To Cogito ergo sum συλλογάται λέφτερα και στο ηλεκτρονικό περιοδικό Ατέχνως.
Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα, η αντιγραφή επιτρέπεται.

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

(...) ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα κι ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό κι ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η δικαιοσύνη και ο νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί το σύννεφο που περνάει, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά αν γίνεται μέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και τελικά, για να ολοκληρωθούν οι ιδιωτικοποιήσεις, ας ιδιωτικοποιηθούν και τα κράτη, παραδίδοντας για κάποιο χρονικό διάστημα την εκμετάλλευσή τους σε ιδιωτικές εταιρείες, που θα λειτουργούν σε καθεστώς διεθνούς ανταγωνισμού. Εκεί βρίσκεται η σωτηρία τού κόσμου...

Και τώρα, ας ιδιωτικοποιηθεί επίσης και η πουτάνα που τους γέννησε όλους.


[Ζοζέ Σαραμάγκου, "Τετράδια του Λαντσαρότε - Ημερολόγιο ΙΙΙ, 1993-1995" - Μετάφραση από τα πορτογαλικά: Cogito ergo sum]

16 Οκτωβρίου 2012

Αντισυνταγματική "δημοκρατία"

Α. ΔΕΔΟΜΕΝΑ

"Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία" (Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 1, παράγραφος 2).

"Η τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες· η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους" (Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 16, παράγραφος 1).

"Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. Τα ιδρύματα αυτά τελούν υπό την εποπτεία του Κράτους, έχουν δικαίωμα να ενισχύονται οικονομικά από αυτό και λειτουργούν σύμφωνα με τους νόμους που αφορούν τους οργανισμούς τους" (Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 16, παράγραφος 5).

"Πολύτεκνες οικογένειες, ανάπηροι πολέμου και ειρηνικής περιόδου, θύματα πολέμου, χήρες και ορφανά εκείνων που έπεσαν στον πόλεμο, καθώς και όσοι πάσχουν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσο έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος" (Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 21, παράγραφος 2).

"Το Κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών και παίρνει ειδικά μέτρα για την προστασία της νεότητας, του γήρατος, της αναπηρίας και για την περίθαλψη των απόρων" (Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 21, παράγραφος 3).

"Η εργασία αποτελεί δικαίωμα και προστατεύεται από το Κράτος, που μεριμνά για τη δημιουργία συνθηκών απασχόλησης όλων των πολιτών και για την ηθική και υλική εξύψωση του εργαζόμενου αγροτικού και αστικού πληθυσμού" (Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 22, παράγραφος 1).

"Με νόμο καθορίζονται οι γενικοί όροι εργασίας, που συμπληρώνονται από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας συναπτόμενες με ελεύθερες διαπραγματεύσεις και, αν αυτές αποτύχουν, με τους κανόνες που θέτει η διαιτησία" (Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 22, παράγραφος 2).

"Το Κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων, όπως νόμος ορίζει" (Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 22, παράγραφος 5).

"Η απεργία αποτελεί δικαίωμα και ασκείται από τις νόμιμα συστημένες συνδικαλιστικές οργανώσεις για τη διαφύλαξη και προαγωγή των οικονομικών και εργασιακών γενικά συμφερόντων των εργαζομένων" (Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 23, παράγραφος 2).

"Η ελεύθερη και ανόθευτη εκδήλωση της λαϊκής θέλησης, ως έκφραση της λαϊκής κυριαρχίας, τελεί υπό την εγγύηση όλων των λειτουργών της Πολιτείας, που έχουν υποχρέωση να τη διασφαλίζουν σε κάθε περίπτωση. Νόμος ορίζει τις ποινικές κυρώσεις κατά των παραβατών της διάταξης αυτής" (Σϋνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 52).

"Η ιδιωτική οικονομική πρωτοβουλία δεν επιτρέπεται να αναπτύσσεται σε βάρος της ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας ή προς βλάβη της εθνικής οικονομίας" (Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 106, παράγραφος 2).


Β. ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Η "δημοκρατία" τους, οι κυβερνήσεις τους, οι νόμοι τους και τα μνημόνιά τους είναι αντισυγματικά μέχρι τα μπούνια.


Γ. ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ

"Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία" (Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 120, παράγραφος 4 - σ.σ. πρόκειται για το περίφημο άρθρο 114 του παλιότερου συντάγματος, το οποίο είχε γίνει σύνθημα των λαϊκών αγώνων κατά την δεκαετία του '60).


Δ. ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Όσοι από μας σεβόμαστε το "Σύνταγμα της Ελλάδος", έχουμε χρέος να αντισταθούμε με κάθε μέσο εναντίον αυτών που το έχουν καταντήσει κουρελόχαρτο. Με κάθε μέσο, όπως προβλέπει το Σύνταγμα. Προφανώς, η βία δεν αποκλείεται!

7 σχόλια:

Δημήτρης είπε...

Τι ακριβώς είναι αυτό το "Κράτος", που αναφέρεται έξι ολόκληρες φορές και έχει τόσες "υποχρεώσεις"?

Teddy είπε...

@ Δημήτρης

Επειδή βλέπω ότι σε τρώει ο ποφτός σου, μπορείς να ανατρέξεις στο βιβλίο τού Αντώνη Μανιτάκη "Τι είναι κράτος" (Σαβάλλας). Μόνο αν έχεις γερό στομάχι, όμως! Αν το όνομα δεν σου θυμίζει κάτι, ο Αντώνης Μανιτάκης είναι τώρα -και ήταν και στην υπηρεσιακή κυβέρνηση Πικραμμένου- υπουργός εσωτερικών (ναι, ναι!).

Αν, πάλι, ανήκεις στους "αδιόρθωτους" και σε παρατρώει ο ποφτός σου, υπάρχει και το "Κράτος & Επανάσταση" (Σύγχρονη Εποχή),του θείου Βλαδίμηρου.

Βέβαια, όλα τα βιβλία ασχολούνται με την θεωρία. Για την πράξη...τί να σου πω; Κάποιοι παρομοιάζουν το σημερινό ελληνικό κράτος με μπουρδέλο. Προσωπικά, διαφωνώ. Τα μπουρδέλα έχουν τάξη...

Δημήτρης είπε...

Ευχαριστώ για την απάντηση. Για να ξέρουμε όλοι βρε αδερφέ με τι έχουμε να κάνουμε. Να προσθέσω και το "θεός και κράτος" του Μιχάλη?

Πέτρος Κ. είπε...

Προφανώς το Σύνταγμα έχει πάψει προ πολλού να ισχύει και να εφαρμόζεται. Δεν χρειάζονται νομικές γνώσεις επ’ αυτού. Αρκεί ο καθένας να αναλογιστεί πως ζούσε πριν από καμιά 30αριά μήνες και πως ζει σήμερα. Αν η ζωή του σήμερα βαδίζει σε συνταγματικά πλαίσια, τότε πρωτύτερα ζούσε στην παρανομία!

Η λέξη “βία” μια κουβέντα είναι. Εσύ θεωρείς βία το να αντισταθείς στην κυβερνητική εξουσία (ακριβέστερα: στην τροϊκανή παραεξουσία) διεκδικώντας να πάρεις πίσω τη ζωή που σου έκλεψαν. Άλλος θεωρεί γούστο του και καπέλο του να πετάει μολότοφ, άλλος να πετάει σπασμένα πεζοδρόμια σε οπαδούς αντίπαλων ομάδων, άλλος να πλακώνει μετανάστες στις λαϊκές, άλλος να σπάει το κεφάλι του σε διαδήλωση από Ματατζή που κρατάει το κλομπ ανάποδα. Θέμα οπτικής και αντίληψης.

Φοβάμαι την ανοργάνωτη και ανεξέλεγκτη βία.
Το ίδιο φοβάμαι και την οργανωμένη.
Η πρώτη θα γεννήσει την οργανωμένη βία της αστυνομοκρατίας και του συστήματος που έχει μάθει να αυτοπροστατεύεται.
Η δεύτερη θα υποκινήσει τις ορδές των φασιστοειδών και των “νοικοκυραίων” που θα βρουν ευκαιρία να εκφράσουν τα φιλοχριστιανικά τους αισθήματα.

Δεν ξέρω που θα καταλήξει η κατάσταση που ζούμε. Πάντως σίγουρα θα πέσει πολύ ματσούκι. Καλό θα είναι να προμηθευτούμε κράνη τώρα που είναι ακόμη φτηνά.

Ανώνυμος είπε...

Η βία (των αντιπάλων) πάρα πολλές φορές τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιήται από τις αστικές κυβερνήσεις (που έννοια σου, έχουν πολύ σοβαρούς συμβούλους στα θέματα καταστολής και μακροημέρευσης του συστήματος) με ευφάνταστο και δημιουργικό τρόπο.

Στην Ελλάδα αυτό συνήθως γινόταν με τους γνωστούς/άγνωστους προβοκάτορες στις πορείες. Τώρα γίνεται και με την Χ.Α. (φτου) και άλλα λούμπεν στοιχεία.

Σε τελική ανάλυση, η βία κατά του αστικού καθεστώτος είναι όχι μόνο άσκοπη αλλά πρώτης τάξης δωράκι στο καθεστώς, κατά την γνώμη μου. Πάντοτε το καθεστώς θα δράχνει την ευκαιρία της βίας των αντιπάλων για να εδραιώση την κυριαρχία του μα και να καταδείξει (στην σιωπηρή πλειοψηφία) την ηθική του ανωτερότητα (μα και να πάρει 2,3 μίζες από αστυνομικό εξοπλισμό κτλ.)

Υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί τρόποι για να αντιδράσουμε στην βαρβαρότητα και την κλοπή της λαικής κυριαρχίας από διάφορα ανδρείκελα, νομίζω ο καλύτερος είναι μέσω της τέχνης και η ειρηνική αντίσταση, τα οποία συνενώνουν τον λαό και τον ανεβάζουν σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο ύπαρξης, αλληλοεκτίμησης, αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης. Σίγουρα είναι και πολύ σημαντικό να προσφέρουμε γνώσεις και χρόνο στο σύνολο. Δηλαδή η επικοινωνία με συντρόφους και μη είναι ένα από τα ποιό σημαντικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε. Η επικοινωνία γεννά και δένει! Καλές ιδέες είναι η συνάντηση σε πάρκα για καφέ (σε θέρμος) ή καμιά μπυρίτσα.

Αυτό όμως που πραγματικά πονεί το αστικό καθεστώς είναι μια κλωτσιά στα γεννητικά του όργανα, εκεί δηλαδή που γενιέται ο πλούτος για την μακροημέρευση του - Απεργίες πρώτα και καλύτερα. Τα συνεργεία που οργανώνει το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ για επανασύνδεση οικιών στη ΔΕΗ. Οργανωμένα μπλόκα στα διόδια που ήδη γίνονται αλλά πρέπει να εδραιωθούν. Οργανωμένα σύνολα που μπαίνουν στις μεγάλες αλυσίδες σούπερμαρκετ και απαλλοτριώνουν τρόφιμα για τους συμπολίτες τους (ποτέ για τους ίδιους). Και για την ώρα ανάπαυσης, σταματούμε να βλέπουμε τηλεόραση και να αγοράζουμε εφημερίδες.

Και κάτι τελευταίο, υπάρχουν πολλοί επιτήδειοι επαγγελματίες "ιντιγνάδος" που έχουν σχέση με ΜΚΟ κτλ. και είναι μανούλες στο να ποδηγετούν τέτοιες ενέργειες. Καλό είναι πρώτα να τους γλουγλάρουμε για να δούμε με τί έχουμε να κάνουμε. Για την εξουδετέρωση τους ένα είναι το φάρμακο: ταξική, πολιτική συζήτηση. Μόλις ακούσουν πολιτικά ζητήματα θα αρχίσουν να ξύνονται, μετά θα θέλουν να πάνε για κατούρημα, μετά θα πάρουν το αιπατ ή το αιφονο και θα αρχίσουν να το χαιδεύουν νευρικά, και τελικά θα το γυρίσουν από δω και από κει στο "όλοι ίδιοι είναι", "τα κόμματα είναι όλα διεφθαρμένα", "δεν τα χρειαζόμαστε". Σαν βαμπίρ μόλις δουν το φώς της ημέρας. Με λίγη πρακτική μπορούμε να τους απομονώσουμε.

Τώρα αν το σύστημα είναι στο χείλος του γκρεμμού και θέλει μια κουντιά για να ξεκουμπιστεί, ε τότε θα του κάνουμε την χάρη.

Το θέμα της βίας θα είναι πολύ σημαντικό όταν το σύστημα πέσει. Εκεί φίλε μου θα τα ξαναπούμε.

ΑΧΠ

Τέντυ, δεν με πειράζει και να μην το δημοσιεύσεις, μην μπλέξεις κιόλης.

Teddy είπε...

@ΑΧΠ

Να μη το δημοσιεύσω για να μη μπλέξω; Καλό!
Το άλλο με τον Τοτό, το ξέρεις;

Ανώνυμος είπε...

ενώ αν είχε κανά ορθογραφικό...

άντε γεια!

ΑΧΠ