To Cogito ergo sum συλλογάται λέφτερα και στο ηλεκτρονικό περιοδικό Ατέχνως.
Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα, η αντιγραφή επιτρέπεται.

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

(...) ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα κι ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό κι ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η δικαιοσύνη και ο νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί το σύννεφο που περνάει, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά αν γίνεται μέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και τελικά, για να ολοκληρωθούν οι ιδιωτικοποιήσεις, ας ιδιωτικοποιηθούν και τα κράτη, παραδίδοντας για κάποιο χρονικό διάστημα την εκμετάλλευσή τους σε ιδιωτικές εταιρείες, που θα λειτουργούν σε καθεστώς διεθνούς ανταγωνισμού. Εκεί βρίσκεται η σωτηρία τού κόσμου...

Και τώρα, ας ιδιωτικοποιηθεί επίσης και η πουτάνα που τους γέννησε όλους.


[Ζοζέ Σαραμάγκου, "Τετράδια του Λαντσαρότε - Ημερολόγιο ΙΙΙ, 1993-1995" - Μετάφραση από τα πορτογαλικά: Cogito ergo sum]

13 Μαρτίου 2013

Διάλογος με χρυσαυγήτες; Ε, όχι!

Υπάρχουν κάποιοι ευγενείς άνθρωποι οι οποίοι επιχειρούν να διαλεχθούν με τους χρυσαυγήτες, προσπαθώντας με λογική και επιχειρήματα να τους πείσουν για τις εσφαλμένες αντιλήψεις τους. Ζητώ συγγνώμη από τους θιασώτες τέτοιων διαλόγων αλλά φρονώ ότι, προκειμένου περί χρυσαυγητών, κάθε προσπάθεια για διάλογο είναι καταδικασμένη σε αποτυχία, διότι:

(α) Για να αραδιάσεις σε κάποιον λογικά επιχειρήματα, πρέπει αυτός ο κάποιος να διαθέτει στοιχειώδη νου ο οποίος να του επιτρέπει αφ' ενός μεν την κατανόηση των επιχειρημάτων αφ' ετέρου δε την λογική τους επεξεργασία. Βάλτε τώρα στην αράδα τούς χρυσαυγήτες που γνωρίζετε, αρχίζοντας από τους βουλευτές τους: Κασιδιάρης, Παναγιώταρος, Γερμενής, Μπαρμπαρούσης, Κουκούτσης...  Βλέπετε ανάμεσά τους κανέναν που να σας ξαφνιάζει με την σπιρτάδα τού μυαλού του;

(β) Για να διαλεχθείς με κάποιον, πρέπει αυτός ο κάποιος να σε "τραβάει" σε διάλογο. Δεν είναι δυνατόν να καθήσεις να κουβεντιάσεις σοβαρά με συνομιλητή που σου την "σπάει" με το παρουσιαστικό του μόλις τον πρωτοβλέπεις. Ερώτηση: αν δεν τους ξέρατε κι ερχόταν η κόρη σας ή η αδελφή σας με έναν απ' αυτούς και σας έλεγε ότι θέλει να τον παντρευτεί, θα αισθανόσασταν γοητευμένοι έτσι όπως θα τον πρωτοβλέπατε ή θα σκεφτόσασταν τι μαλακία πάει να κάνει το έρμο το θηλυκό; Γίνεται κουβέντα έτσι;

(γ) Για να κάνεις σοβαρή κουβέντα με κάποιον, πρέπει αυτός ο κάποιος να διαθέτει ένα υπόβαθρο. Δεν είναι δυνατόν να επιδιώκεις σοβαρό διάλογο με ένα διανοητικά καθυστερημένο άτομο. Πώς να μιλήσεις σοβαρά με κάποιον που ισχυρίζεται ότι δεν έχει άποψη για τους φούρνους τού Άουσβιτς επειδή...δεν έχει πάει και δεν τους έχει δει; Τί λογικό επιχείρημα να αντιπαρατάξεις στον βλαμμένο που αντιπαθεί τους μετανάστες επειδή...αναπνέουν τον αέρα μας;

(δ) Για να πείσεις κάποιον διά του διαλόγου, πρέπει αυτός ο κάποιος να μην έχει υποστεί ανήκεστο εγκεφαλική βλάβη ώστε να στήνει ολόκληρη κοσμοθεωρία πάνω στα ψέμματα με τα οποία του έχουν πλύνει το μυαλό. Τί επιχειρήματα να αντιπαρατάξεις σε έναν φελλό που διαλαλεί ότι ο χαιρετισμός με το χέρι τεντωμένο δεν είναι ναζιστικός αλλά...αρχαιοελληνικός; Τί να απαντήσεις στον κρετίνο που έχει κάνει τατουάζ τον αγκυλωτό σταυρό επειδή πρόκειται περί...αρχαιοελληνικού συμβόλου; Τί να του πεις; Ότι θα μπορούσε να κάνει τατουάζ και ένα ανδρικό όργανο σε στύση, μιας και οι καυλοί των σάτυρων είναι κι αυτοί αρχαιοελληνικό σύμβολο;

(ε) Για να κάνεις συζήτηση με επιχειρήματα, πρέπει ο συνομιλητής σου να διαθέτει δυο βασικά χαρακτηριστικά: να μην είναι προκατειλημμένος (ώστε να σε ακούει) και να διαθέτει κι εκείνος επιχειρήματα. Δυστυχώς, όμως, ο χρυσαυγήτικος λόγος δεν έχει ρίζες που να γεννούν επιχειρήματα. Με δεδομένο ότι οι χρυσαυγήτικες μπούρδες πηγάζουν από τις ναζιστικές μεγαλοστομίες τού "Μάιν Καμπφ" και από κάθε χιτλερικής προελεύσεως μαλακία, δεν αντέχουν σε κριτική. Οι ηλίθιοι τα έχουν ανακατέψει όλα μαζί κι έχουν φτιάξει μια ιδεολογία-αχταρμά. Δείτε, για παράδειγμα, τον "εθνικισμό που πρεσβεύουν. Πρόκειται για ιδιότυπο εθνικισμό-παπαριά, ο οποίος συνάδει με το πούλημα κάποιων νησιών, αρκεί να επιβλέπει το πούλημα ο υπουργός άμυνας (!) ενώ οι κορώνες του δεν έχουν πρόβλημα με το να εκχωρήσουμε την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων μας σε ρωσσικές εταιρείες. Τί κάνεις Γιάννη; Κουκιά σπέρνω.


Να τελειώνουμε, λοιπόν, με τους καλούς τρόπους όταν έχουμε να κάνουμε με χρυσαυγήτες. Άλλωστε, έννοιες όπως "καλοί τρόποι", "ευγένεια" κλπ είναι άγνωστες σ' αυτούς επειδή, προφανώς, αποτελούν χαρακτηριστικά κατώτερων φυλών και δεν ταιριάζουν σε άρειους. Αυτοί δεν θέλουν ευγένεια. Τσάκισμα θέλουν.

4 σχόλια:

Πέτρος Κ. είπε...

http://www.reporter.gr/Απόψεις/Apo-thesews/Νικηφόρος-Μαλεβίτης/item/219350-Hlithiokratia

Μαζί με το δικό σου, τα καλύτερα που έχω διαβάσει...

spiral architect είπε...

Α, δεν παίζω, είσαι ρατσιστής. Προσπαθείς να εξομοιώσεις τον τυπικό χρυσαβγίτη (κατά Σαραντάκο η γραφή) με τον άμεσο πρόγονό του τον γορίλλα του Σιάμ ή τον πίθηκο της αφρικανικής ζούγκλας.
Μην ξεχνάς ότι αν πλησιάσεις τον πρώτο με συγκατάβαση και με χαμηλωμένο το κεφάλι, ή αν πετάξεις μια μπανάνα στον δεύτερο, τελικά και οι δύο θα σε δεχθούν στην παρέα τους.
Θυμάσαι την ταινία "Γορίλλες στην ομίχλη" με τη Σιγκούρνι Γουίβερ; Ε, κάπως έτσι.
Διάβασε λίγο Νάσιοναλ Τζεογκράφικ ...

Teddy είπε...

@ spiral architect

Και να πεις ότι δεν προσπάθησα, ο δόλιος, να μην αφήσω υπονοούμενα σύγκρισης χρυσαυγητών και πιθηκοειδών... Προσπάθησα. Αν δεν τα κατάφερα, οφείλω να ζητήσω συγγνώμη από τα πιθηκοειδή.

Όσο για την γραφή που προτείνει ο Σαραντάκος, την έχω υπ' όψη μου αλλά δεν την ασπάζομαι. Σιγά μη τους ταιριάζει παραπομπή σε "χρυσά αβγά"! Αν έπρεπε να διαλέξω κάτι σχετικό, θα προτιμούσα το "κλουβιαβγίτες".

Εν πάση περιπτώσει, το μόνο που δεν στέκει γραμματικά είναι αυτό που έχουν διαλέξει οι ίδιοι: το χρυσαυγίτης (με γιώτα). Εκτός αν η λέξη έλκεται γραμματικά από ομόηχες λέξεις, όπως κοπρίτης, λεχρίτης κλπ.

spiral architect είπε...

Θοδωρή,
ο παραλληλισμός και η σύνδεση ΧΑγητών και πιθηκοειδών πέρα απ' το ότι αδικεί τους τελευταίους έχει καταντήσει κλισέ και - κατά κάποιον τρόπο - επιβραβεύει τους πρώτους.
Τα πράματα είναι απείρως χειρότερα γιατί πλέον έχουμε και "θεωρητική" τεκμηρίωση του εν Ελλάδι νεοναζισμου.
(με μπόλικα καλά λίνκ και σχόλια)