30 Μαΐου 2020

Σαββατιάτικα (293) - τα βυζαντινά

*** Κωνσταντίνος Α' ο Μέγας (και άγιος και ισαπόστολος): Καθάρισε τον γυιο του, την γυναίκα του και τον κουνιάδο του, σκαρφίστηκε το όραμα με το "εν τούτω νίκα" και με την μάνα του "ανακάλυψαν" τον σταυρό τού Χριστού. *** Εσάς σας έπιασε το πατριωτικό σας χτες ή είσαστε τίποτε απάτριδες; *** Ναι, πείτε μου τώρα πως δεν πήρατε χαμπάρι ότι χτες ήταν η επέτειος της αλώσεως, να μαδήσω τις μασχάλες μου! *** Θαρσείν χρη, αδέρφια! *** Πάλι με χρόνια, με καιρούς, πάλι δικά μας θά 'ναι! *** Εντάξει, λέμε και καμμιά πίπα, να περνάει η ώρα. *** Καραγιαννακίδης: "Οι προκλητικές εκδηλώσεις των Τούρκων για την άλωση συνιστούν πλήρη ομολογία τους ότι κατέχουν ακόμη κάτι δικό μας." *** Πότε ήταν δικιά μας η Πόλη, Νίκο μου; *** Ρωμαίοι δεν την έχτισαν; *** Και γι' αυτό την είπαν Νέα Ρώμη; *** Μήπως να σου θυμίσω ότι ο τίτλος του Μπαρτόλομιου είναι "πατριάρχης Νέας Ρώμης"; *** Αν είχε λίγο χιούμορ ο Ερντογάν, θα έκανε την πιο γαμάτη τρολλιά της Ιστορίας: θα χάριζε την Πόλη στην Ελλάδα! *** Να γίνουμε τριάντα μύρια, με τα δύο τρίτα τούρκους. *** Στις επόμενες εκλογές, η Ελλάδα θα έσβηνε από τον χάρτη. *** Ιουστινιανός Α' ο Μέγας: Άβουλο πλάσμα που το μεταμόρφωσε βαζοντάς το στο βρακί της μια καπάτσα πόρνη, η Θεοδώρα, με παρότρυνση της οποίας και ενώ ήταν έτοιμος να παραιτηθεί, έμεινε στον θρόνο σκοτώνοντας 30.000 πολίτες που διαμαρτύρονταν για την δυσβάσταχτη φορολογία. *** Διαβάζεις τίτλο είδησης: "Ακραία πρόκληση Ερντογάν: προσευχή στην Αγιά Σοφιά ανήμερα της Αλωσης." *** Όσο να πεις, ανησυχείς αλλά συνεχίζεις το διάβασμα. *** "Ο τούρκος πρόεδρος δεν διευκρίνισε, ωστόσο, εάν η προσευχή θα πραγματοποιηθεί εντός της Αγιας Σοφιάς ή στον προαύλιο χώρο." *** Παίρνεις ανάσα και προχωράς. *** "Ο Διευθυντής Θρησκευτικών Υποθέσεων της Τουρκίας Αλί Ερμπάς δήλωσε ότι η προσευχή θα πραγματοποιηθεί στο τέμενος Φάτιχ." *** Ξύνεις το κεφάλι σου, προσπαθώντας να καταλάβεις ποια είναι η ακραία πρόκληση του τίτλου. *** Η προσευχή θα γίνει στην Αγιασοφιά... ίσως μέσα, ίσως απ' έξω… δηλαδή τρία χιλιόμετρα πιο πέρα. *** Παναπεί, αλίμονο σε όσους μένουν στους τίτλους των ειδήσεων και πιστεύουν ότι είναι ενημερωμένοι. *** Συγγνώμη, αλλά πολύ καλά το πάει ο Πέτσας. *** Αν δεν επιδοτήσει αυτά τα έγκυρα μέσα ενημέρωσης, ποια στον διάολο θα επιδοτήσει; *** Φωκάς (και σφετεριστής): Άργησε να πάει στις ιπποδρομίες επειδή μπεκρούλιαζε κι έσφαξε τρεις χιλιάδες θεατές που τον γιουχάρανε. *** Το άρθρο τού Λέτσα στο FortuneGreece για τον 
Αγόρι μου, φέρε τον έλεγχο να σου βάλω άριστα!
μικρό το διαβάσατε; *** Όχι, ε; *** Κρίμα, χάσατε! *** Τέτοιο λιβάνισμα ούτε ο Τζερώνυμο στον Επιτάφιο! *** Πέτσας πληρώνει, Λέτσας λιβανίζει. *** FG: "Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αντιμετώπισε δοκιμασίες που θα φόβιζαν ακόμα και τον Ηρακλή." *** Αυτό! *** Πτι Κουλίς, ο νέος Ηρακλής. *** Ο παλιός ασχολιόταν με άθλους, ο νέος με άθλιους. *** Εμ. κυβέρνηση είναι αυτή ή αθλιότης αθλιοτήτων, τα πάντα αθλιότης; *** FG: "Ο Μητσοτάκης -πρώην τραπεζίτης και σύμβουλος διοίκησης, με πτυχία από το Χάρβαρντ και το Στάνφορντ- ηγήθηκε..." *** Να ξεράσω τώρα ή να αποσώσω τον καφέ μου πρώτα; *** Σκέψου να έχεις τράπεζα και να βάλεις το χαϊμένο να κάνει κουμάντο για δέκα μέρες... *** Δεν την καις μόνος σου καλύτερα, να κάνεις και το κέφι σου; *** Τον είπαν Τσώρτσιλ, τον είπαν Μωυσή, τον είπαν Ηρακλή... *** Πάλι καλά που δεν πήγε τούτες τις μέρες στις Φέρες γιατί δεν θέλουνε και πολύ για να τον πουν και Ρήγα Φεραίο. *** Ηράκλειος: Καλομαθημένο αλλά ξύπνιο κωλόπαιδο, πήρε χαμπάρι ότι ο Φωκάς δεν είχε λαϊκή στήριξη και έτσι τον έσφαξε και του πήρε τον θρόνο. *** Μικροδράκουλας, 4/9/2016: "Ελλάδα και Πορτογαλία είναι δυο χώρες με πολλές ομοιότητες, με το ίδιο μέγεθος, μεσογειακές..." *** Μικροδράκουλας, 25/5/2020: "Συμμετέχουμε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα ομάδα χωρών από όλον τον κόσμο, συμμετέχει η Σιγκαπούρη, η Αστραλία, η Νότιος Ζηλανδία..." *** Μαθήματα γεωγραφίας από το Σκόιλ Ελικίκου. *** Mε βάουτσερ. *** Μόνον δι' αρίστους. *** Ρε μικρέ, ζήλεψες την δόξα τού αριστερού με την Λέσβο και την Μυτιλήνη; *** Μικροδράκουλας: "Εκτιμώ ότι δεν έγινε τίποτε, δεν μπήκαν τούρκοι στρατιώτες στην περιοχή." *** Ουφ, ησύχασα! *** Και τότε, προς τι το επίσημο διάβημα; *** Μικροδράκουλας: "Αυτό έγινε διότι κάποια στιγμή βρέθηκαν στρατεύματα εκεί." *** Α, δεν μπήκαν τούρκοι στρατιώτες στην περιοχή, απλώς βρέθηκαν κάτι στρατεύματα εκεί. *** Ε, τότε εντάξει, αυτά συμβαίνουν, δεν είναι και προς θάνατο. *** Ιουστινιανός Β' ο Ρινότμητος: Επειδή για να γίνει κάποιος αυτοκράτορας έπρεπε να είναι αρτιμελής, έφτιαξε μια μύτη από χρυσάφι (εννοείται ότι έσφαξε τον στρατηγό Λεόντιο, ο οποίος του την είχε κόψει). *** Αυτό με την υπερθέρμανση του πλανήτη, μήπως να το επανεξετάσουμε λίγο, ρε παιδιά; *** Εξήντα Μάηδες έχουν περάσει από την ζωή μου, δεν θυμάμαι άλλον να με βρίσκει με βερύκοκα και μέσκουλες δίπλα σε αναμμένη σόμπα. *** Αφού η γυναίκα μου σκέφτεται μήπως βιάστηκε να σηκώσει τα χαλιά και να κατεβάσει τα καλοκαιρινά. *** Α, Χριστός Ανέστη είπαμε; *** Μπράβο αλλά μια που το είπαμε και μια που τελείωσε. *** Ανάληψη την επομένη της αναστάσεως, πρώτη φορά. *** Θυμόσαστε το παλιό ανέκδοτο με τον πόντιο κνίτη που γεννήθηκε το 1905 ανεπιτυχώς και το 1917 επιτυχώς; *** Ε, κάπως έτσι έγινε εφέτος με την ανάσταση. *** Μια πεθαίνω, δυο ανασταίνομαι, που θα έλεγε και η Βίσση. *** Χριστός Ξανανέστη. *** Ξέραμε το Πάσχα των Εβραίων, το Πάσχα των καθολικών και το Πάσχα των ορθοδόξων. *** Εφέτος μάθαμε και το Πάσχα των βλαμμένων, που λέγανε σαράντα μέρες Χριστός Ανέστη και μετά κάνανε ανάσταση. *** Ειρήνη η Αθηναία: Όταν πέθανε ο άντρας της Λέων Δ' Χάζαρος, βρέθηκε στην εξουσία ως επίτροπος του ανήλικου μοναχογιού της Κωνσταντίνου ΣΤ' αλλά, μόλις εκείνος ενηλικιώθηκε, τον σκότωσε και κράτησε τον θρόνο. *** Για τον Πραλάντ Τζάνι τα μάθατε, έτσι; *** Τον ινδό λέω , καλέ, που πέθανε προχτές στα ενενήντα, έχοντας να βάλει στο στόμα του φαΐ ή νερό ογδόντα-τόσα χρόνια. *** Τον μοιράνανε -έλεγε- τρεις θεές, όταν ήταν εφτά χρονών. *** Ναι ρε, σε 
Μια δουλειά του είπαν να κάνει... (via Θανάσης Κ.)
πιστέψαμε τώρα. *** Προφανώς, εμένα με μοίραναν μια διμοιρία διαόλοι και δεν χορταίνω με τίποτε, έτσι; *** Κι όσο σκέφτομαι τι περιουσία θα είχα αν δεν έτρωγα και δεν έπινα τον κώλο μου επί σαράντα χρόνια, τόσο με πιάνει σβελάδα. *** Αλλά πάλι... μπα, καλύτερα έτσι. *** Τι να την κάνεις την περιουσία αν δεν έχεις γευτεί στην ζωή σου λίγους τόνους ψητούρα κάθε λογής, μερικούς κουβάδες παγωτό πάσης φύσεως ή, έστω, δυο παλέττες Ίον με ολόκληρο αμύγδαλο; *** Και τι να τα κάνεις τα βαθειά γεράματα αν δεν έχεις πιει τον Βόσπορο σε ούζα, την Προποντίδα σε τσίπουρα και την Μαύρη Θάλασσα σε σκούρα σκοτσέζικα; *** Μιχαήλ Β' ο Τραυλός ή Ψελλός: Τον έκανε στρατηγό ο Λέων Ε' ο Αρμένιος και, αντί για ευχαριστώ, ο Μιχαήλ τον έσφαξε και του πήρε τον θρόνο. *** Την φάση με τον μαυρούκο που πέθανε επειδή τον πάταγε με το γόνατο στον λαιμό ένας λευκός μπάτσος στην Μιννεάπολη, σίγουρα την είδατε. *** Πείτε μου, για να μη τρελαθώ, αγαναχτήσατε επειδή το θύμα ήταν μαύρος και ο μπάτσος λευκός ή δεν έπαιξε ρόλο το χρώμα; *** Άντε, σας παρακαλώ, γιατί η Τζένη κόντεψε να με στείλει φυλακή. *** Πώς κρατήθηκα και δεν της άνοιξα το κεφάλι τής γκοτζιμπερούς, δεν ξέρω. *** Αν -λέει- το θύμα ήταν λευκός και ο μπάτσος μαύρος, ούτε που θα ασχολιόταν κανείς. *** Ε, της το πετάς το τασάκι, το κρυστάλλινο, το βαρύ ή όχι; *** Έχει και άποψη η βλαμμένη, που τό 'χει σε κακό να ακούσει μαλακία και να μη την αναπαραγάγει. *** Μωρή λειψή, που φύρανε το μυαλό σου από την κινόα, αν συνέβαινε αυτό που λες, ο μπάτσος δεν θα ζούσε τώρα. *** Θα τον είχανε κάνει τσουρούλια, θα είχανε πετάξει τα κομματάκια του στον Μισσισσιππή και τώρα θα ταξίδευαν για Λουιζιάνα. *** Μιχαήλ Γ' ο Μέθυσος: Ανέβηκε στον θρόνο τριών χρονών, ήταν μονίμως μεθυσμένος και η αγαπημένη του πλάκα ήταν να αποκεφαλίζει φίλους του και την άλλη μέρα να τους καλεί επίσημα σε πάρτυ. *** Τσιόδρας: "Χωρίς τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα, ο αριθμός των θανάτων θα είχε μια μέση τιμή 13.685 θανάτους." *** Τέτοια ακρίβεια, κυρ-Σωτήρη μου; *** Ω, ρε μανούλα μου, από τι γλιτώσαμε! *** Από πάρτη μου, μια λαμπάδα ίσα με το μπόι μου την Κυριακή για τον κυρ-Σωτήρη μας. *** Τι έχει το μπόι μου, ρε Θανάση; *** Τον Μπογδάνο τον έχεις δει από κοντά; *** Δύσκολο. *** Τσιόδρας: "Αν είχαμε 500 θανάτους ανά εκατομμύριο, θα αναμέναμε περίπου 5.400 θανάτους." *** Κι αν είχαμε πέντε ανά εκατομμύριο, θα αναμέναμε 54 θανάτους. *** Τι ακριβώς αποδείξαμε τώρα; *** Α propos, κυρ-Σωτήρη μου, έγραψε ο Ελύτης "μου φτάνει που αγαπάω τέσσερις ανθρώπους"; *** Το διάβασες στα "Άπαντά" του ή το βρήκες στο Τζένη τελεία τζιάρ; *** Κι ας πούμε ότι το έγραψε. *** Εσένα, με τα εφτά παιδιά, πώς γίνεται να σε εκφράζει η αγάπη για τέσσερις ανθρώπους; *** Ελύτες-ψαλτάδες-λοιμωξιολόγοι. *** Βασίλειος Α' ο Μακεδών: Έγλειφε τ' αρχίδια τού προηγούμενου, ώσπου εκείνος τον έκανε συναυτοκράτορα πάνω σε κάποια μπέκρα (εννοείται ότι, αμέσως μετά, ο Βασίλειος έσφαξε τον άλλον και κράτησε τον θρόνο μόνος του). *** Ημερησία: "Φουλ τις κυβερνητικές μηχανές βάζει ο πρωθυπουργός." *** Συγγνώμη, τον μικρό τον κόβετε να ξέρει από μηχανές; *** Εμένα, γιατί κάτι μου λέει ότι δεν ξέρει πως παίρνει μπρος ούτε η ξυριστική του; *** Άφησέ τις σβηστές, λεβεντάκο μου. *** Όσο λιγώτερο δουλεύετε, τόσο λιγώτερες μαλακίες θα κάνετε. *** Καθημερινή: "Η νέα δομή της Μαλακάσας κόστισε 3.900 ευρώ ανά ωφελούμενο, ενώ το μέσο κόστος στην Ευρώπη είναι 270 ευρώ." *** Κατάλαβες τι εννοούσα με τις σβηστές μηχανές, 
Ο μαλάκας της ημέρας
μικρέ; *** Εξόν και πιστεύεις ότι τα πράγματα θα στρώσουν όταν ζεσταθεί ο Μηταράκης. *** Ποια μηχανή μπορεί να φουλάρει, μωρέ, έχοντας τον Νότη ως γρανάζι της; *** Εδώ, ολόκληρος Κωλόχαρτος δεν μπορεί να βάλει μπρος δυο γαμωμπουλντόζες στο Ελληνικό κι εσύ περιμένεις να πάρει μπρος ο Νότης; *** Βασίλειος Β' ο Βουλγαροκτόνος: Συναυτοκράτορας του πατέρα του Ρωμανού Β' Πορφυρογέννητου, του Νικηφόρου Β' Φωκά και του Ιωάννη Α' Τσιμισκή (κανείς τους δεν πήγε από φυσικό θάνατο), γνωστός γαι το χόμπυ του να βγάζει τα μάτια των βουλγάρων αιχμαλώτων του. *** Τα φρέσκα τής Κερατέως τα μάθατε, έτσι; *** Κατέθεσε νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία. *** Το πόσο εμπνευσμένο είναι, σου λέει... άλλο πράμα! *** Π.χ., μπαίνουν τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο. *** Δηλαδή, εκεί που δεν μπόραγε το νήπιο να πει "μαμά, θέλω κακά", τώρα θα μαθαίνει να λέει "φακ οφ, γιου νταμν άσχολ". *** Επίσης, επιστρέφουν τα λατινικά για να πάρουν την θέση τής κοινωνιολογίας. *** Καθ' όσον, όπως εύστοχα είχε παρατηρήσει ο Κωλόχαρτος, η κοινωνιολογία ωθεί τα παιδιά στον μαρξισμό και αυτό δεν το θέλουμε με τίποτε. *** Παρεμπιπτόντως, αυτό που καταργείται η διδασκαλία τής επιστήμης που -λέει πως- έχει σπουδάσει ο πρωθύ, πώς το σχολιάζετε; *** Λέτε να συνειδητοποίησε τα χάλια του, να έφριξε και να είπε της Νικούλας "βγάλτηνε την πουτάνα να μη την βλέπω"; *** Και, βέβαια, το καλύτερο όλων: επιστρέφει η αναγραφή τής διαγωγής στα απολυτήρια. *** Άντε μπράβο γιατί πολύ είχαν ξεσαλώσει τα κωλόπαιδα! *** Ζωή η Πορφυρογέννητη (και φαρμακομούνα): Διαδέχθηκε τον πατέρα της Κωνσταντίνο Η' και παντρεύτηκε -και καθάρισε- διαδοχικά τον ξαδερφό της Ρωμανό Γ' Αργυρό, τον μπάτλερ της Μιχαήλ Δ' Παφλαγόνα, τον θετό της γυιο Μιχαήλ Ε' Καλαφάτη και τον Κωνσταντίνο Θ' Μονομάχο, που έγιναν έτσι όλοι αυτοκράτορες (πέθανε πριν προλάβει να σκοτώσει και τον τελευταίο). *** Εσείς το μάθατε ότι χώρισαν η Ελευθερία Ελευθερίου και ο Δημήτρης Ταταράκης; *** Όχι; *** Ούτε ότι χώρισαν η Βίκυ Κάβουρα και ο Γιώργος Βίγγος; *** Αμάν, ρε παιδιά! *** Αυτή η αδιαφορία σας για τον πλησίον σπάει κόκκαλα. *** Τουλάχιστον, μάθατε ότι χώρισαν η Ιωάννα Μαρζούκου και ο Κωνσταντίνος Καζάκος; *** Ή ότι αναβλήθηκε για δεύτερη φορά ο γάμος τής Θοδώρας, της κόρης του Κοκού; *** Τίποτε; *** Ε, τί να σας πω τώρα; *** Λίγο θέλω να σας σιχαθώ τελείως. *** Να υποθέσω ότι μάθατε έστω για το ξανασμίξιμο της Εύης Βατίδου με τον Γιάννη Φιξ, που είχαν χωρίσει πέρυσι, λίγο πριν παντρευτούν; *** Ε, τα ευχάριστα νέα ταξιδεύουν γρήγορα, έτσι; *** Συγγνώμη, τι σημαίνει πως ούτε για δαύτους έχετε πάρει μυρωδιά; *** Καλά, ρε σεις, τι σκατά βλέπετε στην τηλεόραση; *** Τόσα νέα και μορφωμένα παιδιά παλεύουν να σας ενημερώσουν έγκυρα και έγκαιρα κι εσείς τα έχετε χεσμένα; *** Για αλλάξτε μυαλά, σας παρακαλώ! *** Στο κάτω-κάτω, σκεφθείτε πόσους ενδιαφέροντες λόγους σας δίνουν για να ξύσετε απολαυστικά τα αχαμνά σας. *** Ανδρόνικος Α' Κομνηνός: Για να πάρει την εξουσία, στραγγάλισε 
Στο μεταξύ, κάπου κοντά στην Τριχωνίδα, κάποιοι χοιροβοσκοί...
τον 14χρονο ανηψιό του Αλέξιο Β' Κομνηνό. Με τον ίδιο τρόπο ξεπάστρεψε την μάνα του, την αδελφή του και τον γαμπρό του. Δυνατό του σημείο η εκτέλεση και των 60.000 λατίνων που έμεναν στην Πόλη, από την οποία δεν γλίτωσε ούτε ο καρδινάλιος Ιωάννης, εκπρόσωπος του Πάπα. *** Καλέ, δεν μου είπατε τις πρώτες σας εντυπώσεις από το ξανάνοιγμα των καταστημάτων εστίασης. *** Ο Θανάσης είναι κατενθουσιασμένος. *** "Ρε φίλε, ωραία δεν είναι τώρα, που έχουν αραιώσει τα τραπεζοκαθίσματα;" με ρώτησε χαμογελαστός. *** Πού είδε αραιωμένα τραπεζοκαθίσματα ο παπάρας, απορώ. *** Το ένα καβάλα στο άλλο είναι, α λα παλαιά. *** Απλώς... αβγατίσανε. *** Όλοι οι μαγαζάτορες αγόρασαν επί πλέον τραπεζάκια και τα άπλωσαν ίσαμε όπου έφτανε το βλέμμα τους. *** Δεν έμεινε πεζοδρόμιο για πεζοδρόμιο ελεύθερο. *** Αμ οι πλατείες; *** Ψηλαλώνια, Όλγας, Τριών Ναυάρχων... άβατα. *** Για να μη πω για τους πεζόδρομους. *** Αλήθεια, γιατί τους λένε "πεζόδρομους", αφού ούτε να περάσεις δεν μπορείς από τα τραπεζάκια; *** Κι άμα βρεις και κάτσεις κάπου, βάρδα μη σε πιάσει κατούρημα γιατί μέχρι να καταφέρεις να φτάσεις στον καμπινέ του μαγαζιού...  *** Άγγελοι: Ο Ισαάκιος Β' σκοτώνει τον Ανδρόνικο Α' για να του πάρει τον θρόνο, τον ανατρέπει ο αδελφός του Αλέξιος Γ', τον επαναφέρει στην εξουσία ο γυιος του Αλέξιος Δ' που γίνεται συναυτοκράτορας, ώσπου τον στραγγαλίζει ο Αλέξιος Ε' Μούρτζουφλος, γαμπρός του Αλεξίου Γ'. *** Αλήθεια, πώς σχολιάζετε την ριζοσπαστική κίνηση Μακρόν; *** Τον νόμο που κατέθεσε, λέω, ο οποίος ποινικοποιεί την βιντεοσκόπηση αστυνομικών. *** Ε, καιρός δεν ήταν; *** Δεν τολμάει να κάνει έστω μια ευγενική σύσταση ο δόλιος ο μπατσούλης... τσουπ! τον τραβάει ο άλλος με το κινητό και τον κρεμάει στα μανταλάκια. *** Πώς περιμένετε μετά να επιβληθεί ο νόμος, όταν το κάθε όργανο τρέμει την καρφωτή; *** Επ' ευκαιρία, ρε σεις, για θυμίστε μου πώς έγινε και βγήκε πρόεδρος στην Γαλλία ο Μανιού; *** Α, τον πατρονάρανε σοσιαλιστές κι αριστεροί για να μη βγει η Λεπέν, που είναι ακροδεξιά. *** Τότε, εντάξει, το καταλαβαίνω. *** Πολύ καλά κάνανε οι άνθρωποι. *** Για σκεφτείτε τι πλήγμα θα ήταν για την δημοκρατία αν έβγαινε η Λεπέν... *** Μιχαήλ Η' Παλαιολόγος: Δισέγγονο του Αλεξίου Γ', τύφλωσε τον συναυτοκράτορά του Ιωάννη Δ' Βατάτζη και κράτησε μόνος του τον θρόνο. *** Συγγνώμη, υπάρχει εδώ κανείς οικονομολόγος να μου εξηγήσει αυτό που είπαν ο Στουρνάρας με τον Σταϊκούγα; *** Θα πάρουμε -λένε- επιδότηση από την Ε.Ε. 22 δισ και άλλα 10 δισ. ως χαμηλότοκο δάνειο. *** Ε, σκέφτηκα, καλό είναι που μας χαρίζουν 22 δισ. *** Έλα, όμως, που πιο κάτω ξεκαθάρισαν ότι τα 22 δίνονται με όρους στήριξης τύπου ΕΣΠΑ, δηλαδή "θα σου πούμε εμείς τι θα τα κάνεις". *** Οπότε, αν κατάλαβα καλά, όλο αυτό το χαρτί θα μοιραστεί "εκεί που πρέπει". *** Καλά δεν κατάλαβα; *** Ούτε γιατρούς θα πάρουμε μ' αυτά, ούτε καθηγητές θα προσλάβουμε την νέα σχολική χρονιά, ούτε έργα υποδομής θα φτιάξουμε. *** Και κοιτάτε τώρα τι συνειρμό έκανα, ο ανίατος: *** Κάπου τόσα (22,5 δισ.για την ακρίβεια) πήρε η χώρα μας από το Γ' ΚΠΣ (2000-2006). *** Απ' αυτά, τα 19 τα πήραν δέκα επιχειρηματικοί όμιλοι. *** Κι όταν λέω δέκα, 
Ευτυχισμένα χρόνια
ακριβολογώ. *** Κι από τα 19, τα μισά περίπου τα πήρε μόνος του ο Μπόμπολας και οι εταιρείες του. *** Εσείς, τι άλλα; *** Ιωάννης ΣΤ' Καντακουζηνός: Βρέθηκε στην εξουσία ως επίτροπος του Ιωάννη Ε', ανήλικου διαδόχου του Ανδρόνικου Γ' αλλά αργότερα αυτοαναγορεύθηκε αυτοκράτορας και για να επικρατήσει στον εμφύλιο που ξέσπασε, ζήτησε την βοήθεια των σέρβων (δίνοντάς τους τις οχυρές πόλεις της Μακεδονίας) και των τούρκων (δίνοντας στον Σουλεϊμάν Πασά την κόρη του για σύζυγο). *** Όπως καταλάβατε, σήμερα το ιστολόγιο αισθάνεται μια ιδιαίτερη εθνική περηφάνεια λόγω της χτεσινής μαύρης επετείου. *** Έτσι, αποφάσισε να σας θυμίσει μερικά αυτοκρατορικά στιγμιότυπα από το θρυλικό βυζαντινό μας παρελθόν, καλώντας σας στον αγώνα που πρέπει όλοι να κάνουμε προκειμένου να ξαναγίνουν όλα αυτά δικά μας και να ξαναζήσουμε τέτοιες ωραίες στιγμές. *** Αν θεωρείτε την 29η Μαΐου μια απλή αποφράδα ημέρα, οφείλω να σας τονίσω ότι είναι διπλά αποφράδα. *** Μια μέρα σαν κι αυτή χάσαμε το μεν 1453 την Πόλη, το δε 2017 τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκουλα. *** Δικέφαλο κακό. *** Πόσες καταστροφές έχει αντέξει τούτο το δύσμοιρο έθνος... *** Χρειάζονται ιδιαίτερα συγχαρητήρια σε όποιον αναγνώρισε στην -λόγω ηλικίας, κακής ποιότητος- πρώτη φωτογραφία τον γλυκύτατο και αξέχαστο τσιριμπίμ-τσιριμπόμ μάγκα Αθηνόδωρο Προύσαλη. *** Την επόμενη Παρασκευή συμπληρώνονται οκτώ χρόνια από την ημέρα που πέθανε στα 85 του χρόνια. *** Το τελευταίο μεγάλο του παράπονο ήταν ότι δεν υπήρχε κανείς να παίξει τάβλι μαζί του επειδή όλοι του οι φίλοι είχαν ήδη φύγει, αφήνοντάς τον τελευταίο. *** Στην τελευταία φωτογραφία τον βλέπετε να πρωταγωνιστεί στο έργο τού Ιάκωβου Καμπανέλλη "Μια συνάντηση κάπου αλλού", που ανέβηκε στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν το 1997. *** Δίπλα του, στο πάτωμα, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και η Άντρη Θεοδότου. *** Το 2012, εκτός από τον Αθηνόδωρο Προύσαλη, θα έφευγε από την ζωή και ένας πραγματικά σπουδαίος ιταλός τραγουδοποιός, ο οποίος αγαπήθηκε και στον τόπο μας. *** Στην κηδεία του, ο σύντροφός του αποκάλυψε ότι ο θανών ήταν γκαίυ, ανοίγοντας έτσι μια τεράστια συζήτηση στην Ιταλία για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων. *** Ο λόγος για τον μεγάλο Λούτσιο Ντάλλα, με ένα άλμπουμ του οποίου θα σας αφήσω για σήμερα. *** Το "Come è profondo il mare" κυκλοφόρησε το 1977 και ήταν το πρώτο άλμπουμ στο οποίο ο Ντάλλα έγραψε και τους στίχους και την μουσική, προϊδεάζοντάς μας για τα καλύτερα που θα έρχονταν. *** Και κάπως έτσι, με τον Λούτσιο να τραγουδάει για το "Πόσο βαθειά είναι η θάλασσα", σας αφήνω σιγά-σιγά. *** Μπορεί σήμερα να μη γελάσατε όσο περιμένατε (και πώς να το κάνω, όταν επί τρεις μέρες τώρα πονάνε όλα μου τα κόκκαλα;) αλλά δεν έχετε παράπονο, έτσι; *** Διασκεδάσατε με άλλον τρόπο. *** Βυζαντινά και αυτοκρατορικά! *** Γεια χαρά και καλό σαββατοκύριακο σε όλους! *** 

24 σχόλια:

  1. Καλη μερα,Αν θυμασε οταν ηταν τραπεζιτης ο αρχηγος τα δανεια εδιναν κι επαιρναν στον οποιον να ειναι,δικαιολογημενα καθ οτι κοινωνιολογος το αστερι,εδινε δανεια με κοινωνικα κριτηρια.Για τα 22,5παλι δεν λενε πως αφου θα τα δανεισθει η ΕΕ δανεικα θα μας τα δωσουν ,για τουτο ο μηταρακης γουσταρει ξαφνικα τα ηλεκτρικα ρημαδια των γερμανων και ο κουλης λυσσαξε με την απολιγνιτοποιηση,να μας πουλησουν οι αγαπημενοι κι αλλες ανεμογεννητριες.Αν θα τρωμε η ζεστενομασται με το πανακριβο ρευμα θα το εξηγησει ο χατζηξεπουλας,ο οποιος αφου καθαρισε την ολυμπιακη τωρα τρεχει να σωσει την aegean!!!Γλεντια!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αρα λοιπόν 45 χρόνια απο τη ...μεταπολίτευση..... έχοντας περάσει αριστερές και δεξιές κυβερνήσεις και το αποτέλεσμα είναι καταστροφικό για το λαό τι συμπέρασμα βγαίνει... τι πρέπει να κάνουμε.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θοδωρή δεν σε βρίσκω ενήμερο. Δεν έχεις προσέξει ότι δεν μιλάνε πια για υπερθέρμανση αλλά για κλιματική αλλαγή; Είτε ανέβει είτε κατέβει η θερμοκρασία εμείς θα πληρώνουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπημένη σαββατιάτικη συνήθεια ...καί παράπονο κανένα..Στήν υγειά σου Θοδωρή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν ξέρω αν με απατά η μνήμη μου, αλλά αυτός ο Αγιος Κωνσταντίνος δεν είναι που έχυνε λειωμένο μόλυβδο στα στόματα των αιχμαλώτων του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νομίζω πως αυτός ο ...άγιος... είναι Σεχτάρ. ....ο θεός μαζί μας..... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ἀγαπητὲ Θωδωρή, κατὰ τὸν Χ. Γιανναρᾶ ὁ νεοέλληνας μισεῖ τὴν βυζαντινὴ περίοδο ἐπειδή, ἔτσι τοῦ τὸ ἐμφύσησε ἡ δυτικὴ Εὐρώπη. Ἐὰν αὔριο ἡ δύση ἀγαπήσει τὸ βυζάντιο, θὰ τὸ ἀγαπήσουμε καὶ ἐμεῖς. (Ἡ γνωστὴ πνευματικὴ ἐξάρτηση τοῦ ἕλληνα ἀπὸ τοὺς δυτικοευρωπαίους). Γιατί νὰ μισοῦμε μία ὑπερχιλιετὴ περίοδο τῆς ἱστορίας μας (καὶ μάλιστα ἐπειδὴ μᾶς ὑπεβλήθη ἀπὸ ξένους); Ἂς γνωρίσουμε, λοιπόν, καλύτερα αὐτὴ τὴν ἐποχὴ καὶ τότε ἂς τὴν κρίνουμε. Ὅσον ἀφορᾶ στὶς παλατιανὲς συνωμοσίες, στὰ ἐγκλήματα, στὶς σφαγὲς κλπ. νὰ ἀναλογισθοῦμε τί συνέβαινε στὸ παλάτι τοῦ Φιλίππου ("Μέγας" καὶ αὐτός). Μήπως πρέπει καὶ αὐτὸν νὰ τὸν μισοῦμε;
    Καὶ μία ἀπορία: Γιατί δὲν διδάσκονται στὰ σχολεῖα κείμενα τῆς περιόδου ἐκείνης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελληνική ιστορία η περίοδος της Ρωμαικής αυτοκρατορίας.... ΜΑΛΙΣΤΑ... Οι κοινωνίες είναι χωρισμένες σε τάξεις. Επειδή εγώ είμαι με τους εργάτες όλης της γης ανεξάρτητα ...έθνους.... προτιμώ το Σοσιαλισμό με κοινωνικοποιημένα τα μέσα παραγωγής δικτατορία του προλεταριάτου και ξήλωμα του καπιταλιστικού κέρδους. Τα λένε αυτά οι Δυτικοί καπιταλιστές.... Δεν νομίζω... Ασε που είναι και σύμμαχοι σας όπως και η ...κακιά Τουρκία.... Εκτός αν είσαι με το άλλο Ιμπεριαλιστικό στρατόπεδο Ρωσία Κίνα Ιραν... που και πάλι τα ίδια ισχύουν..... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αν θέλεις πάντως να μιλήσουμε για Ελληνική ιστορία με αφετηρία το 1912.... για τα εγκλήματα της Αστικής τάξης σε βάρος των λαών και του ελληνικού στη διάθεση σου. Για να μη σε αδικήσω το 1912... σε Συμμαχία Ελληνικού Σλαβικού και Βουλγάρικου Ιμπεριαλισμού. Αν θέλεις ξεκίνα και σε ακολουθώ με πολύ κέφι.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ, μετὰ ἀπὸ πολὺ δισταγμὸ μία πολὺ σύντομη ἀπάντηση: Μὲ τὴν ἱστορία οὐδέποτε εἶχα καλὲς σχέσεις καὶ ὀφείλω νὰ σεβαστῶ τὴν γνώση σου. Γιατί, ὅμως (καὶ τὸ λέω μὲ πίκρα), τόσο μένος πρὸς τὸ σχόλιό μου;
    (Υ.Γ. Σεβόμενος τὸ φιλόξενο βῆμα τοῦ teddy καὶ μή θέλοντας νὰ μετατραπεῖ σὲ βῆμα διαλόγου γιὰ τὴν βυζαντινὴ περίοδο, δὲν πρόκειται νὰ ἐπανέλθω).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 3.08. Δεν έχω κανένα μένος προσωπικά με κανένα και πάνω απο όλα δεν το παίζω πως τα ξέρω όλα ούτε είμαι φιλόσοφος. Εκει που πραγματικά έχω μένος είναι με τα καπιταλιστικά παράσιτα και με τους φορείς των οπορτουνιστικών απόψεων που είναι το βασικό τους στήριγμα και αποτελούν το χειρότερο εχθρό του λαού. Χειρότεροι και απο τους φασίστες. Και δεν μιλάω βέβαια για τους απλούς ανθρώπους που έχουν εγκλωβιστεί εκεί νομίζοντας πως μπορεί να υπάρχει ....ανθρώπινος καπιταλισμός..... Ολα αυτά έχουν πληρωθεί με πολύ αίμα διαχρονικά. Δεν έχω πάντως κανένα δισταγμό αν σε αδίκησα να σου ζητήσω δημόσια συγνώμη. Και είπαμε συνεχίζω να μαθαίνω δεν τα ξέρω όλα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κι ἐγὼ μὲ τὴν σειρά μου σοῦ ζητῶ συγγνώμη ποὺ, σὲ ἐξώθησα νὰ... μοῦ ζητήσεις συγγνώμη. Δεν ἦταν στὶς προθέσεις μου. Σὲ εὐχαριστῶ γιὰ τὴν διευκρίνιση καὶ ἀπὸ πλευρᾶς μου τονίζω πώς, ὅταν μίλησα γιὰ ἱστορικές σου γνώσεις δὲν εἰρωνευόμουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. 4.02. Δεν υπάρχει καμία παρεξήγηση όλα είναι εντάξει. Η Ζωή συνεχίζεται έχουμε μπροστά δεύτερη καπιταλιστική κρίση μέσα στη δεκαετία και τα χειρότερα έρχονται. Ταυτόχρονα έχουμε 350000 δολοφονημένους απο την πανδημία και η τραγωδία συνεχίζεται την στιγμή που με την επιστήμη και την τεχνολογία που υπάρχει σήμερα θα μπορούσε να υπάρχουν εμβόλια και φάρμακο προκαταβολικά πριν εμφανιστεί η πανδημία. Αυτό βέβαια απαιτεί την κατάργηση του Καπιταλιστικού κέρδους. Υπήρχε ποτέ πιθανότητα να συμβεί αυτό το έγκλημα όσο υπήρχε ΕΣΣΔ και Σοσιαλιστικό στρατόπεδο έστω και σε πορεία ανατροπής απο το 1956 μέχρι το 1991. Ούτε με σφαίρες όπως και δεν έγινε ποτέ. Θα τολμούσε ποτέ ο Σόιμπλε να έλεγε όλα εκείνα που είπε οτι όλοι κάποτε θα πεθάνουμε πριν 40 χρόνια... στην Δυτική Γερμανία με τον κόσμο να πεθαίνει και στην Ανατολική να υπάρχουν εμβόλια και φάρμακα. Θα το πίστευε αλλά θα το κατάπινε.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το Βυζάντιο (κι ο βυζαντινός πολιτισμός) είναι, βέβαια, κάτι πολύ περισσότερο από όλα τα αμαρτήματα συνολικά που κατά καιρούς και δίκαια και άδικα του προσάπτονται· αλλά για να εκτιμηθεί κι αποτιμηθεί σωστά χρειάζεται να το γνωρίσουμε, πράγμα που δεν γίνεται εξ ου και οι πολλές και διάφορες άκριτες κρίσεις. Αλλά για να δανειστώ από τον Μαρξ ό,τι αυτός είχε δανειστεί από τον Σπινόζα: ignorantia non est argumentum, δηλ. η άγνοια δεν είναι επιχείρημα…

    Άγρυπνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αγρυπνε, "Βυζάντιο" ήταν μια ονομασία, που οι ίδιοι οι "βυζαντινοί" αγνοούσαν. νομίζω, πως εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ιστορία από κάποιον Γάλλο(;) ιστορικό του 17ου η 18ου αιώνα. (Αρα, μάλλον σπεκουλάρει και ο Γιανναράς για τα περί ..."κακής δύσης"....που τάχατες κατατρέχει το "ελληνικό Βυζάντιο").
    Τώρα δεν καταλαβαίνω γιατί η ιστορία του Ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους πρέπει να θεωρείται τμήμα της ιστορίας τής ελληνικής εθνότητας. Αυτή η απορία, μου έχει μείνει από τα σχολικά μου χρόνια, που μάλλον μας τα ζάλισαν με την ιστορία αυτή. Δε συμφωνώ, πως δε διδαχτήκαμε τα σχετικά στο σχολείο. Μάλλον τα παραδιδαχτήκαμε και πολύ διαστρεβλωμένα, για προφανείς εθνικιστικούς λόγους της κυρίαρχης τάξης, που δε διστάζει να βάλει (και) την Ιστορία στο κρεββάτι του Προκρούστη, προκειμένου να κάνει πιο πειστικό το παραμύθι της. (Στο οποίο καθόλου δεν πιστεύει η ίδια, βέβαια... για μάς τα λέει!)
    Θυμάμαι μια σχετική ερώτησή μου σε καθηγητή, γιατί να θεωρούμε τον Ιουστινιανό ..."έλληνα", με ένα όνομα καθαρά λατινικό, και τι ...κατάρες εισέπραξα για απάντηση! Τέλος πάντων, μας έκαναν μια 12-ετή πλύση εγκεφάλου, που ελάχιστη σχέση έχει με Μόρφωση, περί της "ελληνικότητας του Βυζαντίου" και ευτυχώς σε μένα τουλάχιστον δεν έπιασε.
    Ασφαλώς η ιστορία του Ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους είναι πολύ ενδιαφέρουσα, ήταν μια μεγάλη Αυτοκρατορία, που έπαιξε σπουδαίο ρόλο, και "καλό" και "κακό" στην παγκόσμια ιστορία και την εξέλιξη του Πολιτισμού, και πρέπει πάντα να αξιολογείται, όπως και το κάθε τι. Αλλά, άλλο η κριτική αξιολόγηση, και μάλιστα από την σκοπιά της κοινωνικής προόδου και της πάλης του Ανθρώπου για να ξεφύγει από το "Βασίλειο της Ανάγκης", δηλαδή από την σκοπιά του Ιστορικού Υλισμού, και άλλο αυτό, ...που υποστήκαμε στο σχολείο.
    Οσο για την ελληνική εθνότητα, η δική μου εντύπωση είναι πως στα πλαίσια του "Βυζαντίου" έζησε μια μακρόχρονη περίοδο παρακμής και καλογεροπαπαδισμού, σαν συνέχεια της παρακμής, που ακολούθησε την πολιτιστική ακμή των ελληνιστικών χρόνων. Ηταν δηλαδή ξεκάθαρα η ιστορία της παρακμής του Ρωμαϊκού Κράτους. Τόσο, που αυτοχαρακτηριζόταν "ρωμαϊκή" - δεν είχε συναίσθηση καμμιάς "ελληνικότητας". Και παρά το αδιαμφισβήτητο γεγονός, πως στην περιοχή της Αν. Μεσογείου και ιδίως σε Αιγαίο/Ιόνιο επέζησαν συμπαγείς ελληνικοί πληθυσμοί, στους οποίους στηρίχτηκε (η και εκμεταλλεύτηκε...) και το νεώτερο ελληνικό αστικό Εθνος.
    Τέλος πάντων, μεγάλες ιστορίες, αλλά θαρρώ είναι καλύτερα να μην αφήνονται βορά στις κατεστημένες αντιδραστικές θεωρήσεις. Εστω και με ανεπαρκείς/φτωχές παρεμβάσεις μη-ιστορικών αλλά όχι αν-ιστορικών, όπως και η αφεντιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ηλία, είναι εκτός τόπου και χρόνου να γίνει μια συζήτηση εδώ για το Βυζάντιο. Εκτός τόπου γιατί θα αποτελούσε κατάφωρη κατάχρηση της φιλοξενίας του Θοδωρή κι εκτός χρόνου γιατί εγώ προσωπικά δεν προλαβαίνω αυτή τη στιγμή. Επειδή όμως την άνοιξα κατά κάποιο «αιρετικό» (εγώ είμαι πεπεισμένος ότι δεν είναι αιρετικός) τρόπο την κουβέντα, αισθάνομαι την ανάγκη να γράψω κάτι ακόμα, έτσι «για την τιμή των όπλων» αλλά και για να μη θεωρηθεί, καλώς ή κακώς, πως φυγομαχώ. Λοιπόν όσο σχηματική κι ανιστόρητη υπήρξε η εθνικιστική «πλύση εγκεφάλου» που κληθήκαμε να υποστούμε αναφορικά με το Βυζάντιο εμείς στα γυμνασιακά μας κυρίως χρόνια άλλο τόσο σχηματική κι ανιστόρητη είναι κι η αυθόρμητη αντίδραση σ’ αυτήν την «πλύση» που εκφράζεις όχι μόνο εσύ αλλά και πολλοί άλλοι που βγάζουν εξανθήματα ακόμα και στο άκουσμα της λέξης «βυζαντινός». Το ζητούμενο είναι, βέβαια, να αξιοποιηθεί ουσιαστικά και κριτικά ό,τι θετικό αποκόμισε και συνήγαγε η μαρξιστική έρευνα κυρίως στην ΕΣΣΔ σχετικά με τον ιστορικό ρόλο του βυζαντινού πολιτισμού. Μια γεύση των προβληματισμών στο πεδίο αυτό δίνει ο Τηλέμαχος Λιουγκής στη δίτομη «Επισκόπησή» του αλλά και σε κάπως πρόσφατη σειρά άρθρων στην ΚΟΜΕΠ. Εντούτοις αν λάβει κανείς υπόψη του την έντονη σύγκρουση απόψεων μεταξύ Ν. Ζαχαριάδη, Δ. Χατζή και Π. Ρούσου που έγινε με αφορμή το «Σχέδιο Προγράμματος του ΚΚΕ» κατά τις αρχές της δεκαετίας του 1950 σε άρθρα τους στον «Νέο Κόσμο», φαίνεται πως βρισκόμαστε μόνο στην αρχή αυτής της διαδικασίας παρά την πολύτιμη συμβολή του Λιουγκή. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, για να περιοριστώ αποκλειστικά στα μεθοδολογικά, το πρώτο και βασικό ερώτημα που πρέπει πειστικά, εμπεριστατωμένα και διεξοδικά να απαντηθεί είναι το κατά πόσο η εποχή του μεσαίωνα με τις νεοελληνικές-εθνικές της ιδιομορφίες συνιστούσε πρόοδο σε σύγκριση με την αρχαιότητα και πού έγκειτο η πρόοδος αυτή· αυτό σε συνδυασμό με την ανάλυση και διερεύνηση της νεοελληνικής εθνογένεσης που οι ρίζες της αναμφίβολα μπορούν ν’ ανιχνευτούν στη βυζαντινή εποχή. Μόνο αυτή η μαρξιστικά θεμελιωμένη μεθοδολογική προσέγγιση μπορεί να μας προφυλάξει από αφηρημένους αναγωγισμούς που μοιραία καταλήγουν στην αντιδιαλεκτική εκτίμηση κι αποτίμηση του βυζαντινού πολιτισμού μέσω μιας χρονικά αντίστροφής προβολής του Διαφωτισμού και των ιδεών του επί του Βυζαντίου. Ο πνευματικός πατέρας του άγονου αυτού αναγωγισμού, ο Γίββωνας, δεν ήταν μαρξιστής, όμως οι αντιλήψεις του εξακολουθούν σε πείσμα της διαφορετικής πραγματικότητας να ταλανίζουν και σήμερα πολλά μυαλά, μαρξιστών και μη.

    Άγρυπνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μία απορία Αγρυπνε και συγνώμη για την παρέμβαση. Τι σχέση έχει το πρόγραμμα του ΚΚΕ του 1953 με το ....βυζάντιο.... δεν το πιάνω. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Απαντώ. Δες σχετικά: Δοκίμιο Ιστορίας του ΚΚΕ. Β΄ Τόμος 1949–1968, «Σύγχρονη Εποχή», Αθήνα 2012, σελ. 315–316 συν τις σημειώσεις 693 και 694. Προηγουμένως αναφέρθηκα ειδικά στα άρθρα: Δ. Γ. Χατζή, Γύρω από τα προβλήματα της «συνέχειας» («Νέος Κόσμος», τεύχος 8 του 1954 [«Παράρτημα: Συζήτηση πάνω στο πρόγραμμα (σχέδιο) του ΚΚΕ»], σελ. 1 κε.) και Π. Ρούσου, Ζητήματα της εθνικής ιστορίας μας («Νέος Κόσμος», τεύχος 10 του 1955 [«Ιστορικά»], σελ. 52 κε.)· ως θέση του Ν. Ζαχαριάδη μπορεί να θεωρηθεί το τμήμα Α1 («Ρίζες, προέλευση και δημιουργία του νεοελληνικού έθνους») της «Εισαγωγής» του «Προγράμματος (Σχεδίου) του ΚΚΕ» (πβ. Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ, ΚΚΕ Προγραμματικά Ντοκουμέντα. Αφιερώνεται στα 90 χρόνια του ΚΚΕ, Εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή», Αθήνα 2008, σελ. 203–206).

    Άγρυπνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Σε ευχαριστώ για τις παραπομπές Αγρυπνε θα τις κοιτάξω. Στο μόνο που είμαι πάντα δύσπιστος ...και δεν το λέω για εσένα.... είναι στο τι χρεώνεται σαν προσωπική άποψη του Ζαχαριάδη και τι όχι. Πάντως τα ίδια έχω καταλάβει και εγώ όπως και ο Σεχτάρ. Στο μυαλό μου την έχω για Ανατολική Ρωμαική αυτοκρατορία. Για Βυζάντιο έχω την Αποικία που φτιάξανε οι Μεγαρίτες με το όνομα του αρχηγού τους και άλλαξε όνομα το 330 απο τον Κωνσταντίνο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Λοιπόν μια τελευταία παρατήρηση γιατί βλέπω μεν διάθεση για κουβέντα περί Βυζαντίου πλην όμως εγώ δεν προλαβαίνω όπως έγραφα και προηγουμένως. Συνιστώ να μην «κολλάμε» τόσο πολύ στα ονόματα και να δίνουμε περισσότερη σημασία στην ουσία (μην ξεχνάμε ότι το «Ρωμιός» ακόμα και στις μέρες μας υποδηλώνει την ελληνική εθνικότητα). Οι όροι «Βυζάντιο», «Βυζαντινή Αυτοκρατορία», «βυζαντινός πολιτισμός» κ.ο.κ. αποτελούν κατά συνεκδοχή προσδιορισμό αυτού που οι ίδιοι οι κάτοικοι της αυτοκρατορίας αποκαλούσαν «Βασιλεία τῶν Ῥωμαίων» (έτσι ακριβώς κι ούτε «ανατολικό ρωμαϊκό κράτος» ούτε «δυτικό» ούτε «βόρειο» ούτε «νότιο» ούτε κι εγώ δεν ξέρω τι!). Ο κατά συνεκδοχή αυτός προσδιορισμός που εισήχθηκε από τον Γερμανό (όχι Γάλλο!) ανθρωπιστή, φιλόλογο, βιβλιοθηκάριο και θεμελιωτή των «βυζαντινών» σπουδών Ιερώνυμο Βολφ (Hieronymus Wolf, 1516–1580) το 1557 (κι όχι τον 17ο ή τον 18ο αιώνα!) έγινε σταδιακά κοινά αποδεκτός και καθιερώθηκε γενικά ως ονομασία της «Βασιλείας τῶν Ῥωμαίων». Οι ίδιοι οι βυζαντινοί αυτοκράτορες υπόγραφαν ως εξής (παράδειγμα της υπογραφής του τελευταίου αυτοκράτορα, με ολόγραφες τις συντομογραφίες): Κωνσταντῖνος ἐν Χριστῷ τῷ Θεῷ πιστὸς Βασιλεὺς καὶ Αὐτοκράτωρ Ῥωμαίων Παλαιολόγος. Όσο για τις προσωπικές απόψεις του Ν. Ζαχαριάδη, ό,τι γράφεται στην «Εισαγωγή» του «Προγράμματος (Σχεδίου) του ΚΚΕ» του Μαρτίου 1954 (κι όχι 1953!) δεν αποκλίνει σημαντικά από προηγούμενα γραφόμενά του και πιο συγκεκριμένα απ’ ό,τι τόνισε σχετικά στην εισήγησή του στο 7ο Συνέδριο του ΚΚΕ στις 2/10/1945 (βλ. σχετικά: Ν. Ζαχαριάδη, Συλλογή Έργων, Έκδοση της ΚΕ του ΚΚΕ, [Βουκουρέστι] Απρίλης 1953, σελ. 202–204).

    Άγρυπνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αγρυπνος. Θα σου μιλήσω καθαρά και τίποτα απο ότι πω δεν αφορά εσένα το τονίζω για να μην έχουμε παρεξηγήσεις χωρίς λόγο. Μιλάμε για δύο γραμμές μέσα στο Δ.Κ.Κ και στο ΚΚΕ. Η Μία είναι η γραμμή του Λενιν και των Μπολσεβίκων και η άλλη είναι η γραμμή της 2ης Διθνούς που στην συνέχεια μετακόμισε στην 3η Κ.Δ με αφετηρία το 1935.... Εχουμε λοιπόν το ΚΚΕ και το ΕΑΜ της δεκαετίας 1941 1949 φτιαγμένο σε Σοσιαλσωβινιστική βάση με όλα τα ολέθρια αποτελέσματα που γνωρίζουμε. Ο Ζαχαριάδης εκπροσωπούσε τη γραμμή των Μπολσεβίκων. Για αυτό το λόγο ανέλαβε το 1930 και εφάρμοσε αυτή την γραμμή μέχρι το 1934. Τα τρία του Γράμματα για τον Ιμπεριαλιστικό πόλεμο μιλάνε μόνα τους. Οπως και ο ΔΣΕ με το πρόγραμμα του 1954. Για αυτό και αντιμετώπισε την θηριωδία 1956 1973 στην ΕΣΣΔ σε πορεία ανατροπής... Το ΕΑΜ με χαρακτηριστικά πολιτικού μετώπου και το ...ομόσπονδο..... ΚΚΕ είχαν εθνικιστικές θέσεις και βλέψεις απέναντι στις χώρες των Βαλκανίων το 1945. Γνώμη μου είναι οτι όλοι μας θα πρέπει να διαβάσουμε το διορθωμένο πλέον 1ο Δοκίμιο 1918 1949 που ξεκινάει απο το 1830 και σίγουρα θα φωτίζει όλα αυτά πολύ καλύτερα απο μέχρι τώρα. Το διάβασμα αφορά και εμένα που δεν το έχω κάνει. Σε αυτό το ΚΚΕ γύρισε Γ.Γ ο Ζαχαριάδης σαν σήμερα το 1945 μετά απο 9 χρονη απουσία. Και θυμίζω πως η κομματική αποκατάσταση του ΑΡΗ έγινε γιατί δεν υπήρχε συλλογική λειτουργία του ΚΚΕ την δεκαετία εκείνη. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ευχαριστώ για το φρεσκάρισμα της μνήμης μου σχετικά με τον Wolf, Αγρυπνε, κι επίσης πολύ ενδιαφέρον πρέπει να έχει το αφιέρωμα της Σ.Ε.. Με την πρώτη ευκαιρία θα το ψάξω (μου έβγαλες δουλειά για το καλοκαίρι, χα!). Θα συνιστούσα συμπληρωματικά και τους δυό τόμους της Ιστορίας του Κορδάτου, που αναφέρονται στο μετά θάνατον βαπτισθέν "Βυζάντιο". Εξηγεί πολύ καλά (σε σχέση με όσα γνώριζα από το σχολείο) τους λόγους τόσο της επιβίωσης του Ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους σε σχέση με την αποσύνθεση του Ρωμαϊκού, της Αυτοκρατορίας, όσο και την σταδιακή "ελληνοποίησή" του, που όπως και ο ίδιος τονίζει κάπου είναι κυρίως γλωσσική και όχι εθνολογική. Είναι μια πολύ καλή μελέτη αυτής της ιστορίας με πολλά στοιχεία και διάθεση επιστημονικής προσέγγισης. Πάντως εξακολουθώ να μην θεωρώ καλές συστάσεις τα "Βυζάντιο" και "Ρωμηός" για τα αντίστοιχα ιστορικά υποκείμενα. Αλλά, ...ερευνώμεν τας Γραφάς!

    ------------------------------------------
    Τούτο δω αληθεύει;
    "ΣΤΈΛΕΧΟΣ Novartis για όλα τα Βαλκάνια ήταν ο επιχειρηματίας που φάγανε στη Βούλα!στα ΜΜΕ σιγή,ενας-ενας οι μαρτυρες, πανε ταξιδι!"
    Το βρήκα στο φατσομπούκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Βιβλιογραφικό συμπλήρωμα:

    — Τηλέμαχου Λουγγή, Επισκόπηση Βυζαντινής Ιστορίας. Τόμος Α΄ 324–1204, «Σύγχρονη Εποχή», Αθήνα 1998
    — Τηλέμαχου Λουγγή, Επισκόπηση Βυζαντινής Ιστορίας. Τόμος Β΄ 1204–1453, «Σύγχρονη Εποχή», Αθήνα 2011
    — Τηλέμαχου Λουγγή, Σχετικά με το λαϊκό κίνημα στο Βυζάντιο (Α΄ Μέρος), ΚΟΜΕΠ, τεύχος 6 (2016) [υπάρχει στη διαδικτυακή σελίδα του περιοδικού]
    — Τηλέμαχου Λουγγή, Σχετικά με το λαϊκό κίνημα στο Βυζάντιο (Β΄ Μέρος), ΚΟΜΕΠ, τεύχος 1 (2017) [υπάρχει στη διαδικτυακή σελίδα του περιοδικού]
    — Τηλέμαχου Λουγγή, Σχετικά με το λαϊκό κίνημα στο Βυζάντιο (Γ΄ Μέρος), ΚΟΜΕΠ, τεύχος 4 (2017) [υπάρχει στη διαδικτυακή σελίδα του περιοδικού]
    — Τηλέμαχου Λουγγή, Σχετικά με το λαϊκό κίνημα στο Βυζάντιο (Δ΄ Μέρος), ΚΟΜΕΠ, τεύχος 6 (2017) [υπάρχει στη διαδικτυακή σελίδα του περιοδικού]

    Άγρυπνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Είμαι εδώ για να δώσω μαρτυρία για το πώς με βοήθησε να φτιάξω τη σχέση μου αυτός ο ισχυρός μάστορας που ονομάζεται Dr.DWAN. Ήμουν ραγισμένη όταν η αρραβωνιαστικιά μου μου είπε ότι δεν ενδιαφέρεται πλέον να με παντρευτεί επειδή είχε σχέση με την άλλη γυναίκα όπου εργάζεται. Έκλαιγα και έκλαιγα κάθε μέρα, μέχρι που έγινε τόσο άσχημα που έφτασα στο Διαδίκτυο για βοήθεια, τότε ήταν που διάβασα μια κριτική για το σπουδαίο έργο του Dr.DAWN και μετά επικοινώνησα μαζί του για βοήθεια για να φέρω πίσω τον εραστή μου. με βοήθησε να κάνω ένα ισχυρό ξόρκι αγάπης συμφιλίωσης και προς μεγάλη μου έκπληξη μετά από 48 ώρες που έκανα το ξόρκι της αγάπης, η αρραβωνιαστικιά μου επέστρεψε στα γόνατα παρακαλώντας με να τον συγχωρήσω. Είμαστε τώρα ευτυχισμένοι παντρεμένοι και όλες οι ευχαριστίες πηγαίνουν στον Dr.DAWN Wonders για να με βοηθήσετε να σώσω τη σχέση μου, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Dr.DAWN μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του: ( dawnacuna314@gmail.com )
    WhatsApp:+2349046229159/
    +3550685677099

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Με την ελπίδα ότι ο γνωστός ΗΛΙΘΙΟΣ δεν θα επανέλθει, τα σχόλια δημοσιεύονται πλέον χωρίς έγκριση.