Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα...
... η αντιγραφή όχι απλώς επιτρέπεται αλλά είναι και επιθυμητή, ακόμη και χωρίς αναφορά της πηγής!

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

- "Ο λόγος που μ' άφησες έξω από την υπόθεση", είπε ήσυχα, "ήταν ότι νόμισες πως η αστυνομία δεν θα πίστευε ότι σκέτη περιέργεια μ' έσπρωξε να κατέβω εκεί κάτω χτες το βράδυ. Θα υποψιάζονταν ίσως ότι είχα κάποιον ύποπτο λόγο και θα με σφυροκοπούσαν μέχρι να σπάσω".
- "Πώς ξέρεις αν δεν σκέφτηκα το ίδιο πράγμα;"
- "Οι αστυνομικοί είναι κι αυτοί άνθρωποι", είπε ξεκάρφωτα.
- "Έχω ακούσει ότι σαν τέτοιοι ξεκινάνε".

[Ραίημοντ Τσάντλερ, "Αντίο, γλυκειά μου", εκδόσεις Λυχνάρι, 1990 (σελ.: 54)]

2 Ιανουαρίου 2012

Δεν συνεννοούμαστε, κύριε πρόεδρε


"Αισθάνομαι ότι με την κυβέρνηση Παπαδήμου επικρατεί ύφεση, έχει κατακαθίσει ο κουρνιαχτός"... "Αφού ένας τεχνοκράτης σαν το κ. Παπαδήμο εμφανίζεται αισιόδοξος, θα πρέπει αυτή την αισιοδοξία να την συμμεριστούμε"..."Ήρθε η ώρα αποφασιστικών αλλαγών στη λειτουργία του ελληνικού κράτους"...

Τα παραπάνω λόγια ξεστόμισε ο πρόεδρος της ελληνικής δημοκρατίας, πρωτοχρονιάτικα. Άλλα τα είπε κατά την συζήτηση που είχε με δημοσιογράφους κι άλλα τα συμπεριέλαβε στο πρωτοχρονιάτικο μήνυμά του προς τον ελληνικό λαό.

Καθώς προσπαθώ να καταλάβω τι θέλει να πει ο πρόεδρος της δημοκρατίας, αναρωτιέμαι αν έχει συνειδητοποιήσει ότι είναι πρόεδρος όλων των ελλήνων. Υποψιάζομαι πως όχι. Εν πάση περιπτώσει, ο κύριος Παπούλιας δεν φαίνεται να αντιλαμβάνεται ότι, θεσμικά, είναι πρόεδρος ακόμη και εκείνων που θεωρούν την κυβέρνηση Παπαδήμου καραγκιοζαρία ελεεινής μορφής.

Αλήθεια, κύριε πρόεδρε, τί παναπεί ότι πρέπει να συμμεριστούμε τον Παπαδήμο επειδή είναι τεχνοκράτης; Δηλαδή, γιατί πρέπει να γράψουμε στα παπάρια μας τους τεχνοκράτες που πιστεύουν τα αντίθετα; Και γιατί δεν πρέπει να πάρουμε στα σοβαρά την άποψη της κυρά-Ματούλας, η οποία δεν είναι τεχνοκράτις αλλά τσατσά στο μπουρδέλο της γειτονιάς μου; Επίσης, γιατί πρέπει να υπολογίζω την αισιοδοξία τού τεχνοκράτη Παπαδήμου αλλά όχι και την απαισιοδοξία των τριακοσίων χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι πρόκειται να απολυθούν (συγγνώμη, να τεθούν σε εφεδρεία έπρεπε να πω); Από πότε, ρε γαμώ την πουτάνα μου, πρέπει να "φτιάχνομαι" με την αισιοδοξία των χορτάτων, κύριε πρόεδρε;

Δεν μας λες, κύριε πρόεδρε, πώς είναι δυνατόν να έχουμε την ίδια αισοδοξία εγώ κι ο Παπαδήμος, όταν η δική μου γυναίκα αντιμετωπίζει τον κίνδυνο της απόλυσης (συγγνώμη, της εφεδρείας έπρεπε να πω) ενώ η γυναίκα τού Παπαδήμου χέζει εκατομμύρια; (*) Και, εν πάση περιπτώσει, για εξήγησέ μας, κύριε πρόεδρε, για ποιο πράγμα είναι αισόδοξος ο Παπαδήμος; Για το ότι εγώ θα μπορώ να επιβιώσω με την σύνταξη που θα πάρω (ΑΝ θα πάρω!) σε λίγα χρόνια ή για το ότι τα μέλη τού ΣΕΒ δεν θα δουν τα κέρδη τους να μειώνονται;

Δεν περιμένω απάντηση, κύριε πρόεδρε. Όπως δεν περιμένω να μου λύσουν το συνταξιοδοτικό μου πρόβλημα εκείνοι που έχουν εξασφαλίσει παχυλώτατη σύνταξη με δυο θητείες στην βουλή. Όπως δεν περιμένω να μου λύσουν το πρόβλημα των συγκοινωνιών εκείνοι που ποτέ δεν έχουν μπει σε τραίνο ή λεωφορείο. Όπως δεν περιμένω να μου λύσουν το πρόβλημα της ανεργίας εκείνοι που ποτέ δεν έχουν δουλέψει ατην ζωή τους. Όπως δεν περιμένω να μου λύσουν οποιοδήποτε από τα προβλήματα των λαϊκών στρωμάτων εκείνοι που έχουν μάθει να νοιάζονται μόνο για τα προβλήματα της άρχουσας τάξης.

Ξέρω ότι θα πεις πως δεν καταλαβαίνω, κύριε πρόεδρε. Όπως δεν καταλαβαίνεις κι εσύ γιατί σε πρόγκηξε ο λαός όταν πήγες να παρακολουθήσεις την παρέλαση στην Θεσσαλονίκη. Μη το παιδεύεις, κύριε πρόεδρε, δεν πρόκειται να συνεννοηθούμε. Βλέπεις, ανήκουμε σε δυο διαφορετικούς κόσμους...

(*) Η κυρία Σάννα Ίνγκραμ-Παπαδήμου διαθέτει τεράστια περιουσία, αφού ο πατέρας της ίδρυσε το Καίηπ Τάουν (ναι, την μεγαλούπολη της Νότιας Αφρικής!) και, όσο ζούσε (πέθανε το 2011, σε ηλικία 94 ετών), εθεωρείτο ως ο πλουσιώτερος άνθρωπος της Αφρικής,

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ μου blogger,
χρόνια σου πολλά και καλή αγωνιστική χρονιά!
Θα ήθελα, αν είναι εύκολο, να μου πεις που βρήκες τις πληροφορίες για το ποιον του πατέρα της γυναίκας του πρωθυπουργού.
Ευχαριστώ.

teddygr είπε...

Περισσότερα για την κ. Σάννα Ίνγκραμ-Παπαδήμου μπορεί να βρει ο καθένας με μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο. Ας είναι καλά ο Γούγλης!