Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα...
... η αντιγραφή όχι απλώς επιτρέπεται αλλά είναι και επιθυμητή, ακόμη και χωρίς αναφορά της πηγής!

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

- "Ο λόγος που μ' άφησες έξω από την υπόθεση", είπε ήσυχα, "ήταν ότι νόμισες πως η αστυνομία δεν θα πίστευε ότι σκέτη περιέργεια μ' έσπρωξε να κατέβω εκεί κάτω χτες το βράδυ. Θα υποψιάζονταν ίσως ότι είχα κάποιον ύποπτο λόγο και θα με σφυροκοπούσαν μέχρι να σπάσω".
- "Πώς ξέρεις αν δεν σκέφτηκα το ίδιο πράγμα;"
- "Οι αστυνομικοί είναι κι αυτοί άνθρωποι", είπε ξεκάρφωτα.
- "Έχω ακούσει ότι σαν τέτοιοι ξεκινάνε".

[Ραίημοντ Τσάντλερ, "Αντίο, γλυκειά μου", εκδόσεις Λυχνάρι, 1990 (σελ.: 54)]

19 Δεκεμβρίου 2020

Σαββατιάτικα (322) - των συγγραφέων

*** Το γράψιμο είναι σαν την πορνεία: στην αρχή γράφει κανείς για τον εαυτό του, μετά για τους φίλους και, στο τέλος, για τα λεφτά. {Μολιέρος} *** Άνοιξαν τα βιβλιοπωλεία, παιδιά, μη ξεχνιόμαστε! *** Το λέω για σας, που δεν έχετε πάρει ακόμη το βιβλίο τού Ομπάμα. *** Άκου ερώτηση... *** Φυσικά και πρέπει να το διαβάσετε αμέσως! *** Εδώ, ολόκληρος πρωθύ, με τόσα προβλήματα στο κεφάλι του, έχει πέσει με τα μούτρα. *** Μικροδράκουλας: "Κλέβω λίγη ώρα τα βράδυα για να διαβάσω το βιβλίο τού Ομπάμα." *** Τί με κοιτάτε σαν χάνοι, καλέ; *** Δεν είδατε την παρουσίαση-κριτική τού βιβλίου από τον μικρό; *** Α, θα σας μαλλώσω! *** Ψάξτε αμέσως το βιντεάκι στο ίντερνετ, δείτε το και θα μάθετε δυο σημαντικά πράγματα. *** Πρώτον, το χαϊμένο είναι πολύ μεγαλύτερο ταλέντο ως τηλεβιβλιοπώλης από τον Κωλόχαρτο. *** Και, δεύτερον, κλέβει ΚΑΙ ώρες. *** Βέβαια, μας κοροϊδεύει μέσα στα μούτρα μας όταν λέει ότι έχει διαβάσει τα δύο τρίτα ενός βιβλίου επτακοσίων πενήντα σελίδων, που ανάθεμα αν έχει διαβάσει δέκα αράδες. *** Και κάνει και βιβλιοκριτική, ποιός; *** Αυτός που πρέπει να του γράφουν ως και τις καλημέρες που λέει, γιατί αν τον αφήσουν να τις πει εκτός κειμένου, θα τις κάνει καληνύχτες. *** Οι λέξεις είναι το πιο ισχυρό ναρκωτικό που χρησιμοποιείται από την ανθρωπότητα. (Ράντγιαρντ Κίπλινγκ) *** Α, στην εκδήλωση μίλησε και ο Αλέξης. *** Καθ' όσον. αν δεν λιβανίσει γιουζαίο πρόεδρο ένας αριστερός, τότε ποιός; *** Βέβαια, ο αριστερός ήταν πιο τίμιος, αφού δεν είπε ούτε λέξη για το βιβλίο, δείχνοντας καθαρά ότι ούτε που το έχει πιάσει στα χέρια του. *** Απλώς, λιβάνισε δυο-τρία λεπτά, αμόλησε και δυο αρλούμπες παντός καιρού και έβγαλε την υποχρέωση. *** Τώρα, γιατί ήταν υποχρέωση να παραστεί σ' αυτή την εκδήλωση, ρωτήστε αυτόν κι όχι εμένα. *** Άβυσσος η ψυχή τού αριστερού. *** Αλέξης: "Δεν ήταν τυχαίο που ο Ομπάμα επέλεξε την Ελλάδα για το τελευταίο του ταξίδι ως πρόεδρος ούτε ότι η τελευταία του ομιλία ήταν εδώ στην Αθήνα." *** Φυσικά και δεν ήταν τυχαίο, το επιβεβαιώνω ρητά. *** Επί οχτώ χρόνια το σχεδίαζε. *** Διότι το μεγαλύτερο όνειρο που είχε ο Ομπάμα από την στιγμή που εκλέχτηκε, ήταν το τελευταίο του προεδρικό ταξίδι να το κάνει στην Ελλάδα. *** Ναι, παιδιά, μα την Παναγία σάς λέω! *** Μου το έχει εκμυστηρευτεί προσωπικά η ίδια η Μισέλ! *** Το γράψιμο είναι σκυλίσια ζωή, αλλά είναι η μόνη που αξίζει να ζεις.  (Γκυστάβ Φλωμπέρ) *** Μήπως καταλάβατε τι επιτρέπεται
Χωροφύλακας να γίνεις, λεβέντη μου!
και τι όχι για τις μαζώξεις των εορτών; *** Εγώ έχω μπερδευτεί σαν τον Ηρακλή με τις κουβαρίστρες. *** Αυτό το όριο των εννέα ατόμων, ας πούμε, τί σημαίνει; *** Ότι μέχρι εννιά είναι καλά και ο δέκατος κολλάει; *** Άρα στο τσοδρέικο, με τα εφτά παιδιά, απαγορεύεται κάθε επίσκεψη, σωστά; *** Και με το δρακουλέικο τί θα γίνει; *** Τόσοι που είναι αυτοί, πρέπει να απλωθούνε σε πέντε ορόφους αν πουν να γιορτάσουν όλοι μαζί αλλά σε εννιάδες. *** Κι αυτή η απαγόρευση κυκλοφορίας από τις δέκα το βράδυ, τί νόημα έχει; *** Μπορώ, δηλαδή, να καλέσω δυο φιλικά ζευγάρια από νωρίς για ρεβεγιόν αλλά θα είμαι υποχρεωμένος να τους κρατήσω μέχρι το ξημέρωμα; *** Δηλαδή, όλη νύχτα θα μπεκροπίνουμε θέλοντας και μη; *** Ή θα παίζουμε χαρτιά "για το καλό" με το ζόρι; *** Κι άμα κάποιος μείνει ταπί από τις δύο, τί θα κάνει μέχρι το χάραμα; *** Θα ρίχνει πασιέντζες; *** Ρε τι μας έμελλε να τραβήξουμε χριστουγεννιάτικα...  *** Είτε γράψε κάτι που αξίζει να διαβαστεί είτε κάνε κάτι που αξίζει να γραφτεί. (Βενιαμίν Φραγκλίνος) *** Χρυσοβορίδης: "Κανείς δεν μπορεί να κάνει του κεφαλιού του." *** Κύριε, κύριε, να πάω έξω; *** Κύριε, κύριε, ο Θανάσης μου πήρε την γόμα μου. *** Χρυσοβορίδης: "Σε αντίθετη περίπτωση θα σφραγιστούν οι περιοχές, ακόμη και σπίτι-σπίτι." *** Για φάτε, ρε, έναν πούστη! *** Παπαδόπουλο δεν είχαμε και Παπαδόπουλο βρήκαμε! *** Κωλόχαρτος: "Όποιο μαγαζί παρανομεί, θα το κλείνω αμέσως και θα επιβάλλω πρόστιμο αμέσως." *** Βζιννν! *** Τον προσέξατε τον ενικό, έτσι; *** Μικροδράκουλας: "Όταν απευθύνεστε σε μένα, θα προτιμούσα να μου μιλάτε στον πληθυντικό." *** Αυτά είναι! *** Μιλάτε μου στον πληθυντικό, θα με υποχρεώσετε. *** Η Αυτού Μεγαλειότης ο Πτι Κουλίς ο Α' ο Ανέμελος. *** Κόρη ναυάρχου. *** Ρε, κακό που μας βρήκε με δαύτους! *** Όλοι μαγκιά, κλανιά, εξάτμιση και κώλο φινιστρίνι. *** Ο ένας κλείνει σπίτια... ο άλλος κλείνει μαγαζιά... η άλλη κλείνει σχολεία... η παράλλη κλείνει αρχαιολογικούς χώρους... *** Το μόνο που ανοίγουν είναι η σούφρα μας. *** Το γράψιμο είναι σαν να κάνεις έρωτα: μην ανησυχείς για τον οργασμό, απλά επικεντρώσου στη διαδικασία. (Ιζαμπέλ Αλλιέντε) *** Αν κατάλαβα καλά, κάθε δημοσιογράφος που γράφει κόντρα στην άποψη του αφεντικού του, έχει δυο επιλογές. *** Ή φεύγει σαν την Ακρίτα ή τον φεύγουν σαν την Κρουστάλλη και τον Χαρίτο, σωστά; *** Παιδιά, να ξεκαθαρίσουμε κάτι; *** Λογοκρισία και φίμωση της ελευθεροτυπίας λέγεται όταν πολιτικός προσπαθεί να επιβάλει την άποψή του σε δημοσιογράφο. *** Όταν αυτό δεν το κάνει πολιτικός αλλά το αφεντικό τού δημοσιογράφου, λέγεται διασφάλιση του ύφους του μέσου. *** Και σε απλά ελληνικά, λέγεται "δεν μπορεί ο πάσα ένας να γράφει ό,τι θέλει και να χαλάει το αλισβερίσι τού αφεντικού με την εξουσία." *** Ενώ σε γλώσσα Κωλόχαρτου λέγεται "δεν μπορεί η Ακρίτα να μιλάει για τα ακίνητα του πρωθύ, από την στιγμή που έχει αγοράσει δυο διαμερίσματα στο Λονδίνο." *** Α, παραλίγο να το ξεχάσω! *** Όσο εσείς ασχολείστε με τα σπίτια τού ενός και του άλλου, η βουλή ψήφισε τον προϋπολογισμό τού ΄21. *** Με μια λέξη: πλυθείτε! *** Έρχεται πίτσα. *** Σήμερα έκανα εξαντλητική δουλειά. Το πρωί έβγαλα ένα κόμμα από το κείμενό μου και το βράδυ το ξανάβαλα. (Τζωρτζ Όργουελ) *** Μήπως διαβάσατε στο protagon.gr ένα άρθρο με τίτλο "Γιατί οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν βρίσκουν τους εργαζομένους που θέλουν"; *** Όχι, ε; *** Και πολύ καλά κάνατε. *** Δυστυχώς για μένα, το διάβασε ο Θανάσης και μου πήγε την πίεση στο είκοσι. *** Κι όταν τον άρχισα στα μπινελίκια, έπιασε την γνωστή καραμέλλα: "δεν αφήνεις τον άλλον να μιλήσει". *** Δεν κατάλαβα, γιατί να τον αφήσω να μιλήσει; *** Αφού θα πει μαλακία σίγουρα, ας μουγγαθεί ισοβίως! *** Να μιλήσει και να μου πει τί; *** Ότι οι έλληνες
Μια δουλειά του είπαν να κάνει...
εργαζόμενοι δεν έχουν δεξιότητες; *** Ότι η εκπαίδευση δεν είναι συνδεδεμένη με την αγορά; *** Ή ότι οι έλληνες έχουν μάθει στο τεμπελίκι; *** Όχι και πάλι όχι! *** Και μια χαρά επιδέξιους εργαζόμενους έχουμε και με εκπαίδευση ανάλογη με τις ανάγκες της αγοράς έχουμε και δουλευταράδες έχουμε. *** Απ' όλα έχουμε. *** Μόνο αφεντικά που να πληρώνουν σωστά δεν έχουμε. *** Πόσο μάταιο είναι να κάθεσαι για να γράψεις όταν δεν έχεις σηκωθεί για να ζήσεις! (Χένρυ Ντέιβιντ Θορώ) *** Έτσι είναι, Θανάση μου. *** Σιγά τις υπερσύγχρονες επιχειρήσεις που δεν βρίσκουν τις κατάλληλες δεξιότητες! *** Ξέρεις πόσο βάσιμο είναι αυτό το επιχείρημα; *** Όσο εκείνο που λέει ότι δεν υπάρχουν δουλειές. *** Από δουλειές, όσες θες! *** Φέρε μου τώρα πενήντα, εκατό άνεργους και σου υπόσχομαι ότι θα τους βρω δουλειά αμέσως. *** Τζάμπα, βέβαια. *** Από τζάμπα, όσες δουλειές θες. *** Με δυο κατοστάρικα τον μήνα για οχτάωρο εξαήμερο, ακόμα κι ο κυρ-Νώντας με το μίνι-μάρκετ πέντε πωλήτριες θα τις έπαιρνε, έτσι, για να παραστήσει το αφεντικό. *** Πώς είπες; *** Ρε, άει στον διάολο! *** Έφαγα οχτώ χρόνια στα πανεπιστήμια, με μάστερ και διδακτορικά, για να πάω βοηθός ορκωτού και να βαράω δεκάωρα και δωδεκάωρα για οχτώ κατοστάρικα μικτά τον μήνα; *** Χρονιά και κατοστάρικο; *** Να βγάζω τέσσερις ελέγχους τον μήνα για ψίχουλα και να τιμολογεί η εταιρεία τρία χιλιάρικα τον ένα; *** Έκανε κι άλλα τέτοια σαΐνια η μάνα σου ή τό 'ραψε όταν κατάλαβε τι έβγαλε; *** Το να γράφεις απλά και καθαρά είναι το ίδιο δύσκολο με το να είσαι ειλικρινής και καλός. (Σόμερσετ Μωμ) *** Εντάξει, εφέτος είχαμε κάτι ψιλοπροβληματάκια με τον τουρισμό αλλά του χρόνου... *** Αχ, του χρόνου... *** Μμμμ! *** Χαρντ: "Θα εγκατασταθούν μόνιμα κλιμάκια υγειονομικών στελεχών των ενόπλων δυνάμεων στα νησιά, που θα έχουν την απόλυτη ευθύνη για τους ελέγχους." *** Αχ, τι μου θύμισες, βρε Νίκο μου... *** Καλέ, πόσα χρόνια πάνε που έχω ν' ακούσω για ελέγχους από "κλιμάκια ενόπλων δυνάμεων"; *** Εμ, δεν θά 'ναι και μισός αιώνας, ε; *** Άντε, να δούμε και τον στρατό επιτέλους, γιατί μέχρι τώρα το πάτε γύρω-γύρω αλλά διστάζετε. *** Βελό: "Να χρησιμοποιήσουμε τον ελληνικό στρατό για να επιβάλουμε την τάξη εκεί που πρέπει, οπουδήποτε." *** Χρυσοβορίδης: "Αν οι πολίτες δεν δείξουν την πειθαρχία που πρέπει, το επόμενο στάδιο θα είναι η εμπλοκή των ενόπλων δυνάμεων." *** Άντε βρε, με το καλό! *** Α, ΥΕνΕΔ μη φτιάξετε, δεν χρειάζεται. *** Δώστε την δουλειά στον Σκάη. *** Για να ξέρεις να γράφεις, πρέπει να έχεις διαβάσει και για να ξέρεις να διαβάζεις, πρέπει να έχεις ζήσει. (Γκυ Ντεμπόρ) *** Αυτό με τους Ρουβικωναίους πού θα πάει τελικά, μπορείτε να μου πείτε; *** Υπάρχει ή δεν υπάρχει νόμος σ' αυτή την χώρα; *** Μέχρι πότε η νομοταγής κοινωνία μας θα δέχεται απειλές, εξυβρίσεις, τρομοκρατία και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο απ' αυτούς τους αναρχικούς; *** Και να πεις ότι τους κάνουν πλάτες η εξουσία ή ο τύπος; *** Κάθε άλλο! *** Ειδικά ο τύπος τούς έχει ξεσκίσει. *** Και, μάλιστα, με μια αξιοθαύμαστη σύμπνοια! *** Είδατε τον τίτλο τής είδησης από την πρόσφατη επιχείρησή τους; *** Κανάλια, εφημερίδες, δικτυακές ενημερωτικές σελίδες... όλοι μα όλοι τον ίδιο τίτλο έβαλαν, σαν να ήσαν συνεννοημένοι ή σαν κάποιος να τους τον υπαγόρευσε: *** "Καταδρομική επίθεση Ρουβίκωνα στο σπίτι της  διοικήτριας του νοσοκομείου 'Αγιος Σάββας'". *** Γιατί σας παραξενεύει που όλα τα μουμουέ χαρακτήρισαν ως "καταδρομική επίθεση" την αναγραφή
Ο μαλάκας της ημέρας
συνθήματος με σπρέυ; *** Εδώ η δικαιοσύνη χαρακτηρίζει ως "απειλή και έργω εξύβριση" τα τρυκάκια. *** Και πάλι καλά να λέτε, που είπαν "καταδρομική" και όχι "τρομοκρατική", όπως τότε με τα συνθήματα στο σπίτι τού Πορτοσάλτε. *** Άγιο είχαμε. *** Όλη η τέχνη στον Κάφκα συνίσταται στο ότι υποχρεώνει τον αναγνώστη να τον ξαναδιαβάσει. (Αλμπέρ Καμύ) *** Δεν κατάλαβα, γιατί θεωρήσατε αγενή τον τρόπο με τον οποίο ο πρωθύ απευθύνθηκε στον Φίλη; *** Μικροδράκουλας: "Φορέστε την μάσκα σας, κύριε Φίλη, είστε ευπαθής και ανησυχώ για σας." *** Πού την είδατε την αγένεια; *** Και στον πληθυντικό τού μίλησε... και κύριο τον είπε... και αμέριστο ενδιαφέρον για την υγεία του έδειξε... *** Μια χαρά ευγένεια. *** Και το "ευπαθής" ευγενέστατο. *** Παιδιά, για να τελειώνουμε, ο άριστος δεν μπορεί να είναι αγενής. *** Αμέτρητα αγενή επίθετα υπάρχουν αλλά δεν ταιριάζουν στην αριστεία. *** Υπάρχουν π.χ. χοντρομπαλάς, μπαφούσκας, σαπιοκοιλιάς, παχύδερμο, βόιδαγλας, μπόγος, τόφαλος, αρκούδα, μπακοζύγουρο, τζαμποσακούλα, μπετονιέρα, λουντρούκι, κουμπαράς, πατσοκοιλιάς κλπ. αλλά δεν κολλάνε στο στόμα ενός χαρβαρντινού. *** Κι εδώ που τα λέμε, πολύ εύθικτος μας βγήκε κι αυτός ο Φίλης, που παρεξηγήθηκε με το "ευπαθής" *** Κι εμείς εύχοντροι είμαστε αλλά δεν κάνουμε έτσι. *** Δηλαδή, αν άκουγε όσα ακούει το χαϊμένο κάθε μέρα από εκατομμύρια χείλη, τί θα έκανε; *** Θα αυτοκτονούσε; *** Γράψε βιβλία μόνο αν πρόκειται να γράψεις σ’ αυτά πράγματα που δεν μπορείς να εμπιστευτείς σε κανέναν. (Εμίλ Σιοράν) *** Τί παραπάνω απ' αυτά που λέει όλος ο ντουνιάς, είπε η βαρουφάκεια βουλευτίνα στην βουλή και πέσανε να την φάνε; *** Αδαμοπούλου: "Είναι γνωστοί οι μπαχαλάκηδες, είναι γνωστοί και στην ελληνική αστυνομία." *** Σιγά τα μπρόκολα, καλέ! *** Ο κόσμος το 'χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι. *** Αδαμοπούλου: "Συχνά είναι τα ίδια τα αστυνομικά όργανα, τα οποία ως κουκουλοφόροι θα ρίξουν μια μολότοφ για να διαλύσουν τη διαδήλωση." *** Πες μας κάτι που δεν ξέρουμε, κορίτσι μου. *** Συγγνώμη, από πότε μια απλή διαπίστωση χαρακτηρίζεται ως συκοφαντική δυσφήμηση; *** Γι' αυτή την -τάχαμ' δήθεν συκοφαντική- φράση την μήνυσαν οι μπάτσοι; *** Και βρέθηκαν 162 βουλευτές που ψήφισαν άρση ασυλίας γι' αυτό το πράμα; *** Σιγά που δεν θα βρίσκονταν, να κακοκαρδίσουν τους μπάτσους. *** Μωρέ, μπράβο ελευθερία λόγου η βουλή! *** Αν δεν μπορεί να μιλήσει ανοιχτά εκεί μέσα ο βουλευτής, πού θα μιλήσει, γαμώ την βουλευτική μου ασυλία; *** Στον Σκάη; *** Ναός της δημοκρατίας ή συμπούρδελο; *** Αχ, Τζιμάκο μου αξέχαστε... όπως φαίνεται, δεν είναι μόνο για κλάσιμο αυτά τα έδρανα. *** Δώστε μου έξι γραμμές που να έχει γράψει ο πιο τίμιος άνθρωπος και θα βρω κάτι σ' αυτές για να τον κρεμάσω. (Καρδινάλιος Ρισελιέ) *** Κι αφού η ίδια η βουλή στέλνει δικό της άνθρωπο να δικαστεί για συκοφαντική δυσφήμιση, ποιος περιμένετε να την γλιτώσει από την γρίππη των χοίρων; *** Οπωσδήποτε όχι ο τυπάκος από την Αλεξανδρούπολη που τόλμησε κι έγραψε στο ΦουΜπου "Βάλτε τους μπάτσους καραντίνα ρε, βρόμισε ο τόπος." *** Του τράβηξε μπάτσος μια μηνυσάρα νά, με το συμπάθειο. *** Από την Αλεξανδρούπολη ως την Πάτρα, να έχει να πορεύεται. *** Εδώ που τα λέμε, κάτι τέτοια σχόλια την τραβάνε την μηνυσούλα τους. *** Διότι, όπως λέει ο μπάτσος, "προτρέπουν σε αμοιβαία διχόνοια με αποτέλεσμα να διακυβεύεται η δημόσια ειρήνη". *** Τώρα, βέβαια, υπάρχουν κι εκείνοι που λένε πως η δημόσια ειρήνη διασαλεύεται από τους μπάτσους αλλά εγώ δηλώνω ευθέως ότι διαφωνώ. *** Μεταξύ μας, σιγά που θα συμφωνούσα. *** Λέτε να έχω όρεξη να με τραβάνε χριστουγεννιάτικα για συκοφάντη και για διασαλευτή τής δημοσίας τάξεως; *** Να γράφεις σημαίνει να ξεχνάς. Η λογοτεχνία είναι ο πιο ευχάριστος τρόπος να αγνοείς τη ζωή. (Φερνάντο Πεσσόα) *** Ανησυχείτε κι εσείς για το πώς θα πάρει τα πάνω της η οικονομία, όταν λήξει το λοκντάουν; *** Ε, ναι, λογικό είναι, δεν είσαστε τίποτε χοντρόπετσοι. *** Κι εγώ ανησυχούσα και προβληματιζόμουν αλλά όχι πια! *** Η διέξοδος
Στο μεταξύ, κάπου στην Κύπρο...
στο πρόβλημα βρέθηκε! *** Την ανακάλυψε ο μίστερ Τζάμπο! *** Βακάκης: "Πρέπει να δοθεί η δυνατότητα λειτουργίας 7 ημέρες την εβδομάδα και 12 ώρες ημερησίως, για χρονική περίοδο που θα καλύψει και τη ζήτηση του Πάσχα." *** Μπράβο, Απόστολε, εξαιρετική πρόταση! *** Αν και, κατά την ταπεινή μου γνώμη, θα μπορούσε να είναι πιο ριζοσπαστική. *** Γιατί μόνο δωδεκάωρη δουλειά; *** Και γιατί μόνο μέχρι το Πάσχα; *** Μέχρι πότε θα μένουμε δέσμιοι σοβιετικών κατάλοιπων; *** Βρε, αν ο θεούλης ήθελε να δουλεύουμε μόνο δώδεκα ώρες, θα έφτιαχνε δωδεκάωρα μερόνυχτα, όχι εικοσιτετράωρα! *** Πού κωλώνεις; *** Πες χύμα αυτό που σκέφτεσαι! *** Λες και θα ξυπνήσουν ποτέ τα γίδια, θα πάψουν να μπαίνουν στα μαγαζιά σου και θα ξεμείνεις από πελάτες; *** Αυτοί που γράφουν ξεκάθαρα, έχουν αναγνώστες. Αυτοί που γράφουν δυσνόητα έχουν σχολιαστές. (Αλμπέρ Καμύ) *** Από τηλεκπαίδευση πώς πάτε; *** Βάσανα, ε; *** Παιδιά, το πρόβλημα με την παιδεία δεν είναι ότι η πολιτική της ηγεσία απλώς μαλακίζεται. *** Είναι ότι μαλακίζεται στην κοσμάρα της. *** Όλα τα είχαμε τακτοποιημένα, η βαθμολόγηση τριμήνου των πιτσιρικιών τού δημοτικού μάς έλειπε. *** Ζαχαράκη: "Οι έλεγχοι προόδου Α' τριμήνου στους γονείς/κηδεμόνες παραδίδονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου." *** Γιατί όχι με κούριερ, Σοφίτσα μου; *** Κοσμάρα. *** Η κοσμάρα τους. *** Διότι πραγματικός κόσμος είναι ο γονιός, που παρακάλεσε τον διευθυντή του σχολείου να μη βάλει απουσία στο παιδί του. *** Ο μικρός δεν μπορούσε να μπει στο ίντερνετ επειδή ο γείτονας είχε κλείσει το ρούτερ του. *** Πραγματικός κόσμος είναι η κυρούλα με τα παιδιά της στο πεζοδρόμιο, να παίρνουν γουάι-φάι από τον φούρνο της γειτονιάς. *** Πραγματικός κόσμος είναι ο άνεργος πατέρας που έψαχνε δανεικά 120 ευρώ για να αγοράσει δυο τάμπλετ για τα παιδιά του. *** Αυτά. *** Κι όταν τους λες να πάνε να γαμηθούνε, σου κάνουν και μήνυση. *** Η τέχνη να γράφεις είναι η τέχνη να συντομεύεις. (Άντον Τσέχωφ} *** Άντε πηδήξου κι εσύ, ρε Θανάση, που θα μου πεις ότι έχω ξεφύγει. *** Ναι, ρε, κοσμάρα, το λέω και το επαναλαμβάνω. *** Την είδες, ρε μπουμπούνα, την τροπολογία που πέρασε προχτές νύχτα, αιφνιδιαστικά και εκπρόθεσμα, η Κερατέως; *** Υποχρεώνει το Τεχνικό και το Οικονομικό Επιμελητήριο να εγγράφουν απόφοιτους κολλεγίων και να τους επιτρέπουν να εργάζονται ως μηχανικοί και οικονομολόγοι. *** Οι επιχειρήσεις δεν βρίσκουν δεξιότητες και η Νικούλα προωθεί τούς αδέξιους. *** Ορίστε; *** Αναρωτιέσαι γιατί να είναι αδέξιοι οι απόφοιτοι κολλεγίων; *** Σοβαρά, βρε μαλάκα; *** Αναρωτιέσαι όντως αν πέντε χρόνια σπουδών, όπου σου φεύγει ο κώλος για να τελειώσεις, είναι ισοδύναμα ενός χαρτιού που το παίρνεις σε δυο-τρία χρόνια με τα λεφτά τού μπαμπά; *** Δηλαδή, αν πεις αύριο να χτίσεις σπίτι, δεν θα έχεις πρόβλημα να έχει ο μηχανικός πτυχίο Ακμή ή Ξυνή, έτσι; *** Δεν θα φοβηθείς μήπως σωριαστεί στον πρώτο σεισμό, ε; *** Ε, άει στον διάολο, λοιπόν. *** Άντε μόνος σου, μη σε στέλνω εγώ και ρίχνω το επίπεδό μου. *** Θα ήθελα ο αγαπητός μου Καρλ να μπορούσε να ασχοληθεί λίγο και με την απόκτηση του κεφαλαίου, εκτός από τη συγγραφή του. (Τζένη Μαρξ) *** Το μάθατε ότι η κυβέρνηση
Ευτυχισμένα χρόνια
απαγόρευσε την κυκλοφορία στην δυτική Αττική από τις έξι το απόγευμα, λόγω αυξημένων κρουσμάτων, έτσι; *** Βέβαια, στην δυτική Αττική πάνε κάθε μέρα για δουλειά εκατοντάδες εργάτες από όλη την Αττική αλλά τί να κάνουμε; *** Αυτό το σχέδιο βρήκαμε στα Λιντλ, αυτό πήραμε. *** Μήπως σας φάνηκαν παρατραβηγμένα όσα είπα πρωτύτερα για την εμπλοκή τού στρατού; *** Μάλλον δεν πήρατε χαμπάρι ποιος έκανε χτες την ενημέρωση για τον κορωνοϊό, σωστά; *** Ποιος Τσιόδρας, καλέ; *** Ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ την έκανε, ο στρατηγός Φλώρος. *** Γιατί χαίρεται ο Μπογνάνος και χαμογελάει, πατέρα; *** Μη ξεχάσετε τον τηλεμαραθώνιο που διοργανώνει για ενίσχυση των άστεγων η και Α και ΟΥ και ΔαπΝουΔουΦουΚού. *** Μικροδράκουλας: "Η αλληλεγγύη προς τον πιο αδύναμο είναι καθήκον όλων." *** Ωραίος ο μικρός! *** Σε πετάει πρώτα στον δρόμο με την ανεργία και τους πλειστηριασμούς και μετά βάζει την Α και ΟΥ να κάνει τηλεμαραθώνιο για να σε βοηθήσει. *** Εμπνευσάρα! *** Κουλή αλλά καλή. *** Για να γράφεις για τη ζωή πρέπει κάπου-κάπου να ζεις κιόλας. Τι σπαστικό χάσιμο χρόνου! (Αλτάν) *** Σήμερα το ιστολόγιο έκανε ό,τι μπορούσε για να σας πείσει να αγοράσετε το βιβλίο τού Ομπάμα. *** Για το βιβλίο του Λοβέρδου του Αντρέα δεν είπε τίποτε επειδή γνωρίζει ότι και το έχετε κιόλας προμηθευτεί και ότι έχετε αρχίσει ήδη να το ξεκοκκαλίζετε. *** Μετά, να πάρετε και το βιβλίο του Κοτζιά για την συμφωνία των Πρεσπών. *** Και, βέβαια, να συμπληρώσετε με όσα βιβλία τού Σημίτη δεν έχετε αγοράσει ακόμη, την βιβλιοθήκη σας. *** Όπου θεωρώ δεδομένο ότι υπάρχει ήδη το βιβλίο τού Ντάνου. *** Μην αφήνετε κενά στην γνώση, παιδιά! *** Για ποιον νομίζετε ότι γράφει βιβλίο ο κάθε πικραμένος; *** Για σας το κάνει, για να σας μορφώσει! *** Αν ούτε η λεζάντα σάς βοήθησε να βρείτε το όνομα του νεαρού γόη τής πρώτης φωτογραφίας, μην ανησυχείτε. *** Είναι επειδή είσαστε νέοι. *** Αν πάλι είσαστε κάπως μεγαλύτεροι, σκεπάστε τα μαλλιά του και ξαναπροσπαθήστε. *** Ναι καλέ, ο χωροφύλακας του Σαιν Τροπέ είναι, ο "Βέγγος της Γαλλίας", ο αμίμητος Λουί ντε Φυνές! *** Η τελευταία φωτογραφία τραβήχτηκε στις Κάννες, το 1965. *** Σε πρώτο πλάνο ο Λουί όπως τον ξέρετε, δίπλα του η γλυκειά Μυλέν Ντεμονζώ και πίσω ο συμπαθέστατος Ζαν Μαραί. *** Την ίδια χρονιά, ο εικοσάχρονος γάλλος Ντανιέλ Μπεβιλάκουα κυκλοφορεί το δεύτερο σινγκλάκι τής καρριέρας του και προκαλεί σεισμό τόσο εντός όσο και εκτός Γαλλίας. *** Ο νεαρός έχει ήδη υιοθετήσει το ψευδώνυμο Κριστόφ και το "Aline" έμελλε να αναδειχτεί σε ένα από τα γνωστότερα ερωτικά τραγούδια όλων των εποχών. *** Τον περασμένο Απρίλη η Αλίν ορφάνεψε, καθώς ο δημιουργός της έφυγε στα 75 του χρόνια. *** Μπορεί η δισκοθήκη μου να μη διαθέτει αυθεντικό άλμπουμ τού Κριστόφ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι σήμερα δεν θα σας αποχαιρετήσω με την φωνή του. *** Ας είναι καλά το "Incontournable Christophe", που περιέχει μερικές από τις πιο γνωστές επιτυχίες του. *** Ακούστε το και μην εκπλαγείτε αν διαπιστώσετε ότι κάποια κομμάτια κάτι σας θυμίζουν. *** Έτσι όμορφα και μελωδικά να περάσει όλο το σαββατοκύριακό σας. *** Κι αν δεν προλάβετε να αγοράσετε το βιβλίο τού Ομπάμα, διαβάστε κάτι άλλο. *** Ας πούμε, το ένθετο "Τα αιρετικά" από το αυριανό Documento, με θέμα τους πρόσφυγες. *** Να ευλογήσω λίγο κι εγώ τα γένια μου, ε; *** Γεια χαρά και καλές γιορτές σε όλους! ***


68 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ Ι. Β. ΣΤΑΛΙΝ

Χθες συμπληρώθηκαν 142 χρόνια από την γέννηση του Ι. Β. Στάλιν. Απ’ αφορμή την επέτειο αυτή αναρτώ ένα αδημοσίευτο στην Ελλάδα γράμμα του Ν. Ζαχαριάδη προς τον Ι. Β. Στάλιν που είδε το φως της δημοσιότητας σε ρωσική μετάφραση με παράλληλη φωτογραφική απεικόνιση του ελληνικού πρωτότυπου χειρόγραφου στο βιβλίο «Νίκος Ζαχαριάδης. Ζωή και πολιτική δραστηριότητα (1923–1973): Ντοκουμέντα», το οποίο εκδόθηκε το 2017 από το Ομοσπονδιακό Πρακτορείο Αρχείων της Ρωσίας στην Μόσχα και Αγία Πετρούπολη (Λένινγκραντ) υπό την επιμέλεια των Ν. Γκ. Τομίλινα (αρχισυντάκτρια) και Λ. Α. Βελιτσάνσκαγια (συντάκτρια) [Никос Захариадис. Жизнь и политическая деятельность (1923–1973): документы / гл. ред. Н. Г. Томилина, сост. Л. А. Величанская. — Москва ; Санкт-Петербург : Нестор-История, 2017. — 536 с. : ил.] (βλ. σελ. 69, αριθ. ντοκουμέντου 27). Το βιβλίο περιλαμβάνει 169 ανέκδοτα ντοκουμέντα από διάφορα σοβιετικά αρχεία που καλύπτουν μισόν αιώνα της πολιτικής δράσης του Ν. Ζαχαριάδη, κάποια από τα οποία είναι στα ελληνικά, αλλά στο βιβλίο δημοσιεύονται σε ρωσική μετάφραση.

Το συγκεκριμένο γράμμα γράφτηκε στις 10/10/1949 στην Αλβανία κι αφορά την σε εξέλιξη μεταφορά στην Σοβιετική Ένωση των τμημάτων του ΔΣΕ που είχαν υποχωρήσει στις όμορες προς την Ελλάδα λαϊκές δημοκρατίες, καθώς και την φροντίδα για την τύχη των παιδιών που ήδη βρίσκονταν σ’ αυτές κι άλλες λαϊκοδημοκρατικές χώρες. Το γράμμα απευθύνεται στην ΚΕ του ΠΚΚ (Μπ.) κι ο τίτλος της ρωσικής μετάφρασής του («Γράμμα του Ν. Ζαχαριάδη προς τον Ι. Β. Στάλιν σχετικά με την μεταφορά μαχητών του ΔΣΕ στις χώρες της Λαϊκής Δημοκρατίας, 10 Οκτωβρίου 1949» [Письмо Н. Захариадиса И. В. Сталину о перемещении бойцов ДАГ в страны народной демократии. 10 октября 1949 г.]) είναι, όπως φαίνεται από το περιεχόμενο, σχετικά ανακριβής. Το χειρόγραφο γράμμα, καθώς δείχνει ο γραφικός χαρακτήρας, δεν είναι γραμμένο από τον Ν. Ζαχαριάδη, αλλά φέρει την ιδιόγραφη υπογραφή του (με διαφορετικό χρώμα μελανιού απ’ ό,τι το υπόλοιπο κείμενο). Κατά την αντιγραφή από την φωτογραφία του πρωτότυπου χειρογράφου διατηρήθηκε η ορθογραφία και η στίξη του πρωτότυπου. Δικές μου επεξηγηματικές προσθήκες έχουν τεθεί σε ορθογώνιες αγκύλες (
[ ]).

Πρός τήν Κ.Ε. τοῦ Πανενωσιακοῦ Κομμουνιστικοῦ Κόμματος (Μπολσ.)

Γιά τό σ. Στάλιν

Ἡ μεταφορά τῶν τμημάτων μας ἄρχισε. Μέχρι σήμερα ἐπιβιβάστηκαν δύο χιλιάδες. Αὐτή τή βδομάδα φεύγουν ἄλλες ἕξι χιλιάδες. Ἡ μεταφορά τῶν δώδεκα χιλιάδων θἄχει τελειώσει μέσα στό μήνα Ὀχτώβρη.

Θά σᾶς παρακαλέσουμε τώρα γιά τά παρακάτω.

1.– Ἐδῶ στήν Ἀλβανία ἐχτός ἀπό τίς δώδεκα χιλιάδες συγκεντρώθηκαν ἄλλες δυό χιλιάδες περίπου. Σᾶς παρακαλοῦμε νά ἐπιτρέψετε τή μεταφορά καί τῶν δυό αὐτῶν χιλιάδων.

2.– Στή Βουλγαρία ὑπάρχουν συγκεντρωμένοι περίπου πέντε χιλιάδες μαχητές καί μαχήτριες μας. Στίς ἄλλες Λαϊκές Δημοκρατίες περίπου τρεῖς χιλιάδες, κυρίως ἀνάπηροι καί πρώην τραυματίες. Οἱ περισσότεροι ἀπ’ αὐτούς κάνουν γιά στρατιωτικές καί πολιτικές σπουδές. Σᾶς παρακαλοῦμε νά δοθεῖ καί γι’ αὐτούς ἡ ἴδια λύση πού δόθηκε καί γιά τά τμήματά μας τῆς Ἀλβανίας.

3.– Στίς Λαϊκές Δημοκρατίες ἔχουμε περίπου 20 χιλιάδες παιδιά ἀγόρια καί κορίτσια. Ἡ ἐπιθυμία ἡ δική μας, κυρίως γιά τά παιδιά πού εἶναι πάνω ἀπό δώδεκα χρονῶν, εἶναι νά δοθεῖ σ’ αὐτά ἡ δυνατότητα ν’ ἀποχτήσουν μιά ἄρτια τεχνική-ἐπαγγελματική, πολιτική καί στρατιωτική ἀγωγή στή Σ.Ε. [Σοβιετική Ένωση]

Σᾶς παρακαλοῦμε νά μᾶς γνωρίσετε τίς ἀποφάσεις σας πάνω στίς πιό πάνω παρακλήσεις μας γιά νά πάρουμε ἀπό μέρους μας τά ἀναγκαῖα μέτρα γιά τήν ὁριστική ἀντιμετώπιση τῶν ζητημάτων αὐτῶν.

Μέ βαθύ σεβασμό

Ν. Ζαχαριάδης [ιδιόγραφη υπογραφή]

10 τοῦ Ὀχτώβρη 1949

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

*** Α, στην εκδήλωση μίλησε και ο Αλέξης. *** Καθ' όσον. αν δεν λιβανίσει γιουζαίο πρόεδρο ένας αριστερός, τότε ποιός; *** Βέβαια, ο αριστερός ήταν πιο τίμιος, αφού δεν είπε ούτε λέξη για το βιβλίο, δείχνοντας καθαρά ότι ούτε που το έχει πιάσει στα χέρια του. *** Απλώς, λιβάνισε δυο-τρία λεπτά, αμόλησε και δυο αρλούμπες παντός καιρού και έβγαλε την υποχρέωση. *** Τώρα, γιατί ήταν υποχρέωση να παραστεί σ' αυτή την εκδήλωση, ρωτήστε αυτόν κι όχι εμένα. *** Άβυσσος η ψυχή τού αριστερού. *** .................. Δεν είναι καθόλου άβυσσος η ψυχή του αριστερού Θοδωρή. Αυτό είναι το καθήκον του και η ιστορική του αποστολή. Να υπηρετεί τους Καπιταλιστές στην χώρα του και διεθνώς και να τους ξεπλένει απο τα εγκλήματα τους. Οι Μπολσεβίκοι με τον ΛΕΝΙΝ το 1917 νίκησαν και ξεκίνησαν την οικοδόμηση του Σοσιαλισμού ανατρέποντας την Αριστερή κυβέρνηση Κερένσκι. Η Δράση της Αριστεράς οπορτουνισμός τα τελευταία 85 χρόνια στην χώρα μας μιλάει απο μόνη της. Εγκλήματα και πάλι εγκλήματα. Να ευχαριστήσω και εδώ τον άγρυπνο για τις γνώσεις του και το πολύ καλό άρθρο που μετάφρασε. Καλό Σαββατοκύριακο σε Συντρόφους και φίλους και καλή δύναμη. ΒΕΝΣΕΡΕΜΟΣ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

@ Θοδωρής Αθανασιάδης

Teddy, αρχικά σε καλημερίζω.

Θα μου επιτρέψεις μια μικρή διόρθωση στα σημερινά σου «“Σαββατιάτικα„ (των συγγραφέων»).

Αποδίδεις το «Θα ήθελα ο αγαπητός μου Καρλ να μπορούσε να ασχοληθεί λίγο και με την απόκτηση του κεφαλαίου, εκτός από τη συγγραφή του» στην σύζυγο τού Μαρξ Τζένη. Στην πραγματικότητα το είχε πει η μητέρα τού Μαρξ, Ενριέτε Μαρξ (το γένος Πρέσμπουργκ) όπως ο ίδιος ο Μαρξ αναφέρει σε γράμμα του της 30/4/1868 από το Λονδίνο προς τον Φρίντριχ Ένγκελς στο Μάντσεστερ. Στο γράμμα του αυτό ο «Μαυριτανός» συνεχίζει την οικονομική συζήτησή του με τον «Στρατηγό» αναφορικά με ζητήματα υπεραξίας, ποσοστού κέρδους και του μαθηματικού υπολογισμού τους και, κατά πάγιά του συνήθεια, προσθέτει στο τέλος του γράμματος μερικές γραμμές για τα νεότερα από την οικογένειά του, την προσωπική του ζωή και υγεία καθώς και νέα από την ζωή των γερμανών εμιγκρέδων στο Λονδίνο. Εκεί λοιπόν γράφει με αφορμή τα επικείμενα πεντηκοστά του γενέθλια στις 5/5/1868: «Σε λίγες μέρες θα γίνω 50. Αν εκείνος ο πρώσος αξιωματικός σου είχε πει “Υπηρετώ ήδη 20 χρόνια στον στρατό κι είμαι ακόμα ανθυπολοχαγός„, τότε μπορώ κι εγώ να πω: Μισόν αιώνα στην πλάτη μου κι ακόμα πάμπτωχος! Πόσο δίκιο είχε η μητέρα μου! „Αν ο Κάρελ [Καρλ στα ολλανδικά — Ά.] είχε αποκτήσει κεφάλαιο αντί να κλπ.!“». Στο πρωτότυπο για τους γερμανομαθείς: In ein paar Tagen werde ich 50. Wenn jener preußische Lieutenant zu Dir sagte: „Schon 20 Jahre im Dienst und immer noch Lieutenant“, so kann ich sagen: Ein halbes Jahrhundert auf dem Rücken und immer noch Pauper! Wie recht meine Mutter! „Wenn die Karell Kapital gemacht hätte, statt etc.!“ (πβ. Karl Marx / Friedrich Engels Werke (MEW), τόμος 32 (Γράμματα Ιανουάριος 1868–Μέσα Ιουλίου 1870), Βερολίνο/ΓΛΔ 1965, σελ. 75, το die Karell αντί του σωστού der Karell μάλλον οφείλεται στα κακά γερμανικά της μητέρας του «Μαυριτανού» που ήταν Ολλανδή και ποτέ δεν έμαθε καλά την γερμανική γλώσσα).

Η μητέρα του Μαρξ, Ενριέτε (Henriette Marx το γένος Presburg (Preßburg), 1788–1863) ήταν ήδη σχεδόν πέντε χρόνια μακαρίτισσα όταν ο «Μαυριτανός» έγραφε τα παραπάνω. Η σύζυγος τού Μαρξ, Τζένη (Johanna Bertha Julie Jenny Marx το γένος von Westphalen, 1814–1881) δεν είχε ποτέ αντιρρήσεις για την συγγραφική δραστηριότητα του συζύγου της, τον υποστήριζε πάντα κι ολόκαρδα, έστω κι αν αυτό σήμαινε ότι η οικογένεια τα περνούσε από οικονομικής άποψης πάρα πολύ δύσκολα.

Να ’σαι πάντα καλά και καλό σου Σαββατοκύριακο!

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

Να αυτοδιορθωθώ γιατί γερνάω επικίνδυνα…

Αντί εκείνος ο πρώσος αξιωματικός σου είχε πει να διαβαστεί παρακαλώ εκείνος ο πρώσος αξιωματικός σού είχε πει.

Καλό Σαββατοκύριακο σ’ όλους κι όλες!

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

https://antigeitonies3.blogspot.com/2020/12/blog-post_82.html Αντικομουνιστική αθλιότητα σε όλο της το μεγαλείο. Τα αδιέξοδα τους τους έφεραν σε απόγνωση σε σημείο να κόβουν τα σχόλια και έρχονται εδώ και βρίζουν. Θαυμάστε τους. ΠΑΝΑΓΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Και μια αναγκαία διευκρίνιση προς αποφυγή παρεξηγήσεων και παρανοήσεων. Το γράμμα του Ν. Ζαχαριάδη προς τον Ι. Β. Στάλιν που ανάρτησα δεν είναι μετάφραση, όπως γράφτηκε, αλλά ακριβής αντιγραφή από την φωτογραφία του πρωτοτύπου χειρογράφου που είναι γραμμένο στα ελληνικά. Διαφορετικά θα είχαμε μετάφραση της μετάφρασης, δηλ. ζήτω που καήκαμε. Αυτά.

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

[Πρώτο από δύο]

@ teddy

Θοδωρή, έγραφα προηγουμένως «Διαφορετικά θα είχαμε μετάφραση της μετάφρασης, δηλ. ζήτω που καήκαμε», αλλά είμαι υποχρεωμένος να το κάνω, ζητώ την κατανόησή σου. Σκέφτηκα να συμπληρώσω την ανάρτησή μου απ’ αφορμή την χθεσινή συμπλήρωση 142 χρόνων από την γέννηση του Ι. Β. Στάλιν με μια λογοτεχνική νότα και συγκεκριμένα μ’ ένα ποίημα που ’γραψε ο Στάλιν στα νιάτα του. Το ποίημα αυτό συντέθηκε όταν ο Ιωσήφ Βησαριόνοβιτς Τζουγκασβίλι ήταν δέκα έξι ή δέκα εφτά χρονών (υπάρχει μια αβεβαιότητα σχετικά με την ακριβή χρονολογία της γέννησής του) στη μητρική του γλώσσα που ήταν τα γεωργιανά· πρωτοδημοσιεύτηκε στις 28 Νοεμβρίου 1895 (μάλλον με το νέο ημερολόγιο· δεν είμαι σίγουρος) στη γεωργιανή εφημερίδα «Ιβέρια», στις στήλες της «Επιφυλλίδας» της εφημερίδας, χωρίς τίτλο και με την υπογραφή «Σόσελο» που είναι στα γεωργιανά το υποκοριστικό ή χαϊδευτικό του «Ιωσήφ». Παραθέτω το ποίημα στο πρωτότυπο που αντέγραψα από φωτογραφία της σχετικής δημοσίευσης, η οποία εκτίθεται στο Μουσείο Ι. Β. Στάλιν που βρίσκεται στη γενέτειρα του Στάλιν, στην πόλη Γκόρι της Γεωργίας. Έπονται μετάφραση του ποιήματος στα ρωσικά και μετάφρασή του από τα ρωσικά στα ελληνικά· και οι δυο μεταφράσεις προέρχονται από τις αντίστοιχες εκδόσεις του βιβλίου του Βολκογκόνοφ «Θρίαμβος και Τραγωδία». Μέσα σε παρενθέσεις (( )) δίνονται οι πηγές, μέσα σε πλάγιες γραμμές (/ /) συμπληρώσεις με βάση το κείμενο του πρωτότυπου και μέσα σε ορθογώνιες αγκύλες ([ ]) συμπληρώσεις δικές μου. Ζητώ και από σένα καθώς και από τους αναγνώστες και τις αναγνώστριες και πάλι κατανόηση που σας «σερβίρω» μετάφραση της μετάφρασης, αλλά γεωργιανά δεν ξέρω και για αντικειμενικούς λόγους δεν μπορώ να μάθω, οπότε αναγκάστηκα να καταφύγω σ’ αυτή τη λύση. Για τα ποιήματα του Ι. Β. Στάλιν ίσως να γράψω κάτι εκτενέστερο στο μέλλον. Να ’σαι πάντα καλά, γερός και δυνατός!

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

[Δεύτερο από δύο]

როდესაც ბადრად მნათობი მთვარე
ცის კამარაზედ გადაცურდება
და მისი შუქი, გაბრწყინვებული,
ლურჯ ჰორიზონტზედ შეთამაშდება;
ოდეს ბულბულის სტვენა–სიმღერა
ჰაერში ნაზად გაიწკრიალებს,
როს სალამურის სულის კვეთება
მთისა მწვერვალზედ შეისრიალებს;
ოდეს მთის წყარო, შეჩერებული,
კვლავ გზას გააპობს, გადიჩხრიალებს
და ტყე, ნიავით გაღვიძებული
შეიშმუშნება, გაიშრიალებს;
ოდეს მტრისაგან გადახვეწილი
კვლავ ეღირსება თვის ჩაგრულ მხარეს
და როს სნეული, შუქს მოკლებული,
კვლავ დაინახავს მზესა და მთვარეს,
მაშინ მეც, ჩაგრულს, სევდისა ნისლი
თავიდან მწყდება, მყისვე მშორდება
და იმედები კეთილდღეობის
უბედურს გულში მიღორძინდება!
და ამ იმედით გატაცებულსა
სული მიხარის, მშვიდად ძგერს გული:
ნუთუ წრფელია იმედი ესე,
ჩემდა იმა დროს მოვლინებული?!

სოსელო.

[გაზეთი «ივერია», № 203, 1895 წ. 28 ნოემბერი]

(https://lh4.googleusercontent.com/-W67UUZBrCVE/TnGn-tJAqoI/AAAAAAAABqg/w2Wp6XRzzPA/s512/071_Stalins_Museum_050911.jpg)


Когда луна своим сияньем
Вдруг озаряет мир земной,
И свет ее над дальней гранью
Играет бледной синевой,
Когда над рощею в лазури
Рокочут трели соловья
И нежный голос саламури
Звучит свободно, не таясь,
Когда утихнув на мгновенье
Вновь зазвенят в горах ключи
И ветра нежным дуновеньем
Разбужен темный лес в ночи,
Когда беглец, врагом гонимый,
Вновь попадет в свой скорбный край,
Когда кромешной тьмой томимый,
Увидит солнце невзначай, —
Тогда гнетущей душу тучи
Развеян сумрачный покров,
Надежда голосом могучим
Мне сердце пробуждает вновь,
Стремится ввысь душа поэта;
И сердце бьется неспроста:
Я знаю, что надежда эта
Благословенна и чиста!

/Сосело./

[Газета «Иверия» № 203, 28 ноября 1895 г.]

(Д. А. Волкогонов, Триумф и трагедия. Политический портрет И. В. Сталина. В 2-х книгах. Книга I Часть 1, Издательство Агентства печати Новости, Москва 1989, стр. 34)


Ως άξαφνα τ’ ολόγιομο φεγγάρι
τον κόσμο λούζει μ’ αργυρή χλομάδα
κι η φεγγοβολή του πέρα, όλο χάρη,
σμίγει με τ’ ουρανού τη γαλανάδα.
Καθώς μες στου δασού τη σιγαλιά
γροικάς τις τρίλιες τ’ αηδονιού να σιγοσβήνουν
και πέρα, από μια σύδεντρη γωνιά
φλογέρας λεύτερο σκοπό να αναδίνουν.
Κι αφού σιγήσουν μόλις μια στιγμή
ξαναχυμούν μέσα στο λόγγο οι αχοί
κι απ’ του αγέρα την αλαφρή πνοή
ξυπνάει το δάσος μες στο σκοτάδι το βαθύ.
Σαν το δραπέτη που κυνηγημένος σαν θεριό
στο άγριο λημέρι του ξαναγυρνάει
κι όπως, βασανισμένος απ’ το σκότος το πηχτό,
τον ήλιο αντικρίζει στα στερνά, τον χαιρετάει.
Τότες το σύννεφο που μου πατούσε την ψυχή
σκορπίζει σαν μια άχνη καπνισμένη
και η Ελπίδα με μια φοβερή φωνή
ξυπνάει την καρδιά την κοιμισμένη.
Παίρνει τ’ αψήλου τότε κι η ψυχή του ποιητή
και η καρδιά του ξέρει πια γιατί χτυπάει.
Το ξέρω, ναι, πως η Ελπίδα αυτή
είναι πανάγια, είναι αγνή και με βλογάει!*

/Σόσελο./

[Εφημερίδα «Ιβέρια», αριθ. φ. 203, 28 Νοεμβρίου 1895]

(Ντμίτρι Βολκογκόνοφ, Θρίαμβος και Τραγωδία. Πολιτικό Πορτρέτο του Ι. Β. Στάλιν, Βιβλίο πρώτο Μέρος πρώτο, Εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή», Αθήνα 1989, σελ. 46–47 — * Μετάφραση Νίκου Παπανδρέου)

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

Άγρυπνε, είσαι έξοχος μεταφραστής!


Προλεκαλτ

Ανώνυμος είπε...

@ Προλεκαλτ

Χαιρετώ αρχικά.

Μη με κάνεις και το πάρω επάνω μου, γιατί ελάχιστα μετάφρασα σ’ αυτό το νήμα. Εξηγούμαι. Το μεν γράμμα του Ζαχαριάδη στον «Μουστάκια» ήταν στα ελληνικά, επομένως δεν χρειαζόταν μετάφραση, το δε ποίημα του νεαρού «Μουστάκια» το έχει μεταφράσει από τη ρωσική μετάφραση του γεωργιανού πρωτότυπου ο Νίκος Παπανδρέου. Επομένως το μόνο που μετάφρασα ήταν οι λίγες γραμμές από το γράμμα του «Μαυριτανού» στον «Στρατηγό» που δεν ήταν και τίποτα σπουδαίο (η μετάφραση η δικιά μου εννοώ, όχι το γράμμα του «Μαυριτανού» ― για να μην παρανοηθώ).

Χαίρομαι που παρακολουθείς τα γραφόμενά μου.

Να ’σαι πάντα καλά και καλό σου Σαββατοκύριακο!

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

Αχ, Άγρυπνε, συγγνώμη, διάβασα πολύ βιαστικά και διαγώνια το εισαγωγικό σου σημείωμα, και ασχολήθηκα σχεδόν μόνο με το ποίημα, γιατί έκανα κάτι άλλο παράλληλα.

Να πω εδώ ότι ο Γεωργιανός είχε πολύ βαθιά γνώση περί της λογοτεχνίας, όπως μαρτυρούν ορισμένα άρθρα του για το ρόλο της τέχνης γενικά και της λογοτεχνίας ειδικότερα στην σοβιετική κοινωνία. Να θυμίσω την αποτίμηση του για τον Μαγιακόφσκι, και την κριτική του αποτίμηση για διάφορα έργα.
Δεν εκπλησσομαι που εκδήλωσε τόσο νωρίς λογοτεχνικό ταλέντο.

Νομίζω ότι οι κλασικοί ήταν γενικά πολύ γερές πένες. Είναι γνωστό ότι ο Μαρξ έγραφε ποιήματα στην νεότητα του, ενώ τα λιγοστά αποσπάσματα των κλασικών για την λογοτεχνία δείχνουν έντονο ενδιαφέρον και βαθιά κατανόηση.

Προλεκαλτ

Ανώνυμος είπε...

https://www.ergatikosagwnas.gr/arthra/politiki/2554-exoume-akoma-dimokratiko-politevma Τα λιβανιστήρια του σύριζα και του καπιταλισμού σε δράση. Οι Οπορτουνιστική παπάτζα πάει σύννεφο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Απάνω, που ετοιμαζόμουνα να σχολιάσω την ..μαρξιστική κρεβατομουρμούρα(!), πρόκανε ο Αγρυπνος και διέσωσε την υστεροφημία της Τζένης (Ιωάννα-Βέρθα-Ιουλία-Ευγενία, βαρόνη von Westfallen, παρακαλώ)!
Καμιά φορά σκέπτομαι αυτή την σιωπηρή ηρωϊδα, που στάθηκε δίπλα στον "Μαύρο". Και άνευ δόξης! Να το πω σε καμιά φεμινίστρια, από αυτές του συρμού; Εδώ, κι εγώ να ήμουνα στη θέση της, μάλλον θα του είχα κοπανήσει στο κεφάλι "...τα καταραμένα σου χειρόγραφα, ανεπρόκοπε"! Με εφτά κουτσούβελα και τα δυό να χάνονται και να μην έχει να τα θάψει, λόγω ανέχειας..., ...φεμινίστριες, άστε το!
--------------------------
Ομως η αυτοσαρκαστική του "Μαύρου" στο παράπονο της μάνας του "Wenn die Karell Kapital gemacht hätte, statt... usw", μου θυμίζει αντίστοιχες, και πολύ δηκτικές, "μπηχτές" αστών στους ομοϊδεάτες τους καθηγητές "Πολιτικής Οικονομίας": "Αν είναι σωστές οι θεωρίες σας κύριε καθηγητά, τότε ..γιατί δεν είστε πλούσιος;!"
Eλα μου, ντε;!
Ο "Μαύρος" δεν ήταν πλούσιος από πεποίθηση. Αυτοί;
Για μένα είναι η ισχυρότερη απόδειξη, πως η αστική "Πολιτική Οικονομία" δεν είναι επιστήμη.
"Αν η Πολιτική Οικονομία ήταν επιστήμη, δε θα υπήρχε Καπιταλισμός".
Τόσο απλά.

Ανώνυμος είπε...

https://gkagkarin.blogspot.com/2020/12/blog-post_695.html ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

παρακαλώ <> όχι ντεμονζω.ευχαριστώ.

και τι μου θύμησες¨εκεί στα '90ντα μπήκα σε μια οικοδομή για να ζητήσω δουλειά και έπεσα στον εργολάβο τον χτίστη και μου είπε <> το μεγάλο τους όνειρο η φαντασίωση χωρίς τελειωμό. <>. ευχαριστώ για την φιλοξενία. Γιώργος

Ανώνυμος είπε...

https://iskra.gr/%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%ba%ce%b5%cf%86%ce%b1%ce%bb%ce%af%ce%b6%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b5%cf%87%ce%b8%cf%81%cf%8c-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%80%ce%bf%ce%b6%ce%ac%cf%81%ce%bf%cf%85/ Μας δείχνει τα εγκλήματα του Αζέρικου και Τούρκικου Εθνικισμού και πολύ σωστά. Τα εγκλήματα του Αρμένικου Εθνικισμού στο Ναγκόρνο Καραμπάχ 1988 1994 πότε θα μας τα δείξουν στο Λαφαζαναίικο..... Για τον Ελληνικό εθνικισμό δεν το συζητάμε καθόλου.... ξέρουμε....ξέρουμε... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Θοδωρής είπε...

Σεχτάρ,

Με αφορμή το σχόλιό σου νομίζω ότι η στάση της μάνας απέναντι στο τέκνο της κινείται μέσω των αντιθέσεών της, δηλαδή την αμέριστη αγάπη της και την αδυσώπητη κριτική της.

Ανώνυμος είπε...

https://www.902.gr/eidisi/politiki/245690/koini-diadiktyaki-ekdilosi-me-thema-i-koyva-enantia-ston-apokleismo Ο Αποκλεισμός στην Κούβα όταν ξεκίνησε το 1960 ήταν όλου του Καπιταλιστικού κόσμου με επικεφαλής τις ΗΠΑ για να πνίξουν τον Σοσιαλισμό στο νησί. Σήμερα ο αποκλεισμός που συνεχίζουν οι ΗΠΑ δεν έχει ακριβώς τον ίδιο χαρακτήρα και στρέφεται ενάντια στους ανταγωνιστές των ΗΠΑ Ρωσία Κίνα Ιραν κ.α που κάνουν ήδη μπίζνες στο νησί που βαδίζει προς τον Καπιταλισμό Σταδιακά.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Κι εγώ θοδωρή έχω σχηματίσει την εικόνα, πως η κυρά Ενριέττα δε συμμεριζόταν και πολύ τις ιδέες του γυιού της. Μάλλον για τον ίδιο λόγο δε γούσταρε και τη νύφη της (..."αυτή του πήρε τα μυαλά"), οπότε εξηγείται και η σχετική ψυχρότητα στις σχέσεις νύφης-πεθεράς, σε σημείο να μην διστάζει να το ομολογεί ανοιχτά η (τσαμπουκαλού) νύφη: "Θα ήταν υποκρισία να πω ότι λυπήθηκα για το θάνατό της".
"Τίποτε το ανθρώπινο δε μου είναι ξένο", είχε πει ο Μεγάλος....

Ανώνυμος είπε...

https://www.ergatikosagwnas.gr/arthra/kendrismata/2555-palantir-technologies-kai-biznes-tin-epoxi-tis-pandimias Η Αυγή των ...συντακτών....του σύριζα το έριξε στον ...αντιαμερικανισμό....στα κακά μονοπώλια και στις πολυεθνικές. Οτι ο σύριζα ξεπέρασε την ΝΔ στις σχέσεις με τις ΗΠΑ το ..ξέχασαν. Απο κοντά και ο ιστορικός ...εγκέφαλος Πετρόπουλος εκεί που τρώει. Και τι προτείνουν.... Είναι απλό. Να αναλάβουν αυτοί την μάσα και όχι η ...κακιά δεξιά.... ΑΞΙΟΙ.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

@ Σεχτάρ ο Τρομερός

"Τίποτε το ανθρώπινο δε μου είναι ξένο", είχε πει ο Μεγάλος....

Ορθόν, Ηλία, και μάλιστα το είχε γράψει στα λατινικά humani nihil a me alienum puto συμπληρώνοντας ένα ερωτηματολόγιο που του ’χε δώσει μια από τις κόρες του (η Λάουρα νομίζω) ως απάντηση στην ερώτηση ποιο ήταν το μότο που τον χαρακτήριζε. Ουσιαστικά ο βαθύς αρχαιογνώστης «Μαυριτανός» παράθετε τμήμα του 77ου στίχου της κωμωδίας «Heauton Timorumenos (Ἑαυτόν Τιμωρούμενος)» του λατίνου κωμωδιογράφου Τερέντιου (μεταξύ 195 και 184 έως 159 ή 158 π.Χ.), ο οποίος στίχος ολόκληρος έχει ως εξής homo sum, humani nihil a me alienum puto, δηλαδή: Άνθρωπος είμαι, τίποτε το ανθρώπινο δεν μου είναι ξένο. Πρόκειται για συμπυκνωμένη προσαρμογή στα λατινικά των ακόλουθων στίχων του Μενάνδρου (fr. 475 Koerte = 698 Kassel-Austin [PCG VI 2]):

οὐδείϲ ἐϲτί μοι
ἀλλότριοϲ, ἂν ἦι χρηϲτόϲ· ἡ φύϲιϲ μία
πάντων, τὸ δ’ οἰκεῖον ϲυνίϲτηϲιν τρόποϲ


Άριστοι γνώστες της αρχαίας ελληνικής και λατινικής γραμματείας ο «Μαυριτανός» κι ο «Στρατηγός». Και να σκεφτεί κανείς πως στην Ελλάδα του 2020 υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που θεωρούν τον εαυτό τους κομμουνιστή (ή μάλλον καλύτερα «κομμουνιστή») κι επιμένουν να απαιτούν να εξοβελιστούν τα αρχαία ελληνικά από το γυμνάσιο (τα λατινικά ως γνωστόν τα «εξοβέλισε δεόντως και προσφυώς» ΣΥΡΙΖΑίος υπουργός παιδείας, όνομα και μη χωριό). Ίσως θα ’πρεπε όλοι αυτοί να διαβάσουν τι γράφει ο «Στρατηγός» στο «Αντι-Ντίρινγκ» για το ζήτημα της κατάργησης της διδασκαλίας των αρχαίων κλασικών γλωσσών στην γυμνασιακή παιδεία που πρότεινε ο Ντίρινγκ ως πανάκεια για την παιδεία πριν από έναν αιώνα και βάλε…

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

Ξανά ―και σωστά!― το απόσπασμα του Μενάνδρου:

‹ἄνθρωπόϲ εἰμ’· ἄνθρωποϲ› οὐδείϲ ἐϲτί μοι
ἀλλότριοϲ, ἂν ἦι χρηϲτόϲ· ἡ φύϲιϲ μία
πάντων, τὸ δ’ οἰκεῖον ϲυνίϲτηϲιν τρόποϲ


Είπα και προηγουμένως: Γερνάω επικίνδυνα, την κατανόησή σας, παρακαλώ…

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

...Άριστοι γνώστες της αρχαίας ελληνικής και λατινικής γραμματείας ο «Μαυριτανός» κι ο «Στρατηγός». Και να σκεφτεί κανείς πως στην Ελλάδα του 2020 υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που θεωρούν τον εαυτό τους κομμουνιστή (ή μάλλον καλύτερα «κομμουνιστή») κι επιμένουν να απαιτούν να εξοβελιστούν τα αρχαία ελληνικά από το γυμνάσιο (τα λατινικά ως γνωστόν τα «εξοβέλισε δεόντως και προσφυώς» ΣΥΡΙΖΑίος υπουργός παιδείας, όνομα και μη χωριό). Ίσως θα ’πρεπε όλοι αυτοί να διαβάσουν τι γράφει ο «Στρατηγός» στο «Αντι-Ντίρινγκ» για το ζήτημα της κατάργησης της διδασκαλίας των αρχαίων κλασικών γλωσσών στην γυμνασιακή παιδεία που πρότεινε ο Ντίρινγκ ως πανάκεια για την παιδεία πριν από έναν αιώνα και βάλε….... Δεν νομίζω πως χρειάζεται να διαβάσουν τίποτα Αγρυπνε. Ξέρουν πολύ καλά τι λένε και κάνουν συνειδητά. Εσυ πάντως είσαι εγκυκλοπαίδεια γνώσεων και να είσαι πάντα καλά. Οσο για το γερνάς που είπες δεν συμφωνώ καθόλου. Παλικαράκι είσαι πολύ καλύτερος απο άλλους. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://gkagkarin.blogspot.com/2020/12/blog-post_692.html ΑΘΑΝΑΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.902.gr/eidisi/politiki/245953/yparhei-diexodos-yparhei-allos-dromos-yparhei-lysi-gia-ta-laika-provlimata ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Θοδωρής είπε...

Σεχτάρ,

Στη θέση της μάνας, δεν νομίζω να είχα διαφορετική στάση, γνωρίζοντας τι γιο είχα φέρει στον κόσμο και βλέποντάς τον κυνηγημένο από τις μισές κυβερνήσεις της τότε εποχής, ζώντας μέσα στη φτώχεια.

Μεγαλύτερο όμως ενδιαφέρον νομίζω έχει η σχέση του έτερου μεγάλου φιλοσόφου με τη μητέρα του. Το τι είχε ειπωθεί μεταξύ τους, τόμοι θα μπορούσαν να γραφτούν.

Άσχετο - σχετικό στα τελειώματά της ως επαναστατική τάξη, η αστική τάξη άφησε το καλύτερο για τον ταξικό εχθρό της, τον Ένγκελς. Καμμια φορά η τύχη χαμογελά στους εκμεταλλευόμενους.

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Αυτό εδώ:
"Να υπάρχει για πάντα το ΚΚΕ” θέλει πάνω από ένας στους τέσσερις Έλληνες ψηφοφόρους"
...το είδατε;
Θυμάστε, τι λέγαμε προ καιρού, γι αυτό το 25-27% της ευρύτερης απήχησης του ΚΚΕ, που επανέρχεται επίμονα;
Εδώ μας θέλω ...κάβουρες!
Πως αποσπάς αυτό το 25% από τα νύχια των απατεώνων, που προφανώς του πουλάνε "ρεαλισμό";

Ανώνυμος είπε...

Αυτό το θετικό νούμερο στη δημοσκόπηση είναι αποτέλεσμα της 30χρονης πορείας του ΚΚΕ μετά τον Φλεβάρη του 1991.... Είναι όλες οι σύγχρονες επεξεργασίες που έχουμε και συνεχίζουνε να έρχονται. Η Αντιπαράθεση Τάξη απέναντι σε Τάξη σε συνδυασμό με το σταμάτημα της αντιπαράθεσης αριστερός δεξιός δίνει αυτό το αποτέλεσμα και όχι μόνο. Η Στάση μας το 2012 να μη συνεργαστούμε με τον σύριζα και η άρνηση συμμετοχής σε κυβέρνηση στο έδαφος του καπιταλισμού ήταν λυτρωτική. Χάσαμε απο την μία την μισή δύναμη στις αστικές κάλπες απο αυτούς που διαπαιδαγωγήθηκαν πριν το 1991 για δεκαετίες στις κοινοβουλευτικές αυταπάτες αλλά ήταν σωτήριο και έχουν αρχίσει να φαίνονται τα αποτελέσματα απο το 2012 ακόμα. Στην ερώτηση σου Σεχτάρ η απάντηση μου είναι μία. Θα συνεχίσουμε να κερδίζουμε κόσμο απο αυτή την δεξαμενή μόνο με αυτή την γραμμή και με καμία άλλη.... Ασφαλώς αν είχαμε σκίσει το πρόγραμμα του 1996 το 2012... θα είχαμε πολύ περισσότερο ποσοστό στις ...κάλπες.. θα είχαμε γυρίσει όμως σε καταστάσεις 1987... 1991.. Αυτή είναι η δική μου γνώμη έχοντας ζήσει δίπλα στο ΚΚΕ 42 χρόνια. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://iskra.gr/%ce%bf-%cf%80%ce%bf%cf%8d%cf%84%ce%b9%ce%bd-%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%b8%ce%ad%cf%89%cf%83%ce%b5-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82-%cf%81%cf%8e%cf%83%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%ba%cf%8c/ ...αντιφασίστας....αντιιμπεριαλιστής.... ο Αρχηγός του Ρώσικου Ιμπεριαλισμού τιμάει μία υπηρεσία που έφτιαξαν οι ..κακοί... Μπολσεβίκοι το 1920. Και απο κοντά στο Τσίρκο το φερέφωνο Λαφαζάνης.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Του… τρέχουνε τα σάλια του Μπαναγιώτη (του Λαφαζάνη εννοώ, όχι βέβαια εσένα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ!) να βουτήξει κάνα κομμάτι απ’ την ρώσικη τούρτα που… λιγουρεύεται από τον καιρό που ’ταν… υπουργός. Κι εδώ οι ομολογίες σχετικά με τον φραξιονισμό στο Κόμμα μεταξύ 1974 και 1989 μιας άλλης αφελούς (απ’ αυτά που γράφει, προσέξτε τον «υποδόριο» πλην σαφή ενστερνισμό πάγιων θέσεων της αντιΚΚΕ προπαγάνδας, τις κραυγαλέες αντιφάσεις και το αβανγκαρντίστικο ύφος αυτοδικαίωσης) επίσης πρώην υπουργού: http://www.nadiavalavani.gr/2019/11/5.html.

Καλή… χώνεψη μετά την ανάγνωση…

Άγρυπνος

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Νάσαι καλά, Αγρυπνε, γι αυτόν τον (άλλον έναν...) κήπο με τους μαργαρίτες! Δεν ήξερα, πως η κυρία είχε κάνει και ιστότοπο.
Αυτά τα παιδιά ούτε κατάλαβαν σε ποιό κόμμα είχαν μπεί, ούτε κατάλαβαν γιατί βρέθηκαν απόξω!
Κι από ιδεολογικό άϊ-κιού, ...ραδικιού!

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ Αγρυπνε για όλα αυτά που έβαλες. Τους έριξα μία ματιά θα τα κοιτάξω καλύτερα μιλάμε για κανονικό ...περιβόλι.... Δεν με παραξενεύει τίποτα. Το ακριβώς αντίθετο νιώθω πως δεν έχω κάνει λάθος ...στην αγάπη που τους έχω.... ΑΥΤΑ... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Πραγματικό περιβόλι μας περιγράφει η κυρία με φραξιονισμό απο το 1974. Είναι η Αριστερίστικη νεοτροτσκιστική ομαδα που το 1989 έφτιαξε το ΝΑΡ. Αντίστοιχα το ίδιο ισχύει και με την δεξιά οπορτουνιστική ομάδα που χτύπησε το 1991. Φαινομενικά αντίθετα αλλά στην πραγματικότητα συγκοινωνούντα δοχεία για την δυσφήμηση των Κομμουνιστικών ιδεών και την ενσωμάτωση στο καπιταλιστικό σύστημα. Λαφαζάνης και Βαλαβάνη υπουργοί του σύριζα σε συγκυβέρνηση με τους Ακροδεξιούς ΑΝΕΛ. Ολο αυτό το 3αίσχος δημιουργήθηκε απο την 25 χρονη απουσία της ΚΝΕ 1943 1968 την διάλυση των Κ.Ο το 1958 και την απουσία Στρατηγικού στόχου για Σοσιαλισμό και τακτική το ΠΑΜΕ και την Κοινωνική συμμαχία. Αυτή είναι η αιτία και όχι η προσωποποίηση της γραμμής στο πρόσωπο του Καπετάν Γιώτη όπως κάνουν πάντα οι 1Οπορτουνιστές. Μοναδικός τρόπος για να μη συμβούν αυτά είναι η Αυτοτέλεια του Κόμματος που διασφαλίζεται μόνο με την Γραμμή Τάξη απέναντι σε Τάξη την Κοινωνική συμμαχία και το ΠΑΜΕ. Με κάτι τέτοια περιβόλια.... φωτίζεται πεντακάθαρα πόσο σωτήρια είναι τα τελευταία 30 χρόνια στην πορεία του ΚΚΕ. Οτι εμφανίζεται ξεριζώνεται στην γέννηση του και δεν φτάνεις ποτέ στο χάλι αυτό. Να μη ξεχάσω τα Κεντρίστικα Βαρίδια του Κάουτσκι τους Μανιαδάκηδες που είναι ο προθάλαμος για όλα αυτά και ξεριζώθηκαν απο το κόμμα αδυνατώντας το 2012 να παίξουν το βρώμικο ρόλο τους. Αρα αυτό που μας έσωσε σε σχέση πάντα με το κόμμα είναι η Αθάνατη Εποποιια του ΔΣΕ που διαφονώντας ...λίγο... με τον Σεχτάρ πιστεύω πως χωρίς τον ΖΑΧΑΡΙΑΔΗ δεν θα υπήρχε. Και δεν είναι προσωπολατρία αν και η αγάπη μου είναι τεράστια. Το συμπέρασμα το βγάζω απο το ότι φτάσαμε τέλη 47 για να πέσει όλο το βάρος στον ένοπλο αγώνα και την συμπεριφορά που αντιμετώπισε απο το 1956 ως το 1973 σε Μποροβίτσι και Σοργκούτ. Ολα θα είχαν τελειώσει για εμάς το 1945 ...όμορφα ευρωκομουνιστικά.... Το βεβαιώνει ο Τρίκκας με αναφορές στον ...Παρτσαλίδη στην εκδήλωση του ...συνασπισμού... το 2008 για να τιμήσουν τα 40 χρόνια του προδοτικού ...εσωτερικού.... Ετσι τα βλέπω και αν θέλει ο Αγρυπνος θα με ενδιέφερε να ακούσω την γνώμη του που σίγουρα τα έχει ζήσει καλύτερα σαν μεγαλύτερος. Και δεν μιλάω για κριτική σε πρόσωπα σε καμία περίπτωση. Μόνο στα γεγονότα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.rizospastis.gr/story.do?id=10640254 Αυτά... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

http://www.nadiavalavani.gr/2020/12/6-2020.html ΟΥΦΦΦΦ...... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://antigeitonies3.blogspot.com/2020/12/blog-post_887.html Ο Οπορτουνισμός ..κύκλους κάνει... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Πάνο, η προσωποληψία είναι κακός μπούσουλας.
Ούτε στο μυαλό του Ν.Ζ. ήταν όλα ξεκάθαρα. Ασχολήσου λίγο με αυτή την πονεμένη ιστορία του ΑΚΕ, και θα καταλάβεις. Την ώρα, που, υποτίθεται, ο Ν.Ζ. είχε κατανοήσει την αναγκαιότητα της ένοπλης πάλης, τη ίδια ώρα ...χάλαγε" λίγο από το ΚΚΕ(!) για να στήσει εικονικές συμμαχίες "μαϊμού", προφανώς για κάποιο μεταβατικό στάδιο, με "ελληνικούς άξονες" κλπ. Αργότερα, βέβαια, έκανε αυτοκριτική γι αυτό το τελευταίο, αλλά όχι και για τα υπόλοιπα. Δεν ξέρω πόσα ακριβώς κομμ. μέλη πήραν καθήκον να ....διαγραφούν(!) από το ΚΚΕ για να επανδρώσουν το, υποτίθεται, οργανωτικά αυτοτελές ΑΚΕ. Οι αγρότες θέλαν να ενταχθούν στο Κόμμα, κι αυτός τους έστελνε στο ΑΚΕ. Δε νομίζω, πως, ακόμη και ο ίδιος ο Ν.Ζ. είχε σαφή/ορθή αντίληψη για τους στόχους του αγώνα του ΔΣΕ. Οι "ομαλές δημοκρατικές εξελίξεις" ήταν μια βαθειά ριζωμένη στη συνείδηση των προγόνων μας αυταπάτη....

Ανώνυμος είπε...

Σεχτάρ. Σε κατάλαβα τι λες και σε ευχαριστώ. Η Σκέψη σου με έχει βοηθήσει πολύ. Θα το πω αλλιώς και πρέπει να είμαι κοντά σε αυτό που λες. Ο Ζαχαριάδης όπως και άλλοι ήταν πιό κοντά στην γραμμή του Λένιν και τον Μπολσεβίκων που δεν περιελάμβανε ...πολιτικά μέτωπα και μεταβατικά στάδια.... Αυτό προσωπικά μου το δείχνει η αντιμετώπιση που είχε τα χρόνια 1956 1973 σε Μποροβίτσι και Σοργκούτ. Επίσης η μεταφορά του εκτός Ελλάδος απο την 1η μέρα που τον πήραν οι Γερμανοί. Τώρα πρέπει να είμαι κοντά σε αυτό που λες Οσο για τους στόχους του ΔΣΕ σε σχέση με τον Ζαχαριάδη πιστεύω πως με την κατάσταση που βρήκε το 1945 δεν μπορούσε να γίνει πιό γρήγορα. Αυτό άλλωστε βγαίνει και απο το 1ο Δοκίμιο 1918 1949 αν το ερμηνεύω σωστά.. Πάντως θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πως ο Ζαχαριάδης δεν παραβίασε ποτέ τον δημοκρατικό συγκεντρωτισμό. Αυτά και πάλι σε ευχαριστώ Σεχτάρ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Ξέχασα της 5η Ολομέλεια τον Γενάρη του 1949 στο Γράμμο που στο κλείσιμο μίλησε για Σοσιαλισμό με Δικτατορία του προλεταριάτου και ξεκίνησε η αλλαγή του προγράμματος που ψηφίστηκε το 1953... άσχετα με το βάθος που έφτασε. Μπορούμε να το συγκρίνουμε με το πρόγραμμα του 15ου Συνεδρίου το 1996.. και την ολοκλήρωση του στο 19ο το 2013... Αυτά.. Σε ακούω. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.rizospastis.gr/story.do?id=10574802https://www.komep.gr/m-article/I-STRATIGIKI-TOY-KKE-ME-GG-TIS-KE-TON-NIKO-ZAXARIADI-1931-1956/ Αυτά τα δύο Σεχτάρ πιστεύω βοηθάνε πολύ στην κατανόηση των ζητημάτων. Και βέβαια να καταφέρω να διαβάσω ολόκληρο το 1ο Δοκίμιο. Προσπαθώ αλλά θέλει λίγο παραπάνω χρόνο γιατί γεράσαμε και λίγο... ΠΑΜΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Στα κείμενα που έχουν γίνει γνωστά δε διαφαίνεται καθαρά ποια ήταν η άποψη του Ν. Ζαχαριάδη για τις αποφάσεις της 6ης Ολομέλειας. Δε διαφαίνεται δηλαδή αν τις αποδέχτηκε πειθαρχώντας25 στα όργανα της ΚΔ ή επειδή πίστευε ότι ήταν σωστές. Δημοσίως βέβαια υπερθεμάτιζε και κάποιες φορές εμφανιζόταν να οικειοποιείται την πατρότητά τους. Το τι ισχύει αποτελεί ζήτημα προς διερεύνηση, παρότι μαρτυρίες και ντοκουμέντα τον θέλουν διαφωνούντα με την 6η Ολομέλεια του 1934, όπως η επιτροπή των 6 ΚΚ που συγκάλεσε την 6η Ολομέλεια της ΚΕ του ΚΚΕ του 1956, αλλά και αυτή και η 7η Ολομέλεια του 1957 που ακολούθησαν.

Εχει καταγραφεί, για παράδειγμα, η μαρτυρία του Φρανς Ζούπκα, μέλους της ΚΕ του ΚΚ Τσεχοσλοβακίας, συγκρατούμενου του Ζαχαριάδη στο Νταχάου, ο οποίος έγραψε αργότερα σε έκθεσή του προς το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ: «Θυμάμαι, με πολλή περηφάνια μιλούσε πάντα για τους αγώνες των Ελλήνων ανταρτών και τους έθετε πάνω από όλους. Ηταν πεπεισμένος ότι στην Ελλάδα η εργατική τάξη είναι ικανή μόνη της να νικήσει και ότι στην Ελλάδα μετά την ήττα του φασισμού μπορεί να γίνει μόνο δικτατορία του προλεταριάτου. Δεν θεωρούσε αναγκαίο και ούτε πίστευε στη δυνατότητα δημιουργίας πλατειού αντιφασιστικού μετώπου όλων των προοδευτικών δυνάμεων»26...... Είναι απο την παραπομπή που έβαλα του Μαίλη. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Πάνο, το "τι πίστευε" κατά βάθος(!) η τι πιστεύει ο καθένας κανέναν δεν πρέπει να ενδιαφέρει, και σίγουρα δεν ενδιαφέρει την ίδια την Ιστορία. Οι πράξεις του καθενός κρίνουν την παρουσία του και την διαδρομή του.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ σωστά τα λες καμία διαφωνία. Επιμένω στην προσωπική του υπεράσπιση για ένα και μόνο λόγο. Οτι προσπαθεί ο κάθε Μανιαδάκης να του χρεώσει την στρατηγική και τακτική της δεκαετίας του 40 ώστε πατώντας στο συναίσθημα να χτυπήσουν το ΚΚΕ σήμερα. Τα υπόλοιπα όπως βαδίζουμε απο το 1996... καθημερινή προσπάθεια να γινόμαστε καλύτεροι στην αντιπαράθεση Τάξη απέναντι σε τάξη. Αυτό μετράει πάνω απο όλα. ΒΕΝΣΕΡΕΜΟΣ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Αλλο η υπεράσπιση του Ν.Ζ. και της σίγουρα διακεκριμένης ιστορικής του διαδρομής, και άλλο πράμα η χρέωση σε αυτόν πράξεων, που δεν ήταν μόνο δικές του και η αποσιώπηση λαθών του. Το αντίδοτο στην δαιμονοποίηση του Ν.Ζ. δεν είναι η εξιδανίκευσή του, αλλά η αποδόμηση της δαιμονοποίησης του και το ξεπάτωμα των συκοφαντών του. Αλλιώς πέφτουμε σε παγίδα.

Ανώνυμος είπε...

Και πάλι μέσα είμαι. Λάθη έχει κάνει όπως έχουμε κάνει όλοι. Μόνο η φύση δεν κάνει λάθη. Αποδόμηση λοιπόν των καθαρμάτων όπως το λες. Προσέχουμε λοιπόν πάντα τους εχθρούς που έρχονται ντυμένοι ..φίλοι... Στο είπα και πριν η σκέψη σου με έχει βοηθήσει πολύ να είσαι πάντα καλά. Οσο ζούμε μαθαίνουμε ποτέ δεν τα ξέρουμε όλα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Παίρνω πάτημα από το τελευταίο σχόλιο του Σεχτάρ, για να πω πως, κατά τη γνώμη μου, μαζί με την αποδόμηση της δαιμονοποίησης πρέπει να γίνεται και αποδόμηση της εξιδανίκευσης, όπως επιχείρησες να κάνεις προηγουμένως. Και μάλιστα με την ίδια ένταση. Γιατί αν το ρίξεις στην πολύ αποδαιμονοποίηση, η εξιδανίκευση έρχεται από μόνη της. Κι άντε μετά να πειστούν ακόμα και οι καλοπροαίρετοι, οτι το κόμμα και οι οπαδοί του δεν είναι "σταλινικοι"

Ανώνυμος είπε...

Ορος Σταλινικός δεν υπάρχει αν και είναι τιμητικός για τους Κομμουνιστές. Αυτά που υπάρχουν είναι Οπορτουνισμός όλων των αποχρώσεων απο την μία και Μπολσεβικισμός που σημαίνει Κ.Κ με Στρατηγικό στόχο τον Σοσιαλισμό σε όλες τις συνθήκες συμμετοχή στο αστικό κοινοβούλιο με θέσεις εργατικής λαικής αντιπολίτευσης όσο οι καπιταλιστές έχουν τα μέσα παραγωγής στα χέρια τους και ΠΑΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΊΑ που θα διεκδικήσουν την εξουσία. Αυτό σημαίνει Μπολσεβικισμός με ΛΕΝΙΝ ΣΤΑΛΙΝ 1917 1953 που οικοδόμησαν Σοσιαλισμό που στην συνέχεια ανατράπηκε με την σταδιακή εφαρμογή νόμων του καπιταλισμού απο το ...ΚΚΣΕ.... πρώην Μπολσεβίκων. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://iskra.gr/%ce%b7%ce%bb%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9%cf%81%ce%b5%ce%af%ce%b5%cf%82-%cf%83%ce%b5-%ce%ba%ce%b1%ce%b9%cf%81%ce%bf%cf%8d%cf%82-%cf%80%ce%b5%ce%af%ce%bd/ Οι ...κακές... ηλεκτρικές εταιρίες κόβουν το ρεύμα μας ενημερώνει ο Λαφαζάνης. Η Μοναδική περίπτωση που δεν το έκοβαν...είναι όταν ήταν υπουργός ο ίδιος... Είχε τετραγωνίσει τον κύκλο και ο καπιταλισμός έγινε ... ανθρώπινος.... Περισσότερο Οπορτουνιστής πεθαίνεις..... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Η CIA συμφωνεί με τα επιχειρήματα του Ν.Χρουστσόφ κατά του Στάλιν σχετικά με τους χειρισμούς του τελευταίου στον Πατριωτικό Πόλεμο. Υποστηρίζει ότι ο Τσόρτσιλ έκανε τα ανθρωπίνως δυνατά ώστε να πείσει τον Στάλιν για τη σοβαρότητα της κατάστασης και πως τα επιθετικά σχέδια των Γερμανών ήταν σε γνώση της σοβιετικής ηγεσίας[1]. Η CIA στις 60 σελίδες της μελέτης της για τη δράση του Στάλιν, το 20ο Συνέδριο και τον Πατριωτικό Πόλεμο καταγράφει την προπαγάνδα, κυρίως των Σοβιετικών ώστε να καλύψουν τις αδυναμίες τους στο μέτωπο και υποστηρίζει ότι η άμυνα των Γερμανών επλήγη κυρίως από δικά τους εσωτερικά λάθη.https://www.alfavita.gr/koinonia/235418_i-cia-o-pio-kalos-o-mathitis-tis-sobietikis-enosis ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.ergatikosagwnas.gr/arthra/ideologia/2557-i-epanastasi-stin-ellada-kai-i-taktiki-pou-tin-proothei Οι Απατεώνες σε δράση. Φρέσκο πράγμα που σπαρταράει. Ο Εγκέφαλος απο την Λευκάδα φέρνει την ξινισμένη σούπα που σάπισε και βρωμάει. ..πολιτικά μέτωπα...στάδια... και κυβερνήσεις στο έδαφος του Καπιταλισμού. Το οτι αυτές οι οπορτουνιστικές παπάτζες δεν δικαιώθηκαν πουθενά και οι λαοί πνίγηκαν στο αίμα δεν βγάζει άχνα το ταξικό ναυάγιο. Και όλα αυτά μέρες Δεκέμβρη του 1944 με τον λαό να πηγαίνει στην σφαγή γιατί το ΚΚΕ δεν είχε στόχο τον Σοσιαλισμό άρα δεν υπήρχε ΕΑΜ κοινωνική συμμαχία με αποτέλεσμα ο νικητής λαός να μην διεκδικήσει την εξουσία την ώρα που έπρεπε δηλαδή 12 Οκτώβρη του 1944...ΑΞΙΟΣ.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Εχει και συνέχεια το τσίριαλ "Πελετίδη" και, όπως φαίνεται, έχει κάνει ντόρο!
http://www.katiousa.gr/koinonia/kostas-peletidis-to-nero-tha-erchetai-adapana-stin-patra-kai-stous-dimous-dytikis-acha%ce%90as-kai-erymanthou-mechri-to-2026/
Αυτό σημαίνει, πως εξελίσσεται σε μείζονα σύγκρουση, που μάλλον το σύστημα δεν θα αφήσει να εξελιχτεί σε έναν θρίαμβο του "Πελέ".
Αναμένω κάποια σοβαρότερη αντίδραση από πιο πάνω, μια και αυτούς τους κοκοβιούς του Δ.Σ. τους κρέμασε από τον γλόμπο.
Θα επιστρατεύσουν πιο μεγάλες δυνάμεις, οτιδήποτε μπορεί να σημαίνει αυτό.
Και πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα. Και οι πατρινοί.

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Μέρες, που είναι, να μην θυμηθούμε και μιαν ακόμη άγνωστη επέτειο, ίσως την πιο σημαντική, που αξίζει να θυμόμαστε;
Τέτοιες μέρες, to '44, μέσα στη Μάχη της Αθήνας, οι Ελασίτες είχαν βυσματώσει την Μεγάλη Βρετάνια, πηγαίνοντας μέσω υπονόμων από την ...Λένορμαν(!), με ενάμιση τόννο τροτύλη. Ενα "Πινατούμπο" θα γινόταν το ξενοδοχείο....
Και την ώρα, που ετοιμάζουνταν να πυροδοτήσουν με την γεννήτρια, ήρθε το καταραμένο το "ακυρωτικό" από την ΚΟΑ!!!
Ο λόγος; Είχε μόλις έρθει ο Τσώρτσιλ, κι αυτοί οι χλεχλέκοι ελπίζανε πως ...θα ήταν .......ειρηνοποιός!!!!!!!!!!!!!
Ενώ αυτό το καθήκι, έπαιξε το κεφάλι του για να εμψυχώσει τους δικούς του και τον Παπατζή τον Α', να προχωρήσουν αδίστακτα στη Σφαγή!
Αν είχαν πυροδοτήσει, θα είχαν τινάξει στον αέρα το στρατηγείο του Σκόμπυ, τον ίδιο τον Σκόμπυ με όλο το επιτελείο του, κι αν ήταν μέσα και ο Τσώρτσιλ....
....κανείς δε θα του έφταιγε!
Τα παθήματα να γίνονται μαθήματα.
Νάστε όλοι καλά και Καλά Χριστούγεννα!

Ανώνυμος είπε...

Μέσα από αυτήν τη στρατηγική αντίληψη της «ομαλής δημοκρατικής εξέλιξης» το Κόμμα έβλεπε ως αντίπαλο μόνο το τμήμα της αστικής τάξης που είχε ανοιχτά συνεργαστεί με τις δυνάμεις κατοχής, τους βασιλόφρονες, τους μεταξικούς κ.ά.

Τα προβλήματα στην πολιτική του Κόμματος εκφράζονταν και στο κεντρικό ζήτημα της ταξικής πάλης αμέσως μετά την Απελευθέρωση, το ζήτημα της αποστράτευσης των ένοπλων λαϊκών σωμάτων (ΕΛΑΣ - Εθνική Πολιτοφυλακή) και της συγκρότησης «εθνικού στρατού». Η θέση του ΚΚΕ σε αυτό ήταν ότι διάλυση του ΕΛΑΣ και της Εθνικής Πολιτοφυλακής θα μπορούσε να γίνει μόνο με την προϋπόθεση της εκκαθάρισης του κρατικού μηχανισμού από δοσιλογικά και τεταρτοαυγουστιανά στοιχεία καθώς επίσης και της ταυτόχρονης διάλυσης των Χιτών, της Χωροφυλακής, του Ιερού Λόχου και της Ορεινής Ταξιαρχίας.

Κεντρικό αίτημα των ΚΚΕ και ΕΑΜ υπήρξε επίσης η σύλληψη, δίκη και τιμωρία όλων όσοι συνεργάστηκαν με τις δυνάμεις Κατοχής εγκληματώντας κατά του λαού.

Στις 25 Νοέμβρη το πρωτοσέλιδο του «Ριζοσπάστη» εκτιμούσε:

«Σαραντατρείς μέρες έκλεισαν από την απελευθέρωση... Και η πέμπτη φάλαγγα κρατάει όλες τις θέσεις της... Να ξεριζωθεί αποφασιστικά κάθε κίνδυνος για αντιλαϊκή τυραννία. Και να ξέρουν, μια και καλή, όλοι οι ανοιχτοί ή κρυφοί εραστές της διχτατορίας ότι ισχύει στις μέρες μας πιο πολύ από κάθε άλλη φορά ο μεγάλος λόγος που μας κληροδότησε η Γαλλική Επανάσταση: "ΟΤΑΝ Ο ΛΑΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΜΠΡΟΣ ΣΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΗΣ ΤΥΡΑΝΝΙΑΣ ΔΕΝ ΤΟΥ ΜΕΝΕΙ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙ ΠΑΡΑ `Η ΤΙΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ `Η ΤΑ ΟΠΛΑ!"».

Βεβαίως, στο τι έπρεπε να «ξεριζωθεί» το Κόμμα υποτιμούσε το γεγονός ότι η κρατική ανασυγκρότηση δημιουργούσε, έτσι κι αλλιώς, νέους αστικούς θεσμούς, που από τη φύση τους είναι θεσμοί καταστολής.

Το κρίσιμο ζήτημα

Η συμμετοχή του ΚΚΕ και του ΕΑΜ στην κυβέρνηση «Εθνικής Ενότητας» (2 Σεπτέμβρη - 1 Δεκέμβρη 1944), παρότι σύντομη, εμπεριέχει σημαντικά διδάγματα γύρω από το κρίσιμο ζήτημα της συμμετοχής ή μη των Κομμουνιστικών Κομμάτων σε αστικές κυβερνήσεις.

Το φαινόμενο δεν ήταν μοναδικό. Στο αμέσως επόμενο διάστημα (1945-1947) ΚΚ πήραν μέρος σε αστικές κυβερνήσεις 9 ακόμα χωρών της Δυτικής Ευρώπης (Ιταλία, Γαλλία, Βέλγιο, Δανία, Νορβηγία, Ισλανδία, Αυστρία, Φινλανδία, Λουξεμβούργο), σε δυο κυβερνήσεις της Λατινικής Αμερικής (Χιλή, Κούβα) και σε δυο της Ασίας (Ινδονησία, Ιράν).

Καταρχάς, με τη συμμετοχή, το ΚΚΕ συνέβαλε στην επαναφορά και νομιμοποίηση μιας αστικής κυβέρνησης και ενός αστικού πολιτικού συστήματος χρεοκοπημένου στη συνείδηση της λαϊκής πλειοψηφίας. Οπως υπογράμμισε αργότερα ο ίδιος ο Γ. Παπανδρέου:

«Μόνον η συμμετοχή του ΚΚΕ εις την Κυβέρνησιν μας ήνοιγε τας πύλας της Ελλάδος. Και διά τούτο την επεδίωξα - και ευτυχώς κατορθώθη» («Καθημερινή», 2-3-1948)......... Πολύ σημαντική επέτειος Σεχτάρ να είσαι καλά που το έγραψες. Ο Σύντροφος Καλοδίκης που μετέφερε την απόφαση να σταματήσουν δολοφονήθηκε στην Λάρισα πυροβολημένος πισώπλατα το 1947. Καλά χριστούγεννα σε όλους ότι επιθυμείτε με υγεία και χαρά και δύναμη να συνεχίσουμε τον αγώνα δίπλα στο ΚΚΕ. Βήματα μπροστά στην κοινή μας υπόθεση. Ο Μαρξισμός Λενινισμός και ο Γεωργιανός ...Θεός με το Μουστάκι οδηγοί μας. ΒΕΝΣΕΡΕΜΟΣ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.efsyn.gr/politiki/antipoliteysi/14542_i-stasi-toy-kke-stin-allagi-kai-stin-elpida Απο εμένα κανένα υπονοούμενο για τον Καπετάν Γιώτη για να μη παρεξηγηθώ. Η Κριτική είναι για την ...γραμμή.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Θοδωρής είπε...


Σεχτάρ,

αν κάτι δε σταματά να με εντυπωσιάζει στην άρχουσα τάξη, είναι το κρυστάλλινο σαν το νερό της πηγής, ταξικό τους ένστικτο.

Αν αντιστρέφαμε τους όρους και στην τότε χρονική στιγμή, αντί για τους αντάρτες στους υπονόμους είχαμε τους αστούς και αντιστοίχως αντί για τον Τσώρτσιλ, είχαμε τον Στάλιν, δεν νομίζω να είχαμε την ίδια απόφαση.

Ο αντίκτυπος της πορείας του ΚΚΕ την ημέρα του Πολυτεχνείου στο γνωστό και μη εξαιρετέο site, με τίτλο:

"η πολιτική αδυναμία της Αναρχίας, η μαχητικότητα του ΚΚΕ και η αυθόρμητη λαϊκή εξεγερτικότητα"

https://athens.indymedia.org/post/1608755/

Ανώνυμος είπε...

Αποχαρακτηρισμός αρχείων

Η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας της Ρωσίας έδωσε στη δημοσιότητα το αρχείο του στρατηγού Νικολάι Βλάσικ, που ήταν επικεφαλής ασφαλείας του Ιωσήφ Στάλιν την περίοδο 1931 - 1952. Τα απομνημονεύματα του Βλάσικ, που είναι αφιερωμένα στη ζωή του κοντά στον ηγέτη της ΕΣΣΔ, δημοσιεύονται στην εφημερίδα «Κομσομόλσκαγια Πράβντα».

Στις σημειώσεις του ο Βλάσικ αφηγείται ότι έλαβε την εντολή οργάνωσης της φρουράς του Ειδικού Τμήματος της Πανρωσικής Εκτακτης Επιτροπής και του Κρεμλίνου, καθώς και της προσωπικής φρουράς του Στάλιν, μετά από βομβιστική επίθεση που έγινε το 1927 στο κτίριο του φρουραρχείου στη Μόσχα. Σύμφωνα με τα λόγια του, μέχρι τότε για την ασφάλεια του Ιωσήφ Στάλιν ήταν υπεύθυνος μόνο ένας φρουρός, ο Λιθουανός Ιβάν Γιούσις.

Στα απομνημονεύματα γίνεται αναφορά στις στενές φιλικές σχέσεις του Ι. Στάλιν με τον επικεφαλής της κομματικής οργάνωσης του μπολσεβίκικου κόμματος στο Λένινγκραντ, Σεργκέι Κίροφ. Οπως υπογραμμίζει ο Στάλιν, τον αγαπούσε «με κάποιο συγκινητικό και τρυφερό τρόπο». Κάθε φορά που βρισκόταν στη Μόσχα ο Κίροφ διέμενε στο διαμέρισμα του Στάλιν. Η δολοφονία του Κίροφ το 1934 συγκλόνισε τον Στάλιν. Οπως σημείωσε ο Βλάσικ, ο ίδιος είδε το πόσο υπέφερε ο Στάλιν στο Λένινγκραντ στην κηδεία του Κίροφ. Επίσης, αναφέρεται σε απόπειρα δολοφονίας κατά του Ι. Στάλιν το καλοκαίρι του 1935, όταν βρισκόταν στο εξοχικό του στα νότια της ΕΣΣΔ.

Στις σημειώσεις του ο Βλάσικ εκφράζει τη γνώμη πως οι δολοφονίες του Κίροφ, του στελέχους των σοβιετικών αρχών ασφαλείας Βιατσεσλάφ Μενζίνσκι, το 1934, του στελέχους του μπολσεβίκικου κόμματος Βαλεριάν Κούιμπισεφ, το 1935, και του συγγραφέα Μαξίμ Γκόρκι, το 1936, καθώς και οι απόπειρες δολοφονίας κατά του Στάλιν και του Μόλοτοφ, οργανώθηκαν από το τροτσκιστικό μπλοκ κι ήταν κρίκοι μιας αλυσίδας. «Τα εγκλήματα αυτά έγινε κατορθωτό να αποκαλυφθούν κι έτσι να εξουδετερωθεί ο κίνδυνος από τους εχθρούς της σοβιετικής εξουσίας», διαπιστώνει ο στρατηγός.https://gkagkarin.blogspot.com/2020/12/blog-post_1.html ......Η Αστική τάξη Θοδωρή δεν βγάζει ποτέ τα ταξικά γυαλιά της τα φοράει πάντα. Ο Οπορτουνισμός είναι πάντα δικό της εργαλείο για την υπονόμευση των Κ.Κ. Να μη σε εντυπωσιάζει τίποτα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://atexnos.gr/%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%B9%CE%BD/ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Αντώνης Νταλακογεώργος
Πρόεδρος ΠΕΝΕΝ

Η εφημερίδα Πριν, σε όλη τη διαδρομή της και σήμερα, είναι μια μάχιμη έπαλξη για την επανάσταση και τον κομμουνισμό της εποχής μας. Αποτελεί σημαντικό εργαλείο στην υπόθεση της εργατικής τάξης, υπηρετεί με συνέπεια τα ταξικά της συμφέροντα, έχει τεράστια συμβολή στην προσπάθεια για τη χειραφέτηση και την απελευθέρωσή της από τα δεσμά του κεφαλαίου και του εκμεταλλευτικού καπιταλιστικού συστήματος. Για το εργατικό ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, τους αγώνες και τις καθημερινές μάχες επίσης αποτελεί ένα χρήσιμο και αναντικατάστατο μέσο, ιδιαίτερα την περίοδο που διανύουμε, όπου ο ολοκληρωτισμός των αστικών ΜΜΕ αποσιωπά, διαστρεβλώνει, πετροβολεί και συκοφαντεί τις δίκαιες διεκδικήσεις και την πάλη που αυτό δίνει.https://prin.gr/2020/12/%ce%b4%ce%b7%ce%bb%cf%8e%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%80%cf%81%ce%b9%ce%bd/ Νταλακογεώργος της Δεξιάς οπορτουνιστικής ομάδες με επικεφαλής τον ...φαράκο.... που προσπάθησαν να διαλύσουν το ΚΚΕ το 1991... άνθρωπος των εφοπλιστών αγκαλιασμένος με την Αριστερίστικη Τροτσκιστική ομάδα του 1989 που έφτιαξε το ΝΑΡ. ...επανάσταση κομμουνισμός και ταξική πάλη..... μιλάμε για πραγματικό τσίρκο. Οι Φασίστες μπροστά τους είναι αγγελούδια.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Βαλαβάνη, Κοτζιάς, κλπ. "δημ. δυνάμεις" ....Χα,χα,χα!
Ολο το ...."βρώμικο '89", που του κακοπήγε η "συνεργασία με την δεξιά", αλλά καθόλου η συνεργασία με μΠατσόκ/Συνασπισμό/τΣύριζα/τροτσκιστές!
Και τελευταίος και καταϊδρωμένος ο Νταλακογιώργος, ακραιφνής πρωτεργάτης του "Τζανεττακισμού", νυν ...."αντικαπιταλιστής"!!!!!
Γι αυτό σου λέω, Πάνο: Ο "αντιτζανεττακισμός ήταν προφάσεις εν αμαρτίαις! Αντικουκουεδισμός ήταν, κι άμα τον ξύσεις καλύτερα θα βρείς τον παληό-καλό παπατζήδικο, ΔΟΛ-ιο και βασικά "γεωργαλάδικο" αντικομμουνισμό, που μας γαλουχεί στον δημόσιο λόγο, στις εκκλησίες και στον στρατό, από το '45 και δώθε...

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Πρόσφατα πήρε το μάτι μου και την περίφημη "εμπιστευτική" Εγκύκλιο 1010 του Παπαντζή Α', που είχε βγεί 11 Μάρτη 1965.
Ετρωγα, εκείνες τις μέρες, αποβολές και μηδενισμούς κόλλας (σε μαθήματα, που ήμουνα άσσος) για ψύλλου πήδημα, μαθητούδι στο γυμνάσιο τότε, και δεν καταλάβαινα ....γιατί!
Ο ταλαίπωρος, μόνο κάτι ψιλο-αντιρρήσεις στα έξαλλα αντιδραστικά κηρύγματα του ενός φιλολόγου μου είχα τολμήσει να ψελλίσω!
Ηταν εφιαλτικά χρόνια, αλλά πιο "καθαρά" από τα σημερινά....

Ανώνυμος είπε...

Σεχτάρ. Είδες τι γράφει ο Δεσύλλας για τον Καλογρίτσα και την ...Πρώτη την έφτιαξαν λέει ...κάποιοι.... για την γραμμή δεν ξέρει ο ..άνθρωπος μιλάμε για Τσίρκο. Απο κοντά και οι Μανιαδάκηδες,,,, Οσο για το 1965 και τον ...παπατζή τα είπαμε ...γέρος της δημοκρατίας.. και προοδευτικές δυνάμεις.... που μας ταλαιπώρησαν μέχρι το 1991.... και μετά ξεκίνησε το ξήλωμα απο την ρίζα... ΟΥΦΦΦΦΦ.. παναγιωτησ

Ανώνυμος είπε...

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Σεχτάρ. Ο Νταλακογεώργος είναι συνδικαλιστής 34 χρόνια. Εδω και 15 χρόνια μπορούσε να είναι στη σύνταξη... Γιατί δεν βγαίνει... χαχα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Ρε οαλληκάρια μήπως σχολιάζετε σε λάθος ιστολόγιο;
Τι σχέση έχουν οι ανασκαφές της κομματικής ιστορίας του κκε με το σατιρικό λόγο του Θοδωρή;

Ανώνυμος είπε...

Αλλα λόγια να αγαπιόμαστε..... Για την ουσία όπως πάντα τίποτα.... Είναι απόλυτα λογικό εκτός αν είναι η εξαίρεση.... Για να δούμε.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Είμαι εδώ για να δώσω μαρτυρία για το πώς με βοήθησε να φτιάξω τη σχέση μου αυτός ο ισχυρός μάστορας που ονομάζεται Dr.DWAN. Ήμουν ραγισμένη όταν η αρραβωνιαστικιά μου μου είπε ότι δεν ενδιαφέρεται πλέον να με παντρευτεί επειδή είχε σχέση με την άλλη γυναίκα όπου εργάζεται. Έκλαιγα και έκλαιγα κάθε μέρα, μέχρι που έγινε τόσο άσχημα που έφτασα στο Διαδίκτυο για βοήθεια, τότε ήταν που διάβασα μια κριτική για το σπουδαίο έργο του Dr.DAWN και μετά επικοινώνησα μαζί του για βοήθεια για να φέρω πίσω τον εραστή μου. με βοήθησε να κάνω ένα ισχυρό ξόρκι αγάπης συμφιλίωσης και προς μεγάλη μου έκπληξη μετά από 48 ώρες που έκανα το ξόρκι της αγάπης, η αρραβωνιαστικιά μου επέστρεψε στα γόνατα παρακαλώντας με να τον συγχωρήσω. Είμαστε τώρα ευτυχισμένοι παντρεμένοι και όλες οι ευχαριστίες πηγαίνουν στον Dr.DAWN Wonders για να με βοηθήσετε να σώσω τη σχέση μου, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Dr.DAWN μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του: ( dawnacuna314@gmail.com )
WhatsApp:+2349046229159/
+3550685677099

Anonymous είπε...

Μερικές φορές συμβαίνουν σκατά στους γάμους μας, αλλά δεν θα διαρκέσουν πάντα όταν παλεύουμε για να τους φτιάξουμε, είχα πρόβλημα με τον γάμο μου Ιούλιος 2021 ήταν μια τρομερή εμπειρία που κόντεψα να χάσω τον γάμο μου, ο σύζυγός μου νόμιζε ότι απατούσα γιατί πάντα δέχομαι κλήσεις από τη δουλειά προσπάθησα να τον κάνω να καταλάβει ότι είναι απλώς οι συνάδελφοί μου, δεν με πίστεψε ποτέ ότι υπέβαλε αίτηση διαζυγίου και τα χαρτιά είχαν βγει, ήταν σαν όνειρο για μένα, αλλά ήταν μια πραγματικότητα που έπρεπε να τον σταματήσω γιατί Τον αγαπώ, ήταν ένας όμορφος γάμος και δεν μπορούσα καν να φανταστώ να φύγω από το γάμο μου, έπρεπε να ζητήσω βοήθεια από τον DR WALE, του εξήγησα την κατάστασή μου και φυσικά με βοήθησε, μου ετοίμασε ένα ξόρκι αγάπης και με διαβεβαίωσε για ασφάλεια, Ο σύζυγός μου σταμάτησε το διαζύγιο και με αγάπησε ξανά, Γι' αυτό είμαι εδώ για να πω στους ανθρώπους για τον DR WALE και πώς με βοήθησε. Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα γάμου και σχέσης, επικοινωνήστε μαζί του στο WhatsApp/Viber του: +2347054019402 Ή Email: drwalespellhome@gmail.com

anonymous είπε...

Γεια σας θεατές στο διαδίκτυο, είμαι εδώ για να μοιραστώ τη μαρτυρία μου για το πώς με βοήθησαν να πάρω πίσω τη γυναίκα μου. Ήμουν απατεώνας και η γυναίκα μου με έπιασε πολλές φορές. Προσπάθησα να φτιάξω τον εαυτό μου και κάθε φορά κατέληγα να απατώ ξανά και ξανά. Υποθέτω ότι δεν κατάλαβα τι σήμαινε για μένα μέχρι που με άφησε μόνη. Άρχισα να βρίσκω έναν τρόπο να την επαναφέρω, αλλά τίποτα δεν φαίνεται να λειτουργεί τέλεια μέχρι που βρήκα ένα άρθρο για τον DR WALE που βοήθησε πολλούς ανθρώπους παγκοσμίως να επαναφέρουν τις σχέσεις τους. Επικοινώνησα μαζί του στον αριθμό του WhatsApp μέσω +2347054019402 και με διαβεβαίωσε ότι η γυναίκα μου θα επιστρέψει κοντά μου μέσα σε μερικές εβδομάδες με τα δυνατά μαγικά του και πλήρωσα κάποιο ποσό ευρώ για τα υλικά που χρειάζονται για την εργασία. Παραδόξως, η γυναίκα μου επέστρεψε στο σπίτι μετά από μερικές εβδομάδες λέγοντας ότι εξακολουθεί να με αγαπά και ορκίστηκα να μην την απατήσω ποτέ πια. Όλα χάρη στον DR WALE. WhatsApp/Viber: +2347054019402 ή drwalespellhome@gmail.com