To Cogito ergo sum συλλογάται λέφτερα και στο ηλεκτρονικό περιοδικό Ατέχνως.
Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα, η αντιγραφή επιτρέπεται.

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

(...) ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα κι ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό κι ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η δικαιοσύνη και ο νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί το σύννεφο που περνάει, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά αν γίνεται μέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και τελικά, για να ολοκληρωθούν οι ιδιωτικοποιήσεις, ας ιδιωτικοποιηθούν και τα κράτη, παραδίδοντας για κάποιο χρονικό διάστημα την εκμετάλλευσή τους σε ιδιωτικές εταιρείες, που θα λειτουργούν σε καθεστώς διεθνούς ανταγωνισμού. Εκεί βρίσκεται η σωτηρία τού κόσμου...

Και τώρα, ας ιδιωτικοποιηθεί επίσης και η πουτάνα που τους γέννησε όλους.


[Ζοζέ Σαραμάγκου, "Τετράδια του Λαντσαρότε - Ημερολόγιο ΙΙΙ, 1993-1995" - Μετάφραση από τα πορτογαλικά: Cogito ergo sum]

14 Μαΐου 2012

Αμόρφωτοι αλλά..."εγέρθητοι"

Είναι πολύ συγκινητική η ευαισθησία των διάφορων Μέσων Μαζικής Εξαπάτησης σχετικά με το φαινόμενο που λέγεται Χρυσή Αυγή. Όλα έχουν βαλθεί να σκίσουν τα ιμάτιά τους επειδή τάχατες η εκλογική ενίσχυση αυτού του μορφώματος συνιστά κίνδυνο για το δημοκρατικό μας πολίτευμα. Βέβαια, στα πλαίσια αυτής της δημοκρατίας, δεν παραλείπουν να προσφέρουν -πλουσιοπάροχα, μάλιστα- βήμα στους χρυσαυγίτες προκειμένου αυτοί να δώσουν τις απαραίτητες εξηγήσεις στον ελληνικό λαό και να λύσουν τις όποιες "παρεξηγήσεις" έχουν δημιουργηθεί. Ως και ένας ραδιοφωνικός σταθμός τής Μεγαλόπολης (!) είχε προεκλογικά μιάμιση ώρα κουβέντα με τον Μιχαλολιάκο, ο οποίος μάλιστα είχε και ζωντανό διάλογο με "ακροατές" που τηλεφωνούσαν για να τον...συγχαρούν.

Το πρόβλημα είναι ότι οι δημοσιογράφοι που ασχολούνται με το θέμα, αν κρίνουμε από τον τρόπο με τον οποίο το χειρίζονται, είτε είναι εξαιρετικά άσχετοι, αστοιχείωτοι και αμόρφωτοι είτε εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία. Δείτε μερικά παραδείγματα από το σχετικό "αφιέρωμα" του "μεγάλου" Ευαγγελάτου στο προστυχοκάναλο του Αλαφούζου:

1) Ο δημοσιογράφος "προκαλεί" τον καλεσμένο του χρυσαυγίτη να τοποθετηθεί σχετικά με τον χιτλερικό χαιρετισμό τον οποίο χρησιμοποιούν οι χρυσαυγίτες και εισπράττει την εξής απάντηση: "Σήμερα στην χώρα μας, ο λαός δεν κινδυνεύει από αυτόν τον χαιρετισμό αλλά από έναν άλλο", ενώ ο καλεσμένος έκανε με το χέρι του την γνωστή χειρονομία που κάνει ο λαός για να δείξει ότι κάποιος κλέβει. Ωραίο, έτσι; Η κατάλληλη ερώτηση για μια "πιασάρικη" και απόλυτα λαϊκίστικη απάντηση, η οποία θα κάνει το ανεκπαίδευτο πόπολο να συμφωνήσει.

Τί θα μπορούσε να κάνει ο δημοσιογράφος; Να σηκώσει το ξερό του και να φασκελώσει τον συνεντευξιαζόμενο, λέγοντάς του ότι αυτός θα μπορούσε να είναι ένας χαιρετισμός προς τους χρυσαυγίτες, εφ' όσον δεν κινδυνεύουν από μια μούτζα. 

2) Ακολουθώντας την γκαιμπελσική μέθοδο "όσο μεγαλύτερο είναι το ψέμα, τόσο πιο πιστευτό γίνεται", ο χρυσαυγίτης μάς είπε ότι εκείνοι που αντιστάθηκαν στην εισβολή των γερμανών το 1941 ήσαν οι εθνικιστές, ενώ οι κομμουνιστές ήσαν σύμμαχοι των γερμανών λόγω του συμφώνου Μολότοφ-Ρίμπεντροπ. Μάλιστα δε, συμπλήρωσε ότι, μετά την συνθηκολόγηση, οι γερμανοί άνοιξαν τις φυλακές και άφησαν τους κομμουνιστές ελεύθερους επειδή τους θεωρούσαν συμμάχους των...βουλγάρων!

Τι θα μπορούσε να κάνει ο δημοσιογράφος; Να θυμίσει στον συνεντευξιαζόμενο ότι ο Ζαχαριάδης, όταν οι Ιταλοί επιτέθηκαν στην χώρα, είχε καλέσει τους κομμουνιστές να αντισταθούν στους εισβολείς και να ξεχάσουν προσωρινά την αντίστασή τους στην μεταξική δικτατορία. Να του θυμίσει, επίσης, ότι οι γερμανοί έβγαλαν τους κομμουνιστές από τις φυλακές όχι για να τους αφήσουν ελεύθερους αλλά για να τους εκτελέσουν (άλλωστε, γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο τους παρέδωσε έγκλειστους το μεταξικό καθεστώς στον κατακτητή). Αλλά για να τα πεις αυτά, πρέπει να ξέρεις δυο δράμια Ιστορία. Άμα είσαι κόπανος, τί να πεις;

3) Άγνωστο (;) για ποιον λόγο, ο δημοσιογράφος ενδιαφέρθηκε να μάθει την θέση τής Χρυσής Αυγής για την υγεία. Και ο χρυσαυγίτης δεν δίστασε να απαντήσει ότι είναι απαράδεκτο να πηγαίνει ο έλληνας στο νοσοκομείο και να βρίσκονται μπροστά του 100 πακιστανοί. Πώς να μη συμφωνήσει ο αγράμματος κακομοίρης που το πρωί είχε πάει στο νοσκομείο και δεν εξυπηρετήθηκε επειδή το σύστημα υγείας έχει καταντήσει κωλοχανείο και πώς να μη χειροκροτήσει τα "παιδιά" που βρήκαν την απάντηση στο πρόβλημα της ταλαιπωρίας του;

Τί θα μπορούσε να κάνει ο δημοσιογράφος; Να θυμίσει στον καλεσμένο του ότι ο λαός αποκαλούσε τα νοσοκομεία "μπουρδέλα" πολύ πριν εμφανιστούν στον τόπο μας πακιστανοί. Να παρατηρήσει, επίσης, ότι υπάρχουν πακιστανοί που πληρώνουν κανονικά ασφαλιστικές εισφορές, όπως υπάρχουν έλληνες που δεν πληρώνουν. Ακόμη, θα μπορούσε να κάνει την "χριστιανική" παρατήρηση ότι μπροστά στην αρρώστια και στον θάνατο όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι. Και, τέλος, θα μπορούσε να ζητήσει από τον συνετευξιαζόμενο την άποψη του για την περίπτωση που μπροστά στον έλληνα δεν βρίσκονταν 100 πακιστανοί αλλά 100 άλλοι έλληνες ή 100 γάλλοι τουρίστες με κόψιμο.

Φυσικά, ο αμόρφωτος "έγκριτος" δεν έκανε τίποτε από όλα αυτά. Απλώς, ως καλός οικοδεσπότης, ενδιαφέρθηκε να μη κακοπεράσει ο καλεσμένος του. Τον οποίο, μάλιστα, φρόντισε να υποδεχτεί "εγέρθητος", προς αποφυγήν παρεξηγήσεων...

3 σχόλια:

spiral architect είπε...

Εγέρθητοι στα βουλευτικά έδρανα

Ανώνυμος είπε...

Πολυ ωραια τα κειμενα σου αγαπητε,θα ηθελα να μου δωσεις μια υποτυπωδη βιβλιογραφια για τα στοιχεια που περιλαμβανει η δουλεια σου -ο χαμενος κοσμος του κομμουνισμου.
Λαμπρος.

Πάνος είπε...

Πολύ καλό το άρθρο.
Χωρίς να έχω ακούσει τη συνέντευξη, επειδή έχω μάθει πώς λειτουργούν οι δημοσιογράφοι δε χρειάζεται επαλήθευση όπως ζητάει ο Λάμπρος.
Λάμπρο, το μοντέλο του υπαρκτού ανατράπηκε αλλά το επόμενο μοντέλο της λαϊκής εξουσίας θα πάρει τα θετικά του υπαρκτού και θα καταργήσει τα λάθη που έγιναν. Και θα το δεις, κυριολεκτικά μιλάω θα το δεις.