δαύτο; *** Πόσο ν' αντέξει το στομάχι από Άρη π.χ., να μιλάει για τους αγωνιστές τού '21 και "τα όνειρά τους για ένα σύγχρονο, φιλελεύθερο κράτος"; *** Ή από τις αναλύσεις τού protagon.gr, σύμφωνα με τις οποίες για τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο δεν ήταν υπεύθυνος ο Χίτλερ αλλά ο Στάλιν; *** Όση βουλιμία κι αν έχεις, κάποια στιγμή γκώνεις. *** Γιατί, λοιπόν, να πετάμε τόσο σανό αρίστης ποιότητος στις χωματερές και να μη ταΐσουμε μερικά αλογάκια; *** Τρεις καβαλάρηδες, πρώην βαρκάρηδες, μάγκες κι οι τρεις από τη Λέρο, κοτσάραν φίρμα "Οι Τρεις Καμπαλέρο". (Μάρκος Βαμβακάρης) *** Συγγνώμη, αληθεύει αυτό που είδα μόλις τώρα; *** Ότι το ιππικό θα χρησιμεύει μόνο ως κουλέρ λοκάλ και ως εφφέ σε παρελάσεις, γιορτές και τα τοιαύτα; *** Ε, όχι, ρε παιδιά! *** Όχι και πάλι όχι! *** Δεν μας φτάνει που έχουμε ολόκληρη κυβέρνηση για τα πανηγύρια, θέλουμε και ιππικό για δαύτα; *** Ελπίζω ότι δεν είναι αλήθεια. *** Το ιππικό πρέπει να έχει μεγαλύτερη αξία. *** Να σας θυμίσω το "καβάλα παν' στην εκκλησιά, καβάλα προσκυνάνε"; *** Σε ποια εκκλησιά νομίζετε ότι αναφέρεται ο στίχος; *** Ε, ναι, φυσικά στην Αγιασοφιά. *** Προφητικός είναι. *** Κι αν βάλουμε από δίπλα κι άλλα στοιχεία από την ιστορία και την παράδοσή μας, όπως τον "Μαύρο Καβαλάρη" και τον "βασιλιά πάνω στο άσπρο του άλογο", σε ποιο συμπέρασμα καταλήγουμε; *** Ότι δίχως ιππικό, αποκλείεται να δούμε εθνική προκοπή. *** Σωστά; *** Τρόκο-τροκ τ' αλογάκι στην αυλόμαντρα μέσα, χλιμιντράει και σκάβει και το πέταλο ανάβει (Ορφέας Περίδης) *** Εντάξει, φυσικά και δεν υποτιμώ τον σημαίνοντα ρόλο που πρέπει να παίζει το ιππικό και σε εξαιρετικές περιστάσεις, έστω συμβολικά. *** Γίνεται, ας πούμε, ορκωμοσία νέας κυβέρνησης στην βουλή; *** Βγάζεις μια επιλαρχία φοράδων βόλτα στην Αμαλίας, να ρίξει ένα ξεγυρισμένο χέσιμο στο ύψος τού Συντάγματος. *** Ανοίγει το Τριώδιο; *** Κατεβάζεις στην πλατεία Γεωργίου της Πάτρας μια ίλη ιππέων ντυμένων Ζορρό, με ίλαρχο τον Πανίκα της καρδιάς μας. *** Έρχεται πρωτοχρονιά; *** Στέλνεις σε κάθε πολιτικό αρχηγό από έναν ουλαμό επιβητόρων να χλιμιντρίσουν τα κάλαντα. *** Γίνεται γιορτή της δημοκρατίας στο προεδρικό μέγαρο; *** Με ξεκάθαρο συμβολισμό, φροντίζεις ώστε κάθε καλεσμένος να μπει στην Ηρώδου Αττικού καβάλα σε άλογο, όπως μπήκε ο Κολοκοτρώνης στην Τριπολιτσά. *** Δεν πειράζει, ο Μπογδάνος ας μπει καβάλα σε πόνυ. *** Στ' αλογάκι μου καβάλα κείνο τον καιρό, τα κορίτσια παινευόνταν ποια θε να κοιτώ. (Γιώργος Μουφλουζέλης) *** Καλά,
Μια δουλειά του είπαν να κάνει...
για όσους κοροϊδεύουν την ιδέα του αρχιστρατόκαυλου, δεν θα πω λέξη. *** Σιγά μη χαλάσω το σάλιο μου γι' αυτούς τους καραγκιόζηδες. *** Τους φαίνεται γελοία η σύσταση σώματος ιππικού αλλά τους φάνηκε λογική η σύσταση διαστημικής υπηρεσίας. *** Λογική η ελληνική ΝΑΣΑ αλλά παράλογο το ελληνικό ιππικό, μη χέσω; *** Και δεν κατάλαβα, αποσπού κι ωσπού είναι ξεπερασμένο το ιππικό στον εικοστό πρώτο αιώνα; *** Δηλαδή, θεωρείτε πισωγύρισμα την επανασύσταση του ιππικού; *** Σοβαρά; *** Και η επανασύσταση της αγροφυλακής από τον Πολύδωρα πριν δεκατέσσερα χρόνια τί ήταν; *** Άλμα προς το μέλλον; *** Τρομάρα σας... *** Κι αν η αγροφυλακή καταργήθηκε μέσα σε μια τετραετία, μην ελπίζετε ότι θα γίνει και τώρα το ίδιο. *** Το ιππικό ήρθε για να μείνει και θα μείνει, που να σκάσετε! *** Γιάννο, για πούλα τ' άλογα και πάρε το γαϊτάνι. (Ρίτα Αμπατζή) *** Εν πάση περιπτώσει, μπορεί η βασική ιδέα να είναι καταπληκτική αλλά θέλει δουλίτσα καθ' όσον τα προβλήματα είναι πολλά. *** Για παράδειγμα, η θητεία των αλόγων πόση θα είναι; *** Και, κυρίως, πώς θα είναι: εθελοντική ή υποχρεωτική; *** Θα υπηρετεί όποιο άλογο γουστάρει ή θα καλούνται άπαντα και άνευ εξαιρέσως για παρουσίαση στο ΚΕΙ (Κέντρο Εκπαίδευσης Ιππικού); *** Θα υπηρετούν μόνο κέλητες και επιβήτορες ή θα γίνονται δεκτές και φοράδες, στο πλαίσιο της ισότητας των φύλων; *** Κι αν υπηρετούν οι φοράδες, θα υπηρετούν σε μάχιμες θέσεις ή θα περιορίζονται σε δουλειές γραφείου; *** Επίσης, υπάρχει πρόβλεψη για ίππους πενταετούς υποχρεώσεως ή θα είναι όλοι κληρωτοί; *** Ακόμη, μέχρι ποιον βαθμό θα μπορεί να φτάσει ένα άλογο; *** Κι αν ένα άλογο γίνει π.χ. υπολοχαγός, θα μπορεί να καβαλιέται από λοχία ή αυτό το δικαίωμα θα το έχουν μόνο ανώτεροί του, από λοχαγό και πάνω; *** - Μολόγα τα, μολόγα τα.  - Τα φράγκα μοιρολόγα τα.  - Τι γίνανε; Μολόγα τα.  - Χορτάρι για τ’ αλόγατα. (Άκης Πάνου) *** Και να ήταν μόνο αυτά τα κρίσιμα ζητήματα; *** Αμ δε! *** Τι νόημα θα έχει η σύσταση του νέου σώματος αν δεν φροντίσουμε και για τις ειδικές του μονάδες; *** Σε έναν τόπο σαν τον δικό μας, γεμάτο με βουνά και κορφοβούνια, δεν πρέπει να φτιάξουμε και μια ίλη μουλαριών καταδρομέων; *** Απαραίτητη και δεν το συζητώ. *** Όπως απαραίτητη είναι και μια ίλη με ζέβρες, για ειδικές αποστολές. *** Και μια ίλη ιπποκάμπων, υποστηρικτική των βατραχανθρώπων. *** Και μια ίλη καμήλων, βακτριανών κατά προτίμηση, για τις δύσκολες αποστολές τού σώματος εφοδιασμού και μεταφορών. *** Και μια ίλη πόνυ, για τους γιωτάδες. *** Και μια ίλη κενταύρων, σε ρόλο συνοριοφυλάκων. *** Και οπωσδήποτε μια ίλη με πήγασους, προς χρήση της αεροπορίας. *** Είναι πολλά τα ζητήματα, παιδιά. *** Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας και μη γελάτε καθόλου. *** Κοιμάται τ άλογό μου κάτω απ το χορτάρι, πριν νά 'ρθει άλλο φεγγάρι θα κοιμηθώ κι εγώ. (Λιλάντα Λυκιαρδοπούλου) *** Φυσικά, σε βάθος χρόνου, υπάρχουν κι άλλα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με το ιππικό μας. *** Μπορούμε, φερ' ειπείν, να επαναφέρουμε την βασιλική άμαξα, ως προεδρική αυτή την φορά. *** Δεν νομίζετε ότι θα είναι υπέροχο να κάνει η Κατίνα τις επίσημες εμφανίσεις της
Ο μαλάκας της ημέρας
με αυτή; *** Επίσης, μπορούμε να βάλουμε στα σκαριά και την σύσταση μιας εθνικής ομάδας πόλο με άλογα. *** Μα επιτρέπεται να έχει ομάδα πόλο το Ντουμπάι και να μην έχουμε εμείς; *** Ξεφτίλα στην μαγκιά μας, δηλαδή. *** Κι άμα κάτσουμε και σκεφτούμε σοβαρά, θα βρούμε κι άλλους τρόπους αξιοποίησης του ιππικού. *** Προς θεού, όμως, μην ακούσω ανοησίες για νυφιάτικες άμαξες και τέτοια. *** Θα μου πείτε ότι έτσι μπορούμε να κονομήσουμε καλά λεφτά αφού κάθε ψωνισμένη θα θέλει να πάει νυφούλα με άμαξα αλλά κάπου μπάστα! *** Θα φτιάξουμε ηρωικό σώμα και θα το ρεζιλέψουμε με τέτοιον τρόπο; *** Ήμαρτον! *** Ποντάρισα σε άλογο που ήταν μιλημένο κι αυτό μ' αφήνει απλήρωτο, ταπί και χρεωμένο. (Τάσος Μπουγάς) *** Συγγνώμη, σοβαρά το λέτε ότι ακόμη δεν σας έπεισα για την σπουδαιότητα της επανασύστασης του ιππικού σώματος; *** Ειλικρινά, λυπάμαι που είσαστε τόσο στενόμυαλοι. *** Λυπάμαι που το μόνο που βλέπετε είναι τους φαντάρους να μαζεύουν και κοπριές μαζί με τις γόπες. *** Λες και είναι κακό να κάνεις και λίγο κόπρινγκ μαζί με το γόπινγκ. *** Επίσης, λυπάμαι που το άρρωστο μυαλό σας πιστεύει ότι η κεντρική ιδέα είναι να χρησιμοποιηθεί το ιππικό για την πάταξη των διαδηλώσεων. *** Εντάξει, ρε παιδιά, είπαμε ότι ο Χρυσοβορίδης το παίζει σερίφης αλλά όχι να τον βλέπουμε και με μπότες, σπηρούνια και καυτές σέλλες. *** Στο κάτω-κάτω, αν κάποιοι την δουν καουμπόυδες, εμείς πολύ ευχαρίστως να την δούμε ινδιάνοι. *** Να τους μάθουμε και δυο πραγματάκια για το Λιτλ Μπιγκχόρν. *** Χε χε χε! *** Και τρέχω, τρέχω, πάω στο διάστημα, στο φως, πάνω στη σέλλα ένας ιππότης μοναχός. (Βλάσσης Μπονάτσος) *** Βρε κουτά, αφήστε τις συνωμοσιολογικές σκέψεις και δείτε την μεγάλη εικόνα! *** Βρε, για σκεφτείτε τι άλλο θα αποκτήσουμε μαζί με το ιππικό. *** Τί; *** Ιππότες, βρε! *** Για φανταστείτε πώς θα είναι, ας πούμε, να αναβιώσουν οι Ναΐτες. *** Δεν θα είναι όνειρο αρχιναΐτης ο Τζερώνυμο με επιτελείς τον Άνθιμο και τον Σεραφείμ; *** Κι άμα λάχει, φτιάχνουμε και μια ίλη με αλογάκια της παναΐτσας για πάρτη τους. *** Έτσι, να πάθουν κολούμπρα οι μουσουλμάνοι. *** Να κοπούν μαχαίρι οι ροές των λάθρο. *** Ε, τι λέτε; *** Δεν είναι ώρα, μετά από διακόσια χρόνια επιτυχιών, να φτιάξουμε το δικό μας λίμπρο ντ' όρο; *** Δεν έφτασε ο καιρός να κάνουμε ένα βήμα παραπέρα, να σκάσουν οι οχτροί μας; *** Και να δούμε μετά αν ξαναβγεί αυτό το τομάρι ο Τόμσεν, να πει ότι δεν έχουμε θέση στην Ευρωζώνη. *** Έβαλε την λόγχη στο θηκάρι, τάισε το άλογο κριθάρι, έφυγε ωχρός σαν το λεμόνι, έμειν' ο φτωχός κατ' απ' το χιόνι. (Θέμης Ανδρεάδης) *** Παιδιά,
Στο μεταξύ, κάπου στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης...
αυτό με τους ιππότες μη το γελάτε καθόλου! *** Θα γεμίσουμε σερ και θα σκάσουν οι πλεμπαίοι! *** Οι εγγλέζοι κάνανε σερ μέχρι και τον αράπακλα τον Χάμιλτον κι εμείς που είμαστε έλληνες, με ανώτερο ντιενέι από δαύτους, δεν έχουμε κανέναν. *** Αμαρτία δεν είναι; *** Για κάντε το εικόνα. *** Δον πτι Κουλίς Κιχώτης... *** Δόνα Οφσόρεβα ντι Ζέους ε Ντιον ντε Λα Κουνατονώρες... *** Ανατριχίλα; *** Σερ Άδωνις Πόρθος Κωλόχαρτος... *** Μιχάλης Άθως φον Χρυσοβορίδης... *** Πω, πω ομορφιές! *** Κι από δίπλα, ο σερ Κωστής Ρομπέν Χατζημπούλης με το τοξάκι του... *** Και πιο πέρα, ο σερ Μάκης Άραμις Βορβορίδης με το τσεκουράκι του... *** Υπέροχο; *** Η αριστεία των ευγενών. *** Μόντυ Πάυθον σκέτοι. *** Οι ιππότες τής ελεινής τραπέζης. *** Αυτοί θα λένε Νι κι εμείς θα λέμε για το νι που τους έβγαζε... *** Στον κόσμο μέσα είμαι εγώ και μάγκας και ιππότης, μιλάω πάντα όμορφα, το ξέρει η ανθρωπότης. (Στράτος Κύπριος) *** Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω γιατί γελάτε. *** Τόσο αστείο είναι πια να δείτε τους άριστους ως τους τρεις σωματοφύλακες τού Δουμά; *** Ε, τότε, δείτε τους ως ήρωες του Μπρέιβχαρτ. *** Ή ως τους επτά σαμουράι τού Κουροσάβα, που είναι και πιο μάτσο. *** Αλλά τι σας λέω τώρα... *** Εσείς ξέρετε μόνο από γαϊδούρια, οπότε είναι αδύνατον να εκτιμήσετε και το ιππικό και τους ιππότες. *** Ούτε σκάκι δεν μάθατε, τρομάρα σας, επειδή σας μπέρδευε ο τρόπος με τον οποίο κινούνται τα άλογα στην σκακιέρα. *** Εμ, έτσι είναι κι ας μη το παραδέχεστε. *** Πώς να αγαπήσει το έφιππο πόλο κάποιος που την βρίσκει μόνο με ποδόσφαιρο και τάβλι; *** Και πώς να συγκινηθεί από ιππότες και σερ κάποιος που πάει στον παράδεισο με λίγο τσίπουρο, λίγο τσίρο και λίγη τυροκαυτερή; *** Χωνέψτε το, είσαστε για λύπηση. *** Κακομοιραίοι γεννηθήκατε και κακομοιραίοι θα πεθάνετε, πάει και τέλειωσε. *** Κάποτε θά 'ρθει ένα πρωί κι ο μαύρος καβαλάρης κι αν ειν' ο κουρνιαχτός πολύς, το σύννεφο να πάρεις. (Αντώνης Καλογιάννης) *** Υποθέτω ότι όλοι αντιληφθήκατε τον υπέρμετρο ενθουσιασμό τού ιστολογίου από την ιδέα για την επανασύσταση του ιππικού σώματος. *** Αυτός είναι ο ένας από τους δυο λόγους για τον οποίο το σημερινό κείμενο είναι μονοθεματικό, αν και η επικαιρότητα είναι πλούσια σε θέματα. *** Τον δεύτερο λόγο θα τον δείτε πιο κάτω, στον επίλογο. *** Στο σημερινό φωτοκουίζ δεν θα μπορούσα παρά να παρουσιάσω έναν από τους γνωστότερους καβαλάρηδες του κινηματογράφου και ίσως τον πιο γνωστό καουμπόυ, μετά τον Τζον Γουαίυν φυσικά. *** Είναι ο καλός από την περίφημη τριάδα με τον κακό και τον άσχημο, σε ένα από τα γνωστότερα γουέστερν όλων των εποχών, το τελευταίο τής "τριλογίας του δολλαρίου", η οποία άρχισε με το "Για μια χούφτα δολλάρια" και συνεχίστηκε
Ευτυχισμένα χρόνια
με το "Μονομαχία στο Ελ Πάσο" (αυθεντικός τίτλος: "For a Few Dollars More"). *** Από τα γυρίσματα του "Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος" του 1966, είναι και η τελευταία σημερινή φωτογραφία. *** Αριστερά ο καλός Κλιντ Ήστγουντ, δίπλα του ο άσχημος Ηλάι Γουάλλας, παραδίπλα ο κακός Λη Βαν Κλιφ και άκρη δεξιά ο σκηνοθέτης Σέρτζιο Λεόνε. *** Και κάπου εδώ τελειώνουμε για σήμερα. *** Ναι, έτσι απότομα και χωρίς μουσική. *** Έστω και σιωπηλά, όμως, σας εύχομαι να περάσετε ένα όμορφο σαββατοκύριακο! *** Άντε, πηγαίνετε τώρα γιατί θέλω να μονολογήσω λίγο...

*** Καβαλερία ρουστικάνα. *** Επίλογος. *** Τριάντα τόσα χρόνια... *** Κάθε Παρασκευή, στο ίδιο πάντα οικογενειακό ταβερνάκι, στο ίδιο πάντα τραπέζι. *** Κι εκείνος πάντα εκεί, με τις ίδιες πάντα ιδιοτροπίες. *** Να αρνείται πεισματικά την χρήση κατεψυγμένων υλικών στην κουζίνα του, διατηρώντας το μόνο ίσως φαγάδικο στον κόσμο που στον καταψύκτη του υπήρχαν μόνο παγάκια και παγωτό. *** Να πρέπει να δοθούν ηρωικές μάχες ώσπου να πειστεί να βάλει χοιρινό κρέας στο μαγαζί του, επιμένοντας ότι "δεν θα ταΐσω σκατά τον κόσμο". *** Να βγαίνει για ψώνια στην αγορά και να τρέμουν οι προμηθευτές του μη τυχόν και του δώσουν σκάρτο πράγμα. *** Μάγκας ωραίος, ντρέτος, αυθεντικός, παλαιάς κοπής. *** Και μπον βιβέρ με την αυθεντική έννοια του όρου. *** Αμφιβάλλω αν υπάρχει πέτρα στην Πάτρα που δεν τον ήξερε. *** Τριάντα τόσα χρόνια στην "Ταβέρνα του Αντύπα", τον σημερινό "Λαβύρινθο", με το δίκιο μου νιώθω κάτι παραπάνω από πελάτης. *** Κι όμως, την ώρα που εκείνος έφευγε χτες για το στερνό ταξίδι, στα 69 του μόλις χρόνια, δεν μπορούσα να είμαι εκεί, ανάθεμα το λοκντάουν και τα μέτρα. *** Τάσο, συγγνώμη, ρε μάγκα. *** Ξέρεις, δεν μου έκανε καρδιά να φτιάξω σήμερα Σαββατιάτικα αλλά μετά σκέφτηκα ότι την κατάβρισκες όταν στα διάβαζε η κυρά σου (σιγά μη καθόσουν εσύ μπροστά σε οθόνη να διαβάσεις!) και αποφάσισα να τα ανεβάσω έτσι, σαν κατευόδιο. *** Εύθυμα όπως θα τα ήθελες, πλην όμως δίχως συνοδεία μουσικής. *** Έτσι κι αλλιώς, ποτέ δεν συμπάθησες την μουσική που ακούω. *** Ας είναι. *** Καλό δρόμο, Τάσο... κι άκου τουλάχιστον αυτό: *** Να θυμηθούμε χωριανοί απόψε τον Αντύπα... καβάλα στ'αλογά σας, πάρτε την γη δικιά σας. (Βασίλης Παπακωνσταντίνου) ***

53 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θοδωρή την καλημέρα μου τα συλλυπητήρια μου για τον φίλο σου που πέθανε να ζήσεις ακόμα 60 χρόνια... να τον θυμάσαι και βέβαια να γράφεις κάθε Σάββατο με κέφι. Σίγουρα δεν υπάρχει άλλο ταβερνάκι σε όλη την χώρα με τον τρόπο που το περιγράφεις. Τα σέβη μου και στην σύζυγο του. Για τον 2ο Παγκόσμιο Ιμπεριαλιστικό πόλεμο και απο τις δύο πλευρές των καπιταλιστικών κρατών και την ταύτιση ΣΤΑΛΙΝ με Χίτλερ που προσπαθούν να κάνουν το μόνο που δείχνει είναι φόβο για τον μεγάλο Γεωργιανό με το Μουστάκι 68 χρόνια μετά τον ...θάνατο του..... Είναι ανάμεσα μας και σπέρνει εφιάλτες στους καπιταλιστές και ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΤΙΚΑ καρακόλια τους όλων των αποχρώσεων. Είναι καθαρά ταξικό μίσος γιατί μαζί με τον ΛΕΝΙΝ ήταν απο τους Αλύγιστους της ταξικής πάλης. Οικοδόμησαν Σοσιαλισμό 1917 1953.... με Απόλυτη επιτυχία. Ας Σκούζουν όσο θέλουν. ΒΕΝΣΕΡΕΜΟΣ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Αριστερή" ιδεολογία, ΔΕΞΙΑ τσέπη. Τεμπελιά, μετριότητα, αναξιοκρατία, κομματισμός, γραφειοκρατία, διαφθορά, φασισμός. Γκουλάνκ, φακέλωμα, κρατικό ΝΤΟΠΙΝΓΚ, χαφιεδισμός, νομενκλατούρα.o θεμα δεν ειναι να προβλεπεις τα αποτελεσματα των κακων επιλογων των αλλων αλλα να προτεινει ρεαλιστικες λυσεις σε οικονομικα ζητηματα σημερα. Αναρωτιεμαι κατα ποσο επικαιρος ειναι ο Μαρξ ( τον εχει διαβασει κανενας κομμουνιστης απο το πρωτοτυπο και οχι απο μπροσουρα?) που εζησε πριν το χρηματιστηριακο και τραπεζικο κεφαλαιο οταν αυτο ανελυε το βοιομηχανικο? Ας διαβασουμε επιτελους τις αναπροσαρμογες που εκανε ο λενιν και ο Μαο στον Μαρξ και εαν επιβιωσε το αρχικο πνευμα του Μαρξισμου. Αλλωστε ο ιδιος ο Μαρξισμος ηταν μειοψηφια στην α και β διεθνη. Το μοντελο εξουσιας της κουβας που μας προτεινει της κουβας με 16 ευρω βασικο ευρω το μηνα ειναι εκτος τοπου και χρονου για την εργατικη ταξη. Επισης να εξετασουμε εαν η δημοκρατια ταυτιζεται με τον κομμουνισμο. Η αστικη ταξη που καταπιεζει την εργατικη ταξη στα καπιταλιστικα κρατη αλλαζει το ονομα της στα κομμουνιστικα και λεγεται γραφειοκρατια. Ας μας πεις καποιος γιατι ο Σταλιν σκοτωνε κουλακους αφου δεν ηταν αστοι, μηπως το κκε εχει θεοποιησει τον κομμουνισμο? ο χρουτσωφ- γραμματεας του κκσε τι ελεγε για τον Σταλιν? Αν το ΚΚΕ έχει τ’αρχίδια, ας πρωτοστατήσει στην δημιουργία ενός συνεταιριστικού αυτοδιαχειριζόμενου οργανισμού (πχ στον αγροτικό τομέα), που ως “proof of concept” θα αποδείξει την βιωσιμότητα και εφικτότητα των αμπελοφιλοσοφιών που επικαλείται σε μικροκλίμακα - κατά κύριο λόγο σε οργανωτικό και δευτερευόντως σε οικονομικό επίπεδο.
Και λέω σε οργανωτικό κυρίως, γιατί περιμένω με μεγάλη χαρά να δω σε έναν υποθετικό τέτοιο οργανισμό την αντίδραση του ΚΚΕ όταν η Χ μειοψηφούσα ομάδα εργαζομένων αποφασίσει να απεργήσει στο όνομα της υπεράσπισης των «δικαίων της» και ενάντια στην κομματική γραμμή εμποδίζοντας την πλειοψηφία να εργαστεί. υνάδελφοι για θυμήστε μου πότε και ποιοί ήταν οι υποψήφιοι του ΚΚΕ παγκοσμίως σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, ποιά ήταν η αντιπολίτευση στα κομουνιστικά καθεστώτα, ποιός ο ρόλος της Σιβηρίας στο ανατολικό μπλόκ, μήπως πρώην κομουνιστής είναι ο πλουσιώτερος άνθρωπος του κόσμου, αν οι δικτατορίες ονόμαζαν τους δικτάτορες κεντρική επιτροπή και τους οπαδούς συντρόφους ποια η διαφορά από τον εφαρμοσμένο κομουνισμό,τι έγιναν οι παράδεισοι του ανατολικού μπλόκ, πώς ένα κόμμα είναι δυνατόν να απαγορεύει οποιαδήποτε άλλη άποψη και να την θεωρεί φασισμό, μήπως ο κομουνισμός είναι ο ίδιος μορφή φασισμού και θέλει να κρυφτεί πίσω από το δάχτυλό του; Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα διτυπώνονται και οι απαντήσεις γίνονται γαργάρα.

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Α, ρε Αρη!
Μισές δουλειές στο Μελιγαλά.....

Ανώνυμος είπε...

Δεν μας χρειάζεται να διαβάσουμε Μπερστάιν Κάουτσκι Τρότσκι κ.α τα ζούμε στην Καπιταλιστική ζούγκλα τις παπάτζες που λένε. Οι Μπολσεβίκοι με ΛΕΝΙΝ και ΣΤΑΛΙΝ εφαρμόζοντας τον Μαρξισμό ανέτρεψαν την ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Κερένσκι και τον Καπιταλισμό στην Ρωσία και στην ΕΣΣΔ και οικοδόμησαν Σοσιαλισμό με Δικτατορία του προλεταριάτου 1917 1953 με απόλυτη επιτυχία. Η Αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε με την επικράτηση της οπορτουνιστικής αντεπανάστασης και την σταδιακή εφαρμογή νόμων του καπιταλισμού που σε μία πορεία κατέστρεψε τα πάντα. Η Πείρα διδάσκει πως η ταξική πάλη συνεχίζεται και στην οικοδόμηση συνεχίζεται αλλάζοντας μορφές. Η Αστική τάξη που ηττήθηκε και δεν συνετρίβη συνεχίζει να υπάρχει σαν μεμονωμένα άτομα φορώντας οπορτουνιστική προβιά προσπαθώντας να επανέλθει. Η Δικτατορία του προλεταριάτου πρέπει να είναι πάντα εκεί για να τους τσακίζει. Δυστυχώς μετά το 1953 δεν ήταν. Οσο για τον ΑΡΗ στον Μελιγαλά έχεις δίκιο Σεχτάρ... Ηταν πολύ ...χαλαρός.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Οικονομικές λύσεις για το σήμερα πολύ ευχαρίστως. Κοινωνικοποίηση των βασικών συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής με ξήλωμα του καπιταλιστικού κέρδους. Δεν πειράζει που δεν το ήξερες είναι που δεν έχεις διαβάσει ποτέ ΜΑΡΞ. Σε περιμένουμε λοιπόν στην Κοινωνική Συμμαχία με μοναδικό κριτήριο το Ταξικό. Καλορίζικος. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σταμάτης Ι. Σολανάκης είπε...

@ Ανώνυμος 7:44 μ.μ.

Δεν θα προσπαθήσω πολύ να σου εξηγήσω, πιστεύω ότι δεν ειναι πραγματικές απορίες αλλά είσαι ένα τρολλ. Και λόγω εριστικού ύφους δηλαδή. Στην περίπτωση που κάνω λάθος:

1.Ενα Κομμουνιστικο ΔΕΝ απαγορεύει οποιαδήποτε άλλη άποψη, όπως λες. Όλες οι απόψεις συζητούνται από τα μέλη του στις “συνελεύσεις” τους. Στην Σοβιετική Ένωση για παράδειγμα, σημετηχαν στις συνελεύσεις όλοι όσοι εργαζοντουσαν, και γινόταν στους χώρους δουλειάς.

2.Το να ζητάς να αλλάξει το πολίτευμα κάπου, δηλαδή να γίνουν πολλά κόμματα με κοινοβουλευτικη αστική δημοκρατία, δεν στέκει σε ένα σοσιαλιστικό κράτος. Από την στιγμή που οι αντιπρόσωποι που μετέχουν, βγαίνουν από τα σπλάχνα των εργαζόμενων και ειναι αιρετοί.

3.Αν βαφτίσεις δικτάτορες “συντρόφους” δεν φτάνει. Πάλι τους άστους και τους πλούσιους θα υποστηρίζουν. Δικτατορία του προλεταριατου σημαίνει η εξουσία που ασκεί η εργατική τάξη πάνω στους λίγους, πάνω στους άστους.

4.Στην Κούβα υπάρχει 9 κομματική βουλή. Φυσικά και δεν επιτρέπονται κόμματα που δεν ειναι υπέρ των εργατών .Στην Σοβ. Ένωση υπήρχαν 4 κόμματα. Τα 2 από αυτά μετά από 2 χρόνια προσχώρησαν στο εργατικό κομμα Μπολσεβίκοι. Το άλλο, οι Μενσεβίκοι κατα τα 2/3 προσχώρησε και αυτο. Το Άλλο 1/3 προσχώρησε με τις αντεπαναστατικες δυνάμεις και τις 16 χώρες που έκαναν επίθεση στην Νεαρή Σοβιετική Ρωσία.(μεταξύ των χώρων Ελλάδα, ΗΠΑ , ΙΑΠΩΝΙΑ κλπ) Οπότε βρήκαν την μοίρα τους, όπως όλοι οι εισβολείς.

5.Στην Σοβιετική ένωση και πορείες είχε και απεργίες είχε και από όλα τα καλά είχε. Απλα εκεί έκανε κουμάντο ο ίδιος ο λαός και αν δεν του άρεσε κάτι το άλλαζε. Μέχρι την χρονια που ανέλαβε ο καραφλο - αρχιδας Χρουτσοφ τουλάχιστον.( ο Μόνος Πρόεδρος που καθερεθηκε, αλλά ήταν ήδη αργά για την πορεία που είχε τραβήξει η Σοβ.Εν.

6.Στην Σιβηρία και στα Γκουλάγκ, αρχικά πήγαν μπόλικοι μπόλικοι “λευκοί”. Η ανώτερη ποινή φυλάκισης κατά το Σοβιετικό Σύνταγμα ήταν 10 χρόνια. Δεν είχε πιο πολλούς φυλακισμενους από τις ΗΠΑ. (το 1938 είχε 2,5 εκατ φυλακισμενους και οι ΗΠΑ 5 εκατ.) Αργότερα πήγαν και πολλοί φασίστες και ΝΑζι και λίγο πριν το β παγκόσμιο πόλεμο, στις δίκες της Μόσχας το 1939, πήγαν αυτοί που συμμάχησαν με τον εχθρό, που οι περισσότεροι ήταν οπαδοί του Τροτσκι.(αυτά τα αναφέρει ο Αμερικανός Πρέσβης στην Μόσχα 1941)

7.Οι κουλάκοι ήταν οι τσιφλικάδες της Ρωσίας. Όταν έγινε αναδιανομή γης και δόθηκε στους αγρότες 1 κομμάτι γης, μετά από χρόνια καταπίεσης , πεινάς, θανάτων των αγροτών, οι κουλάκοι αντέδρασαν και άρχισαν τις σφαγές και κατέστρεψαν και έκαψαν ακόμη και ζώα. Φυσικά οι κατά τόπους αποφάσεις που επερνε ο Κόκκινος Στρατός ήταν να αμυνθεί. ΚΑι σε αυτούς τους πολλούς πολέμους, νικητής ήταν ο Κόκκινος Στρατός. Ξέρεις στην Σοβ. Εν. Δεν αποφάσιζε ένας, και φυσικά όχι ο Σταλιν. Ο κόσμος αποφάσιζε.

8.Ο Χρουτσοφ (μαζί με τα “παλικάρια” του) ήταν ο καταστροφέας της Σοβ.Ενωσης. Αυτός άλλαξε στο 20ο συνεδριο το 1958 και το 1962 τις σχέσεις παραγωγής, τους τρόπους αμοιβής και κατέστρεφε το ένα εργοστάσιο μετά το άλλο. Τι γνώμη να έχει για τον θεμελιωτή της Σοβ.Εν καλή; Τι γνώμη να είχε για τον Βιαστή του Φασισμου; καλή; δύσκολο.
Για πες μια και ξέρεις, μια “αναπροσαρμογη” που έκανε ο Λένιν και ο ΜΑΟ (μου αρέσει που τους βάζεις και μαζί...) στον Μαρξ;

9.Δείξε μου σε παρακαλώ από που προκύπτει ότι στην Κούβα παίρνουν 16 Ευρώ το μήνα και αν ισχύει πόσα “ευρώ” χρειάζονται για να βγάλει κανείς τον μήνα;

10.Για κρατικό ντόπινγκ κατηγορείς τις ανατολικές χώρες; Αλήθεια έχεις το θρασος και μιλάς για αυτές, όταν στις Δυτικές ο Αθλητισμός ειναι μόνο για το χρήμα και το κέρδος τρισεκατομμυριων, ενώ στις ανατολικές ήταν ερασιτεχνικος; Όταν τους αθλητές τους τους έχουν μετατρέψει σε άλογα υποδρομου; όταν πεθαίνει ο ένας μετά τον άλλο από αναβολικά;

11.Οι πρώτοι χαρακτηρισμοι “Τεμπελιά, μετριότητα, αναξιοκρατία, κομματισμός, γραφειοκρατία, διαφθορά, φασισμός” που κάνεις, επειδη ειναι εντελώς αυθαίρετοι και ψευδείς, επιστρεφοντε ακέραιοι.

ΓΑΡΓΑΡΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΜΠΟΥΚΩΜΑΤΑ ΜΕ ΑΛΑΤΟΝΕΡΟ.

Ανώνυμος είπε...

Τό ΚΚΕ παίζει τόν ρόλο τού νεκροθάφτη κάθε αυθόρμητης λαικής αντίδρασης, κάθε μή ελεγχόμενης κοινωνικής δράσης.Η δομή τού παλαιοντολογικού αυτού κόμματος είναι βαθύτατα ανελεύθερη. Κόμμα βαθύτατα αντιδραστικό στηρίζεται στην απόλυτη απουσία εσωκομματικής δημοκρατίας, απομονώνει ως αντικομματική οποιαδήποτε άποψη είναι αντίθετη στην κυρίαρχη σέχτα, ταυτίζει τόν εκάστοτε γενικό γραμματέα με τόν θεό και αρνείται κάθε λαική δράση πού δεν ελέγχεται από τό Κόμμα.Τό ΚΚΕ σάν κόμα δέν μπορεί νά ανεχθεί διάλογο καί αντίλογο.Δέν τό επιτρέπει η θεοκρατική δομή του.

Σταμάτης Ι. Σολανάκης είπε...

Βασικά βλέπω Ανώνυμε 11:01 συνεχίζεις τις αυθαιρεσίες αλλα για την ταμπακιέρα τίποτα έτσι; ΓΑΡΓΑΡΑ!

Το ΚΚΕ διδασκει δημοκρατία βάση του Δημοκρατικού συγκεντροτισμου. ΤΟ ΚΚΕ προωθει ολες τις λαϊκές αντιδράσεις , μεσω των Σωματείων και μέσω αυτών που ειναι στο Π.Α.ΜΕ., μέσω των λαϊκών επιτροπών. Η εσωκομματική του λειτουργία ειναι Πρότυπο, βάση δηλώσεων αστών πολιτικών που ερχοντε ως καλεσμένοι στα συνέδρια του. Διάλογο με Λογής -λογής τρολλ που έχουν τόση θολούρα στο κεφάλι τους όσο η ομίχλη στο Λονδίνο ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ. Συριζοτρολ μου θυμίζεις, εκλογές ερχοντε..... πιάσατε πόστα με teamleader και τρελές δουλειές πάλι ή δουλεύετε μεμονωμένα;

Ανώνυμος είπε...

Το ΠΑΜΕ και η Κοινωνική Συμμαχία ιδρύθηκαν το 1999. Συμμετέχουν Εργάτες Αυτοαπασχολούμενοι και φτωχοί αγρότες χωρίς να χρειάζεται να είναι κομμουνιστές με μοναδικό κριτήριο το ταξικό. Παλεύουμε να αποσπάσουμε προσωρινά μέτρα σωτηρίας και ανακούφισης. Ταυτόχρονα στην ιδεολογική πάλη και ζύμωση που πάντα οξύνουμε βάζουμε την πρόταση εξουσίας για έξοδο απο την Ε.Ε με κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής ξήλωμα του καπιταλιστικού κέρδους και δικτατορία του προλεταριάτου με την ζωή να ξεκαθαρίζει τα πάντα. Αρα ελευθερία υπάρχει. Τώρα αν εσύ ονειρεύεσαι ΕΑΜ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ που δεν διεκδίκησε την εξουσία τον ΟΚΤΩΒΡΗ ΤΟΥ 1944... ΕΔΑ που σαμπόταρε το ΚΚΕ απο την αρχή μέχρι το τέλος και ...συνασπισμό.... δηλαδή εργαλεία εγκλωβισμού των Κομμουνιστών στον Καπιταλισμό ευχαριστούμε αλλά δεν θα πάρουμε. Πήραμε τρεις φορές 4η για Ρεβάνς δεν υπάρχει. Αλλαξε πλευρό λοιπόν γιατί πιάστηκες.... Τα κόλπα τελείωσαν τέτοια εποχή πριν 30 χρόνια. Δεν κάνουμε βήμα πίσω. ...Αντε στο καλό.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Η Κούβανική επανάσταση εφάρμοσε Σοσιαλισμό με δικτατορία του προλεταριάτου έχοντας το καλύτερο επίπεδο ζωής του λαού στην ήπειρο. Τα τελευταία δώδεκα χρόνια έχει ξεκινήσει σταδιακή εφαρμογή νόμων του καπιταλισμού όπως στην ΕΣΣΔ μετά το 1956. Οσο θα αδυνατίζει ο κεντρικός σχεδιασμός και θα βαθαίνουν οι καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής τόσο η ζωή του λαού θα γίνεται κόλαση απο την καπιταλιστική ζούγκλα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Το κκε είναι ότι ακριβως οι κροκόδειλοι ενα ζωντανο απολίθωμα, που περιμένει μια μεγάλη πλημύρα για να αυξηθούν τα θηράματα του.Κόμμα που θέλει να ρίξει το αστικό πολιτικό σύστημα και την κοινοβουλευτική δημοκρατία κατεβαίνει σε κοινοβουλευτικές εκλογές βγάζει βουλευτές παίρνει επιδοτήσεις για να πολεμήσει τον κοινοβουλευτισμό Μια χαρά στο 4-5-6% διαχρονικά ώστε ουτε ευθύνες ούτε πονοκεφάλους αλλά με παχυλή χρηματοδότηση κάτι σαν εταιρεία περιορισμένης ευθύνης για να πολεμήσει τον κοινοβουλευτισμό. Το μόνο κόμμα με ιδιόκτητο μέλαθρο (σπίτι του λαού).Σχεδόν έναν αιώνα μόνος στόχος του είναι να ρίξει το αστικό πολιτικό σύστημα με το ΄΄θέλημα του λαού΄΄. Το ότι δεν το έχει καταφέρει οφείλεται στο Δεν θέλει ο λαός ρε αδερφε.!!!! ιατι μεγαλοστελεχη και βουλευτες του ΚΚΕ στελνουν τα παιδια τους σε ιδιωτικα σχολεια την ιδια στιγμη που καθοδηγουν τις καταληψεις στα δημοσια.
Γιατι στελνουν τα παιδια τους για σπουδες σε ευρωπαικες καπιταλιστικες χωρες και οχι σε ομοιδεατες χωρες οπως η βολιβια και η νοτια κορεα.
Θελω να ρωτησω αν στο υπαρκτο σοσιαλισμο επιτρεποταν οι καταληψεις, αν οι τοιχοι στα πανεπιστημια ηταν βαμμενοι, αν επιτρεποταν η εισοδος μικροπωλητων, αν γιαουρτωναν καθηγητες, αν, αν....Στις τρεις χώρες της Βαλτικής (Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία), απαγορεύονται δια νόμου όλα τα κόμματα που αναφέρονται στον κομμουνισμό καθώς και η κατοχή και χρήση κομμουνιστικών συμβόλων και έργων, όπως το σφυροδρέπανο ή τα βιβλία του Λένιν. Αυτή η απαγόρευση θα πρέπει να επεκταθεί σε όλες τις χώρες ειδικά για κομμουνιστικά κόμματα που μιλάνε για δικτατορία του προλεταριάτου, ανατροπή με τη βία της αστικής δημοκρατίας, δηλώνουν θαυμασμό στον εγκληματία Στάλιν.

Θοδωρής είπε...


Ανώνυμε (11 Απριλίου 2021 - 2:01 π.μ)

Θα έρθει η ημέρα και θα 'ναι ντάλα μεσημέρι, που στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ο εργάτης θα προσέλθει με το οπλισμένο όπλο ανά χείρας αλλά όχι για να διαπραγματευτεί, με τους άλλους κοινωνικούς εταίρους (sic).

Ανώνυμος είπε...

Το ΚΚΕ θέλει ο λαός να καταλάβει το ταξικό του συμφέρον και να ανατρέψει την καπιταλιστική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής που είναι η αιτία για τα δεινά που ζει. Ο Λαός θέλησε να πάρει την εξουσία τον ΟΚΤΩΒΡΗ ΤΟΥ 1944 αλλά δεν μπόρεσε να το κάνει γιατί το ΚΚΕ δεν είχε τέτοιο στόχο και ήταν εγκλωβισμένο στον Καπιταλισμό επειδή έφτιαξε το ΕΑΜ σαν Πολιτικό μέτωπο και όχι σαν Κοινωνική Συμμαχία. Το ΚΚΕ ήταν παράνομο απο το 1925 μέχρι το 1974 κερδίζοντας την ...αστική νομιμότητα... με τον αγώνα και το αίμα του. Αν τα αφεντικά σου το 1974 εκτίμησαν λάθος ότι ιδεολογικά δεν θα ορθοποδήσουμε ποτέ έπαιξαν και έχασαν το 1991.... Συμμετοχή λοιπόν στο αστικό κοινοβούλιο με θέσεις εργατικής λαικής αντιπολίτευσης για όσο οι Καπιταλιστές έχουν τα μέσα παραγωγής στα χέρια τους και Κοινωνική συμμαχία για Εξοδο απο την Ε.Ε με Κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής ξήλωμα του καπιταλιστικού κέρδους και δικτατορία του προλεταριάτου. Επίσης Ν.Κορέα Βολιβία Βενεζουέλα έχουν καπιταλισμό. Τα Κόλπα τελείωσαν τέτοιες μέρες του 1991. ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.902.gr/eidisi/istoria/256114/ta-didagmata-tis-kommoynas Καλή χώνεψη ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σταμάτης Ι. Σολανάκης είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Σταμάτης Ι. Σολανάκης είπε...

ΤΡΙΚΥΜΙΑ. ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ, ΒΟΛΙΒΙΑ.....ομοϊδεάτες χώρες..!!!!
και φυσικα ο ευσεβής πόθοι: να απαγορευτεί!!!

κανε μας την χάρη με τις αρλούμπες σου ρε ταγματάρχη

Ανώνυμος είπε...

https://www.ergatikosagwnas.gr/arthra/arthra-analysis/2661-2-0Θα τελειώσω το σημείωμα αυτό με ποδοσφαιρικούς όρους, όπως το ξεκίνησα.

Δυο δρόμοι υπάρχουν για την πλειοψηφία του λαού μας και κυρίως για τους εργαζόμενους, την μικρομεσαία αγροτιά , τα λαϊκά στρώματα.

Ή το “γκολ αυτοί σέντρα εμείς” ή ξεκινώντας από την άμυνα, να περάσουμε στην επίθεση, να τους κλείσουμε στα “καρέ” τους και να τους φορτώσουμε γκολ....... Η Αστική τάξη βαφτίζεται ...μικρομεσαία αγροτιά και λαικά στρώματα.... απο τους Χαφιέδες του Μανιαδάκη σαν δήθεν σύμμαχοι της εργατικής τάξη. Και όλα αυτά γιατί τους ενδιαφέρει να έχουμε καπιταλισμό για πάντα. Απο αυτούς πληρώνονται και τους υπηρετούν με λύσσα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Η σοβιετική ενωση κατέρρευσε εδώ και 30 χρονια,οι μόνοι δηλωθέντες εναπομείναντες 'κομμουνιστές' ηγέτες είναι κάτι κιμ γιονγκ ουν, καστρο, μαδουρο,των οποίων τα χρήματα ξεχειλίζουν στις ελβετικές τράπεζες, και οι πολίτες τους πεινάνε.Το κκε είναι οι πιο πιστοί προστάτες του κοινοβουλίου και της δημοκρατίας, άσχετα με τις παπαριες που λένε περι αστικής δημοκρατίας και τέτοια.Ξέρουν καλα οι παλιοι κουκουεδες αλλά και η ηγεσία οτι ξέσπασμα βιας σε οποιαδήποτε χωρα της Δυσης σήμερα ουσιαστικά θα σημαίνει έναν όλεθρο που δε θα αφήσει αριστερο ρουθούνι ούτε για δείγμα στη χωρα που θα γίνει.Η ΕΣΣΔ έπεσε. Οι πρώην χώρες της ΕΣΣΔ σε φτύνουν αν διανοηθείς να πεις ότι είσαι αριστερός. Βενεζουέλα, Κουβα και άλλες 2-3 χώρες που υπάρχουν ακόμα με κομμουνισμό, οι λαοί τους πεθαίνουν από την φτώχια. Από την Κούβα μπαίνουν μέσα σε βάρκες για να διασχίσουν όχι 1-2 μίλια (όπως είναι από τα παράλια της Τουρκίας μέχρι την Χίο), αλλά δεκάδες μίλια, στον ωκεανό, με καρχαρίες από κάτω κτλ, κτλ. Ένα ελάχιστο ποσοστό φτάνει στις ακτές των ΗΠΑ αλλά παρόλα αυτά ο οικογενειάρχης φορτώνει την οικογένειά του στην βάρκα και παίρνει το ρίσκο προκειμένου να φύγει από το μπουρδέλο του φιντελ. Όταν έπεσε το τείχος του Βερολίνου, πέρναγαν δίπλα σωριδόν από το ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ μπλοκ στο ΔΥΤΙΚΟ και όχι το αντίστροφο! Γιατί άραγε, αν έχεις κάποια εξήγηση μου την λες.

Ανώνυμος είπε...

Εύκολες ερωτήσεις είναι σαν να κλέβουμε εκκλησία... Η Βενεζουέλα είπαμε πως έχει καπιταλισμό ποτέ δεν είχε Σοσιαλισμό. Ο Σοσιαλισμός στην ΕΣΣΔ και στην Αν.Ευρώπη δεν κατέρρευσε αλλά ανατράπηκε δολοφονημένος απο μέσα με όχημα την Οπορτουνιστική αντεπανάσταση και αφετηρία το 20ο συνέδριο του ...ΚΚΣΕ... πρώην Μπολσεβίκων το 1956. Με την Σταδιακή εφαρμογή νόμων του καπιταλισμού το 1991 ολοκληρώθηκε η καταστροφή. Στην Κούβα η Επανάσταση του 1959 οικοδόμησε Σοσιαλισμό με κοινωνικοποιημένα τα μέσα παραγωγής και δικτατορία του προλεταριάτου ανεβάζοντας το βιοτικό επίπεδο της ζωής του λαού σε επίπεδα που καμία καπιταλιστική χώρα στην Λατινική Αμερική δεν έχει. Αντιμετώπισε για δεκαετίες το Εμπάργκο όλου του καπιταλιστικού κόσμου με επικεφαλής τις ΗΠΑ. Απο το 1991 λόγω της ανατροπής του Σοσιαλισμού στην ΕΣΣΔ τα πράγματα άλλαξαν διεθνώς. Τα πράγματα για τον Κουβανικό λαό ξεκίνησαν να γίνονται χειρότερα την τελευταία 12ετία με την επικράτηση του Οπορτουνισμού στο Κ.Κ και την σταδιακή εφαρμογή νόμων του καπιταλισμού που είναι και ο ένοχος. Το Δυτικό Βερολίνο ήταν μέσα στο έδαφος της Σοσιαλιστικής Γερμανίας. Το Αντιφασιστικό τείχος ήταν η άμυνα του Γερμανικού λαού στην συστηματική επίθεση του καπιταλισμού στην Σοσιαλιστική του πατρίδα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Μου αρέσει που το πήρατε στα σοβαρά το τρολλάκι!

Ανώνυμος είπε...

ΧΑΧΑΧΟΧΟ....ΟΥΥΥΦΦΦΦ..... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Το τρολακι δεν το πήρατε κανένας στα σοβαρά,αλλά δεν του απαντήσατε και κανένας στα σοβαρά με επιχείρηματα όμως. Αναμασατε εδώ και 100 χρόνια τις ίδιες παλαιολιθικές απόψεις σας.

teddygr είπε...

@ Ανώνυμος (a ka τρολλάκι)

Δεν συνηθίζω να παρεμβαίνω στον σχολιασμό των αναγνωστών αλλά σήμερα κάνω μια εξαίρεση για να σε διαβεβαιώσω ότι προσωπικά σε πήρα πολύ στα σοβαρά. Τόσο σοβαρά ώστε είμαι σίγουρος ότι είσαι διττή προσωπικότητα: πότε γράφεις ατονικά και πότε βάζεις τόνους. Εκτός αν δεν είσαι ένας... Αλλά αυτό δεν έχει σημασία.

Κατά πρώτον, το να είναι μια άποψη παλαιολιθική δεν την καθιστά κατ' ανάγκην ανεπίκαιρη ή απορριπτέα. Για παράδειγμα, παλαιολιθική είναι και η παντάπασιν αποδεκτή (παρ' ότι δεν έχει αποδειχτεί) άποψη για την ιερότητα της ανθρώπινης ζωής.

Εν πάση περιπτώσει και για την οικονομία του λόγου, ας δεχτώ ότι οι επικριτές σου είναι κολλημένοι στον ξύλινο λόγο τους. Όμως, επειδή δεν βλέπω κανέναν διατεθειμένο να σου απαντήσει με επιχειρήματα, σου προτείνω να πάρεις εσύ την πρωτοβουλία. Περιμένω με ενδιαφέρον να μας πεις π.χ. μερικές νεολιθικές απόψεις, οι οποίες θα έπρεπε να υποκαταστήσουν τις άλλες, ποιο ήταν το πραγματικό πνεύμα του Μαρξισμού, ποιες προσαρμογές έκανε ο Λένιν στον Μαρξ και μας διαφεύγουν κλπ. Να συζητήσουμε τα δικά σου, βρε αδερφέ!

Αυτά, αν θέλεις, βεβαίως, να σε πάρουν οι άλλοι στα σοβαρά. Βλέπεις, όλον αυτό τον αχταρμά για Κούβες, Βενεζουέλες, συνεταιριστικούς αυτοδιαχειριζόμενους οργανισμούς κλπ τον έχουν ξανακούσει και μάλλον βαριούνται να επαναλαμβάνουν τις ίδιες απαντήσεις.

Διατελώ εν αναμονή!

Ανώνυμος είπε...

12/04/1946

Στη Θεσσαλονίκη σε Αχτίφ στελεχών της ΚΟΘ του ΚΚΕ μιλά ο Νίκος Ζαχαριάδης με θέμα «Η κατάσταση στην Ν.Α. Ευρώπη και η θέση της Ελλάδας».

Κλείνοντας την ομιλία του τόνισε: «Τα γεγονότα που έγιναν στο Λιτόχωρο είναι γνωστά. Πριν τα γεγονότα, μέσα σε 10-15 μέρες είχαν δολοφονηθεί στην περιοχή αυτή 4 δημοκρατικοί πολίτες και είχαν καταβασανισθεί δεκάδες. Φυσικά ο κόσμος πήρε τα βουνά και επειδή πολλές φορές πήρε τα βουνά δίχως όπλα και δίχως αποτέλεσμα αυτή τη φορά πήρε και όπλα για να αμυνθεί. Και αμύνθηκε.

Τα γεγονότα που έγιναν στο Λιτόχωρο είναι ένα μήνυμα για το μοναρχοφασισμό και τους Άγγλους. Όπου η δολοφονική δράση οργιάζει ασύδοτα, όπου κρατικά όργανα είτε πουλημένοι μπράβοι εκτελούν, οι χωριάτες παίρνουν τα βουνά και τότε οι δολοφόνοι χαλάν τον κόσμο για εαμοβουλγαρικές συμμορίες και αρχίζουν εκκαθαριστικές επιχειρήσεις…

Η Κατάσταση αυτή σήμερα γενικεύεται σε όλη τη Μακεδονία. Ύστερα κάνουν πως απορούν γιατί ο Μπαρούτας που του ρήμαξαν το σπίτι πήρε τα βουνά και παλεύει με το ντουφέκι στο χέρι. Θα’ ναι απόλυτα μέσα στη λογική της πολιτικής που Άγγλοι και μοναρχοφασίστες εφαρμόζουν και δεν θα πρέπει να απορεί κανένας αν αύριο εμφανισθεί και δεύτερος Μπαρούτας και μεθαύριο γίνουν δεκάδες και εκατοντάδες. Θα’ ρθει η στιγμή που ο λαός θ’ αποφασίσει να μην τον σφάζουν πια σαν κότες και τότε θα πάρει κι αυτός τ’ άρματα. Αν δεν αλλάξει ριζικά η πολιτική των Άγγλων και των τσιρακιών τους θα φθάσουμε μοιραία αυτού»...... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

...Επομένως, η επιλογή του Έλληνα πρωθυπουργού να υποδεχθεί προσωπικά το αεροπλανοφόρο Αϊζενχάουερ στη Σούδα δείχνει επικίνδυνη εμβάθυνση της εμπλοκής στα πολεμικά σχέδια των ΗΠΑ ενώ δεν προσφέρει τίποτα στην άμυνα της χώρας και στην υπεράσπιση της κυριαρχίας. Ας θυμηθούμε τα συμβάντα του 1974. Δεν είναι πολύ μακριά.

Όλα αυτά πρέπει να αποτελέσουν πηγή προβληματισμού για τους λαούς της περιοχής, ειδικά για εμάς, της Ελλάδας και της Κύπρου. Για την υπεράσπιση της ειρήνης και της κυριαρχίας χρειάζεται: 1. να μην εμπλεκόμαστε με κανένα τρόπο στην επιθετικότητα των ΗΠΑ και της ΕΕ, 2. να μην εμπλεκόμαστε στον επικίνδυνο ανταγωνισμό των αγωγών στο βαθμό που αφορά πρωτίστως τα συμφέροντα των πολυεθνικών, 3. να αξιοποιήσουμε το ρόλο της Ρωσίας και της Κίνας όχι για να αλλάξουμε “προστάτες” αλλά γιατί μπορεί να δημιουργήσουμε αναχώματα στην αναθεωρητική πολιτική των ΗΠΑ, της ΕΕ και του τουρκικού αντιδραστικού καθεστώτος, 4. να αγωνιστούμε ώστε να επαναφέρουμε τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και το κυπριακό στη βάση του διεθνούς δικαίου. Αυτό σημαίνει αγώνα για εφαρμογή της σύμβασης για το δίκαιο της θάλασσας και τερματισμό της τουρκικής κατοχής με διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία και όχι κρυπτο-συνομοσπονδία ή διχοτόμηση.https://www.kordatos.org/syntxi-kaltsoni-xaraugi-diethneis-exelixeis/.... Η Αστική τάξη της χώρας μας συμμετέχει συνειδητά στις Ιμπεριαλιστικές συμμαχίες Ε.Ε και ΝΑΤΟ στα πλαίσια της ανισόμετρης ανάπτυξης με σχέσεις αλληλεξάρτησης και προσπαθεί να βελτιώσει την θέση της στην Ιμπεριαλιστική πυραμίδα. Ο Κύριος Καλτσώνης εκφράζει τμήματα της Αστικής τάξης που τα συμφέροντα τους θίγονται σε Ε.Ε ΝΑΤΟ και θέλουν αλλαγή Ιμπεριαλιστικής συμμαχίες με Ρωσία Κίνα κ.α. Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί την εργατική τάξη και τον λαό. Η Λύση για την Κύπρο είναι ένα κράτος μία Ιθαγένεια χωρίς εγγυήτριες δυνάμεις με τον λαό ιδιοκτήτη του πλούτου που παράγει. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Για να πιάσουμε και κανά σοβαρό, αυτή η σημερινή κωλοτούμπα του τΣύριζα για την ψήφο των "ομογενών" (=μπάτε σκύλοι, αλέστε), χωρίς κριτήρια, πως σας φαίνεται; Με λαγό αυτό το σούργελο, τη Τζάκρη;
Βλέπω από την μιά διόγκωση του κατασταλτικού μηχανισμού, από την άλλη αποδόμηση του Συνδικαλισμού, και τώρα θωρακίζουν και το πολιτικό σύστημα καλώντας εφεδρείες! Μη γίνει κανά λάθος;
Τόσο άσκημες μέρες προβλέπουν οι ίδιοι και οχυρώνονται έτσι;

Ανώνυμος είπε...

Οι Καπιταλιστές οχυρώνονται προβλέποντας τις κοινωνικές αντιδράσεις που σίγουρα θα υπάρχουν. Ενισχύουν το πολιτικό τους προσωπικό με ενισχύσεις απο τους απόδημους για να ελέγξουν τυχόν ενίσχυση του ΚΚΕ στο αστικό κοινοβούλιο σαν εργατική λαική αντιπολίτευση. Ενισχύουν ταυτόχρονα την καταστολή προσπαθώντας να φτιάξουν και το καινούργιο οπορτουνιστικό ανάχωμα και εδώ είναι που έχουν το σοβαρό πρόβλημα έχοντας μόνο καμένα χαρτιά πάνω απο τα 70... χωρίς να σημαίνει πως δεν θα το κάνουν απλά δεν τους εμπιστεύονται Εμείς αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι γνωστό και το κάνουμε απο το 1991 και μετά. Περιθώρια για καλύτερα υπάρχουν πάντα. Είμαστε το βασικό τους εμπόδιο και ειδικά μετά το 2012 που καθαρίσαμε και απο τους ...σταλινικούς.... του Μανιαδάκη. Αυτός ο δρόμος έχει αποτελέσματα κερδίζουμε συνειδήσεις στην αντίθεση Τάξη απέναντι σε τάξη μακριά απο το παλιό παραμύθι με τους δεξιούε και αριστερούς που λειτουργούσε διασπαστικά στον λαό. Αυτά πιστεύω Σεχτάρ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Βέβαια οι εφεδρείες δεν πρόκειται να έρθουν από Κούβα...Θά έρθουν από τα προπύργια του νεοφιλελέ... Π.Γιώργος

Ανώνυμος είπε...

Θοδωρή συλλυπητήρια για το φίλο σου....Π.Γιώργος

Ανώνυμος είπε...

Οι εφεδρείες θα έρθουν απο καπιταλιστικές χώρες με Αριστερές και δεξιές κυβερνήσεις. Για την Κούβα τα έχουμε πει για την πορεία της προς τον καπιταλισμό τα τελευταία 12 χρόνια με την σταδιακή εφαρμογή νόμων του Καπιταλισμού όπως ακριβώς έγινε στην ΕΣΣΔ μετά το 1953 με τον ΤΣΕ να διαφωνεί κάθετα το 1961.... Δεν τσιμπάμε με τους κακούς ...δεξιούς.. Είδαμε και την Αριστερά. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://prin.gr/2021/04/%ce%b5%ce%ba%ce%b4%ce%ae%ce%bb%cf%89%cf%83%ce%b7-%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%bf%ce%b2%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%af%ce%b1%cf%82-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%bf%cf%85/ Ολα τα Γκρουπούσκουλα του οπορτουνιστικού συρφετού στην καπιταλιστική πίστα. Ολα στην υπηρεσία της ...πασοκάρας.... και του καπιταλισμού. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.imerodromos.gr/1933-to-raichstagk-stis-floges-tis-nazistikis-skeyorias/ Επιλεκτική αμνησία στον ...ημερόδρομο.....13/04/1919

Η Γερμανική επανάσταση εξαπλώνεται και στη Βαυαρία η οποία ανακηρύσσεται Σοβιετική Δημοκρατία. Η Σοβιετική Βαυαρία καταλύθηκε στις 3 Μαΐου του ίδιου έτους έπειτα από ένοπλη επέμβαση των δυνάμεων της αντεπανάστασης. Πάνω από 1.000 υπερασπιστές της Σοβιετικής Δημοκρατίας έπεσαν στην τελική μάχη του Μονάχου στις 3 Μάη, ενώ πάνω από 700 πιάστηκαν και εκτελέστηκαν τις επόμενες μέρες....... Σφαγιάστηκαν απο την ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣ Εμπετ Σάιντεμαν που έφτιαξε τα Φασιστικά τάγματα εφόδου Φράικοπς. Πάντα η Αριστερά καλύτερη απο την ....δεξιά..... Να λοιπόν ποιός έσωσε τον Καπιταλισμό απο την Επανάσταση στην Γερμανία και προετοίμασε την άνοδο του Φασισμού με το Χίτλερ. Συνειδητή επιλογή της Αστικής τάξης και όλου του καπιταλιστικού κόσμου. Και βέβαια ο αγώνας ενάντια στον Φασισμό είναι για την ανατροπή της καπιταλιστικής ιδιοκτησίας στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής που είναι αναπόσπαστο τμήμα του. Και βέβαια σκόπιμη η προβολή άρθρου απο τον Ριζοσπάστη πριν 20 χρόνια πριν απο οποιαδήποτε μελέτη της ιστορίας και εξαγωγή συμπερασμάτων. Διαστρέβλωση για να καλυφθούν και να δώσουν αληθοφάνεια στην σαπισμένη σούπα που σερβίρουν. Ευχαριστούμε δεν θα πάρουμε. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

..Μια νέα σύγχρονη εθνική και κοινωνική επανάσταση , που θα ξαναφωνάξει με νέους όρους “ φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους “ , είναι απαραίτητη και αναγεννητικά αναγκαία για να ολοκληρώσει στα 200 χρόνια της τη μεγάλη επανάσταση του ΄21 !!!

Αυτή είναι η μεγάλη ελπίδα για την Ελλάδα!https://iskra.gr/%cf%83%ce%b7%ce%bc%ce%af%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%83%ce%b1%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%ac%cf%82-%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%bb%ce%ae%cf%82-%ce%84%ce%bf%cf%84%ce%b1%ce%bd-%ce%b4%ce%b5%ce%bd/ Η ...Ανολοκλήρωτη επανάσταση του 1821. Ιδιες οπορτουνιστικές παπάτζες 77 χρόνια μετά την καταστροφή του 1944.... Αρε Γέλια.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ, δεν είναι η καπιταλιστική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής "αναπόσπαστο τμήμα του Φασισμού" αλλά ακριβώς το αντίστροφο. Ο Φασισμός δημιουργείται από την καπ. ιδιοκτησία και γίνεται αναπόσπαστο τμήμα της, όταν πια αυτή, σαν κοινωνικό σύστημα, έχει μπει στη Γενική της Κρίση. Δεν είναι συμβολική η εμφάνιση του Φασισμού στο τέλος του Α' ΠΠ, που σήμανε τις προλεταριακές εξεγέρσεις στην Ευρώπη; Από τις οποίες μόνο μία, η μπολσεβίκικη, εξελίχτηκε σε επανάσταση.
Μπολσεβικισμός και Φασισμός μπήκαν ταυτόχρονα στην Ιστορία, κι απ' αυτή την φαινομενικότητα (αλλά και αναγκαιότητα!) αρπάζονται οι ιδεαλιστές, μικροαστοί κυρίως, μιλώντας για "δύο άκρα", που τάχατες "ταυτίζονται" (η φαινομενικότητα) και ...ήρθαν και τους ξυνίσανε τη σούπα! (Η αναγκαιότητα, που ...δεν την "πάνε" με τίποτε!)
Το λάθος τους είναι πως αρνούνται την νομοτέλεια της βασικής αντίθεσης του Καπιταλισμού, και την αναπόφευκτη εξέλιξή της με την εμφάνιση αυτού του θανασίμου διπόλου.
Πρέπει να διαλέξουν κάτι ανάμεσα στα δύο: Τ.Ι.Ν.Α.!
Γι αυτό το ξορκίζουν με τόση λύσσα.
Αλλά, από δω αρχίζουν και τα δικά μας καθήκοντα.
Οι αρχηγοί τους, δεν υπάρχει αμφιβολία, διαλέγουν τον Φασισμό.
Το θέμα για μας είναι να μην τους ακολουθήσουν οι μικροαστικές μάζες και κυρίως οι εργατικές.
Εδώ διαχωρίζονται οι "δυο ταχτικές της σοσιαλδημοκρατίας", που πια έχουν γίνει στρατηγικές:
Οι ρεφόρμες υποχωρούν στην αστική πίεση, υποχωρώντας στη θεωρία των "δύο άκρων", κηρύσσοντας την επιστροφή σε κάποιον υποθετικό "παληό-καλό καπιταλισμό", που βέβαια είτε δεν υπήρξε, είτε υπήρξε σαν φάρσα (Πασόκ). Μέσα δω και οι παραλλαγές των "μεταβατικών προγραμμάτων" και των "σταδίων".
Οι επαναστάτες λένε απλά "Σοσιαλισμός η Βαρβαρότητα", και ...διαλέχτε!
Αλλά, αυτό το "Βαρβαρότητα", πρέπει να το αποκαλύψουν πιο αποφασιστικά και σε όλη του την έκταση και το βάθος.
Είναι ακριβώς αυτό, που με μεγάλην επιμέλεια καταφέρνουν και κρύβουν αστοί-και-ρεφορμιστές. Η και το φκειασιδώνουν παρουσιάζοντάς το σαν τάχατες "πρόοδο".
Αυτό, θαρρώ, είναι το κύριο/βασικό καθήκον των επαναστατών σήμερα.
Καλά είναι τα ξεβράκωμα/καταδίκη των ρεφορμιστών, τα θεωρώ κι εγώ απαραίτητα αλλά μόνο δίπλα και πίσω από το καθήκον, που περιέγραψα και θεωρώ πρώτιστο.
Αλλιώς μένει μετέωρη και, ιδίως όταν είναι και εξεζητημένη, αρπάζεται από τελείες και κόμματα κλπ., τους ηρωωποιεί σαν ..."αδικημένους"!

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Διόρθωση: "Αλλιώς, η κριτική, μένει μετέωρη... κλπ."

Ανώνυμος είπε...

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ, δεν είναι η καπιταλιστική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής "αναπόσπαστο τμήμα του Φασισμού" αλλά ακριβώς το αντίστροφο. Ο Φασισμός δημιουργείται από την καπ. ιδιοκτησία και γίνεται αναπόσπαστο τμήμα της, όταν πια αυτή, σαν κοινωνικό σύστημα, έχει μπει στη Γενική της Κρίση. Δεν είναι συμβολική η εμφάνιση του Φασισμού στο τέλος του Α' ΠΠ, που σήμανε τις προλεταριακές εξεγέρσεις στην Ευρώπη; Από τις οποίες μόνο μία, η μπολσεβίκικη, εξελίχτηκε σε επανάσταση....... Την δέχομαι ευχαρίστως την διόρθωση σου. Και μία παραπομπή όχι για εσένα βεβαίως αλλά για τα ...λουλούδια..https://www.komep.gr/m-article/07cefc4a-f42a-11e9-95d7-3ed1504937da/Την ίδια περίοδο, ο Μουσολίνι, διαβλέποντας δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ φασισμού και σοσιαλδημοκρατίας, είχε τονίσει σχετικά: «Στον τομέα της κοινωνικής νομοθεσίας και της βελτίωσης του επιπέδου ζωής των εργατικών τάξεων, οι σοσιαλιστές μπορούν να βρουν απροσδόκητους συμμάχους στα πλαίσια του φασισμού. Η σωτηρία της χώρας δεν μπορεί να εξασφαλιστεί με την καταστολή της αντίθεσης ανάμεσα στο φασισμό και τον σοσιαλισμό, αλλά με τη συνδιαλλαγή τους μέσα στο κοινοβούλιο. Είναι πολύ πιθανή μια τέτοια συνεργασία με τους σοσιαλιστές, ιδιαίτερα σε μεταγενέστερο στάδιο, μετά το ξεκαθάρισμα των ιδεών και των τάσεων, βάσει των οποίων δουλεύει τώρα το σοσιαλιστικό κόμμα. Είναι φανερό ότι η συνύπαρξη των αδιάλλακτων και ρεφορμιστών σοσιαλιστών στο ίδιο κόμμα θα γίνει ανέφικτη με τον καιρό. Από τη συμμετοχή στις ευθύνες της εξουσίας απορρέει είτε επανάσταση είτε μεταρρύθμιση»3...... Να τους ευχηθούμε καλή χώνεψη ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

14/04/1941

Πραγματοποιείται στη Σκαρίνου το ιδρυτικό Συνέδριο του Ανορθωτικού Κόμματος του Εργαζόμενου Λαού (ΑΚΕΛ).

Το ΑΚΕΛ δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του παράνομου Κομμουνιστικού Κόμματος Κύπρου, «μαζί με προοδευτικά στοιχεία της αστικής τάξης, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι νόμιμες δυνατότητες».

Τα επόμενα 3 χρόνια «το ΚΚΚ στην παρανομία και το ΑΚΕΛ στη νομιμότητα δρουν παράλληλα. Το 1944 αποφασίζεται ότι δεν συντρέχει λόγος ύπαρξης δύο κομμάτων των εργαζομένων και το ΚΚΚ συγχωνεύεται στο ΑΚΕΛ». (από την ιστοσελίδα του ΑΚΕΛ) ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Σε έξαρση είναι η πανδημία και στην Κούβα, το σύστημα υγείας της οποίας όμως έχει καταφέρει να ελέγξει σε μεγάλο βαθμό την διασπορά και να κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα και τους θανάτους. Χθες ανακοινώθηκε ότι υπέκυψαν 9 ασθενείς με τον απολογισμό των θυμάτων να φθάνει μέχρι εδώ τους 476 νεκρούς. Παράλληλα επιβεβαιώθηκαν εργαστηριακά 1.060 κρούσματα, με το σύνολο των καταγεγραμμένων μολύνσεων να φθάνει τις 88.445 από τον Μάρτιο του 2020.https://www.902.gr/eidisi/kosmos/256780/sta-oria-toys-ta-systimata-ygeias-ton-ishyron-kapitalistikon-horon...... Τα συστήματα υγείας σε όλες τις καπιταλιστικές χώρες έχουν καταρρεύσει με εκατόμβες νεκρών ανεξάρτητα κυβερνήσεων. Η Κούβα έχει τους λιγότερους νεκρούς λόγο του Σοσιαλισμού με ξήλωμα του καπιταλιστικού κέρδους που οικοδόμησε η επανάσταση. Η Κατάσταση θα ήταν πολύ καλύτερη αν δεν είχε ξεκινήσει η ανατροπή του Σοσιαλισμού την τελευταία 12ετία. Οσο θα ξηλώνεται ο Κεντρικός σχεδιασμός και βαθαίνουν οι καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής η κατάσταση θα γίνεται τραγική για τον λαό. Η Εμπειρία της ΕΣΣΔ 1953 1991 μιλάει μόνη της. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.ergatikosagwnas.gr/arthra/politiki/2662-skepseis-pano-stis-theseis-gia-to-21o-synedrio-tou-kke.......Μέσα στην Αντικομουνιστική τους παραζάλη δικαιώνουν απόλυτα τις θέσεις του 21ου συνεδρίου του κόμματος ότι είμαστε στον σωστό δρόμο. Σερβίρισμα όλης της σαπισμένης σούπας του παρελθόντος που βρωμάει και ζέχνει. Ολα όσα κατέστρεψαν την Κ.Δ μετά το 1935 την ΕΣΣΔ μετά το 1953 και έφεραν το ΚΚΕ ένα βήμα απο την καταστροφή το 1991... Ευσεβείς πόθοι και όνειρα θερινής νύχτας Ας αλλάξουν πλευρό γιατί πιάστηκαν τα Κεντρίστικα Βαρίδια του Κάουτσκι οι Μανιαδάκηδες. ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Βρε teddy, καλά, από το τρολλάκι που μας ζάλισε δυο βδομάδες τα ούμπαλα φαίνεται πως γλυτώσαμε, αλλά από την τρολλάρα που λέγεται ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ και μας τα πρήζει τα ούμπαλα εδώ και μήνες ποιος και πότε θα μας γλυτώσει επιτέλους; Διατελώ κι εγώ εν αναμονή...

Πατρινός φίλος (με ξέρεις και σε ξέρω)

Ανώνυμος είπε...

Αν έχεις καμιά απάντηση για τα θέματα που συζητάμε θα είναι πολύ ενδιαφέρον να μας την πεις. Πάντα η ανταλλαγή απόψεων είναι θετική και βοηθάει στον εμπλουτισμό των γνώσεων στον αγώνα για την ανατροπή του καπιταλισμού και την ζούγκλα που ζούμε. Περιμένω με ενδιαφέρον. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://gkagkarin.blogspot.com/2021/04/blog-post_965.html https://gkagkarin.blogspot.com/2021/04/blog-post_146.html ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Μια και το "cogito" είναι πατρινό, έχουν ένα λόγο παραπάνω οι αναγνώστες να διαβάσουν ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο, για ένα καυτό γενικότερο ζήτημα, που ξανάρθε στην επικαιρότητα με το το επίμαχο θέμα της εποχής, τα εμβόλια και τις πατέντες τους.
Είμαι της γνώμης, και από πολλά χρόνια, πως το γενικότερο ζήτημα, που τις συνέπειές του βιώνουμε πολύ επώδυνα με αφορμή και την Πανδημία, δεν έχει αντιμετωπιστεί δραστικά και διεξοδικά από τον Μ/Λ, αποτελώντας χαρακτηριστικό δείγμα μιας καθυστέρησης, που πιθανόν (άμα αληθεύει ο συλλογισμός μου) εξηγεί πολλά. Για να προλάβω τους γνωστούς αρειμάνιους ηρακλείς, συμφωνώ (και επαυξάνω) με τα συμπεράσματα/κλείσιμο της ανάλυσης του εξαιρετικού συγγραφέα. Είναι όμως συζητήσιμη η επιχειρηματολογία, που μάλλον αδικεί η αφήνει ευάλωτο το συμπέρασμα.
Τέτοια θέματα πρέπει να συζητιούνται μέχρι να φωτιστούν.

Ανώνυμος είπε...

Πραγματικά το ζήτημα της πατέντας πρέπει να φωτιστεί καλύτερα για να μη δημιουργείται μπέρδεμα πάνω σε ένα εξαιρετικό άρθρο. Το πρόβλημα βρίσκεται στην καπιταλιστική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής και στα Μονοπώλια και όχι μόνο στα τελευταία.. Επίσης και κρατικές φαρμακοβιομηχανίες να έχουν τις πατέντες το πρόβλημα συνεχίζει να υπάρχει γιατί το αστικό κράτος είναι ο συλλογικός καπιταλιστής. Το ότι παλαιότερα υπήρχαν μικρότερα χρονικά όρια που σταματούσε η πατέντα ήταν με διαφορετικό διεθνή συσχετισμό δυνάμεων με τους καπιταλιστές αναγκασμένους να κάνουν παραχωρήσεις. Αυτά είναι που πρέπει να λέμε συνέχεια προσέχοντας πάντα να μην υπάρχει ο διαχωρισμός μονοπωλίου με συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

15/04/1944

Ο Γ. Παπανδρέου μεταβαίνει στο Κάιρο όπου καταθέτει στους Βρετανούς σχέδιο κυβερνητικού προγράμματος. Στο σχέδιο αυτό ο Γ. Παπανδρέου χαρακτήριζε το ΕΑΜ ως «οργανωμένην ένοπλον μειοψηφίαν η οποία τρομοκρατεί την μεγάλην αφοπλισμένην και ανοργάνωτον πλειοψηφίαν του Ελληνικού Λαού», προειδοποιώντας ενάντια σε οποιαδήποτε ημίμετρα ή ταλαντεύσεις στην αντιμετώπισή του.

Τέλος, πρότεινε τη συγκρότηση κυβέρνησης «Εθνικής Ενότητας» με τη συμμετοχή και του ΕΑΜ. Λίγες μέρες αργότερα ο Γ. Παπανδρέου, με τη συμφωνία του ελληνικού πολιτικού κόσμου στην Αίγυπτο, Βρετανών και Παλατιού, θα οριζόταν νέος Πρωθυπουργός της εκεί κυβέρνησης. 15/04/1961

Τίθεται σε εφαρμογή το σχέδιο των Αμερικανών για την ανατροπή της Κουβανικής Επανάστασης και την κατάληψη του νησιού. Για τον σκοπό αυτό η CIA είχε στρατολογήσει πάνω από 5.000 Κουβανούς αντικαθεστωτικούς και τους είχε εκπαιδεύσει στη Γουατεμάλα. Στις 15 του Απρίλη 1961 αμερικανικά πολεμικά αεροσκάφη «Β-26», με διακριτικά της Κουβανικής Αεροπορίας, βομβαρδίζουν τις αεροπορικές βάσεις της Κούβας, ενώ στις 17 του Απρίλη αρχίζει η εισβολή, που, μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα, καταλήγει σε συντριβή των αντεπαναστατών. Οι «εισβολείς» που ξεκίνησαν από τη Νικαράγουα, αποβιβάστηκαν στην παραλία Χιρόν του Κόλπου των Χοίρων, μια ελώδη περιοχή στο νότο της Κούβας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Αλλη μια "νέα (και ωραία) αρχή"!
Η βάση του οπορτουνισμού ήταν πάντα η προγραμματική και ιδεολογική ανεπάρκεια. Και η κατρακύλα ξεκινάει πάντα από την "μετωπική" ενότητα με τους οπορτουνιστές.

Ανώνυμος είπε...

Ιδεολογική προγραμματική ανεπάρκεια και θολούρα είναι πάντα τα συστατικά της καταστροφής για τον οπορτουνισμό. Δεν την αντέχουν την πλήρη αποκατάσταση των Μπολσεβίκικων χαρακτηριστικών που κατακτήθηκε με τόσο κόπο μετά το 1991. Χρησιμοποιούν την καταστροφή που προκάλεσαν τις δυσκολίες του αγώνα την ύπουλη υπονομευτική δουλειά που συνεχίζουν για να μας σερβίρουν την σαπισμένη σούπα της καταστροφής. Ολα για να εγκλωβίσουν τους κομμουνιστές στο καπιταλιστικό σύστημα με όχημα τα πολιτικά μέτωπα και στάδια ώστε σε επαναστατικές συνθήκες να βρεθούμε ξανά με την πλάτη στον τοίχο όπως τον ΟΚΤΩΒΡΗ ΤΟΥ 1944 με τα κόμματα των Αντικομουνιστών Σβώλος Τσιριμώκος Μ.Κύρκος Γ.Πασαλίδης και την κυβέρνηση ...παπατζή... και να οδηγηθούμε στην σύγκρουση σε χρόνο που διάλεξε η ενωμένη πλέον αστική τάξη και οι Αγγλοι σύμμαχοι της πολεμώντας για ...ανθρώπινο καπιταλισμό και κατόπιν το έγκλημα στην Βάρκιζα. Δεν κάνουν λάθος συνειδητά το κάνουν. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

ΑΥΤΟΣ Ο ΝΟΜΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΡΙΞΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

Η απόπειρα ψήφισης του Νόμου αυτού πρέπει να σημάνει την αρχή του τέλους της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Την ενίσχυση της πάλης για τον κλονισμό και την ανατροπή της!!https://prin.gr/2021/04/%ce%bd%ce%b1%cf%81-%ce%b5%cf%81%ce%b3%ce%b1%cf%83%ce%b9%ce%b1%ce%ba%cf%8c/.... Δεν κρατιούνται με τίποτα τα πλυντήρια του σύριζα και του καπιταλισμού. Κοινοβουλευτικές αυταπάτες απο τους Τροτσκιστές Αριστεριστές του ΝΑΡ. Να πέσει η κακιά..δεξιά... για να έρθει η Αριστερά να ξελασπώσει τον καπιταλισμό. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

.....Οι πρώην ηγέτες που υπέγραψαν την επιστολή περιελάμβαναν τον Γκόρντον Μπράουν, πρώην πρωθυπουργό του Ηνωμένου Βασιλείου, τον Φρανσουά Ολάντ, πρώην πρόεδρο της Γαλλίας, τον Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, πρώην πρόεδρο της ΕΣΣΔ και τον Ιβ Λετέρμ, πρώην πρωθυπουργό του Βελγίου.https://iskra.gr/175-%ce%b4%ce%b9%ce%b5%ce%b8%ce%bd%ce%b5%ce%af%cf%82-%ce%b7%ce%b3%ce%ad%cf%84%ce%b5%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bd%ce%bf%ce%bc%cf%80%ce%b5%ce%bb%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%82-%ce%b6%ce%b7%cf%84%ce%bf/ ΟΥΥΥΥΦΦΦΦΦΦ...... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

....Το Κόμμα μας στηρίζει τη διεκδίκηση του Βραβείου Νόμπελ Ειρήνης για την μπριγάδα των υγειονομικών "Χένρι Ριβ" που έδειξε έμπρακτα τη διεθνιστική αλληλεγγύη της Κούβας στους λαούς που υποφέρουν.

Σήμερα, εκατομμύρια εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο αντιλαμβάνονται ότι δεν υπάρχει διέξοδος στο πλαίσιο του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής, της κυριαρχίας των μονοπωλίων και της καπιταλιστικής αγοράς.

Αναδεικνύεται η επικαιρότητα του σοσιαλισμού, η ανάγκη της εξουσίας της εργατικής τάξης, της κοινωνικοποίησης των μέσων παραγωγής, του κεντρικού σχεδιασμού, του εργατικού ελέγχου.

Οι εξελίξεις θέτουν σοβαρές ευθύνες στο κομμουνιστικό κίνημα. Υπογραμμίζουν την ανάγκη της πολιτικής - ιδεολογικής αντεπίθεσης στη βάση του μαρξισμού - λενινισμού και του προλεταριακού διεθνισμού».https://www.902.gr/eidisi/kosmos/257051/xekina-8o-synedrio-toy-kk-me-epikentro-tin-oikonomia.......Ευχόμαστε στους Κουβανούς Κομμουνιστές να σταματήσουν αυτή την καταστροφική πορεία προς τον Καπιταλισμό που θα έχει ολέθριες συνέπειες για αυτούς και τον λαό. Ο ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ όλα αυτά τα είχε καταδικάσει όταν εφαρμόζονταν στην ΕΣΣΔ το 1961. Τιμημένο ΚΚΕ. ΒΕΝΣΕΡΕΜΟΣ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://gkagkarin.blogspot.com/2021/04/blog-post_2298.html Μάλλον ο ΛΕΝΙΝ θα ήταν ....τροτσκιστής....χαχα... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Η αναγέννηση της θεωρίας είναι όρος εκ των ων ουκ άνευ για την αναγέννηση του Κομμουνιστικού Κινήματος.
Ενδιαφέρον κείμενο στον Διάλογο για το 21ο. Τα προηγούμενα, που λέει, θέλουν ψάξιμο από όσους δεν είμαστε μπασμένοι στο θέμα, αλλά με την κατακλείδα συμφωνώ ανεπιφύλακτα. Κοντεύουν ~70 χρόνια, που έχει βαλτώσει η Θεωρία. Αν δεν λυθεί αυτό το θέμα δεν κάνουμε τίποτε.
Διαβάστε το.

Ανώνυμος είπε...

https://www.ergatikosagwnas.gr/arthra/60-antipolemiko-kinima/2664-koyva-no-mas-bloqueo.. Το εμπάργκο στην Κούβα επιβλήθηκε για την ανατροπή του Σοσιαλισμού και την επιστροφή του Καπιταλισμού και το επέβαλαν οι ΗΠΑ σαν επικεφαλής όλου του καπιταλιστικού κόσμου. Οτι δεν κατάφεραν δεκαετίες οι Καπιταλιστές με αυτό το καταφέρνει πολύ καλύτερα η επικράτηση του οπορτουνισμού τα τελευταία 12 χρόνια. Το εμπάργκο που συνεχίζεται πλέον μόνο απο τις ΗΠΑ είναι στα πλαίσια του ανταγωνισμού τους με Ρώσους Κινέζους κ.α με τους οποίους ΠΑΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ σύμμαχος η Κούβα όταν ολοκληρωθεί η ανατροπή του Σοσιαλισμού. Αύτά βέβαια είναι ψιλά γράμματα για τα Κεντρίστικα οπορτουνιστικά Βαρίδια του Κάουτσκι. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ