Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα...
... η αντιγραφή όχι απλώς επιτρέπεται αλλά είναι και επιθυμητή, ακόμη και χωρίς αναφορά της πηγής!

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

- "Ο λόγος που μ' άφησες έξω από την υπόθεση", είπε ήσυχα, "ήταν ότι νόμισες πως η αστυνομία δεν θα πίστευε ότι σκέτη περιέργεια μ' έσπρωξε να κατέβω εκεί κάτω χτες το βράδυ. Θα υποψιάζονταν ίσως ότι είχα κάποιον ύποπτο λόγο και θα με σφυροκοπούσαν μέχρι να σπάσω".
- "Πώς ξέρεις αν δεν σκέφτηκα το ίδιο πράγμα;"
- "Οι αστυνομικοί είναι κι αυτοί άνθρωποι", είπε ξεκάρφωτα.
- "Έχω ακούσει ότι σαν τέτοιοι ξεκινάνε".

[Ραίημοντ Τσάντλερ, "Αντίο, γλυκειά μου", εκδόσεις Λυχνάρι, 1990 (σελ.: 54)]

10 Αυγούστου 2011

Με τα μούτρα στην δουλειά (δυστυχώς!)

Δεν διαβάζω που δεν διαβάζω εφημερίδες, δεν βλέπω ούτε τηλεόραση κατά την περίοδο των διακοπών μου κι έτσι δεν έχω καμμία επαφή με τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι κατεβάζω τις κεραίες μου, έτσι; Να, για παράδειγμα, έμαθα ότι πέθανε ο εμπνευστής του ΑΣΕΠ, ο Αναστάσιος Πεπονής και ότι η κηδεία του θα γίνει δημοσία δαπάνη κι αναρωτήθηκα τον λόγο γι' αυτή την "γαλαντομία" του κράτους. Βλέπετε, μιλάμε για ένα ξεσκισμένο κράτος, το οποίο πήρε την ιδέα του Πεπονή και, αντί να την θωρακίσει, την κουρέλιασε, την κατεξευτέλισε και κατάφερε να την κάνει "δημοκρατικό" εργαλείο βολέματος "ημετέρων". Θυμηθείτε την αλήστου μνήμης "συνέντευξη" της προηγούμενης μπουχεσείου κυβερνήσεως ή την φάμπρικα των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων των σημερινών κυβερνητικών βουλευτών και θα καταλάβετε τι εννοώ. Προς τί, λοιπόν, η δημόσια δαπάνη;

Επίσης, έπεσε το μάτι μου σε ένα κατάπτυστο σχόλιο της αλαφουζείου "Καθημερινής". Απολαύστε το: "Οι περισσότεροι υπουργοί επιχειρούν να βρουν τρόπους για να αναβάλουν, να αποδυναμώσουν ή και να ματαιώσουν μεγάλες μεταρρυθμίσεις, όπως το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων. Είναι ακόμη εντυπωσιακή η άρνησή τους να απολύσουν το πλεονάζον προσωπικό από δημόσιους οργανισμούς που καταργούνται, αφήνοντας τον ιδιωτικό τομέα να απορροφήσει το κόστος της ανεργίας... Κυβέρνηση και πολιτικοί θα πρέπει να βρουν το αναγκαίο θάρρος και να υλοποιήσουν τις δεσμεύσεις της χώρας και τις αναγκαίες αλλαγές". Νοιώθετε κάτι να σας ανακατεύει; Κι εγώ το ίδιο ένοιωσα. Ευτυχώς, δεν είχα φάει τα μεζεδάκια μου όταν το διάβασα γιατί αλλιώς...

Πήρα χαμπάρι και κάτι ακόμη. Από την αστική και ξεπουλημένη δημοσιογραφία, ούτε λίγο ούτε πολύ, εκθειάζεται η στάση της κυβέρνησης "να μη πάει διακοπές", την ώρα που ο λαός θα κάνει τα μπάνια του. Βέεεεεεεβαια! Εμ, πώς; Οι λεβέντες και οι λεβέντισσες που διαγουμίζουν τον τόπο έχουν τόσα να κάνουν ώστε δεν προλαβαίνουν. Για παράδειγμα, πρέπει να φροντίσουν να δώσουν κι άλλους φτηνούς εργάτες στο κεφάλαιο, περνώντας "μέτρα για την ανεργία" (και γαμώ τους ευφημισμούς λέμε!). Πρέπει να προλάβουν να μειώσουν από 20% σε 15% την φορολογία των ανωνύμων εταιρειών, πριν πάρει χαμπάρι ο λαουτζίκος τις φοροκατακεφαλιές που έρχονται από τα τέλη του μηνός. Έχουν να κόψουν κι άλλο τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και να απολύσουν κάπου 7.000 υπαλλήλους από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Πρέπει να προλάβουν να ψηφίσουν το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση πριν ξαναμαζευτούν οι φοιτητές και βάλουν μπουρλότα. Φυσικά, πρέπει να βιαστούν να καθαρίσουν με τους ταξιτζήδες, να επιταχύνουν το ξεπούλημα της δημόσιας (δηλαδή, της λαϊκής) περιουσίας κι ένα σωρό άλλες εκκρεμμότητες.

Έτσι, λοιπόν, την ώρα που εγώ ρουφάω τα ουζάκια μου, κάνω τις βουτιές μου ή χάνομαι στις σελίδες των βιβλίων μου, το σύστημα στο σύνολό του έχει πέσει με τα μούτρα στην δουλειά (δυστυχώς!), ώστε να προλάβει πριν οργανωθεί η λαϊκή αντίδραση. Κούνια που τους κούναγε! Φαίνεται πως ξεχνούν ότι σε λίγες μέρες τελειώνουν "τα μπάνια του λαού" και θα τα ξαναπούμε. Κι από την καλή κι από την ανάποδη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: