10 Δεκεμβρίου 2015

Υπόθεση Χάιντς Ρίχτερ: Η γνώμη υπό διωγμό

Το 2011 κυκλοφόρησε ένα ογκώδες βιβλίο ιστορικού περιεχομένου από τον -συνηθισμένο σε τέτοιες εκδόσεις- εκδοτικό οίκο Γκοβόστη. Τίτλος του "Η Μάχη της Κρήτης" και συγγραφέας του ένας γνωστός στον τόπο μας ακαδημαϊκός ιστορικός, ο Χάιντς Ρίχτερ. Ξαφνικά, τέσσερα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, εκείνο το βιβλίο σήκωσε μπουχό, πράγμα που δεν μπορούσα ούτε καν να φανταστώ τότε που το διάβαζα, πόσο μάλλον ο δόλιος ο Ρίχτερ τότε που το έγραφε.

Η αλήθεια είναι ότι πολλά από τα συμπεράσματα και τις απόψεις τού Ρίχτερ δεν με είχαν ενθουσιάσει. Όπως, για παράδειγμα, η θέση του ότι η επιχείρηση "Μαρίτα" (η εισβολή στην Ελλάδα) δεν επηρέασε την εξέλιξη της επιχείρησης "Μπαρμπαρόσσα" (η επίθεση στην Σοβιετική Ένωση), θέση που αντιτίθεται στα πορίσματα όλων των ιστορικών αναλυτών. Διαφώνησα, επίσης, με την άποψή του ότι οι γερμανοί δεν είχαν καμμιά διάθεση να εγκληματίσουν κατά του κρητικού πληθυσμού αλλά αναγκάστηκαν να επιβάλουν αντίποινα λόγω του ότι οι κρητικοί σκότωναν τραυματίες στρατιώτες. Μάλιστα δε, ο Ρίχτερ προσπαθεί να τεκμηριώσει την θέση του αυτή με τον ισχυρισμό ότι οι κρητικοί δεν είχαν όπλα και μάχονταν με αξίνες και φτυάρια, οπότε μόνο τραυματίες μπορούσαν να σκοτώσουν.

Για να μη πολυλογώ, το εν λόγω βιβλίο μάλλον με κούρασε και αισθάνθηκα ότι διαβάζοντάς το έκανα κάποιου είδους αγγαρεία, σε στυλ "αφού το άρχισα, πρέπει να το τελειώσω". Επί πλέον, η κούρασή μου επιτεινόταν από μια αδιόρατη αίσθηση ότι ο Ρίχτερ αντιμετωπίζει τους χιτλερικούς με συμπάθεια. Λόγου χάρη, αφού σημειώνει ότι η επιχείρηση "Ερμής" (η επίθεση στην Κρήτη) οργανώθηκε και σχεδιάστηκε από τον φαντασμένο και ανεπαρκή Γκαίρινγκ (γι' αυτό και κινδύνεψε με αποτυχία), παρατηρεί ότι τα αντίποινα εφαρμόστηκαν με εντολή τού Γκαίρινγκ, επιχειρώντας έτσι να αθωώσει τον "χασάπη της Κρήτης" Κουρτ Στουντέντ. Σημειωτέον ότι, μετά τον πόλεμο, ο Στουντέντ δικάστηκε από βρεττανικό δικαστήριο (για εγκλήματα κατά βρεττανών, όχι κρητικών) και καταδικάστηκε σε πενταετή φυλάκιση, καταδίκη που ο Ρίχτερ θεωρεί άδικη. Ο συγγραφέας επιμένει πως, αν ήταν άλλος στην θέση τού Στουντέντ, τα αντίποινα θα ήσαν περισσότερα και σκληρότερα, γράφοντας: "το γεγονός ότι ο Στουντέντ ήταν υπεύθυνος για την έγκριση καταστροφών και εκτελέσεων εξηγεί τον μικρό αριθμό τους".

Ο καθηγητής Χάιντς Ρίχτερ και το επίμαχο βιβλίο.

Αφού ξεκαθάρισα τις διαφωνίες μου με τις απόψεις του Χάιντς Ρίχτερ, πάμε τώρα στο προκείμενο, μιας και σκοπός αυτού του σημειώματος δεν είναι να παρουσιάσει το βιβλίο του. Στο μεταξύ, ας έχουμε κατά νου ότι ο γερμανός καθηγητής έχει γράψει πάμπολλα βιβλία για την ελληνική και την κυπριακή ιστορία ενώ είναι υπεύθυνος της σειράς "Πηλεύς", στην οποία έχουν εκδοθεί 70 τόμοι (!) για την ελληνική και την κυπριακή ιστορία στην γερμανική γλώσσα.

Τον Νοέμβριο του 2014, το πανεπιστήμιο Κρήτης αποφάσισε να αναγορεύσει τον Ρίχτερ σε επίτιμο διδάκτορα. Τότε, λοιπόν, μαζεύτηκαν κάποιοι θερμοκέφαλοι (μεταξύ αυτών ο βουλευτής ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης και ο πρώην αρχηγός ΓΕΕΘΑ Μανούσος Παραγιουδάκης), οι οποίοι αντέδρασαν έντονα και διέκοψαν την εκδήλωση, αναγκάζοντας την διοίκηση του πανεπιστημίου να απονείμει τον τίτλο στον Ρίχτερ εν κρυπτώ λίγες μέρες αργότερα. Αυτά ακούγονται λίγο γραφικά ως εδώ αλλά τώρα πάμε στα χειρότερα.

Με αφορμή τα επεισόδια που μόλις αναφέραμε, ο εισαγγελέας πλημμελειοδικών Ρεθύμνης διέταξε προκαταρκτική έρευνα, μετά την ολοκλήρωση της οποίας άσκησε δίωξη στον γερμανό καθηγητή, κατηγορώντας τον για "άρνηση εγκλημάτων του ναζισμού σε βάρος του κρητικού λαού με υβριστικό περιεχόμενο" και παραπέμποντάς τον σε δίκη με βάση την διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του αντιρατσιστικού νόμου 4285/2014, σύμφωνα με την οποία:

Όποιος µε πρόθεση, δηµόσια, προφορικά ή δια του τύπου, µέσω του διαδικτύου ή µε οποιοδήποτε άλλο µέσο ή τρόπο, επιδοκιµάζει, ευτελίζει ή κακόβουλα αρνείται την ύπαρξη ή τη σοβαρότητα εγκληµάτων γενοκτονιών, εγκληµάτων πολέµου, εγκληµάτων κατά της ανθρωπότητας, του Ολοκαυτώµατος και των εγκληµάτων του ναζισµού που έχουν αναγνωριστεί µε αποφάσεις διεθνών δικαστηρίων ή της Βουλής των Ελλήνων και η συµπεριφορά αυτή στρέφεται κατά οµάδας προσώπων ή µέλους της που προσδιορίζεται µε βάση τη φυλή, το χρώµα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, το σεξουαλικό προσανατολισµό, την ταυτότητα φύλου ή την αναπηρία, όταν η συµπεριφορά αυτή εκδηλώνεται κατά τρόπο που µπορεί να υποκινήσει βία ή µίσος ή ενέχει απειλητικό ή υβριστικό χαρακτήρα κατά µίας τέτοιας οµάδας ή µέλους της, τιµωρείται µε τις ποινές της παραγράφου 1 του προηγούµενου άρθρου.

Η δίκη τού Ρίχτερ ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα και άρχισε ήδη να προκαλεί αντιδράσεις, καθώς οι μάρτυρες κατηγορίας επιχειρούν να αποδομήσουν τις θέσεις που εκφράζει ο γερμανός καθηγητής στο βιβλίο του.


Η υπόθεση Ρίχτερ επαναφέρει στην μνήμη μου την αποστροφή τού Ροβεσπιέρου "Δημοκρατία! Πόσα εγκλήματα γίνονται στο όνομά σου!", άρρηκτα δεμένη με το βολταιρικό θέσφατο "διαφωνώ με όσα λες αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να τα λες". Η ελληνική βουλή ψήφισε έναν δήθεν αντιρατσιστικό νόμο κατ' εντολή τής Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τον οποίο δικάζεται τώρα ένας ιστορικός μελετητής. Κι όσοι διαφωνούν μαζί του, αντί να αντιπαρατεθούν μέσα από κάποιο άλλο βιβλίο ή στα πλαίσια ενός επιστημονικού συνεδρίου, αναλύουν την διαφωνία τους σε κάποια αίθουσα δικαστηρίου ως μάρτυρες. Αν αυτός ο τραγέλαφος συνιστά χαρακτηριστικό τής δημοκρατίας, τί θα συνιστούσε χαρακτηριστικό τής κατάντιας;

Παρένθεση. Στην δίκη κατέθεσε ήδη ο Παραγιουδάκης, ο οποίος κατηγόρησε τον καθηγητή ότι δεν έλαβε επαρκώς υπ' όψη του τις απόψεις τής Διεύθυνσης Ιστορίας Στρατού τού ΓΕΣ. Προφανώς, ο στρατηγός αναφέρθηκε στην λίαν επιστημονική δουλειά που κάνουν οι στρατιωτικοί ιστορικοί τού ΓΕΣ, δείγμα της οποίας είχαμε την χαρά να δούμε όταν πήγαμε φαντάροι και διαβάζαμε τις εκδόσεις τού ΓΕΣ για τον συμμοριτοπόλεμο. Κλείνει η παρένθεση.

10 από τους 70 τόμους της σειράς "Peleus" για την ελληνική και κυπριακή ιστορία, με την επιμέλεια του Χ. Ρίχτερ.
Πάνω δεξιά το επίμαχο "Operation Merkur" (Επιχείρηση Ερμής).

Πριν λίγα χρόνια, το 2006, ο -λίαν αμφισβητούμενου κύρους- βρεττανός ιστορικός Ντέιβιντ Ίρβινγκ συνελήφθη στην Αυστρία και έμεινε τρία χρόνια στην φυλακή επειδή η αυστριακή δικαιοσύνη έκρινε ότι στο βιβλίο του "Ο πόλεμος του Χίτλερ" διετύπωσε αμφιβολίες για την έκταση και την σημασία τού ολοκαυτώματος. Σήμερα, ο Χάιντς Ρίχτερ κινδυνεύει να βρεθεί στην φυλακή επειδή αμφισβήτησε όσα μαθαίνουμε στο σχολείο για την μάχη τής Κρήτης. Ίσως αύριο κινδυνέψουν με εξόντωση όσοι τολμούν να χαρακτηρίζουν τον Στάλιν ως εμπνευσμένο ηγέτη και όχι ως παρανοϊκό, δικτάτορα και δολοφόνο. Και αναρωτηθείτε τι άλλο πρόκειται να δουν τα μάτια μας από την στιγμή που έχει θεσμοθετηθεί η νομιμότητα της σκέψης και της γνώμης ενώ η επιστημονική επάρκεια δεν κρίνεται σε επιστημονικά συνέδρια αλλά στις αίθουσες των δικαστηρίων.

Κι όλα αυτά, επειδή έτσι νομοθετούν κάποιοι, οι οποίοι έχουν εξασφαλίσει για τον εαυτό τους το ακαταδίωκτο όχι μόνο για όσα λένε αλλά και για όσα κάνουν. Ακόμη κι όταν οδηγούν ολόκληρους λαούς στην εξαθλίωση.


Υστερόγραφο: Χωρίς να είμαι νομικός, αναρωτιέμαι πως γίνεται να διώκεται κάποιος για κάτι που είπε το 2011 (τότε κυκλοφόρησε το βιβλίο και στην Γερμανία και στην Ελλάδα) με νόμο τού 2014...

27 σχόλια:

  1. Διαφωνώ. Αν θέλουμε να υπερασπιστούμε την επιστήμη, την ιστορία και την ελευθερία γνώμης, ως έννοιες που αξίζουν υπεράσπιση αυτόνομα, αυτοτελώς και ανεξάρτητα από το τι ακριβώς αντιπροσωπεύουν κάθε φορά, (δεν συμφωνώ ούτε με αυτό), δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σπεύσουμε να τις υπερασπιστούμε στο πρόσωπο του συγκεκριμένου. Ο συγκεκριμένος ανήκει (σήμερα) στο ρεύμα του λεγόμενου ιστορικού αναθεωρητισμού που προσπαθεί τα ναζιστικά εγκλήματα στην καλύτερη περίπτωση να τα δικαιολογήσει και να τα υποβαθμίσει, στην χειρότερη να τα αρνηθεί. Απέδειξέ μου ότι δεν ανήκει στο συγκεκριμένο ρεύμα, προκειμένου να σκεφθώ διαφορετικά. Και το ότι κάθεται (κατ΄ εξαίρεση) και ένας από το σινάφι τους στο σκαμνί του κατηγορουμένου, υφιστάμενος τη σχετική ταλαιπωρία, τα έξοδα και το ενδεχόμενο καταδίκης του, εμένα με ικανοποιεί. Το ότι ο νόμος είναι πραγματικά άθλιος και το κόμμα που στηρίζω (ΚΚΕ) τον καταψήφισε, δεν έχει να κάνει. Μέχρι να καταργηθεί, ας διώκονται μόνο οι συγκεκριμένοι. Είναι θέμα περιεχομένου. Γι΄ αυτό δεν νιώθω ότι αντιφάσκω, εάν αύριο αντιταχθώ σε μία ποινική δίωξη ιδεολογικού μου συμμάχου, βάσει του ίδιου νόμου. Είμαι σίγουρος ότι ο συγκεκριμένος κατά λάθος κάθεται στο σκαμνί, βάσει νόμου που ψήφισε η κυβέρνηση Σαμαρά μάλλον με εντελώς διαφορετικές και αντίθετες στοχεύσεις και επιδιώξεις. Αυτό όμως δείχνει απλά ότι η πραγματικότητα είναι απρόβλεπτη και εμείς πρέπει να εκμεταλλευόμαστε αυτό το απρόβλεπτο. Ας μην χάνουμε τις ευκαιρίες για μικρές νίκες, εν ονόματι μιας θολής υπεράσπισης ψευδοαξιών, όπως η ελευθερία γνώμης, ανεξάρτητα από το περιεχόμενο της γνώμης. Γιάννης Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η δημόσια γνώμη όμως επιβάλλεται να υπόκειται σε κριτική και μάλιστα δημόσια.
    Επιπλέον, πρέπει να τσεκουρώνεται η όποια γνώμη διαστρευλώνει την ιστορία και ξεστομιέται για να υμνήσει το φασισμό-ναζισμό.
    http://redflyplanet.blogspot.com/2015/12/blog-post_8.html

    Κι όλα αυτά, πέρα απ' το τι μπορεί να υποκρύπτει το νομικό μέρος τής υπόθεσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ Γιάννης Ν.

    Να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με την... διαφωνία σου. Η ελευθερία τής γνώμης είναι ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΞΙΑ, ανεξάρτητα από το περιεχόμενο της γνώμης. Η γνώμη ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να είναι έγκλημα για πολλούς λόγους. Ο κυριώτερος είναι ότι δεν υπάρχει "θεία αποκάλυψη" για το ποια γνώμη είναι σωστή και ποια όχι. Όποιος πιστεύει το αντίθετο, δεν βρίσκεται μακρυά από ανατριχιαστικά ιστορικά προηγούμενα, όπως π.χ. ιερά εξέταση, index, Γαλιλαίος κλπ.

    Γράφεις "Απέδειξέ μου ότι δεν ανήκει στο συγκεκριμένο ρεύμα, προκειμένου να σκεφθώ διαφορετικά" και ρωτάω: "Κι αν ανήκει, τί;". Μην ασπάζεσαι τις ιδέες του! Τόσο απλό. Πώς μπορούμε να του επιβάλουμε σε ποιο ρεύμα να ανήκει ντε και καλά, δίχως να καταντήσουμε κι εμείς φασίστες;

    Τέλος, μη σου διαφεύγει ότι χρησιμοποιώντας ακριβώς το δικό σου σκεπτικό, πολλές ευρωπαΪκές χώρες (Πολωνία, Τσεχία, Ουγγαρία, Βαλτικές κλπ) έχουν θέσει υπό δίωξη όσους υπερασπίζονται τον κομμουνισμό, κατηγορώντας τους ότι "προσπαθούν τα κομμουνιστικά εγκλήματα στην καλύτερη περίπτωση να τα δικαιολογήσουν και να τα υποβαθμίσουν, στην χειρότερη να τα αρνηθούν" (για να χρησιμοποιήσω ακριβώς τα λόγια σου παραφρασμένα). Δεν νομίζεις ότι κάτι δεν πάει καλά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ ΑΝΕΡΓΟΙ και ΑΦΡΑΓΚΟΙ

    Πολύ σωστά! Κάθε γνώμη πρέπει να διατυπώνεται ελεύθερα και το ίδιο ελεύθερα πρέπει να διατυπώνεται και κάθε άποψη που αντιτίθεται σ' αυτήν.
    Με απλά λόγια: τσεκούρωσε την γνώμη με την οποία διαφωνείς, όχι αυτόν με τον οποίο διαφωνείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συμφωνω με τον Τεντυ, αλλιως θα πηγαινα εναντια στις πολυτιμοτερες αρχες και αξιες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΔΕΝ ΔΙΚΑΖΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΑΠΟΨΗ ΑΛΛΑ Η ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΝΑΖΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΕΟΝΑΖΙΣΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ

    ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ

    ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΡΙΧΤΕΡ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΑΞΙΑ ΑΛΛΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΙΚΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΛΟΓΗΤΩΝ ΤΩΝ ΝΑΖΙ

    ΕΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ Γ.ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΕ ΣΩΣΤΗ ΒΑΣΗ.

    ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΛΙΓΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥΣ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΞΗΓΗΘΗΚΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΟΠΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΡΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΚΡΗΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΦΗΣΑΝΕ ΤΟΤΕ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΣΕΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ Fentagin

      Η υπεράσπιση κομμουνιστικών πρακτικών και κομμουνιστικών ιστορικών θέσεων επιτρέπεται;

      Λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να παρακολουθήσω τον τρόπο σκέψης σου.

      Διαγραφή
  7. https://www.youtube.com/watch?v=1Na7GScUbVE

    ΚΑΝΕ ΕΝΑ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΑΚΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟ

    ΕΠΙΣΗΣ ΩΦΕΙΛΩ ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΙΣΩ ΟΤΙ Η ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΝΑ ΣΦΑΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑΖΙ ΣΑΝ ΤΑ ΑΡΝΙΑ ΜΕ ΗΔΟΝΙΖΕΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το 2011 κυκλοφόρησε το βιβλίο,

    το σεπτέμβρη του 2014 δημοσιεύεται ο νέος αντιρατσιστικός νόμος στην εφημερίδα της κυβέρνησης, ελλάδα.

    τον νοέμβρη του 2014 το πανεπιστήμιο Κρήτης αναγορεύει τον Ρίχτερ επίτιμο διδάκτωρα του (3 χρόνια μετά το βιβλίο).

    Ο Μαργαρίτης στο πρόσφατο άρθρο του δηλώνει ότι ο Ρίχτερ παράβλεψε πηγές που έπρεπε να γνωρίζει και ότι, όπως το κατάλαβα, ο Ρίχτερ λειτούργησε αντι-επιστημονικά.

    Για τα παρακάτω βασίζομαι στην κρίση του Μαργαρίτη αφού ιστορικός δεν είμαι:

    Η εξής πτυχή του θέματος, δηλαδή η αντι-επιστημονικότητα της μελέτης από την μια και η αποδοχή αυτής της πρακτικής και από το Πανεπιστήμιο Κρήτης που αποφάσισε να τον τιμήσει σε ανώτερο βαθμό, από την άλλη είναι πολύ σημαντική. ΑΝ δηλαδή ο Μαργαρίτης έχει δίκαιο.

    Αν το βιβλίο απλά κυκλοφορούσε θα συμφωνούσα με την ανάρτηση πλήρως. Η ελευθερία λόγου είναι δεδομένη αλλιώς δεν προχωρούμε.

    Όμως η αποδοχή από ελληνικό πανεπιστήμιο, αυτού της Κρήτης ειδικά, της επιστημονικής πρακτικής (δεν λέω για το περιεχόμενο και τα συμπεράσματα της μελέτης) του Ρίχτερ που το λιγότερο είναι αμφιλεγόμενη (σε αυτό το βιβλίο τουλάχιστον) και ίσως εξυπηρετεί δικούς του σκοπούς - μέγα φάουλ για επιστήμονα - είναι, κατά την δική μου γνώμη το μεγαλύτερο θέμα. Αυτοί έπρεπε να λογοδοτούν σήμερα, Και ίσως να γίνει δια της πλαγίου, αφού κάποιοι από αυτούς καλέστηκαν σαν μάρτυρες στην δίκη.

    Η αναγόρευση του σε επίτιμο διδάκτωρα από το πανεπιστήμιο Κρήτης δείχνει και ποιοί άρχουν σε όλα τα θέματα που αφορούν την Κοινωνωία: παιδεία , τέχνη, πολιτισμός, ιστορία, οικονομία, και όχι μόνο.

    Ασχετο-σχετικό: οι πρόσφατες γελοιότητες με τον τάφο της Αμφίπολης και τον δήθεν θρόνο του Αγαμέμνωνα που τελικά ήταν λεκάνη κουζίνας.

    Ο καθένας ας γράψει ότι θεωρία θέλει σε βιβλίο αλλά η δημοσίευση επιστημονικών συμπερασμάτων σε επιστημονικά συμπόσια είναι τελείως διαφορετικό πράμα. Βέβαια μπορεί να ισχύει ότι ο Ρίχτερ επιστημονικά να ασχολείται με άλλα θέματα, π.χ. προϊστορία, και να έγραψε το βιβλίο αυτό σαν χόμπυ ξέρωγω. Αλλά από το βιογραφικό του βλέπω ότι αντικείμενο του είναι η Σύγχρονη Ιστορία Ελλάδας και Κύπρου.

    ΑΧΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Teddy

    Ερωτηση:

    Δηλαδη σε μια σοσιαλιστικη κοινωνια πρεπει κατα τη γνωμη σου να επιτρεπεται η κυκλοφορια μιας ναζιστικης εφημεριδας στα πλαισια του "απολυτου της ελευθεριας του λογου";

    Δευτερη ερωτηση:

    Αν καποιος βγει και γραψει οτι για τα πογκρομ που εγιναν απο ελληνες στις εβραικες κοινοτητες της θεσσαλονικης φταινει οι εβραιοι, και καποια εβραικη κοινοτητα/οργανωση κινηθει νομικα κατα αυτου που εξεδωσε ενα τετοιο βιβλιο, θα εχει αδικο επειδη δε σεβεται την ελευθερια της γνωμης;
    Το αντιστοιχο και για τους κατοικους η τους απογονους των κατοικων ενος χωριου που καηκε απο τους ναζι.

    Οσον αφορα στην εφαρμογη του αντιρατσιστικου νομου
    αυτος αν ειναι να γυρισει εναντιον μας θα γυρισει, ασχετως με το τι θεση πηραμε απεναντι στο βιβλιο του ριχτερ και απεναντι στο ζητημα της δικης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μάλλον για πρώτη φορά διαφωνώ μαζί σου.
    Αν οι νόμοι δεν είναι επαρκώς διατυπωμένοι για να μας προφυλάσσουν από ναζιστική νοσταλγία και προπαγάνδα, τότε φταίει η διατύπωσή τους. Αλλά αυτό δεν είναι λόγος αθώωσης.
    Το να λέει κανείς ότι η δίωξη της ναζιστικής ιδεολογίας μπορεί να οδηγήσει στη δίωξη της κομμουνιστικής ιδεολογίας θέλει πολλήηηηη προσοχή για τις λαβές που μπορεί να δώσει στην, τόσο τρέντυ, εξίσωσή τους.
    Και εν τέλει, όχι, το να βγαίνουν επιστήμονες και να υπερασπίζονται και καλά την ελευθερία του επιστημονικού λόγου για πρώτη φορά με αφορμή *αυτό* το περιστατικό είναι υποκριτικό, και δεδομένου ότι μιλάμε για διαστρέβλωση της ιστορίας, και επικίνδυνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Poe
    "Δηλαδη σε μια σοσιαλιστικη κοινωνια πρεπει κατα τη γνωμη σου να επιτρεπεται η κυκλοφορια μιας ναζιστικης εφημεριδας στα πλαισια του "απολυτου της ελευθεριας του λογου";"
    Αν σε μια "σοσιαλιστική κοινωνία" υπάρχουν ΚΑΙ ναζιστές, κάτι δεν πάει καλά με την "σοσιαλιστική κοινωνία". Μάλλον μιλάς για κάποια περίοδο πριν την σοσιαλιστική κοινωνία. Ο φασισμός, όπως βέβαια ξέρεις καλύτερα και εσύ, είναι γέννημα του καπιταλιστικών σχέσεων.
    Σχετικά με το παράδειγμα σου για τους εβραίους: είναι πάρα πολλά τα ιστορικά γεγονότα και δεν χρειάζεται να τα αναφέρω, που η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική από την κρατούσα άποψη. Δεν μπορεί όμως κανείς "να κινηθεί νομικά εναντίον" κανενός γιατί επικρατεί η "επίσημη" άποψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Teddy. Είπες : "Τέλος, μη σου διαφεύγει ότι χρησιμοποιώντας ακριβώς το δικό σου σκεπτικό, πολλές ευρωπαΪκές χώρες (Πολωνία, Τσεχία, Ουγγαρία, Βαλτικές κλπ) έχουν θέσει υπό δίωξη όσους υπερασπίζονται τον κομμουνισμό, κατηγορώντας τους ότι "προσπαθούν τα κομμουνιστικά εγκλήματα στην καλύτερη περίπτωση να τα δικαιολογήσουν και να τα υποβαθμίσουν, στην χειρότερη να τα αρνηθούν" (για να χρησιμοποιήσω ακριβώς τα λόγια σου παραφρασμένα). Δεν νομίζεις ότι κάτι δεν πάει καλά;"

    Είπα παραπάνω : "Είναι θέμα περιεχομένου. Γι΄ αυτό δεν νιώθω ότι αντιφάσκω, εάν αύριο αντιταχθώ σε μία ποινική δίωξη ιδεολογικού μου συμμάχου, βάσει του ίδιου νόμου"

    Άρα μάλλον δεν με κατάλαβες. Δεν πειράζει, ο σκοπός είναι να αναδειχθεί η διαφωνία μας στα κρίσιμα σημεία της, και όχι να συμφωνήσουμε. Τους συντρόφους σε Πολωνία, Τσεχία κλπ. θα τους υπεράσπιζα πρώτα και κύρια ως κομμουνιστές, όχι ως κάποιους που απλώς υποστήριξαν μία οποιαδήποτε γνώμη που πρέπει να είναι ελεύθερη ως απλή γνώμη. Έπειτα απλά θα αναδείκνυα ότι ούτε στον καπιταλισμό υπάρχει αυτή η περίφημη ελευθερία γνώμης. Δεν θα επικεντρωνόμουν στην ελευθερία γνώμης ως αξία. Θέλω απλά να με καταλάβεις και όχι να συμφωνήσεις μαζί μου.

    ΥΓ Αν και μάλλον δεν χρειάζεται, επισημαίνω ότι παρακολουθώ αρκετό καιρό το ιστολόγιό σου και συμφωνώ 100 % μέχρι τώρα με τις αναρτήσεις σου. Επίσης είναι πολύ χρήσιμη η δουλειά σου για το νεοφιλελευθερισμό που την έχω ξεκοκαλίσει. Κρίμα είναι που η πρώτη φορά (αν θυμάμαι καλά) που είχαμε διάλογο ήταν για να διαφωνήσουμε. Γιάννης Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Teddy

    Μάλλον παρεξήγησες την τοποθέτησή μου.
    Η απάντησή σου στο σχόλιό μου, το λιγότερο το υποβαθμίζει και σίγουρα το διαστρεβλώνει, άθελά σου ίσως.
    Όχι, δεν συμφωνώ με ...ελεύθερες απόψεις επικίνδυνες για τους λαούς.
    Όχι, δεν συμφωνώ με ...ελεύθερες απόψεις καταστροφικές για το μέλλον των παιδιών μου.
    Αλήθεια, αν κάποιος έκανε προπαγάνδα στο παιδί σου υπέρ των ναρκωτικών και το έπαιρνες χαμπάρι, θα τον πλάκωνες στις σφαλιάρες, ναι ή όχι;;;

    Αν κάποιος έκανε προπαγάνδα στην κόρη σου το φτωχοκόριτσο, για το πόσο ...υπέροχο είναι να γίνονται πόρνες τα φτωχοκόριτσα και να έχουν και νταβατζήδες σαν και δαύτον, τι θα έκανες;;; Θα καθόσουν να τον άκουγες σεβόμενος το δικαίωμά του στην ελεύθερη έκφραση;;;

    Εγώ, θα τους λιάνιζα τα παϊδια και θα τους απαγόρευα αυστηρώς και δια ροπάλου να διακινούν τις ...ελεύθερες τέτοιες απόψεις τους.

    Τι διαφορετικό λοιπόν από καταστροφική προπαγάνδα ενάντια στα παιδιά μας και στα εγγόνια μας κάνει αυτός ο ...κύριος Ρίχτερ;;;
    Τι;;;
    Τι διαφορετικό κάνει απ' το να προωθεί τα ρίχτερ που θα ισοπεδώσουν τον πλανήτη Γη γυρνώντας μας στο μεσαίωνα;;;
    Τι διαφορετικό κάνει για να υπερασπιστώ εγώ το δικαίωμά του στην ελεύθερη έκφραση;

    Αυτό που κάνει αγαπητέ, είναι προετοιμασία για ελεύθερη εξόντωση της ίδιας τής ζωής, κι εμένα ως μάνα και γιαγιά, δεν μου επιτρέπεται να του το επιτρέψω!
    ΝΑ ΤΟ ΒΟΥΛΩΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ!!! ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΚΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΤΟΛΜΗΣΑΝ ΝΑ ΠΛΑΣΑΡΟΥΝ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΝΑΖΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΑΖΙΣΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ!!!

    Και ξέρεις κάτι; Ταξική είναι η τοποθέτηση του Ρίχτερ. Την τάξη των καπιταλιστών υποστηρίζει και μάλιστα στη ναζιστική ...μορφή της.
    Ταξικά επομένως πρέπει να σταθούμε απέναντί του, υπερασπιζόμενοι την τάξη μας. Την εργατική τάξη και τ' άλλα λαϊκά στρώματα.
    Και η ταξική πάλη δεν είναι περίπατος και σαλονάτες ευγένειες. Είναι σκληρή!
    Κι αλίμονο αν εμείς αποδειχτούμε μαλθακοί...


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σὲ ἀδρὲς γραμμὲς ἔχεις δίκιο, ἀγαπητὲ teddy. Προσωπικὰ ἤμουν εὐθὺς ἐξ ἀρχῆς ἀντίθετος μὲ τὸ ἀντιρατσιστικό, διότι ἠ ἀπαγόρευση τῆς διατύπωσης ἀκραίων ἀπόψεων (π.χ. ἄρνηση τοῦ ἑβραϊκοῦ ὁλοκαυτώματος), μπορεῖ νὰ ὁδηγήσει στὴν ἀπαγόρευση τῆς διατύπωσης καὶ τῶν ἠπίων ἀπόψεων. Ἂς μὴν μᾶς φανεῖ παράξενο, ἐὰν σὲ λίγο καιρὸ ἀπαγορευθεῖ ἡ ἐλευθερία λόγου γιὰ τὴν... εὔρρυθμη λειτουργία τῆς οἰκονομίας (ἤδη ἔχουν ἀκουσθεῖ προμηνύματα). Εἶναι γνωστὴ ἠ ἔχθρα τῶν τεχνοκρατῶν πρὸς τὶς μὴ οἰκονομικῆς φύσεως ἀνάγκες τοῦ ἀνθρώπου (μὲ κυριότερη τὴν ἀνάγκη γιὰ συλλογικότητα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ένα θεμελιακό λάθος που υπάρχει από τον τίτλο κιόλας του κειμένου είναι η αναφορά της λέξης "Γνώμη". Με συγχωρείτε αλλα ένα άτομο που διατείνεται ότι έχει την ιδιότητα του ακαδημαϊκου ιστορικου δεν μπορεί να γραφει και να παρουσιάζει ένα ιστορικό βιβλίο σαν γνώμη. Αν θέλει να παρουσιάζεται ως ιστορικός, τότε και εμείς θα τον κρίνουμε σαν ιστορικό πάνω στην παραπομπές και την βιβλιογραφία του. Αν υποστηριζε ότι γραφει μυθιστόρημα, τότε έχει δικαίωμα να γράψει ότι του κατεβει στο κεφάλι. Η Ιστορική ερευνα όμως έχει συγκεκριμένες διαδικασίες γιατί είναι επιστήμη.

    Οποτε, ανακεφαλαιώνοντας, δεν θεωρώ ότι ο κύριος Ρίχτερ πήγε στο δικαστήριο επειδή "είπε την γνώμη του", αλλα επειδή έχει την ιδιότητα του ιστορικού και σαν ιστορικός έχει κάνει κακά την δουλειά του, παραχαράζοντας την ιστορία.Τοσο απλά.

    Και κάτι τελευταίο σαν γενικό σχόλιο: να θυμόμαστε ότι αυτά τα υστερικά περί "απόλυτης ελευθερίας", "δικαίωμα στην εκφραση", political correct και "κινηματα ανεκτικοτητας" ήταν και είναι τα καλύτερα όπλα της αντίδρασης να ρίχνουν κυβερνήσεις και "καθεστωστα" που δεν άρεσαν στον δυτικό-αμερικανικο άξονα. Κάτι δήθεν "προοδευτικά κινήματα", όπως αραβική άνοιξη, πορτοκαλι επαναστάσεις κτλ είδαμε που καταλήγουν και ποσο ύπουλα περνάνε στον κόσμο σαν επαναστατικά, αλλα στην ουσία δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να προωθούν την πιο αντιδραστική ατζέντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τελικά, το χρωματολόγιο του φασισμού είναι σαν το ουράνιο τόξο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Νομίζω πως στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε την ακούσια εφαρμογή ενός νόμου ο οποίος στην πραγματικότητα εισάχθηκε με σκοπό την ποινικοποίηση προοδευτικών και επικίνδυνων ιδεών για το σύστημα.

    Ο κύριος αυτός βέβαια υπηρετεί το σύστημα σαν απολογητής των ναζί όταν υποστηρίζει ότι "ιταλοί, γερμανοί, εθνικιστές και κομμουνιστές" όλοι μαζί ρήμαξαν την Ελλάδα ή ότι μέχρι τότε ο πόλεμος ήταν αρκετά πολιτισμένος (αλλά δυστυχώς εμφανίστηκαν οι βάρβαροι κρητικοί που δεν ξέρουν να παίζουν πόλεμο με κανόνες και παρέσυραν τους καημένους τους Γερμανούς στα αντίποινα).

    Ιδανικά τέτοιες απόψεις θα έπρεπε να τις αποβάλει η κοινωνία αντανακλαστικά ή να τις καταδικάζει μέσω λαϊκού δικαστηρίου (γιατί εκτιμώ ότι πρόκειται περί προπαγάνδας μεταμφιεσμένης από δόλο σε επιστημονική μελέτη). Εντούτοις, μέσω της υπάρχουσας δικαστικής εξουσίας είναι πράγματι κάτι το πολύ επικίνδυνο αν λάβουμε υπόψη το πραγματικό λόγω ύπαρξης του τρομονόμου.

    Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Cos εννοω μια κοινωνια σε σοσιαλιστικη οικοδομηση
    οσο για τους εβραιους
    δεν εννοω την ισραιλινη διαστρεβλωση και προπαγανδα
    εννοω την υπαρκτη διαστρεβλωση και προπαγανδα πανω στο εβραικο δραμμα που γινεται απο κυριους στυλ πλευρη που αντιστοιχει στην διαστρεβλωση και προπαγανδα και στην υβρη που διαπραττει ο Ριχτερ εναντιον των τοσων μακελεμενων κρητηκων μαχομενων και αμαχων με το να προσπαθει απο θυματα να τους μετατρεψει σε θυτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Poe, δεν εννοώ και εγώ (μόνο) την προπαγάνδα και διαστρέβλωση των ισραηλινών, αναφέρομαι γενικότερα σε ιστορικά θέματα. Η ιστορία γράφεται από τους νικητές και έτσι ακούμε σήμερα και διαβάζουμε π.χ. για τα εγκλήματα των Γερμανών στον Β'Π.Π. (που φυσικά έκαναν και ήταν και πολλά και τερατώδη), αλλά δεν ακούμε σχεδόν τίποτα για τα εγκλήματα των άλλων ιμπεριαλιστών στην Χιροσίμα, στο Βιετνάμ, στην Γιουγκοσλαβία, στο Ιράκ, στη Λιβύη, στη Συρία και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό. Εννοώ και τα πάμπολλα ψεύδη για την ελληνική ιστορία, από τους αρχαίους χρόνους μέχρι και τον εμφύλιο. Εννοώ δηλαδή ότι η ιστορία σαν επιστήμη, μπορεί να γραφεί με πολλούς τρόπους, δεν είναι 1+1=2 και σήμερα κυρίαρχη είναι μια ιστορία πολιτικής προπαγάνδας.
    Κάτι ακόμα με αφορμή και άλλα σχόλια: έχουμε υπόψη μας τι εγκλήματα έκαναν οι άλλοι εμπλεκόμενοι στον Β' Π.Π. ή νομίζουμε ότι εγκλήματα έκαναν μόνο οι Γερμανοί; Για να το κάνω απλούστερο, λογοδότησε π.χ. ποτέ ο Τρούμαν για την Χιροσίμα και το Ναγκασάκι; Θα λογοδοτήσει ο ιστορικός που γράφει σήμερα ότι καλώς το έκαναν αυτό οι Αμερικάνοι; Όχι βέβαια. Θα λογοδοτήσουν ποτέ οι ιστορικοί που σήμερα προσπαθούν να ξαναγράψουν την ιστορία του Β' Π.Π. σε σχέση με τους Σοβιετικούς ή αυτοί που ξαναγράφουν την ιστορία του ΕΛΑΣ και του ΔΣΕ; Λογοδότησαν ποτέ ο Σκόμπι και ο Έβερτ; Φυσικά όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αυτό το σκουπίδι ο Νίκος Δήμου, στην απόπειρα ιστορικής αναθεώρησης της Μάχης της Κρήτης, για την οποία ο πρώτος αναφέρει ότι οι γερμανοί εισβολείς τη διεξήγαγαν "δίκαια και ιπποτικά"..... Για να συνεχίσει, με διάφορες ανάλογες αθλιότητες, με αποκορύφωμα την αναφορά στην ένοπλη αντίσταση του αντάρτικου της Κρήτης......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. 11 Δεκεμβρίου 2015 - 2:43 μ.μ.
    Cos εννοώ μια κοινωνία σε σοσιαλιστική οικοδόμηση. 'Οσο για τους εβραίους δεν εννοώ την ισραΗλινή διαστρέβλωση και προπαγάνδα.
    Εννοώ την υπαρκτή διαστρέβλωση και προπαγάνδα πάνω στο Εβραϊκό δράΜα, που γίνεται από κυρίους στυλ Πλεύρη, που αντιστοιχεί στην διαστρέβλωση και διαστρέβλωση και προπαγάνδα και στην ύβρη που διαπράττει ο Ρίχτερ εναντίον των τόσων μακελεμένων Κρητικών, μαχόμενων και αμάχων με το να προσπαθεί από θύματα να τους μετατρέψει σε θύτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ ΑΝΕΡΓΟΙ ΚΑΙ ΑΦΡΑΓΚΟΙ: γενικά όταν κάποιος χρησιμοποιεί τα παιδιά και τους πιθανούς κινδύνους για αυτά σε μια συζήτηση, έχουμε μια καλή ένδειξη της ένδειας των επιειρημάτων του. Καταρχάς, καλό είναι τα παιδιά μας να μην εκτίθενται σε προπαγάνδα, είτε είναι υπερ της πορνείας είτε υπερ της σφαγής των αντιφρονούντων σε ένα κομμουνιστικό καθεστώς. Ο δημόσιος διάλογος αφορά πρωτίστως ενήλικες και καλό είναι τα παδιά, μέχρις ώτου αποκτήσουν τις ανάλογες αναλυτικές ικανότητες να προστατεύονται σε ένα βαθμό απο την προπαγάνδιση θέσεων. Αλλά ας πούμε ότι το παιδί σου παρόλα αυτά, άκουσε την φανατική υπεράσπιση των ναρκωτικών απο ένα γνωστό σου. ε και; Ούτως ή άλλως δεν εκτίθεται στη συστημική προπαγάνδα περί "εμπόρων θανάτου" και τα λοιπά; Αν κάτι τέτοιο το οδηγήσει πάραυτα στα ναρκωτικά, τότε λυπάμαι, αλλά αναθρέφεις ένα διανοητικά καθυστερημένο.
    Στο προκείμενο τώρα: προφανώς υποστηρίζεις ότι μια άποψη που θα κατατεθεί δημόσια εν είδει βιβλίου ή άρθρου και θα υποστηρίζει τα ναρκωτικά ή την πορνεία, θα πρέπει να επιφέρει τον ξυλοδαρμό αυτής που την υποστηρίζει; Γιατί διαφθείρει τη νεολαία;
    Υπάρχει πάντως ένα πολύ καλό μέρος για να αναθρέψεις τα παιδιά σου χωρίς κινδύνους, να τριβελιστούν οι άγουροι εγκεφαλοί τους απο αντίθετες απόψεις: η Βόρεια Κορέα.
    Επίσης: είναι αρκετά δόκιμο και αποδεκτό κάποιος που συμπεριφέρεται ως μαλάκας, να υποστεί κοινωνικό αποκλεισμό έως και ξυλοδαρμό, επειδή τα πρήζει στους φίλους του και κάνει όλο μαλακίες. Μια χαρά μέχρι εδώ.
    Θα ήθελες ωστσόσο να υπάρχει νόμος ποινικοποίησης του μαλάκα; Να φυλακίζουμε όσους και όσες κάνουν και λένε εν γένει μαλακίες; Και είσαι σίγουρος ότι δε θα υποφέραν τα παιδιά σου τη δυστυχία του φυλακισμένου γονέα;
    Με άλλα λόγια, τις απόψεις που δε μας αρέσουν, συμπεριλαμβανομένων και των επιστημονικών, γιατί και αυτές απόψεις είναι και όχι θέσφατα, τις πολεμάμε με το λόγο και όχι με τον κανιβαλισμό. αν οι απόψεις αυτές μας επιβάλλονται μέσω συστημικής προπαγάνδας, τότε ο πολεμός μας μπορεί να πάει ένα βήμα παραπέρα, αλλά όσο οι απόψεις μένουν στο επίπεδο του δημοσίου διαλόγου, οτιδήποτε πέρα του λόγου για την αντικρουσή τους, χτυπάει καμπανάκια ολοκληρωτισμού και φασισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Περίληψη (απ΄ ότι κατάλαβα χωρίς να ξέρω γερμανικά) :

    Ο Ρίχτερ ισχυρίζεται ότι:

    – Δεν χρωστάει η Γερμανία στην Ελλάδα πολεμικές αποζημιώσεις, αλλά η Ελλάδα στη Γερμανία.

    – Λάθος, τα 278,7 δις € που απαιτεί η Ελλάδα. Αντιθέτως η Ελλάδα χρωστά 476 δις € λόγω δανείου που πήρε το 1942.

    Δύο δημοσιεύματα σε φόκους και βελτ.

    1) http://www.focus.de/finanzen/news/staatsverschuldung/fundamental-falsche-forderungen-reichsbank-akte-zeigt-eigentlich-schuldet-griechenland-deutschland-noch-geld_id_5287427.html

    2) http://www.focus.de/finanzen/news/staatsverschuldung/fundamental-falsche-forderungen-reichsbank-akte-zeigt-eigentlich-schuldet-griechenland-deutschland-noch-geld_id_5287427.html

    Σημείωση : τα δημοσιεύματα είναι 16/2/2016 και 15/2/2016 δηλαδή μετά την αθώωσή του.

    Εμείς όμως είμαστε πολύ λάρτζ και υπεράνω, γι΄ αυτό :

    α) τον τιμήσαμε,

    β) αντιταχθήκαμε στην δίωξή του γιατί τα ιστορικά ζητήματα δεν πρέπει να λύνονται στις δικαστικές αίθουσες (ενώ αντίθετα βλέπουμε ότι ο κ. Ρίχτερ περιορίζεται αυστηρά στις επιστημονικές αίθουσες και δεν κάνει καθόλου πολιτική, ούτε υποστηρίζει συμφέροντα, μόνο την Επιστήμη - με κεφαλαίο Ε - υπηρετεί) και

    γ) τελικά τον αθωώσαμε στη δίκη, για να μπορεί άφοβα να τα λέει αυτά χωρίς να τρώει μηνύσεις από τους άξεστους, αμόρφωτους και αγράμματους χωριάτες που τους κάψανε τα σπίτια και σκοτώσανε τους ανθρώπους τους.

    Κέρδισε μια μάχη ο Βολταίρος. Αλλά ο αγώνας συνεχίζεται.

    Γιάννης Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Επειδή θέλω να είμαι όσο γίνεται δίκαιος και ακριβής, διορθώνω το παραπάνω σχόλιό μου, ως εξής :

    Εμείς όμως είμαστε πολύ λάρτζ και υπεράνω, γι΄ αυτό :

    α) το αστικό κράτος, μέσω των πανεπιστημίων του, τον τίμησε,

    β) πολλοί προοδευτικοί, αριστεροί, ακόμα και κομμουνιστές, αντιτάχθηκαν στη δίωξή του, επειδή τα ιστορικά θέματα δεν πρέπει να λύνονται στις δικαστικές αίθουσες, αντίθετα βλέπουμε ότι ο κ. Ρίχτερ περιορίζεται αυστηρά στις επιστημονικές αίθουσες και δεν κάνει πολιτική ούτε υποστηρίζει συγκεκριμένα συμφέροντα, απλά θεραπεύει την Επιστήμη του με Ε κεφαλαίο και τέλος

    γ) το αστικό κράτος, μέσω της δικαιοσύνης του, τον αθώωσε στη δίκη, για να μπορεί άφοβα να τα λέει αυτά χωρίς να τρώει μηνύσεις από τους άξεστους, αμόρφωτους και αγράμματους χωριάτες που τους κάψανε τα σπίτια και σκοτώσανε τους ανθρώπους τους.

    Κέρδισε τη μάχη ο Βολταίρος. Αλλά ο αγώνας συνεχίζεται.

    Καταλάβετέ το, δεν υπάρχουν στεγανά, υπάρχει μόνο ένας ενιαίος αγώνας σε πολλά και διαφορετικά μέτωπα. Ο αγώνας όμως είναι ένας και ενιαίος και δεν μας παίρνει να χάνουμε άλλες μάχες. Γιάννης Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ Γιάννης Ν.

    Να δούμε με ψυχραιμία το δημοσίευμα του Focus και να βάλουμε σε μια σειρά τα πράγματα για να μη δημιουργούνται παρανοήσεις;

    (α) Ο Ρίχτερ αμφισβητεί ευθέως τον υπολογισμό των γερμανικών οφειλών από το κατοχικό δάνειο σε 278,7 δισ. ευρώ. Όπως ακριβώς κάναμε κι εμείς πριν λίγες μέρες σε τούτο το ιστολόγιο, όταν στις 5/2/2016 γράφαμε για το κατοχικό δάνειο.

    (β) Την ίδια άποψη φαίνεται πως έχει και ο καθηγητής του Μονάχου Ιωάννης Τζελέπης, ο οποίος στέκεται σε ένα πόρισμα του ελληνικού κοινοβουλίου, το οποίο κάνει λόγο για 10,3 δισ. ευρώ μόνο. Σύμφωνα με τον Τζελέπη, στο ποσό των 278,7 δισ. πρέπει να έχουν ενσωματωθεί κάθε είδους πολεμικές αποζημιώσεις που θα μπορούσε να ζητήσει κάποιος. Εμείς, στο κείμενο που προανέφερα, μιλήσαμε για 900 εκατομμύρια συν τους νόμιμους τόκους. Δες και τους υπολογισμούς του Χριστοδουλάκη στο βιβλίο που αναφέρω στο ίδιο κείμενο.

    (γ) Για να δείξει τον παραλογισμό τού πράγματος, ο Ρίχτερ υποστηρίζει πως, αν η Γερμανία έκανε τους ίδιους υπολογισμούς, θα μπορούσε να απαιτήσει 3-4 τόννους χρυσού ως αποζημίωση για την ζημιά που έπαθε με το κλήρινγκ λόγω της υποτίμησης της δραχμής. Υπογραμμίζει δε τον παραλογισμό, συμπληρώνοντας: "Φυσικά, κανείς δεν μπορεί να απαιτήσει τέτοια πράγματα στα σοβαρά".

    (δ) Το Focus προσθέτει ότι, όσον αφορά τις πολεμικές επανορθώσεις (προσοχή: όχι το δάνειο!), η Ομοσπονδιακή Γερμανία έχει δώσει στην Ελλάδα:
    - Εξοπλισμό αξίας 120 εκατ. μάρκων (υποθέτω ότι αναφέρεται σε μηχανήματα και άλλο υλικό που χορηγήθηκε από Siemens, Telefunken κλπ στην Ελληνική Τηλεφωνική Εταιρεία, στους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους κλπ).
    - Επενδυτικές πιστώσεις 200 εκατ. μάρκων, οι οποίες δεν ήσαν παρά καμουφλαρισμένες πολεμικές επανορθώσεις.
    - Άμεσες πληρωμές σε μετρητά, ύψους 115 εκατ. μάρκων. Πάνω σ' αυτό, το Focus σημειώνει ότι οι έλληνες δεν είδαν αυτά τα λεφτά, επειδή τα τρία τέταρτα αυτού του ποσού υπεξαιρέθηκαν και κατέληξαν στις τσέπες ελλήνων αξιωματούχων. Επαναλαμβάνω ότι αυτά γράφει το Focus και δεν είμαι σε θέση να πω κατά πόσο όλα αυτά είναι σωστά και αληθή.

    Για να προλάβω τις παρεξηγήσεις, ξεκαθαρίζω ότι δεν υπερασπίζομαι ούτε τον Ρίχτερ ούτε το Focus. Σαφώς και πρέπει να πληρώσει κάποτε η Γερμανία. Με την ίδια σαφήνεια, όμως, επιμένω να ασπάζομαι τον Βολταίρο αλλά και τον Σολωμό, σύμφωνα με τον οποίο "το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Σ΄ ευχαριστώ που έκανες καλύτερη μετάφραση των δημοσιευμάτων. Εγώ έκανα μετάφραση μέσω τηλεφώνου. Σωστά πρέπει να είναι αυτά που γράφεις και δεν τα αμφισβητώ (θα διαβάσω και το κείμενο στο οποιο παραπέμπεις το οποίο δεν έχω προλάβει να διαβάσω). Αυτό που λέω είναι ότι ο Ρ. δεν κάνει επιστήμη, κάνει πολιτική και υπηρετεί συμφέροντα. Σε επέκταση αυτου, λέω ότι δεν υπάρχει ανόθευτη επιστήμη και απλή γνώμη, πάντα υποκρύπτονται ταξικές σχέσεις και συμφέροντα. Η εναντιωσή σου στην δίώξή του βασιζόταν στο ότι η γνώμη πρέπει να είναι ακαταδίωκτη. Σου λέω λοιπόν ότι δεν διατυπώνει απλή γνώμη, υπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα. Άρα ο Βολταίρος δεν έχει σχέση. Ο Σωλομός, μπορεί και να έχει. Ξαναλέω ότι ο αγώνας είναι ενιαίος. Γιάννης Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Με την ελπίδα ότι ο γνωστός ΗΛΙΘΙΟΣ δεν θα επανέλθει, τα σχόλια δημοσιεύονται πλέον χωρίς έγκριση.