Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα...
... η αντιγραφή όχι απλώς επιτρέπεται αλλά είναι και επιθυμητή, ακόμη και χωρίς αναφορά της πηγής!

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

- "Ο λόγος που μ' άφησες έξω από την υπόθεση", είπε ήσυχα, "ήταν ότι νόμισες πως η αστυνομία δεν θα πίστευε ότι σκέτη περιέργεια μ' έσπρωξε να κατέβω εκεί κάτω χτες το βράδυ. Θα υποψιάζονταν ίσως ότι είχα κάποιον ύποπτο λόγο και θα με σφυροκοπούσαν μέχρι να σπάσω".
- "Πώς ξέρεις αν δεν σκέφτηκα το ίδιο πράγμα;"
- "Οι αστυνομικοί είναι κι αυτοί άνθρωποι", είπε ξεκάρφωτα.
- "Έχω ακούσει ότι σαν τέτοιοι ξεκινάνε".

[Ραίημοντ Τσάντλερ, "Αντίο, γλυκειά μου", εκδόσεις Λυχνάρι, 1990 (σελ.: 54)]

7 Δεκεμβρίου 2019

Σαββατιάτικα (270) - τα απτυχίωτα

*** Παρ' το πτυχίο στα κλεφτά και βάλτο εκεί που ξέρεις και φτύσε με κανονικά, γιατί χρονάκια αρκετά σε είχα να υποφέρεις. (Γιάννης Γιοκαρίνης) *** Δεν καταλαβαίνω την λύσσα που σας έπιασε με το πτυχίο τού Διαματάρη και τον φάγατε τον φουκαρά. *** Οκέυ, οκέυ... με το δήθεν πτυχίο... εκεί θα κολλήσουμε; *** Αφού ο χριστιανός εξήγησε ότι σπούδασε αλλά δεν είχε φράγκα να πληρώσει για να πάρει το χαρτί. *** Έχετε θεοποιήσει τα κωλόχαρτα, δηλαδή; *** Πρώτη φορά βλέπετε ασπούδαγο άνθρωπο που είναι σαν να έχει δέκα πτυχία; *** Ή περνιέστε για πιο ξύπνιοι από τον πτι Κουλίς, που έκανε τον μπαρμπα-Αντώνη υφυπουργό απόδημου ελληνισμού; *** Δεν ξέρει ο μικρός να επιλέγει τους άριστους; *** Διαματάρης: "Με πολύ χαρά και ενθουσιασμό αναχωρούμε εντός ολίγων λεπτών για το Sydney της Αυστραλίας..." *** Καλά με τον προσδιορισμό "της Αυστραλίας", λες και υπάρχει κι άλλο Σύδνεϋ. *** Αλλά εκείνη η "πολύ χαρά"... *** Τουλάχιστον, το χαρτί του Δημοτικού το πήρες μπαρμπα-Αντώνη; *** Παρ' το Λίζα και κάν' το κορνίζα και βάλ' το στην πρίζα να κάνει σουξέ, το πτυχίο δεν μπαίνει στ' αρχείο. (Σταμάτης Κραουνάκης) *** ♬♭ Όνειρα... ♪ πτυχία μου διαματάρικα...♫♩ *** Παρεμπιπτόντως, αυτό που πρέπει να έχει πάρει κάποιος πτυχίο, γιατί σας έχει γίνει εμμονή; *** Το βιογραφικό τής Μητσοντόρας το έχετε δει; *** "Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Επικοινωνία στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου." *** Λέει πουθενά ότι πήρε πτυχίο; *** Τον Σίμο τον Ανήσυχο, που του τα σούρναμε εδώ πριν εξίμισυ χρόνια, τον ξεχάσατε; *** Μπα, κακή μανία! *** Δηλαδή, το πανεπιστήμιο της ζωής δεν μετράει για σας; *** Οι σπουδές στο πεζοδρόμιο; *** Παιδιά, το πτυχίο δεν το παίρνεις από το σχολείο. *** Το πτυχίο ή το έχεις ή δεν το έχεις εκ φύσεως. *** Για παράδειγμα, πάω στοίχημα ότι ο Έβαν-Φώτης, που κόβει φάτσες, μόλις είδε τον μπαρμπα-Αντώνη, αναφώνησε "ω, ρε μάνα μου, ένας πτυχιούχος!". *** Το σχολειό της αλητείας ήταν το σχολείο μου, σπούδασα μέσα στη νύχτα, πήρα το πτυχίο μου. (Γιώργος Μαργαρίτης) *** Αυτό
Γεια σου, ρε άρχοντα, με το σπαστό σου το μαλλί!
το "φυσιογνωμιστής", που λέτε, μπορεί να το σπουδάσει κάποιος ή είναι χάρισμα, σαν το διάβασμα του καφέ; *** Εγώ πιστεύω ότι ο φυσιογνωμιστής είναι επιστήμων και, μάλιστα, η επιστήμη του έρχεται από πολύ παλιά. *** Μόνο που τότε δεν τον λέγανε "φυσιογνωμιστή" αλλά "κόβει φάτσα και βγάζει συμπέρασμα". *** Κι αυτός ο Έβαν-Φώτης Γεωργοκάτης, που έβγαλε το Σταρ να μας πει για τον μικρό, πρέπει να είναι αυθεντία στον χώρο. *** Έβαν-Φώτης: "Οι γραμμές τού προσώπου του κυρίου Μητσοτάκη υποδηλώνουν δυναμισμό και διαπραγματευτική ικανότητα." *** Όπως το βλέπει κανείς το πράμα, Φωτάρα. *** Για άλλους, η ίδια φάτσα υποδηλώνει "για κόψε ρε ένα αφαιρεμένο που έγινε και πρωθυπουργός". *** Γι' αυτό σου λέω σκέψου το και πρόσεξε πολύ, γιατί πριν από σένανε την πάθανε πολλοί, που πήραν το πτυχίο τους και με βαθμό καλό κι αφού δουλειά δε βρήκαν το κάνανε ρολό. (Λουκιανός Κηλαηδόνης) *** Εν πάση περιπτώσει, πολύ τον χάρηκα τον μικρό στο Λονδίνο. *** Τα έτριξε τα δόντια κανονικά του Ερντογάν. *** Αυτή την γραμμή "Ταγίπ, κάτσε καλά γιατί θα φωνάξω τον μπαμπά μου να σε βαρέσει" την κόβετε για αποτελεσματική; *** Τσούνης, αρχηγός ΓΕΝ: "Δεν περιμένουμε να έρθει κανείς να μας βοηθήσει... θα πάμε μπροστά, θα ρίξουμε και ό,τι γίνει." *** Όσες ρίξουμε κι όσες φάμε, δηλαδή; *** Πήγαμε την άμυνά μας σε τέτοιο επίπεδο; *** Δεν θα μας βοηθήσει το ΝΑΤΟ, ναυαρχούκο μου; *** Πλάκα μας κάνεις; *** Μικροδράκουλας: "Δυσκολίες στη σχέση με την Τουρκία, υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν αλλά μπορούν να ξεπεραστούν." *** Θα ξεπεραστούν αλλά θα υπάρχουν; *** Πώς καταφέρνεις κι έχεις πάντα μια πίπα στο στόμα, ρε συ; *** Δέξου στο ταχυδρομείο τής σχολής μου το πτυχίο, να κρεμάσεις μια κορνίζα στο πλευρό της Μόνα Λίζα. (Νικόλας Άσιμος) *** Τα μάθατε τα χαμπέρια για τα τρακτέρ; *** Το ΙΟΒΕ, αυτή η θυγατρική τού ΣΕΒ, έκανε μια μελέτη που δείχνει ότι η επιβολή τελών κυκλοφορίας στα τρακτέρ θα αναζωπυρώσει την αγροτική παραγωγή. *** Ναι, ναι, τέλη κυκλοφορίας στα κατσικοχώραφα και στους μουλαρόδρομους! *** Πανέξυπνη ιδέα και κοντεύω να σκάσω που ολόκληρος εγώ δεν είχε περάσει ποτέ από το μυαλό μου. *** Μεγαλύτερα τέλη -λέει- για τα παλιά τρακτέρ και επιδοτήσεις για αγορά καινούργιων. *** Κι όσο μεγαλύτερο τρακτέρ παίρνεις, τόσο μεγαλύτερη επιδότηση θα εισπράττεις. *** Ρε συ μικρέ, τέτοιες φαεινές δεν τις κρατάνε μυστικές! *** Τις ανακοινώνουν προεκλογικά και παίρνουν 60%
Μια δουλειά του είπαν να κάνει...
χαλαρά. *** Πάρε το πτυχίο σου κι ένα μηχανάκι κι έλα ξημερώματα στο Μοναστηράκι, κάτσε ανακούρκουδα στο σταθμό του τραίνου, ρίχνε ξύδι στις πληγές του κάθε σταυρωμένου. (Τζίμης Πανούσης) *** Αληθεύει ότι έπεσε δρόνος της μπατσονομίας στα Εξάρχεια; *** Σοβαρά; *** Υπερσύγχρονος δρόνος και έπεσε στα καλά καθούμενα; *** Ελάτε καλέ! *** Σίγουρα συγκρούστηκε με ιπτάμενο αναρχικό. *** Ξέρετε, απ' αυτούς που πάνε από ταράτσα σε ταράτσα. *** Νομίζετε ότι είναι τυχαίο που οι μπατσονομία κάνει ντου στις ταράτσες; *** Κι απάνω στην τούρλα του Σαββάτου, πετάξανε κι οι ρουβικωναίοι τρυκάκια στο σπίτι του Λιάγκα. *** Ναι, ρε πούστη μου, στου Λιάγκα! *** Θα ξεφτιλίσουμε και το αναρχοαυτονομιλίκι τώρα; *** Ξεκινήσαμε με τις πρεσβείες και καταντήσαμε στα φελλά; *** Άντε βρε, και στης Σταματίνας. *** Τη μέρα εργοστάσιο, νυχτερινό σχολείο, να πάρω το πτυχίο, αγώνας για το αύριο, ούτε λεπτό για χάσιμο, από παντού το σπάσιμο, τρελοκομείο. (Γιάννης Μηλιώκας) *** Αυτό που θέλησε ένας δάσκαλος να πάει τους μαθητές του στο μουσείο τής Ακρόπολης και του είπαν πως η είσοδος είναι ελεύθερη μόνο για μαθητές με ευρωπαϊκή υπηκοότητα, πώς το σχολιάζετε; *** Εγώ το βρίσκω πολύ σωστό. *** Αποσπού κιωσπού να μπαίνουν τζάμπα νεπαλέζοι και γκανέζοι; *** Την Ευρώπη ορέχτηκε ο Δίας και την άρπαξε για να την πηδήξει, όχι την Αφρική ή την Ασία, έτσι δεν είναι; *** Δηλαδή, τι την πήδηξε... την ξέσκισε κανονικά. *** Εξ ου και Ευρώπη, παναπεί ευρεία οπή. *** Κι αφού ο Παρθενώνας είναι της Αθηνάς, που είναι κόρη του Δία, μόνο απογαμίδια τής Ευρώπης πρέπει να έχουν ελευθέρας στο μπες-βγες. *** Θέμα συγγένειας είναι, αν με πιάνετε. *** Ποιος σου δίδαξε τον τρόπο να ταρακουνάς τον τόπο; Μήπως πήρες το πτυχίο στου Νουρέγιεφ το σχολείο; (Μανώλης Αγγελόπουλος) *** Από κοινωνικό μέρισμα, παίρνετε εφέτος; *** Πούλο είπατε; *** Ε, καιρός ήταν. *** Δεν ξέρετε ότι η επιδοματική πολιτική δημιουργεί στρεβλώσεις; *** Κοινωνικό μέρισμα, 13η σύνταξη, επίδομα θέρμανσης, επίδομα γέννας, επίδομα αναπηρίας, επίδομα στέγασης, επίδομα αλληλεγγύης, επίδομα επιδοματούχου... *** Αφού είσαι μπατίρης, ρε φίλε, γιατί δεν πεθαίνεις αξιοπρεπώς και περιμένεις να έρθει το κράτος να σε σώσει; *** Να σε σώσει με δικά μου λεφτά, δηλαδή; *** Το μόνο καλό που έχουν αυτά τα επιδόματα είναι ότι το κράτος προάγει την κοινωνική συνοχή. *** Παίρνει από τους φτωχούς για να δώσει στους εξαθλιωμένους. *** Στους εξαθλιωμένους είπαμε, όχι σ' αυτούς που ζουν με 540 ευρώ τον μήνα, να εξηγούμαστε. *** Αυτοί είναι μεσαία τάξη, όπως δήλωσε ο Σταϊκούγας, συμφωνώντας με τον ΟΟΣΑ. *** Άχρηστα τα τραγούδια μου, άχρηστα σαν πτυχία κι ας καμαρώνουν οι γονείς για την επιτυχία. (Μίλτος Πασχαλίδης) *** Φαντάζομαι ότι συμφωνείτε πως
Ο μαλάκας της ημέρας
εφέτος ο Τζάμπος έβγαλε μαλακία διαφήμιση, σωστά; *** Ο άλλος θαλασσοπνίγεται κάτι βδομάδες και το μούλικο τον χαβά του, "τι δώρο μου πήρες". *** Το παιδί σέρνει το καράβι τελικά, όχι εκείνο που μας μάθανε στα μικράτα μας. *** Κι ο μαλάκας τσιμπάει: "σου πήρα από τον Παναμά ένα τραινάκι, από την Σιγκαπούρη ένα αρκουδάκι..." *** Το παλιό, αφρικάνικο, ατσάλινο μαχαίρι από τ' Αλγέρι και το γλυκό νερό απ' τους Δελφούς ξέχασες, βρε μαλακομπούκωμα! *** Αυτό που τα κανάλια βάζουνε καρεδάκια στα πρόσωπα των παιδιών αλλά οι διαφημίσεις με παιδιά δίνουν και παίρνουν, πώς το σχολιάζετε; *** Απαγορεύεται η παιδική εργασία ή όχι, γαμώ το φελέκι μου μέσα; *** Κι έρχονται και γιορτές, μη χέσω... *** Μπαούλο θα μου τα κάνουν οι διαφημίσεις με τα κωλόπαιδα. *** Άμα δεν κάνεις φυλακή δεν γίνεσαι θηρίο, εκεί μαθαίνεις γράμματα και παίρνεις και πτυχίο. (Κώστας Καρουσάκης) *** Κούγιας: "Έδειρα δύο στα μπουζούκια της Λάρισας γιατί πείραξαν την συνοδό μου." *** Μαγκεψάμεν ο κοντός; *** Καλά, πόσο μισορριξιές είναι αυτοί οι δύο για να τις φάνε από τον Κούγια; *** Πάντως, Αλέξη, όταν ήσουν στην Πάτρα δεν έκανες τσαμπουκάδες, να τα λέμε κι αυτά. *** Δεν σε θυμάμαι να ξεμύτιζες από το σπίτι τότε. *** A propos, αυτό το "πάει ο Κούγιας στα μπουζούκια" σαν αρχή ανέκδοτου δεν ακούγεται; *** Συγγνώμη, έκανε μαζικές διαγραφές στο ΚινΑλ η Φώφη; *** Δηλαδή, δεν της φτάνει που οι μισοί φύγανε ήδη για ΣυΡιζΑ μεριά, διαγράφει κι από τους υπόλοιπους; *** Μαρή, θες να μείνεις μόνη σου στο φινάλε για να πάρεις όλο το χειροκρότημα; *** Όταν τα καταφέρεις, κάνε και συνέδριο. *** Με 100% θα επανεκλεγείς πρόεδρος. *** Αν και θα είχε περισσότερη πλάκα να μη ψηφίσεις τον εαυτό σου και να αφήσεις το κόμμα ακέφαλο. *** Δεν είμαι κάνας διάσημος δα ποινικολόγος, καλά-καλά δεν πρόλαβα να πάρω και πτυχίο. (Βασίλης Νικολαΐδης) *** Αυτό που γράψανε παράβαση σε ζαχαροπλάστη επειδή πούλαγε κουραμπιέδες χωρίς να έχει βάλει ημερομηνία λήξης, πώς σας φαίνεται; *** Παίζει να είναι και η μαλακία της χρονιάς, έτσι; *** Ας πει κάποιος στον μπρίλλη τον ελεγκτή ότι οι κουραμπιέδες δεν χρειάζονται ημερομηνία λήξης. *** Μία που πέφτουν στα χέρια σου και μία που σαλιώνεις δάχτυλο για να μαζέψεις την άχνη που έμεινε στο κουτί. *** Σε λίγο θα μας πουν ότι θέλουν ημερομηνία λήξης και οι δίπλες, που δεύτερη μέρα δεν τις βρίσκει. *** Ναι, ρε Τζένη, τρώω και δίπλες και κουραμπιέδες και μελομακάρονα. *** Γενικά, τρώω ό,τι μου αρέσει γι' αυτό είμαι χοντρός. *** Αν έτρωγα ό,τι συστήνουν οι γιατροί, θα ήμουνα συλφίδα αλλά θα είχα σιχαθεί και την ζωή και τον εαυτό μου. *** Είπαμε: όλα τα ωραία πράγματα σε τούτο τον κόσμο, τα απαγορεύουν οι γιατροί και οι παπάδες. *** Απόψε πάλι σκασιαρχείο κι ας μείνει πίσω και το πτυχίο. (Βασίλης Παπακωνσταντίνου) *** Ποιός έχει καταλάβει τι παίχτηκε με την συμφωνία Τουρκίας-Λιβύης, να μου λύσει μια απορία; *** Μοιράσανε -λέει- την θάλασσα μεταξύ τους σαν να μην υπάρχει Ελλάδα στον χάρτη, σωστά; *** Μάλιστα. *** Κι έτσι βγαίνει η Τουρκία να κάνει κουμάντο στα μισά Δωδεκάνησα και στην μισή Κρήτη, σωστά; *** Ξανά μάλιστα. *** Κι εμείς γιατί απελάσαμε τον λίβυο πρέσβυ κι όχι τον τούρκο; *** Ή, τουλάχιστον, γιατί όχι ΚΑΙ τον τούρκο; *** Τί δεν καταλαβαίνω ο μορφωμένος; *** Θα καώ, μάνα
Στο μεταξύ, κάπου στο Μαϊάμι...
μου, λυπηθείτε με. *** Μπουχέσας, ζαβό, γκαβός, αριστερός, μικρός... *** Ένα μάτσο ρεμπεσκέδες στο δοβλέτι και κανένας τους δεν αξιώθηκε να ανακηρύξει την ελληνική ΑΟΖ στα νότια και στα ανατολικά. *** Κατά πού να μουτζώσω; *** Δουλειά δεν μού 'δινε αυτό το σύστημα, με γέμιζε πτυχία χωρίς αντίκρισμα. (Πυξ Λαξ) *** Δεν μου είπατε, από αντικαπνιστικό πώς πάτε; *** Προσωπικά, πήρα όρκο να μη ξαναπατήσω σε μαγαζί όπου δεν μπορώ να καπνίσω μέσα. *** Μέσα! *** Όποιος θεωρεί τον εαυτό του πολίτη β' διαλογής, ας κάθεται έξω. *** Τριάντα-τόσα χρόνια, κάθε Παρασκευή βράδυ, στο ίδιο μαγαζί, στο ίδιο τραπέζι... και μου το κόψανε, που να τους κοπεί ό,τι κρέμεται ανάμεσα στα μπούτια τους. *** Από μένα είναι όχι κι ας μείνουν οι μαγαζάτορες με τους άκαπνους, που την βγάζουν με μια κοκακόλα και με τους καπνιστές-πιστολέρο. *** Δεν ξέρετε τον καπνιστή-πιστολέρο; *** Καλέ, είναι αυτός που τρώει-πίνει στο μαγαζί, βγαίνει έξω για τσιγάρο και... από δω παν' οι άλλοι. *** Πάει το πιστόλιασμα σύννεφο λέμε. *** Πήραμε πτυχίο με τα ψέματα, αφού εσύ μας αποκάλυπτες τα θέματα. (Νίκος Καρβέλας) *** Αυτό έχεις καταλάβει, ρε Θανάση: *** Ότι  κάθε χρόνο γίνεται ο κακός χαμός για τον Γρηγορόπουλο; *** Άλατα έχει πιάσει το μυαλό σου; *** Αγόρι μου, ο κακός χαμός δεν γίνεται για τον Γρηγορόπουλο, για τον Κορκονέα γίνεται. *** Και μη σε ξανακούσω να παραλληλίζεις τον Γρηγορόπουλο με τον Αξαρλιάν γιατί θα φας τασάκι στο κεφάλι. *** Τον πρώτο τον δολοφόνησε μπάτσος, που σήμερα είναι ελεύθερος. *** Γκέγκε; *** Τζήμερος: "Έγινε ήρωας ένα αξιολύπητο παιδί διαλυμένης οικογένειας..." *** Θάνο μου, αξιολύπητη είναι η φουκαριάρα η μάνα σου, που επί εννιά μήνες ταλαιπωριότανε η δόλια και στο τέλος έβγαλε ένα αρχίδι και μισό. *** Κι αν  αναρωτιέσαι ακόμη τι δουλειά είχε ένας 15χρονος στα Εξάρχεια, γιατί δεν αναρωτιέσαι και τι δουλειά είχε ένας 15χρονος στο φέρετρο; *** Άει στον διάολο, Θάνο μου. *** Τον χρόνο σου μετράς για το πτυχίο, το γράμμα μου σου φάνηκε αστείο. (Λαυρέντης Μαχαιρίτσας) *** Καλέ, τόση ώρα στην παρλαπίπα κι ακόμη δεν σας ρώτησα πώς είδατε το νέο φορολογικό νομοσχέδιο. *** Εγώ νομίζω πως έχει μερικές ελλείψεις αλλά σε γενικές γραμμές είναι στην σωστή κατεύθυνση. *** Εντάξει, από ανάπτυξη παπάρια μάντολες κι από κοινωνική πολιτική παπάρια λεμονάτα αλλά έχει κι ένα μέτρο καταπληκτικό. *** Για την μείωση του φόρου στα συμβόλαια των ΠΑΕ και των ΚΑΕ λέω, που πέφτει από 45% σε 22%. *** Εμείς που παίζουμε λίγη μπαλλίτσα, θα ανακουφιστούμε, βρε αδερφέ. *** Θα πάρουν μπρος οι μεταγραφές και κάπου θα χωθούμε. *** Καλύτερος ήταν ο Πίου της Φανάρ Μπαχτσέ, δηλαδή; *** Λίγη προπόνηση στα τρίποντα θέλουμε και είμαστε έτοιμοι για κονόμι, χωρίς να μας παίρνει το κράτος τα μισά. *** Στο ΠροΠο και στο λαχείο είσαι παίχτης με πτυχίο. Αν ο
Ευτυχισμένα χρόνια
ΠΑΟΚ φέρει 2, λες στη φτώχεια σου αντίο. (Πασχάλης Τερζής) *** Σήμερα το ιστολόγιο βιώνει μια βαθειά, ανθρώπινη συγκίνηση αναλογιζόμενο την αδικία που υφίστανται πολλοί άριστοι συνάνθρωποί μας, μόνο και μόνο επειδή οι δυσκολίες τής ζωής δεν τους επέτρεψαν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. *** Από το μη πτυχίο τού Τζήμερου μέχρι το μη πτυχίο του Διαματάρη, βουνό οι αδικίες. *** Για να διασκεδάσω αυτή την συγκίνηση, λοιπόν, ετοίμασα μια λίστα με λαϊκά τραγούδια που εκφράζουν τον καημό τού κάθε λογής απτυχίωτου συνανθρώπου μας. *** Απτυχίωτο ήταν και το παλληκάρι που βλέπετε στην πρώτη φωτογραφία ενώ υπηρετεί την στρατιωτική του θητεία στην Μακρόνησο το 1945. *** Το ασυνήθιστα ακούρευτο για φαντάρο (και, μάλιστα, εκείνη την εποχή) σπαστό μαλλί και το "Ντούκλα" μουστάκι πρέπει να σας βοήθησαν να αναγνωρίσετε τον αλησμόνητο Γρηγόρη "Σερ" Μπιθικώτση. *** Τότε, εκεί στην Μακρόνησο, ο Γρηγόρης έκανε την γνωριμία του με τον εξόριστο Μίκη Θεοδωράκη. *** Και οι δυο τους φαίνονται στην τελευταία σημερινή φωτογραφία, ανάμεσα σε πολλά ιερά τέρατα της τέχνης και των γραμμάτων, που συγκρότησαν την κριτική επιτροπή τής 2ης Εβδομάδας (αργότερα Φεστιβάλ) Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 1961. *** Από αριστερά διακρίνονται: Αλέκος Αλεξανδράκης (με τσιγάρο στο χέρι, κύριε Καΐλια!), Νίκος Κούνδουρος, Αλίκη Γεωργούλη (με τσιγάρο στο χέρι, κύριε Καΐλια!), Μιχάλης Κακογιάννης (με τσιγάρο στο χέρι, κύριε Καΐλια!), Γιάννης Μαρής, Ηλίας Βενέζης (πρόεδρος), Στρατής Μυριβήλης, Μάριος Πλωρίτης, Μάνος Κατράκης, Γρηγόρης Μπιθικώτσης, Μίκης Θεοδωράκης (με τσιγάρο στο χέρι, κύριε Καΐλια!), Ειρήνη Παππά και Χριστόφορος Νέζερ. *** Κι ενώ ο Αλέκος Αλεξανδράκης παρουσιάζει στην Θεσσαλονίκη την "Συνοικία το όνειρο", στην Αγγλία οι The Shadows κυκλοφορούν τον πρώτο τους δίσκο. *** Τι ιδιαίτερο έχει ετούτο το δισκάκι; *** Έχει πολλά ινστρουμένταλ κομμάτια! *** Άλλωστε, οι The Shadows δεν είναι άλλοι από τους The Drifters, που έπαιζαν για τον Κλιφ Ρίτσαρντ επί 11 σχεδόν χρόνια, από το 1958 ως το 1968 κι άλλαξαν όνομα για να βγάλουν δικό τους άλμπουμ. *** Με τούτα και με κείνα, το γκρουπ ζη ακόμη και σήμερα, έχοντας κλείσει πλέον τα 60 του χρόνια! *** Για σας, διάλεξα σήμερα εκείνο το -σπανιώτατο- πρώτο άλμπουμ τους με τίτλο το όνομά τους. *** Με το "The Shadows", λοιπόν, στο πλατώ, σας αφήνω για την ώρα, σας εύχομαι να περάσετε ένα πολύ όμορφο σαββατοκύριακο και σας θυμίζω την αποστροφή τού Κώστα Μακεδόνα, ο οποίος παρατηρεί ότι... *** ... κι αν είσαι εσύ γυναίκα έξυπνη κι ωραία, μ' εφτά πτυχία και πατέρα εισαγγελέα, μάθε να ξέρεις στην ζωή ο κερδισμένος είναι ο άντρας ο από μόνος του φτιαγμένος. *** Καλά να περάσετε! ***

----------------------
ΥΓ: Εννοείται ότι δεν υπάρχει επίθετο "απτυχίωτος". Κανείς, όμως, δεν θα μου αμφισβητήσει την δημιουργικότητα!

31 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ετσι ακριβώς παίζετε το Ιμπεριαλιστικό παιχνίδι. Οταν διαλυότανε η Οθωμανική Αυτοκρατορία έτρεξε και η Ελληνική αστική τάξη να πάρει μερίδιο απο την λεία στην Ιμπεριαλιστική επέμβαση του 1919 1922 στην Μικρά Ασία. Με το που έγινε ανεξάρτητο κράτος η Κύπρος το 1959 βάλανε μπροστά και η δύο Εθνικισμοί την διχοτόμηση του νησιού με κατάληξη τα γεγονότα του 1974. Σήμερα η Τουρκική αστική τάξη υπόγραψε για ΑΟΖ με την Λιβύη για να παζαρέψει στην συνέχεια με την Ελληνική Αστική Τάξη. Ολα είναι για το κέρδος. Η ...δικής.... μας πλεύρισαν τον Στρατηγό Χάφταρ για να παίξουν παιχνίδι. Και μέσα σε όλα αυτά έχουμε και τον Οπορτουνιστικό συρφετό να καλεί να φύγουμε απο την Ε.Ε και το ΝΑΤΟ με την Αστική τάξη ακλόνητη στην θέση της και απλά να αλλάξουμε ιμπεριαλιστική συμμαχία με Ρωσία Κίνα Ιράν κ.α... Ολα αυτά βέβαια δεν αποτελούν λύση για κανένα λαό. Η Λύση βρίσκεται στην Κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής με εργατική λαική εξουσία και Δικτατορία του προλεταριάτου. Για τους λαούς είναι μονόδρομος. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Η Αστική τάξη μετά την συμμετοχή της στην Ιμπεριαλιστική επέμβαση στην Κορέα 1950 1955 πήγε με τον Γρίβα να ανάψει την φωτιά του Εθνικισμού στην Κύπρο. Το ίδιο έκανε και η Τουρκική αστική τάξη με την Βολκάν. Ιδρύθηκε το κράτος το 1959 και αμέσως ξεκίνησαν την δράση τους. Τα γεγονότα του 1963 και στην Κοφίνου το 1967 προετοίμασαν τον διαμελισμό της Κύπρου Με κατάληξη τον Σαμψών ,ε την δικτατορία στις 15 Ιούλη του 1974 να λέει για ένωση και την ΑΝΟΙΧΤΗ Τουρκική εισβολή που ολοκλήρωσε το έγκλημα 5 ημέρες μετά. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Τραινάκι από τη Σιγκαπούρη το καταλαβαίνω, αλογάκι από το Χόνγκ-Κονγκ πάει κι' έρχεται λόγω αγγλικής κατοχής, αλλά εκείνο το 'αρκουδάκι από τον Παναμά' τι το ήθελε??. Καλύτερα να έλεγε ' καμήλα από την Ισλανδία'
ΜΑΝΩΛΗΣ

Σεχτάρ ο Τρομερός είπε...

Μετά από έξι δεκαετίες συνειδητοποίησα ότι το "δίπλωμα" είναι κάτι που διπλώνεται, κι αυτό στα αρχαία τα δικά σας (εγώ είμαι αλβανο-σλάβος mix - εμείς δεν έχουμε αρχαία, αρχαίοι είμαστε οι ίδιοι) λεγόταν "πτυχίο"!
Σε καλό δρόμο είμαι...
-----------------------------------
Αυτό, που ξυπνήσανε τα πασόκια μετά από 5 χρόνια και θυμηθήκανε τον Γρηγορόπουλο, πως σας φαίνεται;
Επρεπε να πέσει ο τΣύριζας....
...κι αφού πρώτα έβγαλε από τη φυλακή τον κορκονέα!
Και οι κότες, που κακαρίζανε στα κεραμίδια τότε για το δημοσίευμα του "Ριζοσπάστη", .... τσιμουδιά!
Α, ξέχασα, (εγώ), αλλά ...."ο Λαός δεν ξεχνά, τι σημαίνει δεξιά".

Ανώνυμος είπε...

Ελληνικές επιχειρήσεις στην Βεγγάζη της Λιβύης διεκδικούν μερίδιο στην ανοικοδόμηση της χώρας. Ολα για το κέρδος. Η αστική τάξη είναι εκεί. Πάντα ...εξαρτημένη...... Αποικία... είμαστε χαχα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...


συνειδητοποίησα ότι το "δίπλωμα" είναι κάτι που διπλώνεται,

NAI ρε γιατί εσύ δεν το δίπλωσες να το βάλεις στην τσέπη και να φύγεις ???;;;
ΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ :?:?:?;

(εγώ είμαι αλβανο-σλάβος mix - εμείς δεν έχουμε αρχαία, αρχαίοι είμαστε οι ίδιοι)

Πάλι χαζομάρες αρχαίες γράφεις.

Ιλλυριο-Σκύθας είσαι , οι σλάβοι είναι παραΦθορά του σΚλάβου.

Σεχτάρ ο Τρομερός είπε...

Ανώνυμε (9 Δεκεμβρίου 2019 - 3:25 μ.μ.) και αδιάβαστε, το "σκλάβος" είναι παραφθορά του σλαβικού εθνωνυμίου "Σλάβος", με την παρένθεση του ευφωνικού -κ-. Στις σλαβικές γλώσσες "Σλάβος" σημαίνει "ένδοξος" κι έτσι αποκαλούσαμε τον εαυτό μας.
Είμαστε οι "ένδοξοι", γκέγκε;
Μάθε και κανα κουμουνιστικό, γιατί για απ' αυτουνούς με την ...περικεφαλαία σε κόβω!
Слава Великому Октябрю
"Σλάβα βελίκομου Οκτιάμπριου"! => "Δόξα στον Μεγάλο Οκτώβρη"!

Σας έχουνε κρεμάσει από τα πόδια....
.... βλέπετε τον κόσμο ανάποδα,....
....κι είστε και τελείως σίγουροι πως στεκόσαστε όρθιοι!
Αν έκοβε και λίγο η γκλάβα σας....
....και δεν τρώγατε το σανό, που σας ταϊσανε.....

Αν κάνω λάθος για το IQ σου, με το συμπάθειο, και πρόσεχε πριν γράψεις!

Ανώνυμος είπε...

Μη τους βάζεις δύσκολα. Πες του για την κόκκινη μηλιά τον Σαγγάριο το Εσκι σεχίρ τέτοια θέλει να ακούσει. Ολοι οι άλλοι κάνανε εγκλήματα Η Φουκαριάρα η αστική μας τάξη είναι αθώα του αίματος. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

[1]

Ακολουθεί η τέταρτη παράγραφος του πρώτου κεφαλαίου της «Εισαγωγής στη Σλαβική Φιλολογία I—Σημειώσεις, Ε.Κ.Π.Α./Τμ. Σλαβικών Σπουδών, Αθήνα 2012–2013/Α΄ Εξάμηνο» (σελ. 14–17), όπου εκτίθενται συνοπτικά τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας σχετικά με την ετυμολογία του ονόματος των Σλάβων. Παρέλειψα τις υποσημειώσεις για να μην πάρει υπέρογκη έκταση το κείμενο και κουράσει υπερβολικά. Προσωπικά κλίνω υπέρ της ετυμολογίας που υποστηρίζει η πλειοψηφία των σλαβολόγων και ο Ρομάν Γιάκομπσον.—Άγρυπνος

§ 4. Το όνομα των Σλάβων.

Η ονομασία Σλάβοι (Slověne, πληθυντικός του Slověninъ), εμφανίζεται για πρώτη φορά σε σλαβικές πηγές τον 9ο αιώνα. Η ετυμολογία της είναι αβέβαιη και υπάρχουν πολλές θεωρίες σχετικά με την προέλευσή της. Η ρίζα «slov» ή «slav», βρίσκεται σε πολλές ονομασίες αναφερόμενες σε σλαβικές χώρες ή περιοχές, όπως Σλοβακία, Σλοβενία, Γιουγκοσλαβία, Σλοβηνοί κλπ.

Κατά τον Μαξ Φάσμερ η πρωτοσλαβική λέξη που χαρακτήριζε τους Σλάβους, ήταν slověninъ. Η λέξη σχηματίζεται από την ρίζα «slov» που δηλώνει τόπο και το επίθημα «-jenin» που υποδηλώνει τον κάτοικο αυτής της περιοχής. Όλες οι αρχαίες σλαβικές λέξεις με το επίθημα αυτό, όπως και τα συγγενικά «-anin»/«-janin», σημαίνουν κατοίκους ή καταγόμενους από μιαν περιοχή, υποδηλούμενη από το πρώτο μέρος της λέξης. Σύγκρινε τα αρχαία ρωσικά скитенинъ (κάτοικος σκήτης), кыянинъ (κάτοικος Κιέβου, ή καταγόμενος από το Κίεβο), бесерменинъ (κάτοικος μουσουλμανικών χωρών, ή καταγόμενος από εκεί) κ. ά., καθώς και τα σύγχρονα ρωσικά волжанин (κάτοικος ή καταγόμενος από την περιοχή του Βόλγα), горожанин (κάτοικος πόλεως). Η ετυμολογική ανάλυση της ρίζας «slov» μας επιτρέπει πρώτον να την αναγάγουμε στη πρωτοϊνδοευρωπαϊκή μορφή k’lou με την έννοια «ρέω» (νερό), ή «περιβρέχω», «λούω». Σύγκρινε το λατινικό cluere (καθαρίζω), το ελληνικό κλύζειν (πλένω), το αρχαίο αγγλικό hlūtor (ομοίως), το αρχαίο νορβηγικό hlér (θάλασσα), το ουαλικό clir (καθαρός), το λιθουανικό šlúoti (κολυμπώ), καθώς και το αρχαίο ινδικό sravati (ρέει). Δεύτερον, μας επιτρέπει να αποκαταστήσουμε την άλλη μορφή αυτής της ρίζας ως s’lou γιατί το πρωτοϊνδοευρωπαϊκό k’ στους σλάβους προφέρεται ως s’ και το πρωτοϊνδοευρωπαϊκό ou πριν από τα φωνήεντα προφέρεται ov και πριν από τα σύμφωνα u. Η προέλευση συνεπώς του εθνικού ονόματος slověninъ υποδεικνύει ότι οι Πρωτοσλάβοι ζούσαν σε μέρη πλούσια σε τρεχούμενα νερά που ονομαζόταν με κάποια λέξη που είχε σχέση με τη ρίζα s’lou. Αυτό συμφωνεί με την ύπαρξη στο πρωτοσλαβικό λεξιλόγιο ονομασιών διαφόρων πόσιμων αποθεμάτων νερού και μας κατευθύνει σε πολλά υδρώνυμα με τις ρίζες slov- ή s’lou- στις περιοχές γύρω από τον Δνείπερο και το Βολίν (Волынь). Παράδειγμα: το επίθετο που χαρακτηρίζει τον Δνείπερο, словутич, (Днепр словутич), τα ποτάμια Σλοβούτα (Словута), Σλοβάζ (Словаж), Σλούγια (Слуя), Σλουτς (Случь). Αν λάβουμε υπόψη τις ονομασίες με τη ρίζα slav- παραδεχόμενοι ότι και αυτές προέρχονται από την ρίζα slov- (διότι το slovenin [slověninъ] στους ανατολικούς Σλάβους γίνεται slavjanin [slavěninъ]), τότε μπορούμε να αναφέρουμε μεγαλύτερο αριθμό υδρωνύμων: οι ποταμοί Sława, Słavica/Славница/Славица, Славянка, Славечна.

Η ερμηνεία φαίνεται πιθανή, αλλά, η επιβίωση μιας τέτοιας ρίζας, δεν μαρτυρείται σε καμιά σλαβική γλώσσα.

Ο Σ. Μπέρνστεϊν υποστηρίζει την σύνδεση της λέξης Σλάβος με μια υποτιθέμενη ινδοευρωπαϊκή ρίζα *(s)lawos, συγγενή της ελληνικής λέξης «λαός».

Και για την αντιγραφή: Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

[2]

Οι περισσότεροι μελετητές σήμερα (ανάμεσά τους και ο Ρομάν Γιάκομπσον), συνδέουν την προέλευση με την λέξη slava, που σημαίνει «δόξα», «φήμη», ή την λέξη slovo, που σημαίνει «λόγος». Και οι δύο συγγενεύουν με το ρήμα slušati («ακούω»), από την ινδοευρωπαϊκή ρίζα *klew- (παράβαλε το αρχαίο ελληνικό «κλέος»). Η σύνδεση με την «δόξα» είναι προφανής για την ονομασία ενός λαού και είναι μια εύκολη λαϊκή ετυμολογία. Αυτό το γεγονός το προσάπτουν ως μομφή ορισμένοι γλωσσολόγοι, αλλά, μερικές φορές, το προφανές δεν σημαίνει ότι δεν είναι και αληθινό. Με την έννοια του «λόγου», σημαίνει ότι ο λαός που έχει αυτό το όνομα, έχει έναρθρο λόγο, μιλά μια κατανοητή γλώσσα. Επιπλέον επιχείρημα υπέρ αυτής της ετυμολογίας αποτελεί το γεγονός ότι οι Σλάβοι ονομάζουν τους ξένους λαούς nemtsi, (немци) δηλαδή άλαλους, μη κατανοητούς (από τη σλαβική ρίζα němi=μουγκός). Χαρακτηριστικά, το 17ο αιώνα, αναφέρονται: «πέντε χιλιάδες Άγγλοι немци», «немци του Δανού βασιλιά», немци του Ισπανού βασιλιά», «немци από την ολλανδική χώρα». Σήμερα, οι Πολωνοί αποκαλούν τους Γερμανούς Niemcy, οι Σέρβοι Nemci, οι Κροάτες Nijemci και οι Ρώσοι και Βούλγαροι Немцы (Nemtsi). Ανάλογο φαινόμενο έχουμε και στην ελληνική, όπου «Έλλην» είναι αυτός που ομιλεί την κατανοητή ελληνική γλώσσα, και αντιπαρατίθεται προς τον «βάρβαρο», δηλαδή αυτόν που ομιλεί άναρθρα, παράγοντας έναν ακατανόητο και συγκεχυμένο, για τους Έλληνες, ήχο (βαρ, βαρ).

Η άποψη που την ετυμολογεί από την λατινική λέξη sclavus (=σκλάβος) είναι εντελώς αβάσιμη. Η όψιμη (9ου–11ου αιώνα) λατινική λέξη sclavus (=δούλος), που αντικατέστησε στην μεσαιωνική χριστιανική δύση την λέξη της κλασσικής λατινικής servus, προήλθε από το εθνικό όνομα Σλάβος και όχι το αντίθετο. Το γεγονός είναι ενδεικτικό της διάθεσης και την νοοτροπίας, με την οποία οι δυτικοί, αντιμετώπιζαν τον σλαβικό κόσμο, αλλά και της συνήθους μοίρας των Σλάβων αιχμαλώτων.

Κατ’ άλλη άποψη, το όνομα Σλάβος (στη βυζαντινή χρονογραφία Σκλάβος ή Σθλάβος), προήλθε από το πρωτοβουλγαρικό saqlaw > sqlaw, που σημαίνει: 1) φύλακας, 2) εκπαιδευμένος δούλος. Κατά την άποψη αυτή, η ονομασία Σλάβος, δεν ήταν αρχικά εθνωνύμιο, αλλά επαγγελματικός/κοινωνικός προσδιορισμός, που αποδίδονταν σε επίλεκτα στρατιωτικά σώματα εκπαιδευμένων δούλων (αναλόγων των Μαμελούκων στην Αίγυπτο), τα οποία αποτελούσαν ένα είδος σημερινών πεζοναυτών, αιχμή του δόρατος στον στρατό των Αβάρων.

Τέλος, έχει υποστηριχτεί και η άποψη ότι η ρίζα slav- έχει θρησκευτική έννοια και περιεχόμενο, και δηλώνει τον πιστό ορισμένης θρησκείας, σε αντίθεση με τον ανήκοντα σε άλλη θρησκεία. Η θεωρία αυτή πάσχει κατά το ότι οι ινδοευρωπαϊκοί λαοί (στους οποίους ανήκουν και οι Σλάβοι), αλλά και γενικότερα οι λαοί που ακολουθούσαν πολυθεϊστικές θρησκείες, ουδέποτε διεκδίκησαν την αποκλειστική θρησκευτική αλήθεια και πάντοτε επέδειξαν πνεύμα ανεξιθρησκίας απέναντι λαών που πίστευαν σε άλλους θεούς. Μάλιστα, δεν δίσταζαν να επικαλούνται ξένες θεότητες, ή και να τις εισάγουν στο θρησκευτικό τους πάνθεο, αν πείθονταν για την αποτελεσματικότητά τους. Η μισαλλοδοξία, δηλαδή η μη ανοχή της θρησκευτικής διαφορετικότητας, είναι χαρακτηριστικό των μονοθεϊστικών θρησκευμάτων. Κατά συνέπεια, είναι εντελώς απίθανο το να υιοθέτησαν για τον εαυτό τους οι Σλάβοι, ένα διακριτικό όνομα που θα βασιζόταν στη θρησκευτική τους ιδιαιτερότητα έναντι των άλλων λαών, όπως έκαναν οι χριστιανοί, και γενικότερα οι οπαδοί των «εξ αποκαλύψεως» μονοθεϊστικών θρησκειών.

Και για την αντιγραφή: Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

[3]

Συγγραφέας της «Εισαγωγής στη Σλαβική Φιλολογία» είναι η κυρία Ελένη Απ. Στεργιοπούλου, Καθηγήτρια Ρωσικής Φιλολογίας-Θεωρίας της Λογοτεχνίας στο Τμήμα Σλαβικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ—Άγρυπνος

Σεχτάρ ο Τρομερός είπε...

Καλά, Αγρυπνε, μας κούφανες!
Παρόλο, που δεν γνώριζα όλες αυτές τις λεπτομέρειες, δε μου ήταν δύσκολο να κατανοήσω ότι τον Μεσαίωνα το εθνωνύμιο ταυτίστηκε με ...επάγγελμα! Σάμπως το ίδιο δε συνέβη και πολύ πρόσφατα και σε μας εδώ, που καταντήσαμε το "αλβανός" συνώνυμο του κακοπληρωμένου χειρώνακτα εργάτη; Αμα η κυρίαρχη ιδεολογία είναι αντιδραστική και ρατσιστική....
Να προσθέσω πως η ύπαρξη του λατινικού sclavus διευκόλυνε αυτή την ταύτιση, άλλωστε η Λατινική ήταν για πολλά χρόνια η επίσημη γλώσσα του ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους. Χώρια, που υπάρχουν κι άλλες λέξεις, που πήραν ευφωνική παρεμβολή, όπως η Μάσλινα, που σε μας έγινε Μάσκλινα, για να ακούγεται πιο καθαρά/οικεία στο αυτί μας. Μάσλο σημαίνει λάδι στα σλάβικα και το χωριό της Αρκαδίας, που λεγόταν Μάσκλινα σήμερα λέγεται "Ελαιοχώρι" και είναι πράγματι λαδοχώρι, όνομα και πράμα!
Αυτή ήταν η μοίρα των φτωχών-καθυστερημένων Λαών: Να εισάγονται σαν υποζύγια για τις πιο ταπεινές δουλειές και σαν δούλοι. Σάμπως και σήμερα, αυτό δε γίνεται;

Σεχτάρ ο Τρομερός είπε...

Αλλά, για άλλο σήμερα μπήκα στο blog του Θοδωρή.
Πανηγυρίζουμε την, και δικαστική, επικύρωση του εκλογικού αποτελέσματος στον Σύλλογο συνταξιούχων Μηχανικών (ΕΣΤΑΜΕΔΕ). Η Γ.Σ./Αρχαιρεσίες είχαν γίνει τον Μάη, και οι εργατο(συνταξιουχο)πατέρες είχαν προσπαθήσει να μανιπουλάρουν τη Συνέλευση για να περιθωριοποιήσουν την "Πανεπιστημονική" με τις γνωστές μεθόδους. Οταν είδαν, πως δεν τους έβγαιναν τα κουκιά προσπάθησαν να την διαλύσουν, κι επειδή ούτε κι αυτό τους έκατσε, αποχώρησαν, στήσαν διασπαστικές "εκλογές" μόνοι τους και έκαναν αγωγή κατά της νομίμως εκλεγμένης διοίκησης. Φάγανε τα μούτρα τους, σήμερα βγήκε η απορριπτική απόφαση, τώχαν σίγουρο πως θα την κερδίζανε γιατί ..."είμαστε η δεν είμαστε η Εξουσία;"!
Τελικά καταφέρανε σε ένα μικρομεσαίο και βασικά αντιδραστικό σώμα, όπως οι συνταξιούχοι μηχανικοί, να ..."αναδείξουν" ένα Δ.Σ., όπου η "Π" έχει τους 8 στους 9, δηλαδή ...89%!
Αντιδραστικός και βλάκας, ο συνδυασμός, που σκοτώνει!
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ - ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥ
Σάββατο 14/12 ώρα 12:30 στα Προπύλαια.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

Αφορά πολύ περισσότερο τους νέους, που δεν υποψιάζουνται τι είναι αυτό, που τους ετοιμάζουν, εδώ και 30 χρόνια, και αποτελειώνεται σήμερα, ΟΛΕΣ οι δεξιοπασόκικες κυβερνήσεις, με κορυφαία συμμετοχή του Κατρουγκαλοπασόκ!

Ανώνυμος είπε...

[4]

@ Σεχτάρ ο Τρομερός

Ηλία, είπα να μη βάλω τις υποσημειώσεις για να μη γίνω κουραστικός στο αναγνωστικό κοινό, αλλά θα κάνω μιαν εύλογη εξαίρεση, αφού αναφέρθηκες στην «ευφωνική παρεμβολή» και θα παραθέσω στη συνέχεια την υποσημείωση 16 που αναφέρεται στο «Σκλάβος ή Σθλάβος» της βυζαντινής χρονογραφίας και με την ευκαιρία θα διορθώσω ένα «ημαρτημένον» της πληκτρολόγησής μου: αντί «slavjanin [slavěninъ]» να διαβαστεί παρακαλώ «slavjanin [slavjaninъ]». Χαιρετώ, Άγρυπνος.

¹⁶ Τόσο στα ελληνικά, όσο και στα λατινικά, δεν υπάρχει λέξη που να αρχίζει από σλ- ή sl-. Για τον λόγο αυτό αναπτύσσεται στα μεν ελληνικά το κ- ή το θ- μεταξύ του σ- και του λ-, στα δε λατινικά το c-: Σκλαβηνοί, Σθλάβοι, Sclaveni, Sclavi. Τούτο είχε ήδη επισημανθεί κατά τον 17ο αιώνα: Ioannis Lucii, De regno Dalmatiae et Croatiae libri sex (Amstelodamii, 1668), lib. VI, 4 (σελ. 278): «(Graeci) qui cum SL pronuntiandi usum non habeant prout neque Latini, eosdem Graeca et Latina prolatione Sclabi vel Sclabini dixere», κατά τον Vittorio Peri, “La brama e lo zelo della Fede del popolo chiamato ‘Rhos’”, Harvard Ukrainian Studies, Proceedings of the International Congress Commemorating the Millennium of Christianity in Rus’-Ukraine XII/XIII 1988/1989, σελ. 125.

Βλ. Ελένη Απ. Στεργιοπούλου, Εισαγωγή στη Σλαβική Φιλολογία I—Σημειώσεις,
Ε.Κ.Π.Α./Τμ. Σλαβικών Σπουδών, Αθήνα 2012–2013/Α΄ Εξάμηνο (σελ. 16–17, υποσ. 16)

Ανώνυμος είπε...

Θοδωρή φίλε ,δέν είχα δεί τήν διαφήμηση τού τζάμπου...Παράγινε ή πλάκα μέ αυτόν τόν αυθαίρετο (θυμάμαι τήν πισίνα )...Στό υποκατάστημά τού δίπλα στό πάρκο Τρίτση έχει δύο υπόγεια , μέ πολύ μικρές σκάλες καί από ότι είδα τήν μόνη φορα πού πήγα, χωρίς εξόδους διαφυγής σέ περίπτωση κινδύνου...Νά σημειώσω ότι όταν πήγα, τό μαγαζί ήταν γεμάτο μέ μικρά παιδιά μέ τούς γονείς ή τούς παπουδες τους μέσα σέ ένα χώρο πού σχεδόν τά πάντα είναι εύφλεκτα (πλαστικά)...Δέν θέλω νά γίνω μάντης κακών , αλλά τρομοκρατούμαι καί στή σκέψη ενός ατυχήματος....

Σεχτάρ ο Τρομερός είπε...

Την Κυριακή έχουμε εκλογές στο Οικονομικό Επιμελητήριο.
Το τι καραγκιοζιλίκι παίζει με ΠΑΣΟΚ-τΣύριζα, δεν περιγράφεται. Σε μερικούς μεγάλους επαγγελματικούς χώρους παρατηρείται μαζική "μεταγγραφή" πασόκων στον τΣύριζα:
"Τώρα, κύριε ...... εμείς εδώ είμαστε όλοι Σύριζα!"
Ετσι στην ψύχρα!
Είναι οι κομματάρχες, που σαλαγάνε τα πρόβατα, προς τα εκεί, που προβλέπεται προσεχώς μάσα και "εξουσία" = "κονέ", διορισμοί ημετέρων, παιδιά-ανήψια-ξαδέρφια, "δουλίτσες" σε υπεργολάβους κλπ., κλπ. Το μΠατσόκ ήταν η "Δεξιά" με "προοδευτικό"(!;) πατσουλί, και όλο αυτό τώρα μετονομάζεται "τΣύριζα"!
Το μΠατσόκ έγινε τΣύριζα, η το τΣύριζα έγινε μΠατσόκ, πείτε το όπως θέλετε, δεν έχει καμιά απολύτως διαφορά........

Ανώνυμος είπε...

H ιστορία επαναλαμβάνεται. Ολα αυτά που περιγράφεις τα έχουμε ζήσει ξανά Σεχτάρ με το ΠΑΣΟΚ και τον Παπατζή στα επάνω τους την δεκαετία του ...1980.... αξέχαστα χρόνια και τότε. Ολα έτοιμα απο το Οπορτουνιστικό μπάχαλο της ...ΕΔΑ.... και ακόμα ..νωρίτερα... δημοκρατικές δυνάμεις.... πραγματική αλλαγή και το πρωτοσέλιδο του Ριζοσπάστη 18 Οκτώβρη του 1981 να πανηγυρίζει για την ....μεγάλη νίκη..... Αξέχαστα χρόνια..... Τουλάχιστον σήμερα έχουμε ΚΚΕ καθαρισμένο απο κάθε οπορτουνιστικό σκουπίδι. Να μου θύμισες τον ....γίγαντα φαράκο..... και συγκινήθηκα μέσα στην νύχτα ΟΥΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ..... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Και στην συνέχεια μετά το 1986 για να ...σπάσουμε... αυτή την κατάσταση λύσαμε το πρόβλημα με τους προδότες του 1968.... φτιάχνοντας τον ....συνασπισμό της αριστεράς και της προόδου..... στα πλαίσια της ...περεστρόικα και την Γκλάσνοστ..... Γκορμπατσόφ και Σεβαρνάτζε....ΟΛΕ..... Με αυτά και με εκείνα φτάσαμε στο 1991... με την εμφάνιση της σ.ΑΛΕΚΑΣ. Και μετά αρχίζει το γλέντι 29 χρόνια μετά για πρώτη φορά στην 100χρονη ιστορία μας έχουν πεταχτεί έξω και οι Κεντριστές του Κάουτσκι Μανιαδάκηδες. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχτάρ ο Τρομερός είπε...

Και το πατσουλί, Παναγιώτη, είναι το .."μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι!"
του ...αξιοσέβαστου(!) συντρόφου Μπαλάφα, που
...."Είκοσι χρόνια χρειάστηκαν"(*)
...για να καταλάβει, ότι ήτανε μπατσόκος!
------------------------------------------
(*)"20 χρόνια χρειάστηκαν. Το χρονικό του εγχειρήματος του Συνασπισμού» (εκδ. Νήσος) Συγγραφέας Ι. Μπαλάφας

Ανώνυμος είπε...

Πολύ σωστά. Τόσα χρόνια χρειάστηκαν. Κάνε μου ένα σχόλιο για τον Ιδεολογικό τους μέντορα Σάρλη.... για να μη τον αδικήσω.... και μετά θα τα σχολιάσω όλα μαζί ΟΒΕΡ........ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχτάρ ο Τρομερός είπε...

Παναγιώτη, τον Σάρλη τον είχα ζήσει και ήταν σκληρός πολέμιος του οπορτουνισμού. Ιδίως τότε με τον "Συν", αλλά και από το '68 νομίζω. Του έκαναν άγριο πόλεμο όλοι οι σημερινοί τΣυριζάνοι και οι παραλλαγές τους. Δεν ξέρω γιατί τον αποκαλείς "μέντορά τους". Αν τον επικαλούνται οι ίδιοι, όπως υποθέτω, δε σημαίνει πως ....έχουν και την συγκατάθεσή του.
Τώρα, αν δεν μπόρεσε να εκτιμήσει σωστά και να κριτικάρει την γενικότερη αδυναμία του κομμ. κινήματος, που ξεκίνησε από τον μεσοπόλεμο, ε, ...ο αναμάρτητος την λίθον βαλέτω. Εκ των υστέρων κάνουμε κι εμείς κριτική. Σωστή μεν, αλλά με το πλεονέκτημα του ιστορικά τετελεσμένου.
Στα σύγχρονα δικά μας να μας δώ.....

Ανώνυμος είπε...

Ακριβώς για αυτό δεν βιάστηκα να σχολιάσω και σε ρώτησα που θυμάσαι καλύτερα λόγο ηλικίας. Πραγματικά τον επικαλούνται και βλέποντας το βιβλίο του για την Πολιτική του Κόμματος ενάντια στον Μοναρχοφασισμό είναι καθαρά ενάντια στην θέση της Κ.Δ για Σοσιαλφασισμό και συμφωνεί με την γραμμή μετά το 1935 μιλάει για ...σεκταρισμό.... του Ζαχαριάδη και της Κ.Δ. Είχα δει πως το 1960 πήγε για σπουδές στην Μόσχα απο την .....ΕΔΑ.... και τον είχε ιδεολογικό υπεύθυνο. Για αυτό πριν ...πυροβολήσω..... είπα να πάρω την γνώμη σου λόγο ηλικίας γιατί προσωπικά τον θυμάμαι λίγο. Τα υπόλοιπα όπως τα λες. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Κάτι ακόμα Σεχτάρ χωρίς να ταυτίζω σε καμία περίπτωση ....Φαράκο... με Σάρλη. Το 1968 το ...παιδί.... ήταν πολέμιος του Οπορτουνισμού και το 1991... πέρασε με την αντεπανάσταση. Το καταγράφω σαν γεγονός. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Στο 12ο Συνέδριο του 1987 πέρασαν όλες οι απόψεις του ..Μπαλάφα... και της δεξιάς οπορτουνιστικής παρέας του. Απο την άλλη μεριά στην ΚΝΕ στο 4ο Συνέδριο το 1988 αλώνιζε η Τροτσκιστική φράξια με τον Γράψα και τους υπόλοιπους. Συγκοινωνούντα δοχεία με μοιρασμένους ρόλους για να αποτελειώσουν ότι είχε μείνει για να πέσουν οι τίτλοι τέλους στο ΚΚΕ. Ευτυχώς ο Γεωργιανός ...θεός... με το μουστάκι μας φύλαξε το 1991... και την γλιτώσαμε. Είχαμε την ευτυχία να βρεθούν στην ηγεσία σύντροφοι σαν την ΑΛΕΚΑ αποφασισμένοι να προχωρήσουν μπροστά με τέτοιο τρόπο ώστε σε 20 χρόνια να μη συμβούν ξανά τα ιδια όπως μεταξύ 1968 και 1991... Οπως και έγινε. Η Στάση του ΚΚΕ το 2012 αποτελεί χρυσάφι και μεγάλη παρακαταθήκη για την συνέχεια του αγώνα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

@ Σεχτάρ ο Τρομερός

Ηλία, μια και το ’φερε η κουβέντα θα ’θελα να πω κι εγώ κάτι για τον μακαρίτη τον Δημήτρη τον Σάρλη (Καπετάν Αχιλλέα) (1920–1986), κι όχι μόνο επειδή τον είχα γνωρίσει και τον είχα ζήσει πολύ καιρό από πολύ πιο κοντά απ’ ό,τι κάποιοι, οι οποίοι δεν φείδονται εναντίον του χαρακτηρισμών που και τον αδικούν και τον μειώνουν απαράδεκτα (ελέω της ασυδοσίας και της άγνοιας που φύσει υποθάλπει, συνδαυλίζει και καλλιεργεί η διαδικτυακή ατμόσφαιρα και νοοτροπία). Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες της προσωπικής μου γνωριμίας και συνεργασίας με τον μακαρίτη για ευνόητους λόγους.

Λοιπόν, αρχικά, θα συμφωνήσω μαζί σου ότι υπήρξε αμείλικτος πολέμιος του οπορτουνισμού και θα προσθέσω ότι κυριολεκτικά δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί του σ’ αυτό το ζήτημα. Αυτό τον είχε κάνει μισητό στον ταξικό εχθρό όχι μόνο εντός αλλά και εκτός ελληνικών συνόρων (ενδεικτικά για το τελευταίο αυτό φτάνει κανείς να ρίξει μια ματιά στο βιβλίο του Ματίας Έσε «Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας 1941–1949. Μια συμβολή για την πολιτική του ΚΚΕ από την αρχή της Αντίστασης μέχρι το τέλος του Εμφυλίου» (Μόναχο-Βιέννη 1982) [Matthias Esche, Die Kommunistische Partei Griechenlands 1941–1949. Ein Beitrag zur Politik der KKE vom Beginn der Resistance bis zum Ende des Bürgerkriegs, München-Wien 1982]). Επίσης θα συμφωνήσω μαζί σου σε όσα τονίζεις για την εκ των υστέρων κριτική («ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω») που όπως έχω γράψει απ’ άλλη αφορμή αλλού είναι πάντα εύκολη, βολική και δεν οδηγεί κατ’ ανάγκη σε σωστά συμπεράσματα. Συμφωνώ ακόμα σε ό,τι επισημαίνεις σχετικά με τις αδυναμίες του στις τότε εκτιμήσεις του και την τότε κριτική του για τα κακώς κείμενα του κινήματος (αυτά ήταν τα όρια του κι όχι αποκλειστικά τα δικά του…). Πιστεύω ότι ο πρόωρος κι αναπάντεχος τραγικός θάνατός του στέρησε το ελληνικό κομμουνιστικό κίνημα από μια σημαντική δύναμη που θα είχε να δείξει θετική συνεισφορά από ιδεολογικής πλευράς κατά την πολύ δύσκολη δεκαετία του 1990 αλλά και μετέπειτα.

Τώρα αναφορικά με το βιβλίο του «Η πολιτική του ΚΚΕ στον αγώνα κατά του μοναρχοφασισμού (1929–1936)» (βγήκε το 1975) χρήσιμο θα ήταν να ληφθεί υπόψη ότι, πέρα από λανθασμένες θεμελιακές εκτιμήσεις που περιέχει και οι οποίες έχουν υποβληθεί σήμερα σε εντελεχή κριτική και απορριφθεί, υπάρχει και η κριτική εξέταση της θεωρίας για τον «σοσιαλφασισμό», η οποία κριτική χρειάζεται —πάντα κατά την ταπεινή μου γνώμη— να μελετηθεί και πάλι για να εξακριβωθεί τι από την θεωρία αυτή στην τότε μορφή της στέκεται και τι δεν στέκεται σήμερα (δεν είναι, νομίζω, τυχαίο πως το ΚΚΕ δεν χρησιμοποιεί πια αυτόν τον όρο).

Αυτά προς το παρόν κι ίσως, δοθείσης ευκαιρίας, να επανέλθω, ειδικά για το θέμα του «σοσιαλφασισμού».

Άγρυπνος

Ανώνυμος είπε...

Αγρυπνος. Εξήγησα γιατί ρώτησα τον Σεχτάρ σχετικά. Εφόσον έκανα λάθος στην συγκεκριμένη περίπτωση ζητάω συγνώμη. Το επικαλούνται βρήκα και το βιβλίο του ξεχασμένο στην Βιβλιοθήκη για αυτό και έγραψα. Συγνώμη λοιπόν και περιμένω με ενδιαφέρον και τα υπόλοιπα. Σε ευχαριστώ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Σεχτάρ ο Τρομερός είπε...

Οπως τα λες Αγρυπνε, και νάσαι καλά να μας ενημερώνεις με τα αρχεία σου.
Πάνο, δε χρειάζεται να ζητάς συγγνώμη από κανέναν. Είπαμε, "ο αναμάρτητος...". Πληροφορίες λείπουν από όλους μας.
Για παράδειγμα, και ο Φαράκος, που δεν ήταν καθόλου "λάβρος" κατά του αναθεωρητισμού το '68. Παληοί σύντροφοι, που τώρα έχουν αποδημήσει, μου είχαν πεί, ότι το '68 αμφιταλαντευόταν γερά, και χρειάστηκε πολλή βοήθεια για να προσανατολιστεί. Βέβαια μετά έγινε "λάβρος" κατά των αναθεωρητών και επέσυρε πολλές φορές την μήνιν τους. Όμως σαν στέλεχος Π.Γ. δεν είχε γερές ιδεολογικές βάσεις και ήταν και αδύνατος χαρακτήρας. Πάντως το '44 σαν ηγετικό στέλεχος του Λόχου Σπουδάζουσας πολέμησε με αυτοθυσία. Είναι κρίμα γι αυτόν και για πολλούς άλλους, που δοξάστηκαν και δόξασαν το κόμμα το '40-'49 αλλά στις μετέπειτα δοκιμασίες αποδείχτηκαν λιποβαρείς. Μέχρι το '89 τον είχα κι εγώ ίνδαλμα. Είναι βαρειά η καλογερική της ταξικής πάλης.

Ανώνυμος είπε...

Σε ευχαριστώ Σεχτάρ και για την πληροφορία για τον ...Φαράκο... του 1968. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η Ταξική πάλη είναι βαρειά. Ενα έχω σίγουρο για τον ευατό μου Δεν θα περάσω ποτέ με τον Οπορτουνισμό. ΠΟΤΕ. Ολα τα άλλα τα συζητάμε. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Σεχτάρ. Η απουσία ιδεολογικής σταθερότητας φταίει για όλα. Το κόμμα σε ελάχιστες στιγμές στην ιστορία του είχε το πρόγραμμα των Μπολσεβίκων. Η Μια ήταν το 1920 όταν με τον σ.Λιγδόπουλο μπήκε στην Κ.Δ. Αλλαξε το 1922. Διορθώθηκε το 1931 1934 καταργήθηκε το 1935. Διορθώθηκε ξανά το 1953 καταργήθηκε το 1954...μέχρι το 1991.... Φωτιά και σίδερο μαζί με ...καρότο..... Αυτή είναι η αιτία κατα την γνώμη μου για όλα τα παρατράγουδα στις Συνειδήσεις. ΛΙΓΔΟΠΟΥΛΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ 2 φορές και ΑΛΕΚΑ. Σχηματικά το περιγράφω. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Aν η θεωρία Σοσιαλφασισμός ήταν μια φορά σωστή τότε σήμερα μετά και την ολοκλήρωση της Ανατροπής του Σοσιαλισμού απο τους Σοσιαλφασίστες της Οπορτουνιστικής αντεπανάστασης ΤΟ 1991 είναι σωστή 1000 φορές πάντα κατά την δική μου άποψη. Το οτι δεν τους λέμε Σοσιαλφασίστες στο Αστικό Κοινοβούλιο και στην τηλεόραση νομίζω πως είναι κατανοητό γιατί συμβαίνει ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Και μιλάμε πάντα για τους Φορείς αυτών των απόψεων δηλαδή τα Στελέχη που φτιάχνουν τα Οπορτουνιστικά αναχώματα για να χτυπήσουν το ΚΚΕ και την στρατηγική του. Ολους τους υπόλοιπους που είναι εγκλωβισμένοι εκεί εδώ είμαστε με απεριόριστη ανεκτικότητα να τους απεγκλωβίσουμε και να τους εντάξουμε στην Λαική Συμμαχία σαν Συμμάχους. Αυτό είναι το καθήκον των Κομμουνιστών. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ