Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα...
... η αντιγραφή όχι απλώς επιτρέπεται αλλά είναι και επιθυμητή, ακόμη και χωρίς αναφορά της πηγής!

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

- "Ο λόγος που μ' άφησες έξω από την υπόθεση", είπε ήσυχα, "ήταν ότι νόμισες πως η αστυνομία δεν θα πίστευε ότι σκέτη περιέργεια μ' έσπρωξε να κατέβω εκεί κάτω χτες το βράδυ. Θα υποψιάζονταν ίσως ότι είχα κάποιον ύποπτο λόγο και θα με σφυροκοπούσαν μέχρι να σπάσω".
- "Πώς ξέρεις αν δεν σκέφτηκα το ίδιο πράγμα;"
- "Οι αστυνομικοί είναι κι αυτοί άνθρωποι", είπε ξεκάρφωτα.
- "Έχω ακούσει ότι σαν τέτοιοι ξεκινάνε".

[Ραίημοντ Τσάντλερ, "Αντίο, γλυκειά μου", εκδόσεις Λυχνάρι, 1990 (σελ.: 54)]

10 Οκτωβρίου 2020

Σαββατιάτικα (312) - τα καταδικασμένα

*** Η Χρυσή Αυγή είναι σαν να μην υπάρχει, η βία στην Ελλάδα προέρχεται αποκλειστικά από την αριστερά. (Κυριάκος Μητσοτάκης) - Ας είναι ό,τι θέλουν, φτάνει να βγάλουν τη χώρα από το αδιέξοδο. (Γιάννης Πλούταρχος) *** Μικροδράκουλας: "Τα φαινόμενα ακραίας πολιτικής βίας είναι ξένα στη μακρά δημοκρατική μας παράδοση." *** Χαχαχαχαχ...γκουχγκουχχχ... χαχαχγκουχχχ... *** Άει στον διάολο, μ' έπνιξες χαϊμένο! *** Πολύ ξένα, τι να σου πω! *** Από Μαυρομιχαλαίους μέχρι Γκοτζαμάνη, με το σεις και με το σας το πηγαίναμε σ' αυτή την χώρα. *** Ο Καποδίστριας πήγε από έξαρση πλατυποδίας και ο Λαμπράκης από επιπλοκές στο ανεμογκάστρι του. *** Αλλά, θα μου πεις, εσύ γεννήθηκες το 1968, οπότε τί σε νοιάζει τι γινόταν το 1831 ή το 1963; *** Μικροδράκουλας: "Η καταδίκη της Χρυσής Αυγής επιβεβαιώνει τη δύναμη των θεσμών μας απέναντι σε κάθε υπονόμευσή τους." *** Θα με σκάσει το βλαμμένο. *** Όχι, δηλαδή, πως δεν ξέραμε ότι, εκτός από ανιστόρητο είναι και τέρμα ηλίθιο. *** Παιδάκι μου, η Χρυσή Αυγή δεν καταδικάστηκε για υπονόμευση των θεσμών. *** Ως εγκληματική οργάνωση καταδικάστηκε, καθ' ότι κάθε ναζιστική οργάνωση δεν είναι πολιτική αλλά εγκληματική εξ ορισμού. *** Το κατάλαβες ή μπα; *** Αν η Χρυσή Αυγή είναι το αβγό, ο ΣυΡιζΑ είναι το φίδι. (Θάνος Τζήμερος) - Το χαστούκι [του Κασιδιάρη στην Κανέλλη] συμβολίζει χτυπάω κάτι κατεστημένο. (Γιάννης Μπέζος) *** Τζήμερος: "Δεν είναι ακροδεξιοί οι χρυσαυγίτες, εθνικοσοσιαλιστές είναι, δηλαδή αριστεροί, πρωτοξάδερφα του ΚΚΕ." *** Έτσι είναι, Θάνο μου. *** Πρωτοξάδερφα είναι οι αλήτες αλλά τσακώθηκαν στην μοιρασιά κάτι ξεροχώραφων που άφησαν οι παππούδες τους σε μια τραχανοπλαγιά. *** Τζήμερος: "ΚΚΕ η σειρά σου." *** Θάνο μου, γιατί σταμάτησες τα χάπια; *** Δεν είπαμε ότι πρέπει να τα παίρνεις
Σιγά, αγόρι μου, θα μας τσακίσεις όλους!
εφ' όρου ζωής; *** Σίλας, κρατικοδίαιτος τεμπέλης ΕΡΤ: "Για οσους ακομα δεν εχουν καταλαβει, ο μιχαλολιακος ειναι εξισου εγκληματιας, οπως κι ο κουφοντινας." *** Σοβαρά, Σεραφείμ; *** Με τον αντιτρομοκρατικό δικάστηκε και ο Μιχαλολέρας; *** Γιατί νομίζω ότι δικάστηκε με το κοινό ποινικό δίκαιο; *** Αλλά κι εσύ τέρμα ηλίθιος είσαι, σαν τον πτι Κουλίς που στηρίζεις. *** Σίλας: πιο χαζός κι από τα βλήτα αλλά και τόσο τεμπέλης ώστε βαριέται μέχρι και να βάζει κεφαλαία και τόνους στα κείμενά του. *** Όσοι πιστεύουμε στην δημοκρατία, οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Χρυσή Αυγή και σοβαρολογώ απολύτως. (Στέφανος Κασιμάτης) - Μέσω της εκπομπής κάναμε μία λάιφ-στάυλ προσέγγιση σε ένα κοινωνικό φαινόμενο που καλώς ή κακώς αφορά σε ένα 7 % των Ελλήνων. (Ελεονώρα Μελέτη) *** Ξέραμε ότι το Περιστέρι βγάζει ψυκτικούς. *** Τώρα μάθαμε ότι το Πέραμα βγάζει αχτένιστους. *** Μάνδρου: "Η Μάγδα Φύσσα δεν είναι μια γυναίκα διανοουμένη που στέκεται μπροστά για τα ανθρώπινα δικαιώματα... είναι μια γυναίκα που ζη στο Πέραμα." *** Δηλαδή, Ιωάννα μου, όσοι ζουν στο Πέραμα δεν μάχονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα; *** Μάνδρου: "Ανήκει σε κοινωνικά στρώματα που δεν περιμένεις τέτοιες συμπεριφορές." *** Αυτό είναι σωστό. *** Οι μπροστάρηδες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι συνήθως βορειοπροαστειάκηδες, κολωνιακιώτες, αφράτοι, βολεμένοι, κολλητοί τού δρακουλόσογου κλπ. *** Μάνδρου: "Την είδατε πόσο κόσμια είναι;" *** Άλλη έκπληξη! *** Κόσμιοι οι πλεμπαίοι του Περάματος; *** Τί άλλο θα δουν τα μάτια μας πια; *** Μάνδρου: "Την είδατε καμμιά μέρα στην δίκη αχτένιστη;" *** Πού είναι το περίεργο, Ιωάννα μου; *** Μουνί σαν εσένα είναι για να μένει αχτένιστο; *** Γιατί να μη δεχτούμε μια σοβαρώτερη Χρυσή Αυγή να υποστηρίξει μια συντηρητική συμμαχία; (...) σε τελευταία ανάλυση, ο εθνικισμός δεν είναι ντροπή. (Μπάμπης Παπαδημητρίου) - Η Χρυσή Αυγή είναι αυθεντικό κίνημα. (Ανδρέας Λοβέρδος) *** Μιχαλολέρας: "Μας καταδίκασαν για τις ιδέες μας." *** Έτσι είναι, Νίκο μου, για τις ιδέες τους καταδικάστηκαν ο Ανδρέας Λασκαράτος, ο Τζορντάνο Μπρούνο κι εσείς. *** Βρε ανεγκέφαλε, είναι ιδέα να θαυμάζεις τον Χίτλερ; *** Να μου πεις για το ξενοδοχείο-γαμιστρώνα τής γυναίκας σου στην πλατεία Αττικής, να πω μπράβο. *** Αυτή ναι, είναι ιδέα και, μάλιστα, γαμάτη. *** Ξέρω ότι θα σε σοκάρω αλλά σε διαβεβαιώ ότι δεν σε καταδίκασαν ως ιδεολόγο. *** Ως εγκληματία σε καταδίκασαν. *** Οπότε άσε τα ιδεολογήματα και πιάσε βαλιτσούλα. *** Ξέρεις, φορμίτσα, πέντε σώβρακα, πέντε φανελλάκια, δυο-τρία ζευγάρια κάλτσες, κανένα τσουράπι για τα κρύα... τέτοια. *** Και κανένα βιβλιαράκι, να περνάει η ώρα. *** Όχι Μάιν Καμπφ και μαλακίες, ε; *** Τώρα πάρε το Κεφάλαιο, μαζί με την Θεωρία για την υπεραξία. *** Έξι τόμοι είναι αυτοί, θα σε βολέψουν τόσο καιρό που θα κάτσεις μέσα. *** Αν λάβω υπ' όψη μου ότι η Χρυσή Αυγή είναι εκτός συνταγματικού τόξου, τότε ένα εκατομμύριο άνθρωποι στην Ελλάδα είναι εκτός συνταγματικού τόξου. (Γιώργος Τράγκας) - Η Χρυσή Αυγή μπορεί να καταστεί γλυκειά ελπίδα για τον πολίτη. (Αμβρόσιος, επίσκοπος Βόθρου) *** Κύριον
Μια δουλειά του είπαν να κάνει...
Κωνσταντίνον Τασούλαν, βουλήν, στοπ. *** Ελένη Ζαρούλια κατεδικάσθη Τετάρτην ως συμμετέχουσα εγκληματικήν οργάνωσιν, στοπ. *** Ακυρώσατε τελετήν ορκωμοσίας μετακλητού, στοπ. *** Πιθανός ισχυρισμός μη ενημερώσεώς σας θεωρηθήσεται απαράδεκτος, στοπ. *** Άντε γιατί, με τόσα σκατά που έχετε στο κεφάλι κάτι τέτοιοι δημοκράτες, πρέπει να σας φυλάμε από εκατό μεριές, στοπ. *** Αληθεύει ότι ο Μίχος ζήτησε να του αναγνωριστούν ελαφρυντικά επειδή παντρεύτηκε δυο φορές την ίδια γυναίκα; *** Και γιατί ο δικηγόρος του δεν του εξήγησε ότι αυτό δεν είναι ελαφρυντικό αλλά επιβαρυντικό, επειδή δείχνει ροπή προς το έγκλημα; *** Ελαφρυντικό είναι μόνο αν την γυναίκα σου την λένε Ελισάβετ κι εσένα σε λένε Ρίτσαρντ Μπάρτον ή Νικηφόρο Ζορμπά. *** Εκτός αν η ιδέα τού Μίχου είναι να δείξει πόση βλακεία τον δέρνει, ελπίζοντας ότι θα τον λυπηθούν. *** Να, λοιπόν, γιατί ο λαός που δεν μασάει κουτόχορτο, ψηφίζει χρυσή Αυγή. (Σταμάτης Γονίδης) - Η Χρυσή Αυγή ουσιαστικά αφυπνίζει αυτό που πρέπει να κάνουμε μόνοι μας: να μην επιτρέπουμε σε κανέναν να μας βιάσει. (Νότης Σφακιανάκης) *** Λαγός: "Έζησα σε ένα καθεστώς πλήρους τρομοκράτησης όλων των θεσμών στην Ελλάδα." *** Αυτό ξαναπέστο, Γιάννη μου. *** Ευτυχώς, σας στείλαμε στην μπουζού και ησυχάσαμε κάπως. *** Βεβαια, η μπουζού δεν είναι πηγάδα αλλά δεν βαριέσαι... *** Και το λίγο της γριάς καλό της κάνει. *** Λαγός: "Είδαμε τον όχλο να τρομοκρατεί και να απαιτεί επί πίνακι το κεφάλι 67 αθώων κατηγορουμένων." *** Ήταν αθώοι οι κατηγορούμενοι, Γιάννη μου; *** Ο Γονίδης τους αθώωσε ή ο Notis; *** Δεν λες πάλι καλά που δεν ικανοποιήθηκε η απαίτηση του όχλου και την σκαπουλάρατε με ένα απλό μπουζούριασμα; *** Εσείς γλιτώσατε το κεφάλι σας κι εμείς γλιτώσαμε την φασαρία να στήνουμε γκιλοτίνες στο Σύνταγμα, αν και χάσαμε το γλέντι. *** Εντάξει, δήμιο θα βρίσκαμε εύκολα. *** Θα τον κλείναμε με σύμβαση έργου και θα τον πληρώναμε με το κεφάλι. *** Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την Χρυσή Αυγή (...) τώρα, αν είναι ρατσιστές, δεν ξέρω. (Μάκης Βορίδης) - Η Χρυσή Αυγή, στην χειρότερη περίπτωση, κάνει αντιποίηση αρχής και ενίοτε πέφτει και καμμιά ψιλή. (Φαήλος Κρανιδιώτης) *** Βορβορίδης: "Η καταδίκη της Χρυσής Αυγής συνιστά πολιτική, νομική αλλά και προσωπική δικαίωση για έναν στενό πυρήνα ανθρώπων υπό τον Αντώνη Σαμαρά." *** Γι' αυτό μ' αρέσεις, Μάκη μου, επειδή τα λες τσεκουράτα. *** Μόνο που δεν τα λες όλα και πρέπει να μαντεύουμε ποιοι αποτελούσαν εκείνο τον στενό πυρήνα που
Ο μαλάκας της ημέρας
ανέφερες. *** Ήταν κι ο Μπαλτάκος μέσα στον πυρήνα; *** Και ο Φελλός ο Κρανιδιώτης, a ka Σκατήλος; *** Και ο Χρύσανθος ο Λαζαρίδης, που από Ρηγάς κατάντησε ακροδεξιός; *** Κι εκείνο το μπουμπούκι, ο Σταύρος ο Παπασταύρου; *** Και το Μουρούτι, που του χάιδευε τ' αρχίδια από την εποχή τής ΠολΑν; *** Έλα, πες μας, μη μας κρατάς σε αγωνία! *** Πες μας να μάθουμε σε ποιους οφείλουμε το ξεκλήρισμα της Χρυσής Αυγής! *** Έλα, πες, γιατί οι μόνοι για τους οποίους είμαστε σίγουροι είναι ο Θανούλης το κομμάντο, ο Κωλόχαρτος κι εσύ. *** Ο Νίκος Μιχαλολιάκος, που τον ξέρω από καιρό, μου είναι συμπαθής. (Γιάννης Λοβέρδος) - Το κενό μιας δημοσίας τάξεως για τους πολίτες έχει ήδη αρχίσει να καλύπτεται από τους ακτιβιστές της Χρυσής Αυγής. (Μιχάλης Κατσίγερας) *** Ματθαιόπουλος: "Μεγάλη τιμή και δικαίωση να βλέπεις τις Ιδέες σου να ενσαρκώνονται εν ζωή." *** Ενσαρκώνονται και οι ιδέες τώρα; *** Αγράμματος αλέρτ. *** Ιδεολόγος κι εσύ, Αρτέμη μου; *** Μάλιστα. *** Κι όταν λέμε "Ιδέες", με κεφαλαίο, τί εννοούμε; *** Την ενσωμάτωση της Βορείου Ηπείρου, την ανακατάληψη τής Πόλης ή την εμφάνιση ενός νέου Αδόλφου; *** Και ποιες ακριβώς απ' αυτές "ενσαρκώθηκαν" εν ζωή; *** Ματθαιόπουλος: "Είμαστε η εθνική αντίσταση, πολεμάμε για την Ελλάδα των ονείρων μας, προχωράμε με το κεφάλι ψηλά!" *** Αυτό έλειπε, Αρτέμη μου, να σκύψεις το κεφάλι κι εσύ! *** Εσύ πήδαγες αδιαμαρτύρητα τόσα χρόνια την Ουρανία και θα σκύψεις το κεφάλι λόγω μιας καταδίκης; *** Άσε που τώρα μπορεί και να την ξεφορτωθείς οριστικά. *** Τόσα χρόνια που θα μείνεις μέσα, όλο και κάτι ευχάριστο μπορεί να συμβεί. *** Π.χ. να βρει κάποιον πιο μαλάκα από σένα, να την πατήσει κανένα τριαξονικό κλπ. *** Εγώ ξέρω ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι πατριώτες και πασχίζουν για τον έλληνα... είπαν ότι υποστηρίζω την Χρυσή Αυγή… φυσικά και είμαι φασίστας! (Στηβ Γιατζόγλου) - Μου αρέσει ο τσαμπουκάς της Χρυσής Αυγής. (Πέτρος Γαϊτάνος) *** Μήπως μάθαμε πώς σχολίασε η Αφρούλα την δικαστική απόφαση; *** Λατινοπούλου: "Ιστορική μέρα για τη δημοκρατία και τη δικαιοσύνη στη χώρα μας." *** Και συ, τέκνον Βρούτε; *** Στο χρυσαυγήτικο σχολείο έμαθες πολιτική προπαίδεια, το ξέχασες; *** Λατινοπούλου: "Το να πηγαίνει ο Τσίπρας παρέα με τους βουλευτές του έξω από τα δικαστήρια, δείχνει πως δεν έχει συναίσθηση του θεσμικού του ρόλου." *** Αφρούλα, με μπέρδεψες. *** Κατά την γνώμη σου, πού όφειλε να πάει; *** Θεσμικά πάντα, έτσι; *** Λατινοπούλου: "Εδώ γράφω για μια συγκεκριμένη απόφαση... ούτε για την Μαρφίν ούτε για την ασυλία του ΚΚΕ." *** Μωρή Αφρούλα, θα τα βάλεις και με τον Εθνάρχη τώρα, επειδή νομιμοποίησε το ΚΚΕ; *** Βρε σούργελο, μιλάνε ποτέ για "ασυλία" ενός κόμματος
... και στον Κορυδαλλό επιστρέφει, Μάκη μου!
με πάνω από εκατό χρόνια ιστορία, που επιμένει να κρατάει τα όπλα παρά πόδα; *** Εγκληματική οργάνωση δεν τους έχουν βγάλει... τους ταλαιπωρούν και τους σέρνουν σε μια δίκη, κρατώντας τους όμηρους. (Κωνσταντίνος Μπογδάνος) - Βρείτε τρόπο να μη σας πιάνουν στο στόμα τους. (Άρης Πορτοσάλτε, συμβουλή προς Κασιδιάρη) *** Μπογνάνος: "Την καταδίκη την περιμέναμε." *** Ακριβώς, Κωνσταντίνε μου. *** Αφού το παιχνίδι ήταν στημένο, πώς θα μπορούσε να γίνει αλλιώς; *** Λες να ξεχάσαμε ότι κατάντησαν ένα ράκος τον Ρουπακιά οι αλήτες, την ώρα που είχαν λυτή την μάνα τού Φύσσα; *** Μπογνάνος: "Το καθολικό ξεγύμνωμα του ΣυΡιζΑ ως προς το πόσο υπέθαλψε την Χρυσή Αυγή, έρχεται ως επί πλέον δικαίωση." *** Τειπεστώρα, ρε μεγάλε; *** Εννοείς ότι ο ΣυΡιζΑ ήθελε την Χρυσή Αυγή έξω για να κόβει ψήφους από την ΝουΔου; *** Ω, ρε πούστη μου, τι γίνεται! *** Μόνο που μπερδεύτηκα πάλι, Κωνσταντίνε μου. *** Δηλαδή, τώρα που διαλύθηκε η Χρυσή Αυγή, εκείνοι που την ψηφίζανε θα ψηφίζουν ΝουΔου; *** Παναπεί, στηρίζετε ως κόμμα την εξουσία σας στις ψήφους των φασιστών και των οπαδών μιας εγκληματικής ναζιστικής οργάνωσης; *** Προσωπικά το αποκλείω, βέβαια... αλλά... *** Εξήγησέ μου, Κωνσταντίνε μου, τί δεν καταλαβαίνω ο βλάκας; *** Δεν με τρόμαξε που ο κόσμος ψήφισε Χρυσή Αυγή... γιατί να με τρομάξει; (Σάκης Ρουβάς) - Βεβαίως συνεργασία και με την Χρυσή Αυγή (...) η Χρυσή Αυγή δεν είναι απειλή για την δημοκρατία. (Βύρων Πολύδωρας) *** Ρουβάς: "Ο Πολάκης είπε ψέματα από το βήμα της βουλής, ισχυριζόμενος ότι συνέπλευσα με την Χρυσή Αυγή." *** Έλα τώρα, βρε Σάκη μου, λες και δεν ξέρουμε τι ψεύτες είναι όλοι οι αριστεροί! *** Και τι είπε ακριβώς; *** Α, διάβασε κάποιες δηλώσεις που εσύ ο ίδιος είχες κάνει σε μια εκπομπή τού Θέμου του κομιστή. *** Μα τότε, ποιο ψέμα είπε ο Πολάκης; *** Βρε χαζοχαρούμενο, άσε τις πολιτικές κόντρες και τράβα φτιάξε μια μακαρονάδα μπολοναίζ, που την πετυχαίνεις κιόλας. *** Ρε τον Σάκη, που την είδε αντίφα στα ξαφνικά! *** Αγόρι μου, αντίφα και πετ τής Μαριάννας δεν κολλάνε ούτε με Ούχου. *** Ρουβάς: "Αν δεν ανακαλέσει, θα ασκήσω όλα τα νόμιμα δικαιώματά μου." *** Βλέπεις γιατί σε λέω χαζοχαρούμενο; *** Εκτίθεσαι χωρίς λόγο. *** Και ο Πολάκης δεν θα ανακαλέσει και εσύ θα του κλάσεις μια μάντρα. *** Καλύτερα, άντε πιες μια κοκακόλα, να ρευτείς και να ξεθυμάνεις. *** Σε ποια δημοκρατία ένα κόμμα του 10-15% υβρίζεται καθημερινά από όλους, χωρίς να του δίνεται βήμα να απαντήσει; (Σταμάτης Σπανουδάκης) - Νέα Δημοκρατία και Χρυσή Αυγή είναι αδελφά κόμματα (Πανίκας Ψωμιάδης) *** Ουρανία: "Τα προφίλ των γονιών μου στο τουίττερ ανεστάλησαν για κάποιον λόγο." *** Πού να σου εξηγώ τώρα, παιδί μου. *** Αθώο μου παιδί εσύ... *** Μιχαλόλιας (αδελφός
Στο μεταξύ, κάπου στο Ηράκλειο...
και δικηγόρος Μιχαλολέρα): "Οι ΛΟΑΤΚΙ, οι συριζαίοι, ο Ανταρσύα και οι αναρχικοί είναι αυτοί που καταδίκασαν την Χρυσή Αυγή". *** Έτσι είναι, Τάκη μου. *** Ακριβώς όπως οι εβραίοι, οι γύφτοι και οι κομμουνιστές έρριξαν τον Αδόλφο και τις ιδέες του στον βόθρο της Ιστορίας. *** Από προβοκάτσια έπεσαν όλοι και όχι επειδή η βρομιά τους βγήκε στον αφρό, με αποτέλεσμα να τους πάρουν όλοι χαμπάρι. *** Μπογνάνος: "Σαν σήμερα πεθαίνει ο σαδιστής, αρχιρατσιστής, ακραία ομοφοβικός και βασανιστής ζώων (αλλά κομμουνιστής, άρα όλα καλά) Τσε... γκρεμίστε τα είδωλα." *** Μέσα στο πνεύμα των ημερών το καραφλό πιγκάλ! *** Κωνσταντίνε μου, μην ανησυχείς κι εσένα δεν θα σε σύρει κανείς σε δίκη. *** Μια κι έξω θα σου ανοίξουν την καράφλα κάποια μέρα. *** Η Χρυσή Αυγή, από τα εκατό που θα πει, μπορεί τα δέκα να είναι καλά. (Νίκος Βέρτης) - Δεν υπάρχουν έλληνες ναζί, υπάρχουν έλληνες εθνικοσοσιαλιστές. (Τάκης Μίχας) *** Όχι, ρε Θανάση, δεν γκρινιάζω. *** Και με την απόφαση χάρηκα και το κρασάκι μου στην υγειά ή στην μνήμη, αναλόγως, όσων κυνηγήθηκαν από τους χρυσοναζί το ήπια και το άχτι μου το έβγαλα, όπως βλέπεις. *** Μόνο που με σβερκώνει να βλέπω ακροδεξιούς, φιλελέρες, φασιστόμουτρα και καθοίκια κάθε λογής να συμμετέχουν στους πανηγυρισμούς. *** Πώς γίνανε ξαφνικά αντιφασίστες όλοι αυτοί, ρε συ; *** Όπως γίνανε πατριώτες μετά την κατοχή οι μαυραγορίτες, οι δωσίλογοι και όλα τα καθάρματα που συνεργάστηκαν με τους κατακτητές; *** Ή όπως γίνανε αντιστασιακοί μετά το '74 όλα τα σκατά που ύμνησαν ή ακόμη και τακιμιάσανε με την χούντα; *** Μήπως θες να σου θυμίσω την ερώτηση του Πουλικάκου στον Πρετεντέρη το 2013, όταν ο δεύτερος είπε πως η Χρυσή Αυγή δεν είναι πλέον μια περιθωριακή οργάνωση του 0,5% αλλά κοινοβουλευτικό κόμμα του 7%; *** Πουλικάκος: "Ποιός τους βόηθησε να πάνε από το 0,5% στο 7%;... εσείς ο ό ίδιος δεν τους καλούσατε στις εκομπές σας το '95 και το '96;". *** Εμένα η Χρυσή Αυγή μού φέρεται με το σεις και με το σας. (Ντόρα Μπακογιάννη) - Καλύτερα να γίνει ο γιος μου χρυσαυγήτης παρά συριζαίος και κομμουνιστής. (Σπυρίδων-Άδωνις Γεωργιάδης) *** Σπάνια τούτο το κείμενο είναι μονοθεματικό και σήμερα είναι μια από αυτές τις ελάχιστες περιπτώσεις. *** Την ώρα που πανηγυρίζουν ακόμη κι εκείνοι που χαριεντίζονταν στο παρελθόν με τους χρυσαυγήτες από την βουλή μέχρι το Καστελλόρριζο, το ιστολόγιο εκτίμησε ότι πρέπει να θυμηθούμε την στάση μερικών από δαύτους απέναντι στους εγκληματίες ναζί. *** Και να σημειώσει ότι η δικαστική απόφαση εξαφάνισε μόνο την Χρυσή Αυγή. *** Δεν εξαφάνισε ούτε τον ρατσισμό ούτε την μισαλλοδοξία ούτε την ακροδεξιά ρητορεία ούτε -πολύ περισσότερο- τον φασισμό. *** Ο φασισμός δεν πεθαίνει στις δικαστικές αίθουσες. *** Θα πεθάνει μόνο αν ο λαός τον τσακίσει στον δρόμο. *** Επειδή όλοι γερνάμε κάποτε, έτσι ούτε ο Σταλλόνε θα μπορούσε να το παίζει ισοβίως Ρόκυ και Ράμπο ούτε ο Γουίλλις θα μπορούσε να είναι ες αεί πολύ σκληρός για να πεθάνει. *** Έτσι, κάποια στιγμή μαζεύτηκαν κάμποσοι γεροντόμαγκες του σινεμά και το 2010 βγήκε στο πανί η πρώτη ταινία τής σειράς "Οι αναλώσιμοι", η οποία έχει φτάσει ήδη
Ευτυχισμένα χρόνια
στο νούμερο τέσσερα. *** Τώρα πώς έφτασε εκεί και ποιοι βλαμμένοι πληρώνουν για να δουν τέτοια αποπλύματα, μη με ρωτάτε. *** Πάντως, το 2012, στο δεύτερο επεισόδιο, κοντά σε όλα τα κουρασμένα παλληκάρια (Συλβέστερ Σταλλόνε, Μπρους Γουίλλις, Άρνολντ Σβατζενέγκερ, Τζέισον Στέιθαμ, Ντολφ Λούντγκρεν, Μίκυ Ρουρκ, Τσακ Νόρρις κλπ) προστέθηκε κι αυτό που βλέπετε ως μπούλη στην πρώτη φωτογραφία. *** Όσο κι αν δεν σας γεμίζει το μάτι, ο εν λόγω μπούλης ασχολήθηκε με τις πολεμικές τέχνες και έγινε Μίστερ Βέλγιο στο μπόντυ-μπίλντινγκ, ώσπου αποφάσισε να γίνει ηθοποιός. *** Στα 35 χρόνια της ως τώρα καρριέρας του, ο Ζαν Κλωντ βαν Νταμ (ναι, αυτός είναι ο μπούλης!) έχει προλάβει να γυρίσει καμμιά εξηνταριά ταινίες, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν σχεδόν στο σύνολό τους ως σκουπίδια αλλά τον έκαναν και διάσημο και πλούσιο. *** Στην τελευταία σημερινή φωτογραφία, Λούντγκρεν, Σταλλόνε, Σβαρτζενέγκερ και βαν Νταμ ποζάρουν γελαστοί στην πρεμιέρα τού "Οι αναλώσιμοι - 2", μια ταινία που, βεβαίως, δεν υπάρχει λόγος να δείτε. *** Μπορεί το 2012 να πήγε καλά για τα εν λόγω παλληκάρια αλλά οι φίλοι τής μουσικής θρήνησαν τον θάνατο της Γουίτνεϋ Χιούστον, του Λούτσιο Ντάλλα και του μεγάλου Ντέιβ Μπρούμπεκ. *** Όταν το 1959 ο Μπρούμπεκ αποφάσισε να γράψει μουσική με μέτρο 5/4, πολλοί τον κοίταξαν με συμπάθεια και κούνησαν το κεφάλι. *** Κι όμως, ο Μπρούμπεκ τόλμησε, κόλλησε στην μούρη των κριτικών μια μούτζα και έβγαλε το περίφημο "Take five" (εννοώντας: "όρσε πέντε" τέταρτα), το οποίο έμελλε να γίνει το πρώτο τζαζ σινγκλ που θα ξεπερνούσε σε πωλήσεις το ένα εκατομμύριο αντίτυπα, έχοντας φτάσει ως σήμερα σχεδόν τα διπλά. *** Λένε πως η καλύτερη εκτέλεση αυτού του κομματιού έγινε στο κοντσέρτο που δόθηκε το 1963 στο Κάρνεγκι Χωλ της Νέας Υόρκης και με το λάιβ εκείνης της βραδιάς, το "The Dave Brubeck Quartet at Carnegie Hall", λέω να σας αφήσω σήμερα. *** Την εποχή που σπούδαζα με 4.000 δραχμές τον μήνα (νοίκι, φαΐ, τσιγάρα... όλα!), το εν λόγω διπλό άλμπουμ εισαγωγής μού κόστισε 1.965 δραχμές (έχει ακόμη πάνω το αυτοκόλλητο με την τιμή!). *** Το "Take five" είναι το δωδέκατο και τελευταίο κομμάτι αλλά δεν με πειράζει καθόλου να περιμένω κάπου μιάμιση ώρα ώσπου να φτάσει η σειρά του! *** Να περάσετε ένα πολύ-πολύ όμορφο σαββατοκύριακο και να θυμάστε πάντα ότι... *** ... ο φασισμός δεν θα πεθάνει μόνος! *** Τσακίστε τον! *** Αλύπητα! *** Παντού! *** Γεια-χαρά! ***

59 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα!

Επισημαίνω απλώς για όσους κι όσες δεν το είδαν ακόμα:

https://www.rizospastis.gr/story.do?id=10963196 .

Καλό Σαββατοκύριακο σ’ όλους κι όλες,

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

Αγρυπνε πατάω και βγάζει μη αποδεκτή αίτηση. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

@ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Μάλλον συμπεριλαμβάνεις κατά λάθος στη διεύθυνση του συνδέσμου και την τελευταία τελεία῝ δοκίμασε άλλη μια φορά χωρίς την τελεία. Ο σύνδεσμος οδηγεί σε εμπεριστατωμένο άρθρο του σημερινού «Ριζοσπάστη» για την παρακαταθήκη του ΕΑΜ: Κατανοώντας το ΕΑΜ ως παρακαταθήκη, όχι ως «πτώμα» του Κώστα Σκολαρίκου.

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

Αγρυπνος. Σε ευχαριστώ για την παραπομπή. Το διάβασα το άρθρο του συντρόφου και δεν έχω καμία διαφωνία συμφωνώ απόλυτα. Το περιγράφω όπως το καταλαβαίνω και όπου διαφωνείς ακούω πρόθυμα την κριτική σου. Κρατάμε σαν παρακαταθήκη τους στόχους πάλης που έβαζε το ΕΑΜ με αυτούς συσπειρώσαμε την πλειοψηφία του λαού. Για να μην εγκλωβιστούμε στον καπιταλισμό στο μέλλον η μόνη διόρθωση που χρειάζεται είναι να γίνει σαν Κοινωνική Συμμαχία έχοντας τους ίδιους στόχους πάλης ακόμα και τους ίδιους ΕΛΙΓΜΟΥΣ σε ΣΜΑ ΛΙΒΑΝΟ ΚΑΖΕΡΤΑ. Ετσι έχουμε την δυνατότητα όταν έρθει η ώρα να διεκδικήσουμε την εξουσία ...ΟΚΤΩΒΡΗΣ 1944.... χωρίς να μπορεί να μας εγκλωβίσει κανείς στον καπιταλισμό. ΕΘΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΝΑΙ Εργατών Αυτοαπασχολούμενων και Φτωχών αγροτών. Ετσι μπορώ να το καταλάβω έτσι το περιγράφω πάντα έστω και αν με έχεις παρεξηγήσει.. ΕΑΜ λοιπόν Κοινωνική Συμμαχία και όχι ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ. Σε ακούω με χαρά Αγρυπνε. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

@ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Αδυνατώ αυτή τη στιγμή για λόγους ανεξάρτητους από τη θέλησή μου να σχολιάσω στο απαραίτητο κι επιβαλλόμενο εύρος και βάθος το πώς προσλαμβάνεις το συγκεκριμένο άρθρο, καθώς μου ζητάς. Πάντως για ορεκτικό σού παραθέτω κάτι που θεωρώ πάντα επίκαιρο από τον Λένιν (δες: Β. Ι. Λένιν, Το 5ο Συνέδριο του ΣΔΕΚΡ 30 του Απρίλη–19 του Μάη (13 του Μάη–1 του Ιούνη) 1907: 6. Λόγος πάνω στην Έκθεση για τη δράση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Δούμας 8 (21) του Μάη 1907, στο: Β. Ι. Λένιν, Άπαντα, Τόμος 15, Φλεβάρης–Ιούνης 1907, Εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή», Αθήνα, σελ. 340–341) μαζί με δυο δικές μου επεξηγηματικές σημειώσεις.

Θεωρώ ότι και οι διαπραγματεύσεις με τους ναρόντοβτσι* δεν είναι τίποτε άλλο παρά εξ ίσου μάταιες προσπάθειες του οπορτουνισμού. Η υπεράσπισή τους με την προσφυγή στον Μπέμπελ**, είναι πολύ αδύνατη. Ο Μπέμπελ, λένε, είπε: αν το συμφέρον της υπόθεσης το απαιτήσει, θα συνάψουμε σχέσεις ακόμα και με τη γιαγιά του διαβόλου. Ο Μπέμπελ έχει δίκιο, σύντροφοι: αν το συμφέρον της υπόθεσης το απαιτήσει, τότε, φυσικά, μπορείς να συνάψεις σχέσεις ακόμα και με τη γιαγιά του διαβόλου. Για ποια όμως υπόθεση αποδείχτηκαν απαραίτητες οι σχέσεις σας με τους ναρόντοβτσι; Για καμιά. Το όφελος απ’ αυτές είναι μηδέν. Βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο Μπέμπελ τα είπε καλά, εσείς όμως τον καταλάβατε άσχημα.

* «Ναρόντοβτσι» (εθνικοί-δημοκράτες) ― αντεπαναστατικό εθνικιστικό κόμμα της πολωνικής αστικής τάξης. Δημιουργήθηκε το 1897. Την περίοδο της επανάστασης του 1905–1907 οι «ναρόντοβτσι» έγιναν το βασικό κόμμα της Πολωνικής αντεπανάστασης, κόμμα των «πολωνών μαυροεκανταρχιτών» (Λένιν).

** Μπέμπελ (Bebel), Άουγκουστ (1840–1913) — ένας από τους πιο επιφανείς παράγοντες της γερμανικής σοσιαλδημοκρατίας και της 2ης Διεθνούς, εργάτης τορναδόρος. Πολέμησε το ρεφορμισμό και τον αναθεωρητισμό στις γραμμές της γερμανικής σοσιαλδημοκρατίας, αν και στην τελευταία περίοδο της δράσης του έκανε μια σειρά λάθη κεντριστικού χαρακτήρα. Οι λόγοι του ενάντια στο ρεφορμισμό και τον αναθεωρητισμό ήταν «υπόδειγμα υπεράσπισης των μαρξιστικών απόψεων και πάλης για τον πραγματικά σοσιαλιστικό χαρακτήρα του εργατικού κόμματος» (Λένιν).

Αυτά προς το παρόν και βλέπουμε.

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

Αγρυπνος. Καταρχήν περαστικά με όλη μου την καρδιά σε ότι πρόβλημα υγείας έχεις. Δεν έχω καμία διαφωνία για οποιοδήποτε ΕΛΙΓΜΟ που για να είναι τέτοιος πρέπει πάντα το σχήμα να είναι κοινωνική συμμαχία. Αν τα Λαικά Μέτωπα δεν είχαν μετατραπεί σε πολιτικούς σχηματισμούς δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα δεν θα είχαν μετατραπεί σε Στρατηγική. Η Αποφάσεις του Κόμματος μετά το 1991.. λένε πως τα Λαικά μέτωπα δεν δικαιώθηκαν πουθενά και πως στην Αν.Ευρώπη το 1945 ήταν ο Κόκκινος Στρατός που απόσπασε τις χώρες απο τον Καπιταλισμό. Δεν βλέπω άλλο λόγο στο γιατί δεν έπνιξαν τα πάντα στο αίμα ...ΝΑΓΚΙ ΚΟΣΤΟΒ... κ.α όπως έγινε το 1918 20 με τις Επαναστάσεις. Αυτά που έγιναν σε Ουγγαρία με ...ΝΑΓΚΙ.... κ.α το 1956... στην ΟΥΓΓΑΡΙΑ κ.α νομίζω μιλάνε απο μόνα τους. Αστικοδημοκρατική Επανάσταση στην χώρα μας έγινε το 1821... μαζί και εθνικοαπελευθερωτική και απο το 1912.... Στο ιμπεριαλιστικό στάδιο. Αποικίες και εξαρτημένες χώρες υπήρχαν αλλά όχι στην Ευρώπη. Σήμερα είναι στο Ιμπεριαλιστικό στάδιο σχεδόν παγκόσμια. Σε ευχαριστώ για τον διάλογο μη βιαστείς να απαντήσεις πρώτα η υγεία σου δεν υπάρχει παρεξήγηση. Καλό Σααββατοκύριακο επέτρεψε μου να σε πω σύντροφο αν θέλεις. Τα λέμε ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Βρε, βρε!!
Που ήτανε κρυμμένοι;;!!
Δε λέω για τα μπογδανο-μπαμπη-πορτοσάλταρισμένο-μπουμπούκο-τζημερο-λοβέρδια και συναφείς Λοιπές Δημοκρατικές Δυνάμεις!!!
Λέω για τούτα εδώ τα "πολιτιστικά" γκεσέμια:
Γιάννης Πλούταρχος!
Γιάννης Μπέζος!
Ελεονώρα Μελέτη!
Σταμάτης Γονίδης!
Νότης Σφακιανάκης!
Μιχάλης Κατσίγερας! (αιωνία του η μνήμη, αν πρόκειται για τον "Φιλίστορα")
Στηβ Γιατζόγλου!
Πέτρος Γαϊτάνος!
Σάκης Ρουβάς!
Σταμάτης Σπανουδάκης!
Νίκος Βέρτης!

...βρε τα λουλούδια του μπαξέ!!!!!

Ανώνυμος είπε...

https://www.902.gr/eidisi/politiki/238937/den-xehname-aytoys-poy-xeplenoyn-toys-nazi... Ο Ακροδεξιός Καμένος ο Φασίστας Κασιδιάρης και αριστεροί βουλευτές αγκαλιασμένοι στο Καστελόριζο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

teddygr είπε...

@ Σεχτάρ

Χωρίς "αν". Ο Μιχάλης Κατσίγερας ήταν ο "Φιλίστωρ" της Καθημερινής.

Επί λέξει, το απόσπασμα από το άρθρο του (11/05/2011) έχει ως εξής:

"θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι το κενό μιας δημοσίας τάξεως για όλους τους πολίτες έχει ήδη αρχίσει να καλύπτεται στις μαύρες περιοχές των Αθηνών από τους ακτιβιστές της «Χρυσής Αυγής» κατά τον τρόπο τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον χαρακτήρα του πολιτεύματος. Και πληθαίνουν οι πολίτες που ζητούν την αρωγή τους. Ίσως να κάνουν λάθος. Έτσι και αλλιώς όμως, στις γειτονιές μας, η πολιτεία δεν προστατεύει τους πολίτες της. Όλοι εκεί, ζούμε εκτός πολιτεύματος."

Προσοχή στο "Ίσως να κάνουν λάθος" και στο "όμως" που ακολουθεί. Δεν σου θυμίζει το "εγώ δεν είμαι φασίστας/ρατσιστής αλλά...";

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

@teddy, ..."δεν είμαι φασίστας/ρατσιστής κλπ, άλλα... όχι και πως μου κακοπάει!"
Οπως λέει ο Αγρυπνος, "ο αποθανών δεδικαίωτε ανθ' ων έπραξεν".
Βαρύ χώμα να τους σκεπάσει όλους αυτουνούς. Και damnatio memoriae.
Οχι, δεν είναι έτσι ο Ανθρωπος!
«Ὡς χαρίεν ἔστ' ἄνθρωπος, ὅταν ἄνθρωπος ᾖ»
Για τις ψυχές, που γυρεύουνε δικαίωση.

----------------------------------------------------

Πάνο,
Αύγουστος Μπέμπελ:
"Τι βλακεία είπα και χειροκροτάνε αυτοί οι ηλίθιοι;!"
Ηταν στην Μπούντεστακ (;) και ρώτησε, καταφανώς συγχυσμένος, τον διπλανό του Λήμπκνεχτ (μάλλον πατέρα αυτού, που ξέρουμε), όταν είδε κάποιους βουλευτές, μάλλον του Μπίσμαρκ, να τον χειροκροτάνε μετά από ομιλία του.
Αμα το ταξικό το έχεις στα γονίδιά σου....
Εργάτης/τορναδόρος. Τελεία.

Ανώνυμος είπε...

Σεχτάρ. Είπαμε πρέπει να φοράμε πάντα τα ταξικά γυαλιά μας. Δυστυχώς δεν ίσχυε πάντα... Ορισμένες φορές ...είχαν θαμπώσει... Θα αγοράσω το καινούργιο βιβλίο για το 1821 είναι πολύ καλό. Δένει με 2ο και 1ο Δοκίμιο 1918 1968 και σίγουρα ...με τα υπόλοιπα που έρχονται.... 400 σελίδες η 40 της Αλέκας. Εθνικοαπελευθερωτική αλλά και αστική.. που σημαίνει τα αστικοδημοκρατικά ζητήματα λύθηκαν το 1830 με την εγκαθίδρυση του καπιταλισμού άσχετα με το πότε εδραιώθηκε. Ετσι λοιπόν το 1912... στο Ιμπεριαλιστικό στάδιο. Οσα μπράβο και να πω για την ηγεσία του ΚΚΕ μετά το 1991... είναι λίγο. Και βέβαια δεν μηδενίζω τίποτα απο όσα και όσους βοήθησαν να φρενάρουμε... λίγο πριν την άβυσσο του 1991... Συμφωνείς... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://iskra.gr/%cf%86%cf%8c%cf%81%ce%bf%cf%85%ce%bc-%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%bf%ce%ba%cf%81%ce%b1%cf%84%ce%af%ce%b1%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%b1%ce%ba%cf%81%ce%bf%ce%b4%ce%b5%ce%be%ce%b9%ce%bf/ Το ΚΚΕ πραγματικά έκανε καταγγελία για τον δήμαρχο Αθήνας που κάλεσε τον Γκουαιδό για όσα έχει κάνει σε βάρος του λαού της Βενεζουέλας σαν Σύμμαχος των ΗΠΑ στην χώρα. Αυτό δεν ταυτίζει σε τίποτα το ΚΚΕ με την Αστική κυβέρνηση Τσάβες Μαδούρο που εκπροσωπεί το τμήμα της αστικής τάξης που θέλει για συμμάχους τους Ιμπεριαλιστές ΡΩΣΙΑΣ ΚΙΝΑΣ ΙΡΑΝ κ.α. Φυσιολογική η Αθλιότητα απο τους Λαφαζάνηδες που είναι τα φερέφωνα των Ανατολικών Ιμπεριαλιστών στην χώρα. Το ΚΚΕ είναι δίπλα στον λαό και τους Κομμουνιστές στην Βενεζουέλα που μέσα απο την Κοινωνική συμμαχία πρέπει να παλέψουν για έξοδο απο κάθε ιμπεριαλιστικό καπιταλιστικό οργανισμό με κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής και ξήλωμα του καπιταλιστικού κέρδους. Αυτά λέει το ΚΚΕ και όχι τις Αθλιότητες που προσπαθούν να χρεώσουν οι Λαφαζάνηδες. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.ergatikosagwnas.gr/arthra/politiki/2495-laos-enomenos-pote-nikimenos..... Τσούζει αφάνταστα. Η Αστική τάξη τους έχει κάνει άλογα... Τρέχουν χοροπηδάνε και Σκούζουν. Ζόρια μεγάλα ζόρια η δημιουργία του νέου οπορτουνιστικού αναχώματος. Οι Μαλακίες Ψόφησαν το 1991.... ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ. ΤΑΞΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΤΑΞΗ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

@ Σεχτάρ ο Τρομερός

Ηλία, καλησπέρα.

Μερικές αναγκαίες διευκρινίσεις.

Το «Ο αποθανών δεδικαίωται ανθ’ ων αγαθών έπραξε» δεν είναι δικό μου, ούτε στη βραχεία (κι όχι αυθεντική) ούτε στη διευρυμένη μορφή του. Εξηγούμαι. Η αυθεντική του μορφή προέρχεται από την «Προς Ρωμαίους» επιστολή του απόστολου Παύλου (Ϛ΄ (ΣΤ΄) 7) κι έχει ως εξής: ὁ γὰρ ἀποθανὼν δεδικαίωται ἀπὸ τῆς ἁμαρτίας που στη βραχεία μορφή έγινε όπως κατά κανόνα ακούγεται και γράφεται, ο αποθανών δεδικαίωται, δηλαδή. Η βραχεία όμως αυτή μορφή εκτός συμφραζομένων και αποκομμένη από ό,τι λέει ολόκληρο το έκτο κεφάλαιο της επιστολής είναι παραπλανητική ως προς τη σημασία που θέλει να της δώσει ο Παύλος, αρκεί μια ματιά στο κείμενο για να το καταλάβει κανείς. Αυτό το ήξερε ο Δημήτρης Μυράτ που εκτός από εξαιρετικός ηθοποιός ήταν και άριστος γνώστης της ελληνικής σ’ όλες τις περιόδους της ιστορίας της εξ ου και απαντώντας το 1989 ή το 1990 σε συνέντευξή του στο «Ριζοσπάστη» (εκεί είχε αναφερθεί και στις ακριβές συνθήκες του θανάτου της Ελένης Παπαδάκη) σε μια ερώτηση του δημοσιογράφου που του είπε το «ο αποθανών δεδικαίωται», τον διόρθωσε και του είπε πως το σωστό θα ήταν «ο αποθανών δεδικαίωται ανθ’ ων αγαθών έπραξε», διεύρυνε δηλαδή τη βραχεία μορφή κατά το γενικότερο νόημα των συμφραζομένων. Από κει το πήρα κι εγώ και το «τσιτάρω» από μνήμης, γιατί, δυστυχώς, δεν έχω κατορθώσει να βρω το σχετικό φύλλο του «Ρ».

Δεν ξέρω πού και πότε ο Μπέμπελ είπε το «Τι βλακεία είπα και χειροκροτάνε αυτοί οι ηλίθιοι;!», γιατί δεν μπόρεσα παρά τις προσπάθειές μου να το εντοπίσω. Πάντως θα το είπε σε κάθε περίπτωση στο Ράιχσταγκ (Reichstag, Αυτοκρατορική Βουλή) κι όχι στο Μπούντεσταγκ (Bundestag, Ομοσπονδιακή Βουλή) που υφίσταται από τις 7/9/1949 (ο Μπέμπελ αποβίωσε το 1913). Εν πάση περιπτώσει ο πρώτος ιστορικά που είπε κάτι τέτοιο ήταν ο αρχαίος Αθηναίος στρατηγός Φωκίωνας: ἐπεὶ δὲ λέγων ποτὲ γνώμην πρὸς τὸν δῆμον εὐδοκίμει, καὶ πάντας ὁμαλῶς ἑώρα τὸν λόγον ἀποδεχομένους, ἐπιστραφεὶς πρὸς τοὺς φίλους εἶπεν· «οὐ δήπου τι κακὸν λέγων ἐμαυτὸν λέληθα;» (Πλουτάρχου Βίοι Παράλληλοι, Φωκίων Η΄ 5).

Το ωραιότατο Ὡς χαρίεν ἔστ’ ἄνθρωπος, ὅταν ἄνθρωπος ᾖ είναι βέβαια απόσπασμα (υπ. αρ. 707 στην έκδοση Kassel-Austin ή υπ. αρ. 484 στην έκδοση Koerte) από χαμένη κωμωδία του αγαπημένου μου κωμωδιογράφου Μενάνδρου και χάρηκα πολύ που το παράθεσες.

Καλό βράδυ και καλή βδομάδα!

Άγρυπνος

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Αγρυπνε, όσο βοηθάει η μνήμη μου γράφω τώρα, λόγω και έλλειψης χρόνου, και από ό,τι βλέπω δεν πέφτω και πολύ έξω. Ευχαριστώ πάντως για τις διευκρινίσεις σου, πάντα είναι χρήσιμες και επακριβείς.
Για τον Μπέμπελ, ισχύει το ίδιο. Τότε που το διάβασα με εντυπωσίασε και γι αυτό "χαράκτηκε" στη μνήμη μου. Το μόνο, που μπορώ τώρα να πω με σιγουριά είναι πως κάπου το είχα διαβάσει. Μακάρι να θυμόμουν και που.

Ανώνυμος είπε...

https://gkagkarin.blogspot.com/2020/10/blog-post_800.html ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.ergatikosagwnas.gr/arthra/ergatika/2496-to-syndikalistiko-kinima-na-organosei-tin-antepithesi-tou Το τσιράκι των εφοπλιστών Νταλακογεώργος σε δράση στην υπηρεσία τους όπως κάνει πάντα. Μας καλεί να μη ρίχνουμε ...άσφαιρα πυρά... και να συνεργαστούμε με τις άλλες ...ταξικές δυνάμεις..... Ας αλλάξει πλευρό και χέρι γιατί πιάστηκε. Οποιος θέλει Ταξική ενότητα οι Κομμουνιστές τον καλωσορίζουμε στο ΠΑΜΕ. Υπάρχει απο το 1999... και μπορεί να συμμετέχει όποιος θέλει χωρίς να χρειάζεται να είναι κομμουνιστής. Αγώνας λοιπόν για προσωρινά μέτρα ανακούφισης και η ιδεολογική πάλη και ζύμωση τα ξεκαθαρίζει όλα. Οι Κομμουνιστές δεν φοβόμαστε και την επιδιώκουμε. Οποιος έχει τα κότσια ΙΔΟΥ Η ΡΟΔΟΣ... ΤΑΞΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΤΑΞΗ ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Η καθήλωση στο κρεβάτι έχει τα κακά της, έχει και τα καλά της· στα τελευταία προσμετρώ και το ξεφύλλισμα διαβασμένων παλιά βιβλίων με υπογραμμίσεις στο κείμενο. Άλλοι καιροί, θα μου πείτε, άλλα ήθη· ίσως αλλά βρίσκει κανείς και χρήσιμα κι επίκαιρα πράγματα. Παραθέτω εξ αντιγραφής ένα κομμάτι που είχα υπογραμμίσει πριν από τριανταπέντε και βάλε χρόνια (νιος ήμουν και γέρασα…) κι ελπίζω να μην καταχρώμαι της πάντα ευγενικής φιλοξενίας του οικοδεσπότη μας Θοδωρή. Είναι ένα απόσπασμα από τον «Αριστερισμό» (Ο «αριστερισμός», παιδική αρρώστια του κομμουνισμού [Ιούνιος 1920]) του Λένιν (βλ. Β. Ι. Λένιν, Άπαντα, Τόμος 41 (Μάιος–Νοέμβριος 1920), Εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή», Αθήνα 1983, σελ. 58–59).

Ο καπιταλισμός δεν θα ήταν καπιταλισμός, αν το «καθαρό» προλεταριάτο δεν ήταν περιτριγυρισμένο από ένα σωρό εξαιρετικά πολύμορφους μεταβατικούς τύπους από τον προλετάριο ως το μισοπρολετάριο (εκείνον που κατά το μισό βγάζει το ψωμί του πουλώντας την εργατική του δύναμη), από το μισοπρολετάριο ως το μικροαγρότη (και το μικροβιοτέχνη, το χειροτέχνη, το μικρονοικοκύρη γενικά), από το μικρό ως το μεσαίο αγρότη κλπ.· αν μέσα στο ίδιο το προλεταριάτο δεν υπήρχαν διαιρέσεις σε περισσότερο και λιγότερο αναπτυγμένα στρώματα, διαιρέσεις τοπικές, επαγγελματικές, κάποτε θρησκευτικές κλπ. Και απ’ όλα αυτά απορρέει η ανυπέρθετη αναγκαιότητα, η απόλυτη αναγκαιότητα για την πρωτοπορία του προλεταριάτου, για το συνειδητό του κομμάτι, για το κομμουνιστικό του κόμμα, να καταφεύγει σε ελιγμούς, σε συμφωνίες, σε συμβιβασμούς με τις διάφορες ομάδες των προλετάριων, με τα διάφορα κόμματα των εργατών και των μικρονοικοκυραίων. Όλο το πρόβλημα είναι να ξέρεις να εφαρμόζεις αυτή την τακτική έτσι που να ανεβάζεις και όχι να χαμηλώνεις το γενικό επίπεδο της προλεταριακής συνειδητότητας, επαναστατικότητας και ικανότητας για τον αγώνα και τη νίκη. Πρέπει, ανάμεσα στ’ άλλα, να σημειωθεί ότι η νίκη των μπολσεβίκων ενάντια στους μενσεβίκους απαιτούσε όχι μόνο πριν την Οκτωβριανή Επανάσταση του 1917, αλλά και ύστερα απ’ αυτή, την εφαρμογή μιας τακτικής ελιγμών, συμφωνιών και συμβιβασμών, εννοείται τέτοιας εφαρμογής και τέτοιων ελιγμών, συμφωνιών και συμβιβασμών που διευκόλυναν, επιτάχυναν, σταθεροποιούσαν και ενίσχυαν τους μπολσεβίκους σε βάρος των μενσεβίκων. Οι μικροαστοί δημοκράτες (μαζί μ’ αυτούς και οι μενσεβίκοι) ταλαντεύονται αναπόφευκτα ανάμεσα στην αστική τάξη και στο προλεταριάτο, ανάμεσα στην αστική δημοκρατία και στο σοβιετικό καθεστώς, ανάμεσα στο ρεφορμισμό και στην επαναστατικότητα, ανάμεσα στο φιλεργατισμό και στο φόβο της δικτατορίας του προλεταριάτου κλπ. Η σωστή τακτική των κομμουνιστών πρέπει να συνίσταται στο να εκμεταλλεύονται αυτές τις ταλαντεύσεις και όχι να τις αγνοούν· η εκμετάλλευσή τους απαιτεί υποχωρήσεις απέναντι στα στοιχεία εκείνα που προσανατολίζονται, από τη στιγμή και στο μέτρο που προσανατολίζονται, προς το προλεταριάτο, παράλληλα με τον αγώνα ενάντια σε εκείνους που προσανατολίζονται προς την αστική τάξη. Το αποτέλεσμα της εφαρμογής της σωστής τακτικής είναι ότι ο μενσεβικισμός αποσυντίθετο και αποσυντίθεται όλο και περισσότερο στη χώρα μας με την απομόνωση των αρχηγών που επιμένουν στον οπορτουνισμό τους και με το πέρασμα στο στρατόπεδό μας των καλύτερων εργατών, των καλύτερων στοιχείων από τη μικροαστική δημοκρατία. Αυτό είναι μια μακροχρόνια διαδικασία και με εσπευσμένες «αποφάσεις»: «κανένας συμβιβασμός, κανένας ελιγμός», μόνο να ζημιώσει μπορεί κανείς το έργο της ενίσχυσης της επιρροής του επαναστατικού προλεταριάτου και της αύξησης των δυνάμεών του.

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

Αγρυπνος. Απόλυτα σωστός ο ΛΕΝΙΝ και εσύ όπως τα λες και δεν είχα ούτε έχω καμία διαφωνία. Είμαι με το ΚΚΕ απο το 1978. Εγω λέω το εξής. Σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να κάνεις ΕΛΙΓΜΟ και να μην εγκλωβιστείς στον καπιταλισμό όταν το σχήμα πάρει την μορφή πολιτικού μετώπου. Στην πορεία θα φουντώσει ο οπορτουνισμός μέσα στο κόμμα και θα εγκλωβιστείς στο καπιταλιστικό σύστημα. Δεν έχω παράδειγμα διεθνώς που να έγινε κάτι διαφορετικό απο αυτό που λέω. Οσο για την χώρα μας νομίζω δεν χρειάζεται να περιγράψω που φτάσαμε σαν ΚΚΕ με ΕΑΜ ΕΔΑ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ. Το γνωρίζουμε όλοι. Αν είχαν γίνει όλα τόσο καλά τότε γιατι στο 15ο Συνέδριο το 1996 αλλάξαμε πορεία καταργήσαμε πολιτικά μέτωπα και στάδια και βαδίζουμε με ΠΑΜΕ και Κοινωνική συμμαχία. Αν δεν είχαμε αλλάξει πορεία μετά το 1991.. το 2012... δεν θα υπήρχε τρόπος άμυνας στον οπορτουνισμό και θα είχαμε εγκλωβιστεί σε κυβέρνηση στο έδαφος του καπιταλισμού με τον σύριζα. Οτι ακριβώς συνέβη μετά την διάσπαση του 1968 που δεν μπορέσαμε να αλλάξουμε πρόγραμμα. Συμπέρασμα λοιπόν κατα την ταπεινή μου γνώμη. Μπορούμε να κάνουμε οποιοδήποτε ΕΛΙΓΜΟ θέλεις ακόμα και ΛΙΒΑΝΟ ΚΑΖΕΡΤΑ με την καθοριστική διαφορά πως το σχήμα θα είναι Κοινωνική συμμαχία και όχι πολιτικό μέτωπο. Στόχος μας είναι πάντα ο Απεγκλωβισμός του λαού και δεν γίνεται με πολιτικό μέτωπο. Σέβομαι απόλυτα τις γνώσεις σου αλλά έχοντας ζήσει με το ΚΚΕ απο το 1978 σε αυτά έχω καταλήξει. Και δεν νομίζω να λέω τίποτα διαφορετικό από τις σύγχρονες επεξεργασίες του ΚΚΕ απο το 15ο Συνέδριο του 1996... και μετά. Συνεχίζουμε Αγρυπνε. Στην ίδια όχθη είμαστε να είσαι σίγουρος και δεν είμαι αριστεριστής. Περαστικά σε όλα και να δεχτείς τα Σέβη μου. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://atexnos.gr/%CE%B7-%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-1945-%CF%83%CF%84%CE%B7/ Σαν χτες το 1944 αποχώρησαν απο την ΑΘΗΝΑ οι Γερμανοί με τον ΕΛΑΣ να απελευθερώνει την πόλη. Πως θα μπορούσε να συνδυαστεί αυτή η απελευθέρωση με την ταυτόχρονη ανατροπή του Καπιταλισμού μέσα σε ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ όπως ήταν το ΕΑΜ. Εγω το βλέπω αδύνατο. Σαν να προσπαθεί κάποιος να τετραγωνίσει το κύκλο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.902.gr/eidisi/kosmos/239134/oi-venezoyelanoi-kommoynistes-lene-ohi-ston-nomo-tis-kyvernisis Το Κ.Κ Βενεζουέλας 20 χρόνια τώρα δείχνει ΑΝΟΧΗ χωρίς να συμμετέχει σε κυβέρνηση στο έδαφος του καπιταλισμού. Η Ζημιά είναι τεράστια στην ίδια την χώρα σε ολόκληρη την Ηπειρο και στην ίδια την Κούβα την ...τελευταία δεκαετία..... Οι σύντροφοι εκεί πρέπει να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα να αποσύρουν την Ανοχή στην κυβέρνηση και να συνεχίσουν τον αγώνα με την ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ του Κ.Κ που διασφαλίζεται μόνο με την Κοινωνική Συμμαχία. Δύσκολος δρόμος αλλά ο Μοναδικός. Ιμπεριαλιστές δεν είναι μόνο ΗΠΑ Ε.Ε είναι και ΡΩΣΙΑ ΚΙΝΑ ΙΡΑΝ κ.α και κάθε τμήμα της Ντόπιας αστικής τάξης έχει διαφορετικό σύμμαχο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Και κλείνω τις παρεμβάσεις μου σ’ αυτό το νήμα μ’ ένα ακόμα «σεντόνι» για το οποίο ζητώ την κατανόηση κι ανοχή του οικοδεσπότη μας. Είναι όμως τόσο κατά τη γνώμη μου ωραίο που δεν άντεξα και το αντέγραψα από το παλιό βιβλίο όπου το ’χα υπογραμμίσει· είναι απόσπασμα από την «Εισαγωγή στην αγγλική έκδοση» (1892) της «Εξέλιξη του σοσιαλισμού από την ουτοπία στην επιστήμη» του Φρίντριχ Ένγκελς (πρβ. Καρλ Μαρξ-Φρίντριχ Ένγκελς, Διαλεχτά Έργα σε δυο τόμους, Τόμος ΙΙ, Εκδοτικό της ΚΕ του ΚΚΕ, [Βουκουρέστι] 1951, σελ. 104–105). Τη συγνώμη μου σ’ όποιους κι όποιες ζαλίζω με τα κατεβατά μου.

Προτού όμως οι άνθρωποι αρχίσουν να χρησιμοποιούν επιχειρήματα, δρούσαν. «Στην αρχή ήταν ή πράξη». Και η ανθρώπινη πράξη είχε κιόλας λύσει τη δυσκολία, πολύ πριν την επινοήσει η ανθρώπινη σοφιστεία. The proof of the pudding is in the eating*. Τη στιγμή που τα πράγματα αυτά, σύμφωνα με τις ιδιότητες που αντιλαμβανόμαστε σ’ αυτά, τα χρησιμοποιούμε για τη δική μας χρήση, την ίδια στιγμή υποβάλλουμε σε αλάθευτη δοκιμή τις παρατηρήσεις των αισθήσεών μας, αν είναι σωστές ή λαθεμένες. Αν οι παρατηρήσεις αυτές δεν ήταν σωστές τότε θα πρέπει και η κρίση μας για την χρησιμότητα ενός τέτοιου πράγματος να είναι λαθεμένη, και θα πρέπει ν’ αποτύχει ή προσπάθειά μας να το χρησιμοποιήσουμε. Αν όμως πετύχουμε το σκοπό μας, αν βρούμε ότι το πράγμα ανταποκρίνεται στην αντίληψη που έχουμε γι’ αυτό, ότι μας προσφέρει το αποτέλεσμα εκείνο που γι’ αυτό το χρησιμοποιήσαμε, τότε αυτό αποτελεί μια θετική απόδειξη ότι μέσα στα όρια αυτά συμφωνούν οι παρατηρήσεις μας για το πράγμα και για τις ιδιότητές του, με την πραγματικότητα που υπάρχει έξω από μας. Αν αντίθετα βρούμε ότι αποτύχαμε, τότε συνήθως δεν αργούμε πολύ ώσπου ν’ ανακαλύψουμε την αιτία της αποτυχίας. Βρίσκουμε ότι οι παρατηρήσεις που αποτέλεσαν τη βάση της προσπάθειάς μας, είτε ήταν ατελείς και επιπόλαιες, είτε συνδυάστηκαν με τα αποτελέσματα άλλων παρατηρήσεων με τρόπο που δε δικαιολογείται από την κατάσταση των πραγμάτων. Εφόσον ασκούμε και χρησιμοποιούμε σωστά τις αισθήσεις μας και περιορίζουμε τον τρόπο της ενέργειάς μας μέσα στα όρια που μπαίνουν από τις παρατηρήσεις μας που έγιναν και αξιοποιήθηκαν κανονικά, θα βρίσκουμε ότι οι επιτυχίες των πράξεών μας προσφέρουν την απόδειξη ότι συμφωνούν οι παρατηρήσεις μας με την αντικειμενική φύση των πραγμάτων που αντιληφτήκαμε. Απ’ όσα είναι ίσαμε σήμερα γνωστά, δεν υπάρχει ούτε μια περίπτωση που να υποχρεωθήκαμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι οι παρατηρήσεις των αισθήσεών μας που έχουν εξελεγχθεί επιστημονικά δημιουργούν στο μυαλό μας αντιλήψεις για τον εξωτερικό κόσμο που από τη φύση τους αποκλίνουν από την πραγματικότητα ή ότι ανάμεσα στον εξωτερικό κόσμο και στις παρατηρήσεις των αισθήσεών μας γι’ αυτόν υπάρχει μια έμφυτη ασυμφωνία.

*Δοκιμάζει κανείς την πουντίνγκα, τρώγοντάς την. (Σημ. Σύντ.)


Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

Ποτέ και πουθενά στην ιστορία δεν πήρε ο λαός την εξουσία με τα ...πολιτικά μέτωπα και τα ενδιάμεσα στάδια εξουσίας..... Αποδείχτηκαν το καλύτερο εργαλείο του Καπιταλισμού που κατέστρεψε το Δ.Κ.Κ την ΕΣΣΔ και έφερε το ΚΚΕ ένα βήμα απο τον γκρεμό το 1991.... παντού οι λαοί το πλήρωσαν με πολύ αίμα. Τα Κ.Κ πρέπει να έχουν σε όλες τις συνθήκες στρατηγικό στόχο το Σοσιαλισμό και να παλεύουν οι κομμουνιστές για την ταξική ενότητα του λαού στο ΠΑΜΕ και στην Κοινωνική συμμαχία. Ταυτόχρονα όσο οι καπιταλιστές έχουν τα μέσα παραγωγής στα χέρια τους συμμετέχουμε στο Αστικό κοινοβούλιο απο θέσεις εργατικής λαικής αντιπολίτευσης. Αυτά λέει το ΚΚΕ μετά το 15ο Συνέδριο του 1996 με τα οποία συμφωνώ απόλυτα. Τα ...Μαρξιστικά... βιβλία που φτάνανε στην Κούβα το 1961... ο Μπολσεβίκος ηγέτης ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ τα αποκαλούσε ...Σοβιετικά τούβλα... και δεν είχε καθόλου άδικο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Και κάτι επιπλέον από τις παλιές σημειώσεις ενός —προσωρινά ελπίζω— καθηλωμένου στο κρεβάτι: δύο αποσπάσματα από την ομιλία του Β. Ι. Λένιν «Επιτυχίες και δυσκολίες της Σοβιετικής εξουσίας» (17 Μάρτη 1919), πβ. Β. Ι. Λένιν, Άπαντα, Τόμος 38 (Μάρτης–Ιούνης 1919), Εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή», Αθήνα 1982, σελ. 54 και 55. Χωρίς σχόλια, μόνο συγνώμη και πάλι για το «σεντόνι» κι ευχαριστώ τον οικοδεσπότη για τη μεγαθυμία…

[…]

Εμείς θέλουμε να οικοδομήσουμε το σοσιαλισμό με ανθρώπους που τους διαπαιδαγώγησε, τους χάλασε, τους διέφθειρε ο καπιταλισμός, και σε αντάλλαγμα τους ατσάλωσε στην πάλη. Υπάρχουν προλετάριοι που ατσαλώθηκαν έτσι, ώστε είναι ικανοί να υποστούν θυσίες χίλιες φορές μεγαλύτερες από κάθε άλλο στρατό· υπάρχουν δεκάδες εκατομμύρια τσακισμένοι, καθυστερημένοι, σκορπισμένοι αγρότες ικανοί όμως, αν το προλεταριάτο εφαρμόσει σωστή τακτική, να ενωθούν γύρω του στην πάλη. Και στη συνέχεια υπάρχουν ειδικοί της επιστήμης, της τεχνικής, διαποτισμένοι όλοι πέρα για πέρα με την αστική κοσμοθεωρία, υπάρχουν στρατιωτικοί ειδικοί που διαπαιδαγωγήθηκαν σε αστικές συνθήκες ― και καλά αν είναι μόνο σε αστικές, αλλά και σε τσιφλικάδικες, και σε συνθήκες ξύλου και δουλοπαροικίας. Όσον αφορά τη λαϊκή οικονομία, όλοι οι γεωπόνοι, οι μηχανικοί, οι δάσκαλοι ― όλοι αυτοί παίρνονταν από την πλούσια τάξη· δεν έπεσαν από τον ουρανό. Ο φτωχός προλετάριος του εργοστασίου και ο αγρότης του ξύλινου αλετριού δεν μπορούσαν να πάνε στο Πανεπιστήμιο ούτε στην εποχή του τσάρου Νικόλαου, ούτε και του δημοκρατικού προέδρου Ουΐλσον. Η επιστήμη και η τεχνική είναι για τους πλούσιους, για τους εύπορους· ο καπιταλισμός δίνει τον πολιτισμό μόνο για τη μειοψηφία. Κι εμείς πρέπει να οικοδομήσουμε το σοσιαλισμό απ’ αυτό τον πολιτισμό. Άλλο υλικό δεν υπάρχει. Θέλουμε να οικοδομήσουμε το σοσιαλισμό χωρίς καθυστέρηση με το υλικό που μας άφησε από χθες για σήμερα ο καπιταλισμός, τώρα αμέσως, και όχι με τους ανθρώπους που θα ετοιμαστούν στα θερμοκήπια, αν θέλουμε να περνάμε την ώρα μ’ αυτό το παραμύθι. Έχουμε αστούς ειδικούς και τίποτε άλλο δεν υπάρχει. Δεν έχουμε άλλα τούβλα, δεν έχουμε με τι να χτίσουμε. Ο σοσιαλισμός πρέπει να νικήσει, κι εμείς, οι σοσιαλιστές, οι κομμουνιστές, πρέπει να αποδείξουμε στην πράξη ότι είμαστε ικανοί να οικοδομήσουμε το σοσιαλισμό μ’ αυτά τα τούβλα, μ’ αυτό το υλικό, να οικοδομήσουμε τη σοσιαλιστική κοινωνία με τους προλετάριους που αφομοίωσαν τον πολιτισμό σε μηδαμινή ποσότητα και με τους αστούς ειδικούς.

[…]

Όταν ο σ. Τρότσκι μου ανακοίνωσε τελευταία ότι στις στρατιωτικές μας υπηρεσίες οι αξιωματικοί ανέρχονται σε μερικές δεκάδες χιλιάδες, σχημάτισα συγκεκριμένη αντίληψη για το πού κρύβεται το μυστικό της χρησιμοποίησης του εχθρού μας: πώς να αναγκάσουμε αυτούς που είναι αντίπαλοι του κομμουνισμού να οικοδομήσουν τον κομμουνισμό, να οικοδομήσουμε τον κομμουνισμό με τα τούβλα που μάζεψε ο καπιταλισμός ενάντιά μας! Άλλα τούβλα δεν μας δόθηκαν! Και να, μ’ αυτά τα τούβλα, κάτω από την καθοδήγηση του προλεταριάτου, πρέπει να υποχρεώσουμε τους αστούς ειδικούς να οικοδομήσουν το μέγαρό μας. Να τι είναι δύσκολο, και να πού βρίσκεται η εγγύηση της νίκης!

[…]


Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

Ο ΛΕΝΙΝ έφτιαξε το κόμμα των Μπολσεβίκων πολύ έγκαιρα σε Ανοιχτή σύγκρουση με τους φορείς όλων των οπορτουνιστικών απόψεων κάνοντας όλων των ειδών τους ΕΛΙΓΜΟΥΣ χωρίς κανένα πρόβλημα εγκλωβισμού. Με τις θέσεις του ΑΠΡΙΛΗ είπε τελειώσαμε με την ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΑ έχουμε καπιταλισμό αντιμετώπισαν το φασιστικό κίνημα Κορνίλοφ χωρίς να μπούνε ποτέ στην ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΕΡΕΝΣΚΙ και την ανέτρεψαν. Αντίθετα στην Γερμανία οι Κομμουνιστές ήταν στο ίδιο κόμμα με τους Οπορτουνιστές δολοφόνους τους που με την ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΜΠΕΤ ΣΑΙΝΤΕΜΑΝ έπνιξαν την επανάσταση στο αίμα φτιάχνοντας τα φασιστικά τάγματα εφόδου. Αυτή η νικηφόρα γραμμή του ΛΕΝΙΝ και των Μπολσεβίκων άλλαξε το 1935... στην Κ.Δ απο τον οπορτουνισμό καταστρέφοντας τα πάντα. ...Κάποιοι... το 1995 βιάστηκαν να κυκλοφορήσουν το 1ο δοκίμιο της ιστορίας με τις επεξεργασίες να έχουν γίνει πριν το 1991... απο το λεηλατημένο αρχείο το 1968... στο Σιμπίου και μέσα στο νερό τον ΟΚΤΩΒΡΗ ΤΟΥ 1994. Πίστεψαν πως έτσι θα μας καθηλώσουν και δεν θα αλλάξει τίποτα... Ευτυχώς για τον λαό και τους κομμουνιστές τους έγινε εφιάλτης. 2ο Δοκίμιο 1949 1968 του 2011.. 1ο διορθωμένο δοκίμιο 1918 1949 του 2018 και έρχεται συνέχεια. Συνεχίζουμε με πείσμα και αποφασιστικότητα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Το 1968 έγινε διάσπαση και αποχώρησε ο Δεξιός οπορτουνισμός. Λύθηκε το οργανωτικό με την ΚΝΕ που είχε διαλυθεί το 1943... και τις Κ.Ο που διαλύθηκαν το 1958... Αδυνατώντας να λυθεί το Ιδεολογικό προγραμματικό σε εκείνες τις συνθήκες επαναλήφθηκαν τα ίδια το 1987... 1991.... ...ενωμένη αριστερά... με τους προδότες του ...εσωτερικού...το 1974... πραγματική αλλαγή....2η κατανομή το 1981.... ουρά της πασοκάρας... παντού Σαρτζετάκης το 1985.. 12ο συνέδριο 1987... ΚΟΙΝΟ ΠΟΡΙΣΜΑ....ΚΚΕ ΕΑΡ το 1988...συνασπισμός... και δύο κυβερνήσεις στο έδαφος του καπιταλισμού το 1989 γενική έφοδο για την διάλυση του ΚΚΕ απο τροτσκιστές του ΝΑΡ και δεξιούς οπορτουνιστές με τον ...φαρακο... το 1991.... Αν δεν τα είχαμε ξηλώσει όλα το 2012 θα είχαμε μία απο τα ίδια με τον σύριζα. ΑΥΤΑ.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.komep.gr/m-article/O-OPORTOYNISMOS-OS-POLITIKO-REYMA-STO-EDAFOS-TOY-KAPITALISMOY/ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

http://www.katiousa.gr/istoria/metarrythmisi-kosigkin-kerkoporta-tou-kerdous-anoigei-oristika-sti-sovietiki-oikonomia/ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.rizospastis.gr/story.do?id=8441607 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.rizospastis.gr/story.do?id=7391970 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.komep.gr/m-article/I-POREIA-APOKATASTASIS-TOY-EPANASTATIKOY-XARAKTIRA-TOY-KKE ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Μία συγνώμη από εμένα στον οικοδεσπότη Θοδωρή που καταχράστηκα την φιλοξενία του. Νομίζω πως έπρεπε να βάλω τα συγκεκριμένα σχόλια και παραπομπές και όσοι διαβάζουν καταλαβαίνουν την πορεία των γεγονότων και το τι έλεγε το ΚΚΕ μέχρι το 1991... και τι λέει απο το 14ο συνέδριο τον Δεκέμβρη του 1991 και μετά στην αργή και βασανιστική πορεία αποκατάστασης των επαναστατικών του χαρακτηριστικών. Σε ευχαριστώ Θοδωρή. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Για να γυρνάμε και στο θέμα της ανάρτησης (...καμιά φορά!):
Νάσου ανάμεσα στους όψιμους "αντιφασίστες" και ο ...(υπο-)μίκης!
Σα να μην ήταν αυτός, που πρίν από ~ένα-μισυ χρόνο, έδινε συχωροχάρτια στους χρυσαυγίτες καθώς, όπως επί λέξει έλεγε από τα μεγάφωνα..
"αγαπάνε την πατρίδα με έναν τρόπο κάπως εριστικό"!!!
Τσαλαπατώντας το φρέσκο αίμα του Φύσσα, του Λουκμάν, των αιγυπτίων ψαράδων, των χιλιάδων δολοφονημένων αγωνιστών και αθώων θυμάτων 80-90 χρόνων φασιστικής στην ουσία της, συχνά και στον τύπο, βίας....
...γιατί έτσι νόμιζε, πως τους ...."στρατολογεί"(!) στις οπορτουπουνιστικές φαντασιώσεις του διαταραγμένου επερεγώ του!
Τέτοιους ανθρώπους φτιάξαμε, στα χρόνια των πλανών και των αυταπατών.

Ανώνυμος είπε...

Την καλημέρα μου Σεχτάρ έχεις απόλυτο δίκιο. Ασφαλώς τέτοιους ανθρώπους φτιάξαμε με τις πλάνες και τις Αυταπάτες. Καραμανλής η Τανκς και τα μέλη της ΚΝΕ ...Γενίτσαροι... Επιτροπή για την ...ενότητα της αριστεράς... με επικεφαλής αυτόν και Βουλευτή του ΚΚΕ στην 2η Πειραιά....ΟΥΦΦΦ... Και η Μακεδονία είναι ...μία και ελληνική..... Οτι χαρακτηρισμό και να του δώσεις είσαι μέσα. Αυτά ήταν τα ...ιδεολογικά μαθήματα.... απο το 1935... μέχρι το 1991... αυτά κατάλαβε. ...αντιφασισμός.... αλλά για την καπιταλιστική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής μιλιά... μόνο για τα ...μονοπώλια. ....στάδια....στάδια....στάδια....παντού. ...Φτάνει μωρέ όχι άλλο κάρβουνο..... Και μετά τον Μίκη στην 2η Πειραιά Γαλανός...άλλο λουλούδι.... πλαισιωμένο απο Στέλιο Λογοθέτη Στην Νίκαια και Δημήτρη Σαράφογλου στο Κερατσίνι.... ΟΥΦΦΦΦΦΦΦΦ......... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

@ Σεχτάρ ο Τρομερός

Ηλία, καλημέρα!

Μια παρατήρηση για το συγκεκριμένο ιστότοπο στον οποίο αναφέρθηκες. Δίπλα στην απόλυτα δικαιολογημένη κι επιβεβλημένη κριτική στον πολιτικό Θεοδωράκη μουγκαμάρα, γλωσσοδέτης κι άκρα του τάφου σιωπή (για να θυμηθώ και τον εθνικό ποιητή) αναφορικά με τον αντιΚΚΕ βίο και πολιτεία καθώς και τα έργα και τις ημέρες (τέρατα και σημεία θα ’ταν το σωστό) του άρτι αποβιώσαντος Γιώργου Δελαστίκ, κιχ κριτική δηλαδή. Τυχαίο; Δεν νομίζω. Να δούμε για πόσο τα «παιδιά» εκεί θα συνεχίζουν να καταπίνουν τη γλώσσα τους σε τέτοιες περιπτώσεις…

Χαιρετώ (ακόμα από το κρεβάτι),

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

https://gkagkarin.blogspot.com/2020/10/blog-post_732.html ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.902.gr/eidisi/mme/239385/pethane-o-dimosiografos-giorgos-delastik ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

@ Σεχτάρ ο Τρομερός

Ηλία, συμπληρωματικό:

Αρχίσανε τα «όργανα»: Γι’ αυτό όχι μόνο θα μείνει αξέχαστος, αλλά αποτελεί φωτεινό άστρο για τη σημερινή μαχόμενη συλλογικότητα του Πριν.

https://prin.gr/2020/10/%ce%ad%cf%86%cf%85%ce%b3%ce%b5-%ce%bf-%ce%b3%ce%b9%cf%8e%cf%81%ce%b3%ce%bf%cf%82-%ce%b4%ce%b5%ce%bb%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%af%ce%ba-2/

Είναι αυτό που λένε τα κάλαντα: Άστρο λαμπρό τους οδηγεί, τους Μάγους με τα δώρα…

Ε, εδώ κολλάει λοιπόν το του Βιργίλιου: Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας (το σωστό: Οτιδήποτε κι αν είναι αυτό [δηλ. ο Δούρειος Ίππος], φοβάμαι τους Δαναούς ακόμα κι όταν φέρνουν δώρα, βλ. Αινειάδα, 2, 49: Quidquid est, timeo Danaos et dona ferentes)…

Και μη χειρότερα…

Να ’σαι πάντα καλά,

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

http://penen.gr/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B7/item/6166-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%BA%CE%B5-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CE%B5%CF%87%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%BC%CE%B1 Η ΠΕΝΕΝ είναι του ΝΤΑΛΟΚΟΓΕΩΡΓΟΥ του Δεξιού Οπορτουνισμού Λιόσης του Κεντρίστικου Οπορτουνισμού τα ΒΑΡΙΔΙΑ...του Κάουτσκι και η Ιστοσελίδα είναι του Σκαμνάκη του Αριστερίστικου Τροτσκιστικού οπορτουνισμού του ΝΑΡ. Ολοι μαζί ενάντια στο ΚΚΕ και στις σύγχρονες επεξεργασίες μας μετά το 1991... Ολοι τους δημιούργημα της θεωρίας των ...πολιτικών μετώπων και σταδίων.... Τα συμπεράσματα πολύτιμα για το σήμερα και το αύριο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Είχαμε τον ...Μήτσο τον Κωστόπουλο τον ...Γιάννη τον Θεωνά...τον Μάκη τον Κοψίδη κ.α που έλεγαν πως πρέπει να αφήνουμε ...όλα τα λουλούδια.... να ανθίζουν να μη τα κόβουμε για να γεμίσει ξανά ο Οπορτουνιστικός κήπος.... Δηλαδή ...το τυρί κουμπάρε.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://iskra.gr/%ce%ba%ce%b1%ce%bb%cf%8c-%cf%83%ce%bf%cf%85-%cf%84%ce%b1%ce%be%ce%af%ce%b4%ce%b9-%cf%86%ce%af%ce%bb%ce%b5-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%8d%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%b5-%ce%b3%ce%b9%cf%8e%cf%81/ Ο Λαφαζάνης του Δεξιού οπορτουνισμού του ...συνασπισμού της αριστεράς και της προόδου.... και των δύο κυβερνήσεων στο έδαφος του καπιταλισμού με τα καλύτερα λόγια για τον Δελαστίκ που τάχα διαφωνούσαν πριν 30 χρόνια. ...σύντροφο.... τον λέει που έμεινε πιστός όπως και ο Λαφαζάνης στα ...κομμουνιστικά ιδανικά..... Οπορτουνιστικά ήθελε να πει αλλά μπερδεύτηκε..... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://www.ergatikosagwnas.gr/arthra/tis-sindaxis/2497-efyge-o-giorgos-delastik. Ολα τα λεφτά.... Κεντρίστικος Δεξιός Αριστερίστικος Τροτσκιστικός οπορτουνισμός αγκαλιασμένοι σε Αντικομουνιστικό μένος. Αρε ΑΛΕΚΑ τι τους έφτιαξες. Τέτοια Νίλα δεν έχει γίνει ξανά στα 102 χρόνια Ιστορίας του κόμματος. ΤΙΜΗΜΕΝΟ ΚΚΕ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Αγρυπνε, για τον Δελαστίκ είχα μια θετικήν εικόνα, εκ του μακρόθεν βεβαίως, όσο καιρόν ήταν στο Κόμμα. Μετά πήγε στο Ναρ, τον "έχασα" αλλά δεν είχα μάθει τίποτε ιδιαίτερα κακό (που να μην τώχουν και οι περισσότεροι εκεί μέσα) η ..έχω ξεχάσει! Με βάση όμως τους υπαινιγμούς σου μάλλον αγνοώ πολλά.
Δε θέλω να σε προκαλέσω τώρα να μιλήσεις. Είναι ακόμη και φρέσκο το χώμα πάνω του.
Αλλά τα πολιτικά πρόσωπα δεν χαίρουν ...πολιτικής ασυλίας μετά θάνατον!
Κάποια στιγμή πρέπει να κριθεί και το δικό του πέρασμα, και κυρίως, το βασικό, να ξεκαθαριστεί αν πέρασε η όχι (κι αυτός...) απέναντι!

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Να ξεκαθαρίσω: αν πέρασε συνειδητά η συνολικά απέναντι.
Γιατί και καθένας, που κάνει ένα λάθος, μικρό η μεγάλο, αντικειμενικά βοηθάει τους "απέναντι". Το θέμα είναι αν πούλησε και την ψυχή του, κι αν όχι, αν έκανε συνολικά τόσα πολλά η βαριά λάθη, που αντικειμενικά δούλεψε ενάντια σε όσα νόμιζε πως πίστευε.
Στην ταξική πάλη τίποτε δεν είναι τσάμπα...

Ανώνυμος είπε...

Σεχτάρ. Προσωπική μου άποψη είναι πως όλοι τους είναι στην ίδια κατηγορία. Τον μόνο που ξεχωρίζω είναι τον Κώστα τον Κάππο. Μιλάω πάντα για τους επώνυμους. Ολοι έχουν κατηγορήσει το κόμμα τα χίλια μύρια κάνοντας Αντικομουνισμό. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

@ Σεχτάρ ο Τρομερός

Ηλία, την καλησπέρα μου.

Ίσως να είναι καλύτερα να μην πω τίποτα. Και τώρα και αργότερα. Κι αυτό όχι γιατί απαρνιέμαι «ο αποθανών δεδικαίωται ανθ’ ων αγαθών έπραξε», όχι επ’ ουδενί λόγω. Αλλά γιατί θέλω να πιστεύω ότι άλλοι κατά πολύ αρμοδιότεροι εμού θα αποφανθούν σχετικά όταν κι όποτε γραφεί η ιστορία της κρίσης στην οποία βρέθηκε το ΚΚΕ το 1989–1991 και η οποία, όπως κι άλλα ιστορικά προηγούμενα (π. χ. η φραξιονιστική πάλη του 1928–1931 ή 6η Πλατειά Ολομέλεια του 1956 ή η διάσπαση μετά τη 12η Ολομέλεια του 1968), κάθε άλλο παρά κεραυνός εν αιθρία ήταν. Εκείνο που και στη συγκεκριμένη καθώς και σε προηγούμενες περιπτώσεις με ενόχλησε —και πάντα εξάλλου με ενοχλεί— είναι η άκριτη «δοξολογία» ένθεν κακείθεν. Τέλος πάντων…

Καληνύχτα και να ’σαι πάντα καλά!

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

ή 6η Πλατειά Ολομέλεια του 1956 = ή η 6η Πλατειά Ολομέλεια του 1956

(Επιπτώσεις της καθήλωσης στο κρεβάτι…)

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

Στην Ολομέλεια του 1930 στην Λάρισα διορθώθηκε το πρόγραμμα του ΚΚΕ σε Σοσιαλισμό με Δικτατορία του προλεταριάτου καταργώντας την θεωρία ...πολιτικών μετώπων και σταδίων.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

...και πάνω απ' όλα, περαστικά νάναι, Αγρυπνε!

Ανώνυμος είπε...

Στις 18 Οκτώβρη αποβιβάστηκαν στο Κερατσίνι ο Γ. Παπανδρέου και μια σειρά υπουργοί. Περίπου ένα μήνα πριν, είχαν αποβιβαστεί στην Ελλάδα οι πρώτες αγγλικές στρατιωτικές δυνάμεις.

Στις 16 Οκτώβρη είχε φτάσει στην Αθήνα από τα βουνά της Ελεύθερης Ελλάδας ο Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ, Γ. Σιάντος, με μια σειρά μέλη της ΚΕ του Κόμματος, του ΕΑΜ και της ΠΕΕΑ. Την επόμενη μέρα συνήλθε το ΠΓ της ΚΕ, το οποίο εξέδωσε Απόφαση «πάνω στην απελευθέρωση της Αθήνας». Η Απόφαση εκτιμούσε ότι με την Απελευθέρωση της πρωτεύουσας και της υπόλοιπης Ελλάδας «ανοίγει νέο στάδιο αγώνων για την κατοχύρωση της λαϊκής κυριαρχίας και για την αναγέννηση της νέας δημοκρατικής Ελλάδας». Τονιζόταν επίσης η σημασία της «περιφρούρησης της τάξης και της ασφάλειας κατά την ώρα της απελευθέρωσης» που «ανέτρεψαν τις προσπάθειες των εχθρών της εθνικής ενότητας να συκοφαντήσουν το Κόμμα και το ΕΑΜ στα μάτια των συμμάχων μας».

Ανέφερε: «Ο λαός μας, κάτω από τις σημαίες του ΕΑΜ και του ΚΚΕ μ' ενθουσιασμό χαιρέτησε και φιλοξενεί τμήματα ενόπλων δυνάμεων των συμμάχων, που ήρθαν εδώ για να συνεχίσουν τον αγώνα εναντίον του εχθρού που υποχωρεί. Τα γενναία τέκνα της φιλελεύθερης και συμμάχου Μεγάλης Βρετανίας θα βρουν την πιο θερμή υποδοχή και υποστήριξη από το σύμμαχο, φιλελεύθερο και φιλοπρόοδο ελληνικό λαό» («Το ΚΚΕ - Επίσημα Κείμενα», τόμ. 5ος, εκδ. «Σύγχρονη Εποχή», Αθήνα, 1981, σελ. 231-232). ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Εξάλλου, ο Σιάντος είχε δηλώσει ότι στις εκλογές που θα γίνουν, το ΚΚΕ «όχι μόνο θα κατέβει σε ενιαίο συνασπισμό με όλα τα Κόμματα του ΕΑΜ, αλλά και επιδιώκει να συμπράξει σε έναν ευρύτατο συνασπισμό όλων των δημοκρατικών δυνάμεων της Χώρας. Το ΚΚΕ θεωρεί ότι προς το συμφέρον του Ελληνικού Λαού επιβάλλεται η συσπείρωση όλων των προοδευτικών δυνάμεων - και αυτών που βρίσκονται έξω από το ΕΑΜ - σε ένα πανδημοκρατικό Μέτωπο» («Ριζοσπάστης», 16-11-1944)........ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

«Μόνον η συμμετοχή του ΚΚΕ εις την Κυβέρνησιν μας ήνοιγε τας πύλας της Ελλάδος. Και διά τούτο την επεδίωξα - και ευτυχώς κατορθώθη» («Καθημερινή», 2-3-1948).

Ο ρόλος των ΕΑΜιτών υπουργών και υφυπουργών στην κυβέρνηση ήταν ρόλος αστικής διαχείρισης. Αυτό διαφάνηκε πιο κατηγορηματικά στο κρίσιμο υπουργείο των Οικονομικών (υπουργός Α. Σβώλος, υφυπουργός Αγγ. Αγγελόπουλος). Τα πρώτα μέτρα της μεταπολεμικής ανοικοδόμησης σχεδιάστηκαν από κοινού με τα στελέχη του Βρετανικού Θησαυροφυλακίου Μπάιλι και κατόπιν από τους Γουάιλι και Λόιντ, όπως και με τον συνδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, Ξενοφώντα Ζολώτα. Βασικά ζητήματα υπήρξαν το νομισματικό, το επισιτιστικό, καθώς και η σύνταξη του προϋπολογισμού, που σύμφωνα με τον «Ριζοσπάστη», επρόκειτο να «είναι απόλυτα ισοσκελισμένος» και βασισμένος «πάνω σε υγιές νόμισμα» («Ριζοσπάστης», 2-11-1944).

Στις 9 Νοέμβρη 1944 αποφασίστηκε η κυκλοφορία της νέας δραχμής, η οποία ισοδυναμούσε με 50 δισ. παλιές, ενώ η ισοτιμία της με τη χάρτινη λίρα ορίστηκε στις 600 νέες δραχμές.

«Ενας από τους κυριότερους σκοπούς της κυβέρνησης», δήλωσε ο Α. Σβώλος, ήταν «να κινήσουμε ξανά τον παραγωγικό μηχανισμό της χώρας. Η σταθεροποίηση ήταν η απαραίτητη αφετηρία. Θ' απαιτηθεί όμως σκληρή εργασία για να ζωογονηθεί η οικονομία και να αυξηθεί η παραγωγή». ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Ποια τάξη είχε τα κλειδιά της οικονομίας - την εξουσία

Παρότι το ΚΚΕ και το ΕΑΜ κατείχαν όλα τα οικονομικά υπουργεία, αναγκάστηκαν συχνά να συναινέσουν σε μέτρα που μόνο φιλολαϊκό χαρακτήρα δεν είχαν.

Στο επίπεδο των μισθών, π.χ., ορίστηκε μέσος μισθός για τους εργάτες και τους υπαλλήλους, ο οποίος, όπως τόνισε ο Α. Σβώλος στη σχετική εισήγησή του, θα κρατούνταν χαμηλά προκειμένου να δοθεί ώθηση στην οικονομία - τη μεταπολεμική καπιταλιστική ανασυγκρότηση. «Η εργατική τάξη», υπογράμμισε, «έδωσε τόσες θυσίες για την απελευθέρωση της χώρας και κάνει τώρα επίσης μεγάλη θυσία για την ανοικοδόμηση του τόπου, αφού δέχεται χαμηλό επίπεδο ημερομισθίων για τους δύο μήνες, Νοέμβρη και Δεκέμβρη και τούτο για να συμβάλλει με όλες της τις δυνάμεις στην κίνηση της παραγωγικής μηχανής» («Ριζοσπάστης», 14-11-1944).

«...Οι βιομήχανοι και οι διάφοροι μεγαλοεπιχειρηματίες - γράφει ο Β. Μπαρτζιώτας - χρησιμοποίησαν τη νομισματική μεταρρύθμιση, για να κατεβάσουν τα μεροκάματα και τους μισθούς (...). Οι εργάτες της Αθήνας - Πειραιά έκαναν αυστηρή κριτική στο ΚΚΕ και το ΕΑΜ (...). Διαδήλωναν καθημερινά έξω από το Πολιτικό Γραφείο του πρωθυπουργού και τα άλλα υπουργεία και απαιτούσαν να αυξηθούν τα μεροκάματα και οι μισθοί, να πληρώσουν τα σπασμένα της σταθεροποίησης - μεταρρύθμισης όχι οι εργαζόμενοι, αλλά η πλουτοκρατική ολιγαρχία, η οποία θησαύρισε στον πόλεμο» (Βασίλης Μπαρτζιώτας, «Η Εθνική Αντίσταση στην Αδούλωτη Αθήνα», εκδ. «Σύγχρονη Εποχή», Αθήνα, 1984, σελ. 345). ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Ο αστικός Τύπος έγραφε: «Τι θα γίνη λοιπόν; Το ΚΚΕ θα είναι ταυτοχρόνως Κυβέρνησις και πεζοδρόμιον; Συμπολίτευσις και αντιπολίτευσις; Δεν γίνεται αυτό» («Ελευθερία», 2-11-1944).

«Θα πρέπει όμως κι οι βιομήχανοι απ' τη μεριά τους», έγραφε ο Π. Δελμής (του Οικονομολογικού Τμήματος Μελετών του ΕΑΜ), «Πρώτο: να πάψουν να αποκρύβουν πρώτες ύλες όπως αποκαλύφθηκε σε ορισμένες τυπικές περιπτώσεις (εργοστάσιο Λαναρά). Δεύτερο, να βοηθήσουν το Υπουργείο και τις αρμόδιες αρχές για την κίνηση των επιχειρήσεών τους σπεύδοντας πρόθυμα να δώσουν ειλικρινή στοιχεία για τις δυνατότητες κίνησης της βιομηχανίας τους. Τρίτο, να μην κρατάνε στάση αντεργατική (ο τύπος έγραψε για ένα γνωστό βιομήχανο που κυνηγούσε μια εργάτρια μεσ' το εργοστάσιό του). Τέταρτο, να δείξουν ότι κατανοούν την ανάγκη να συνεισφέρουν στον κοινό αγώνα του λαού ένα μέρος τουλάχιστο απ' το επιχειρηματικό τους κέρδος, παράγοντας γρήγορα, φτηνά και σε μεγάλη ποσότητα τα είδη που χρειάζεται ο λαός» («Νέα Ελλάδα», 20-11-1944 ). ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Οσον αφορούσε το υπουργείο Εργασίας (υπουργός Μ. Πορφυρογένης), αποφασίστηκαν η ίδρυση Ταμείου Ανεργίας και επίδομα ανεργίας στο 40% του μισθού, η επέκταση του 8ωρου στους κλάδους όπου δεν ίσχυε έως τότε κ.ά. («Ριζοσπάστης», 21-11-1944, 24-11-1944).

Ωστόσο, θεσπίστηκαν και μια σειρά άλλα μέτρα, όπως π.χ. η δυνατότητα των επιχειρήσεων «να θέτουν το πλεονάζον τμήμα» των εργαζομένων τους «εις κατάστασιν διαθεσιμότητος, συνεπαγομένην με αναστολήν της μισθοδοσίας, άνευ λύσεως της εργασιακής σχέσεως»(«Εφημερίς της Κυβερνήσεως», 25-11-1944, (ΦΕΚ 26)). ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Στις 15 Οκτώβρη 1944, η ΚΕ του Εργατικού ΕΑΜ ανέλαβε καθήκοντα προσωρινής διοίκησης της ΓΣΕΕ, με σκοπό την αποκατάσταση των συνδικαλιστικών ελευθεριών, τη διενέργεια αρχαιρεσιών στα συνδικάτα και τη σύγκληση ενός πραγματικού συνεδρίου της ΓΣΕΕ. Σημειώνεται ότι στις 18 Αυγούστου 1944 η ΚΕ του ΕΕΑΜ αποφάσισε το ΕΕΑΜ να χρησιμοποιεί «από δω και στο εξής τον τίτλο Γενική Συνομοσπονδία των Εργατών της Ελλάδας» με 16μελή Διοίκηση («Κείμενα της Εθνικής Αντίστασης», τόμ. Α', εκδ. «Σύγχρονη Εποχή», Αθήνα, 1981, σελ. 200).

Αυτήν την περίοδο η ΓΣΕΕ διακήρυττε πως «η εργατοϋπαλληλική τάξη θα υποστηρίξει την Κυβέρνηση στην πραγματοποίηση των σκοπών της» («Ριζοσπάστης», 5-11-1944 ).

Από τη μεριά του, ο Παπανδρέου διαβεβαίωνε τους εκπροσώπους των εργαζομένων «ότι η κυβέρνηση πιστεύει σταθερά στη λαοκρατία και αποβλέπει στη δημιουργία του λαϊκού σοσιαλιστικού κράτους» («Ριζοσπάστης», 7-11-1944).

Οπως ήταν επόμενο, το γενικότερο πρόβλημα της στρατηγικής του ΚΚΕ είχε άμεσο αντίκτυπο στην κατεύθυνση της πάλης του συνδικαλιστικού κινήματος. Σε σύσκεψη μεταξύ των εκπροσώπων της ΓΣΕΕ, των βιομηχάνων και των αρμόδιων υπουργών, υπό την προεδρία του Γ. Παπανδρέου (7 Νοέμβρη 1944), με αντικείμενο τη λειτουργία των εργοστασίων, ο Κ. Θέος, μιλώντας εξ ονόματος της ΓΣΕΕ, τόνισε μεταξύ άλλων:

«Ο αγώνας των εργατών που έφερε εθνική ένωση δεν είχε σαν επιδίωξη να κάμει προνομιούχο τάξη την εργατική. Ο εργατικός κόσμος είναι έτοιμος με αυταπάρνηση να συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις στην προσπάθεια της ανασυγκρότησης».

Διαβεβαίωσε ακόμη «ότι και οι εργάτες αναγνωρίζουν ότι και μεγάλο μέρος των βιομηχάνων έδειξε κατά το διάστημα της σκλαβιάς πατριωτική στάση». Ο υπουργός Εργασίας Μ. Πορφυρογένης, με τη σειρά του, τόνισε ότι «πρέπει να μην έχουμε προκαταλήψεις (...) και πρέπει να κατανοήσουμε ότι όλοι αγωνιζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις για να μπούμε από την ανωμαλία στην ομαλότητα» («Ριζοσπάστης», 8-11-1944).

Το συμπέρασμα είναι ότι ο λαός, ακόμα και ένοπλος, θα παραμένει εγκλωβισμένος στο αστικό πλαίσιο, από τη στιγμή που το Κομμουνιστικό Κόμμα συμμετέχει σε αστική κυβέρνηση και δεν οργανώνει την αυτοτελή δράση της εργατικής τάξης για την ανατροπή της αστικής εξουσίας..........Δεν νομίζω πως χρειάζεται κανένα σχόλιο για όλη αυτή την τραγωδία που τις συνέπειες τις ζούμε μέχρι σήμερα. Τα καταθέτω σαν μνημόσυνο στον λαό που θυσιάστηκε σε αυτόν τον αγώνα. ΑΘΑΝΑΤΟΙ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

https://iskra.gr/%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%cf%83%cf%8d-%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%ae%cf%84%cf%81%ce%b7-%ce%ba%ce%bf%cf%85%cf%84%cf%83%ce%bf%cf%8d%ce%bc%cf%80%ce%b1/ Μας αποκαλεί ...συντρόφους.... το ταξικό ναυάγιο λυσσασμένο σκυλί του καπιταλισμού και του Ρώσικου Ιμπεριαλισμού. Μεγάλα τα ζόρια στη δημιουργία του νέου οπορτουνιστικού αναχώματος που καίγεται να φτιάξει ο καπιταλισμός. Τρέχουν τα ταξικά ναυάγια και δεν φτάνουν. ...Σοσιαλσωβινισμός. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Ας το αφήσω εδώ, που κολλάει με το περιεχόμενο: Μήπως αυτή η κυρά "εισαγγελέα" το παρατραβάει; Και χωρίς καμιά "Τζένη ωραία"!
Ακούω γίνονται νούμερα στο ποινικό δικαστήριο!
Kαι μήπως η Ενωση Εισαγγελέων να απευθύνει αλλού και όχι στον Λαό τις συστάσεις της;
Γιατί αν καταντήσει σούργελο ο εισαγγελικός θεσμός, δε βλέπω να φταίει και πολύ ο Λαός!

Ανώνυμος είπε...

Είμαι εδώ για να δώσω μαρτυρία για το πώς με βοήθησε να φτιάξω τη σχέση μου αυτός ο ισχυρός μάστορας που ονομάζεται Dr.DWAN. Ήμουν ραγισμένη όταν η αρραβωνιαστικιά μου μου είπε ότι δεν ενδιαφέρεται πλέον να με παντρευτεί επειδή είχε σχέση με την άλλη γυναίκα όπου εργάζεται. Έκλαιγα και έκλαιγα κάθε μέρα, μέχρι που έγινε τόσο άσχημα που έφτασα στο Διαδίκτυο για βοήθεια, τότε ήταν που διάβασα μια κριτική για το σπουδαίο έργο του Dr.DAWN και μετά επικοινώνησα μαζί του για βοήθεια για να φέρω πίσω τον εραστή μου. με βοήθησε να κάνω ένα ισχυρό ξόρκι αγάπης συμφιλίωσης και προς μεγάλη μου έκπληξη μετά από 48 ώρες που έκανα το ξόρκι της αγάπης, η αρραβωνιαστικιά μου επέστρεψε στα γόνατα παρακαλώντας με να τον συγχωρήσω. Είμαστε τώρα ευτυχισμένοι παντρεμένοι και όλες οι ευχαριστίες πηγαίνουν στον Dr.DAWN Wonders για να με βοηθήσετε να σώσω τη σχέση μου, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Dr.DAWN μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του: ( dawnacuna314@gmail.com )
WhatsApp:+2349046229159/
+3550685677099