Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα...
... η αντιγραφή όχι απλώς επιτρέπεται αλλά είναι και επιθυμητή, ακόμη και χωρίς αναφορά της πηγής!

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

- "Ο λόγος που μ' άφησες έξω από την υπόθεση", είπε ήσυχα, "ήταν ότι νόμισες πως η αστυνομία δεν θα πίστευε ότι σκέτη περιέργεια μ' έσπρωξε να κατέβω εκεί κάτω χτες το βράδυ. Θα υποψιάζονταν ίσως ότι είχα κάποιον ύποπτο λόγο και θα με σφυροκοπούσαν μέχρι να σπάσω".
- "Πώς ξέρεις αν δεν σκέφτηκα το ίδιο πράγμα;"
- "Οι αστυνομικοί είναι κι αυτοί άνθρωποι", είπε ξεκάρφωτα.
- "Έχω ακούσει ότι σαν τέτοιοι ξεκινάνε".

[Ραίημοντ Τσάντλερ, "Αντίο, γλυκειά μου", εκδόσεις Λυχνάρι, 1990 (σελ.: 54)]

13 Απριλίου 2016

Ο θλιβερός κύριος Καζάκης

Παιδιά, κοιτάξτε, δεν μπορώ να απαντάω στον κάθε γελοίο που βγαίνει και να μου κάνει... Όπως, για παράδειγμα... όπως λέει, τα υποτιθέμενα λάθη... κάποιος... βγήκε τώρα ένας γελοίος τύπος, μπλογκ, στο Cogito ergo sum (τρία πουλάκια κάθονται, πέτα μου ένα μπιφτέκι)... λοιπόν... και να απαντάω στον κάθε γελοίο... δεν θα έκανα τίποτε άλλο.

Με συγχωρείτε. Αν μετά τον πόλεμο ήταν ο Ζολώτας ή όχι, μπορεί εύκολα να το ψάξει κανείς, να το δει ότι ο πρώτος διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος ήταν ο Ζολώτας. Τον παύσανε το '45 και βάλανε τον Βαρβαρέσο στην θέση του. Γιατί δεν τον γούσταραν τον Ζολώτα οι εγγλέζοι. 

Το δεύτερο. Λέει για 600 χιλιάδες ουγγιές, 14,4 τόννους. Θα σας το πω εγώ. Αυτό γράφει η επίσημη ιστορία της Τραπέζης της Ελλάδος. Πέστε μου, όμως, το '45, όταν η Ελλάδα μπήκε στο σύστημα Μπρέττον Γουντς και κατέθεσε στο ΔΝΤ και στην Παγκόσμια Τράπεζα 25 εκατ. δολλάρια σε χρυσό στους δυο οργανισμούς, που ήταν η συμβολή της, αυτό πόσα κιλά ήτανε; Κάντε έναν υπολογισμό με την τιμή δολλαρίου της εποχής και πόσο σε χρυσό ήτανε και θα δείτε ότι ήτανε περίπου 70 με 80 τόννους. Μπορείτε να μου εξηγήσετε πού τους βρήκε; Ή γεννήθηκαν από τους 17,4; 

Καταλαβαίνετε; Εμείς δεν είμαστε διαβάζουμε μια βλακεία στο Κοσμοπόλιταν σελίδα 25 και το υιοθετούμε. Μη τρελλαθούμε. Δεν μπορούμε να ασχολιόμαστε με τον κάθε γελοίο, ο οποίος βρήκε να μας διορθώσει. Ότι είναι συνωμοσιολογία. Οπουδήποτε ψάξτε να δείτε, στην αγορά να βρεθείτε... κι εγώ είμαι γέννημα-θρέμμα της αγοράς, δεν είμαι ακαδημαϊκός και του πληκτρολογίου... ξέρουν πολύ καλά ότι δεν είναι ένα άρθρο... αυτό που λέει η επίσημη ιστορία της Τραπέζης της Ελλάδος δεν κολλάει με τα δεδομένα. Γιατί αν ήταν 17,5, τότε τι επέστρεψε πίσω; Πώς γίνεται να έχουμε περίπου 80 μετρικούς τόννους στην Τράπεζα της Αγγλίας για ιστορικούς λόγους και άλλους 90 τόννους στην... αυτά δεν τα λέω εγώ, ο Προβόπουλος τα λέει στην επιτροπή τής βουλής το 2012 ή '13 αν θυμάμαι καλά. Πού τα βρήκαμε αυτά; Ή τα δώσαμε μετά, κατόπιν εορτής; Και σας λέω, το '45, όταν καταθέσαμε τα 25 εκατ., πού τα βρήκαμε ρε παιδιά; Ή μας δάνεισαν οι αμερικάνοι για να τα βάλουμε, σε χρυσό;

Καταλαβαίνουμε τι γίνεται; Το χρυσάφι που είχε οικειοποιηθεί η Τράπεζα της Αγγλίας από τον βασιλιά, τότε αυτό το πράγμα, ένα μέρος, ένα μεγάλο μέρος το φάγανε οι εφοπλιστές, γιατί μ' αυτό πληρωνόντουσαν για να κάνουνε τα μπάρκο ανάμεσα στις εμπόλεμες χώρες, γιατί είναι οι μόνοι που δεν συμμετείχαν στον πόλεμο (με εξαίρεση κάποιους βέβαια, έτσι; μιλάμε για τους μεγάλους κτλ), οι οποίοι κάνανε την δουλειά τους δουλεύοντας για όλους. 

Λοιπόν. Θέλω να πω, δηλαδή... έλεος παιδιά! Να λειτουργούμε λιγάκι σοβαρά. Από κει και πέρα, δεν μπορούμε τώρα να καθόμαστε σε κάθε γελοίο ... Και συνωμοσιολογία! Ο άνθρωπος δεν ξέρει και... Συνωμοσιολογία λέγεται εκείνη η κατάσταση όπου τα πάντα κινούνται με βάση συνωμοσίες. Όχι, δεν πιστεύω τέτοιο πράγμα. Αλλά από την άλλη μεριά, να μη πιστεύεις κι εσύ ότι σε τέτοιες καταστάσεις συγκέντρωσης δύναμης πολιτικής και οικονομικής δεν υπάρχουν συνωμοσίες, τότε είσαι βλάκας. Κι αυτό δεν το λέω εγώ, έτσι; Το λένε οι ψυχίατροι. Κι ένας από τους μεγαλύτερους εισηγητές της ψυχαναλυτικής, ο Φρόυντ. Διαβάστε να δείτε, στα "Τοτέμ και Ταμπού", να δείτε πώς ορίζει την συνωμοσιολογία ή αυτούς που πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν συνωμοσίες. Λοιπόν, είναι ψυχιατρική ασθένεια. Λοιπόν, άλλο συνωμοσιολογία άλλο συνωμοσία. Φυσικά έπεσε συνωμοσία με τον χρυσό. 

Και φανταστείτε, ε: πήρανε χρυσό ΚΑΙ οι γερμανοί πού ήρθανε κάτω, γιατί κομμάτι χρυσού πήρανε... εννοώ, κυρίως χρυσές λίρες από τα κατοχικά δάνεια. Έλεος, παιδιά! Πόσο ήτανε αυτό; Η αγορά λέει 600 τόννους. Το ξέρω, το αναφέρω σαν πληροφορία που κινείται στην αγορά από τότε. Μη τρελλαθούμε λοιπόν.


Τα παραπάνω είπε ο Δημήτρης Καζάκης στην ραδιοφωνική του εκπομπή "Στο μικρόφωνο" (από 1:00:25 μέχρι 1:04:41), από τον διαδικτυακό σταθμό e-roi, στις 17/2/2016, επιχειρώντας να ανασκευάσει όσα έγραψα στο δέκατο τρίτο κεφάλαιο της σειράς για την Τράπεζα της Ελλάδος (13. Τι απέγινε ο χρυσός;), όπου επεσήμανα κάποιες ανακρίβειες που είχε διατυπώσει. Αν αναφέρομαι με τόση καθυστέρηση σ' αυτό το θέμα, είναι γιατί μόλις χτες έπεσε στην αντίληψή μου η εν λόγω εκπομπή, χάρη σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα που μου έστειλε κάποιος καλός φίλος. Κι επειδή στο συγκεκριμένο απόσπασμα ο κύριος Καζάκης ακούγεται εμφανώς εκνευρισμένος (δεν είναι τυχαίο το ότι πεντάκις με αποκαλεί γελοίο), ας του ζητήσω προκαταβολικά συγγνώμη επειδή προτίθεμαι να τον εκνευρίσω ακόμη περισσότερο. Όχι για να παραστήσω τον ξύπνιο αλλά επειδή δεν μπορώ να τον αφήσω να περιφέρει την ασυναρτησία του δίχως αντίλογο.

Το να κάνουμε κάπου λάθος ή το να ξεστομίσουμε κάπου μια ανακρίβεια είναι δικαίωμα όλων μας και ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω. Το κακό είναι να προσπαθούμε να κουκουλώσουμε το λάθος μας με ένα νέο λάθος ή να ξεστομίζουμε μια καινούργια ανακρίβεια για να καλύψουμε μια προηγούμενη, πολύ δε περισσότερο να βρίζουμε εκείνον που επεσήμανε το λάθος μας. Πάμε, λοιπόν, να ανατάμουμε με ψυχραιμία τα όσα είπε ο κύριος Καζάκης, ο οποίος ειρωνεύτηκε ως και το όνομα του ιστολογίου, ίσως επειδή, ως μη ακαδημαϊκός, δεν γνωρίζει ότι προέρχεται από την φράση του Καρτέσιου "dubito ergo cogito, cogito ergo sum", δηλαδή "αμφισβητώ άρα σκέφτομαι, σκέφτομαι άρα υπάρχω").

Κατ' αρχήν, ας ακολουθήσουμε την συμβουλή του κυρίου Καζάκη κι ας ψάξουμε να βρούμε ποιος ήταν ο πρώτος μεταπολεμικός διοικητής τής Τράπεζας της Ελλάδος. Δεν θα πάμε μακρυά. Μέχρι τον επίσημο ιστότοπο της ΤτΕ θα πάμε, να ρωτήσουμε την ίδια την τράπεζα:

Ωπ! Ρε, για κοίτα κάτι πράγματα! Ο Βαρβαρέσος, λέει, ήταν διοικητής σερί από τις 4/8/1939 ίσαμε τις 11/2/1946 και απλώς του βάλανε για 88 μέρες συνδιοικητή τον Ζολώτα. Δηλαδή, ο Ζολώτας μπήκε και βγήκε στην διοίκηση της ΤτΕ, περίπου δίχως να πάρει χαμπάρι ο Βαρβαρέσος. Μα αυτό έγραφα κι εγώ στο προηγούμενο κεφάλαιο (12. Η περίοδος Βαρβαρέσου). Πώς επανήλθε στην θέση του κάποιος που δεν είχε φύγει ποτέ απ' αυτήν, ένας θεός κι ένας Καζάκης το ξέρουν. Γκολ από τα αποδυτήρια. Ένα-μηδέν.

Πάμε παρακάτω. Κατά τον κύριο Καζάκη, οι εγγλέζοι δεν ήθελαν τον Ζολώτα. Δηλαδή, για να το πάμε ανάποδα, κάποιοι έβαλαν τον Ζολώτα συνδιοικητή κόντρα στην θέληση των εγγλέζων. Και αργότερα, ο Ζολώτας διοίκησε 19,5 χρόνια την Τράπεζα της Ελλάδος χωρίς να τον θέλουν οι εγγλέζοι. Προφανώς και ο Καραμανλής διοίκησε τόσα χρόνια την Ελλάδα χωρίς να τον θέλουν οι ΗΠΑ. Λυπάμαι που το λέω αλλά ο αφορισμός τού κυρίου Καζάκη δεν είναι καθόλου πειστικός, εφ' όσον μάλιστα δεν συνοδεύεται από το παραμικρό στοιχείο. Η ιστορία καταγράφει ότι ο Ζολώτας απομακρύνθηκε επειδή τα στήλωσε ο Βαρβαρέσος. Καραμπινάτο λάθος, λοιπόν. Δύο-μηδέν.

Συνεχίζουμε. Να ενημερώσω τον κύριο Καζάκη ότι για να στηθεί η Παγκόσμια Τράπεζα δεν έβαλε λεφτά καμμιά χώρα, επειδή τα κεφάλαια της προέρχονται από πέντε μεγάλους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς (IBRD, IDA, IFC, MIGA, ICSID) (*). Φυσικά, δεν βάλαμε ούτε εμείς. Βάλαμε, όμως, για να στηθεί το ΔΝΤ. Και βάλαμε όχι 25 εκατ. δολλάρια (όπως λέει ο κύριος Καζάκης) αλλά 40! Τουλάχιστον, αυτό ισχυρίζεται ο μέγας Ευάγγελος Πάσχος στο τρίτο τεύχος του περιοδικού Ανταίος (24/6/1945), το οποίο εξέδιδε ο αλησμόνητος Δημήτρης Μπάτσης. Ελπίζω ότι ο κύριος Καζάκης, αν και δεν είναι ακαδημαϊκός, δεν αμφισβητεί το κύρος του Ευαγγέλου Πάσχου, ο οποίος μας προσφέρει το παρακάτω πινακάκι:
Το κακό είναι ότι ούτε ο Πάσχος ούτε ο Ρίτσαρντ Πητ ("Ανόσια τριάδα - Το ΔΝΤ, η Παγκόσμια Τράπεζα και ο ΠΟΕ") ούτε άλλος κανείς κάνουν λόγο για εισφορά σε χρυσό. Όπου κι αν κοίταξα, όλοι μιλάνε για σκέτα δολλάρια. Τα οποία βεβαίως και πήραμε δανεικά (δολλάρια κανονικά, όχι χρυσό), αφού εκείνη την εποχή δεν υπήρχε δεκάρα στα δημόσια ταμεία. Παρεμπιπτόντως, να θυμίσω στον κύριο Καζάκη ότι άλλο πράγμα είναι να πληρώνεις με χρυσό και άλλο να πληρώνεις με ρήτρα χρυσού. Κι επειδή είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνει την διαφορά... τρία-μηδέν.

Συνεχίζουμε. Ο κύριος Καζάκης ξέρει ότι την ώρα που κάποιος ακούει ραδιόφωνο, δεν μπορεί να κάνει πράξεις με δολλάρια και ουγγιές, οπότε αμολάει ένα "70 με 80 τόννους" κι όποιον πάρει ο χάρος. Έλα, όμως, που με το απομαγνητοφωνημένο κείμενο μπροστά σου μπορείς να κάνεις όσες πράξεις θες! Πάμε λοιπόν:

Σύμφωνα με τον κανόνα του Μπρέττον Γουντς, το δολλάριο ΗΠΑ συνδέθηκε με τον χρυσό σε σταθερή αναλογία 35$ ανά ουγκιά. Άρα, τα 40 εκατ. που δώσαμε στο ΔΝΤ (κι όχι τα 25 που λέει ο κύριος Καζάκης) αντιστοιχούν σε 1.142.857,14 ουγκιές. Κι επειδή κάθε ουγκιά ζυγίζει 31,1 γραμμάρια, τα 40 εκατ. δολλάρια αντιστοιχούν σε αξία 35,54 τόννων χρυσού (τα 25 εκατ. του κυρίου Καζάκη "ζυγίζουν" σε χρυσό μόλις 22,21 τόννους). Αν πάρει κομπιουτεράκι ο κύριος Καζάκης, όσο κι αν δεν είναι ακαδημαϊκός, θα διαπιστώσει εύκολα ότι "70 με 80" τόννοι δεν βγαίνουν με τίποτε. Συνεπώς... τέσσερα-μηδέν. Και κίτρινη κάρτα για την απατεωνιά.

Ας προσθέσω μια λεπτομέρεια εδώ, η οποία μάλλον θα εκνευρίσει περισσότερο τον κύριο Καζάκη.  Στο άρθρο του, το οποίο ανέφερα πιο πάνω, ο Πάσχος διευκρινίζει ότι "κάθε χώρα θα καταβάλει το 25% της εισφοράς της εις χρυσόν ή δολλάρια (...) Το υπόλοιπο (75% της εισφοράς) θα πληρωθεί στο νόμισμα κάθε χώρας". Άρα, για να μπούμε στο ΔΝΤ πληρώσαμε 10 εκατ. δολλάρια και το ισότιμο άλλων 30 εκατ. δολλαρίων σε δραχμούλες. Και για να μη κινδυνεύσει και ο μακαρίτης ο Πάσχος να χαρακτηρισθεί κι αυτός ως γελοίος, ας σημειώσω ότι το κείμενό του βασίζεται στον Α.Ν. 766/1945 (ΦΕΚ Α' 315/27-12-1945), με τον οποίο η Ελλάδα κύρωσε την τελική πράξη τού Μπρέττον Γουντς. [Λεπτομέρεια της λεπτομέρειας: ακόμη κι αν θέλαμε να δώσουμε τα 10 εκατ. δολλάρια σε χρυσό, θα μας έφταναν 8,85 τόννοι.]


Στην συνέχεια, ο κύριος Καζάκης προσπαθεί να κερδίσει τον ακροατή με φτηνά κόλπα, κάνοντας λόγο για το χρυσάφι κάποιου βασιλιά που τάχα οικειοποιήθηκε η Τράπεζα της Αγγλίας (δεν μπορεί να αναφέρεται στον δικό μας βασιλιά, διότι το ελληνικό χρυσάφι δεν το άφησε από τα μάτια του ο Μαντζαβίνος, ο δε Βαρβαρέσος δεν επέτρεπε ούτε στην παναγία να το ακουμπήσει) και για κάποιους εφοπλιστές που φάγανε ένα μεγάλο μέρος αυτού του χρυσαφιού (αποκλείεται να εννοεί τους έλληνες εφοπλιστές διότι, όπως έχουμε ήδη αναφέρει, ο Βαρβαρέσος όχι μόνο δεν τους έδωσε δεκαράκι τσακιστό αλλά τους φορολόγησε κιόλας (!), κάτι που δεν έχει ούτε προηγούμενο ούτε επόμενο στην ελληνική ιστορία). Παρ' ότι πρόκειται για διπλό ατόπημα, το εκλαμβάνω ως ένα: πέντε-μηδέν. Και δεν βγάζω δεύτερη κίτρινη κάρτα, αν και θα έπρεπε, για να μη χαλάσω το παιχνίδι.

Προχωρούμε. Ομολογώ ότι ανησύχησα ακούγοντας τον κύριο Καζάκη να με διαβεβαιώνει ότι ο Σίγκμουντ Φρόυντ με έχει χαρακτηρίσει βλάκα και ψυχασθενή. Κι όχι τίποτ' άλλο αλλά δεν είχα διαπιστώσει τίποτε τέτοιο όταν διάβασα πριν πολλά-πολλά χρόνια το "Τοτέμ και Ταμπού". Έτσι, σκέφτηκα να το ξανακατεβάσω από την βιβλιοθήκη μου και να το ξανακοιτάξω. Διάολε, πόση ώρα θα μου έπαιρνε να ξεφυλλίσω ένα βιβλιαράκι 122 σελίδων;

Έτσι, λοιπόν, άρχισα ένα αργό ξεφύλλισμα αναζητώντας κάπου την λέξη "συνωμοσιολογία" ή, έστω, "συνωμοσία", αν και μου φαινόταν περίεργο να υπάρχει κάτι τέτοιο σε ένα σπονδυλωτό σύγγραμμα που ασχολείται με θρησκειολογία και κοινωνική ανθρωπολογία. Δεν βρήκα τίποτε. Επειδή, όμως, ο κύριος Καζάκης δεν είναι ακαδημαϊκός, θεωρώ πολύ φυσικό εν τη ρύμη του λόγου να μπέρδεψε ή τα βιβλία ή τους επιστήμονες. Κι έτσι θα μείνω με την απορία: ποιός επιστήμονας και σε ποιο βιβλίο του μου προσδίδει χαρακτηριστικά ψυχοπαθούς και βλακός; Ελπίζω μόνο να μην είναι άλλο ένα φραστικό πυροτέχνημα του κυρίου Καζάκη, υπό την ψευδή βεβαιότητα "έλα ρε, ποιός θα ψάξει τώρα το Τοτέμ και Ταμπού για να με τσεκάρει", όπως έκανε λίγο νωρίτερα με τους "70 με 80 τόννους".

Παρεμπιπτόντως, ας εξηγήσω στον κύριο Καζάκη ότι άλλο πράγμα οι συνωμοσίες (οι οποίες όντως υπάρχουν από καταβολής της ανθρωπότητος) και άλλο η συνωμοσιολογία, δηλαδή "η πεποίθηση ότι τα μεγάλα ιστορικά και πολιτικά γεγονότα προήλθαν ως αποτέλεσμα συνωμοσίας μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών ή χειραγωγήθηκαν από ή για λογαριασμό μιας άγνωστης ομάδας ισχυρών ανθρώπων / η πίστη ή η υπεράσπιση θεωριών συνωμοσίας" (ο ορισμός από το λεξικό της Οξφόρδης).

Πιο κάτω, ο κύριος Καζάκης μας δίνει μια πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία: οι γερμανοί πήραν το κατοχικό δάνειο σε χρυσό και, κυρίως, σε χρυσές λίρες. Δηλαδή, όταν άδειασαν τα θησαυροφυλάκια ο Βαρβαρέσος με τον Μαντζαβίνο, πήραν εξακόσιους (κατά Καζάκη) τόννους κι άφησαν πίσω τους και κάμποσους ακόμη για να τους βρουν οι γερμανοί. Ενδιαφέρουσα πληροφορία αλλά (α) ουδείς άλλος την αναφέρει, πλην του κυρίου Καζάκη, ο οποίος την έχει σε αποκλειστικότητα και (β) προσβάλλει την λογική μας. Άρα δεν πρόκειται για πληροφορία αλλά για άλλη μια ανοησία, οπότε... έξι-μηδέν.

Το καλύτερο, όμως, μας το άφησε για το τέλος ο κύριος Καζάκης: "Η αγορά λέει για 600 τόννους". Ένας επιστήμονας, αρχηγός κόμματος που επιδιώκει να σώσει την Ελλάδα, με αποκαλεί γελοίο, στηριζόμενος στο επιχείρημα "έτσι λέει η αγορά", κάτι που δεν θα έκανε ούτε μαθητής του γυμνασίου! Αντιπαραθέτει στην επίσημη και καταγεγραμμένη ιστορία "μια πληροφορία που κινείται στην αγορά από τότε", την οποία δεν τόλμησε κανείς να δημοσιοποιήσει μέχρι σήμερα και για την οποία η μόνη μαρτυρία που υπάρχει είναι η δική του διαβεβαίωση. Για πόσα γκολ πρέπει να γράψει αυτή η ανεπανάληπτη και παντελώς απαράδεκτη για σοβαρό άνθρωπο ανοησία, την οποία δεν θα έγραφε ούτε το Κοσμοπόλιταν στην σελίδα 25;

Δημήτρης Καζάκης: "Οι μετανάστες δεν είναι μέρος της εργατικής τάξης. Αυτό το έχει πει ο ίδιος ο Μαρξ."
Όπως είπε και ο Φρόυντ για μένα ότι είμαι ψυχασθενής και βλάκας. Άμα ο άνθρωπος είναι μορφωμένος...

Πριν δυο μήνες χαρακτήρισα την εμφάνιση του κυρίου Καζάκη στην εκπομπή τού Βαξεβάνη ως μια "κακή μέρα" απλώς. Σήμερα, λυπάμαι αλλά πρέπει να ομολογήσω ότι ο τρόπος που διάλεξε να δικαιολογήσει εκείνη την κακή μέρα, είναι τουλάχιστον θλιβερός. Αφού κατάφερε να διαπράξει τόσα ατοπήματα μέσε σε μόλις 4 λεπτά και 16 δευτερόλεπτα, καταντάει τόσο θλιβερός ώστε γίνεται αξιολύπητος. Ας το έχει υπ' όψη του, έστω κι αν με θεωρεί πεντάκις γελοίο.

ΥΓ: Στην αρχή οργίστηκα τόσο ώστε σκέφτηκα να ζητήσω αντιπαράθεση on air, ζωντανά, αν κι εγώ είμαι άνθρωπος του γραπτού λόγου κι όχι του μικροφώνου. Τώρα, όμως, η οργή μου έχει ξεθυμάνει κι έχει γίνει λύπη. Ειλικρινής λύπη. Όχι τόσο για τον ίδιο τον κύριο Καζάκη όσο για κάποιους αγνούς ανθρώπους που τον εμπιστεύονται.

------------------------------------
(*) Για να προλάβω ενστάσεις, να ξεκαθαρίσω ότι μπορεί να μη βάλαμε λεφτά για να γίνει η Παγκόσμια Τράπεζα αλλά βάλαμε λεφτά για να γίνει η IBRD (International Bank for Reconstruction and Development - Διεθνής Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης), με τρόπο και συμμετοχή παρόμοια προς το ΔΝΤ: κάθε χώρα κατέθεσε το 2% της μερίδας της σε χρυσό ή δολλάρια και το υπόλοιπο 98% σε εγχώριο ή άλλο νόμισμα.

38 σχόλια:

antivaro είπε...

Τι έγινε ?? Αρχισες να σκουπίζεις ... και σκουπίδια ??

ΛΑΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ είπε...

Δυστυχως ηταν στην μοιρα αυτου του λαου ,οταν του ριξαν τον ουρανο στο κεφαλί το 10 και αρχισε να ανεβαινει η οργη , να γεμισουν οι πλατειες που συγκεντρωνονταν με τσαρλατανους τυπου Καζακη .Καραμπελια κλπ .Αριβιστες και σουλατσαδωροι της πολιτικης που "ξεπλεναν τις μνημονιακες πολιτικες δια τις ...καταγγελιας τους "!!! Ο στοχος τους ηταν προφανης .Πατωντας πανω στην μελετημενη ιδεοληψια "μακρυα τα κομματα απο τις πλατειες " καναν παρτυ αντικομμουνισμου με κατι τετοιους ,ξορκιζοντας καθε οργανωμενη αντισταση του λαου ,ξεπλενοντας τον Φασισμο και σπερνοντας μεσω Γκαιμπελιστικης "πειστικοτητας" την συγχυση και την (τελικα ) υποταγη .Γι αυτο και το "φαινομενο" των λαικων πλατειων ειχε την καταληξη που ειχε .Να γινει το πλυντηριο της ηττοπαθειας και του συμβιβασμου . Η σοβαροτητα δε του εν λογω κυριου φανηκε οταν ορκιζοταν οτι η ΚΕ του κομματος πολεμουσε τον Μπογιοπουλο και το βιβλιο του "ειναι ο Καπιταλισμος ,ηλιθιε " και την ΙΔΙΑ ΩΡΑ πουλιοταν μαζικα σε ολα τα Φεστιβαλ της ΚΝΕ (εως και σημερα ) !!!Και το κακο δεν ειναι μονο οτι τον πιστευει ακομα ενας κοσμος αλλα οτι πλεον εχει καταφερει ο "κυριος" αυτος ,να φκιαξει εναν επικινδυνο αχταρμα ,προοδευτικων ανθρωπων παρεα με Εθνικιστες και φασιστες !!

Ανώνυμος είπε...

Θα παρακαλουσα τον στρατηγο απο πανω να αιτιολογησει τον -τους χαρακτηρισμους του για τον Καραμπελια .Αν επισης ο οικοδεσποτης εχει τη διαθεση να εκφραστει να το κανει ευχαριστως. Νικος

Unknown είπε...

Mea culpa Θοδωρή. Εγώ έστειλα το άρθρο σου σε έναν φίλο"καζακικό" έτσι για να τον κράξω λίγο και αυτός φρόντισε να το στείλει αμέσως στον Καζάκη. 😊

teddygr είπε...

@ Zafer Odličanović

Tua culpa;;; Εγώ δεν βλέπω culpa πουθενά. Όποιος εκφράζεται δημοσίως πρέπει να περιμένει τα πάντα, από χειροκρότημα μέχρι φάσκελο. Και τα δυο με τα χέρια γίνονται! *γέλια*

Μάλλον χρωστάω κι ένα ευχαριστώ, που βόηθησες να αποκαλυφθεί ακόμη περισσότερο η πνευματική γύμνια αυτού του ανθρώπου. Συνεπώς... είμαι υπόχρεως!

ΙΑ είπε...

μαπα το καρπουζι ο καζακης ξερολας και ημιμαθης αλλα πανω απο ολα συνομωσιολογος και αντικομμουνιστης. Σε λιγο καιρο θα κατεβει με την εθνικη ενοτητα και τους καρατζαφυρερ

Καραμπελιας απο αναρχα εθνικι (εχωντας κατηγορηθει οτι επι χουντας εφαγε και καποια λεφτα της ΕΔΑ)

Unknown είπε...

@Teddy

Σκεφτόμουνα να σου αναφέρω από τότε την απάντησή του, αλλά με αηδίασε τόσο πολύ ο τύπος, που είπα να μην δώσω συνέχεια. Το ξεκίνησα για χαβαλέ, αλλά δεν ήταν καθόλου αστείο τελικά! Πόσω μάλλον, τώρα που είδα ότι εξοργίστηκες.

Τεσπα, αρκετά με τον @$~@$!@. Εμένα άλλο μου έκανε κλικ και συγκεκριμένα στο πινακάκι με τις χώρες του ΔΝΤ: είχα την εντύπωση ότι οι σοσιαλιστικές χώρες δεν ήταν μέλη του ΔΝΤ μέχρι τις αρχές του '80, αρχής γενομένης με την Ουγγαρία και το βρωμερό δάνειο - δούρειο ίππο. Νομίζω η Κούβα και η ΛΔ Κορέας δεν είναι ούτε και σήμερα. Στον πίνακα βλέπουμε την ΕΣΣΔ σαν ιδρυτικό μέλος του ΔΝΤ; Πρόκειται για τη διάσκεψη του Bretton Woods; Τελικά η ΕΣΣΔ αποφάσισε να μην συμμετάσχει στο ΔΝΤ μετά το BW. Με τα λεφτά αυτά (της ΕΣΣΔ) τι έγινε;

Σταμάτης Ι. Σολανάκης είπε...

Δεν θα ξεχάσω τον τρόπο που έδιωξε έναν ανθρωπάκο (μάλλον ΚΚΕς ήταν) από μια αίθουσα που έδινε συνέντευξη με δημοσιογραφους. Ο πιο φασιστικός τρόπος, η πιο φασιστική συμπεριφορά , με ένα κάρο χυδαιότητες,επειδη δεν μπορούσε να απαντήσει και αν θυμαμαι καλά στο τέλος, έβριζε και τον ανθρωπάκο και το ΚΚΕ.
θα ψάξω το βίντεο και θα το βρω!!!

Και εγώ αυτούς λυπάμαι Θοδωρή. Έχει κάποιους αγνούς αγωνιστές στο επαμ που τον νομίζουν και αριστερό......

Asterix είπε...

Παρακαλώ διαβάστε πολύ προσεκτικά την υποσημείωση της παραπομπής (ΤτΕ) στην οποία ο ίδιος μας παραπέμπετε, και συγκρίνετε την ημερομηνία έναρξης της (μικρής) θητείας) Ζολώτα με την ημερομηνία απελευθέρωσης της Ελλάδας από τους Γερμανούς. Προσωπικά δυσκολεύομαι πολύ να δω το συγκεκριμένο γκολ, μάλλον χρειάζονται και άλλες πηγές για να ξεδιαλύνει η κατάσταση. Αν έχει βέβαια ιδιαίτερη σημασία μια τέτοια λεπτομέρεια για να σας απασχολεί (εκατέρωθεν).

Σταμάτης Ι. Σολανάκης είπε...

λοιπον....βρηκα και το βιντεο: http://redflyplanet.blogspot.com/2012/02/blog-post_19.html

Ανώνυμος είπε...

ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΕ ΡΩΤΗΣΩ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΡΑΣΗ ΠΟΥ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΜΑΡΞ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΖΑΚΗ.

ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΟΤΑΝ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΤΑ ΕΛΕΓΕ ΑΥΤΑ Ο ΜΑΡΞ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ;

ΘΕΡΣΙΤΗΣ

ΓΕΙΑ ΣΑΣ

Ανώνυμος είπε...

Προς στη στιγμη νομισα οτι το σχολιο ηταν του Tedy και απογοητευτηκα.Θα περιμενω.Νικος

teddygr είπε...

Παιδιά, σιγά-σιγά και με το μαλακό! Δεν σας προλαβαίνω!

@ Νίκος
Φυσικά, δεν θα σχολιάσω σχόλιο τρίτου. Αυτή είναι βασική αρχή του ιστολογίου. Ούτε για τον Γιώργο Καραμπελιά θα πω τίποτε, καθ' ότι εκτιμώ πως δύσκολα μπορεί κάποιος να σκιαγραφήσει αυτόν τον άνθρωπο. Δεν ξέρω αν αυτό λέει κάτι αλλά, όταν έγραφα την "Ανατομία του νεοφιλελευθερισμού", πήρα αρκετή βοήθεια από το βιβλίο του "Ισλάμ και παγκοσμιοποίηση - Η θανάσιμη διελκυστίνδα" (δες και την Βιβλιογραφία στο τέλος τής "Ανατομίας..."), χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ταυτίστηκα με τις απόψεις του. Πάντως το ότι ο Καραμπελιάς είναι αμφισβητούμενη προσωπικότητα δύσκολα μπορεί να το αρνηθεί κανείς, αφού έκανε (δεν ξέρω αν συνεχίζει να κάνει) καλή παρέα με τον Κώστα Ζουράρι, τον μακαρίτη Κώστα Μοσκώφ, τον Χρήστο Γιανναρά κλπ.

@ ΙΑ
Σε παραπέμπω στο προηγούμενο σχόλιό μου. Το ότι ο Καραμπελιάς κατηγορήθηκε πως έφαγε λεφτά τής ΕΔΑ δεν μου λέει τίποτε. Και ο Μπελογιάνης κατηγορήθηκε (και καταδικάστηκε και εκτελέστηκε) ως προδότης της χώρας...

@ Asterix
Για να μην επανέρχομαι σε όσα γράφω αναλυτικά στο 12ο κεφάλαιο της "Τράπεζας της Ελλάδος", να πω επιγραμματικά ότι: (α) ναι, μόλις έφυγαν οι γερμανοί και επειδή ο Βαρβαρέσος βρισκόταν ακόμη στην Αγγλία, η κυβέρνηση αποφάσισε να του βάλει εδώ έναν συνδιοικητή, (β) ο Βαρβαρέσος τα πήρε στο κρανίο και δήλωσε παραίτηση, (γ) η κυβέρνηση υπέκυψε και, για να μη χάσει αυτό το τεράστιο μυαλό που λεγόταν Βαρβαρέσος (ο Ζολώτας δεν είχε δώσει ακόμη δείγματα των δυνατοτήτων του), κατάργησε την θέση τού συνδιοικητή. Όντως, πρόκειται για επουσιώδες ζήτημα αλλά αυτά τα ζητήματα είναι που κάνουν την διαφορά μεταξύ ενός φαφλατά και ενός μελετητή.

@ Θερσίτης
Το θέμα δεν απαντάται σε ένα σχόλιο. Θα αφιερώσω ξεχωριστό κείμενο σ' αυτό και, μάλιστα, αμέσως. Μείνε σε επαφή.

Ανώνυμος είπε...

Από που συνάγεται η "αγωνιστική αγνότητα"; Υπάρχει ειδική εξέταση;Τα ταμεία την δικαιολογούν;
Θα...πονέσει;

Αποτέτοιος

Evangelos Mourelatos είπε...

Θλιβερός, τραγικός και οσονούπω ολομόναχος ο οικονομολόγος Δημήτριος Καζάκης με το πτυχίο οικονομολόγου να αναζητείται (δεν μας το έδειξε ΠΟΤΕ για να του πούμε μπράβο) όπως βέβαια και η εγγραφή του στο Οικονομικό Επιμελητήριο.
Τα ραέλια φεύγουν ένα ένα και έμεινε μόνος του με ΚΥΠριώτηδες, ναυάρχους Ε/Α και Δωδεκαθεοδιάκονους υπέρμαχους ενάρξεων νέων διωγμών Χριστιανών ως άλλοι Διοκλητιανοί.. Με τέτοια φωτεινούλικα μυαλά και τέτοια όμορφη παρέα θα πορεύεται εφεξής αυτός ο ΤΙΤΑΝΑΣ της οικονομικής επιστήμης.

ΙΑ είπε...

Άλλη μια φορα για τον Καραμπελια
Τη δεκαετια του 1980 ηταν επικεφαλης των προβοκατορων αναρχοαυτονομων και ηταν αναριθμητες οι φορες που η ΚΝΕ συγκρουστηκε μαζι του. Όταν ειδε ότι το να εισαι προβοκατορας δεν ειχε φαι εγινε οικολογος πρασινος (τελη του 1980) και κατοπιν ανακάλυψε τον εθνικισμό και την εκκλησια τακιμιασε με φαηλοζουραριδες κλπ που θελουν να παρουν την αγια σοφια

Συνεπως κακιστα τον συγκρινεις με τον Μπελογιαννη ένας λακες και πρακτορισμος των αστων ηταν παντα με βρωμικη προιστορια και ιστορια

Ανώνυμος είπε...

ΙΑ Η γλωσσα που χρησιμοποιεις δειχνει και την ωριμοτητα της σκεψης σου και το θυμικο σου.Ισως θα επρεπε να σε παραδειγματισει η συνεση με την οποια εκφραζεται ο οικοδεσποτης.Συγνωμη για το αθελο τρολαρισμα αλλα ο στρατηγος το ξεκινησε.Νικος

Ανώνυμος είπε...

off topic κ συγνωμη γι αυτο το ατοπημα αλλα το εναυσμα το πηρα απο το σχολιο ενος προηγουμενου κ θα ηθελα να ρωτησω (ή ακομα αν μπορεις να γραψεις κατι αναλυτικο) εαν ξερεις τι εγιναν τα συναλλαγματικα αποθεματα της ΕΣΣΔ μετα την διαλυση της.
ειναι γνωστο οτι διατηρουσε λογαριασμους με πολλα δις δολλαρια σε αλλες χωρες ως κρατος αλλα επειδη διαλυθηκε δεν τα πηρε κανεις ως κληρονομος απλα για να μην κανει μανουρα η ρωσσια πηρε σαν ανταλλαγμα τη θεση της στο συμβουλιο ασφαλειας του ΟΗΕ με δικαιωμα βετο.
τα χρηματα αυτα χρησιμοποιηθηκαν για τη δημιουργια της ΕΕ.
ποσο ραδιο αρβυλα μπορει να ειναι αυτο κ ποσο αληθινο;
Chadam

Ανώνυμος είπε...

COGITO ERGO SUM: ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ

Θοδωρή, κα-τα-πλη-κτι-κή ανάρτηση, του ’δωσες να καταλάβει του απατεώνα κι έπραξες άριστα.

Μόνο μια μικρή διόρθωση αναφορικά με την φράση του Καρτεσίου που έχει για την ακρίβεια —σημειωτέον ότι το λατινικό ρήμα είναι dubito («αμφισβητώ, αμφιβάλλω») και όχι dubio— ως εξής στο πρωτότυπο (πρβ. Œuvres de Descartes publiées par Charles Adam et Paul Tannery, X, Paris 1908, σελίδα 523· η υπογράμμιση με κυρτά είναι του ίδιου του Καρτεσίου):

dubito, ergo sum, vel, quod idem est : cogito, ergo sum

δηλ.

αμφισβητώ, άρα υπάρχω, ή, πράγμα που είναι το ίδιο: σκέφτομαι, άρα υπάρχω.

Η συγκεκριμένη φράση προέρχεται από έναν φιλοσοφικό διάλογο του Καρτεσίου που βρέθηκε ημιτελής στα κατάλοιπά του, φέρει τον τίτλο «La Recherche de la Vérité par la Lumière naturelle» κι έχει ασυνήθιστα περίπλοκη χειρόγραφη παράδοση αφού εκτός από ημιτελής είναι ο μισός —περίπου— στα γαλλικά και ο άλλος μισός —πάλι περίπου— στα λατινικά χωρίς να είναι σαφές ποιο από τα δύο ημίσεα του κειμένου είναι μετάφραση του άλλου· έπειτα τα δύο ημίσεα εκτός του ότι δεν ταυτίζονται εντελώς, δεν προέρχονται ακριβώς από τα κατάλοιπα του Καρτεσίου, αφού το γαλλικό τμήμα εντοπίστηκε μόλις στις αρχές του περασμένου αιώνα στο αρχείο του Γκότφριντ Βίλχελμ Λάιμπνιτζ στο Αννόβερο (δες περισσότερα στον τόμο των «Έργων» του Καρτεσίου παραπάνω, σελ. 491–494 και 528–532).

Με πολλούς χαιρετισμούς από την κρύα (σημερινή θερμοκρασία άμα τη ανατολή του ηλίου: 0 °C) Ανατολική Βαλτική,

Μη Απολιθωμένος (ακόμα!) από τις ακτές της Ανατολικής Βαλτικής

teddygr είπε...

@ Απολιθωμένος

Όπως πάντα, οι επισημάνσεις σου είναι απολαυστικές! Αντιπαρέρχομαι το typo (σαφώς και το ρήμα δεν είναι dubio αλλά dubito, όπως δηλώνουν και τα doubt [αγγλ.] και doute [γαλλ.] αλλά και το διπλό bb του dubbio [ιταλ.], για να πάω στο ενδιαφέρον κομμάτι του σχολίου σου.

Δεν είχα ιδέα για το «La Recherche de la Vérité par la Lumière naturelle». Ήμουν πεπεισμένος ότι η φράση "cogito ergo sum" προέρχεται από το ολιγοσέλιδο «Discourse on the method of reasoning», όπου μάλιστα αναφέρεται επί λέξει μόνον αυτή ("I think, therefore I am") δίχως το "dubito ergo cogito (ή sum)", το οποίο υπάρχει μόνον ως περίφραση.

Αυτό που ήξερα, λοιπόν, ήταν ότι η πλήρης φράση "dubito, ergo cogito; cogito, ergo sum" δεν προέρχεται αυτολεξεί από κάποιο κείμενο του ίδιου του Καρτέσιου αλλά την δημιούργησε ο γάλλος Antoine Léonard Thomas σε ένα δοκίμιο που έγραψε για τον Καρτέσιο, προφανώς "συμπυκνώνοντας" την καρτεσιανή περίφραση που προανέφερα. Συνεπώς, πρέπει να παραδεχτώ ότι χαίρομαι που προτίμησες να μας προσφέρεις μια εξαιρετικά σπάνια πληροφορία αντί να σχολιάσεις κάτι για τον Καζάκη!

Κάποιοι εδώ στην Ελλάδα έχουμε λόγους να αισθανόμαστε ευτυχείς για κάποιες γνωριμίες μας στην ανατολική Βαλτική (έστω και διαδικτυακές)...

Με θερμούς -ίσαμε 23 βαθμούς μη σου πω- απογευματινούς χαιρετισμούς από την πατρίδα!

Kostas pagan είπε...

συντροφοι όλα αυτά ειναι λεπτομέρειες η γραμμή του επαμ της ανταρσυα του κκε μλ της οκδε είναι σωστή εκτός της ισλαμοσουλιας και ότι είναι γιουσουφάκια των τζιχαντιστων

aetos είπε...

Δεν σκοπευω να ψάξω όλα οσα αναφέρεις για τον Καζακη ως ανακριβειες που έχει πει, αλλά θα σταθω στο πρωτο: όσον αφορα τον πρωτο διοικητή της ΤτΕ μετά τον πόλεμο, έχεις ξεχάσει τον αστερισκο που γράφει στο site ότι ο Βαρβαρεσος και ο Μαντζαβινος μετά την ελευση των ναζί εφυγαν με την τοτε κυβέρνηση στο Καιρο. Ο Ζολωτας ηταν τυπικα συνδοιηκητής της ΤτΕ αλλα ουσιαστικα διοιηκητής για τους 4 σχεδον πρωτους μηνες μετά την απαλευθερωση, μεχρι που βγηκε ο νόμος Ν.89, 15/1/1945 που αποκαθιστουσε στις θεσεις τους του προηγουμενους διοηκητές. Αρα, το πρωτο σου γκολ δεν ηταν γκολ αλλα βρηκε δοκάρι. Ολα αυτά βεβαια τα βρισκω ήσσονος σημασίας μποροστά σε όλα οσα εχει πει για την ελληνική υποθεση, οπως τα περιεγραψε στις δημοσιευσεις του βιβλιου του "Η ελληνική Πομπηία" - ταιριαστός τίτλος γι αυτό που ζουμε. Δυστυχώς, η εξελιξη των πραγμάτων τον "δικαίωσε", και αυτό δεν νομιζω ότι χωράει αμφισβήτηση.

teddygr είπε...

@ aetos

Θα μου επιτρέψεις να επιμείνω: εφ' όσον ακυρώθηκαν οι αποφάσεις διορισμού των κατοχικών διοικητών, ουδείς απεκατέστησε τον Βαρβαρέσο διότι ο Βαρβαρέσος ποτέ δεν εξέπεσε του αξιώματός του. Ποτέ! Από το '39 μέχρι το '46 παρέμεινε διοικητής για όλον τον κόσμο, πλην της κατεχόμενης Ελλάδας.

Όσο για την "ελληνική Πομπηία", μη βάζεις μεγάλο στοίχημα για το αν χωρούν αμφισβητήσεις ή όχι...

aetos είπε...

"Από το '39 μέχρι το '46 παρέμεινε διοικητής για όλον τον κόσμο, πλην της κατεχόμενης Ελλάδας". Μιλάμε για το τυπικό ή για την ουσία του πράγματος; Αφου έλειπε στο Κάιρο απο το '41 ο άνθρωπος, τί διοικούσε;

teddygr είπε...

@ aetos

Την Τράπεζα της Ελλάδος! Αν έκανες τον κόπο να ρίξεις μια ματιά και στα δικά μου κείμενα, θα έβλεπες ότι κατά την διάρκεια του πολέμου η ΤτΕ είχε μεταφέρει την έδρα της στο Λονδίνο, όπου άνοιξε και κατάστημα.
Όσο για την εν Ελλάδα, αφού ακυρώθηκαν οι πράξεις διορισμού των διοικητών της, οι αποφάσεις του εδώ βραχίονα της ΤτΕ θεωρούνται ως μη γενόμενες.

ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΣ είπε...

ΑΓΑΠΗΤΕ TEDDY ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΑΤΕ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΟΝ ΚΑΖΑΚΗ. ΕΣΤΩ ΟΤΙ Η ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ COGITO EINAI Η ΣΩΣΤΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΤ ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ Ο ΚΑΖΑΚΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΟΣ .
Η ΟΛΗ ΔΙΑΜΑΧΗ , ΘΥΜΙΖΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ , ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΕΠΕΦΤΕ Η ΠΟΛΗ , ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ ΣΥΖΗΤΟΥΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΗΤΑΝ ΑΡΣΕΝΙΚΟΙ Η ΘΗΛΥΚΟΙ .
ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΠΛΕΥΡΑ.ΓΙΑΤΙ Ο ΚΑΖΑΚΗΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΧΕΙ ΧΑΡΑΞΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ:α)ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1000 ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ,β)ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΟΜΜΑΤΟΣ- ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ , ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΑΠΟ 150 ΠΥΡΗΝΕΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ γ)ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΣΘΕΝΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑ , ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΝΤΟΠΙΟΙ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙ ΘΥΤΕΣ.
ΕΡΧΟΜΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ :α)ΣΥΜΜΕΡΙΖΕΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΟΤΙ Η ΚΡΙΣΗ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΜΑΤΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ; ΑΝ ΟΧΙ , ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ,ΖΟΥΜΕ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ. β) ΑΝ ΝΑΙ ,ΤΟΤΕ ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΑΥΤΗ;γ)ΠΡΙΝ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΖΑΚΗΣ ΑΠΑΤΕΩΝΑΣ, ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΡΟΥΣΕΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕ ΝΟΜΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ,ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΕΙΣ;δ) TEDDY ,ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΝΑ ΕΚΤΙΘΕΣΑΙ ,ΣΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΩ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΜΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ :ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΠΑΜ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΤΕΚΕΣΑΙ ΣΤΗΝ ΦΟΡΤΙΣΗ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΣ ΕΧΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ. ΒΛΕΠΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ;

Nikos M είπε...

Eroi εκπομπή 21/04 απο 18:50 και μετά

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Σπύρο,τί εννοείς ''κρίση τερματικής φύσης''.Μάλλον θά εννοείς αρχικής φύσεως.... Όσο γιά τό σχόλιο περί ''ιερατείου'', (προσβλητικό; Λίγο...Αφού αφορά μόνο τή δική μας πλευρά! καί εφόσον ζούμε σέ διαφορετικούς κόσμους;;;), άς έχουμε στό μυαλό μας ότι όταν κοντεύει τό '' ιερατείο'' νά πέσει ,πλακώνουνε πολλοί προφήτες καί τσαρλατάνοι!... Π.Γ.

Ανώνυμος είπε...

Αυτό το κείμενο δείχνει το πόση σκατοψυχιά έχουμε μαζέψει σαν λαός, που πραγματικά απελπίζεσαι και λες ότι αυτός ο τόπος σωτηρία δεν έχει και πάει τελείωσε. Αντί να κοιτάξουμε να συνεργαστούμε και να βγούμε από το λούκι, κοτάμε πώς θα βγάλουμε όλη τη χολή και το φαρμάκι και το δηλητήριο ο ένας προς τον άλλο, και μάλιστα αυτό είναι πιο έντονο στους αριστερούς, ανατρεπτικούς, αναρχικούς, εναλλακτικούς κλπ. υποτίθεται κύκλους εκεί δηλαδή που υπάρχει κάποια ελπίδα. Υποτίθεται! Το ύψος των επιχειρημάτων για την απόρριψη του Καζάκη στο κείμενο αυτό θυμίζει το ύψος των επιχειρημάτων του λύκου στο μύθο του Αισώπου που ο λύκος προσπαθούσε να βρει επιχείρημα ότι το πρόβατο τον έβλαψε με κάποιον τρόπο, πρώτα λέει ότι ήπιες νερό στο ποτάμι και μου λέρωσες το νερό, το πρόβατο απαντάει ότι μα αφού ήπια παρακάτω από σένα και όχι παραπάνω τότε πώς σου το λέρωσα, κλπ. κλπ. και στο τέλος ο λύκος λέει άει στο διάολο και συ και το σύμπαν όλο και ορμάει στο πρόβατο και το τρώει με το έτσι γουστάρω. Αυτή η σκατοψυχιά και η αλληλοφαγωμάρα και το εγώ είμαι και κανένας άλλος, αυτή η αβάσταχτη ελαφρότητα και φτήνια της διαλεκτικής, είναι που μας έχει φάει, και θα μας φάει μια κι έξω τελικά γιατί από ό,τι φαίνεται δυστυχώς η κατασκευασμένη βλακεία έχει επιβληθεί πολύ αποτελεσματικά.

teddygr είπε...

@ Ανώνυμος 23/7/2016

Πρώτη παρατήρηση: άλλο πράγμα τα επιχειρήματα και άλλο τα στοιχεία. Τα επιχειρήματα κατασκευάζονται, τα στοιχεία υπάρχουν και δεν αμφισβητούνται. Συνεπώς, σκατοψυχιά μπορεί να υπάρχει στα πρώτα αλλά αποκλείεται να υπάρχει στα δεύτερα.

Δεύτερη παρατήρηση: η διαλεκτική δεν είναι ούτε ελαφριά ούτε φτηνή. Ελαφρύς και φτηνός είναι όποιος νομίζει ότι διαλέγεται αλλά δεν κάνει άλλο από το να πετάει τσιτάτα.

Τρίτη παρατήρηση: το να μην επιτρέπεις σε κάποιον να περιφέρει την ασυναρτησία του δίχως αντίλογο δεν είναι ίδιο των "κατασκευασμένων βλακών" αλλά των σκεπτομένων ανθρώπων.

Και μια απορία: Από πού κι ως πού η σωτηρία του τόπου εξαρτάται από την συνεργασία των σκεπτομένων ανθρώπων με τους σκατόψυχους, τους φτηνούς και τους βλάκες;

Ανώνυμος είπε...

Κοίταξε, επειδή από το blog σου έχω μάθει πολλά πράγματα *και αυτό το εκτιμώ πολύ*, συγνώμη για το σεντόνι, και θα ρισκάρω κάτι που ίσως με στείλει στην Αίγυπτο για ξέπλυμα στο Νείλο, από κάποιον που ξέρει να διακρίνει τα στοιχεία από τα επιχειρήματα... Στην τελική η δημιουργική σκέψη (όπως η δημιουργική λογιστική...ένα πράμα) έχει το ρίσκο της.

Προσωπικά τον Καζάκη δεν τον έχω ιδιαίτερα ικανό για στοιχεία, δε μου πολυγεμίζει το μάτι, αν και σίγουρα ξέρει πολλά, αλλά θα υπάρχουν καλύτεροι. Για να κρίνεις κάποιον πρέπει να βάλεις βάρη και στις δυο πλευρές της ζυγαριάς, πράγμα όχι εύκολο γιατί δεν είναι όλα συγκρίσιμα. Αυτή τη στιγμή αυτός ο ρημαγμένος τόπος έχει άμεση ανάγκη από επιχειρήματα ή από στοιχεία; (Εντάξει, επιχείρημα αυτό, το δέχομαι.) Στον απόλυτο παραλογισμό, με κάθε λογική να ισοπεδώνεται βάναυσα, κάθε μέρα από το πρωί μέχρι το βράδυ κι ο γάιδαρος συνέχεια να πετάει στο ουρανό, οδυνηρό για όσους έχουμε τέλοσπάντων στοιχειώδη λογική ικανότητα. Τι να τα κάνεις τα στοιχεία πια; Λέγε, μίλα, δώσε, λέγε, λέγε, όσα στοιχεία θες. Σε γράφουν! Ξεσπέπασέ τους, γελοιποιίησέ τους, κατάγγειλέ τους, φώναξε, ούρλιαξε, ΣΕ ΓΡΑΦΟΥΝ και ο γάιδαρος πετάει. Εντάξει ωραίος, politically correct, δε λέμε έξυπνος, γνώστης, μπορεί να είσαι οικονομολόγος, ειδικός, σε γράφουν, σε γελοιοποιούν κι ο γάιδαρος τζετ. Εσύ δηλαδή μέτρησες και τα κακά του και τα καλά του κι έβγαλες συμπέρασμα ότι είναι "θλιβερός"; Γράψε κι ένα άρθρο για το "θλιβερό ΕΠΑΜ" να καταλάβω καλύτερα την πολιτική σου σκέψη συνολικότερα περί θλίψης. Ο θλιβερός αυτός τρέχει στη χώρα, μιλάει, ενεργοποιεί κόσμο, ενεργεί, και κάνει και λάθη γιατί δεν τα ξέρει και πολύ καλά, αλλά μόνο λάθη κάνει; Μήπως πέρα από τα λάθη υπάρχει και μια πολιτική ουσία; Λέω μήπως. Αυτός που είπε αυτό "Συλλογάται καλά όποιος συλλογάται λέφτερα" (Ρήγας Φερραίος) που τόχεις πάνω πάνω (αυτό με έκανε την πρώτη φορά στη σελίδα να μείνω να διαβάσω) είπε και κάτι άλλο, ότι λαός που καταπιέζεται έχει πρώτιστη υποχρέωση να κάμει επανάστασιν. Καλά τα στοιχεία, ναι πρέπει να είναι σωστά, αλλά μήπως έτσι παραδιΰλίζουμε τον κώνωπα; Λέω μήπως. Ξέρεις καμιά επανάσταση να έγινε με στοιχεία;

Ανώνυμος είπε...

(συγνώμη, συνέχεια λόγω περιορισμού μήκους κειμένου)

Για τις παρατηρήσεις. Σίγουρα "σκατοψυχιά μπορεί να υπάρχει στα πρώτα αλλά αποκλείεται να υπάρχει στα δεύτερα". Δες μου λες όμως, και συγνώμη κιόλας δηλαδή, αυτό που λες τώρα είναι στοιχείο ή επιχείρημα; Η κριτική σκέψη χρησιμοποιεί τα στοιχεία χωρίς να δεσμεύεται σε αυτά. Και το άλλο, με τη διαλεκτική, εννούσα τον βιασμό της διαλεκτικής με τις κατασκευασμένες λογικές πλάνες, απόρησα πως δεν το κατάλαβες, ίσως εγώ δεν το εξέφρασα καλά, προφανώς η διαλεκτική είναι πολύ σκληρό πράγμα, κοφτερό μαχαίρι. Τώρα για την ασυναρτησία, για μη γνώστης μπορεί να είναι, αλλά για ασυνάρτητο δεν τον κόβω, ή για να το πω κι αλλιώς, τον θεωρώ πολύ πιο συγκροτημένο από τα καθίκια που μας κάτσανε στο σβέρκο και μαγειρεύουν στοιχεία με απίστευτους τρόπους, που λέγαμε περί γαιδάρου. Στο μπάχαλο αυτό συγνώμη δεν εμπιστεύομαι "στοιχεία", και είναι εξίσου δυνατό το πιο αντικειμενικό στοιχείο να διαστρέφεται ερμηνευόμενο κατά το δοκούν όσο είναι δυνατό ένα κατασκευασμένο επιχείρημα να είναι αληθές, και υπάρχει και το γνωστό θέμα της "επιλεκτικής αλήθειας" δηλ. το κόλπο να δίνεις ένα μέρος από τα στοιχεία έτσι ώστε να βγαίνει το ανάποδο συμπέρασμα από αυτό που συμβαίνει πράγματι, παρότι τα στοιχεία που δίνεις ισχύουν, αλλά ένας που δεν είναι ειδικός δεν ξέρει ΟΛΑ τα στοιχεία και παραπλανείται, κι αυτή η παραπλάνηση εχει γίνει ολόκληρη επιστήμη πια. Θα μου πεις, έχεις να πεις κάτι για αυτά που εγώ παρέθεσα ως στοιχεία; Όχι γιατί δεν είμαι ειδικός, αλλά η έλλειψη ειδικής γνωσης δεν ακυρώνει την κρίση, κι αυτό κάνω, κρίνω. Όταν η λογική και τα στοιχεία βιάζονται τόσο βάναυσα, είναι απόλυτα λογικό και αποδεκτό να χρησιμοποιήσεις κάθε όπλο, ακόμα και κάθε παράλογο, για να αμυνθείς απέναντι στους βιαστές της λογικής. Τι να τα κάνουμε τα στοιχεία όταν όσα στοιχεία και να χρησιμοποιήσουμε ο λύκος του μύθου του Αισώπου θα ορμήσει να μας φάει και χωρίς επιχειρήματα; Καταλαβαίνεις τι θέλω να πω; Δώρον άδωρον. Εγώ το τραβάω και σού λέω ότι είναι βλάκας, τι θα προτιμούσες από τα δυο, να μετέλθεις και βλακώδη μέσα για να ελευθερωθείς ή έξυπνα στοιχεία και να μείνεις δούλος; Δεν εξαρτάται καθόλου η σωτηρία του τόπου "από την συνεργασία των σκεπτομένων ανθρώπων με τους σκατόψυχους, τους φτηνούς και τους βλάκες", θα εξαρτηθεί όμως από την εξυπνάδα όσων δεν είναι ούτε σκατόψυχοι ούτε φτηνοί ούτε βλάκες, κι αυτωνών στη συνέχεια σε σχέση με τους υπόλοιπους. Αυτά, συγνώμη για το σεντόνι, ούτε οικονομολόγος είμαι, ούτε πολλά ξέρω, απλά η πλάτη ξέρει τι τρώει γιαυτό η γκλάβα παίρνει ανάποδες, κι ελπίζω να μην πέταξα μόνο τσιτάτα, κι ευχαριστώ. Στο φινάλε, ακόμα κι όταν τα πράγματα φαίνονται απλά, και με στοιχεία, μπορεί να μην είναι καθόλου απλά.

Ανώνυμος είπε...

Αν και έχει περάσει αρκετός καιρός,θέλω να πώ κάτι,γιατί με άγγιξε ο διάλογος.Πιστεύω,ότι η σωτηρία δεν είναι θέμα εξυπνάδας,αλλά θέλησης και αποφασιστικότητας.Θέλω να θυμήσω τον Τσε Γκεβάρα,που λέει πως ξεκίνησαν τον ένοπλο αγώνα μια εικοσαριά άνθρωποι και βρήκαν σύμμαχους ληστές και φυγόδικους.Που λέει,να στηρίζομε το καλό στον άνθρωπο,που σημαίνει,επεξηγώ,να αναζητούμε τα καλά στοιχεία στον άνθρωπο,ακόμα και στον τελευταίο παλιάνθρωπο.Θυμίζω,κατι τέτοιο είχε πει και ο Χριστός,οι μέρες που είναι.

Ανώνυμος είπε...

Ώστε θλιβερός ο Καζάκης. Να που μάθαμε κάτι σήμερα. Ο 'Έλληνας αριστερός' αποτελεί ιδιαίτερο ανθρωπολογικό τύπο. Η ελληνική αριστερά στοιχειώνεται από την κουκουέδικη κληρονομιά του 'όποιος δεν είναι μαζί μας είναι εναντίον μας'. Πώς λένε 'κουάτρο γκρέτσι τσίνκουε καπιτάνι'; Τέσσερις Έλληνες αριστεροί, πέντε κόμματα.

Αυτό για προβληματισμό, όχι για προσβολή! Ίσα ίσα, εκτιμώ το blog. Απλώς κάτι μου θυμίζει το 'νόμο της κατσίκας' που αμέσως μετά το άρμεγμα δίνει μια και χύνει το γάλα. Να δούμε πότε ο Έλληνας θα ξυπνήσει και θα πάψει το σκυλοφάγωμα.

teddygr είπε...

@ Ανώνυμος 4/5/2017, 10:47 π.μ.

Εις τι ακριβώς έγκειται ο προβληματισμός; Το κείμενο περιέχει συγκεκριμένες αναφορές, συγκεκριμένες αστοχίες του Καζάκη και συγκεκριμένες απαντήσεις. Επ' αυτών δεν βλέπω να λες το παραμικρό ή, έστω, κάτι άξιο προβληματισμού. Άσε δε που δεν βλέπω επίσης πού στο καλό κολλάνε τα καπετανάτα και ο "νόμος της κατσίκας" σε όλα αυτά.

Παρεμπιπτόντως, η οποιαδήποτε κριτική δεν με προσβάλλει. Αντιθέτως, έχω μάθει να εκτιμώ το ότι κάποιος ξοδεύει χρόνο και για να διαβάσει αλλά και για να σχολιάσει τα κείμενά μου.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμος 4 Μαίου ΙΙ:

Δεν είμαι οικονομολόγος και δεν μπαίνω στην ουσία των αναφορών σου. Πρόσεξε, όχι ότι δεν ισχύουν, αλλά τώρα εδώ πέρα καίγεται το σπίτι μας ρε γαμώτο μας, και μεις πέρα τρέχουμε. Σε μπέρδεψα; Να τον χέ*σω τον οικονομολόγο Καζάκη, αυτό που προέχει είναι κάτι να μας ενώσει, εδώ πέρα που μας έχουν βάλει στη γωνιά και μας έχουνε ξεσκίσει. Στα κομμάτια τα στοιχεία και οι αποδείξεις, εδώ πέρα μας πηδάνε ρε!

Ποιο είναι το σημαντικό από τα δυο, το να αποδείξεις τα λάθη του άλλου, ή το να αγνωστείς μαζί του για να γλιτώσεις; Πόσο ενοχλητικό είναι το να γλιτώσεις μαζί του και όχι μόνος του; Εσένα αυτό σε πειράζει αυτό;

Δεν έχω στοιχεία ρε φίλε να αποδείξω αυτό που λέω όμως, άποψη είναι και δεν επιδέχεται απόδειξη. Εσύ συμφωνείς ή διαφωνείς με αυτή την άποψη;

teddygr είπε...

@ Ανώνυμος 4 Μαίου ΙΙ

Μάλλον δύσκολα θα συμφωνούσε οποιοσδήποτε με την άποψή σου. Πώς να αγωνιστείς με κάποιον που έχει ροπή στην ύβρη, στην ανακρίβεια, στο ψέμα και στην παραποίηση;

Εν πάση περιπτώσει, όλα αυτά τα λες μόνο σε μένα ή τα είπες και στον Καζάκη; Στο κάτω-κάτω, εκείνος με έβρισε χυδαία και, μάλιστα, από ραδιοφώνου. Διάβασε και το κείμενό μου με τίτλο "Και θλιβερός και συκοφάντης (Καζάκης, Vol. II)", όπου απαντώ σε νέες ύβρεις και ψεύδη τού εν λόγω "πολιτικού ηγέτη" και πες μου πώς να κάνω χωριό με τέτοιον ουτιδανό;

Ανώνυμος είπε...

Τίμια, δεν μπορώ να σού απαντήσω. Μπορώ να πω μόνο ότι η κατάσταση έχει γίνει εξωφρενικά χαώδης και δε νομίζω ότι υπάρχει καμία συντεταγμένη και λογική δύναμη να μπορεί να σώσει αυτή τη ρημαδόχωρα.-