27 Μαρτίου 2021

Σαββατιάτικα (336) - τα διακοσάχρονα

*** Είναι καθήκον ενός πατριώτη να προστατέψει τη χώρα του από την κυβέρνησή της. (Τόμας Πέιν) *** Συγκινηθήκατε κι εσείς προχτές, στην επέτειο; *** Ελάτε, καλέ, μη ντρέπεστε, δεν είναι κακό να το παραδεχτείτε. *** Εδώ δάκρυσε ολόκληρος Κάρολος. *** Νιώσατε κι εσείς υπερήφανοι ως έλληνες, σωστά; *** Ε, αυτό δα έλειπε. *** Ορίστε; *** Για ποιο πράγμα ένιωσα περήφανος; *** Συγγνώμη, τι ηλίθια ερώτηση αυτή τώρα; *** Τώρα δα δεν είπαμε ότι νιώσαμε υπερήφανοι ως έλληνες; *** Άλλος νιώθει περήφανος επειδή έκανε μια ανακάλυψη, άλλος επειδή σημείωσε κάποια επιτυχία, άλλος επειδή κατάφερε κάτι δύσκολο... *** Ε, εμείς είμαστε περήφανοι επειδή γεννηθήκαμε σε μια χώρα που την λένε Ελλάδα. *** Παιδιά, αυτά είναι ξεκαθαρισμένα. *** Νότια του Καλαμά ή δυτικά του Έβρου υπάρχει περηφάνεια, στις απέναντι όχθες υπάρχει μόνο ντροπή. *** Μη τα ξαναλέμε. *** Είναι κρίμα που για να είσαι καλός πατριώτης πρέπει να γίνεις εχθρός της υπόλοιπης ανθρωπότητας. (Βολταίρος) *** Αμ το άλλο πώς το έχετε, που φωταγωγήθηκαν γαλανόλευκα όλα τα σπουδαία μνημεία τού κόσμου; *** Από το πύργο του Άιφφελ ως το Ταζ Μαχάλ κι από το άγαλμα της Ελευθερίας ως το Κολοσσαίο και το Κρεμλίνο, όλα μπλε. *** Και οι καταρράκτες του Νιαγάρα μπλε... και ο Χριστός στο Ρίο... και η διώρυγα του Σουέζ... και το Σινικό τείχος... και το μπουρδέλλο Λαβ Πλας στην Μπανγκόκ... *** Όλη η υφήλιος στα γαλανόλευκα. *** Κι ας μείνουν με το άχτι τους οι δανοί, που μας έγραψαν στα παπάρια τους. *** Και οι αυστριακοί, που κάνανε το ίδιο. *** Και οι γερμανοί. *** Και... και... και... *** Και πάνω απ' όλους οι τσίπηδες οι ισπανοί, που το ρίξανε και στο δούλεμα. *** Ευχαρίστως - μας είπαν- να φωταγωγήσουμε ό,τι θέλετε, αρκεί να πληρώσετε το ρεύμα. *** Συνέταιροι σου λέει μετά... *** Καλά κάναμε και τους την σπάσαμε με την ισοπαλία προχτές στην Γρανάδα. *** Η Ρώμη όφειλε
Είσαι για ένα τελευταίο ταγκό στο λιμάνι, νονέ μου;
μεγάλο μέρος του πατριωτισμού της στους πολλούς εορτασμούς της. (Ζαν-Πωλ Ρίχτερ) *** Δυστυχώς, ούτε ο Βλαδίμηρος ήρθε στα γιορτάσια ούτε ο Μανιού. *** Ευτυχώς, όμως, ήρθε ο Κάρολος, κρατώντας την Καμίλλα από το χέρι. *** Χάρμα οφθαλμών ο πρίγκηπας, έτσι; *** Με το στυλ του, την ευγένειά του, την μόρφωσή του, την Μπουλουμπίνα του... πώς, πώς! *** Εμ, φαίνεται ο άνθρωπος ότι κρατάει από ρωμέικη γενιά. *** Α, ναι, δεν το ξέρατε; *** Ο πατέρας του ήταν έλληνας, καλέ! *** Της γνωστής οικογενείας των Γλυψβούργων, αν έχετε ακουστά; *** Α, μπράβο! *** Και πολύ μου άρεσε η ιδέα να στολίσουμε με ελληνικές σημαίες την Μεγάλη Βρεττανία. *** Διπλός ο συμβολισμός. *** Από την μία, τονίσαμε την ελληνική καταγωγή τού υψηλότατου. *** Κι από την άλλη, βάλαμε από μια σημαία σε κάθε μπαλκόνι όπου κάποτε είχαν βάλει οι βρεττανοί πολυβόλα και καθάριζαν όποιον περνούσε από κάτω. *** Η αξία μιας χώρας δεν μετριέται με βάση τον αριθμό των κατοίκων της αλλά με βάση τον αριθμό των πολιτών της. (Γκυστάβ Λε Μπον) *** Μήπως ξέρει κανείς σας να μου πει ποιος γράφει τους λόγους τού χαϊμένου; *** Το ότι είναι φυτευτός των ζαίων το θεωρώ δεδομένο αλλά ποιός είναι; *** Θέλω να μάθω ώστε να τον ευχαριστήσω για τις ατέλειωτες στιγμές γέλιου που μας χαρίζει. *** Τέλος πάντων, πείτε μου τουλάχιστον ποιος ανέλαβε την διαφημιστική εκστρατεία τής Κατσαφάδου. *** Αυτηνής λέω, που φτιάχνει τα βι αν ροζ στην κατσαρόλα. *** Δεν με καταλαβαίνετε, ε; *** Εμ, αν είχατε παρακολουθήσει την ομιλία τού μικρού στα εγκαίνια της νέας Εθνικής Πινακοθήκης, θα με καταλαβαίνατε με το παραπάνω. *** Μικροδράκουλας: "Είναι ένα κόσμημα... ένα εμβληματικό πολιτιστικό τοπόσημο που συναντά ένα ανεπανάληπτο ιστορικό ορόσημο." *** Ναι, παιδιά, σίγουρα είναι το ίδιο πρόσωπο! *** Έχει βρει το χαϊμένο που εκφωνεί ό,τι παπαριά τού γράψουν και μας ανανεώνει συκώτια το κωλοπαίδι! *** Πατριώτης είναι κάποιος που αγαπάει τη χώρα του αλλά δεν χωνεύει τους πολίτες της. (Έβαν Έσαρ) *** Μικροδράκουλας: "Μια ματιά στις σελίδες της ιστορίας μας σε ένα και μόνο συμπέρασμα οδηγεί, ότι μοιρασμένοι οι έλληνες λύγισαν ενώ ενωμένοι μεγαλούργησαν." *** Μικρέ, ποιό βιβλίο ιστορίας διαβάζεις; *** Σόρρυ που ρωτάω αλλά στο δικό μου αντίτυπο δεν μας βρίσκω ποτέ ενωμένους. *** Από την εποχή τού Μαραθώνα και το "έλληνες πλην λακεδαιμονίων" ίσαμε σήμερα, μια ζωή "εμείς και οι άλλοι" είμαστε. *** Κι αυτό το "μεγαλούργησαν", πού το βρήκες, π' ανάθεμά σε; *** Ποια μεγαλουργία έχουμε κάνει, βρε χαϊμένο; *** Το μόνο μεγάλο στην ιστορία μας είναι το χρέος. *** Μικροδράκουλας: "Είμαστε περήφανοι γιατί οι ήρωες του '21 βρήκαν άξιους συνεχιστές στην πολιτική και την οικονομία." *** Εδώ συμφωνούμε. *** Στην μεν πολιτική έχουμε
Κωλόπαιδα...
πληθώρα άξιων απογόνων τού Κωλέττη και των λοιπών παράσιτων εκείνης της εποχής. *** Στην δε οικονομία συνεχίζουμε επάξια το έργο εκείνων που κατάφεραν δυο φορές να πτωχεύσει η Ελλάδα πριν καν συσταθεί ως κράτος. *** Θεός και Πατρίδα είναι άπαιχτη ομάδα. Σπάνε όλα τα ρεκόρ καταπίεσης και αιματοχυσίας. (Λουίς Μπουνιουέλ) *** Α, δεν μου είπατε αν σας άρεσε η παρέλαση. *** Καταπληκτική δεν ήταν; *** Με τα τανκς της, με τα Ραφάλ σε φωτογραφία γιατί τα κανονικά δεν έχουν έρθει ακόμη, με τους καβαλλαραίους της... άψογη. *** Παρέλαση για δέκα νοματαίους είχατε ξαναδεί; *** Ε, την είδατε κι αυτή. *** Εξαιρετική αλλά έχανε λόγω λάιβ στρήμινγκ θα μου πείτε. *** Ε, τί να κάνουμε; *** Εδώ μάθαμε να βλέπουμε θέατρο σε λάιβ στρήμινγκ και δεν δυσανασχετούμε. *** Όχι, όχι.. ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσαμε να παρουσιάσουμε στους υψηλούς μας καλεσμένους, τηρουμένων των αναλογιών. *** Αλήθεια, θέλετε να μαντέψω τι σας άρεσε περισσότερο σ' αυτή την παρέλαση; *** Που αμόλησε η φοράδα / μια υπέρκομψη κουράδα / στους επίσημους μπροστά, / για να δει όλη η Ελλάδα / πως διακόσια χρόνια αράδα / κυβερνιέται απ' τα σκατά. *** Το βρήκα; *** Πολιτικός είναι κάποιος που είναι πάντα έτοιμος να θυσιάσει τη ζωή σας για την πατρίδα του. (Τέξας Γκούιναν) *** Εσάς ποια εκτέλεση του εθνικού μας ύμνου σάς συγκίνησε περισσότερο; *** Της διάσημης σοπράνο Αναστασίας Ζαννή ή εκείνης στου Μασούτη; *** Μη με παραξηγήσετε αλλά εγώ ανατρίχιασα στου Μασούτη. *** Δοκίμαζα ένα ιταλικό σαλάμι κατσατόρε και απάνω που αναστέναζα από ηδονή, έπεσε το "σε γνωρίζω από την κόψη" και μου κόπηκε η ανάσα. *** Αφού έμεινα μισή ώρα παραπάνω στο μαγαζί για να ακούσω τον εθνικό μας ύμνο άλλες δυο φορές. *** Διαπίστωσα ότι ούτε η μορταδέλλα Νεγκρόνι ούτε το προσούτο Σαν Ντανιέλλε τού ταίριαζαν όπως το σαλάμι και τελικά πήρα σαλάμι. *** Για την Ζαννή, τι να σας πω; *** Από την εποχή τού Φέιμ Στόρυ δεν μου άρεσε, πόσο μάλλον προχτές που φαλτσάρισε και λίγο. *** Παραδέχομαι πάντως ότι το Ζέους + Ντιον της ήταν κάπως πιο υποφερτό από την ποδιά τής κυρίας στο τεζάχι των αλλαντικών τού Μασούτη. *** Ο πατριωτισμός είναι το τελευταίο καταφύγιο των παλιανθρώπων. (Σάμουελ Τζόνσον) *** Μιας και τό 'φερε η κουβέντα, αυτή η Ζαννή που λέτε, από πού είναι διάσημη σοπράνο; *** Κατ' αρχάς, ξέρετε ότι σοπράνο θα πει υψίφωνος; *** Μπράβο. *** Ότι υψίφωνος δεν θα πει γκαρίκλα; *** Πάλι μπράβο. *** Ότι μια πραγματική σοπράνο δεν πατάει απλώς πάνω στις νότες αλλά τις ξενυχιάζει; *** Ξανά μπράβο και πάμε παρακάτω. *** Το διάσημη πού το βρήκατε; *** Πού
Μια δουλειά του είπαν να κάνει...
την είδατε την "εντυπωσιακή διεθνή καρριέρα"; *** Το λίγο που έψαξα στο διαδίκτυο, δεν βρήκα παρά κάτι βιντεάκια της από κάτι εκδηλώσεις της πλάκας. *** Βρε γίδια, πώς διάολο ξεχάσατε το καζίκι που πάθατε με την άλλη διάσημη που δούλευε στην Νάσα; *** Πότε θα βάλετε μυαλό; *** Κι αυτή την μαλακία με τον εθνικό ύμνο σόλο και α καπέλλα θα την τραβήξετε πολύ ακόμη; *** Θέλετε να σηκωθεί ο Μάντζαρος από το μνήμα του και να σας πάρει με τις πέτρες; *** Άμετέ μου στον γεροδιάολο, που σας μάραναν οι παραδόσεις μας. *** Όσο πιο καθυστερημένος είναι ένας λαός, τόσο πιο μεγάλος είναι ο φετιχισμός του με τη σημαία. (Θεόδωρος Πάγκαλος Β') *** Οφσόρεβα: "Οι αξίες και τα ιδανικά του '21 βρίσκονται ριζωμένα μέσα μας." *** Συγγνώμη, είχαν ο Νικηταράς κι ο Παπαφλέσσας οφσόρ και δεν μας το μάθανε στο σχολείο; *** Εδώ που τα λέμε, τίποτε δεν μας μάθανε στο σχολείο. *** Τρεις τόμους απομνημονεύματα άφησε ο Μακρυγιάννης κι άλλους τόσους ο Κολοκοτρώνης και δεν διδαχτήκαμε ούτε γραμμή. *** Μόνο του Καραϊσκάκη το "έχω στον μπούτζο μου βιολιά, έχω και τουμπερλέκια" μάθαμε και γι' αυτό ας είναι καλά όχι το σχολείο αλλά ο Βασίλης ο Παπακωνσταντίνου. *** Τσιτσιπάς: "Ελλάδα μου σε αγαπώ!" *** Στέφανε, έτσι ξέρω κι εγώ. *** Από το Μονακό μπορείς άνετα να αγαπάς και την Ακτή Ελεφαντόδοντος. *** Μακρυά κι αγαπημένοι, που λένε; *** Έλα να μείνεις εδώ, να ακούς κάθε τρεις και λίγο διάγγελμα του μικρού και ύστερα να μου πεις. *** Μαλάκας είναι ο Καβάκος που έμεινε στην Ελβετία; *** Μας είπε ότι έφυγε επειδή δεν άντεχε την αισθητική τού αριστερού αλλά δεν τον είδα να γυρίζει τώρα με τον μικρό. *** Ένα κράτος αρχίζει να αυτοαποκαλείται πατρίδα όταν ετοιμάζεται να διαπράξει φόνους. (Φρήντριχ Ντύρρενματ) *** Κυρανάκης: "Πρέπει να επιταχύνουμε προς το άνοιγμα της αγοράς." ***Αυτό μας το λες για σου πούμε προχωράτε, Κώστα μου; *** Επιβεβαίωση ψάχνεις; *** Όταν κλείνατε την αγορά και σας είπαμε να πάτε να γαμηθείτε, γιατί δεν μας ακούσατε; *** Κυρανάκης: "Πρέπει να σταματήσουμε αυτή την κουλτούρα που πάει να παγιωθεί, του επιδόματος." *** Βρε παλιάρχιδο, μου έκλεισες το μαγαζί και τα ψίχουλα που μου δίνεις ως αποζημίωση τα βαφτίζεις επιδόματα; *** Κυρανάκης: "Δεν μπορούμε να διδάξουμε μια ολόκληρη κοινωνία παγιώνοντας την κουλτούρα του επιδόματος." *** Όχι, προς θεού! *** Όχι, παναγία μου, μη συνηθίσω να συντηρώ σπίτι με 534 ευρώ τον μήνα, μ' αρέσει και δεν ξαναδουλέψω. *** Όχι, Κώστα μου, δεν φταις εσύ. *** Ο πατέρας σου φταίει, που δεν τραβήχτηκε. *** Μόνο να πιάσω στα χέρια μου εκείνο τον μαλάκα που επέμενε να ψηφίσουμε νέους ανθρώπους για βουλευτές ώστε να πάει μπροστά ο τόπος... *** Ο σκοπός του πολέμου δεν είναι να πεθάνεις για την πατρίδα σου αλλά να κάνεις το άλλο καθίκι να πεθάνει για τη δική του. (Τζωρτζ Πάττον) *** Εν πάση περιπτώσει, άρχισε να σπάει το λοκντάουν, απ' ό,τι φαίνεται. *** Ήδη άνοιξαν τα νυχάδικα. *** Από Δευτέρα ανοίγουν τα επιπλάδικα και από πρωταπριλιά τα κωλάδικα. *** Α, επετράπη και το ψάρεμα, αρκεί να ψαρεύεις στον δήμο σου και να μη πηγαίνεις στην θάλασσα
Ο μαλάκας της ημέρας
με μηχανάκι ή αυτοκίνητο. *** Αν ο δήμος σου δεν έχει θάλασσα, πήγαινε για ψάρεμα σε κάποιο συντριβάνι. *** Επίσης επιτρέπεται να πας σε πάρκο ή σε αρχαιολογικό χώρο αλλά μόνο με τα πόδια. *** Αυτό το βρίσκω σωστό. *** Μάθαμε όλοι να πηγαίνουμε στην Ακρόπολη, στους Δελφούς και στην αρχαία Ολυμπία, μη χέσω. *** Όχι, κύριε, αυτά να τα ξεχάσεις. *** Να μάθεις να πηγαίνεις στους αρχαιολογικούς χώρους της γειτονιάς σου. *** Για να μη σου πω να αγοράσεις μερικά αρχαία στην μαύρη και να φτιάξεις αρχαιολογικό χώρο μέσα στο σπίτι σου. *** Ο πατριωτισμός καταστρέφει την ιστορία. (Βόλφγκανγκ Γκαίτε) *** Εσείς το ξέρατε ότι οι γιατροί έχουν καλομάθει και το παρατραβάνε με τις διαμαρτυρίες τους; *** Ευτυχώς που υπάρχει ο Σκάης και τους ξεσκεπάζει. *** Πορτοσάλτες: "Μετά την πανδημία, η στιγμή της κυβέρνησης για τολμηρή μεταρρύθμιση στην υγεία." *** Άρη μου, εκτιμάς ότι έφτασε η ώρα να γκρεμίσουμε μερικά νοσοκομεία; *** Τί λέει επ' αυτού ο Μπάμπης (ένας είναι ο Μπάμπης); *** Γεραπετρίτης: "Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ανάγκη για άλλες κλίνες." *** Θα βάλουμε ράντζα στις ΜΕΘ ή θα το ρίξουμε στην στρωματσάδα, υπουργέ μου; *** Γεραπετρίτης: "Υπάρχει μία αναμονή πολύ περιορισμένη, των εικοσιτεσσάρων ή λίγο περισσότερων ωρών για την ένταξη σε ΜΕΘ και όλοι βρίσκονται με οξυγόνο." *** Και όχι μόνο οξυγόνο, υπουργέ μου. *** Από έγκυρη πηγή έμαθα ότι σε όλους τους υποψήφιους ΜΕΘαίους διατίθενται και κλύσματα σε επάρκεια. *** Εθνικισμός είναι δίψα για εξουσία ενισχυμένη από αυταπάτες. (Τζωρτζ Όργουελ) *** Δύο ήσαν τα κακά νέα της εβδομάδας και δεν μπορώ να αποφασίσω ποιο ήταν το χειρότερο. *** Το πρώτο έσκασε σαν βόμβα: Πατούλης και Πατούλαινα είναι στα χωρίσματα! *** Στην αρχή δεν το πίστεψα αλλά όταν έμαθα ότι ως σύμβουλος για το διαζύγιο ανέλαβε ο Ριχάρδος, πείστηκα ότι τα πράγματα είναι σοβαρά. *** Μάλλον φταίει η ανυπομονησία του Γιώργου. *** Με 35 χρόνια γάμου και την χρυσή επέτειο να είναι στα 50, πρέπει να τον τρόμαξε αυτή η 15ετία. *** Το δεύτερο κακό νέο είναι η σύγκρουση Μπαρμπαρίγου και Πετρετζίκη για την γαλατόπιτα. *** Έκανε πριν χρόνια η Αργυρώ μια γαλατόπιτα με φύλλο, την ονόμασε γαλατόπιτα Μάνης και τις προάλλες βγήκε και ο Άκης φτιάχνοντας με μικροαλλαγές το ίδιο πράγμα με το ίδιο όνομα. *** Ποιος είδε την Αργυρώ και δεν την φοβήθηκε λέμε! *** Εν τω μεταξύ, πουθενά στην Μάνη και πουθενά στην Ελλάδα ολόκληρη δεν φτιάχνουν γαλατόπιτα με φύλλο αλλά αυτό δεν έχει σημασία. *** Αυτοί είναι ικανοί να τσακωθούν για το ποιος έβγαλε πρώτος την συνταγή για φασουλάδα. *** Πατριωτισμός είναι όταν η αγάπη για τους δικούς σου ανθρώπους έρχεται πρώτη. Εθνικισμός είναι όταν το μίσος για τους άλλους έρχεται πρώτο. (Ρομαίν Γκαρύ) *** Τί είπε, ρε παιδιά, το άτομο; *** Για τον μικρό λέω, που πήγε επίσκεψη στο αεροπλανοφόρο που άραξε στην Σούδα. *** Τί βρήκε να πει στον ναύτη, ολόκληρος πρωθύ; *** "Μy house is ten minutes from here" είπε, στον θεό σας! *** Εγγλέζικο της Τρούμπας. *** Ο πτι Κουλίς είναι
Στο μεταξύ, κάπου στην Λέρο...
ανθηρός. *** Ούτε καμάκι να έκανε στον ναύτη τέτοιο πράμα! *** Πάλι καλά που δεν συμπλήρωσε "with the legs". *** Αυτό το ήξερα ως ατάκα πιωμένου σαβουρογάμη σε κωλόμπαρο μετά από χαμούρεμα, όμως φαίνεται ότι κάνει και για πρωθύ σε αεροπλανοφόρα. *** Αλλά τι να κάνει κι εκείνος ο δόλιος ο λογογράφος; *** Πού να σκεφτεί να του ετοιμάσει δυο-τρεις ατάκες για επισκέψεις σε γιουζέικα πλοία; *** Αυτό το χαϊμένο δεν το προλαβαίνεις με τίποτε. *** Έχει την παπαριά στο αίμα του, πώς το λένε; *** Λίγο να το αφήσεις αμολυτό, δεν τό 'χει σε τίποτε να πει σε κηδεία "και του χρόνου". *** Ο εθνικισμός είναι μια παιδική ασθένεια, είναι η ιλαρά της ανθρωπότητας. (Αλβέρτος Αϊνστάιν) *** Νομίζετε ότι τα παραλέω για τον μικρό; *** Το μυαλό σας και μια λίρα! *** Προσέξατε το σχόλιο που έκανε καθώς ο γιουζαίος τού έδειχνε ένα υπερσύγχρονο ελικόπτερο; *** "It's very big"! *** Φέραν στην Χρύσω προξενιό, πόση την έχει ρώτησε. *** Πρώτα "το σπίτι μου είναι δέκα λεπτά από δω"... μετά "είναι πολύ μεγάλο"... *** Εντάξει, ο Γκουσγκούναρος έκανε και γαμώ τις καρριέρες με τέτοιες ατάκες αλλά για καρριέρα πρωθύ δεν... *** Μικροδράκουλας: "Η στρατιωτική συνεργασία Ηνωμένων Πολιτειών - Ελλάδος βρίσκεται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα." *** Ακριβώς όπως του νταβατζή με τις πουτάνες του. *** Εξαιρετική συνεργασία κι αυτή, έτσι; *** Αυτός τις εκμεταλλεύεται κανονικά και με τον νόμο (το νταβατζηλίκι δεν είναι παράνομο πια!) κι εκείνες νομίζουν ότι τις προστατεύει. *** Αγαπώ υπερβολικά τη χώρα μου για να είμαι εθνικιστής. (Αλμπέρ Καμύ) *** Τι καλό έχει η ιδέα τού Χατζημπούλη να απελευθερώσει το ωράριο, ρε Θανάση; *** Θες απλήρωτες υπερωρίες σήμερα με υπόσχεση για λιγώτερες ώρες δουλειάς αύριο; *** Δεν ξέρεις ότι οι υπερωρίες πληρώνονται παραπάνω; *** Ποιες δημοκρατικές διαδικασίες, βρε στούρνο; *** Αυτές που συζητάνε ο λύκος με το αρνί για το τι θα φάνε το βράδυ; *** Υπάρχει περίπτωση να σου πει το αφεντικό να κάνεις υπερωρίες κι εσύ να του αρνηθείς; *** Πήξαμε στην δημοκρατία. *** Με τον ίδιο δημοκρατικό τρόπο αποδέχτηκε και η Κερατέως την δωρεά τής Σίσκο με την Γουέμπεξ, άσχετα αν το δώρο θα μας κοστίσει δυο μύρια συν τα προσωπικά μας δεδομένα. *** Σαν τα συμβόλαια των τηλεφώνων ή του ρεύματος, που σου κάνουν δυο μήνες δώρο αλλά υπογράφεις συμβόλαιο για δυο χρόνια. *** Βλέπεις, Θανάση μου, στην δημοκρατία δεν περνάνε από την βουλή οι δωρεές. *** Ξέρεις γιατί; *** Διότι στην δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα ούτε για τις
Ευτυχισμένα χρόνια
πουστιές. *** Πατριωτισμός είναι η προθυμία να σκοτώσεις και να σκοτωθείς για ασήμαντη αφορμή. (Μπέρτραντ Ράσσελ) *** Όσο κι αν παριστάνετε τους κουλ, το ξέρω ότι τούτες τις μέρες αισθανθήκατε κάτι αλλιώτικο. *** Μια εθνική ανάταση να πω... έναν πατριωτισμό να πω... μια περηφάνεια να πω... μια δυσπεψία από την σκορδαλιά να πω... *** Μαζί σας! *** Γι' αυτό και σήμερα το ιστολόγιο έκανε ό,τι μπορούσε για να σας συμπαρασταθεί και να πάψετε να νιώθετε άσχημα. *** Άλλωστε, η πατρίδα και η θρησκεία είναι πολύ χρήσιμα πράγματα. *** Αν δεν υπήρχαν, αυτοί που ωφελούνται από τους πολέμους θα έπρεπε να σκαρφιστούν κάτι άλλο για να βρίσκουν αιτία να τους κάνουν. *** Για τους φίλους τής έβδομης τέχνης, το σημερινό φωτοκουίζ πρέπει να είναι από τα ευκολώτερα που έχω βάλει. *** Προσωπικά, δεν θα δίσταζα να τον τοποθετήσω στην κορυφή τής λίστας των σπουδαιότερων ηθοποιών όλων των εποχών αλλά η άποψή μου δεν είναι ευαγγέλιο για να μην αμφισβητείται. *** Πάντως, το σίγουρο είναι ότι ο κινηματογραφος θα ήταν αλλιώς αν δεν είχε περάσει απ' αυτόν ο Μάρλον Μπράντο. *** Στην θρυλική ταινία "Αποκάλυψη τώρα!" του 1979, εμφανίστηκε για εννέα μόλις λεπτά και, μάλιστα, δίχως να μάθει τα λόγια του. *** Ναι, ο υπέρβαρος Μπράντο υποδύθηκε τον -υποθετικά, λιπόσαρκο- συνταγματάρχη Κουρτς αυτοσχεδιάζοντας σχεδόν! *** Κι όμως, αυτά τα εννιά λεπτά είναι που έκαναν την ταινία τού Φράνσις Φορντ Κόπολλα μια άλλη ταινία. *** Από τα γυρίσματά της είναι η τελευταία σημερινή φωτογραφία, όπου μπορείτε να δείτε τον Μάρλον Μπράντο να συζητά με τον σκηνοθέτη. *** Αν το 1979 ήταν για το σινεμά η χρονιά τού "Αποκάλυψη τώρα!", για την ροκ μουσική ήταν η χρονιά τού πιο αμφιλεγόμενου άλμπουμ μεγάλου συγκροτήματος στην ιστορία της. *** Το χαρακτήρισαν από αριστούργημα μέχρι σκουπίδι αλλά το αναμφισβήτητο γεγονός είναι ότι το "The Wall" των Πινκ Φλόυντ έχει πουλήσει παγκοσμίως πάνω από τριάντα εκατομμύρια αντίτυπα (πάνω από εκατό χιλιάδες στην Ελλάδα!) ενώ εξακολουθεί να βρίσκεται στα τσαρτ πολλών χωρών. *** Εννοείται ότι σήμερα θα αποχωρήσω με μουσική υπόκρουση το "The Wall", του οποίου ο πρώτος από τους δυο δίσκους άρχισε ήδη να στροφάρει στο πλατώ. *** Σας αφήνω να απολαύσετε και την μουσική και ολόκληρο το σαββατοκύριακό σας και σας αποχαιρετώ με δυο στίχους ενός σημαντικού τούρκου ποιητή. *** Και τι δεν κάναμε για αυτή την πατρίδα. Άλλοι σκοτωθήκαμε, άλλοι βγάλαμε λόγους. (Ορχάν Βελί Κανίκ) *** Τα ξαναλέμεεεε! ***

55 σχόλια:


  1. Να και μια φορά που ο "Θεός" χαμογέλασε στο Λαό. Μιλάω για την απόλυτη αποτυχία των εορτασμών των 200χρόνων από την έναρξη της Επαναστάσεως, λόγω πανδημίας.

    Δεν είναι μόνο η στατιωτική παρέλαση, που στο περιεχόμενό της μας παρουσιάστηκε όπως πραγματικά είναι: Μια παρέλαση από τους αστούς για τους αστούς και χωρίς το Λαό να χειροκροτεί, αλλά κυρίως των εκτάκτων αναγκών, η αδυναμία να φτάσει η αστική προπαγάνδα στην έκταση που θα ήθελε η άρχουσα τάξη.

    Είτε γιατί ο Λαός δεν είχε "όρεξη" να αγοράσει την πραμάτεια τους, είτε η άρχουσα τάξη, αντικειμενικά, δεν είχε τη δυνατότητα να παράξει διάφορα προϊόντα "πολιτισμού" στην ποσότητα που ήθελε.

    Σε εκείνο το σημείο, ίσως να ωφελήθηκε η υπέροχη δουλειά των επιτελείων του ΚΚΕ, είτε σε επίπεδο εκδόσεων, είτε σε επίπεδο οπτικοακουστικών μέσων.

    Θαρρώ η υλιστική ματιά του ΚΚΕ, που αφορά την περίοδο της Επαναστάσεως, που έβαλε τις βάσεις για τη δημιουργία του ελληνικού αστικού κράτους, έφθασε σε περισσότερα αυτιά, από ότι ήλπιζαν τα επιτελεία του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτά όλα τα τσιτάτα περί "Πατρίδας", "Εθνους" κλπ., αξίζουν να τα μαζέψω! Δεκαοχτώ είναι, και όλα διαμαντάκια, το καθένα για τους δικούς του λόγους, όπως π.χ. του αρχοντογούρουνου!
    -------------------------------------------

    Δεν προκάνει το ΚΚΕ να σταυρώσει λόγο, αμέσως ξυπνάνε από τον λήθαργό τους όλα τα αυτιστικά σούργελα της "αριστερής κριτικής"...
    Νάσου κι ο μπελαντής, αυτός, ντε, της ..."Κολιμάς", που θέλει επανάσταση χωρίς ΚΚΕ γιατί είναι .."γραφειοκρατικό" και ..."εξελικτικίστικο" (...μωρέ λέξη, που επινόησαν για νάχουν κάτι να πιπιλάνε οι πασόκοι!). O Λαός επιτρέπεται να επαναστατεί μόνο για την ...πάρτη του(!), ούτε αστός ούτε προλετάριος, αυτά είναι ..."οικονομίστικα" (η άλλη πιπίλα της τελευταίας μικροαστικής μόδας!)!
    Με απλά λόγια ο Λαός είναι εξαπανέκαθεν ...ΠΑΣΟΚ(!), κάνει ό,τι του γουστάρει, όποτε του γουστάρει, τον Μάρξ και τον Λένιν τους έχει χεσμένους, ..."θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες, τρεις του Σεπτέμβρη να περνάς", και ...σκασμός!
    Και με τον Κορδάτο είμαστε, (για να διαγραφεί από το κόμμα κάτι καλό θα είχε κάνει), και με το Ζεύγο είμαστε (για να διαφωνεί μαζί του το Κόμμα, δε μπορεί δίκηο θα είχε), και με την Επανάσταση είμασταν (που ..."δεν την ήθελε" το ΚΚΕ), και με τα "στάδια" του ενιαίου επαναστατικού προτσές είμαστε (που τα απορρίπτει το ΚΚΕ), και με ό,τι δεν ήθελε η δεν θέλει το ΚΚΕ εν γένει!
    Και το 1821 δεν ήταν παρά μια ακόμη "Ανοιξη", από αυτές, που ακούει το "διαλεκτικίστικο"(*) ΚΚΕ και του γυρίζουν τα άντερα - μη σώσει να δει λαό να κάνει την προκοπή του!
    --------------------------
    (*) Αυτό δεν το έχω διαβάσει ακόμη, αλλά ...έρχεται οσονούπω.

    Kαλά να πάθεις, Κουτσούμπα!
    Οταν σε ψηφίζουν σελέμπριτις σαν τον "Κολιμά", να κάνεις τούμπες και να μην σνομπάρεις! Χάθηκε, δηλαδή, μια καρεκλίτσα στην ΚΕ για μια τόσο σημαντική ψήφο;; Ε;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Διακήρυξη του Κόμματος για τα 200 χρόνια απο το 1821 είναι η καλύτερη ανάλυση για το θέμα στα 102 χρόνια της ιστορίας μας. Αυτό δεν συμβαίνει επειδή οι παλιότεροι σύντροφοι ήταν ανίκανοι να το κάνουν. Μπορούσαν το ίδιο άξια όπως και εμείς. Ο λόγος που δεν μπόρεσε να γίνει είναι πως ποτέ δεν μπορέσαμε να ξεκαθαρίσουμε τις γραμμές μας ολοκληρωτικά με τους φορείς όλων των οπορτουνιστικών απόψεων και να τους αντιμετωπίζουμε σαν 5η φάλαγγα. Πάντα τους θεωρούσαν σαν ...συγγενείς....πολιτικούς χώρους. Απο την στιγμή που καταφέραμε να ξεριζώσουμε και τον κεντρίστικο οπορτουνισμό του Κάουτσκι τα τελευταία 30 χρόνια μπορέσαμε να επανέλθουμε στον Μπολσεβικισμό. Και η καλύτερη απόδειξη είναι πως όλος ο οπορτουνιστικός συρφετός σκούζει χοροπηδώντας. Δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη. Ολες οι επεξεργασίες του κόμματος και τα συμπεράσματα είναι διαμάντι με κορωνίδα το 1ο δοκίμιο 1918 1949 του 2018. Για αυτό και ..έτρεξαν κάποιοι... να τον δημοσιεύσουν το 1995... με το αρχείο μέσα στο νερό τον Οκτώβρη του 1994 και τις επεξεργασίες να έχουν γίνει πριν το 1991.. πριν προλάβουμε να αποκαταστήσουμε την λεηλασία του το 1968 στο Σιμπίου. Αν τους είχε περάσει το 2012... θα μας είχανε εγκλωβίσει σε κυβέρνηση με τον σύριζα στο έδαφος του καπιταλισμού. Καπιταλισμός το 1830 στο Ιμπεριαλιστικό στάδιο το 1882 και αφήνουμε Μπελαντή Λαφαζάνη Χάγιο Ρούση Αραβανή Πετρόπουλο Καλαματιανό και σία.... να φωνάζουν όσο θέλουν υπέρ της ...πασοκάρας.... και του Καπιταλισμού. Τάξη απέναντι σε Τάξη. Ούτε βήμα πίσω. Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους. ΒΕΝΣΕΡΕΜΟΣ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. https://www.ergatikosagwnas.gr/arthra/ygeia/2646-ergasiaki-galera-ston-evaggelismo Αυτός είναι ο Καπιταλισμός στην χώρα μας με Δεξιά κυβέρνηση σε Ισπανία Πορτογαλία Τσεχία με Αριστερές κυβερνήσεις στην Αγγλία που επέστρεψε στον Εθνικό Καπιταλισμό και Ρωσία Κίνα Ιράν Βενεζουέλα κ.α που ανήκουν σε άλλο Ιμπεριαλιστικό στρατόπεδο. Οποιος λοιπόν διαφωνεί με όλα αυτά τον περιμένουμε στην Κοινωνική συμμαχία. Αν δεν είναι Κομμουνιστής δεν πειράζει μοναδικό κριτήριο το Ταξικό. Να διεκδικήσουμε όλα αυτά που αναφέρει ο εργαζόμενος στο Νοσοκομείο στοχεύοντας πάντα τον πραγματικό αντίπαλο που είναι η καπιταλιστική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής και όχι μόνο τα ...Μονοπώλια.. Γιατί διαφορετικά ενάντια στο Μονοπώλιο της Κόσκο στον Πειραιά είναι και ο Μαρινάκης όπως και ο κάθε καπιταλιστής που δεν είναι Μονοπώλιο στον χώρο του. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. https://antigeitonies3.blogspot.com/2021/03/blog-post_797.html Το ΚΚΕ έχει λέει ... κυβερνητισμό.... μιλάμε για πολλά Μποφόρ στα οπορτουνιστικά ...κεφάλια.... Και βέβαια στα σχόλια των κομμουνιστών άγρια λογοκρισία. Μιλάμε για μεγάλα ζόρια. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "*** Που αμόλησε η φοράδα / μια υπέρκομψη κουράδα / στους επίσημους μπροστά, / για να δει όλη η Ελλάδα / πως διακόσια χρόνια αράδα / κυβερνιέται απ' τα σκατά. *** "
    ΑΠΑΙΧΤΟ!!!
    (Μήπως πρέπει, νὰ ἀναδιατυπωθεῖ ἡ ἔκφραση "χέστηκε ἡ φοράδα στ' ἀλώνι" σὲ "χέστηκε ἡ φοράδα στὴν παρέλαση μπροστὰ στοὺς ἐπισήμους"; ΠΑΣΑ ΠΡΟΤΑΣΙΣ ΕΥΠΡΟΣΔΕΚΤΟΣ!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ....Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επικείμενες νέες ελληνοαμερικανικές συμφωνίες και ο στρατιωτικός ΝΑΤΟϊκός αγωγός καυσίμων επιδιώκουν τη διεύρυνση της επιρροής τους στην περιοχή και τη στρατιωτική ενίσχυση των δυνάμεών τους στην προσπάθεια περικύκλωσης της Ρωσίας. Τελικά όμως θεωρώ ότι οι λαοί, μαζί και ο αμερικάνικος λαός, από κοινού με κυβερνήσεις που τάσσονται στην πράξη υπέρ της Ειρήνης, θα τους χαλάσουν τα σχέδια, θα τους φράξουν το δρόμο. https://www.ergatikosagwnas.gr/arthra/politiki/2647-oi-ipa-simera Ταξικό ναυάγιο Καλαματιανός. Πασιφισμός Σοσιαλσωβινισμός παραμύθια για δήθεν ..αποικία και εξάρτηση.... και θα σταματήσουν τους κακούς δυτικούς Ιμπεριαλιστές οι ...καλοί.... Ιμπεριαλιστές Ρωσίας Κίνας ΙΡΑΝ. Ο Μανιαδάκης οδηγός τους. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. http://www.katiousa.gr/istoria/gegonota/manoula-poios-skotose-ton-patera-mou-pes-mou-giati-i-kaiti-zevgou-diigeitai-ti-dolofonia-tou-gianni-zevgou/Στις αρχές του Φλεβάρη 1947, ο Ζέβγος πήγε στη Θεσσαλονίκη διαπιστευμένος από την Κ.Ε του ΕΑΜ στην Επιτροπή του ΟΗΕ, που ερευνούσε την κατάσταση, όπως είχε διαμορφωθεί στην ύπαιθρο, μετά τη συμφωνία της Βάρκιζας από την εξοντωτική πολιτική της αντίδρασης.

    Μας αποχαιρέτησε το πρωί με το “καλή αντάμωση”.

    Πώς να περάσει από το νου μας πως ήταν η τελευταία φορά, που τον φιλούσαμε ζωντανό, πως στην αντάμωση θα τον βρίσκαμε στο φέρετρο, μέσα σ’ ένα νεκροθάλαμο;

    Η προσπάθεια του Ζέβγου, μόλις πάτησε το πόδι του στη συμπρωτεύουσα ήταν, με αλλεπάλληλες καταγγελίες, μεστές από συγκεκριμένες και επώνυμες περιπτώσεις, που αναφέρονταν σε αδιάσειστα γεγονότα τραμπουκισμών, τρομοκρατίας, να θέτει την αντιπροσωπεία του ΟΗΕ μπροστά στις ευθύνες της, να υπογραμμίζει την αντίθεση, που υπήρχε ανάμεσα στην πολιτική και πραχτική του ΕΑΜ, του ΚΚΕ και την ταχτική της αντίδρασης που ήτανε να βαθαίνει το χάσμα, να υποχρεώνει κακήν – κακώς τα μέλη και τους οπαδούς των αντιστασιακών οργανώσεων, να αφήνουν τα σπίτια τους, να εγκαταλείπουν τα χωριά τους, να καταφεύγουν στις πόλεις ή και πάλι στα βουνά για να γλυτώσουν την τιμή και τη ζωή τους. Αυτές οι ίδιες αιτίες οδήγησαν στο ν’ αναγγελθεί στις 28 Οκτώβρη του 1946, η δημιουργία του “Δημοκρατικού Στρατού”. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  9. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    "Η Διακήρυξη του Κόμματος για τα 200 χρόνια απο το 1821 είναι η καλύτερη ανάλυση για το θέμα στα 102 χρόνια της ιστορίας μας. Αυτό δεν συμβαίνει επειδή οι παλιότεροι σύντροφοι ήταν ανίκανοι να το κάνουν. Μπορούσαν το ίδιο άξια όπως και εμείς".

    Δεν αντιλέγω ότι τα προβλήματα στρατηγικής που είχε το ΚΚΕ, επηρέασαν και τις ιστορικές και όχι μόνο αναλύσεις του.

    Το βασικό στοιχείο διαφοράς, κατά τη γνώμη μου, είναι άλλο, δηλαδή το επίπεδο της σύγχρονης τεχνοεπιστήμης συγκρινόμενο με το επίπεδο πριν 50 ή 60 χρόνια, είναι μέρα με τη νύχτα. Φαντάσου έναν σύγχρονο εργατουπάλληλο σε σύγκριση με έναν της δεκαετίας του '40!

    Λογικό και τα σύγχρονα επιστημονικά επιτελεία του ΚΚΕ δεν θα μπορούσαν να συγκριθούν με εκείνα παλαιότερων εποχών.

    Σημ. Την Μαρξιστική Λενινιστική Κοσμοθεωρία το ΚΚΕ δεν την απεμπόλησε ποτέ, ακόμα και στα πιο χαμηλά του, εξού και η σύγκριση που μπορούμε να κάνουμε. Ειδάλλως θα έπρεπε να συγκρίνουμε ανόμια πράγματα, πράγμα αδύνατον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θοδωρής. Συμφωνούμε απόλυτα πως το ΚΚΕ δεν έγινε οπορτουνιστικό γιατί αν είχε συμβεί αυτό δεν θα είχαμε σωθεί σε 1η φάση το 1968 σε 2η και καθοριστικότερη το 1991 και δεν θα είχαμε επαναφέρει πλήρως τα Μπολσεβίκικα χαρακτηριστικά του κόμματος. Ολα θα είχανε τελειώσει το 1945 όπως έγινε σε ολόκληρη την δυτική Ευρώπη. Μας έσωσε η Αθάνατη Εποποιία του ΔΣΕ που προσωπική μου άποψη είναι πως χωρίς τον ΖΑΧΑΡΙΑΔΗ δεν θα είχε συμβεί έστω και με την καθυστέρηση που έγινε μέχρι τα τέλη 1947. Η Σύγχρονη τέχνη και επιστήμη ασφαλώς παίζει ρόλο αλλά κατά την γνώμη μου το πρόβλημα βρίσκεται στα εξής. Ηταν η συνδυασμένη δράση του Καπιταλισμού με δύο όψεις. Ανοιχτή βία καταστολή φυλακές εξορίες εκτελέσεις μαζί με την υπόγεια υπονομευτική διαβρωτική δουλειά της 5ης Φάλαγγας του οπορτουνισμού. Απο το 1925 μέχρι το 1974 παράνομο. Πρόγραμμα την Σοσιαλιστική επανάσταση είχαμε της εξής περιόδους. 1920 22. 1930 34 1953 54 και τα υπόλοιπα χρόνια απο το 1918 μέχρι το 15ο συνέδριο του 1996 είχαμε την καταστροφική θεωρία των σταδίων. Η Διαφορά είναι τεράστια. Ταυτόχρονα είχαμε το πέρασμα της Κ.Δ στον Οπορτουνισμό το 1935 και την διάλυση της το 1943 μαζί με την διάλυση της ΟΚΝΕ και την μετατροπή του ΚΚΕ σε ...ομόσπονδο... Το 1950 έχουμε την ίδρυση της ...ΕΔΑ... που μας κατέστρεψε απο την αρχή μέχρι το τέλος. Διάλυση Κ.Ο το 1958 και φτάνουμε στο 1974https://www.kke.gr/article/Didagmata-diaxronikis-simasias-gia-ti-stratigiki-toy-KKE/ Τα υπόλοιπα τα λέει πολύ καλύτερα απο εμένα η ΑΛΕΚΑ και κλείνω με το εξής. Ο ΛΕΝΙΝ με τους Μπολσεβίκους με πολύ λιγότερες τεχνικές γνώσεις στην ανθρωπότητα έκαναν την δουλειά όπως έπρεπε γιατί τσάκισαν τους φορείς όλων των οπορτουνιστικών απόψεων και δεν μπήκαν ποτέ στην αριστερή κυβέρνηση Κέρενσκι. Ολα αυτά που αναφέρω μας έφτασαν μέχρι το 1991....και ευτυχήσαμε να έχουμε τους συγκεκριμένους συντρόφους με επικεφαλής την ΑΛΕΚΑ στην ηγεσία που ανέλαβαν αυτό το τιτάνιο έργο. Ποτέ στο παρελθόν δεν είχαμε τόσο χρόνο στην ...αστική νομιμότητα.... για να τα διορθώσουμε. Επίσης αν η αστική τάξη είχε παίξει το οπορτουνιστικό χαρτί του σύριζα αντί για το 2012 δέκα χρόνια νωρίτερα δεν θα είμαστε έτοιμοι να αντέξουμε. Αυτά τα 21 χρόνια μας έδωσαν την δυνατότητα για πρώτη φορά στην ιστορία να πετάξουμε έξω τον Κεντρίστικο οπορτουνισμό των Μανιαδάκηδων. Αυτό είναι το σημείο κλειδί. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. https://iskra.gr/%ce%bc%ce%b1%ce%bd%cf%8e%ce%bb%ce%b7%cf%82-%ce%b3%ce%bb%ce%ad%ce%b6%ce%bf%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b3%ce%bc%ce%ad%cf%82/Να τι γράφει ο Μ. Γλέζος: «Ποια πολιτική γραμμή έπρεπε να ακολουθηθεί; Από την ίδρυσή της το 1951, ως τη διάλυσή της το 1967, η ΕΔΑ αμφιταλαντεύονταν ανάμεσα σε δύο πολιτικές γραμμές. Στην ανεδαφική γραμμή που απαιτούσε να επιβάλει το ΠΓ του ΚΚΕ και στην προσγειωμένη πολιτική γραμμή που διαμόρφωνε η Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΔΑ (συνεργασία κομμουνιστών - σοσιαλιστών - αριστερών) άμεσα αντιμέτωπη με την ελληνική πραγματικότητα, όπως καθημερινά διαπλάσσονταν».9

    Είναι σαφέστατος ο Μ. Γλέζος. Και όχι μόνο ο Γλέζος, αλλά και άλλα τότε στελέχη του ΚΚΕ. Ας ακούσουμε την αφήγηση του Παν. Κατερίνη: «Εμείς οι νεαροί βουλευτές διαπιστώσαμε αμέσως πως με την ΕΔΑ σαν να άνοιγαν οι πύλες να περάσει το προοδευτικό κίνημα στην ανοιχτή πολιτική ζωή και δράση. Οι υποψηφιότητες των Μπελογιάννη και Πλουμπίδη δημιουργούσαν σε όλους μας ανησυχία, και σ' εμάς που ήμαστε κομμουνιστές, ότι μπορούσαν να τινάξουν στον αέρα τη δυνατότητα της νόμιμης και μαζικής δράσης του κινήματος».10 Οπως, δηλαδή, γράφει και ο Λ. Κύρκος: «Το γάντζωμα της ΕΔΑ στη νόμιμη πολιτική σκηνή δεν έπρεπε να διακυβευτεί για κανένα λόγο»!11https://www.rizospastis.gr/story.do?id=5015960 Αφιερωμένο στο Λαφαζαναίικο και ολόκληρη την ...πασοκάρα... με ότι όνομα και να εμφανίζεται. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οι άνθρωποι αυτοί σκύλευσαν τις μνήμες μας, έφτυσαν πάνω στο αίμα και στους τάφους των πληβειακών στρωμάτων του τόπου μας που θυσιάστηκαν στους μεγάλους κοινωνικούς και εθνικοαπελευθερωτικούς αγώνες του λαού μας. «Καρπώθηκαν το αίμα των άλλων» - το δικό μας αίμα. Γιατί η Μεγάλη Επανάσταση των Ελλήνων δεν τους ανήκει, δεν τους ανήκε ποτέ. Ούτε σ` αυτούς – τους αφεντάδες – ούτε και στα κοπέλια τους: σ` εκείνο το θλιβερό και δύσοσμο πολτό από λουμπεναριά και κυρ – Παντελήδες που έχουν την άγνοια ή το θράσος να κατηγορούν τους κομμουνιστές για έλλειψη πατριωτισμού! «Τους πατριώτες οι πατριδεμπόροι» - κατά το μεγάλο Βάρναλη. Δεν τη θέλησαν την επανάσταση – κι όταν προσπάθησαν να την οικειοποιηθούν ήταν για να προστατέψουν και να εδραιώσουν τα δικά τους συμφέροντα. Έδιωξαν από πάνω τους σα μίασμα ο,τιδήποτε μπορούσε να τη θυμίζει, όταν τα μάζεψαν κι έφυγαν από τη χώρα το σκληρό Απρίλη του `41, κι έμεινε μόνη της η εργατική τάξη και το κόμμα της να βγάλει το ναζιστικό φίδι από την τρύπα∙ και τόβγαλε και το σκότωσε, σαν την λαϊκή και κοσμαγάπητη εκείνη εκδοχή του Μεγαλέξαντρου (όχι αυτή του στρατηλάτη και καταχτητή που λατρεύουν οι μακονομάχοι) που συμβολίζει για τον απλό κόσμο τον αγωνιστή της ελευθερίας.https://www.ergatikosagwnas.gr/arthra/politiki/2648-epeteiako-kai-orgismeno Οπορτουνιστικές αρλούμπες σε συνέχειες. Δεν ήταν αστική η επανάσταση του 1821 συνεχίζουμε να έχουμε ...ΦΕΟΥΔΑΡΧΊΑ...σύμφωνα με τους Μανιαδάκηδες. Το Ναζιστικό φίδι ήταν σύμμαχος της Αστικής τάξης συνεχίζαμε να έχουμε Καπιταλισμό την περίοδο 1941 44 και το τμήμα της Αστικής τάξης που έφυγε στην Αίγυπτο άφησε ένα ...αντιφασιστικό... παράθυρο ανοιχτό που το χρειάστηκαν μετά το 1943 στην πάσα που θα τους έκανε ο οπορτουνισμός. Η Απόδειξη για την ορθότητα της ανάλυσης του ΚΚΕ για το 1821 έρχεται θαυμάσια απο τους Μανιαδάκηδες που η αστική τάξη τους έβγαλε για να θολώσει τα νερά. Ετσουξε πολύ μαζί με το Ντοκιμαντέρ του Κόμματος. Περαστικά στην Κυρία Μόσχου και στον ...ιστορικό.... της αυγής των ...συντακτών.... του σύριζα. Τον καπιταλισμό υπηρετούν με λύσσα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ....https://www.e-prologos.gr/%CE%B3%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CE%B6%CE%AD%CE%B2%CE%B3%CE%BF%CF%82-1821-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BE%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CF%82/Η Ελλάδα δεν είχε ακόμα απελευθερωθεί απ’ τους Τούρκους δυνάστες. Οι λαϊκές μάζες σε απελπισμένη πάλη με τις σουλτανικές ορδές διεκδικούσαν «ή τη νίκη ή τη θανή», όπως λέει ο ποιητής. Μα σύγχρονα οι εμποροκοτζαμπάσηδες έπλεκαν τις καινούριες αλυσίδες του ξένου κεφαλαίου, που στα μετεπαναστατικά χρόνια αποστράγγιζε τον ελληνικό λαό και έκανε εικονική τη λευτεριά του, αποτραβούσαν το έθνος απ’ την τροχιά της προοδευτικής, επαναστατικής κίνησης και τόριχναν στην αγκαλιά της αντεπανάστασης στα χρόνια που οι λαϊκές μάζες ξαγόραζαν με αιματηρές εκατόμβες την εθνική λευτεριά, οι εμποροκοτζαμπάσηδες πρόδιναν αυτή τη λευτεριά στους ξένους κεφαλαιούχους. Απ΄ το 1821 μέχρι σήμερα συνεχίζουν το έργο της προδοσίας των εθνικών αγώνων του 1821 και σήμερα κυριαρχούν ουσιαστικά στην Ελλάδα οι ξένοι δυνάστες. Οι ξένοι ιμπεριαλιστές που την τυραννική τους δεσποτεία την εκφράζουν καθημερινά η Πάουερ, η Ούλεν, ο Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος και το άλλο πολυπλόκαμο δίχτυ της εκμετάλλευσης, σε στενή συνεργασία με την ελληνική πλουτοκρατία, καταδυναστεύουν οικονομικά, πολιτικά, εθνικά τον ελληνικό λαό και η χώρα βρίσκεται στην υπηρεσία της αντίδρασης.

    Προδομένη η υπόθεση των αγωνιστών του 1821 περιμένει την ολοκλήρωσή της. Το σύγχρονο επαναστατικό κίνημα του εργαζόμενου έθνους, καθοδηγημένο απ’ το προλεταριάτο, κληρονόμο των εθνικών αγώνων, θα απαλλάξει τη χώρα απ’ την εξάρτηση του ξένου κεφαλαίου και απ’ τους ντόπιους εκμεταλλευτές και θ’ ανοίξει το δρόμο για να ανυψωθεί ο ελληνικός λαός, για να ανθίσει ο εθνικός του πολιτισμός. («Ριζοσπάστης» 25/3/1936, «Ο Ρίζος της Δευτέρας» 24/3/1947, Αθηνα)

    *Ο Γιάννης Ζέβγος γεννήθηκε το 1897 στη Δόριζα Αρκαδίας, ήταν μέλος του Π.Γ. του ΚΚΕ και μέλος της ΚΕ του ΕΑΜ. Δολοφονήθηκε στις 20/3/1947 στη Θεσσαλονίκη από τους μοναρχοφασίστες....... Το μόνο που θα συμπληρώσω είναι πως δολοφονήθηκε το 1947 απο τους καπιταλιστές που δεν ανατρέψαμε τον ΟΚΤΩΒΡΗ ΤΟΥ 1944 κατά την αποχώρηση των Γερμανών επειδή μεσολαβούσε ένα ...στάδιο....https://www.rizospastis.gr/story.do?id=11036664 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σημερινός διάλογος με απλό "λαϊκό" άνθρωπο, ας τον πούμε "Θανάση", για την προσάραξη στο Σουέζ. Ο λόγος για την τεράστια ζημιά:
    "Ποιός θα πληρώσει αυτά τα δισεκατομμύρια, δέκα η μόνο τρία, όσα είναι τέλος πάντων, κυρ Θανάση;"
    - "Οι ασφαλιστικές!"
    ...αποφαίνεται με θριαμβευτικό ύφος ο κυρ Θανάσης.
    - "Οπως ξέρεις, κάθε φορτωτική περιλαμβάνει και την ασφάλισή της!"
    ...συμπληρώνει ο κυρ Θανάσης, με ύφος μύστη προς έναν αμύητο καθυστερημένο γκρινιάρη αριστερό, που έχει κολλήσει στις "ιδεοληψίες" του 1920 και αγνοεί τις απέραντες δυνατότητες της καπιταλιστικής κανονικότητας του 2021.
    "Και τις ασφαλιστικές ποιός τις πληρώνει, κυρ Θανάση;"
    - "Αυτές έχουν τα κεφάλαιά τους, ακριβώς για να καλύπτουν αυτές τις ζημιές"
    ...απαντάει ο κυρ Θανάσης, με μιαν αφοπλιστική φυσικότητα, μπροστά στο αυτονόητο!
    "Και πως θα αναπληρώσουν τα κεφάλαιά τους, κυρ Θανάση; Δεν θα έχει κόστος αυτή η δουλειά;"
    - "Θα αντλήσουν, όπως πάντα, νέα κεφάλαια από το χρηματιστήριο"
    ...συνεχίζει απτόητος ο κυρ Θανάσης!
    Απαιχτος στις βεβαιότητές του ο κυρ Θανάσης!

    Οπως όλοι καταλάβατε, το χρηματιστήριο και ο καπιταλισμός έχουν εφεύρει το οικονομικό αεικίνητο, σύμφωνα με το οποίο "για να κονομήσεις δε χρειάζεται κόπος - υπάρχει τρόπος", όπως ακράδαντα πίστευε το 1999 ο κυρ Θανάσης, τότε, που έχασε καμιά δεκαριά εκατομμύρια - όλες τις οικονομίες του, αγοράζοντας μετοχές. Πιστεύοντας ακράδαντα έκτοτε, πως φταίει ο ίδιος, πως ήταν άτυχος και δεν έκανε τις σωστές επιλογές. Οπως ο αθεράπευτος αγοραστής λαχείων, που δεν καταλαβαίνει πως δεν χάνει λόγω της κλήρωσης αλλά λόγω της αγοράς του λαχείου.

    Αντε τώρα να εξηγήσεις, σε αυτό το λωβοτομημένο μυαλό, πως καθόλου "ατύχημα" δεν ήταν το ατύχημα. Πως δεν έπρεπε ένα τόσο μεγάλο καράβι να μπεί σε μια διώρυγα, που δεν είχε κατασκευαστεί για τέτοιου είδους πλοία, τόσο μεγάλου βάθους και μεγέθους. Πως πήραν το "ρίσκο", τόσο οι πλοιοκτήτες όσο και οι διαχειριστές της διώρυγας, κυνηγώντας το εύκολο κέρδος. Από την εξοικονόμηση χρόνου οι μεν, από το υψηλό κόμιστρο-διόδιο οι δε. Πως την ζημιά, που προκάλεσε η κερδοσκοπική ασυδοσία της "Evergreen", σε συνεργασία με τις αρχές της διώρυγας, θα την πληρώσουμε όλοι οι υπόλοιποι.
    Και δικαίως, αφού τους εμπιστευόμαστε τους κόπους μας......
    ...και δεν πλακώνουμε στις φάπες τους κυρ-Θανάσηδες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οι κεφαλαιοκράτες δεν παίρνουν κανένα "ρίσκο", όπως ευρέως διαδίδεται.
    Απλά επιδιώκουν σε κάθε ευκαιρία το μέγιστο πιθανό κέρδος.
    Και όταν τρώνε τα μούτρα τους, τη ζημιά την πληρώνουμε οι υπόλοιποι.
    Αυτή είναι η ουσία και ο υπέρτατος νόμος λειτουργίας του Καπιταλισμού:
    "Τα κέρδη εμείς, τη χασούρα εσείς".

    Βλέπετε εσείς κανένα ..."ρίσκο" εδώ;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  16. Σεχτάρ, για κάποιον που έχει βρεθεί δίπλα σε καπιταλιστή, δε θα δυσκολευτεί - αργήσει να καταλήξει στο εξής συμπέρασμα:

    "Ο κεφαλαιοκράτης έρχεται να βγάλει λεφτά και ουχί να βάλει".

    Διάφορα του τύπου "Οι άνθρωποι πάνω από τα κέρδη" ή "η υγιής επιχειρηματικότητα" κτλπ είναι να 'χαμε να λέμε ...πασοκιές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτό είναι όλο το ρεζουμέ, Θοδωρή.
    Εξαπανέκαθεν ο Καπιταλισμός, δίπλα στην "εξέλιξη", την "ανάπτυξη" (των δυνάμεων παραγωγής), παρήγαγε και ζημιές και σκουπίδια, που πάντα τα χρέωνε σε άλλους: "Το σπάταλο κράτος", οι ..."τεμπέληδες εργαζόμενοι", κλπ., κλπ.
    Ετσι στήθηκε ο μύθος των "αρίστων", της "αποδοτικότητας", της "ανταποδοτικότητας", της καπιταλιστικής "παραγωγικότητας", της "ανταγωνιστικότητας" (=ποιός θα κρύψει περισσότερα σκουπίδια κάτω από το χαλί), των "ευκαιριών" κλπ.
    Στα πρώτα χρόνια αυτό το "success story" περπάταγε, γιατί απλά η πρόοδος ήταν το κύριο προϊόν, που κάλυπτε και το παραπροϊόν, τις ζημιές και τα σκουπίδια.
    Εδώ και κάμποσα χρόνια, ίσως από την Μεγάλη Κρίση του '29 κι εδώθε, αυτό το σχήμα έχει αναστραφεί. Τώρα το κύριο προϊόν είναι οι ζημιές, που είναι πια αδύνατον να κουκουλωθούν πίσω από την όποια "ανάπτυξη" υπάρχει ακόμη. Και το κακό είναι πως υπάρχει αυτός ο καταθλιπτικός προπαγανδιστικός μηχανισμός με τα εκατομμύρια παπαγαλάκια των ιδιωτικών ΜΜΕ, που μπορεί ακόμη να αναστρέφει την εικόνα της πραγματικότητας και να μας παρουσιάζει την καταστροφή είτε σαν ..."ανώδυνη", είτε και σαν ...πρόοδο!
    Το βλέπουμε παντού τριγύρω μας αλλά ακόμη δεν το κατανοούμε. Λιώνουν οι πάγοι στους Πόλους κι αντί να τρομάξουμε, μας λένε, "α, τι καλά, τώρα θα βρούμε κι άλλο πετρέλαιο!", τρα, λα, λα.....
    Αλλά, ταυτόχρονα, το ίδιο το οικονομικό σύστημά τους ρετάρει. Και η γιγάντωση-καλπασμός πλέον του Παγκόσμιου Χρέους (που μάταια προσπαθούν να το ξορκίσουν κι αυτό σαν "δημόσιο" - όπως και να το βαφτίζουν, είναι ΧΡΕΟΣ, δημόσιο και ιδιωτικό μαζί, που είναι πια και ΑΚΑΛΥΠΤΟ) ακριβώς καταγράφει το μέγεθος της ζημιάς και της ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ.
    Αλλά, αυτή τη στιγμή, οι φωστήρες της καπιταλιστικής οικονομίας το μόνο, που καταγίνονται, είναι πως θα το φορτώσουν στις πλάτες του κοσμάκη, ώστε να μην αποδιοργανώσει το σύστημα της εκμετάλλευσης/κερδοσκοπίας.
    Θα τα καταφέρουν; Χλωμό το βλέπω.
    Αλλά, ακόμη και αν τα καταφέρουν, η καταστροφή είναι καταστροφή - αεικίνητο στη Φύση δεν υπάρχει, ούτε και στην Οικονομία. Οι συνέπειες θα είναι τρομερές, και δεν υπάρχει πια χαλί να τις σκεπάσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κάποτε δουλεύαν οι παπούδες μας σαν ζώα στις φάμπρικες 16 ώρες την ημέρα. Με αγώνες κι αυτοί και οι πατεράδες μας καταφέρανε το οχτάωρο, που κι αυτό νοθευόταν με τις παραβιάσεις και τις υπερωρίες. Μετά την ήττα του Σοσιαλισμού ξαναγυρίσαμε στο "9:00 με 9:00". Τώρα με την τηλεργασία μπαίνουν μέσα στα σπίτια μας και μας απαλλοτριώνουν κάθε απομεινάρι προσωπικής ζωής.
    Μιλάμε, ...Πρόοδος!
    Ο "Θαυμαστός Νέος Κόσμος"........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. 30/03/1952

    Η ώρα είναι 3 μετά τα μεσάνυχτα, το ημερολόγιο γράφει 30 Μάρτη 1952. Στις φυλακές της Καλλιθέας επικρατεί νεκρική σιγή. Ακούγονται τα βαριά βήματα του δεσμοφύλακα. Φτάνει στο κελί του Νίκου Μπελογιάννη. Το ξεκλειδώνει, τον ξυπνάει. Δίπλα του στέκει, όπως ένα μακάβριο φάντασμα, ο βασιλικός επίτροπος συνταγματάρχης Αθανασούλης. Διαβάζει στον Μπελογιάννη την απόφαση να τον οδηγήσουν μαζί με τους συγκρατούμενούς του Ν. Καλούμενο, Η. Αργυριάδη και Δ. Μπάτση, στην εκτέλεση. Στις 3 και 20 η φάλαγγα βγήκε από τις πόρτες των φυλακών κατευθυνόμενη με δαιμονισμένη ταχύτητα προς το «συνήθη τόπο των εκτελέσεων», το Γουδί.

    Το απόσπασμα παρατάσσεται με τα όπλα «επί σκοπόν». Είναι σκοτάδι ακόμα. Οι αρχιδήμιοι στρέφουν τους προβολείς των αυτοκινήτων στα πρόσωπα των μελλοθανάτων. Ωρα 4 και 12 λεπτά. Ακούγονται οι δολοφονικές ομοβροντίες. Το έγκλημα της κυβέρνησης Πλαστήρα ολοκληρώθηκε.

    Οι εφημερίδες θα γράψουν, ότι ο Μπελογιάννης είχε ακούσει ήρεμος μ' ένα πικρό χαμόγελο, την καταδίκη του σε θάνατο, αποχαιρέτησε τους συγκρατουμένους του στις φυλακές και μπρος στο εκτελεστικό απόσπασμα αρνήθηκε να του δέσουν τα μάτια. Ζητωκραύγασε για το ΚΚΕ και έπεσε από τις σφαίρες του αποσπάσματος. Ηταν 37 χρόνων.https://gkagkarin.blogspot.com/2021/03/blog-post_457.html ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. https://www.imerodromos.gr/nikos-mpelogiannis-etsi-agapame-emeis-tin-ellada-2/ Επιλεκτική αμνησία απο τον Κύριο Μπογιόπουλο και τον ....ημερόδρομο..... Αναφέρει για το βιβλίο του Μπελογιάννη για το ξένο κεφάλαιο στη χώρα προσπαθώντας να σερβίρει το παραμύθι του για ...εξάρτηση.... αποικία.... για να δικαιολογήσει την θεωρία των ...σταδίων... που πρεσβεύει. Ο Μπελογιάννης αναφέρει για Ελληνικό Ιμπεριαλισμό που το 1912 μαζί με Σερβικό και Βουλγάρικο όρμησαν στην Μακεδονία και έσφαξαν εθνότητες που ζούσαν για αιώνες εκεί. Αναφέρει πως το 1922 η εξουσία κυκλοφορούσε ορφανή στους δρόμους και πως αν υπήρχε Μπολσεβίκικο ΚΚΕ θα μπορούσε να διεκδικήσει την εξουσία. Ξεχνάει να μας πει ότι εκτελέστηκε απο τον Αριστερό Πλαστήρα και πως η ...ΕΔΑ... αρνήθηκε την υποψηφιότητα του με λύσσα και κανείς βουλευτής δεν παραβρέθηκε στην δίκη. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Είχε πέσει στα χέρια της Ασφάλειας στις 20 Δεκέμβρη 1950. Τον συνέλαβαν μόλις μπήκε στο σπίτι της οδού Πλαπούτα 30, κοντά στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, που λειτουργούσε ως γιάφκα του παράνομου κομματικού μηχανισμού. Η ύπαρξη της παράνομης Οργάνωσης ερχόταν σε αντίθεση, υπονόμευε και εξουδετέρωνε σε εκείνες τις συνθήκες το στόχο είτε υποκατάστασης του ΚΚΕ από ένα νέο αλλά υποταγμένο στο σύστημα ΚΚ, είτε απορρόφησής του από την ΕΔΑhttps://www.902.gr/eidisi/politiki/255180/kke-ehei-rizes-sto-lao-potismenes-me-aima ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ...Η κατάσταση αυτή δεν ήρθε ξαφνικά. Κάτω από τα νεοφιλελεύθερα δόγματα, επί δεκαετίες υποβαθμίστηκε σκόπιμα το ΕΣΥ και ενισχύθηκαν οι μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις υγείας. Η κατάσταση χειροτέρευσε δραματικά με τις μνημονιακές πολιτικές που εφαρμόστηκαν από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Και τώρα, η κυβέρνηση ετοιμάζει τη χαριστική βολή με την καταστροφική «Σύμπραξη» Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Η ίδια πολιτική εφαρμόστηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου, με λίγες φωτεινές εξαιρέσεις.– Στην ισότιμη, δωρεάν διανομή των εμβολίων με σπάσιμο των πατεντών, διεθνή συνεργασία και εθνική παραγωγή, με ταχύτητα και προτεραιότητα στους πληθυσμούς που βρίσκονται σε κίνδυνο, από ένα ενιαίο κέντρο εμβολιασμών, με ευθύνη της Πολιτείας.https://www.ergatikosagwnas.gr/arthra/ygeia/2649-yparxei-allos-dromos-stin-ygeia...... Αλλο ένα πασόκικο γκρουπούσκουλο σε ρόλο αναχώματος στην κοινωνική συμμαχία. ...Νεοφιλελεύθερο.... και όχι καπιταλιστικό το δόγμα που μας οδήγησε μέχρι εδώ τα 46 χρόνια της ...μεταπολίτευσης.... άσχετα με το ότι τα 23 χρόνια ήταν με Αριστερές κυβερνήσεις. Επιλεκτική αμνησία για τα Πασόκια. Και βέβαια το παραμύθι με την πατέντα σε νέο σερβίρισμα ξεκομμένο απο την καπιταλιστική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής που είναι αναπόσπαστο κομμάτι του. Σύμφωνα με τα Γκρουπούσκουλα το κράτος πρέπει να αγοράσει την πατέντα με χρήματα των φορολογουμένων να μπουκώσει δηλαδή τα Μονοπώλια για να ευνοηθούν και οι Καπιταλιστές που θίγονται στην χώρα και αυτό το σερβίρουν σαν λύση δήθεν για τον λαό. Στόχος η εξυπηρέτηση των Φαρμακοβιομηχάνων που τα συμφέροντα τους θίγονται στην Ε.Ε και θέλουν επιστροφή στον εθνικό καπιταλισμό και αλλαγή Ιμπεριαλιστικής συμμαχίας με Ρωσία Κίνα Ιραν Σε αυτό τον στόχο βρίσκονται αγκαλιασμένοι με Εθνικιστικές και Φασιστικές δυνάμεις. Κοινός τους στόχος η υπεράσπιση της καπιταλιστικής ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής και το ξέπλυμα των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ ΣΥΡΙΖΑ που είναι το ίδιο ένοχοι για το έγκλημα με την Ν.Δ. ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΜΟΣ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Για να συμπληρώσω το 29 Μαρτίου 2021 - 10:11 μ.μ. :
    "Αριστος" ήταν κι ο γκουρούσης με την γκουρούσαινά του,
    ...μέχρι που βρέθηκε υπόδικος γιατί ξάφριζε θυρίδες!
    "Αριστος" κι ο λιγν(δ)άδης, μέχρι, που βρέθηκε κι αυτός υπόδικος γιατί κολομπάρευε παιδάκια!
    Kαι πόσοι άλλοι, που δεν ήταν τόσο ..."άτυχοι", η ξέρουν να φυλάγονται (Noor 1)!
    Κάτω από κάθε "αριστεία" υπάρχει και ένας βόθρος με τα σκατά της.
    Τα σκατά του Καπιταλισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. 31/03/1946

    Πραγματοποιούνται οι πρώτες εκλογές μετά την απελευθέρωση μέσα σε πρωτοφανείς συνθήκες βίας και νοθείας. Επισήμως, σε σύνολο εγγεγραμμένων 2.211.791, ψήφισαν 1.106.510. Η αποχή, στην οποία καλούσαν το ΚΚΕ και το ΕΑΜ, παρά τις αφόρητες πιέσεις, ξεπέρασε το 50%. Ηταν, δε, πολύ μεγαλύτερη, αφού μεγάλος αριθμός πολιτών δεν είχε εγγραφεί στους εκλογικούς καταλόγους, ενώ πολλοί βασιλόφρονες διπλοψήφισαν. Εντούτοις, η Επιτροπή του ΟΗΕ διακήρυξε κυνικά ότι «το ποσοστό της αποχής της Αριστεράς δεν υπερέβαινε το 9,3%»! Στις εκλογές επικράτησε το Λαϊκό Κόμμα.

    Ανήμερα των εκλογών, ομάδα ενόπλων καταδιωκόμενων αγωνιστών επιτέθηκε κατά του Σταθμού Χωροφυλακής του Λιτόχωρου. Η ένοπλη διαμαρτυρία ενάντια στο αντιδραστικό καθεστώς της τρομοκρατίας και της βίας και της εκλογικής νοθείας ήταν προειδοποίηση προς την αντίδραση ότι δεν είναι δυνατό να δολοφονεί ατιμώρητα άοπλους πολίτες, γυναίκες και παιδιά.

    Η απόφαση τότε του ΚΚΕ και του ΕΑΜ για αποχή αποτέλεσε έκτοτε διαχρονικό ζήτημα διαπάλης μέσα στο Κόμμα και πολεμικής απ’ έξω. Οι επικριτές του ΚΚΕ, παραβλέποντας το πραγματικό πρόβλημα στην πολιτική του, δηλαδή τη μη τοποθέτηση του ζητήματος της εξουσίας ως άμεσου πολιτικού καθήκοντος και άρα τη μη σύνδεση της αποχής με τη γενίκευση της ένοπλης πάλης, θεωρούν ως μέγα πολιτικό λάθος την αποχή από τις εκλογές του 1946.Οι εκλογές αυτές χαρακτηρίστηκαν από αστικές και οπορτουνιστικές δυνάμεις ως η «μεγάλη ευκαιρία» ώστε το ΚΚΕ να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο -όπως λένε- στο μεταπολεμικό αστικό πολιτικό σκηνικό. Για να στηρίξουν το σκεπτικό τους επικαλούνται τη συμμετοχή των κομμουνιστικών κομμάτων στις κυβερνήσεις Εθνικής Ενότητας, που σχηματίστηκαν σε σειρά από χώρες της δυτικής Ευρώπης, που ουσιαστικά βοήθησαν στην αποκατάσταση της σταθερότητας της εξουσίας του κεφαλαίου, όπως και στον ισχυρισμό ότι μια πιθανή συνεργασία με το λεγόμενο «Κέντρο» θα μπορούσε να αποκόψει τη λεγόμενη «Δεξιά» από το μονοπώλιο της εξουσίας.Ωστόσο, μια τέτοια προσέγγιση «ξεχνά» την κοινή ταξική ταυτότητα «Δεξιάς» - «Κέντρου», που αποδείχθηκε τόσο από τη δραστηριότητα του Γεωργίου Παπανδρέου που στο όνομα της λαοκρατίας ξεκίνησε τα Δεκεμβριανά, όσο και από το ρόλο των μετεμφυλιακών κυβερνήσεων του «Κέντρου».

    Οι οπορτουνιστικές δυνάμεις που δρούσαν και στο εσωτερικό του Κόμματος δεν άσκησαν κριτική στην αποχή με τη λογική της ανάγκης διάδοσης των θέσεων του ΚΚΕ για πάλη με όλα τα μέσα, όπως έκανε αργότερα η 3η Συνδιάσκεψη του Κόμματος (1950). Αντίθετα, η κριτική τους συνιστούσε την προϋπόθεση της διατύπωσης του «ειρηνικού, δημοκρατικού δρόμου προς το σοσιαλισμό». Επρόκειτο στην ουσία για την προώθηση μιας ρεφορμιστικής στρατηγικής στο κομμουνιστικό κίνημα, η οποία δε στηριζόταν στις ειδικές συνθήκες της μεταπολεμικής Ελλάδας (όπως υποστηρίζουν πολλοί από τους εισηγητές της), αλλά θεωρούσε ότι η ταξική πάλη στις σύγχρονες συνθήκες θα πρέπει να διεξάγεται μέσα στα πλαίσια του αστικού κοινοβουλευτισμού, απαλλαγμένη από τη χρήση της επαναστατικής βίας. Αυτό αποδεικνύεται και από την πολιτική θεωρία και πρακτική όσων πρωταγωνίστησαν στην κριτική για την αποχή από τις εκλογές του 1946 και αργότερα (1968) πρωτοστάτησαν στην ίδρυση του λεγόμενου «ΚΚΕ Εσωτερικού»...... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. https://www.imerodromos.gr/enas-chronos-choris-ton-manoli-glezo/ https://www.rizospastis.gr/story.do?id=7353108 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. https://prin.gr/2021/03/%ce%b8%ce%ad%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%ce%ba%ce%b5-%ce%ba%ce%ba%ce%b5-21%ce%bf-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%ad%ce%b4%cf%81%ce%b9%ce%bf-%ce%b1%ce%bc%cf%85%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ac/ Η Απόγνωση στους φορείς των οπορτουνιστικών απόψεων είναι ξεκάθαρη 30 χρόνια μετά την λυτρωτική διάσπαση του1989 1991...Εχοντας πετάξει έξω τον Κεντριστικο οπορτουνισμό των Μανιαδάκηδων και την θεωρία των ...σταδίων... απο το 1995 έχουν χάσει τον συνδετικό κρίκο που γεννούσε τον οπορτουνισμό μέσα στις γραμμές του ΚΚΕ. Κοινωνική Συμμαχία λοιπόν και συμμετοχή στο αστικό κοινοβούλιο με θέσεις εργατικής λαικής αντιπολίτευσης όσο οι καπιταλιστές έχουν τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής στα χέρια τους Ας Σκούζουν αγκαλιασμένοι οι Τροτσκιστές του ΝΑΡ με τους Μανιαδάκηδες το Λαφαζαναίικο τον σύριζα και ολόκληρη την ...πασοκάρα... ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Εχει κι άλλα σκατά ο Καπιταλισμός!
    Χιλιάδες κοντέϊνερ φουντάρονται κάθε χρόνο στους βυθούς των ωκεανών!

    Αν τον αφήσουμε θα κάνει όλη την επιφάνεια της Γης μιαν απέραντη χωματερή.
    Τι τους νοιάζει; Αυτοί φορτώνουν σε μας μόνο τις τρέχουσες απωλειες κερδών τους. Τα περίφημα .."διαφυγόντα κέρδη"! Τις ζημιές, που κάνουν στο περιβάλλον και στις ζωές των παιδιών μας, που θα λουστούν αυτές τις φοβερές συνέπειες, δεν πειράζει, ...ποιός νοιάζεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. https://www.imerodromos.gr/eoka-kai-pallaikos-agonas/ Είναι τα τραγικά αποτελέσματα της απουσίας Μπολσεβίκικων Κομμάτων σε Ελλάδα και Κύπρο με στρατηγικό στόχο τον Σοσιαλισμό με βάση την γραμμή του ΛΕΝΙΝ και των Μπολσεβίκων για Κοινωνική Συμμαχία. Αυτή η απουσία μας στέρησε την εξουσία τον Οκτώβρη του 1944 και κατέστρεψε το Πολυεθνικό νησί Κύπρος. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. https://www.imerodromos.gr/quot-chrysaygitikos-quot-ochetos-velopoyloy-kata-antarsya-toys-mazeyeis-oloys-kai-toys-pas-se-akatoikita-nisia-gia-koinoniki-ergasia/ Ο Ακροδεξιός Βελόπουλος προσπαθεί να δώσει χαρακτηριστικά που δεν έχει στον Τροτσκιστή Κωνσταντίνου της ανταρσύα.https://www.kordatos.org/aprosmetrito-misos-mpelogianni/ Ο Μπελογιάννης ασφαλώς και ήταν Κομμουνιστής και υπήρχε ταξικό μίσος εναντίον του όχι μόνο απο την ...δεξιά... Το ίδιο μίσος είχε και ο Αριστερός Πλαστήρας που τον εκτέλεσε όπως και η ..ΕΔΑ... που δεν τον έβαλε υποψήφιο στις εκλογές για να γλιτώσει την εκτέλεση και δεν πήγε κανένας Βουλευτής στην δίκη. Το ίδιο μίσος απέναντι στον Μπελογιάννη έχει και ο κύριος Λιόσης σαν Μεταβατικός σταδιολόγος άσχετα με το ότι κάνει την ανάγκη φιλοτιμία πως είναι με τον Μπελογιάννη που μιλάει για Ελληνικό Ιμπεριαλισμό το 1912... Συμφωνείτε με αυτό Κύριε Λιόση.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. ...Η σημερινή αριστερά στην χώρα μας, αποδέχτηκε το ευρώ και εφάρμοσε μνημόνια, ήτοι αποδέχτηκε την εργασιακή θεωρία του νεοφιλελευθερισμού. Με άλλα λόγια, παραδέχτηκε, εν τοις πράγμασι, ότι δεν μπορούν να υπάρξουν αντεπιχειρήματα κατά του νεοφιλελευθερισμού της ευρωζώνης από την Σχολή Σκέψης του Μάρξ. Παρ’ ολ΄ αυτά, ισχυρίζεται ότι έλκει την καταγωγή της από την Ακαδημία Σκέψης του Μάρξ. Ασχέτως του τι ισχυρίζεται η κοινοβουλευτική αριστερά, θα μπορούσε άραγε ενας οικονομολόγος στηριζόμενος στο έργο του Μάρξ να ασκήσει επιστημονική κριτική στην ευρωζωνης ή ο Σύριζα και το ΚΚΕ εχουν δίκιο;Η Ελληνική Αριστερά είναι απεχθές κατασκεύασμα, ψεύδεται ως προς την καταγωγή της και ως εκ τούτου δεν γνωρίζει προς τα που πορεύεται και συνεπώς είναι επικίνδυνη να οδηγήσει το Έθνος σε τραγωδία........... Πρώτα διαστρεβλώνει τον ΜΑΡΞ προσπαθώντας να τον παρουσιάσει σαν Κάουτσκι Μπερστάιν και στην συνέχεια προσπαθεί να ταυτίσει τον σύριζα με το ΚΚΕ επειδή αρνούμαστε να έχουμε στόχο την επιστροφή στον εθνικό καπιταλισμό και θέλουμε Σοσιαλισμό με Δικτατορία του Προλεταριάτου. Οι φασίστες μπροστά τους είναι Αγγελούδια.https://iskra.gr/%ce%ad%ce%bb%ce%ba%ce%b7-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%b3%ce%ae-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b7-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b1%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84/ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Πάνο, ωραίο αυτό το ...πρωταπριλιάτικο(!), που ψάρεψες!
    Αυτός ο βαψομαλλιάς δεξιορεφόρμας, πρωτοδιάβασε το Κεφάλαιο στα πεταχτά και ανακάλυψε πως ο Μαρξ ήταν ...πρόδρομος του ...Κέϋνς(!!) και ...μονεταριστής!
    Ρε, τι θ' ακούσουμε ακόμη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. 02/04/1922

    Συνέρχεται στο Βερολίνο η συνδιάσκεψη των τριών Διεθνών, της 3ης Διεθνούς (Κομμουνιστικής), της 2ης Διεθνούς (Σοσιαλδημοκρατικής) και της 2½ Διεθνούς (που ιδρύθηκε το 1921 από ορισμένα Σοσιαλιστικά και Εργατικά Κόμματα και το 1923 συγχωνεύτηκε με την 2η Διεθνή).

    Με τις επίμονες προσπάθειες, αλλά και τις σοβαρές υποχωρήσεις από τη μεριά της Κομμουνιστικής Διεθνούς, επιτυγχάνεται συμφωνία που προβλέπει την κοινή δράση ενάντια στην καπιταλιστική επίθεση, τη δημιουργία ενιαίων προλεταριακών μετώπων σ’ όλες τις χώρες, την παροχή βοήθειας στη Σοβιετική Ρωσία που απειλούνταν από την πείνα, κ.α.

    Γρήγορα όμως αποδείχθηκε πως οι ηγέτες της διεθνούς σοσιαλδημοκρατίας δεν είχαν σκοπό να ακολουθήσουν τίποτε από όλα αυτά, συνεχίζοντας την έως τότε πολιτική τους σε όφελος της αστικής τάξης.02/04/1944

    Ξεκινά η ανοιχτή καταστολή των βρετανικών δυνάμεων κατά των Ελλήνων στρατιωτών, ναυτών και αεροπόρων στη Μέση Ανατολή, που είχαν ταχθεί υπέρ της ΠΕΕΑ (με το ΕΑΜ τάσσονταν σχεδόν το 90% των ελληνικών δυνάμεων στη Μέση Ανατολή, οι οποίοι συσπειρώνονταν στις οργανώσεις Αντιφασιστική Στρατιωτική Οργάνωση –με επικεφαλής τον κομμουνιστή Γιάννη Σαλά- την Αντιφασιστική Οργάνωση Ναυτικού και Αεροπορίας).

    Οι επιχειρήσεις κράτησαν πάνω από ένα μήνα, μέχρι τις 4/5/1944, με αποτέλεσμα να διαλυθεί ολόκληρος σχεδόν ο στρατός ξηράς (Ι και ΙΙ ταξιαρχίες, σύνταγμα τεθωρακισμένων και άλλες μικρότερες μονάδες) συνολικής δύναμης 15.000 ανδρών, καθώς και μονάδες του ναυτικού και της αεροπορίας. Μόνο κατά την επέμβαση εναντίον του ναυτικού στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας σκοτώθηκαν 30 ναύτες. Πάνω από 15.000 Έλληνες στρατιώτες και αξιωματικοί όλων των όπλων κλείστηκαν από τους Βρετανούς σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στις ερήμους της Λιβύης και της Ερυθραίας.

    Δυστυχώς, όμως, η ηγεσία του ελληνικού εθνικοαπελευθερωτικού κινήματος δεν έβγαλε τα σωστά συμπεράσματα από τα γεγονότα στη Μέση Ανατολή. Έτσι λίγες μέρες μετά τη συντριβή του κινήματος, αντιπροσωπεία του ΕΑΜ, της ΠΕΕΑ και του ΚΚΕ υπέγραψε το σύμφωνο του Λιβάνου και δέχτηκε χάριν της λεγόμενης εθνικής ενότητας - παρά τις επιφυλάξεις που εξέφρασε - να καταδικάσει το κίνημα της Μέσης Ανατολής χαρακτηρίζοντάς το «στάση».
    Τμήμα του ΔΣΕ (πηγή: Αρχείο ΚΚΕ) ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ολα ξεκινάνε από το κομβικό ζήτημα της υποτίμησης της ταξικής πάλης. Η "στάση" της ΑΣΟ ήταν πράγματι πρόωρη και τακτικό λάθος γιατί έγινε στο έδαφος του εχθρού. Επρεπε να περιμένουν να μεταφερθούν στην Ελλάδα και μετά να ενωθούν με τις δυνάμεις του ΕΛΑΣ. Αλλά, φαίνεται, από κανενός(;) το μυαλό δεν πέρναγε, πως οι Εγγλέζοι είναι ταξικός εχθρός, με τον οποίον μπορεί να κάνεις μια προσωρινή συμμαχία, χωρίς όμως να του έχεις καμιάν εμπιστοσύνη, ούτε να υπολογίζεις στην ..."ουδετερότητά" του!
    Αλλά οι πατεράδες μας υπερτίμησαν την αντιφασιστική πάλη - μάλλον την απολυτοποίησαν. Δεν την είδαν σαν μορφή της ταξικής πάλης, που ώφειλε να εντάσσεται στις προτεραιότητες της τελευταίας.
    Είναι όμως ένα ιστορικό ερώτημα, που πρέπει να απαντηθεί, αν η μαζικότητα της ΑΣΟ, αλλά και γενικότερα του ΕΑΜ, οφείλεται ακριβώς σε αυτή τη σύγχυση. Και σε τι βαθμό, βέβαια.
    Αν ήταν πιο ξεκάθαροι οι προσανατολισμοί αυτών των κινημάτων, θα ήταν τόσο μαζικά; Και μήπως, σε αυτή την περίπτωση, θα δυνάμωναν οι αντιδραστικοί "αντιστασιακοί" σχηματισμοί, "Εθνικός Στρατός", "ΕΚΚΑ", ομάδες Βρεττάκου, Ζέρβας κλπ.;
    Εδώ μπαίνει το γνωστό ερώτημα, αν είναι δυνατόν η πρωτοπορία να ταυτίζεται ολοκληρωτικά με την λαϊκή της βάση. Αυτό, μου ακούγεται σαν αντίφαση. Τότε, τι σόϊ "πρωτοπορία" είναι;
    Προσωπικά, και από οικογενειακές εμπειρίες, είμαι της άποψης, πως ο κόσμος είχε και τότε πολλές αυταπάτες, που σήμερα θα τις λέγαμε "πασοκικού" τύπου. Οπως μου έλεγαν οι γονείς μου, πολύς κόσμος έβλεπε τους Αγγλους σαν "ελευθερωτές". Και πράγματι αυτό διασταυρώνεται και με τις πολλές αγγλικές σημαίες, που βλέπουμε σε φωτό από συγκεντρώσεις του ΕΑΜ μετά την Απελευθέρωση.
    Ομως, τα χρόνια της Αντίστασης είχαν σφυρηλατήσει γερούς δεσμούς των ίδιων ανθρώπων με το ΚΚΕ, που χρειάστηκαν περίπου ~50 χρόνια κατατρεγμών και διαψεύσεων για να σπάσουν.
    Αυτή ήταν η αντίφαση της εποχής, που ώφειλε να χειριστεί επιδέξια η πρωτοπορία, η καθοδήγηση του ΚΚΕ. Να δείξει στις πλατειές λαϊκές μάζες. μέσα από την δική τους εμπειρία, πως οι ιμπεριαληστές είναι εχθροί.
    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. (συνέχεια)
    Αλλά, για να το κάνει αυτό, έπρεπε πρώτα-πρώτα να το έχει καθαρό στο μυαλό της η ίδια. Αν το είχε, μπορούσε να χειριστεί πιο άνετα την κατάσταση. Αλλωστε σε σημαντικό βαθμό, και παρόλο, που δεν το είχε σαν προτεραιότητα δική της, σε κάποιο βαθμό το κατάφερε. Πολύς κόσμος "ξεστραβώθηκε" στην Κατοχή για τον ύπουλο ρόλο των Αγγλων και των εντοπίων αστών, σαν τέτοιων και όχι απλά σαν ..."δεξιών"!. Το ΕΑΜ αντικειμενικά "δούλεψε" σε σημαντικό βαθμό σαν Κοινωνική Συμμαχία, εκ των πραγμάτων. Επρεπε με αυτή τη "μαγιά" να ζυμώσει την πολιτική τακτική της.
    Αλλά για να έχεις σωστή τακτική, προϋπόθεση είναι το φιξάρισμα της Στρατηγικής, που δεν μπορεί μετά το 2017 να είναι άλλο από το ζήτημα του "ποιός-ποιόν". Με απλά λόγια το ζήτημα της Εξουσίας.
    Ο ταξικός εχθρός, που ποτέ δεν ταλαντεύθηκε σε αυτό, θα έπρεπε να μας δείχνει και τον δικό μας δρόμο.
    Οπως, λοιπόν, και να το πιάσουμε το ζήτημα, καταλήγουμε πάντα στο καίριο πρόβλημα της πρωτοπορίας. Αν αυτή έχει κενά και σοβαρές ιδεολογικές αδυναμίες τίποτε δε θα πάει καλά.
    Και δεν θα την σώσουν και τακτικοί τυφλοσούρτες, του τύπου "δεν συμμετέχω σε Κυβέρνηση στο έδαφος του Καπιταλισμού", όσο και αν φαντάζουν αλάνθαστοι, όσο και αν επαληθεύονται ιστορικά στο 99% των περιπτώσεων, που συνέβησαν. Γιατί, εκτός, που η πραγματικότητα είναι τόσο ...."π&&$άνα", που μαθηματικά θα σε φέρει ακριβώς σε αυτό το απίθανο 1%, υπάρχει και ο ορατός κίνδυνος του εφησυχασμού: "Εχω τον τυφλοσούρτη μου, άρα είμαι άτρωτος"! Κι όταν έρχονται τα ζόρια, διαπιστώνεις πως οι τυφλοσούρτες ...απλά δεν απαντάνε στα συγκεκριμένα προβλήματα της συγκεκριμένης πραγματικότητας.
    Αν αντίθετα, η πρωτοπορία είναι ιδεολογικά ισχυρή, αν ξέρει τι θέλει, (=Στρατηγική), τότε τα χέρια της είναι λυμένα για οποιονδήποτε τακτικό χειρισμό και άρα οποιαδήποτε "τρικλοποδιά" στον εχθρό.
    Στην κάθε ολοκληρωτική πάλη, όπως είναι και η ταξική, το χειρότερο πράγμα είναι να είσαι προβλέψιμος.
    Και στην Μέση Ανατολή, ο αντίπαλος μας τούμπαρε γιατί ήξερε τον τότε "τυφλοσούρτη" μας. Είμασταν προβλέψιμοι. Ετσι χάθηκε μια ιστορική ευκαιρία. Και αν ο εχθρός δεν είχε αυτή την γνώση και συνακόλουθη αυτοπεποίθηση, δε θα τόλμαγε καν να μας βάλει στην "Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας"!
    Κανείς ξύπνιος δεν βάνει φίδια στον κόρφο του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ο Προβληματισμός που βάζεις Σεχτάρ είναι πολύ σπουδαίος και θα καταθέσω την προσωπική μου άποψη. Ασφαλώς ο λαός εκείνη την εποχή ήταν διαπαιδαγωγημένος στον Εθνικισμό και στην μεγάλη ιδέα με τις ...αλύτρωτες πατρίδες... και πάνω σε αυτή την λογική βάδιζε βλέποντας τους Αγγλους σαν συμμάχους ταυτίζοντας τον ευατό του με την αστική τάξη. Το Κόμμα ιδρύθηκε σαν ΣΕΚΕ το 1918 μπαίνοντας στην Σοσιαλσωβινιστική 2η διεθνή. Η Μπολσεβίκικη γραμμή επιχειρήθηκε να μπει στο ΚΚΕ το 1920 22 και το 1930 34 με αποτυχία λόγω του περάσματος τις 3ης Κ.Δ με τον οπορτουνισμό το 1935. Το σύμφωνο Σοφούλη Σκλάβαινα και τα πολιτικά μέτωπα με τα Σοσιαλφασιστικά κόμματα χειροτέρεψαν την κατάσταση. Ο Περισσότερος κόσμος που βρέθηκε στην Μέση Ανατολή έφυγε απο την χώρα το 1941 σε αυτή την λογική γιατί θεωρούσε εχθρούς μόνο τους Γερμανούς και όχι τους Αγγλους και την αστική τάξη. Αν είχε επικρατήσει η Μπολσεβίκικη γραμμή στο ΚΚΕ απο το 1918 και είχαμε ξεκαθαρίσει τις γραμμές μας απο τους φορείς όλων των οπορτουνιστικών απόψεων όπως έγινε μετά το 15ο συνέδριο του 1996 ...σε μία πορεία... όλα θα ήταν σε άλλη βάση. Θα είχαν εγκλωβιστεί στην Αίγυπτο πολύ λίγοι που έμεναν εκεί και εδώ θα ξεκινάγαμε τον Αντιφασιστικό αγώνα του λαού χτίζοντας ΕΑΜ και ΕΠΟΝ σαν Κοινωνική συμμαχία Εργατών Αυτοαπασχολουμένων και φτωχών αγροτών χωρίς κριτήριο συμμετοχής το να είσαι Κομμουνιστής μόνο το Ταξικό. Ταυτόχρονα με την δουλειά μας εκεί θα υπήρχε και η αυτοτελής δράση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ προβάλλοντας και με αυτό τον τρόπο τον Στρατηγικό μας στόχο για Σοσιαλισμό. Θα κάναμε όσους Ελιγμούς χρειαζόταν με το τμήμα της Αστικής τάξης που είχε συμμάχους τους Αγγλους και δεν θα μπορούσαν να μας εγκλωβίσουν στον Καπιταλισμό τα Κόμματα των Αντικομουνιστών ΣΒΩΛΟΣ..ΤΣΙΡΙΜΩΚΟΣ..Μ. ΚΥΡΚΟΣ....ΠΑΣΑΛΙΔΗΣ και στην πορεία του αγώνα μέσα στο 1944 θα αντιμετωπίζαμε ενιαία σαν εχθρό όλόκληρη την Αστική τάξη ανατρέποντας την τον ΟΚΤΩΒΡΗ ΤΟΥ 1944. Και στο ερώτημα σου αν θα είχαμε τον ίδιο βαθμό συσπείρωσης του λαού είμαι κατηγορηματικός Και λιγότερη να είχαμε που είναι πολύ πιθανό δεν θα είχαμε χάσει σε ολόκληρη την χώρα. Σε ένα τμήμα της θα είχαμε ανατρέψει τον καπιταλισμό και θα είχαμε οικοδομήσει Σοσιαλισμό με δικτατορία του προλεταριάτου και ...όχι λαοκρατία.... Ούτε Δεκέμβρης Ούτε τίποτα. Και στο ερώτημα που δεν έκανες αλλά υπάρχει ότι και πάλι θα ερχόταν οι Αγγλοι την απάντηση την δίνει ο ...παπατζής...«Μόνον η συμμετοχή του ΚΚΕ εις την Κυβέρνησιν μας ήνοιγε τας πύλας της Ελλάδος. Και διά τούτο την επεδίωξα - και ευτυχώς κατορθώθη» («Καθημερινή», 2-3-1948) Αυτά Σεχτάρ να είσαι πάντα καλά. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Μια οφθαλμοφανής, αλλά αναγκαία, διόρθωση:
    δεν μπορεί μετά το 2017. Προφανώς εννοούσα "...μετά το 1917".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Να θυμίσω και την Εθνικιστική κληρονομιά του ΕΑΜ που πρέπει να ξεπεράσουμε που αναφέρει ο Ζαχαριάδης στην 3η Συνδιάσκεψη του 1950. Διεκδικούσαν εδάφη απο Αλβανία Γιουγκοσλαβία Βουλγαρία Τουρκία και Κύπρο. Μόνο για ..Σικελία Ν.Ιταλία.. δεν μιλούσαν. Αν αυτά δεν είναι Σοσιαλσωβινισμός τότε τι είναι.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Παναγιώτη, ασφαλώς και δε θα τα παρατάγανε οι Εγγλέζοι, μην έχουμε αυταπάτες για εύκολες λύσεις. Αλλά μη σε παρασέρνει η περιαυτολογία του Παπατζή. Είχαν κι άλλους τρόπους να "ανοίξουν τας πύλας της Ελλάδος". Αλλά θα χρειάζονταν να κάνουν στρατιωτική απόβαση, με πολύ μεγαλύτερες θυσίες και πολύ μεγαλύτερο πολιτικό κόστος, για το οποίο εσωτερικά δεν ήταν προετοιμασμένοι. Η "Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας" ήταν η βέλτιστη ταχτική γι αυτούς, το καλύτερο σχέδιο, του οποίου ο Δεκέμβρης ασφαλώς υπήρξε οργανικό στοιχείο, με δεδομένη την δική μας σύγχυση, την οποία γνώριζαν! Αλλωστε, τι δουλειά κάναν οι "σύνδεσμοί" τους στα βουνά, Εντι Μάγιερς κλπ.; Με τον Δεκέμβρη μας οδήγησαν στη Βάρκιζα. Η "μαγκιά" του ΚΚΕ τότε, πριν από την Απελευθέρωση, θα ήταν να προσποιηθεί χωρίς να το έχει "γραμμή", αυτό, που οι αστοί θεωρούσαν δεδομένο: Οτι δεν διεκδικούσε την εξουσία. Να διατηρήσει τις δυνάμεις του επιλέγοντας αυτό και όχι ο εχθρός την στιγμή της σύγκρουσης.
    Με λίγα λόγια, τη "μαγκιά", που δείξανε οι αστοί τότε, έπρεπε να την έχει το ΚΚΕ, και να πέσουν οι ίδιοι στην παγίδα, που του στήναν.
    Αλλά γι αυτά χρειαζόταν κάποιος Λένιν η Στάλιν, για να το πω σχηματικά. Χρειαζόταν πολύ ανώτερο επίπεδο καθοδήγησης.
    Θα πέφτανε αυτοί σε τέτοια παγίδα;
    Χλωμό το βλέπω.
    Αλλά, τουλάχιστον, για τον ίδιο λόγο δε θα μας καλούσαν σε "συγκυβέρνηση" και, τουλάχιστον η σύγκρουση θα γινόταν με το ταξικό κίνημα στην επίθεση, με όλες τις δυνάμεις του, και τον εχθρό σε θέση άμυνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  39. Σεχτάρ,

    Χωρίς να αμφισβητώ τα λάθη της Πρωτοπορίας στην συγκεκριμένη περίοδο και χωρίς τη διάθεση να χαϊδέψουμε τα αυτιά μας, υπάρχουν όμως και δύο αντικειμενικά γεγονότα, που δεν πρέπει να τα αφήνουμε έξω από την συζήτησή μας.

    Η εμφάνιση της αστικής τάξης, ως τάξη για τον εαυτό της, αιώνες πριν την εμφάνιση των ΚΚ, δίνει ένα πλεονέκτημα στις αστικές τάξεις έναντι των εργατικών.

    Οι πρόγονοι των σημερινών αστών, έχουν μονομαχήσει με τους προηγούμενους εξουσιαστές και έχουν θριαμβεύσει σε παγκόσμια κλίμακα.

    Έχουν και εμπειρία ως πρώην επαναστάτες απέναντι στους νυν αλλά και εμπειρία ως εξουσιαστές (ως διοίκηση).

    Το 2ο αντικειμενικό γεγονός είναι η ταξική πάλη, που όπως σωστά το θέτεις είναι ολοκληρωτική, οδηγεί τους αστούς νομοτελειακά στην αποκτήνωση.

    Η ήττα των εργατικών τάξεων στα τέλη το 20ου αι σήμανε απώλεια της εξουσίας και όχι της τάξης, η αυριανή ήττα όμως των αστικών τάξεων θα σημάνει το ιστορικό τέλος αυτής της τάξης.

    Οπότε η σύγκρουση μεταξύ Ανθρώπων (βλ. εργάτες) vs "Θηρίων" (βλ. αστούς) δεν παίζεται επί ίσοις όροις. Για αυτό και η συμπεριφορά των εργατών ως νικητών απέναντι στους ηττημένους σε σχέση με των αστών ως νικητών είναι, βόλτα στην παιδική χαρά.







    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Σεχτάρ. Δεν έχω αυταπάτες για το τι θα έκαναν οι Αγγλοι για να βοηθήσουν την αστική τάξη να σταθεροποιήσει την εξουσία της. Θα προσπαθούσαν σίγουρα να την βοηθήσουν ακόμα και ένοπλα. Μόνο που τα πράγματα θα ήταν τελείως διαφορετικά με ΚΚΕ να έχει στόχο τον Σοσιαλισμό Κ.Δ στα χέρια των Μπολσεβίκων που σημαίνει όλα τα Κ.Κ σε Ευρώπη και παγκόσμια θα έχουν τον ίδιο στόχο και με τον Κόκκινο Στρατό στα Βαλκάνια να βαδίζει για το Βερολίνο. Πιστεύω πως αυτό που θα είχαν κάνει στην περίπτωση μας είναι να κρατήσουν τα Δωδεκάνησα και να επιδιώξουν να καταλάβουν μερικά νησιά. Στην Ηπειρωτική χώρα δεν θα τα κατάφερναν. Και στην χειρότερη περίπτωση σε Μακεδονία Θράκη θα είχαμε κερδίσει. Ετσι το βλέπω και δεν πρέπει να είμαι μακριά απο την πραγματικότητα σε όλη την χώρα δεν χάναμε. Για οτιδήποτε Ελιγμό πεις συμφωνούμε πάντα όμως με κοινωνική Συμμαχία. ΘΟΔΩΡΗ. Ο Καπιταλισμός χωρίς το εργαλείο του Οπορτουνισμού όλων των αποχρώσεων θα είχε ανατραπεί σχεδόν παγκόσμια. Να μην ξεχνάμε πως όλα απο τον οπορτουνισμό καταστράφηκαν ακόμα και η ΕΣΣΔ που το 1945 νίκησε τον Φασισμό. Ομως ακριβώς εκείνη την ώρα της μεγάλης νίκης τα 5000000 νεκροί του Κόμματος των Μπολσεβίκων άνοιγαν αναγκαστικά την πόρτα στον οπορτουνισμό που επικράτησε και επίσημα την 5η Μάρτη του 1953 με τον ...θάνατο... του Ι.Β ΣΤΑΛΙΝ. Και δεν υποτιμάω καθόλου τον φασισμό. Θεωρώ πιό θανατηφόρο τον Οπορτουνισμό. ΒΕΝΣΕΡΕΜΟΣ και στους δύο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Γιατί βέβαια παίζει ρόλο και η δράση του Οπορτουνισμού στον 1ο Παγκόσμιο πόλεμο και ακόμα νωρίτερα που εγκλώβισε τους λαούς και έπνιξε όλες τις επαναστάσεις στο αίμα το 1918 20 στην Ευρώπη. Αν είχαν πετύχει οι επαναστάσεις σε Γερμανία Αυστρία Φιλανδία Ουγγαρία Βουλγαρία κ.α. Πρέπει να συνυπολογίσουμε και αυτά στο θέμα του συσχετισμού που διαμορφώθηκε στον δεύτερο πόλεμο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. ......Στη μελέτη του Ζέβγου ο αναγνώστης θα βρει απαντήσεις για το πώς φτάσαμε στον Δεκέμβρη του ’44 αλλά και για τα όσα ακολούθησαν καθώς ο συγγραφέας υπογραμμίζει σε όλους τους τόνους πως τότε το ΕΑΜικό κίνημα βρέθηκε να έχει απέναντί του συνασπισμένη όλη την νεοελληνική αντίδραση που –μαζί με τους ξένους συμμάχους της– ήταν υπεύθυνη για τα δεινά του το προηγούμενο διάστημα.

    Αλλά, όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό από τα περιεχόμενα της μελέτης, ο Ζέβγος συνδέει τα γεγονότα με την προπολεμική ιστορία της χώρας ξεκινώντας από την επανάσταση του 1821 και την συγκρότηση του νεοελληνικού κράτους. Ο συγγραφέας είναι ξεκάθαρος από την εισαγωγή του ακόμα όταν γράφει: «Για να κατανοηθεί η σημασία των Δεκεμβριανών γεγονότων σ’ όλο τους το πλάτος θα κάνουμε μια σύντομη ιστορική αναδρομή. Η φαυλοκρατία αλαλάζει πως η αντίσταση του λαού είτανε αντεθνικό κίνημα, στάση, τρομοκρατία. Υποκριτές και Ιησουΐτες, παρασταίνουν τις εφτάχρονες παρθένες τη στιγμή που η ιστορία τους είναι ιστορία εθνικής προδοσίας, αντιλαϊκής βίας και τυραννίας».

    Τόσο το ΚΚΕ όσο και η ευρύτερη Αριστερά –πολύ πριν τον πόλεμο– προσπαθούσαν να προσεγγίσουν τους στόχους τους με βάση την ελληνική πραγματικότητα. Αναζητούσαν δηλαδή το ιστορικό υπόβαθρό της κοινωνίας στην οποία δρούσαν. Στο πλαίσιο αυτό θεωρούσαν ότι μια σειρά ιδιομορφίες της ελληνικής κοινωνίας και κυρίως η κακοδαιμονία της οφείλονταν στον τρόπο με τον οποίο συγκροτήθηκε, μετά την επανάσταση του ’21, το νεοελληνικό κράτος. Την ίδια την επανάσταση την θεωρούσαν ανολοκλήρωτη. Κι ακριβώς γι’ αυτό το λόγο η ΕΑΜική Εθνική Αντίσταση ένα από τα βασικά καθήκοντα που είχε ήταν η απελευθέρωση της χώρας και η ολοκλήρωση της ανολοκλήρωτης επανάστασης.https://www.efsyn.gr/politiki/275933_o-dekembris-kai-i-anolokliroti-epanastasi-toy-21 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. https://www.efsyn.gr/politiki/227096_gnorimia-me-ton-gkormpatsof Ο μέγας ...ιστορικός.. της Αυγής των ...συντακτών.... του σύριζα στο ξέπλυμα του Γκορμπατσόφ και συνολικά της οπορτουνιστικής αντεπανάστασης που εκπροσωπούσε και ήρθε να ολοκληρώσει την ανατροπή του Σοσιαλισμού που είχε ξεκινήσει με το 20ο συνέδριο του 1956. Ηταν ο καπιταλισμός με οπορτουνιστική προβιά στην τελευταία φάση του εγκλήματος. Και βέβαια για να γίνουν πειστικές οι παπάτζες του επικαλείται τον Καπετάν Γιώτη που σαν πεθαμένος δεν μπορεί να μιλήσει. Η Γνωστή τακτική του Τυμβωρύχου απο τους ...σταλινικούς.... του Μανιαδάκη. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. 6. ΚΚΕ: αμυντικός οικονομισμός αντί ανατρεπτικής πάλης

    Το ΚΚΕ στην πρώτη φάση της πανδημίας καθηλώθηκε στη λογική του lockdown και των απαγορεύσεων, με αποτέλεσμα να αιφνιδιαστεί πρόσφατα με τη μαζική παρουσία λαϊκών στρωμάτων και νεολαίας στο δρόμο. Οι κινητοποιήσεις με συμβολικό χαρακτήρα, αποκλειστικά «επωνύμων» και με συγκεκριμένη διάταξη της πρώτης περιόδου με άρωμα αγώνα αλλά και «άδεια από το πρωτόκολλο», που ασυλλόγιστα επαινέθηκαν υπερβολικά από πολλούς, δεν πρόσφεραν σπουδαία πράγματα.

    Το ΚΚΕ επιχειρεί πλέον αναπροσαρμογή προς μαζικούς αγώνες, αλλά όπως καταδεικνύουν και οι Θέσεις για το επερχόμενο Συνέδριο, ακροβατεί μεταξύ αγώνων χαμηλής έντασης με άμεσα αιτήματα, δανείων από το ιστορικό παρελθόν, παρηγοριές για το μέλλον, αλλά πάντα με απουσία συνολικών πολιτικών στόχων ανατροπής της αστικής πολιτικής και των τομών της στο σήμερα. Η κατάληξη είναι σταθερή: «Βγάλε συμπεράσματα και ψήφισε ΚΚΕ».https://prin.gr/2021/04/%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf-%ce%bc%cf%8d%ce%b8%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%83%ce%af%cf%83%cf%85%cf%86%ce%bf%cf%85/....... Καμία αναπροσαρμογή δεν υπάρχει σε συνθήκες πανδημίας. Αυτά είναι όνειρα θερινής Τροτσκιστικής νύχτας. Η Πορεία ασφαλώς και είναι σταθερή. Καλούμε την εργατική τάξη και τον λαό να βγάλει συμπεράσματα απο την ίδια του την πείρα και να ενισχύσει παντού την Κοινωνική συμμαχία σε Αντικαπιταλιστική Αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση διεκδικώντας προσωρινά μέτρα σωτηρίας και ανακούφισης. Στην Ιδεολογική πάλη και ζύμωση οι Κομμουνιστές βάζουμε τον στόχο για αλλαγή τάξης στην εξουσία και οικοδόμηση Σοσιαλισμού με δικτατορία του προλεταριάτου με την ζωή να ξεκαθαρίζει τα πάντα και ταυτόχρονα συμμετέχουμε στο αστικό κοινοβούλιο με θέσεις εργατικής λαικής αντιπολίτευσης για όσο οι καπιταλιστές έχουν τα μέσα παραγωγής στα χέρια τους. Αυτή είναι η δουλειά των Κομμουνιστών. Των οπορτουνιστών είναι οι παπάτζες που λέει ο κύριος Μαυροειδής για να κάνει αβάντα στην ...πασοκάρα.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Θοδωρή, (2 Απριλίου 2021 - 3:24 μ.μ.) αυτονόητα είναι αυτά, που λες. Ασφαλώς και δεν υπάρχει σύγκριση σε επίπεδο υποκειμενικού παράγοντα. Οι αστοί έχουν εδώ την υπεροπλία, γιατί δεν χρειάζονται, παρά να είναι ο εαυτός τους! Η εργατιά είναι, που πρέπει, εδώ, να υπερβεί τον εαυτό της. Δύσκολο, αλλά δε γίνεται και αλλιώς.
    Από την άλλη πλευρά όμως, των αντικειμενικών συνθηκών, οι αστοί έχουν μεγάλο πρόβλημα. Αντιμετωπίζουν τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές αντιφάσεις, που οι ίδιοι δημιούργησαν! Κι εδώ το εργατικό κίνημα, θα είχε το πλεονέκτημα, αν μπορούσε να "διαβάσει" αυτές τις αντιφάσεις, να τις αναδείξει, και να τις εκμεταλλευτεί σωστά στην πάλη του. Δυστυχώς αό την εποχή του Μαρξ, δεν έχει γίνει καμιά προσπάθεια αντάξια του "Κεφαλαίου". Οι Λένιν-Στάλιν, και ιδίως ο δεύτερος, περισσότερο με τις νομοτέλειες της ταξικής πολιτικής πάλης ασχολήθηκαν και λιγότερο με τις αντιφάσεις του Καπιταλισμού. Με εξαίρεση τον "Ιμπεριαλισμό σαν νεότατο στάδιο του Καπιταλισμού", δεν έχει έκτοτε υπάρξει άλλη σχετική εργασία τέτοιας εμβέλειας. Αντε, μην αδικήσω και την "Πολιτική Οικονομία" της Ακαδημίας Επιστημών της ΕΣΣΔ, που ήταν στα χρόνια της μια καλή "επικαιροποίηση" του "Κεφαλαίου" και του "Ιμπεριαλισμού". Αλλά, από τότε έχουν περάσει πολλές δεκαετίες, οι αντιφάσεις του Καπιταλισμού έχουν περάσει σε νέες μορφές, χωρίς μαρξιστική/λενινιστική φώτιση, με αποτέλεσμα να κάνουν πάρτι οι αναθεωρητές, διάβαζε "οι αστοί".
    Βάλε, λοιπόν, τα "κληρονομικά" υποκειμενικά προβλήματα, βάλε και την δυστοκία της σύγχρονης "συγκεκριμένης ανάλυσης της συγκεκριμένης πραγματικότητας", να ο γολγοθάς, που πρέπει να ανεβεί το σημερινό αποδιοργανωμένο και καθημαγμένο εργατικό κίνημα, για να δει "θεού πρόσωπο".
    Ας ελπίσουμε, πως το 21ο Συνέδριο, που δείχνει (Θέσεις) να έχει κατανοήσει το πρόβλημα, θα συνοδευτεί από πρακτικά βήματα σε αυτή την κατεύθυνση, της Ιδεολογικής Αναβάθμισης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Τελικά, πιστεύω, πως το "κλειδί" των εξελίξεων ήταν η καλύτερη αντιμετώπιση του αγγλικού στρατού. Δε έπρεπε να αφεθεί να αποβιβαστεί, και μάλιστα ανενόχλητος (...τι "ανενόχλητος", εδώ βγήκαμε και τον ...υποδεχτήκαμε "μετά βαϊων και κλάδων"!).
    Επρεπε η Π.Ε.Ε.Α μια-δυο μέρες πριν από τις 12/9/'44, να αναγγείλει στο ΣΜΑ ότι μπορεί ο ΕΛΑΣ, και λόγω της τροπής του πολέμου, να απελευθερώσει μόνος του πια την Ελλάδα, και να ...καλέσει την "Κυβέρνηση" του Καϊρου να ...παρουσιαστεί(!) στην Αθήνα!
    Τι θάκανε ο Παπατζής;
    Στρατό δεν είχε. Η "Ταξιαρχία του Ρίμινι", που χωρίς τα γεγονότα της ΑΣΟ δε θάχε καν ιδρυθεί, αλλά έστω κι έτσι, μπροστά στον ΕΛΑΣ δεν έπιανε φράγκο. Ο Ζέρβας ήταν για τα μπάζα, υπήρχε χάρη στην ανοχή του ΕΛΑΣ.
    Αστικός στρατός γιοκ, λοιπόν.
    Θα ερχόταν χωρίς τους Αγγλους; Και να ...γίνει μαριονέτα του ΚΚΕ;
    Ούτε κατά διάνοια!
    Θα ερχόταν λοιπόν μαζί με τον αγγλικό στρατό, σαν εχθρικό στρατό εισβολής πλέον, δίπλα στον γερμανικό..., και άρα θα κηρυσσόταν "εκτός νόμου" η "Κυβέρνησή" του. Και όλοι τους ένοχοι εθνικής προδοσίας.
    Θα βλέπαμε ενδιαφέροντα πράγματα. Οπως, π.χ., Γερμανούς και Αγγλους να τα "κάνουνε πλακάκια" φανερά πλέον, και όχι στα κρυφά, όπως έγινε... Την ώρα, που τα εγγλεζάκια και τα αμερικανάκια σκοτώνουνταν στις Αρδένες. Δεν θάταν και τόσο εύκολο...
    Σε αυτές τις συνθήκες, θα άντεχαν οι Εγγλέζοι να διοργανώσουν αποβατική εκστρατεία κατά της Ελλάδας, με >100.000 στρατιώτες, όπως διαμαρτύρονταν, διαφωνώντας, ο Στρατηγός Αλεξάντερ(;) στον προϊστάμενό του Τσώρτσιλ;
    Ακόμη κι αν έτσι γινόταν, η αντιπαράθεση θα ήταν πιο ένδοξη από Δεκέμβρη/Γράμμο. Θα πολέμαγαν Ελληνες εναντίον Εγγλέζων, ταξική πάλη με εθνικοαπελευθερωτική μορφή - οι πιο ευνοϊκές συνθήκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. ....Θα βλέπαμε ενδιαφέροντα πράγματα. Οπως, π.χ., Γερμανούς και Αγγλους να τα "κάνουνε πλακάκια" φανερά πλέον, και όχι στα κρυφά, όπως έγινε... Την ώρα, που τα εγγλεζάκια και τα αμερικανάκια σκοτώνουνταν στις Αρδένες. Δεν θάταν και τόσο εύκολο...
    Σε αυτές τις συνθήκες, θα άντεχαν οι Εγγλέζοι να διοργανώσουν αποβατική εκστρατεία κατά της Ελλάδας, με >100.000 στρατιώτες, όπως διαμαρτύρονταν, διαφωνώντας, ο Στρατηγός Αλεξάντερ(;) στον προϊστάμενό του Τσώρτσιλ;
    Ακόμη κι αν έτσι γινόταν, η αντιπαράθεση θα ήταν πιο ένδοξη από Δεκέμβρη/Γράμμο. Θα πολέμαγαν Ελληνες εναντίον Εγγλέζων, ταξική πάλη με εθνικοαπελευθερωτική μορφή - οι πιο ευνοϊκές συνθήκες....... Αυτό είναι όλο το ζουμί και σε καμία περίπτωση δεν θα είχαμε την τραγωδία που ακολούθησε. Σε κάποιο τμήμα της χώρας θα είχαμε νικήσει. Αυτό το θεωρώ Ντε φάκτο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  48. Νομίζω το στοιχείο κλειδί είναι σε αυτό το απόσπασμα "...η Π.Ε.Ε.Α μια-δυο μέρες πριν από τις 12/9/'44, να αναγγείλει στο ΣΜΑ ότι μπορεί ο ΕΛΑΣ, και λόγω της τροπής του πολέμου, να απελευθερώσει μόνος του πια την Ελλάδα..."

    Με δεδομένο ότι το ένοπλο λαϊκό κίνημα ήταν στα όρια ενός τακτικού στρατού και η ταυτόχρονη ανυπαρξία αστικού στρατού, οπως έγραψε ο Σεχτάρ, στο κρίσιμο ερώτημα,που εκ των πραγμάτων, θα έκρινε σε τι έδαφος θα παιζόταν το παιχνίδι εξουσίας: "Με τι καθεστώς θα λειτουργούσαν οι επιχειρήσεις στη χώρα";

    Η πλειοψηφία του Λαού θα τεθόταν αναφανδόν με την αλλαγή κοινωνικοοικονομικού σχηματισμού και όχι με το ήδη υπάρχον. Γνώμη μου, θα "έσπρωχνε" και την Πρωτοπορία να καθαρίσει τα υπαρκτά προβλήματα στην ιδεολογία - στρατηγική του.

    Παίρνοντας τέτοια τροπή, δεν νομίζω ότι θα είχαμε καν απόβαση ξένου εκστρατευτικού σώματος από τη στιγμή που έλλειπαν εσωτερικά στηρίγματα. Θα ήταν καθαρή αυτοκτονία από μεριάς Άγγλων.




    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Δε θα ήταν "καθαρή αυτοκτονία" Θοδωρή, γιατί ο ΕΛΑΣ είχε το πρόβλημα του οπλισμού και το ξέραν. Η μόνη λύση θα ήταν να εφοδιαστεί "στη ζούλα", όπως έγινε και μετά με τον ΔΣΕ, από τους σοβιετικούς με γερμανικά όπλα-είχαν πια αρκετά στην κατοχή τους οι σοβιετικοί. Η Εγγλέζοι θα έκαναν σίγουρα απόβαση κι εκεί θα παιζόταν το παιχνίδι.
    Το μεγάλο πλεονέκτημα των αστών είναι η αυτοπεποίθηση. Που πηγάζει από την υπαρξιακή τους βεβαιότητα, για το αναπόδραστο του Καπιταλισμού, και άρα μόνο αυτοί μπορούν να είναι τα αφεντικά. Εδώ όμως κάνουν λάθος, αν το θεωρήσουν αυτό σαν δεδομένο. Κι αυτό μπορεί να γίνει το αδύνατο σημείο τους.
    Ετσι την πατήσανε με το σύμφωνο Μολότωφ-Ρίμπεντροπ. Δε τους πέρναγε από το μυαλό, ότι αυτό μπορούσε να συμβεί. Ηταν σίγουροι, πως κάτι τέτοιο θα διέλυε το κομμουνιστικό κίνημα και την ΕΣΣΔ: Οι κομμουνιστές με τους φασίστες! Κι όμως έγινε, οι κομμουνιστές δε διαλύθηκαν και οι ίδιοι αιφνιδιάστηκαν και βρέθηκαν στριμωγμένοι - έπρεπε πια να πολεμήσουν τον Γερμανό συνεταίρο τους!
    Να ένα κλασσικό παράδειγμα, γιατί δεν πρέπει ποτέ να είσαι προβλέψιμος.
    "Φορσέ" πια, αναγκάστηκαν να συμμαχήσουν με τον θανάσιμο εχθρό τους, την ΕΣΣΔ, πιστεύοντας, πως θα την χρησιμοποιούσαν απλά, σαν αναλώσιμο, για να λύσουν τα ενδοϊμπεριαλιστικά τους με τους Γερμανούς κεφαλαιοκράτες. Αυτό ήταν το δεύτερο λάθος τους. Δεν τους πέρναγε από το μυαλό ότι ο Στάλιν, όχι μόνο θα άντεχε, αλλά και θα προήλαυνε μέχρι τον Ελβα!
    Και το ίδιο λάθος κάνανε και οι Γερμανοί. Θεώρησαν πως η "Επιχείρηση Μπαρμπαρόσσα" θα ήταν ένας περίπατος στη μαγεμένη Ανατολή. Γι αυτό και ξεκίνησαν τον Πόλεμο από την Δύση, θεωρώντας ότι εκεί είναι το κύριο πρόβλημα.
    Πέσανε κι οι δυό θύματα της αστικής αλαζονίας τους, υποτιμώντας την ταξική πάλη.
    Μπορούσαν να κάνουν το ίδιο λάθος οι Εγγλέζοι με την Ελλάδα;
    Να θεωρήσουν την απόβαση άσκηση ρουτίνας υποτιμώντας τον ΕΛΑΣ;
    Πιθανόν ναι, πιθανόν και όχι.
    Από την άλλη δεν υπάρχει όμως αμφιβολία πως ήταν υποχρεωμένοι να το κάνουν κατανοώντας ορθά τις γεωπολιτικές συνέπειες αν πέρναγε η Ελλάδα στον έλεγχο του ΚΚΕ, και άρα (σκέφτονταν αυτοί) στην επιρροή της ΕΣΣΔ.
    Αρα λοιπόν η απόβαση δεν υπήρχε περίπτωση να μη γίνει.
    Η ελπίδα θα ήταν, πάλι λόγω αλαζονίας, να υποτιμηθεί η μαχιμότητα του ΕΛΑΣ και να αποτύχει η πρώτη προσπάθεια, η να μισοπετύχει με μεγάλες απώλειες, που θα έθετε δύσκολα ερωτήματα για τη συνέχισή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  50. Σεχτάρ, με ένα εκστρατευτικό σώμα των 80.000 βρετανών στρατιωτών, που ήρθαν ως "απελευθερωτές" στη συνείδηση του Λαού στην Αθήνα, καταλαβαίνουμε ότι οι Άγγλοι το μόνο που δεν έκαναν ήταν να υποτιμήσουν τον ΕΛΑΣ.

    Στην άλλη υποθετική περίπτωση, που στη συνείδηση του Λαού θα έρχονταν οι Άγγλοι ως καταχτητές, πόσους παραπάνω άνδρες θα χρειάζετο η Βρετανική Αυτοκρατορία, για να επιβληθεί;

    Θα άξιζε το κόστος για τους Άγγλους; Όχι μόνο σε υλικοτεχνικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο φήμης; Και αυτό κόστος είναι.

    Είχαν εμπειρία οι Άγγλοι από την απόβαση στην Κριμαία το '19 απέναντι σε έναν Λαό που στήριξε αναφανδόν την κυβέρνησή του.

    Σε περίπτωση που η Π.Ε.Ε.Α ως θα όφειλε κύρηττε ντε φάκτο τον εαυτό της ως νόμιμη κυβέρνηση, η επόμενη κίνηση ήταν να ζητήσει διεθνώς αναγνώριση και εκεί εισέρχεται ο παράγοντας ΕΣΣΔ. Αν η ΕΣΣΔ αναγνώριζε και επισήμως την Π.Ε.Ε.Α ως νόμιμη κυβέρνηση της χώρας, θα ρίσκαραν οι Άγγλοι τόσο πολύ για τα όποια συμφέροντα είχαν στην χώρα και στην ευρύτερη περιοχή;

    Θα ρίσκαραν τόσο πολύ να βρεθούν απέναντι στη Μπολσεβίκικη Χιονοστιβάδα, που με τη φόρα που είχε πάρει, ο Ζούκοφ θα έκανε τα μπάνια του στη Λισαβόνα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Πρόβλημα οπλισμού για τον ΕΛΑΣ νομίζω δεν θα υπήρχε την στιγμή που το ΚΚΕ θα είχε στόχο τον Σοσιαλισμό. Ο Εφοδιασμός θα γινόταν απο την ΕΣΣΔ στην πορεία του πολέμου απο την άνοιξη του 1944 και μετά. Αυτό βέβαια δεν μπορούσε σε καμία περίπτωση να συμβεί με το σχήμα που είχε φτιαχτεί σαν πολιτικό μέτωπο και τον ΕΛΑΣ στο ΣΜΑ. Ούτε η ΠΕΕΑ μπορούσε να παίξει αυτό τον ρόλο ...ανθρώπινο καπιταλισμό... θέλανε όπως και η γραμμή του ΚΚΕ. Πρέπει να συνυπολογίσουμε και την Κ.Δ που είχε διαλυθεί κατά τον ίδιο τρόπο και το Κόμμα των Μπολσεβίκων να έχει αλλάξει ο συσχετισμός υπέρ του Οπορτουνισμού. Οπως και να το δούμε Θοδωρή και Σεχτάρ το πρόβλημα γυρίζει γύρω απο τον οπορτουνισμό και την ζημιά που είχε προκαλέσει στον συσχετισμό απο το 1914 τουλάχιστον. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Μία διευκρίνηση για να μην παρεξηγηθώ. Η Αλλαγή συσχετισμού στο κόμμα των Μπολσεβίκων μετά το 1945 έπαιξε ρόλο σε σχέση με την βοήθεια στον ΔΣΕ. Δεν θα έπαιζε κανένα ρόλο μέσα στο 1944 στην διάρκεια του πολέμου. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. θόδωρε, οι Εγγλέζοι, η πολιτκή ηγεσία, είχαν σφαιρικότερη αντίληψη από τους στρατιωτικούς τους για την Ελλάδα. Αφενός αντιλαμβάνονταν καλύτερα την γεωπολιτική της σημαντικότητα, και αφετέρου ξέραν πως ο ΕΛΑΣ και το ΚΚΕ δεν θα διεκδικούσαν την εξουσία - και δεν πέσαν έξω. Αρα γνώριζαν ότι ο ΕΛΑΣ δεν αποτελούσε σοβαρή απειλή σε γενικές γραμμές, κυρίως λόγω καθοδήγησής του. Βέβαια κι εδώ γίναν "λάθη", τοπικής σημασίας, ας πούμε "παρατράγουδα", όπως στην Κηφισσιά, που χάσαν ολόκληρο τάγμα. Αλλά αυτά ήταν "παρατράγουδα", έξω από τη γενική γραμμή, που δεν μπόρεσαν να ανατρέψουν τις σωστές πολιτικές εκτιμήσεις τους.
    Αντίθετα οι στρατιωτικοί τους, το ΣΜΑ, περίμεναν να αντιτάξει σθεναρότερη αντίσταση ο ΕΛΑΣ, γι αυτό και διαφωνούσαν με την ελληνική εκστρατεία, και μιλάγαν για εκστρατευτικό σώμα τουλάχιστον 100.000 φαντάρων. Προετοιμάζονταν για πόλεμο, που ευτυχώς γι αυτούς δεν έγινε.
    Η γνώμη μου είναι, πως αν είχε αποφασίσει να κρατήσει την εξουσία το ΚΚΕ, και να υπερασπίσει και την Λαϊκή Εθνική Ανεξαρτησία σαν ταξικό πλέον πρόβλημα, θα είχα λάβει τα αναγκαία μέτρα που είπα πριν σε σχέση με τον οπλισμό. Γιατί όσον αφορά τις εφεδρείες υπερείχε των αστών-εγγλέζων και είχε και το πλεονέκτημα της κατοχής των κατοικημένων τόπων, πράγμα, που όπως λένε οι στρατιωτικοί ανατρέπει τους συσχετισμούς μέχρι ακόμη και σε αναλογίες 10:1. Δηλαδή, για να αντιμετωπιστεί ο ΕΛΑΣ των 60 χιλιάδων ενόπλων οχυρωμένων μέσα στα αστικά κέντρα, και με χιλιάδες εφεδρικούς, οι επιτιθέμενοι θα χρειάζονταν δεκαπλάσιες δυνάμεις, όχι 100 αλλά μπορεί και 600 χιλιάδες στρατό. Αυτά τα ήξερε ο Στρατηγός Αλεξάντερ, γι αυτό και διαφώνησε με τον Τσώρτσιλ.
    Τώρα, όσον αφορά την αναγνώριση από την ΕΣΣΔ, υπήρχαν πολλά αρνητικά γι αυτό, αλλά η γνώμη μου είναι πως έτσι και αλλιώς δεν ήταν το πιο επείγον τότε. Η αναγνώριση θα είχε άμεσο πρακτικό ενδιαφέρον για τον στρατιωτικό εφοδιασμό του ΕΛΑΣ. Αλλά, όπως υπαινίχτηκα πριν, αυτό λυνόταν πρακτικά και χωρίς αναγνώριση, με τον ίδιο τρόπο, που λύθηκε για τον ΔΣΕ, με γερμανικό οπλισμό, ώστε να μη στοιχειοθετείται φανερή ανάμειξη της ΕΣΣΔ. Το επείγον είναι πάντα η έκβαση στο πεδίο της μάχης - η διπλωματία έπεται.
    Αν είχαμε δώσει σωστά τη μάχη τότε, είχαμε πολλές ελπίδες για κάτι πολύ καλύτερο, από ό,τι τελικά έγινε. Αλλά για να δώσουμε σωστά τη μάχη, πρέπει πρώτα να έχουμε αποφασίσει ότι κρατάμε την εξουσία και ότι χρειάζεται να δώσουμε μάχη γι αυτήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Είμαι εδώ για να δώσω μαρτυρία για το πώς με βοήθησε να φτιάξω τη σχέση μου αυτός ο ισχυρός μάστορας που ονομάζεται Dr.DWAN. Ήμουν ραγισμένη όταν η αρραβωνιαστικιά μου μου είπε ότι δεν ενδιαφέρεται πλέον να με παντρευτεί επειδή είχε σχέση με την άλλη γυναίκα όπου εργάζεται. Έκλαιγα και έκλαιγα κάθε μέρα, μέχρι που έγινε τόσο άσχημα που έφτασα στο Διαδίκτυο για βοήθεια, τότε ήταν που διάβασα μια κριτική για το σπουδαίο έργο του Dr.DAWN και μετά επικοινώνησα μαζί του για βοήθεια για να φέρω πίσω τον εραστή μου. με βοήθησε να κάνω ένα ισχυρό ξόρκι αγάπης συμφιλίωσης και προς μεγάλη μου έκπληξη μετά από 48 ώρες που έκανα το ξόρκι της αγάπης, η αρραβωνιαστικιά μου επέστρεψε στα γόνατα παρακαλώντας με να τον συγχωρήσω. Είμαστε τώρα ευτυχισμένοι παντρεμένοι και όλες οι ευχαριστίες πηγαίνουν στον Dr.DAWN Wonders για να με βοηθήσετε να σώσω τη σχέση μου, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Dr.DAWN μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του: ( dawnacuna314@gmail.com )
    WhatsApp:+2349046229159/
    +3550685677099

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Emri im është Daniela, dua të falënderoj Dr Ellen që bëri një magji që ndihmoi familjen time të fitonte një çështje gjyqësore që do ta kishte dënuar vëllain tim me burgim të përjetshëm, të akuzuar për vrasje. Familja ime dhe unë jemi plotësisht mirënjohës, kështu që marr kohën time për të lënë këtë koment siç i premtova Dr. Ellen për të ndarë këtë dëshmi. Për ata që kanë një sfidë të ngjashme, mund ta kontaktoni me email: ellenspellcaster@gmail.com ose WhatsApp: +2349074881619. Shërbimi i tij përfshin gjithashtu
    1. Magjitë për të fituar llotarinë
    2. Magjitë rikthejnë ish të dashurin tuaj
    3. Magjitë për të ndaluar divorcin
    4. Shërimi i menjëhershëm i HIV/AIDS
    5. Shërimi i kancerit
    6. Magjitë e dashurisë
    7. Magjitë e pajtimit
    8. magjitë e lindjes dhe zgjidhjet për infertilitetin etj.
    Email: ellenspellcaster@gmail.com
    WhatsApp: +2349074881619

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Με την ελπίδα ότι ο γνωστός ΗΛΙΘΙΟΣ δεν θα επανέλθει, τα σχόλια δημοσιεύονται πλέον χωρίς έγκριση.