To Cogito ergo sum συλλογάται λέφτερα και στο ηλεκτρονικό περιοδικό Ατέχνως.
Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα, η αντιγραφή επιτρέπεται.

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

(...) ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα κι ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό κι ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η δικαιοσύνη και ο νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί το σύννεφο που περνάει, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά αν γίνεται μέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και τελικά, για να ολοκληρωθούν οι ιδιωτικοποιήσεις, ας ιδιωτικοποιηθούν και τα κράτη, παραδίδοντας για κάποιο χρονικό διάστημα την εκμετάλλευσή τους σε ιδιωτικές εταιρείες, που θα λειτουργούν σε καθεστώς διεθνούς ανταγωνισμού. Εκεί βρίσκεται η σωτηρία τού κόσμου...

Και τώρα, ας ιδιωτικοποιηθεί επίσης και η πουτάνα που τους γέννησε όλους.


[Ζοζέ Σαραμάγκου, "Τετράδια του Λαντσαρότε - Ημερολόγιο ΙΙΙ, 1993-1995" - Μετάφραση από τα πορτογαλικά: Cogito ergo sum]

6 Φεβρουαρίου 2013

Ζήτω η επιστράτευση!

Προχτές επιστρατεύτηκαν οι εργαζόμενοι στο μετρό. Προφανώς, η χώρα βρισκόταν στο χείλος τής καταστροφής και η κυβέρνηση εκτίμησε ότι η επιστράτευση αυτών των εργαζομένων ήταν απαραίτητη για την εθνική σωτηρία. Μόνο που δεν κατάλαβα ποια ακριβώς μάχη έπρεπε να δώσουν οι επιστρατευμένοι...

Χτες επιστρατεύτηκαν οι ναυτεργάτες. Και πάλι προφανώς, η χώρα ξαναβρέθηκε στο χείλος τής καταστροφής και η κυβέρνηση εκτίμησε ότι η επιστράτευση και αυτών των εργαζομένων ήταν απαραίτητη για την εθνική σωτηρία. Μόνο που δεν καταλαβαίνω εναντίον ποιου εχθρού πρέπει να πολεμήσουν οι επιτρατευμένοι...

Παρεμπιπτόντως, αναδιφώντας στην ιστορία ανακαλύπτω κάτι πολύ περίεργο: οι πολιτικές επιστρατεύσεις αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα της δημοκρατίας! Αντίθετα απ' όσα θα φανταζόταν κανείς, η χούντα δεν έκανε καμμία πολιτική επιστράτευση. Θα μου πείτε, βέβαια, ότι η χούντα είχε άλλους τρόπους για να χαλιναγωγεί τις λαϊκές αντιδράσεις, αλλά έτσι θα με αναγκάσετε να κάνω ένα πολύ επικίνδυνο ερώτημα: γιατί η δημοκρατία πρέπει να βρει τρόπο χαλιναγώγησης των λαϊκών αντιδράσεων;

Πάντως, φαίνεται πως το φαινόμενο της πολιτικής επιστράτευσης εμφανίστηκε κάποτε ως μόδα και κατάντησε συνήθειο. Η αρχή έγινε από την μετακαραμανλική Νέα Δημοκρατία το 1979, προκειμένου να σπάσει η μεγάλη κινητοποίηση των τραπεζοϋπαλλήλων, αλλά το ΠαΣοΚ ανήγαγε την πολιτική επιστράτευση σε επιστήμη αντιμετώπισης των απεργιών: το 1983 επιστρατεύονται οι οδηγοί βυτιοφόρων, το 1986 οι χειριστές και οι ιπτάμενοι μηχανικοί τής Ολυμπιακής Αεροπορίας, το 1994 οι οδηγοί των αστικών λεωφορείων (κάτι που δεν είχε τολμήσει να κάνει ούτε η νεοφιλελεύθερη λαίλαπα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, παρ' ότι έφαγε ξεγυρισμένο χαστούκι από τους λεωφορειατζήδες), το 2010 οι ιδιοκτήτες φορτηγών και το 2011 οι δημοτικοί υπάλληλοι καθαριότητας.

Φαίνεται, όμως, ότι οι αστικές μας κυβερνήσεις τρέφουν ιδιαίτερη "συμπάθεια" προς τους ναυτεργάτες, τους οποίους επιστρατεύουν κάθε τρεις και λίγο: 2002, 2006, 2010, 2013... Δυο πράγματα συμβαίνουν κάθε 4 χρόνια: οι ολυμπιακοί αγώνες και η επιστράτευση των ναυτεργατών! Αν τώρα ισχυριστώ ότι αυτό συμβαίνει επειδή το κράτος δεν αντέχει να βλέπει την συμπαθή τάξη των εφοπλιστών να χάνει κέρδη, θα με πείτε κακότροπο, συνομωσιολόγο ή προκατειλημμένο;

[Λεπτομέρεια για γέλια: Αν και ήμουν σίγουρος ότι η επιστράτευση των ναυτεργατών του 2010 δεν είχε λήξει επίσημα, σήμερα έμαθα ότι έληξε τον περασμένο Νοέμβριο. Ακόμη κι έτσι όμως, οι ναυτεργάτες ήσαν επιστρατευμένοι επί δυο ολόκληρα χρόνια! Μικρό το κακό, αν σκεφτεί κανείς ότι η γενική επιστράτευση που κήρυξε η χούντα στις 20/07/1974, έληξε με απόφαση του Γιάννου Παπαντωνίου (τότε υπουργού εθνικής αμύνης) στις 24/05/2002 (αυτό σημαίνει ότι επί 28 συναπτά έτη παρανομούσαμε π.χ. όποτε γυρνάγαμε ξενύχτηδες στους δρόμους σε παρέες μεγαλύτερες των τριών ατόμων)!]

Τελειώνοντας τούτο το σημείωμα, θέλω να κάνω τρεις προτάσεις στην δημοκρατική μας κυβέρνηση:

Πρώτη πρόταση: Επειδή φαίνεται ότι οι ναυτεργάτες είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως, δεν παίρνουν χαμπάρι από δημοκρατία και προκειμένου να αποφευχθούν καινούργια προβλήματα σε τούτον τον έρμο τόπο, καλό θα είναι να μη λήξει ποτέ η τωρινή επιστράτευση. Αρκετές σκοτούρες δεν έχουν οι εφοπλιστάδες μας; Ας τους απαλλάξουμε μια για πάντα από τον πιθανό βραχνά μιας φρέσκιας απεργιακής κινητοποίησης που θα φαλκιδεύσει τα συμφέροντά τους.

Δεύτερη πρόταση: Αφού το γαϊτανάκι με τις επιστρατεύσεις αποδεικνύεται αποτελεσματικό, ας καθιερωθεί και για άλλες ομάδες πολιτών. Π.χ., να επιστρατευθούν οι μαθητές, προκειμένου από την μία να μη ξαναγίνουν αποχές και καταλήψεις κι από την άλλη να κοπούν οι αδικαιολόγητες απουσίες (τί θα κάνουν τα κωλόπαιδα; θα μάθουν γράμματα θέλοντας ή μη). Επίσης, μπορούν να επιστρατευθούν οι δημόσιοι υπάλληλοι, ώστε να μη βγάζουν άχνα είτε τους βάζει κανείς σε διαθεσιμότητα είτε τους απολύει είτε τους μετατάσσει. Ακόμη, να επιστρατευθούν και οι ιδιωτικοί υπάλληλοι, ώστε να μπορούν ελεύθερα τ' αφεντικά τους να προχωρούν σε μειώσεις αποδοχών δίχως ν' ανοίγει ρουθούνι. Και, φυσικά, να επιστρατευτούν και οι αγρότες γιατί μας τα έχουν παραζαλίσει κλείνοντας τους δρόμους κάθε τόσο, αντί να πηγαίνουν να σπείρουν κανένα μπρόκολο και κανένα αντίδι, οι παλιοκοπριταραίοι.

Τρίτη (και καλύτερη) πρόταση: Για να μη δημιουργούνται προβλήματα κατά την ψήφιση των διαφόρων νομοσχεδίων από "αντάρτες" βουλευτές, αποστασιοποιήσεις κυβερνητικών εταίρων κλπ, να επιστρατευτεί και η βουλή! Έτσι, η κυβέρνηση θα παράγει απερίσπαστη νομοθετικό έργο, έχοντας εξασφαλισμένη από χέρι την σύμφωνη ψήφο και των τριακοσίων βουλευτών, αφού όποιος τολμήσει να διαφωνήσει θα συλλαμβάνεται, θα κουρεύεται με την ψιλή και θα εξορίζεται.

Ζήτω η επιστράτευση, λοιπόν! Άντε, γιατί κάπου το έχουμε παραχέσει με την πολλή δημοκρατία σε τούτη την χώρα. Άντε, γιατί έχει δίκιο ο "σοφός λαός" όταν λέει πως χρειαζόμαστε έναν λοχία για να γίνουμε αθρώποι....

3 σχόλια:

Ntina είπε...

Τα προηγούμενα χρόνια αυτή η κοινωνία λειτουργούσε με το τάξιμο, τώρα λειτουργεί με το επιτάξιμο.

Ανώνυμος είπε...

Το νομοσχέδιο για το οποίο οι Ναυτεργάτες απεργούν και διαμαρτύρονται σήμερα προβλέπει μεταξύ άλλων το μέτρο της επίταξης που θα επιβάλλεται από επιτροπή (δηλαδή από διορισμένους παπαδήμους αστο-διαικπεραιωτές) σε μελλοντικές απεργίες.

Συν βέβαια και το τετριμμένο πλέον "όχι στην κατάργηση συλλογικών συμβάσεων" που έγινε πια το Χόλυ Γκραίηλ (Ιερόν Δισκοπότηρον) των εργαζομένων/μισθωτών.

Α! και είναι και απλήρωτοι από τους εφοπλιστές για έξη μήνες οι Ναυτεργάτες Απεργοί.

Α ρε Τσίπρα θέλω να σε δώ να διαπραγματεύεσαι με αυτούς τους φαταούλες και θα γραφτώ στο Τουίτερ.

ΑΧΠ (το προνόμιο του φτωχού)

ΥΓ. Οι τεράστιες φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών εδώ (Ιός της Κυριακής).

ΥΓ2. Για τον καπάτσο εφοπλιστή Βίκτωρα Ρέστη βρίθει το διαδίκτυο. Ναι έιναι αυτός που είπε του Τσίμπλα του Διαπραγματευτή "Φορολόγησε με αν με βρείς!".

Οποια πέτρα και να σηκώσεις είναι από κάτω αυτό το θηρίο. Κάνε μιά έρευνα στο διαδίκτυο και θα δείς τι θα βρεις...
Ενδεικτικά "...είναι μέτοχος στον ΔΟΛ, είναι συνιδιοκτήτης της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα», πρώην μέτοχος στην ΙΜΑΚΟ..."

ΥΓ3. Κάθεσαι ακόμα και βλέπεις τι γίνεται στον κόσμο από καθεστωτικά ΜΜΕ?

Ntina είπε...

ΥΓ3. Κάθεσαι ακόμα και βλέπεις τι γίνεται στον κόσμο από καθεστωτικά ΜΜE?

Το σχόλιο μου είναι ειρωνικό.
Με τους απεργούς είμαι.