Ήταν ιστορικά και μαθηματικά βέβαιο ότι θα συνέβαινε κι αυτό. Μετά το εθνικιστικώτατο "Ντώυτσλαντ ύμπερ άλλες" των χιτλερικών, το δήθεν αντιαμερικανικό αλλά εξ ίσου εθνικόφρον "Η Ελλάδα ανήκει στους έλληνες" του πρώτου -αντρεϊκού- ΠαΣοΚ, το ρηχότατο "Πρώτα η Ελλάδα" (σ.σ.: και κατόπιν, τί;) του δεύτερου -σημιτικού- ΠαΣοΚ(*) και το φλούφλικα ψευδορομαντικό "Υπάρχει καλύτερη Ελλάδα και την θέλουμε" της μπουχέσικης ΝουΔου, ήρθε η κακή σαμαρίτικη συγκυβέρνηση να γυρίσει σελίδα και να παραδώσει τα κλειδιά αυτής της -υποτίθεται- ανεξάρτητης χώρας των "περήφανων νιάτων" και των "τιμημένων γηρατειών". Μ' αυτή την κατρακύλα, θα ήταν έκπληξη αν δεν συνέβαινε κι αυτό.
Αλλά ας εξηγηθούμε καλύτερα. Πέρυσι, κατά την Σύνοδο Κορυφής στις18 & 19 Οκτωβρίου, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέθεσε προς συζήτηση μια δέσμη γενικών μέτρων στην κατεύθυνση της ολοκλήρωσης της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης (Ο.Ν.Ε.). Τα συμπεράσματα της Συνόδου ήσαν αποκαλυπτικά (**):
"Πρέπει να προχωρήσουμε προς ένα ενοποιημένο χρηματοοικονομικό πλαίσιο, ανοικτό κατά το δυνατόν σε όλα τα κράτη μέλη που επιθυμούν να συμμετέχουν. Σε αυτό το πλαίσιο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καλεί τους νομοθέτες να συνεχίσουν κατά προτεραιότητα τις εργασίες ως προς τις νομοθετικές προτάσεις για τον ενιαίο εποπτικό μηχανισμό (ΕΕΜ), με στόχο να συμφωνηθεί το νομοθετικό πλαίσιο έως την 1η Ιανουαρίου 2013. Η επεξεργασία της επιχειρησιακής εφαρμογής θα πραγματοποιηθεί εντός του 2013. Ζωτική σημασία έχει εν προκειμένω ο απόλυτος σεβασμός της ακεραιότητας της Ενιαίας Αγοράς (...) Ο ΕΕΜ θα βασίζεται στα υψηλότερα δυνατά πρότυπα τραπεζικής εποπτείας και η ΕΚΤ θα έχει τη δυνατότητα, κατά διαφοροποιημένο τρόπο, να διενεργεί άμεση εποπτεία. Θα έχει επίσης τη δυνατότητα να ασκεί τις ουσιαστικές εξουσίες που της ανατίθενται δυνάμει της οικείας νομοθεσίας μόλις αυτή τίθεται σε ισχύ. Επιπλέον, έχει ύψιστη σημασία η θέσπιση ενιαίου εγχειριδίου κανόνων στο οποίο θα βασίζεται η κεντρική εποπτεία (...) Ένα ενοποιημένο δημοσιονομικό πλαίσιο αποτελεί μέρος μιας οικονομικής και νομισματικής ένωσης. Σε αυτό το πλαίσιο, θα διερευνηθούν περαιτέρω μηχανισμοί, συμπεριλαμβανομένης κατάλληλης δημοσιονομικής ικανότητας, για τη ζώνη του ευρώ. Η διαδικασία διερεύνησης θα είναι ανεξάρτητη από την προετοιμασία του επόμενου Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου (...) Η διακυβέρνηση εντός της ζώνης του ευρώ θα πρέπει να βελτιωθεί περαιτέρω, με βάση τη ΣΣΣΔ (σ.σ.: Συνθήκη για τη Σταθερότητα, το Συντονισμό και τη Διακυβέρνηση) και λαμβάνοντας υπόψη τη δήλωση της συνόδου κορυφής της ζώνης του ευρώ της 26ης Οκτωβρίου 2011. Τα συμμετέχοντα κράτη μέλη θα πρέπει να διερευνήσουν τρόπους για να διασφαλισθεί ότι όλες οι σχεδιαζόμενες μείζονες μεταρρυθμίσεις πολιτικής θα συζητούνται εκ των προτέρων και θα συντονίζονται, κατά περίπτωση, εντός του πλαισίου της οικονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ..."
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήρε τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα επεξεργάστηκε και στις 28 Νοεμβρίου κατέθεσε ένα πακέτο προτάσεων με τον τίτλο "Ένα σχεδιάγραμμα για μια βαθιά και γνήσια οικονομική και νομισματική ένωση". Αυτό το πακέτο συζητήθηκε στην Σύνοδο Κορυφής τού Δεκέμβρη και "γέννησε" δυο νέους κανονισμούς, οι οποίοι επικυρώθηκαν προχτές από το ευρωκοινοβούλιο. Δυο κανονισμούς, οι οποίοι καταλύουν εμφανώς την εθνική ανεξαρτησία των χωρών τής ευρωζώνης (εδώ κολλάει το "ιστορικά και μαθηματικά βέβαιο" που είπαμε στην εισαγωγή τού σημερινού κειμένου). Μ' αυτούς τους κανονισμούς, τα ευρωενωσιακά όργανα αποκτούν την δυνατότητα να κάνουν δυο πράγματα:
(α) Να επεμβαίνουν στην σύνταξη και να παρεβαίνουν στην υλοποίηση των προϋπολογισμών των κρατών-μελών. Προς τούτο, τα κράτη τής ευρωζώνης υποχρεούνται να καταθέτουν το σχέδιο των προϋπολογισμών τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι τις 15 Οκτωβρίου κάθε χρόνου. Η Επιτροπή θα ελέγχει κατά πόσο αυτοί οι προϋπολογισμοί βρίσκονται μέσα στα πλαίσια υλοποίησης των επιθυμητών από την Ε.Ε. μεταρρυθμίσεων και, σε περίπτωση παρέκκλισης, θα ζητά κατάλληλη διόρθωση. Όταν συμφωνήσει απολύτως η Επιτροπή, μόνο τότε θα μπορούν οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών τής ευρωζώνης να φέρουν τους προϋπολογισμούς τους στα εθνικά τους κοινοβούλια για συζήτηση και ψήφιση.
(β) Να ελέγχουν την δημοσιονομική κατάσταση κάθε κράτους-μέλους της ευρωζώνης και, σε περίπτωση αποκλίσεων, είτε να το θέτουν υπό επιτήρηση είτε να το εντάσσουν σε μηχανισμό στήριξης. Σημειωτέον ότι και για την επιτήρηση και για την ένταξη σε μηχανισμό στήριξης δεν απαιτείται η σύμφωνη γνώμη τού κράτους-μέλους.
Να χαρώ εγώ "περήφανη εξωτερική πολιτική" και "αδιαπραγμάτευτη εθνική κυριαρχία"! Ούτε τους προϋπολογισμούς μας δεν θα μπορούμε πλέον να φτιάχνουμε! Αλήθεια, τί θα σημαίνει στο μέλλον η φράση "συζήτηση επί του προϋπολογισμού"; Τί σκατά θα συζητάνε οι βουλευτές μας αφού δεν θα έχουν οποιοδήποτε δικαίωμα αλλαγής; Τί νόημα θα έχουν οι "αριστερόστροφες" (και καλά!) σαπουνόφουσκες περί "επαναδιαπραγμάτευσης" ή "απαγκίστρωσης" από τα μνημόνια, εφ' όσον για την υπαγωγή οποιουδήποτε κράτους σε μηχανισμό στήριξης (η οποία προϋποθέτει μνημόνια) αποφασίζει μονομερώς η Κομμισσιόν;
Αν υποψιαστώ ότι θα δω στα τηλεπαράθυρα "φωτισμένους" αναλυτές (σημ.: πού χάθηκαν ο Κώνστας και η Μακρή, ρε παιδιά;) να ισχυρίζονται ότι αυτοί οι κανονισμοί είναι "ευλογία για τον τόπο" (σημ.: γεια σου Πάγκαλε!) επειδή εμείς είμαστε ανίκανοι να φτιάξουμε και να υλοποιήσουμε σωστά έναν προϋπολογισμό (σημ.: να δείτε που θα νγάλουνε τον Στουρνάρα ριζοσπάστη!)...θα πεθάνω!
(*) Άσχετα αλλά εντελώς συνειρμικά, ας αναφέρουμε ότι το νεοναζιστικό κόμμα τής Αυστραλίας (αδερφοξάδερφο της δικής μας Χρυσής Αυγής) λέγεται "Australia First" (= Πρώτα η Αυστραλία).
(**) Αυτά τα "συμπεράσματα" κλείνουν με μια αναφορά στο...Μάλι! Ιδού ένα απόσπασμα: "Η ΕΕ είναι αποφασισμένη να παράσχει συνολική στήριξη στο Μάλι, σε στενή συνεργασία με διεθνείς και περιφερειακούς εταίρους. Συγκεκριμένα η ΕΕ θα στηρίξει το Μάλι στις προσπάθειές του για την αποκατάσταση του κράτους δικαίου και την επανεγκαθίδρυση πλήρως κυρίαρχης δημοκρατικής κυβέρνησης με εξουσία στο σύνολο του εδάφους της χώρας". Αυτά ειπώθηκαν στα μέσα τού περασμένου Οκτώβρη. Πότε είπαμε ότι μπούκαραν οι γάλλοι στο Μάλι;
Αλλά ας εξηγηθούμε καλύτερα. Πέρυσι, κατά την Σύνοδο Κορυφής στις18 & 19 Οκτωβρίου, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέθεσε προς συζήτηση μια δέσμη γενικών μέτρων στην κατεύθυνση της ολοκλήρωσης της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης (Ο.Ν.Ε.). Τα συμπεράσματα της Συνόδου ήσαν αποκαλυπτικά (**):
"Πρέπει να προχωρήσουμε προς ένα ενοποιημένο χρηματοοικονομικό πλαίσιο, ανοικτό κατά το δυνατόν σε όλα τα κράτη μέλη που επιθυμούν να συμμετέχουν. Σε αυτό το πλαίσιο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καλεί τους νομοθέτες να συνεχίσουν κατά προτεραιότητα τις εργασίες ως προς τις νομοθετικές προτάσεις για τον ενιαίο εποπτικό μηχανισμό (ΕΕΜ), με στόχο να συμφωνηθεί το νομοθετικό πλαίσιο έως την 1η Ιανουαρίου 2013. Η επεξεργασία της επιχειρησιακής εφαρμογής θα πραγματοποιηθεί εντός του 2013. Ζωτική σημασία έχει εν προκειμένω ο απόλυτος σεβασμός της ακεραιότητας της Ενιαίας Αγοράς (...) Ο ΕΕΜ θα βασίζεται στα υψηλότερα δυνατά πρότυπα τραπεζικής εποπτείας και η ΕΚΤ θα έχει τη δυνατότητα, κατά διαφοροποιημένο τρόπο, να διενεργεί άμεση εποπτεία. Θα έχει επίσης τη δυνατότητα να ασκεί τις ουσιαστικές εξουσίες που της ανατίθενται δυνάμει της οικείας νομοθεσίας μόλις αυτή τίθεται σε ισχύ. Επιπλέον, έχει ύψιστη σημασία η θέσπιση ενιαίου εγχειριδίου κανόνων στο οποίο θα βασίζεται η κεντρική εποπτεία (...) Ένα ενοποιημένο δημοσιονομικό πλαίσιο αποτελεί μέρος μιας οικονομικής και νομισματικής ένωσης. Σε αυτό το πλαίσιο, θα διερευνηθούν περαιτέρω μηχανισμοί, συμπεριλαμβανομένης κατάλληλης δημοσιονομικής ικανότητας, για τη ζώνη του ευρώ. Η διαδικασία διερεύνησης θα είναι ανεξάρτητη από την προετοιμασία του επόμενου Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου (...) Η διακυβέρνηση εντός της ζώνης του ευρώ θα πρέπει να βελτιωθεί περαιτέρω, με βάση τη ΣΣΣΔ (σ.σ.: Συνθήκη για τη Σταθερότητα, το Συντονισμό και τη Διακυβέρνηση) και λαμβάνοντας υπόψη τη δήλωση της συνόδου κορυφής της ζώνης του ευρώ της 26ης Οκτωβρίου 2011. Τα συμμετέχοντα κράτη μέλη θα πρέπει να διερευνήσουν τρόπους για να διασφαλισθεί ότι όλες οι σχεδιαζόμενες μείζονες μεταρρυθμίσεις πολιτικής θα συζητούνται εκ των προτέρων και θα συντονίζονται, κατά περίπτωση, εντός του πλαισίου της οικονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ..."
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήρε τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα επεξεργάστηκε και στις 28 Νοεμβρίου κατέθεσε ένα πακέτο προτάσεων με τον τίτλο "Ένα σχεδιάγραμμα για μια βαθιά και γνήσια οικονομική και νομισματική ένωση". Αυτό το πακέτο συζητήθηκε στην Σύνοδο Κορυφής τού Δεκέμβρη και "γέννησε" δυο νέους κανονισμούς, οι οποίοι επικυρώθηκαν προχτές από το ευρωκοινοβούλιο. Δυο κανονισμούς, οι οποίοι καταλύουν εμφανώς την εθνική ανεξαρτησία των χωρών τής ευρωζώνης (εδώ κολλάει το "ιστορικά και μαθηματικά βέβαιο" που είπαμε στην εισαγωγή τού σημερινού κειμένου). Μ' αυτούς τους κανονισμούς, τα ευρωενωσιακά όργανα αποκτούν την δυνατότητα να κάνουν δυο πράγματα:
(α) Να επεμβαίνουν στην σύνταξη και να παρεβαίνουν στην υλοποίηση των προϋπολογισμών των κρατών-μελών. Προς τούτο, τα κράτη τής ευρωζώνης υποχρεούνται να καταθέτουν το σχέδιο των προϋπολογισμών τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι τις 15 Οκτωβρίου κάθε χρόνου. Η Επιτροπή θα ελέγχει κατά πόσο αυτοί οι προϋπολογισμοί βρίσκονται μέσα στα πλαίσια υλοποίησης των επιθυμητών από την Ε.Ε. μεταρρυθμίσεων και, σε περίπτωση παρέκκλισης, θα ζητά κατάλληλη διόρθωση. Όταν συμφωνήσει απολύτως η Επιτροπή, μόνο τότε θα μπορούν οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών τής ευρωζώνης να φέρουν τους προϋπολογισμούς τους στα εθνικά τους κοινοβούλια για συζήτηση και ψήφιση.
(β) Να ελέγχουν την δημοσιονομική κατάσταση κάθε κράτους-μέλους της ευρωζώνης και, σε περίπτωση αποκλίσεων, είτε να το θέτουν υπό επιτήρηση είτε να το εντάσσουν σε μηχανισμό στήριξης. Σημειωτέον ότι και για την επιτήρηση και για την ένταξη σε μηχανισμό στήριξης δεν απαιτείται η σύμφωνη γνώμη τού κράτους-μέλους.
Να χαρώ εγώ "περήφανη εξωτερική πολιτική" και "αδιαπραγμάτευτη εθνική κυριαρχία"! Ούτε τους προϋπολογισμούς μας δεν θα μπορούμε πλέον να φτιάχνουμε! Αλήθεια, τί θα σημαίνει στο μέλλον η φράση "συζήτηση επί του προϋπολογισμού"; Τί σκατά θα συζητάνε οι βουλευτές μας αφού δεν θα έχουν οποιοδήποτε δικαίωμα αλλαγής; Τί νόημα θα έχουν οι "αριστερόστροφες" (και καλά!) σαπουνόφουσκες περί "επαναδιαπραγμάτευσης" ή "απαγκίστρωσης" από τα μνημόνια, εφ' όσον για την υπαγωγή οποιουδήποτε κράτους σε μηχανισμό στήριξης (η οποία προϋποθέτει μνημόνια) αποφασίζει μονομερώς η Κομμισσιόν;
Αν υποψιαστώ ότι θα δω στα τηλεπαράθυρα "φωτισμένους" αναλυτές (σημ.: πού χάθηκαν ο Κώνστας και η Μακρή, ρε παιδιά;) να ισχυρίζονται ότι αυτοί οι κανονισμοί είναι "ευλογία για τον τόπο" (σημ.: γεια σου Πάγκαλε!) επειδή εμείς είμαστε ανίκανοι να φτιάξουμε και να υλοποιήσουμε σωστά έναν προϋπολογισμό (σημ.: να δείτε που θα νγάλουνε τον Στουρνάρα ριζοσπάστη!)...θα πεθάνω!
(*) Άσχετα αλλά εντελώς συνειρμικά, ας αναφέρουμε ότι το νεοναζιστικό κόμμα τής Αυστραλίας (αδερφοξάδερφο της δικής μας Χρυσής Αυγής) λέγεται "Australia First" (= Πρώτα η Αυστραλία).
(**) Αυτά τα "συμπεράσματα" κλείνουν με μια αναφορά στο...Μάλι! Ιδού ένα απόσπασμα: "Η ΕΕ είναι αποφασισμένη να παράσχει συνολική στήριξη στο Μάλι, σε στενή συνεργασία με διεθνείς και περιφερειακούς εταίρους. Συγκεκριμένα η ΕΕ θα στηρίξει το Μάλι στις προσπάθειές του για την αποκατάσταση του κράτους δικαίου και την επανεγκαθίδρυση πλήρως κυρίαρχης δημοκρατικής κυβέρνησης με εξουσία στο σύνολο του εδάφους της χώρας". Αυτά ειπώθηκαν στα μέσα τού περασμένου Οκτώβρη. Πότε είπαμε ότι μπούκαραν οι γάλλοι στο Μάλι;
Ο Κώνστας βγήκε στις αγορές εδώ και καιρό και η Μακρή κάνει πιάτσα σε κάποιο κανάλι..νομίζω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι δε χαίρεσαι που δημιουργείται επιτέλους η ΕΕΣΔ (Ένωση Ευρωπαϊκών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών)? Με το ανώτατο σοβιέτ της στις Βρυξέλλες και τα κατά τόπους στις χώρες μέλη. Με τον κομισάριό της, τον Όλι. Θα ελέγχουν τα πάντα κεντρικά. Τι άλλο θέλεις? Βέβαια ο Λένιν είχε πει κάτι για τις Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης, θα είναι λέει αντιδραστικές κλπ αλλά τι ήξερε αυτός από σοσιαλισμό... Δεν έζησε να γνωρίσει το σύντροφο Σημίτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή