To Cogito ergo sum συλλογάται λέφτερα και στο ηλεκτρονικό περιοδικό Ατέχνως.

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

(...) ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα κι ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό κι ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η δικαιοσύνη και ο νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί το σύννεφο που περνάει, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά αν γίνεται μέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και τελικά, για να ολοκληρωθούν οι ιδιωτικοποιήσεις, ας ιδιωτικοποιηθούν και τα κράτη, παραδίδοντας για κάποιο χρονικό διάστημα την εκμετάλλευσή τους σε ιδιωτικές εταιρείες, που θα λειτουργούν σε καθεστώς διεθνούς ανταγωνισμού. Εκεί βρίσκεται η σωτηρία τού κόσμου...

Και τώρα, ας ιδιωτικοποιηθεί επίσης και η πουτάνα που τους γέννησε όλους.


[Ζοζέ Σαραμάγκου, "Τετράδια του Λαντσαρότε - Ημερολόγιο ΙΙΙ, 1993-1995" - Μετάφραση από τα πορτογαλικά: Cogito ergo sum]

14 Οκτωβρίου 2013

Το μουσούδι - 5. Η "ωφέλιμη" λύση

Λέγαμε χτες ότι το πρώτο των προβλημάτων από τα οποία απάλλαξε ο Βενιζέλος την HDW ήταν να παραλάβει το υποβρύχιο "Παπανικολής". Αυτό είναι το λιγώτερο. Σύμφωνα με τον νόμο 3885/2010 (δείτε τον στο χτεσινό σημείωμα), τον οποίο θυμίζω ότι ο ίδιος ο Βενιζέλος (σε συνεργασία με τον τότε υπουργό οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου) έφερε στην βουλή για ψήφιση, το ελληνικό δημόσιο παραιτείται προκαταβολικά από κάθε απαίτησή του που μπορεί να προκύψει εκ των υπογεγραμμένων συμβάσεων. Αν δεν καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό, θα σας το κάνω λιανά:

Πόσα υποβρύχια είχαμε συμφωνήσει να μας φτιάξει η HDW; Τρία συν ένα. Από λεφτά; Πάνω από δυόμιση δισ (μαζί με τις συμπληρωματικές συμφωνίες για εκσυγχρονισμό άλλων υποβρυχίων), τα οποία πληρώσαμε κανονικώτατα. Πόσα υποβρύχια παραλάβαμε; Το "Παπανικολής" που έγερνε. Τα υπόλοιπα έμειναν μισοφτιαγμένα στα ναυπηγεία, όπου σκουριάζουν μέχρι σήμερα. Μαλάκες ήσαν οι γερμανοί να τελειώσουν την δουλειά από την στιγμή που και τα λεφτά πήραν μπροστά και ο νόμος τούς απαλλάσσει από κάθε υποχρέωση; Εδώ έναν πιττόρο φωνάζεις να σου βάψει το σπίτι και δεν τον ξοφλάς αν δεν τελειώσει αλλά φαίνεται πως το γαλαντόμο ελληνικό δημόσιο δεν διαθέτει ούτε καν τον κοινό νου ενός αγράμματου επαρχιώτη.

Αλλά ας πάρουμε και πάλι ανάποδα το ημερολόγιο. Είδαμε ότι στις 21 Δεκεμβρίου 2010 ο Βενιζέλος παραλαμβάνει επίσημα το "Παπανικολής". Για να "προλειάνει το έδαφος, ο Βενιζέλος περνάει τον νόμο 3885/2010, ο οποίος δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 29/9/2010. Στο μεταξύ, εδώ κι έναν χρόνο η HDW πιέζει την κατάσταση, δηλώνοντας ότι τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά την έχουν "μπάσει μέσα" και προτείνει ως μόνη λύση την πτώχευση. Η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να σώσει ό,τι μπορεί να διασωθεί και ο Βενιζέλος αποδύεται σε έναν μαραθώνιο συναντήσεων τόσο με την HDW και την ThyssenKrupp (η οποία θυμίζω πως έχει ήδη εξαγοραστεί από την HDW) όσο και με διάφορους ξένους και έλληνες επενδυτές, με στόχο την πώληση του Σκαραμαγκά.

Και ξαφνικά... ω, του θαύματος, για τα χρεωκοπημένα -κατά την HDW- ναυπηγεία εμφανίζεται "ζεστός" αγοραστής! Είναι η Abu Dhabi Mar, του εκατομμυριούχου λιβανέζου Ισκαντάρ Σάφα. Όλως τυχαίως, βέβαια, η Abu Dhabi Mar έχει στα σκαριά μια συμφωνία με την ThyssenKrupp για μια 50/50 κοινοπραξία, με σκοπό την κατασκευή πλοίων επιφανείας. Μόνο που η ThyssenKrupp έχει θέσει ως προαπαιτούμενο για την επίτευξη συμφωνίας ότι η αμπουνταμπιανή εταιρεία θα αγοράσει τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Όμως, σε όλα αυτά τα "αγγελικά πλασμένα" πάρε-δώσε υπάρχει ένα πρόβλημα: η HDW έχει πάρει τα λεφτά για να φτιάξει 3+1 υποβρύχια αλλά έχει έτοιμο μόνο το ένα κι αυτό μεσοβέζικο. Ο Σάφα δεν είναι δυνατόν να αγοράσει τον Σκαραμαγκά και να φορτωθεί το κόστος ολοκλήρωσης της δουλειάς.

Τί γίνεται τώρα; Η HDW έχει πάρει τα λεφτά αλλά δεν θέλει να τελειώσει το έργο και η Abu Dhabi Mar δεν δέχεται να αναλάβει το έργο αν δεν πάρει λεφτά. Μια τεράστια συνεργασία κινδυνεύει να τιναχτεί εν τη γενέσει της στον αέρα αν δεν βρεθεί λύση. Αυτή την πολυπόθητη λύση την βρίσκει το δαιμόνιο μυαλό τού Ευάγγελου Βενιζέλου: τον τζερεμέ δεν θα τον πληρώσουν ούτε οι γερμανοί ούτε οι αμπουνταμπιανοί αλλά ο αιώνιος μαλάκας, δηλαδή ο ελληνικός λαός!

Έτσι, λοιπόν, μετά από πολύωρη σύσκεψη μεταξύ Βενιζέλου, Ατσπόντιεν (της ThyssenKrupp) και Σάφα, νωρίς τα ξημερώματα της 31ης Αυγούστου 2010 έκλεισε η συμφωνία, με το ελληνικό δημόσιο να αποδέχεται την καταβολή 1,321 δισ. ευρώ για την ολοκλήρωση των συμφωνιών που είχε κάνει με την HDW και τις οποίες είχε ήδη πληρώσει. Η υπογραφή τού Βενιζέλου σηματοδοτεί τις εξελίξεις και η συμφωνία για την κοινοπραξία μεταξύ ThyssenKrupp και Abu Dhabi Mar ολοκληρώνεται και στις 19 Οκτωβρίου.

Φαίνεται, όμως, ότι το 1,321 δισ. δεν είναι αρκετό για τον κύριο Σάφα, οπότε ο Βενιζέλος τού κάνει κι ένα επί πλέον δωράκι. Θα θυμάστε ότι στην HDW είχαμε δώσει (ως δωράκι πάντα) μια επιπρόσθετη συμφωνία 826 εκατομμυρίων για τον εκσυγχρονισμό 3+1 υποβρυχίων. Ε, λοιπόν, στον κύριο Σάφα προσφέραμε την ακύρωση αυτής της συμφωνίας και την αντικατάστασή της με μια άλλη: την παραγγελία δύο επί πλέον υποβρυχίων.

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, ο Βενιζέλος κάνει επίδειξη απύθμενου θράσους. Το υπουργείο άμυνας εκδίδει ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία κατά την σύσκεψη "λύθηκαν μια σειρά από εκκρεμή θέματα", κυρίως όμως τονίζεται ότι "η λύση που δίνεται είναι η πλέον ωφέλιμη για το ελληνικό Δημόσιο, εν όψει των οξέων προβλημάτων και των εκκρεμοτήτων που είχαν διαμορφωθεί μέχρι τον Οκτώβριο του 2009 και ενόψει των επιπτώσεων που θα έχει η ματαίωση της συμφωνίας ακόμα και αν η έκβαση της διαιτητικής δίκης στο Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο είναι η καλύτερη δυνατή για το Ελληνικό Δημόσιο". Και προς επίρρωση της επικρατούσης διαφάνειας, η ανακοίνωση διευκρινίζει ότι "η συμφωνία θα εγκριθεί από την Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και από το ΚΥΣΕΑ (που λειτουργούν ως όργανα του υπουργικού συμβουλίου) και θα υποβληθεί για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο".

Απλά πράγματα, σύμφωνα με τον Βενιζέλο: ακόμα κι αν πηγαίναμε τους γερμανούς στο δικαστήριο και δικαιωνόμασταν, οι επιπτώσεις θα ήταν για την χώρα μας χειρότερες απ' ό,τι τώρα που δεχτήκαμε να πληρώσουμε 1,321 δισ. ευρώ. Όσο για την διευκρίνση περί εγκρίσεως κλπ, σιγά που ο μεγάλος δεν θα φρόντιζε να φορτώσει τις ευθύνες σε άλλα όργανα! Και για να μην υπάρχει ο παραμικρός κίνδυνος για μελλοντικά μπλεξίματα, πέρασε και τον ν.3885. Άφεριμ, Βαγγέλη!

Και μια τελευταία πινελλιά. Στις 2 Σεπτεμβρίου 2010, η καθεστωτική εφημερίδα "Καθημερινή" δημοσιεύει άρθρο τής Χρύσας Λιάγγου με τον λίαν εύγλωττο τίτλο "Το Δημόσιο ανέλαβε τα χρέη του, η Abu Dhabi Mar τον Σκαραμαγκά". Το άρθρο μιλάει -σωστά- για πληρωμή τού 1,321 δισ. σε δόσεις μέχρι το 2018 αλλά δεν αναφέρει κάτι πολύ σημαντικό: το ελληνικό δημόσιο θα πληρώνει τις δόσεις του ανεξάρτητα από την πορεία των εργασιών! Δηλαδή, ακόμη κι αν οι αμπουνταμπιανοί δεν μας παραδώσουν ούτε αγάνωτη καρφίτσα, εμείς θα πληρώνουμε τις δόσεις μας κανονικώτατα! Ξανά άφεριμ, Βαγγέλη!


ΥΓ1 - Απορία πρώτη: Ο Άκης δεν πέρναγε τις συμφωνίες που υπέγραφε από το ΚΥΣΕΑ;

ΥΓ2 - Απορία δεύτερη: Με πόσα είπαμε ότι μας ζημίωσε ο Άκης και του ρίξαμε την εικοσάρα;

1 σχόλιο:

spiral architect είπε...

Μάλλον ζούμε και περπατάμε σε παράλληλους κόσμους:

Τα τανκς στους δρόμους με χορηγό

αν το δούμε μεταφυσικά και υπό την επήρεια ουσιών.